abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17530906
Uit het Rotterdams Dagblad:
quote:
Leefbaar Rotterdam uit de gratie

Uitslag politieke peiling: PvdA is nu weer verreweg de grootste

Leefbaar Rotterdam is een groot deel van zijn achterban kwijt. De partij zou nu nog maar vijf van de zeven tien zetels overhouden die ze vorige keer behaalde. Dat blijkt uit een enquête die deze krant laten houden, exact twee jaar na de Rotterdamse gemeenteraadsverkiezingen in 2002.

Rotterdam - Uit de peiling in samenwerking met onderzoeksbureau Interview/ NSS komt naar voren dat vooral de Rotterdamse PvdA spectacu lair profiteert van de tuimeling van Leefbaar Rotterdam. De PvdA zou negentien van de 45 raadszetels binnenhalen: nog meer dan in de periode vóór For tuyn. Twee jaar geleden kregen de sociaal democraten er elf, zes jaar geleden vijftien.

Met de verschuivingen in stemge drag verliest het huidige cen trum rechtse bestuur zijn basis. Coalitiepartij Leefbaar Rotterdam zou geen meerderheid meer kun nen vormen met partners CDA en VVD. Samen scoren ze niet meer dan achttien zetels.

De liberalen hebben wel veel meer baat bij de nieuwe politieke stemming dan hun collega’s van het CDA. De christen democraten blijven op het huidige zetelaantal van vijf hangen. De VVD krijgt er bijna de helft bij: van vier naar ze ven zetels. Bij de vorige verkie zingen was de VVD een van de grootste verliezers. De partij ver loor in 2002 vijf van de negen ze tels.

Als allergrootste partij zou de Rot terdamse PvdA, zoals in alle jaren vóór Fortuyn, opnieuw aan zet zijn om het college te vormen. Dat zou zelfs een volledig links be stuur van PvdA, SP en Groen Links kunnen opleveren. De SP scoort drie zetels (vorige verkie zingen: een) en GroenLinks twee (vorige verkiezingen: drie). Maar de PvdA zou het in dit geval ook alleen met het CDA afkunnen. De uitslag van de raadsverkiezin gen twee jaar geleden trok natio naal en internationaal de aan dacht vanwege de daverende zege van nieuwkomer Pim Fortuyn. Fortuyns Leefbaar Rotterdam be machtigde in één keer zeventien zetels: een ongekende score. Bij de Tweede Kamerverkiezingen op 15 mei 2002 haalde Fortuyns LPF 26 zetels. De Rotterdamse po liticus maakte dat zelf niet meer mee. Hij werd 6 mei doodgescho ten in het Mediapark in Hilver sum.

Volgens de Amsterdamse politicoloog dr. P. van Praag kan Leefbaar Rotterdam alleen terugkomen met een zeer aansprekende nieuwe veiligheidswethouder.

Rotterdams Dagblad

Het was te verwachten, en nu geven de peilingen het ook weer. Door het gekibbel binnen de fractie, bijna in het voorbeeld van de grote broer LPF, lijken de Rotterdammers het zat te zijn.
Ronald Sørensen zei vandaag op Radio 2 Capachino dat ze doorgaan met het beleid, en dat hij het niet snapt dat de PvdA, ondanks hetzelfde aantal mensen datopstapte, weer groeit.
Misschien dat ze nu doorkrijgen dat beleid maken en uitvoeren moeilijker is dan beleid bekritiseren.

En als we de Amsterdamse Politicoloog uit het artikel mogen geloven, kan LR alleen weer winnen indien er een goed peroon op de post van wethouder veiligheidszaken komt. En dat terwijl ze nu tijd te over hebben om er een open inschrijving van te maken waar zelfs de hoeren van de Keileweg op hebben gereageerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 06-03-2004 12:46:31 (:@) ]
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_17530960
Omg wat een berg spelfouten in dat kranteartikel zeg
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:40:32 #3
19194 Oversight
◢◤
pi_17530995
maar er is een nieuwe in oprichting....

de antignurken en {-}anen beweging schijnt vollop in beweging te zijn.

Ze zijn een allesomvattend orgaan, waarin alleen ECHTE rotterdammers(*) inspraak krijgen.

(*) Rotterdamsheid wordt streng getoetst.
uitspraak van je echniet !
uitspraak van opzouten!
blik in ogen bij zien van hoodfdoejeszee op de markt
omkijkfactor als iemand "JAN" roept....
kennis van haven-en-ligplaatsnummers.
kennis van hoe om te gaan met de allochtone kaartjescontroleur bij de ingang van de metro. ( laat bibliotheek-kaart zien )
◢◤
pi_17531066
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:40 schreef Oversight het volgende:
maar er is een nieuwe in oprichting....

de antignurken en {-}anen beweging schijnt vollop in beweging te zijn.

Ze zijn een allesomvattend orgaan, waarin alleen ECHTE rotterdammers(*) inspraak krijgen.

(*) Rotterdamsheid wordt streng getoetst.
uitspraak van je echniet !
uitspraak van opzouten!
blik in ogen bij zien van hoodfdoejeszee op de markt
omkijkfactor als iemand "JAN" roept....
kennis van haven-en-ligplaatsnummers.
kennis van hoe om te gaan met de allochtone kaartjescontroleur bij de ingang van de metro. ( laat bibliotheek-kaart zien )
Zout jij ff op wil je, ik heb nog ff gekeken of ik het niet per ongeluk in ONZ had gepost. Maar toch echt POL.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:47:35 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17531126
Ik zie toch uit die peiling dat het gevoel van veiligheid en het vertrouwen toch goed zijn, alleen het aantal zetels zijn laag. Dat is wel vreemd.

Maar aan de andere kant: er zijn een aantal afsplitsingen geweest die het nooit goed doen in de publieke opinie. Er is een wethouder weggestuurd om vage redenen. Er zijn talloze ideeen de wereld ingeslingerd, maar bleken het niet te halen, zoals de allochtonenstop, de minarettenstop, de 120%-grens, de spreiding van allochtonen, en nog meer. Geen wonder dat mensen dan iets anders willen. Maar het is en blijft een peiling.

Maar LR heeft wel mooi de veiligheid met 0,03% verbeterd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 11:49:44 #6
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17531174
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:47 schreef Sidekick het volgende:

Maar LR heeft wel mooi de veiligheid met 0,03% verbeterd.
Je bedoelt de coalitie?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:51:34 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17531206
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je bedoelt de coalitie?
Ja, die bedoel ik.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 11:54:18 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17531252
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:51 schreef Sidekick het volgende:
Ja, die bedoel ik.
Ik denk dat je dan toch eerder bij het CDA utikomt met de beschuldigende vinger.
Ik snap overigens wel dat LR aanhang verliest, ze zijn te onervaren om zich al behendig in de politieke modder te bewegen. Ik snap echter de aanhang niet die naar LR overstapte vanuit de pvda en nu weer teruglopen. Zijn die mensen nu echt zo goedgelovig?
pi_17531332
En zoals Aaah al aangaf in de SC, is er weinig effectief op getreden tegen de verplaatsing van de criminaliteit en andere uitwassen. Wijken grensend aan het Centrum die normaliter rustig waren, krijgen nu last van een deel van datgene wat verdwenen is uit de zone waar extra politie toezicht is. Dat merk je deel door de relatief hoge waardering voor de veiligheidsverbetering onder jongere. Die komen immers in de late uurtjes nog in de uitgaansgebieden en vreetstraten.
pi_17531382
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan toch eerder bij het CDA utikomt met de beschuldigende vinger.
Ik snap overigens wel dat LR aanhang verliest, ze zijn te onervaren om zich al behendig in de politieke modder te bewegen. Ik snap echter de aanhang niet die naar LR overstapte vanuit de pvda en nu weer teruglopen. Zijn die mensen nu echt zo goedgelovig?
De PvdA is natuurlijk in bijvoorbeeld Charlois redelijk in het nieuws geweest met de uitlatingen van de deelgemeentelijk verantwoordelijke vanuit de partij.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:02:25 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17531385
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als grootste partij kan en mag LR niet zo makkelijk de verantwoordelijkheid afschuiven.
Ook is de post van de wethouder van veiligheidszaken van LR.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 12:04:48 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17531428
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als grootste partij kan en mag LR niet zo makkelijk de verantwoordelijkheid afschuiven.
Inderdaad, maar je kunt niet wetten er op eigen houtje doorsluizen.
pi_17532170
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wethouder kan ook niet veel doen als andere partijen meteen racisme beginnen te gillen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17532344
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wethouder kan ook niet veel doen als andere partijen meteen racisme beginnen te gillen.
Op wie doel je dan? Volgens mij kon het beleid ten aanzien van veiligheid rekenen op een brede steun van de partijen. Dit is immers iets wat elke Rotterdammer wil. En degene die veelvuldig over allochtone Rotterdammers in het nieuws komt is Sjaak van der Tak, en dat is een CDA-er, dus lijkt het mij dat die met steun van LR al genoeg steun heeft om voorgenomen beleid erdoor te krijgen.
pi_17532422
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Op wie doel je dan? Volgens mij kon het beleid ten aanzien van veiligheid rekenen op een brede steun van de partijen. Dit is immers iets wat elke Rotterdammer wil. En degene die veelvuldig over allochtone Rotterdammers in het nieuws komt is Sjaak van der Tak, en dat is een CDA-er, dus lijkt het mij dat die met steun van LR al genoeg steun heeft om voorgenomen beleid erdoor te krijgen.
Groen Links, Stadspartij, CDA soms zelfs (Dhr Geluk).... De ene CDA-er is de andere CDA-er niet he
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:02:12 #16
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17532496
Logisch. De LR-hype is natuurlijk met Fortuyn samen gestorven, en nu gaan de allochtonen in R'dam massaal links stemmen. Eerst stemden ze helemaal niet. En aangezien de allochtonen in R'dam al zo goed als in de meerderheid zijn zou dit het resultaat zijn .

Binnenkort gemeenteverbod op feesten 's nachts in R'dam .
Verbod op godslastende taal/cabaret etc .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 13:07:31 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17532614
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:02 schreef Robert_Jensen het volgende:
Logisch. De LR-hype is natuurlijk met Fortuyn samen gestorven, en nu gaan de allochtonen in R'dam massaal links stemmen. Eerst stemden ze helemaal niet. En aangezien de allochtonen in R'dam al zo goed als in de meerderheid zijn zou dit het resultaat zijn .

Binnenkort gemeenteverbod op feesten 's nachts in R'dam .
Verbod op godslastende taal/cabaret etc .
Tja, uiteindelijk snijden ze zichzelf in de vingers. R'dam ligt qua werkeloosheidscijfers heel slecht in Zuid-Holland. De kansarmen proberen naar R'dam te trekken en de kansrijken gaan er vandoor. Ik geef ze geen ongelijk.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:10:37 #18
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17532673
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Tja, uiteindelijk snijden ze zichzelf in de vingers. R'dam ligt qua werkeloosheidscijfers heel slecht in Zuid-Holland. De kansarmen proberen naar R'dam te trekken en de kansrijken gaan er vandoor. Ik geef ze geen ongelijk.
Zouden de LR-stemmers massaal naar de randgemeenten zijn vertrokken?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 13:13:24 #19
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17532729
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:10 schreef sjun het volgende:
Zouden de LR-stemmers massaal naar de randgemeenten zijn vertrokken?
Dat denk ik niet, maar de groep laagopgeleiden die op LR stemden lopen weer als makke schapen of als dode kippen zonder kop naar de overkant. De hoogopgeleiden zien in dat er geen levenshoop meer zit in LR en trekken idd naar de randgemeentes of daarbuiten.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 13:23:46 #21
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17532917
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:22 schreef pberends het volgende:
Nieuw Rechts krijgt geen zetels?
Kan ik mij niet voorstellen, ik ben niet gecharmeerd van die figuren hoewel ik sommige denkbeelden wel volg.
pi_17532950
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kan ik mij niet voorstellen, ik ben niet gecharmeerd van die figuren hoewel ik sommige denkbeelden wel volg.
Hoe moeten ze anders zetels krijgen? Rotterdam lijkt mij daar een geschikte stad voor.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:29:43 #23
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17533033
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, maar de groep laagopgeleiden die op LR stemden lopen weer als makke schapen of als dode kippen zonder kop naar de overkant. De hoogopgeleiden zien in dat er geen levenshoop meer zit in LR en trekken idd naar de randgemeentes of daarbuiten.
We zullen zien wat de volksmenners van de SP aan zetels gaan scoren in Rotterdam en wat de wederopgstane PvdA daar voor nieuwe factor van betekenis wordt. Een gerede kans dat je gelijk hebt...
pi_17533094
Opzich nog veel vertrouwen in de coalitie zo te zien. Maar de burger heeft gewoon het gevoel dat er niks gebeurd, maar misschien ligt dat wel aan de landelijke politiek en niet de gemeentelijke. Ik denk dat de coalitie voor een deel afgerekend wordt op de bezuinigingen vanuit de landelijke politiek.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 14:25:08 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17534095
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe moeten ze anders zetels krijgen? Rotterdam lijkt mij daar een geschikte stad voor.
Zal best, maar niet van de hoogopgeleide denk ik.
pi_17537582
Vanavond is Sorensen bij Nova. Hopelijk interviewt die lekkere tvbabe, Clairy 'm.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 18:02:35 #27
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17537865
Er zijn 7 'overige'-zetels. Maar daar moet Groen Links ook bijzitten.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17538264
Krijgt de PvdA al die domkoppen, de meelopers terug dus
Maar dat maakt nu natuurlijk niet uit ineens.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_17538274
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 17:49 schreef pberends het volgende:
Vanavond is Sorensen bij Nova. Hopelijk interviewt die lekkere tvbabe, Clairy 'm.
LOL

Maar goed als de mensen PvdA willen kunnen ze PvdA krijgen. Ik denk niet zozeer dat mensen massaal overlopen, ik denk dat de allochtonen massaal PvdA stemmen.

En kjik daar, dat is de werkelijke reden waarom de PvdA alleen maar kansloze idioten NL wil binnenlaten en geen speidingsbeleid wil. Dat verliezen ze namelijk de macht zover ze die nog hadden.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 18:35:19 #30
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17538438
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:26 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

LOL

Maar goed als de mensen PvdA willen kunnen ze PvdA krijgen. Ik denk niet zozeer dat mensen massaal overlopen, ik denk dat de allochtonen massaal PvdA stemmen.

En kjik daar, dat is de werkelijke reden waarom de PvdA alleen maar kansloze idioten NL wil binnenlaten en geen speidingsbeleid wil. Dat verliezen ze namelijk de macht zover ze die nog hadden.
Zoek de verschillen

Jörg Haider

Wouter Bos

Is SCH gebanned, op vakantie, ziek,....?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 19:02:35 #31
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17538988
Ook uit het RD: De rapportcijfers voor Opstelten springen eruit. Maar liefst 96 procent van de Rotterdammers kent de eerste burger. Zo’n 79 procent van deze groep heeft vertrouwen in de liberaal.

Dit vind ik echt wel heel bizar. 79% is echt veel. Zo hebben de tegenstanders bij een gekozen burgemeesterschap weinig kans. Of zou hij dan misschien met pensioen gaan?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_17539068
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:02 schreef Duritz het volgende:
Er zijn 7 'overige'-zetels. Maar daar moet Groen Links ook bijzitten.
3 voor de SP (was 1), 2 voor GroenLinks (was 3) en 2 voor de rest (waarvan de Stadspartij en de ChristenUnie nu beide met 1 zetel vertegenwoordigd zijn).
pi_17539280
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 19:05 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

3 voor de SP (was 1), 2 voor GroenLinks (was 3) en 2 voor de rest (waarvan de Stadspartij en de ChristenUnie nu beide met 1 zetel vertegenwoordigd zijn).
De PvdA eet ook van GL, de SP zal echter blijven groeien totdat Jan stopt of domme dingen gaat zeggen over de houdbaarheidsdatum van de verzorgingssta.. democratie.

Mensen kijkken namelijk niet naar de persoon in de gemeente, maar naar het algemene labeltje.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 19:18:02 #34
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17539384
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:25 schreef milagro het volgende:
Nee, want nu hebben zij volgens oud-premier Kok wel met het verstand gekozen...
pi_17539561
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 19:13 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De PvdA eet ook van GL, de SP zal echter blijven groeien totdat Jan stopt of domme dingen gaat zeggen over de houdbaarheidsdatum van de verzorgingssta.. democratie.

Mensen kijkken namelijk niet naar de persoon in de gemeente, maar naar het algemene labeltje.
De SP is bij de laatste verkiezingen in Rotterdam teruggezakt van 4 zetels naar 1, en krijgt naar verwachting wat van de proteststemmen terug die ze destijds verloren aan Fortuyn. GroenLinks heeft te kampen met de nodige interne strijd in Rotterdam, er zijn 2 mensen uit de fractie gestapt.

Maar het is wel verklaarbaar dat Leefbaar zo wegzakt en de PvdA weer wint. Ik denk ten eerste dat veel kiezers tot de conclusie komen dat de PvdA teveel werd afgestraft, en daarnaast zijn ze na hun verlies niet kniezend weggedoken in klein hoekje, maar timmeren ze vanuit de oppositie voortvarend aan de weg. Bijvoorbeeld in die hele discussie rond de allochtonenstop deed de Rotterdamse PvdA-fractie goede voorstellen die wat verder gingen dan 'weg met al die allochtonen'. Aan de andere kant denk ik wel dat deze virtuele winst broos is, lokale verkiezingen vinden pas over 2 jaar plaats en kiezers hebben de laatste jaren bewezen niet erg honkvast te zijn. Maar met de juiste lijsttrekker (Dominic Schrijer bijvoorbeeld, die nu nog voorzitter is van een van de deelraden in R'dam) geef ik ze wel kans om inderdaad een dergelijke score te gaan halen.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 19:27:49 #36
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17539610
quote:
En hoe verklaar je juist de opkomt van de leefbaren?
pi_17539657
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 19:25 schreef Kozzmic het volgende:

Aan de andere kant denk ik wel dat deze virtuele winst broos is, lokale verkiezingen vinden pas over 2 jaar plaats en kiezers hebben de laatste jaren bewezen niet erg honkvast te zijn. Maar met de juiste lijsttrekker (Dominic Schrijer bijvoorbeeld, die nu nog voorzitter is van een van de deelraden in R'dam) geef ik ze wel kans om inderdaad een dergelijke score te gaan halen.
Met wishfull thinking proberen de linkse partijen samen hun collega's in de pers een gevoel van ontonkoombaarheid te creëren. Dat men nu vind van de gemeente doet er eigenlijk niet toe.

De verkiezingen zijn nog een tijdje weg en zowel leefbaar als de PvdA heeft genoeg tijd stomme of juist goede dingen te doen.
pi_17539756
quote:
Bert Cremers reageert op de politieke peiling van het RD

Bert Cremers, fractievoorzitter van de PvdA in Rotterdam, reageert vrij nuchter op de peiling. Hij denkt dat de PvdA flink profiteert van het feit dat de nieuwe politiek minder nieuw is dan ze zelf denkt. "Ze maakt dezelfde fouten als de oude politiek." Bert Cremers denkt dat de kiezers ook balen dat Leefbaar steeds de slechte kanten van Rotterdam onder de aandacht brengt.
Bert Cremers in het Rotterdams Dagblad van 6 maart: "Door de ideeën en het beleid van dit college is een negatief beeld en sfeer ontstaan in de stad. Mensen willen niet deel uitmaken van een probleem, ze willen liever worden geassocieerd met kansen; ze willen leven in een positief perspectief."

De grote winst voor de PvdA hangt volgens Bert Cremers direct samen met de afbraak van de LPF en Leefbaar politiek. "Dat is heel erg in ons voordeel. Leefbaar blijkt een organisatie zonder voldoende bindmiddel. Herinneringen aan Fortuyn, boeken van Fortuyn zijn niet voldoende om richting te geven aan de partij. De groep valt uit elkaar. Een groot deel van de Leefbaar stemmers kwam van de PvdA. Die keren teleurgesteld terug naar de PvdA."

En natuurlijk is er ook het Wouter Bos-effect. Dat zagen we vorig jaar al met de landelijke verkiezingen toen de PvdA het ook al een stuk beter deed in Rotterdam. "Onder zijn leiding ontwikkelt de PvdA zich van een partij die bestuurlijke arrogantie uitstraalt tot een volkspartij."

Bert Cremers bestrijdt dat de lokale raadsleden niks hebben uitgericht. Hij vindt de kritiek van Leefbaarvoorman Ronald Sørensen wel erg zuur. Ronald Sørensen over de tussentijdse peiling in het Rotterdams Dagblad van 6 maart: "De hernieuwde populariteit van de PvdA verbaast (me) vooral omdat (ik) vind dat de partij 'geen steek' is veranderd sinds de overwinning van Fortuyn. Het enige wat de PvdA’ers doen is kritiek leveren. Ze hebben nooit een constructieve bijdrage en áls ze al met een plan komen, jatten ze het uit onze Leidraad." (De Leidraad is het partijprogramma van Leefbaar Rotterdam.)

Bert Cremers: "De PvdA hier in Rotterdam heeft veel inititatieven ontwikkeld op het gebied van veiligheid, denk aan het aangiftebeleid, de aanpak van scooteroverlast en de aanpak van huisjesmelkers. Ook op het gebied op integratie hebben we goede voorstellen gedaan."

http://www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/804
  zaterdag 6 maart 2004 @ 20:02:25 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17540382
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:35 schreef sjun het volgende:

[..]

Zoek de verschillen

[afbeelding]
Jörg Haider

[afbeelding]
Wouter Bos

De verschillen zijn dat tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen er massaal op de Nederlandse Heider is gestemt, en dat volgens deze peiling er flink op de Rotterdamse Bos zal worden gestemt?

Ik snap anders niet waarom je deze post plaatst.
pi_17540384
quote:
Bert Cremers: "De PvdA hier in Rotterdam heeft veel inititatieven ontwikkeld op het gebied van veiligheid, denk aan het aangiftebeleid, de aanpak van scooteroverlast en de aanpak van huisjesmelkers. Ook op het gebied op integratie hebben we goede voorstellen gedaan."
Waarom niet toen ze aan de macht waren is mijn vraag.
pi_17540592
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 20:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom niet toen ze aan de macht waren is mijn vraag.
Ach daar werd best over nagedacht hoor, en mensen vanuit de deelgemeenten waren net zo hard aan het schreeuwen. En het is larie koek dat er niks werd gedaan onder de laatste jaren PvdA. Het verbeteren en aanscherpen van het veiligheidsbeleid is in hun periode al gestart!

pi_17540698
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 19:27 schreef Flumina het volgende:

[..]

En hoe verklaar je juist de opkomt van de leefbaren?
Als afkomst van Leefbaar NL had men een andere naam als hun afspitsing de LPF en deelde leefbaar rotterdam de ondergang niet van beide partijen.

gelukkig
pi_17540805
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 20:12 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ach daar werd best over nagedacht hoor, en mensen vanuit de deelgemeenten waren net zo hard aan het schreeuwen. En het is larie koek dat er niks werd gedaan onder de laatste jaren PvdA. Het verbeteren en aanscherpen van het veiligheidsbeleid is in hun periode al gestart!
Ze denken te veel na en doen te weinig. Zie ook de ondergang van de PvdA en vervolgens hun inhoudsloze opkomst. Nu in de oppositie (zowel gemeentelijk als nationaal) doen ze helemaal niets en schreeuwen ze moord en brand over allerlei zaken die zij hebben veroorzaakt.

Het zijn net de communisten in Rusland die vanuit de oppositie schreeuwen dat de democratie in Rusland te wensen overlaat.
pi_17541506
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 20:21 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ze denken te veel na en doen te weinig. Zie ook de ondergang van de PvdA en vervolgens hun inhoudsloze opkomst. Nu in de oppositie (zowel gemeentelijk als nationaal) doen ze helemaal niets en schreeuwen ze moord en brand over allerlei zaken die zij hebben veroorzaakt.

Het zijn net de communisten in Rusland die vanuit de oppositie schreeuwen dat de democratie in Rusland te wensen overlaat.
Ik wil niet veel zeggen, maar die mensen in Charlois( die mensen die op gemeentelijk niveau lopen te brullen ) lopen al 20 jaar te roepen of er aub snel iets veranderd kan worden. Waar ze dan meestal op stuk lopen is op het college of op het rijk. Je kan niet iedereen de zwarte piet toedienen, zeker niet in Rotterdam. Daar is de PvdA zo lekker verdeeld geweest al die jaren
pi_17543984
De leefbaar rage is compleet uitgeraasd . Men merkt dat ook met de vrienden van fortuyn er geen directe verbetering komt. Én misschien nog wel belangrijker dat je bij een dergelijke partij ook gelijk het CDA en de VVD cadeau krijgt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_17544053
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 22:36 schreef du_ke het volgende:
De leefbaar rage is compleet uitgeraasd . Men merkt dat ook met de vrienden van fortuyn er geen directe verbetering komt. Én misschien nog wel belangrijker dat je bij een dergelijke partij ook gelijk het CDA en de VVD cadeau krijgt.
Hoe zou je anders een meerderheid krijgen? PvdA met Leefbaar is ondenkbaar.
pi_17544119
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 22:36 schreef du_ke het volgende:
De PvdA kon ook al niet zonder.

[ Bericht 25% gewijzigd door Kozzmic op 07-03-2004 00:02:34 ]
pi_17544168
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 22:41 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

[..]

De PvdA kon ook al niet zonder.
Da's waar maar die kon meestal toe met 1 van de 2. Dat is heel wat anders dan een coalitie met beide partijen die elk minstens net zo schuldig zijn aan de problemen als de PvdA.
pi_17544217
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 22:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Da's waar maar die kon meestal toe met 1 van de 2. Dat is heel wat anders dan een coalitie met beide partijen die elk minstens net zo schuldig zijn aan de problemen als de PvdA.
Klopt, maar die hebben er van geleerd, dat kan de PvdA niet zeggen.
pi_17544328
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 22:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Klopt, maar die hebben er van geleerd, dat kan de PvdA niet zeggen.
hahahaha .

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Die partijen kunnen namelijk gewoon op de oude voet doorgaan met aan het pluche kleven terwijl de PvdA op veel plaatsen zich opnieuw moet gaan bewijzen voor de kiezers (behalve wanneer de leefbaar partijen zich echt erg in de nesten werken ). Ofwel bij die partijen blijven de oude gezichten op de zelfde plaats hangen terwijl er bij de PvdA ruimte is voor vernieuwing.

Overigens wat versta je onder leren? Waar mogelijk tegen de islam aanschoppen of het hameren op normen en waarden uit de jaren '50?
pi_17544434
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 22:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

hahahaha .

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Die partijen kunnen namelijk gewoon op de oude voet doorgaan met aan het pluche kleven terwijl de PvdA op veel plaatsen zich opnieuw moet gaan bewijzen voor de kiezers (behalve wanneer de leefbaar partijen zich echt erg in de nesten werken ). Ofwel bij die partijen blijven de oude gezichten op de zelfde plaats hangen terwijl er bij de PvdA ruimte is voor vernieuwing.

Overigens wat versta je onder leren? Waar mogelijk tegen de islam aanschoppen of het hameren op normen en waarden uit de jaren '50?
Een integratieplan misschien. Wanneer komt de PvdA met zoiets?
pi_17544686
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 23:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Spijt me zeer, maar dat kwam in Rotterdam ondermeer vanuit de PvdA.
Te laat.
pi_17546225
Topic geschoond van een aantal onzinreacties.

Ontopic verder, svp.
  zondag 7 maart 2004 @ 11:15:44 #54
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17551168
quote:
De leefbaar rage is compleet uitgeraasd . Men merkt dat ook met de vrienden van fortuyn er geen directe verbetering komt. Én misschien nog wel belangrijker dat je bij een dergelijke partij ook gelijk het CDA en de VVD cadeau krijgt
Is dat zo? Ten eerste kwamen de leefbaren in de steden vaak uit woede en onmacht tegenover grote gemeentelijke projecten. Utrecht is daar een goed voorbeeld van; Henk Westbroek was tegen de busbaan en tegen het UCP. Leefbaar Rotterdam is dan een partij met een andere inslag, dat ook met veiligheid ging bemoeien.

Ik vind zelf de opkomst van lokale partijen een groot gewin van de democratie. De leefbaren hadden vaak 'echte' mensen uit de stad op de kiezerslijst staan (zoals Henk Westbroek). Daarbij doorbraken ze de macht van de welzijnswerkers, die vaak op de gemeente huisvesten.

Of een partij als LPF toekomst heeft, weet ik niet. Maar het CDA was 4 jaar geleden echt niet rechts, en de VVD was toen ook niet voorop in het intregratiebeleid. We zullen zien hoe het eindigt.
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2004 @ 11:28:35 #55
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17551335
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:35 schreef sjun het volgende:

[..]

Zoek de verschillen

[afbeelding]
Jörg Haider

[afbeelding]
Wouter Bos

LOL, wat een heerlijke ongenuanceerde comment van je!
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2004 @ 11:29:23 #56
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17551347
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:25 schreef milagro het volgende:

Maar kiezers leveren wel zetels op...
  zondag 7 maart 2004 @ 11:41:55 #57
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17551507
Heeft trouwens iemand nog NOVA gezien. Daar was Sorensen aanwezig. Hij stelde dat vooral Opstelten met het succes wegliep. Maar ik heb ook errug gelachen. Er was een reportage toen Pim Fortuyn gesprekken moest houden met de PvdA. En dat Els Kuijper begon over Marokkaanse dochters en vader.

Ik vond Els Kuijper inderdaad de belichaming van de PvdA. Echt weer zo'n welzijnstrutje. Hoe ze ook op tv was, beschamend. Echt 0.0 charisma enzo. En inderdaad met goedkope argumenten smijten.
pi_17551540
De uitzending van NOVA (in RealPlayer): http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)826&end=0:0:28:0.802
pi_17554094
quote:
Op zondag 7 maart 2004 11:44 schreef Kozzmic het volgende:
De uitzending van NOVA (in RealPlayer): http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)826&end=0:0:28:0.802
Die gast het presenteerde was een stuk neutraler dan die Clairy of communist Jeroen Paul. Ze moeten hem er vaker neerzetten, dan kijk ik vaker NOVA.
pi_17554987
Op 6 maart 2002 werd ook voorspeld dat Leefbaar Rotterdam 5 zetels zou halen. Toen werden het er ook dertien(?). Maar goed, er zal ongetwijfeld wel een dalende trend zijn.

Als de Rotterdammers werkelijk de PvdA aan 19 zetels helpen moeten ze in de toekomst ook niet meer gaan zeiken dat het daar zo achteruit gaat vind ik. Misschien kunnen ze dan van Rotterdam een soort Gaza-strook maken waar alle problemen worden geconcentreerd...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17555018
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:26 schreef Tikorev het volgende:
Op 6 maart 2002 werd ook voorspeld dat Leefbaar Rotterdam 5 zetels zou halen. Toen werden het er ook dertien(?). Maar goed, er zal ongetwijfeld wel een dalende trend zijn.

Als de Rotterdammers werkelijk de PvdA aan 19 zetels helpen moeten ze in de toekomst ook niet meer gaan zeiken dat het daar zo achteruit gaat vind ik. Misschien kunnen ze dan van Rotterdam een soort Gaza-strook maken waar alle problemen worden geconcentreerd...
Rot is op zeg, krijgen we hier dalijk allemaal kampertjes
pi_17557297
quote:
Op zondag 7 maart 2004 11:41 schreef Flumina het volgende:
Ik vond Els Kuijper inderdaad de belichaming van de PvdA. Echt weer zo'n welzijnstrutje. Hoe ze ook op tv was, beschamend. Echt 0.0 charisma enzo. En inderdaad met goedkope argumenten smijten.
Dat heb ik bij elke PvdA'er. Echt de grootste irrelevante schijnheilen van de 20e en 21e eeuw.
pi_17557703
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:26 schreef Tikorev het volgende:

Ben bang dat je nog gelijk hebt ook. Dan kunnen we die stad net zo goed direct opdoeken, als de PVDA daar weer aan de "macht" komt.
  zondag 7 maart 2004 @ 21:21:09 #64
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17562401
quote:
Ben bang dat je nog gelijk hebt ook. Dan kunnen we die stad net zo goed direct opdoeken, als de PVDA daar weer aan de "macht" komt
Ze hebben in ieder geval er wat van geleerd. Zowel de PvdA als Groen Links zijn op landelijk gebied 'gereorganiseerd', en PvdA-Rotterdam schijnt goede dingen te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')