Dat weet ik nog wel. Toch blij dat je wat lichter begonnen bent?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:Fireblade
zonder te weten ook voor mij
Als ik namens de groep mag spreken dan vinden "wij" dat het inderdaad wel lekker gaat jaquote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:36 schreef MutZ het volgende:
Het gaat hier wel goed volgens mij... Wat vinden jullie ervan??
jazeker! maar had ik al eerder gezegdquote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:31 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat weet ik nog wel. Toch blij dat je wat lichter begonnen bent?
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:37 schreef Makster het volgende:
[..]
Als ik namens de groep mag spreken dan vinden "wij" dat het inderdaad wel lekker gaat ja![]()
![]()
Ook zekers een beauty, alleen het standaard had ff ingeklapt moeten wordenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
deze vind ik ook een beauty:
[afbeelding]
dat ziet er idd niet uit nee...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:04 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ook zekers een beauty, alleen het standaard had ff ingeklapt moeten worden
Ondanks dit minpuntje blijft het een hele mooie motor!!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat ziet er idd niet uit nee...
Zekers!!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:15 schreef Makster het volgende:
Die nieuwe 600RR blijft echt een prachtig apparaat !!!
Hmm ff teste. Weet ook nog niet hoe dit werkt en zag je meerdere pogingen wagenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:20 schreef Patrick281 het volgende:
[url=http://members.chello.nl/Bang.mpeg][dit kan er fout gaan bij camerageile motorijders]/url]
Wat een superfiets!!!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:23 schreef Makster het volgende:
Maar ondanks alle mooie motoren die langs zijn geweest blijft dit toch de mooiste die er is !!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Wat een meesterlijke mooie fiets die ZX6R !!!!
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:20 schreef Patrick281 het volgende:
http://members.chello.nl/pbart/Bang.mpeg
Hoe ging dat linken ook al weer.
De 9 doet ook aardig mee.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:23 schreef Makster het volgende:
Maar ondanks alle mooie motoren die langs zijn geweest blijft dit toch de mooiste die er is !!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Wat een meesterlijke mooie fiets die ZX6R !!!!
Dat zijn allemaal ZXR400 plaatjes .. bij die van het kontje aan de binnenkant kan je dat ook lezen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:23 schreef Makster het volgende:
Maar ondanks alle mooie motoren die langs zijn geweest blijft dit toch de mooiste die er is !!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Wat een meesterlijke mooie fiets die ZX6R !!!!
Volgens mij is dit toch echt een ZX6R, en wel het 2003 modelquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal ZXR400 plaatjes .. bij die van het kontje aan de binnenkant kan je dat ook lezen.
En persoonlijk hou ik van iets meer kont.In het geval van de Kawa is de achterkant wel erg plat.
[afbeelding]
Nu met Carbon voorspatbord, alleen nog zonder bestickering.![]()
KLAAAAPPPPPquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:24 schreef ploderus het volgende:
[..]
Hmm ff teste. Weet ook nog niet hoe dit werkt en zag je meerdere pogingen wagen
dit kan er fout gaan bij camerageile motorijders
Gaat lekker denk ik, we hebben ons snel aangepast niet waar?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:36 schreef MutZ het volgende:
Het gaat hier wel goed volgens mij... Wat vinden jullie ervan??
nee hoor zie de gouden 'ZX6R' op de zijschermen!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal ZXR400 plaatjes .. bij die van het kontje aan de binnenkant kan je dat ook lezen.
En persoonlijk hou ik van iets meer kont.In het geval van de Kawa is de achterkant wel erg plat.
[afbeelding]
Nu met Carbon voorspatbord, alleen nog zonder bestickering.![]()
ja daaag, dan hebben we met zijn 3en dezelfdequote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:40 schreef ZX9R het volgende:
Plo, OPM,
Waar halen jullie die sig-specs vandaan? Je weet wel, van 0 naar 100 in ? sec?
ik heb ze idd ook van bikez.comquote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:40 schreef ZX9R het volgende:
Plo, OPM,
Waar halen jullie die sig-specs vandaan? Je weet wel, van 0 naar 100 in ? sec?
Dat ga ik niet redden, heb totaal geen voorrem.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:32 schreef Makster het volgende:
Word er morgen nou nog gereden? en zo ja door wie en waar en wanneer?
Ik stem voor ja, om 9.30 bij de carpoolplaats bij Papendrecht
Ik moet om 1300 weer werken dus ik kan zo ie zo al niet lang dus daarom een beetje bij tijds. Reetvaarder ging ook wel mee !
Dat is een opgevoerde toerfiets die niet in dit rijtje thuis hoort.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:48 schreef SuperFour het volgende:
Ik mis de Blackbird...!
dat is helaas te vroeg voor mij, dat ga ik echt niet redden...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 19:32 schreef Makster het volgende:
Word er morgen nou nog gereden? en zo ja door wie en waar en wanneer?
Ik stem voor ja, om 9.30 bij de carpoolplaats bij Papendrecht
Ik moet om 1300 weer werken dus ik kan zo ie zo al niet lang dus daarom een beetje bij tijds. Reetvaarder ging ook wel mee !
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:51 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat is een opgevoerde toerfiets die niet in dit rijtje thuis hoort.![]()
wanneer heb je em terug? ik had gedacht dat je em vandaag wel meteen terug zou krijgen?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:50 schreef SuperFour het volgende:
Morgen rijden, wie, wat, waar en hoe...?
Alleen staat mijn fiets staat momenteel in onderhoud... wie gaat er zondag nog rijden...?
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
wanneer heb je em terug? ik had gedacht dat je em vandaag wel meteen terug zou krijgen?
He grapje moet kunnen toch? Ik heb verdorie een topic op jouw aangeven Honda getint gemaakt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:54 schreef SuperFour het volgende:
Zucht...![]()
[..]
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:59 schreef hollander172 het volgende:
[..]
He grapje moet kunnen toch? Ik heb verdorie een topic op jouw aangeven Honda getint gemaakt.![]()
Nee zonder dollen, vind je echt dat een Super Blackbird in dit rijtje thuishoort? Ik had de Hayabusa ook al niet in het Suzuki rijtje staan.
dan noem je ook een hok...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:59 schreef hollander172 het volgende:
Nee zonder dollen, vind je echt dat een Super Blackbird in dit rijtje thuishoort? Ik had de Hayabusa ook al niet in het Suzuki rijtje staan.
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dan noem je ook een hok...
Daar zijn we het dan zeker over eens! Gaaf ding wel maar net teveel multipurpose dacht ik. Er zijn zelfs koffersets voor.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:02 schreef SuperFour het volgende:
Ach, ja... op zich heb je gelijk... ik las "CBR" vandaar... een Blackboard is inderdaad misschien niet helemaal 100% supersport, maar wel gaaf...
[..]
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:05 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan zeker over eens! Gaaf ding wel maar net teveel multipurpose dacht ik. Er zijn zelfs koffersets voor.
Misschien een leuke suggestie voor een van de volgende topics om met deze superkanonnen te openen.
Voor morgen een afspraak gemaakt voor een blauw/witte en zondag met Patrick naar een rood/zwart/grijze.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
GSX R 600...soon hoop ik voor em
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben weer thuis van werken. Regent hier en wegen zeiknat.
Heb geen zin om morgen te gaan rijden als de wegen zeiknat zijn.. droog zal het morgen wel zijn.
9.30? Het was toch 10.30....
En SuperFour, zondag regent het volgens teletekst.
laat ff op tijd weten of het bij jullie nat is, of de wegen nog nat zijn. ik heb geen zin om voor niks te rijden.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben weer thuis van werken. Regent hier en wegen zeiknat.
Heb geen zin om morgen te gaan rijden als de wegen zeiknat zijn.. droog zal het morgen wel zijn.
yep, 1030 uur maar makster stelde voor om 930 te meeten maar dat ga ik echt niet redden.quote:9.30? Het was toch 10.30....
okquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan word het 10.30.....
nee ok maar we moeten wel een beetje kunnen rijden als ik dik een uur onderweg benquote:Enne, je rijdt nooit voor niets he
Stalker als in motorrijbewijsrijke vrienden die meereden toen ik nog geen rijbewijs had en toch was gaan rijden. En stalker als in instructeur die constant achter je aan zit in zijn autootje.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
stalker?
bereid je maar voor op nieuwe stalkers: auto'squote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:28 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Stalker als in motorrijbewijsrijke vrienden die meereden toen ik nog geen rijbewijs had en toch was gaan rijden. En stalker als in instructeur die constant achter je aan zit in zijn autootje.
Dat is toch juist grappig!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
bereid je maar voor op nieuwe stalkers: auto'sstelletje debielen die je bij elk stoplicht eruit proberen te racen
en dan niet eens volgas wegrijden met zoveel honderd meter tussen jou en die koekblikken...
vertel? dit was die blauw/witte toch?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:07 schreef hollander172 het volgende:
Nou net terug van de eerste proefrit. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de combi nieuwe achterband + nat wegdek maar het was geen leuke proefrit zal ik maar zeggen.
Ja klopt was een blauw/witte.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
vertel? dit was die blauw/witte toch?
Achterband was nieuw he? Wist niet dat dat zo glad kon zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 14:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
tja, tis nat en dan met slechte banden rijden op een motor die je niet kent...
maar afgezien daarvan? reed ie verder wel goed?
klinkt erg logisch dit, missch beter om toch maar die demper (laser voor ZX9R) niet te kopen? of is dit goed af te stellen nadat ik em gemonteerd heb? dat moet ik sowieso doen, las ik.quote:Buiten het passen onder de brommert zit je nog met het feit dat het een systeem is voor een 750 en niet voor een 600.
Gaat het geheel beter lopen? sound is misschien beter, maar het is niet op elkaar afgestemd dus beter niet doen. (bron)
Op zich klinkt het best logisch, aangezien een ZX9R toch veel meer uitlaatgassen kwijt zal moeten. Toch aan de andere kant zou dit ook moeten betekenen dat een ZX9R op lagere toeren (-> lagere uitstoot) ook minder zou moeten lopen..quote:Op zaterdag 6 maart 2004 17:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
klinkt erg logisch dit, missch beter om toch maar die demper (laser voor ZX9R) niet te kopen? of is dit goed af te stellen nadat ik em gemonteerd heb? dat moet ik sowieso doen, las ik.
Als ik het zo hoorde is dit geen kwestie van ervaring. Zelfs met nat wegdek moet je makkelijk met zo'n Gixxer half gas weg kunnen rijden.. Denk (hoop) persoonlijk dat het dat gladde laagje is..quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:12 schreef Patrick281 het volgende:
Me = verbaast. Ik denk dat het een kwestie van rijervaring is .. als het morgen droog is maar vanuit mijn huis met de scoot? Kunnen we het proefritje samen doen en tussendoor wisselen..?
Dat zogenaamde gladde laagje had ik toen met mijn ZX-10 er in 25 kilomter afgereden..
Was de motor verder wel naar je zin trouwens? Heb ik ook nog niet eerder meegemaakt dus vertel.
Voor morgen is er net zulk mooi weer voorspelt als voor vandaag dus of dat handig is om op de scoot te gaan weet ik niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:12 schreef Patrick281 het volgende:
Me = verbaast. Ik denk dat het een kwestie van rijervaring is .. als het morgen droog is maar vanuit mijn huis met de scoot? Kunnen we het proefritje samen doen en tussendoor wisselen..?
Dat zogenaamde gladde laagje had ik toen met mijn ZX-10 er in 25 kilomter afgereden..
Was de motor verder wel naar je zin trouwens? Heb ik ook nog niet eerder meegemaakt dus vertel.
Het was een gloednieuwe band, de nopjes zaten nog op het loopvlak en voor zover ik kon beoordelen als leek is er niet meer dan een paar kilometer mee gereden. (van de bandenboer naar huis misschien?) Ik zag hoe dan ook geheel geen slijtage voordat ik de proefrit begon.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:16 schreef ploderus het volgende:
Waren het echt splinternieuwe banden of had hij er al mee gereden? Vriend van me heeft een GSX-R600, met Pirelli Diablo's en die heeft niet zo extreem weinig grip als je hier beschrijft; hij heeft juist veel meer grip..
Heb zelf de Pirelli SC2's, zo goed als geen profiel meer en die hebben nog meer grip in de regen..
In het begin zit er altijd nog een glad laagje omheen; geloof dat het is zodat ze niet uitdrogen. Dan is hij zelfs met droog wegdek nog wat glad..
De oude Fireblades waren geloof ik wel wat piekerig. En daarbij 150pk ipv 110 en een veel hoger koppel maken ook wel redelijk verschil..quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Voor morgen is er net zo mooi weer voorspelt als voor vandaag dus of dat handig is om op de scoot weet ik niet.
Proefrit kunnen we natuurlijk gewoon afwisselen, waarom niet? De verkoper is alleen wel een zeikerd dus of hij ermee akkoord gaat weet ik niet.
De motor was zeker naar mijn zin, had verwacht dat het een heel verschil zou zijn met de lesmotoren maar dat viel alleszins mee. Heb ook al een op Fireblade gereden + schuivertje gemaakt en die leek veel meer te happen. Is dat een tik van de vroege Fireblade's of maakt het verschil in vermogen uit dat een Fireblade zoveel meer hapt dan een GSX-R?
[..]
Het was een gloednieuwe band, de nopjes zaten nog op het loopvlak en voor zover ik kon beoordelen als leek is er niet meer dan een paar kilometer mee gereden. (van de bandenboer naar huis misschien?) Ik zag hoe dan ook geheel geen slijtage voordat ik de proefrit begon.
Daarnaast was de voorband redelijk op, profiel in het midden was misschien nog 2 mm en aan de zijkanten bijna niks. (je zag nog net dat er profiel had gezeten.)
Kort samengevat voelde het gewoon niet vertrouwd aan, de motor zette ook wel heel makkelijk een stapje opzij, om over wegverkantingen nog maar te zwijgen. Het kan aan mij liggen, waarom niet? Echt veel ervaring heb ik niet maar zelfs in slakkegang leek het niet beter te gaan maar enkel iets beter onder controle te houden. Ik moet ook zeggen dat ik de band totaal niet warm heb kunnen rijden.
Voor zover mijn kennis strekt zorgt het voortraject voor de tegendruk (uitlaatspruitstuk) en niet de demper. Deze doet gewoon waarnaar die vernoemd is. (dempen dus) Mocht het toch een probleem geven qua prestatie kun je ook nog een reductiebus in je uitlaat doen. (dit doet dan wel weer het geluid teniet.)quote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:21 schreef ploderus het volgende:
[..]
Op zich klinkt het best logisch, aangezien een ZX9R toch veel meer uitlaatgassen kwijt zal moeten. Toch aan de andere kant zou dit ook moeten betekenen dat een ZX9R op lagere toeren (-> lagere uitstoot) ook minder zou moeten lopen..
Ik zou het ook niet weten![]()
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in, maar aangezien de cilinderinhoud kleiner is zou het verbruik bij zelfde toerentallen toch ook hetzelfde moeten zijn? (uitgaande van zelfde mengselsamenstelling)quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:40 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Voor zover mijn kennis strekt zorgt het voortraject voor de tegendruk (uitlaatspruitstuk) en niet de demper. Deze doet gewoon waarnaar die vernoemd is. (dempen dus) Mocht het toch een probleem geven qua prestatie kun je ook nog een reductiebus in je uitlaat doen. (dit doet dan wel weer het geluid teniet.)
Ook zou je voor elke demper hoe groot ook (okee met beperkingen natuurlijk) je carbs zo af kunnen stellen dat deze optimaal gebruik maken van het uitlaattraject ook al is dit natuurlijk een staaltje "reverse engineering" die niet wenselijk is.
Trouwens, bij een gelijke benzineconsumptie en een gelijke brandstof/luchtverdeling zouden de hoeveilheid uitlaatgassen gelijk moeten zijn.
ze zijn leukquote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:35 schreef ploderus het volgende:
[edit] ff testen hoor:![]()
[/edit]
maar ik lees zovaak op MF dat als je een sportdemper monteert dat je je cabs moet afstellen?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:40 schreef hollander172 het volgende:
Voor zover mijn kennis strekt zorgt het voortraject voor de tegendruk (uitlaatspruitstuk) en niet de demper. Deze doet gewoon waarnaar die vernoemd is. (dempen dus) Mocht het toch een probleem geven qua prestatie kun je ook nog een reductiebus in je uitlaat doen. (dit doet dan wel weer het geluid teniet.)
Ook zou je voor elke demper hoe groot ook (okee met beperkingen natuurlijk) je carbs zo af kunnen stellen dat deze optimaal gebruik maken van het uitlaattraject ook al is dit natuurlijk een staaltje "reverse engineering" die niet wenselijk is.
Zou toch wel wat zijn als je hem weer terugbrengt met weggesleten schaamranden (rullen hangen eraan..) en zwaar afgesleten steppies en dan zeggen dat je hem toch maar niet hoeft, aangezien de uitlaat te snel aan de grond zitquote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:17 schreef Patrick281 het volgende:
Eerste serie Fireblade's waren inderdaad motorisch maar vooral rijwieltechnisch echte valkuilen.
Gladde laagje op banden: bij Safe waarschuwden ze tijdens de montage van een nieuwe band dat er pas nog iemand onderuit was gegaan met droog weer.
Mijn nieuwe Pirelli nogwat achterband rulde al helemaal toen ik thuiskwam na 25 km.
Maar je gaat tijdens een proefrit toch niet proberen de schaamranden weg te werken.
tja, wel vet maar die dikkere dempers van de zwaardere broers zijn wel vetterquote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:54 schreef ploderus het volgende:
Hier heb je trouwens een ZXR 400 Akrapovic full system voor ¤ 550 Das geloof ik niet echt duur toch?
Full Akra voor ZXR 400
Dan gaat het opnieuw afstellen voor het verbeteren ipv het compenseren van een (te grote) demper. Weet nie precies hoe zoiets zit..quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ze zijn leuk![]()
[..]
maar ik lees zovaak op MF dat als je een sportdemper monteert dat je je cabs moet afstellen?
Ja. Maar een Dynojet bankje of die andere nog betere is sowiezo natuurlijk leuk om te doen.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ze zijn leuk![]()
[..]
maar ik lees zovaak op MF dat als je een sportdemper monteert dat je je cabs moet afstellen?
Dat wel idd, maar hiermee wordt de motor ook nog wat kilo's lichter en in Akra zit over het algemeen een heerlijk geluidje! Maar het pijpie is wat kleinquote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
tja, wel vet maar die dikkere dempers van de zwaardere broers zijn wel vetter
nietquote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:27 schreef Patrick281 het volgende:
Maar hoe verteld je dit allemaal thuis//
Gewicht telt ook mee .. en een te dikke demper is niet perse mooier.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
tja, wel vet maar die dikkere dempers van de zwaardere broers zijn wel vetter
Illegaal bijbaantje gevonden dan.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
niet
kan het gewicht zoveel verschillen dan? een te dikke is idd niet mooier, maar ik ga em met mijn motor ophalen en dan leg ik em er ff naast. ik heb nu alleen kunnen oordelen vanaf een plaatje. maar hoe dikker hoe mooier tot op zekere hoogte, vind ik. maar ja smaken verschillenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:29 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gewicht telt ook mee .. en een te dikke demper is niet perse mooier.
die vind ik dus echt te smal.quote:2'takt uitlaten.
Als je zo'n full Akra system neemt scheelt dat al gauw aan paar kilo'squote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
kan het gewicht zoveel verschillen dan? een te dikke is idd niet mooier, maar ik ga em met mijn motor ophalen en dan leg ik em er ff naast. ik heb nu alleen kunnen oordelen vanaf een plaatje. maar hoe dikker hoe mooier tot op zekere hoogte, vind ik. maar ja smaken verschillen
[..]
die vind ik dus echt te smal.
Misschien iets voor op een ZXR400?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:43 schreef Patrick281 het volgende:
Je hebt 1 of andere nieuwe shopper en die heeft een uitlaat .. niet normaal zeg.
Het lijkt bijna wel de halve motorlengte.
Er zijn programma's waarmee je het misschien nog terug kunt vinden. Heb een keer een partitie verwijderd wat niet de bedoeling was. Gezocht op google op Data recovery geloof ik en uiteindelijk een groot deel van het spul teruggekregen. Zou alleen niet meer weten hoe dat programma heette, tis al weer een aardig tijdje terug..quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:17 schreef Rietvaerder het volgende:
GODVER DE KUT CHOLERA TERING TYFF..... $#@%#@%#@%
Ben al mn data kwijt.... foto's, filmpjes, documenten, bewaar email... ALLES
Dacht leuk Linux te installeren... is op 1 of andere vage manier mn back up partitie spoorloos verdwenen..... al mn foto's van de Bandit weg![]()
Wow, wat een vet ding!! Daar staan die uitlaatjes ook perfect bij! Dat dat ding maar 154kg weegt?! Hoe doen ze dat toch?!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:00 schreef Patrick281 het volgende:
Alleen voor deze motor doe ik het wel met kleine uitlaatjes.
[afbeelding][afbeelding]
154 kilo aan gewicht voor ultrascherp sturen op de weg.
Hoeveel cc is die motor?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:23 schreef ploderus het volgende:
[..]
Wow, wat een vet ding!! Daar staan die uitlaatjes ook perfect bij! Dat dat ding maar 154kg weegt?! Hoe doen ze dat toch?!
Denk idd dat deze wel wat meer cc'tjes heeftquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:49 schreef Makster het volgende:
[..]
Hoeveel cc is die motor?
Want ja een ZXR400 weegt ook maar 162 kilo. En een aprillia RS250 nog minder volgens mij
De vraag is dus hoeveelquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:52 schreef ploderus het volgende:
[..]
Denk idd dat deze wel wat meer cc'tjes heeft
Zwaar, maar ook veel meer vermogenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:55 schreef SuperFour het volgende:
M'n CB weegt 260kg...
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:00 schreef ploderus het volgende:
[..]
Zwaar, maar ook veel meer vermogen![]()
Als het deze is is dat best ziekquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:59 schreef ploderus het volgende:
Ow wacht, zo te zien heeft hij 500cc. dan is het nog wel te doen (al is het nog best licht!)
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=909
Zo te zien is het deze. Alleen zou het eerder genoemde gewicht of het gewicht in deze specs niet kloppen..
De Fireblade die ik nieuwe kappen heb bezorgd was er 1 van '94 en was inderdaad een beetje tricky met rijden, afhankelijk van het toerental hoefde je maar te kijken naar de gashendel en je kreeg een trap in je rug. Ook merkte ik dat hij niet de bocht in wilde sturen maar alleen rechtdoor wilde. Samen met die reactie op het gas heb ik dus de domme fout gemaakt door bij nat wegdek in een flauwe bocht iets teveel insturend op de witte lijn te gaan rijden. Voor ik het wist was ik de motor kwijt en zag ik de bomen langs de weg heel snel op me afkomen.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 20:34 schreef ploderus het volgende:
De oude Fireblades waren geloof ik wel wat piekerig. En daarbij 150pk ipv 110 en een veel hoger koppel maken ook wel redelijk verschil..
Dat kan ik dan bij deze onderstrepen, ik vraag me af hoe die Rensports zich morgen houden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:17 schreef Patrick281 het volgende:
Gladde laagje op banden: bij Safe waarschuwden ze tijdens de montage van een nieuwe band dat er pas nog iemand onderuit was gegaan met droog weer.
Mijn nieuwe Pirelli nogwat achterband rulde al helemaal toen ik thuiskwam na 25 km.
Maar je gaat tijdens een proefrit toch niet proberen de schaamranden weg te werken.
Afstellen is altijd aan te raden als je een andere pijp monteert, klein tipje van de sluier: je vermogen en koppel gaat er altijd op achteruit als je een andere demper monteert aangezien alles is afgesteld op de standaard demper. Soms heb je geluk en valt het goed samen, dan heb je in sommige toerentallen meer vermogen en in andere juist minder dan standaard. Juist dit verschil valt je op, terwijl de standaard demper gekozen is voor vloeiend vermogen over het gehele toerenbereik.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
maar ik lees zovaak op MF dat als je een sportdemper monteert dat je je cabs moet afstellen?
idd! Dat is hem ja! Wat een specs!!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:05 schreef Makster het volgende:
[..]
Als het deze is is dat best ziek
110 PK en 90 NM koppel op 153 kilo![]()
MAar tis wel een 2 stroke, dus 2 takt. Wel veel onderhoud dus. Maarja de specs blijven ziek !!!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:09 schreef ploderus het volgende:
[..]
idd! Dat is hem ja! Wat een specs!!![]()
Gemiddelde 600cc SS heeft rond de 68 NM 110pk.. Deze heeft het koppel van een aardige 1000cc![]()
Een 2 cilinder twee takt met zoveel vermogen en zo'n laag gewicht? Is daar nog normaal mee te rijden eigenlijk? Of moet je constant illegale snelheden rijden om het hem naar de zin te maken?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:09 schreef ploderus het volgende:
[..]
idd! Dat is hem ja! Wat een specs!!![]()
Gemiddelde 600cc SS heeft rond de 68 NM 110pk.. Deze heeft het koppel van een aardige 1000cc![]()
Weet niet of er normaal mee te rijden valt, maar denk dat je ook zonder het te merken al snel op die illegale snelheden zitquote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:16 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een 2 cilinder twee takt met zoveel vermogen en zo'n laag gewicht? Is daar nog normaal mee te rijden eigenlijk? Of moet je constant illegale snelheden rijden om het hem naar de zin te maken?
Bad news, bad weather.quote:Op zondag 7 maart 2004 10:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hollander en patrick, doen jullie voorzichtig vandaag?
[afbeelding]
en ik hoopte nog wel te kunnen rijden vandaag![]()
quote:Op zondag 7 maart 2004 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bad news, bad weather.En dat nog wel op mijn verjaardag.
Strandfeestje geven zit er niet in.
![]()
Tnx guys. Ik ben al over de 30.quote:Op zondag 7 maart 2004 10:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
jarig vandaag?? proficiat!!! had jij de 30 al bereikt? en dan ga je op je eigen verjaardag met een fokker een proefrit rijden? hoezo motorfreak
dat suckt!! al enig succes met wat plo zei (recoveren)?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:17 schreef Rietvaerder het volgende:
GODVER DE KUT CHOLERA TERING TYFF..... $#@%#@%#@%
Ben al mn data kwijt.... foto's, filmpjes, documenten, bewaar email... ALLES
Dacht leuk Linux te installeren... is op 1 of andere vage manier mn back up partitie spoorloos verdwenen..... al mn foto's van de Bandit weg![]()
Dat meen je niet! Gefeliciteerd!!!quote:Op zondag 7 maart 2004 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bad news, bad weather.En dat nog wel op mijn verjaardag.
Strandfeestje geven zit er niet in.
![]()
Euhm, dat motor kijken wordt vandaag niets....quote:Op zondag 7 maart 2004 11:37 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat meen je niet! Gefeliciteerd!!!
Weet je zeker dat je met mij naar die motor wil gaan kijken op je verjaardag?
Opzuipers zijn het.quote:Op zondag 7 maart 2004 11:08 schreef SuperFour het volgende:
Geen feestje...?!?!?!?!?!
Ook niet voor je Fok!-motorvrienden...?
Vind ik niet kunnen...
Ehm ik stond onder de douche toen je belde .. zeker niet gemerkt.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:07 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Euhm, dat motor kijken wordt vandaag niets.... :'(
Ik wilde net gaan tanken, rijdt weg en de uitlaat brak onderweg af net achter de catalysator....![]()
Ik ben de rest van de dag bezig met het repareren hiervan...
Hij was al een keer gelast maar ik dacht echt dat hij het nu wel zou houden. Er zaten verdomme nog wel extra roestvrij stalen massieve assen tegenaan gelast om hem op zijn plek te houden.![]()
Dit is dus al de 3de catalysator die eronder uit valt en dat voor een auto van 9 jaar oud.![]()
Gefeliciteerd dan maar!quote:Op zondag 7 maart 2004 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bad news, bad weather.En dat nog wel op mijn verjaardag.
Strandfeestje geven zit er niet in.
![]()
Gefeliciteerd dan maar hehquote:Op zondag 7 maart 2004 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bad news, bad weather.En dat nog wel op mijn verjaardag.
Strandfeestje geven zit er niet in.
![]()
quote:Op zondag 7 maart 2004 12:07 schreef hollander172 het volgende:
Dit is dus al de 3de catalysator die eronder uit valt en dat voor een auto van 9 jaar oud.![]()
Hier naast Den Haag is het anders schitterend weerquote:Op zondag 7 maart 2004 10:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hollander en patrick, doen jullie voorzichtig vandaag?
en ik hoopte nog wel te kunnen rijden vandaag![]()
dat meen je niet!! dat soort dingen gebeuren altijd als het je net niet uitkomt (wanneer wel, ok) en kun je niet met de trein gaan?quote:Op zondag 7 maart 2004 12:07 schreef hollander172 het volgende:
Euhm, dat motor kijken wordt vandaag niets....![]()
Ik rij wel even met de motor naar hem toe tijdens de proefrit ..quote:Op zondag 7 maart 2004 12:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat meen je niet!! dat soort dingen gebeuren altijd als het je net niet uitkomt (wanneer wel, ok) en kun je niet met de trein gaan?
Waarmee.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:23 schreef PatrickM het volgende:
en ik hoopte nog wel te kunnen rijden vandaag</div></blockquote> Hier naast Den Haag is het anders schitterend weer
lekker zonnetje, redelijk warm voor de tijd van het jaar
Dus ik ga zo ff lekker een stukkie sturen
Nu nog met de Honda, over 3 weken met de Beemerquote:Op zondag 7 maart 2004 12:28 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Waarmee.
nog steeds hetzelfde als toen, maar al wel een heel stuk beter contactquote:Hoe is het met je buurmeisje.
quote:Op zondag 7 maart 2004 12:09 schreef Patrick281 het volgende:
Ehm ik stond onder de douche toen je belde .. zeker niet gemerkt.
quote:Op zondag 7 maart 2004 12:31 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Nu nog met de Honda, over 3 weken met de Beemer
[..]
nog steeds hetzelfde als toen, maar al wel een heel stuk beter contact
Ik dacht, post het zo wel ..haha .. maar zo stil was ik niet toch ..quote:Op zondag 7 maart 2004 12:32 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nee eerlijk gezegd niet. Had dat ff gezegd dan had ik iets later teruggebeld.
Je was al een beetje stil aan de telefoon of ik een beetje druk natuurlijk. Laten we het maar op het laatste houden, wat heb ik staan schelden naast de auto. Al die kerkgangers gingen ineens nog sneller naar huis lopen toen ze mij mijn auto hoorden vervloeken.
Peugeot 106.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:21 schreef Makster het volgende:
Wat voor auto heb jij dan joh![]()
het zonnetje begint hier ook te schijnenquote:Op zondag 7 maart 2004 12:25 schreef Patrick281 het volgende:
Hier ook zeer mooi weer ..
quote:Ik rij wel even met de motor naar hem toe tijdens de proefrit ..
ja ik ben Hollander .. geef die sleutels maar ..wroom burn out...!!!!
Precies... en geld is nu ff allemaal op aan de Beemer. Dus uitje komt nog wel, maar dan over een maandje of 2quote:Op zondag 7 maart 2004 12:34 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
wat een geduld .. plan dan eens even een leuk uitje ofzo.
Nou ja de zomer komt eraan.
Voor 1 keer een autopic hier ..quote:Op zondag 7 maart 2004 12:35 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Peugeot 106.![]()
Volgens mij is ie op maandag in elkaar gesleuteld want ik ben nog meer tegengekomen net. Misschien maar goed ook dan kan ik alles weer repareren en weer een tijdje zorgeloos rondrijden maar laat ik dat maar niet te hard zeggen.![]()
Ik heb een peugoet 205 uit 1989, gekocht voor 500 Euroquote:Op zondag 7 maart 2004 12:35 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Peugeot 106.![]()
Volgens mij is ie op maandag in elkaar gesleuteld want ik ben nog meer tegengekomen net. Misschien maar goed ook dan kan ik alles weer repareren en weer een tijdje zorgeloos rondrijden maar laat ik dat maar niet te hard zeggen.![]()
Nee valt ook wel mee, ben nu weer wat rustiger gelukkig. Mijn vriendin dreigde te gaan slaan als ik niet wat relaxter zou doen, ik zat haar af te katten zei ze.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:34 schreef Patrick281 het volgende:
Ik dacht, post het zo wel ..haha .. maar zo stil was ik niet toch ..
.. straks maar F1 kijken i.p.v. vanavond.
Was gisteren de video vergeten te zetten.
is dit jouw auto, hollander?quote:Op zondag 7 maart 2004 12:39 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Voor 1 keer een autopic hier .. [afbeelding]
Niet gek gedaan maat.
Ja dat komt heeel bekend voor.. op zo'n moment kan iemand anders beter even niets zeggen.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:50 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nee valt ook wel mee, ben nu weer wat rustiger gelukkig. Mijn vriendin dreigde te gaan slaan als ik niet wat relaxter zou doen, ik zat haar af te katten zei ze.![]()
via een klant kan ik 30% korting krijgen op automaterialen bij brezan, dat is voor btw. kun je hier iets aan hebben?quote:Op zondag 7 maart 2004 12:50 schreef hollander172 het volgende:
God wat baal ik hiervan, net weer even gekeken dik 300,- voor een nieuwe.En dan nog niet eens een originele Peugeot maar een imitatie. Ik denk dat ik maar niet ga informeren wat een originele kost...
![]()
Was het er maar zo een... Nee heb een groene van '95 een 1.1i om precies te zijn met het machtige vermogen van 66pk...quote:Op zondag 7 maart 2004 12:39 schreef Patrick281 het volgende:
Voor 1 keer een autopic hier .. [afbeelding]
Niet gek gedaan maat.
tja, fransozen, he... neem een japanner, nooit gezeik mee. ik rijd nu 2,5 jaar een civic en naast gewoon onderhoud en in het begin wiellagers (achter) nooit iets mee gehad. 100.000 mee gereden en hij staat nu 270 dkm. deze ga ik zeker oprijden!quote:Op zondag 7 maart 2004 13:03 schreef hollander172 het volgende:
*knip*
Ja ik ben enorm teleurgesteld... Had me er best op verheugt en niet gedacht dat deze dag alleen maar kosten en teleurstellingen zou opleveren.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:53 schreef Patrick281 het volgende:
Ja dat komt heeel bekend voor.. op zo'n moment kan iemand anders beter even niets zeggen.
Zwaar te-leur-ge-steld.![]()
Hartstikke aardig aangeboden, dit houdt ik zeker in mijn achterhoofd. Ik kan zelf ook 35% korting krijgen op onderdelen via mijn werk maar weet niet of dit ook opgaat voor cat's.quote:Op zondag 7 maart 2004 12:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
via een klant kan ik 30% korting krijgen op automaterialen bij brezan, dat is voor btw. kun je hier iets aan hebben?
no probquote:Op zondag 7 maart 2004 13:18 schreef hollander172 het volgende:
Hartstikke aardig aangeboden, dit houdt ik zeker in mijn achterhoofd. Ik kan zelf ook 35% korting krijgen op onderdelen via mijn werk maar weet niet of dit ook opgaat voor cat's.
Morgen eens informeren.
plus het feit dat ie al zo lang te koop staat...ik zou maar goed kijken als je gaat proefrijden met deze motor. en als ie er toch zo graag vanaf wilt kun je missch nog wat met die prijs doen?quote:Op zondag 7 maart 2004 13:10 schreef hollander172 het volgende:
He je raadt het nooit! Die grapjas belde net terug dat ie ging rijden en dat ie wel "even" langs wilde komen met de motor, het is "maar" 70 km.Het vertrouwen in de verkoper wordt steeds minder, ik vond hem al apart reageren maar dit slaat alles. Hij wil er wel heel graag vanaf.
Ja even kijken morgen of het ook voor cat's geld, voor uitlaten zelf wel maar bij cat's kwam er nog extra belasting ofzoiets bovenop.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
no probmocht je er toch gebruik van willen maken dan hoor ik t wel!
Ja ik snap er niks van, zo krijg ik wel het idee dat er iets mis mee moet zijn. Met de prijs had ie zelf al iets gedaan, plotseling verhoogt met 400,-quote:plus het feit dat ie al zo lang te koop staat...ik zou maar goed kijken als je gaat proefrijden met deze motor. en als ie er toch zo graag vanaf wilt kun je missch nog wat met die prijs doen?
>reclameblokje op tv<quote:Op zondag 7 maart 2004 13:10 schreef hollander172 het volgende:
He je raadt het nooit! Die grapjas belde net terug dat ie ging rijden en dat ie wel "even" langs wilde komen met de motor, het is "maar" 70 km.Het vertrouwen in de verkoper wordt steeds minder, ik vond hem al apart reageren maar dit slaat alles. Hij wil er wel heel graag vanaf.
Tsja ik weet het ook niet maar ik vind het persoonlijk nogal vreemd, als ik er nou zelf om gevraagd had... Ik zei hem ook dat ik met de auto bezig moest en er dus geen tijd voor had. "Oh ja, je had wat met je auto." Daar ben ik klaar mee trouwens, heb nu het boeltje provisorisch vastzitten en er zit nu een "rally" geluidje in.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:56 schreef Patrick281 het volgende:
>reclameblokje op tv<
Dat zou ik zelf ook aanbieden, maar misschien om een andere reden.
Of hij te vertrouwen is weet ik natuurlijk niet.
Ik wilde me vriendin al thuislaten maar je valt dus alleen op blond? Dan kan ze volgende keer dus veilig mee.quote:Maar het is echt mooi weer hier.![]()
Nu nog een blond ding en naar het strand.Om te wandelen ja ..
Wow, daar wordt je idd absoluut niet vrolijk vanquote:Op zondag 7 maart 2004 15:32 schreef hollander172 het volgende:
Trouwens, ik las net dit op MF: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/53267/1
Daar wordt je ook niet vrolijk van.
quote:Op zondag 7 maart 2004 15:32 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Tsja ik weet het ook niet maar ik vind het persoonlijk nogal vreemd, als ik er nou zelf om gevraagd had... Ik zei hem ook dat ik met de auto bezig moest en er dus geen tijd voor had. "Oh ja, je had wat met je auto." Daar ben ik klaar mee trouwens, heb nu het boeltje provisorisch vastzitten en er zit nu een "rally" geluidje in.Het zal niet APK waardig zijn maar ik heb nog 3 maanden om dat te verhelpen, kan ik in ieder geval weer rijden.
[..]
Ik wilde me vriendin al thuislaten maar je valt dus alleen op blond? Dan kan ze volgende keer dus veilig mee.![]()
Vreemd verhaal (niet het ongeluk, dat is gewoon kut, maar dat die motor al op zijn naam staat). Je kan toch alleen maar zelf een auto of motor op je naam laten zetten?quote:Op zondag 7 maart 2004 15:32 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Trouwens, ik las net dit op MF: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/53267/1
Daar wordt je ook niet vrolijk van.
Ik ben ook blond.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:00 schreef Patrick281 het volgende:
.. maar droom van blond ja .. ben hard bezig keihard verliefd te worden.
Dat bedoelde ik met leuke feestjes.![]()
![]()
verjaardag alleen is wel stil, maar dat verandert nog wel.
Zoals je misschien hebt gelezen heb ik gisteren ook een proefrit gemaakt met bijna hetzelfde resultaat.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:01 schreef PatrickM het volgende:
Vreemd verhaal (niet het ongeluk, dat is gewoon kut, maar dat die motor al op zijn naam staat).
Ik vraag me dus af wat je rechten zijn als potentiele koper, gisteren ging het bij mij ook bijna mis op een vergelijkbare manier. Enige is dat in zijn verhaal geen feiten staan over banden, vering etc.quote:Je kan toch alleen maar zelf een auto of motor op je naam laten zetten?
Bovendien lijkt mij het redelijk simpel. Als het een eenzijdig ongeluk is, waarbij geen andere dingen zijn beschadigt dan de motor, is het een kwestie van die motor terugbrengen, en de dealer door de stront laten zakken... en de dealer er voor laten zorgen dat ie motor heel snel niet meer op je naam staat. Is dan weer just my point of view. Maar al met al is zoiets niet echt om vrolijk van te worden...
Een dealer om over te slaan dus en gewoon een door motorrijders goed bevonden zaak te bezoeken. Dan maar een paar knaken meer kwijt...
Als je particulier een motor koopt, dan zal je de verkoper waarschijnlijk wel op KUNNEN laten draaien voor de schade, maar ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon vallen=kopen wordt, wat ook wel zo netjes is. (Tenzij er heel duidelijk opzet in het spel is..) Denk niet echt dat er speciale regels zijn..quote:Op zondag 7 maart 2004 16:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik ben ook blond.![]()
Krijg je vanavond nog veel mensen over de vloer? Ik vier overigens mijn verjaardag al 8 jaar niet meer. Ik heb toen met mezelf afgesproken dat ik net zoveel biertjes op mijn verjaardag zou drinken als dat ik in levensjaren oud werd maar daar ben ik maar mee gestopt bij de 22.
[..]
Zoals je misschien hebt gelezen heb ik gisteren ook een proefrit gemaakt met bijna hetzelfde resultaat.Enig verschil met dit verhaal is dat ik er wel op ben blijven zitten en geen schade heb veroorzaakt.
[..]
Ik vraag me dus af wat je rechten zijn als potentiele koper, gisteren ging het bij mij ook bijna mis op een vergelijkbare manier. Enige is dat in zijn verhaal geen feiten staan over banden, vering etc.
Ik vind de gang van zaken een beetje eng als consument eigenlijk en vraag me af hoe het zit als je particulier een motor koopt. Gisteren heb ik gewoon gevraagd of ik een proefrit mocht maken en dat was geen probleem en er werd eigenlijk niks over afgesproken, ben gewoon weggereden op dat ding. (heb hem natuurlijk ook weer netjes teruggebracht.)
/offtopic: ben je ook weer aanwezig?
Ja... en dit keer ga ik het gezellig houdenquote:Op zondag 7 maart 2004 16:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
/offtopic: ben je ook weer aanwezig?
Wat mij betreft ben je ook gewoon welkom, wat vindt je van de nieuwe opzet van de topic's?quote:Op zondag 7 maart 2004 16:31 schreef PatrickM het volgende:
Ja... en dit keer ga ik het gezellig houden(ik durf ook zelf wel toe te geven dat ik zelf te veel zat te happen, en te heftig hier en daar op reageerde...) En tenslotte... het feit dat ik hier nog regelmatig naar toe wordt getrokken om te lezen, zegt genoeg denk ik... ik vind het te leuk hier... ik klets en rij liever gewoon gezellig mee
dan dat ik hier de boel telkens loop te verpesten...
Discussies over wie wat het mooist en of het leukst vindt qua motoren, daar kan je over bezig blijven. Als iedereen maar daar op rijdt daar waar ie zelf het meest blij mee is
* PatrickM begint verstandig, volwassen en vooral oud te worden
Over oud worden gesproken... Patrick281... van harte
Ik las het voorstel van de modjes in de laatste [motormeet] topic... eindelijk dat waar we al lang geleden tervergeefs om hebben gevraagd bij een ex-mod (iets met Honda Civic Coupe ofzoietsquote:Op zondag 7 maart 2004 17:01 schreef hollander172 het volgende:
Wat mij betreft ben je ook gewoon welkom, wat vindt je van de nieuwe opzet van de topic's?
Wat mij betreft ben je ook welkom, als je je maar netjes zult gedragenquote:Op zondag 7 maart 2004 17:01 schreef hollander172 het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op zondag 7 maart 2004 16:31 schreef PatrickM het volgende:
Ja... en dit keer ga ik het gezellig houden(ik durf ook zelf wel toe te geven dat ik zelf te veel zat te happen, en te heftig hier en daar op reageerde...) En tenslotte... het feit dat ik hier nog regelmatig naar toe wordt getrokken om te lezen, zegt genoeg denk ik... ik vind het te leuk hier... ik klets en rij liever gewoon gezellig mee
dan dat ik hier de boel telkens loop te verpesten...
Discussies over wie wat het mooist en of het leukst vindt qua motoren, daar kan je over bezig blijven. Als iedereen maar daar op rijdt daar waar ie zelf het meest blij mee is
* PatrickM begint verstandig, volwassen en vooral oud te worden
Over oud worden gesproken... Patrick281... van harte</div></blockquote> Wat mij betreft ben je ook gewoon welkom, wat vindt je van de nieuwe opzet van de topic's?
Ik heb het ook over blond lang haar en een paar toeters natuurlijk.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik ben ook blond.![]()
Blijkbaarquote:Op zondag 7 maart 2004 18:12 schreef SuperFour het volgende:
Hahahahaha... rietvaerder is lekker aan 't Linuxen....
Wil alleen niet al te best lukken, volgens mij...
quote:Op zondag 7 maart 2004 19:08 schreef Patrick281 het volgende:
Ja, anders hadden we nu wel vuurwerk.
ik hoop eigenlijk dat we gewoon doorgaan zoals we bezig waren, de terugkeer van PatrickM hoeft dit wat mij betreft niet in de weg te staan.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:08 schreef Patrick281 het volgende:
Ja, anders hadden we nu wel vuurwerk.
Mee eens; hoe meer zielen, hoe meer vreugdquote:Op zondag 7 maart 2004 19:15 schreef hollander172 het volgende:
[..]
ik hoop eigenlijk dat we gewoon doorgaan zoals we bezig waren, de terugkeer van PatrickM hoeft dit wat mij betreft niet in de weg te staan.
Ja! Was mooi he?!quote:Op zondag 7 maart 2004 19:36 schreef Patrick281 het volgende:
G** wat was het mooi motorweer vandaag .. om 16:30 kon ik het niet meer houden om de Bimota te pakken.
Maar gelukkig herinnerde iemand mij aan het feit dat de voorrem totaal weg is. Ik was het alweer vergeten.
Had even teveel passie haha
Is ie nou nog niet gemaakt? Waarom kijk je zelf niet of je hem niet kan ontluchten oid?quote:Op zondag 7 maart 2004 19:36 schreef Patrick281 het volgende:
G** wat was het mooi motorweer vandaag .. om 16:30 kon ik het niet meer houden om de Bimota te pakken.
Maar gelukkig herinnerde iemand mij aan het feit dat de voorrem totaal weg is. Ik was het alweer vergeten.
Had even teveel passie haha
Dat lijkt mij zo'n rommeltje worden met die remvloeistof enzo.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Is ie nou nog niet gemaakt? Waarom kijk je zelf niet of je hem niet kan ontluchten oid?
Houd je mond .. morgen werken.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:43 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ja! Was mooi he?!En morgen wordt het als het goed is nog beter; vrij zonnig en droog, 8 tot 9 graden! Das nog eens weer om te rijden!!
quote:Op zondag 7 maart 2004 19:52 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Houd je mond .. morgen werken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het betekent wel dat ik niet mijn thermopakkie aandoe op de motorscoot.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:58 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ik moet de hele dag naar school, maar misschien ga ik dan wel lekker op de motor
En het gaat me er eigenlijk om dat voor mijn gevoel de winter voorbij is(dat gevoel zal wel weer eens fout zijn, maar toch...
)
Powerslides in de sneeuw ging ook goed hoor met 15 Kw.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:07 schreef ploderus het volgende:
De zomer staat op het punt te beginnen!! Een nieuw seizoen vol wheelies, stoppies, powerslides en kneedowns!!
Yeah ploderus, keep on dreamingEerst maar eens normaal leren rijden..
quote:Op zondag 7 maart 2004 20:07 schreef ploderus het volgende:
De zomer staat op het punt te beginnen!! Een nieuw seizoen vol wheelies, stoppies, powerslides en kneedowns!!
Yeah ploderus, keep on dreamingEerst maar eens normaal leren rijden..
quote:Op zondag 7 maart 2004 20:09 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Powerslides in de sneeuw ging ook goed hoor met 15 Kw.
Precies! Mijn scoot ging aan een pirouette beginnen, maar iets gas terug zorgde ervoor dat ik gewoon weer rechtdoor ging rijden.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:11 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ik heb een burnout gemaakt toen ik mijn motortje even van de ene kant van de tuin naar de andere kant ging rijden. ff de koppeling op laten komen was genoeg voor een rolling burnout. Ik voelde me echt helemaal de man!
[edit] ook in de sneeuw dan he[/edit]
Dat is wel raar ja. Dit soort glijpartijtjes en/of foutjes geven mij meestal meer een kick dan een schrikgevoel. Maar als je dan later even logisch nadenkt merk je dat je toch heel dicht zat bij een flinke valpartijquote:Op zondag 7 maart 2004 20:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Precies! Mijn scoot ging aan een pirouette beginnen, maar iets gas terug zorgde ervoor dat ik gewoon weer rechtdoor ging rijden.
Achteraf zijn dat hele machtige dingen.Al had ik gelijk al een glimlach .. en kippevel.
quote:Op zondag 7 maart 2004 20:18 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Motorforumschorem oprotten.Ja ik ben weer een jaartje ouder en wijzer.
quote:
Waar haal je die nieuwe smiley's vandaan?quote:Op zondag 7 maart 2004 20:23 schreef ploderus het volgende:
[..]
![]()
wat een ge-slowchat![]()
deze:quote:Op zondag 7 maart 2004 20:24 schreef Makster het volgende:
[..]
Waar haal je die nieuwe smiley's vandaan?
Thanksquote:Op zondag 7 maart 2004 20:26 schreef ploderus het volgende:
[..]
deze:zag ik bij de f1manager. Zal waarschijnlijk niet zo heel lang meer duren voor hij hier ook is. Zo voer je hem in:
_O - Alleen zonder spatie ertussen. Verder lopen er ook regelmatig topics op Fok! met allerlei mogelijk nieuwe smileys.
Nou het was geen foutje, gewoon full control.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:19 schreef ploderus het volgende:
[..]
Dat is wel raar ja. Dit soort glijpartijtjes en/of foutjes geven mij meestal meer een kick dan een schrikgevoel. Maar als je dan later even logisch nadenkt merk je dat je toch heel dicht zat bij een flinke valpartijMaar toch blijft het gaaf!
Zit er best vaak, eigenlijk net zo vaak als hierquote:Op zondag 7 maart 2004 20:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Nou het was geen foutje, gewoon full control.
En ik reed al bijna maar 20 ofzo .. dus was voorzichtig. Maar toch nog hard genoeg.
Het was echt een dikke laag ijs doordat er op het bedrijfsterrein veel diepladers rijden s'nachts.
Ben ik nu de enige die niet vaak op motorforum zit. Worldbeater .. 3 post's ofzo.1.5jr.
Ben niet eens lid, maar kijk wel af en toe even als ik iets moet weten over motoren ofzo. Het is altijd wel leerzaam om even topics door te lezen. En die 'I'm with stupid'-smiley is natuurlijk super!quote:Op zondag 7 maart 2004 20:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Nou het was geen foutje, gewoon full control.
En ik reed al bijna maar 20 ofzo .. dus was voorzichtig. Maar toch nog hard genoeg.
Het was echt een dikke laag ijs doordat er op het bedrijfsterrein veel diepladers rijden s'nachts.
Ben ik nu de enige die niet vaak op motorforum zit. Worldbeater .. 3 post's ofzo.1.5jr.
Valt wel mee hoor ..quote:Op zondag 7 maart 2004 20:31 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ben niet eens lid, maar kijk wel af en toe even als ik iets moet weten over motoren ofzo. Het is altijd wel leerzaam om even topics door te lezen. En die 'I'm with stupid'-smiley is natuurlijk super!
Nee, die zitten VOORAL op het BMW forumquote:Op zondag 7 maart 2004 20:30 schreef Patrick281 het volgende:
Sjappen? Die zitten toch op het BMW forum?
Als ze maar droog en warm zitten.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:33 schreef Makster het volgende:
[..]
Nee, die zitten VOORAL op het BMW forum
quote:Op zondag 7 maart 2004 20:30 schreef Patrick281 het volgende:
Sjappen? Die zitten toch op het BMW forum?
Als je het over de duivel hebt ..quote:Op zondag 7 maart 2004 20:41 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Was wel lekker, heb ongeveer 70 km gereden, en na 40 km had ik volop pijn in me reet van het zitten op dat dingquote:Op zondag 7 maart 2004 20:43 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Als je het over de duivel hebt ..
Dat is snel .. hoe was het rijden vandaag?
Mooi man.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:47 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Was wel lekker, heb ongeveer 70 km gereden, en na 40 km had ik volop pijn in me reet van het zitten op dat ding
Maar wel weer ff door de tunnels op de N14 gereden, in z'n 1 met 50 door de tunnel (ja, dan zit dat ding van mij al bijna in het rooie gebied qua toeren) en de 70 gedeelte in zijn 2... Lekker brullend door de tunnel
En heb je daar je blondje gevonden?quote:Op zondag 7 maart 2004 20:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Mooi man.Beste dag van het jaar geloof ik tot nu toe dan natuurlijk.
![]()
Ik had naar Scheveningen ofzo gegaan. ff lekker over de boulevard lopen.
Ik zat net te kijkenquote:Op zondag 7 maart 2004 20:54 schreef ZX9R het volgende:
@ Plo: Ik heb je verslagen met de manager! 195 tegen 194 punten!
Nee, wel door het water gelopen met een andere blonde babe.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:52 schreef ZX9R het volgende:
[..]
En heb je daar je blondje gevonden?![]()
Ben ik ook nog geweest. Door de haven gereden, en langs het strand gereden. Ik kreeg spontaan zin in een graadje of 20/25 en de volle zon op me knarquote:Op zondag 7 maart 2004 20:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Mooi man.Beste dag van het jaar geloof ik tot nu toe dan natuurlijk.
![]()
Ik had naar Scheveningen ofzo gegaan. ff lekker over de boulevard lopen.
Een Sauber misschien?quote:Op zondag 7 maart 2004 20:57 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ik zat net te kijken1 hele punt minder
Wat is mijn carriere dan waard in de F1?!?
Nou ja, ik sta in ieder geval op een goede tweede plek
had eigenlijk wel wat meer inkomsten verwachtNu kan ik nog niets van Ferrari kopen
Daar kunnen ze mij altijd voor wakker maken .. als we in Groenland zouden wonen tenminste.quote:Op zondag 7 maart 2004 21:00 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ben ik ook nog geweest. Door de haven gereden, en langs het strand gereden. Ik kreeg spontaan zin in een graadje of 20/25 en de volle zon op me knar
Uhm, dan hou ik het nog wel ff bij Toyotaquote:Op zondag 7 maart 2004 21:01 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Een Sauber misschien?
(b-keuze Ferrari)
Als ik voor Bridgestone had gekozen stond ik nu ergens in de top 20.quote:Op zondag 7 maart 2004 21:04 schreef ploderus het volgende:
[..]
Uhm, dan hou ik het nog wel ff bij ToyotaSauber doet het (nog) niet zo heel goed.. En dat zijn allemaal oude ferrari onderdelen. Ik wacht wel even een ronde af. ff wat centjes sparen en dan maar weer wat nieuws kopen. Moet wel ff van Gianmaria Bruni af zien te komen. Die levert niet veel op
nou ja, we zien wel. Voorlopig was het een best aardige score
Dom .. want wat is de ultieme band voor de motor.quote:Op zondag 7 maart 2004 21:05 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Als ik voor Bridgestone had gekozen stond ik nu ergens in de top 20.![]()
Voor mij is dat de Metzeler Sportec M-1quote:Op zondag 7 maart 2004 21:07 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dom .. want wat is de ultieme band voor de motor.
quote:Op zondag 7 maart 2004 21:05 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Als ik voor Bridgestone had gekozen stond ik nu ergens in de top 20.![]()
quote:Op zondag 7 maart 2004 21:21 schreef Patrick281 het volgende:
Tja als het beste team te duur is, maar wel op Bridgestone staat dan lijkt mij de keus simpel.
Maar ja de beste stuurlui staan aan wal he..
tunnels...ik weet er zo niet 1 te vinden bij mij in de buurt...quote:Op zondag 7 maart 2004 20:47 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Was wel lekker, heb ongeveer 70 km gereden, en na 40 km had ik volop pijn in me reet van het zitten op dat ding
Maar wel weer ff door de tunnels op de N14 gereden, in z'n 1 met 50 door de tunnel (ja, dan zit dat ding van mij al bijna in het rooie gebied qua toeren) en de 70 gedeelte in zijn 2... Lekker brullend door de tunnel
Tunnels zijn gaaf om ff lekker te brullen! Ik heb hier in de buurt nog wel wat geschikte plekkenquote:Op zondag 7 maart 2004 21:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik lees net dat jullie weer lekker weer hebben gehad dus, hier alleen maar regenmaakt niet uit, ik was toch aan t pokeren
50 eurootjes winst!! komt goed uit voor morgen
[..]
tunnels...ik weet er zo niet 1 te vinden bij mij in de buurt...
Ik ga niet meer happen en ook niet meer bijtenquote:Op zondag 7 maart 2004 22:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Cool, PatrickM ook weer hier
Die van 63 jaar?quote:Op zondag 7 maart 2004 22:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Krijg de hik man
Weet niet echt waar je op moet letten. Denk dat het wel handig is om ff de binnenkant een beetje te bekijken om te zien hoe dat er aan toe is. Een keer schudden om te kijken of er geen losse delen (doorgeroeste stukken) los in liggenquote:Op maandag 8 maart 2004 07:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
vanmiddag ga ik naar apeldoorn om die demper te halen. zijn er nog dingen waar ik kan letten bij het kopen van een 2ehandse?
ik twijfel een beetje of het wel slim is om em te kopen, passen zal ie (uiteindelijk?) wel doen maar als ie niet optimaal kan draaien...en missch ook nog eens minder dan met mijn standaard demper, ik bedoel, geluid en looks is ook niet alles.
Wel klote dat het niet gelukt is! Heb je nog wel 'n recovery programma gebruikt/geprobeerd?quote:Op zondag 7 maart 2004 23:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Nope
Thx! Ik ga kijken voor die ZX9R idd, carbon laser.quote:Op maandag 8 maart 2004 07:42 schreef ploderus het volgende:
Weet niet echt waar je op moet letten. Denk dat het wel handig is om ff de binnenkant een beetje te bekijken om te zien hoe dat er aan toe is. Een keer schudden om te kijken of er geen losse delen (doorgeroeste stukken) los in liggenZou het eigenlijk ook niet weten
In ieder geval veel succes! Welke ga je nu naartoe? Van de ZX9R?
Missch dat patrick of rietvaerder er meer van weten.quote:Wat je zegt over de prestaties is zeker iets om over na te denken. Maar ja, wie zou er meer over weten die je het kan vragen
Hmm, ben benieuwd! Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken of er ergens een motorzaak open is. Bellen kan nooit kwaadquote:Op maandag 8 maart 2004 07:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
Thx! Ik ga kijken voor die ZX9R idd, carbon laser.
[..]
Missch dat patrick of rietvaerder er meer van weten.
Dat is idd nog wel fris. Ik ging net 'topless' op blote voeten ff snel naar buiten om iets uit de schuur te pakken en had meteen twee keiharde radioknoppenquote:Op maandag 8 maart 2004 08:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Ben btw wel op de motor naar mijn werk, maar dat was best fris vanochtend om 630 uur. Blij dat het vanmiddag beter wordt
dat is ook zo, ik kan idd wel ff bellen naar barneveld.quote:Op maandag 8 maart 2004 08:01 schreef ploderus het volgende:
[..]
Hmm, ben benieuwd! Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken of er ergens een motorzaak open is. Bellen kan nooit kwaad(Helaas zijn veel motorzaken tegenwoordig dicht op maandag)
Je zou het Pat of Rietvaerder even kunnen vragen, maar aangezien dit onderw3erp al een tijdje speelt en er tot nu toe niets over gezegd is, weet ik niet of ze het weten..
Je zit ook bij motor-forum toch? Je zou daar anders gewoon een algemeen topic kunnen openen over grotere dempers om kleinere motoren.
hahahah, en had je nog een beetje goede ontvangst?quote:Op maandag 8 maart 2004 08:02 schreef ploderus het volgende:
[..]
Dat is idd nog wel fris. Ik ging net 'topless' op blote voeten ff snel naar buiten om iets uit de schuur te pakken en had meteen twee keiharde radioknoppen
Nou ja, ontvangst? Het was meer een rilling van top tot teen. Is ook een soort ontvangst, maar met een hoop storingquote:Op maandag 8 maart 2004 08:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat is ook zo, ik kan idd wel ff bellen naar barneveld.
[..]
hahahah, en had je nog een beetje goede ontvangst?
Kommmmmm danquote:Op maandag 8 maart 2004 00:07 schreef SuperFour het volgende:
Zucht....![]()
Kappuh Rietvaerder....!
Anders kom ik even richting Dordt om je een schop onder je hol te geven..
Laten we het nu even gezellig houden verder...!
![]()
in dit topic http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/53231/1 wordt dit gezegd:quote:Op maandag 8 maart 2004 08:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, een andere demper zomaar draait zomaar optimaal. Als je niets afstelt, heb je eerder vermogensverlies dan winst
En ja, ff schudden om te kijken of er niks los in ligt... je moet hem sowieso afstellen als je er optimaal gebruik van wilt maken. Behalve als je 25kw hebt, dan pleur je er een demper onder voor het geluid en klaar(Draait toch al niet optimaal met 25kw begrenzing
)
dus afstellen om te optimaliseren is ok, maar wat als het om te compenseren is (om de woorden van plo te gebruiken)?quote:Ik denk ook dat het wel past, maar of het er beter op wordt? Het is een systeeem dat is ontwikkeld om op een 750 cc te schroeven. Deze heeft sowieso al een heel andere vermogensafgifte dan de 600, dus of het nut heeft?? ik weet het niet. Een dynojetrun doet wonderen.
Als de prestaties maar niet drastisch achteruit gaan.quote:Op maandag 8 maart 2004 09:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Weet niet
Je veranderd de afstelling lucht/benzine ermee. Waarschijnlijk gaat ie rijker lopen..
dat had ik al in de gatenquote:En het moet trouwens zijn:
Tja, een andere demper zomaar draait nooit zomaar optimaal.
Valt mee maar dat ligt ook aan de voorbereiding en of je wat hulpstukken gebruikt.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:48 schreef Patrick281 het volgende:
Dat lijkt mij zo'n rommeltje worden met die remvloeistof enzo.
Volgens mij is het gewoon schroefje onder los en dan een paar keer pompen met het hendel?
dat van die tegendruk schijnt mee te vallen omdat dat proces voor de demper plaatsvindt (waar ik dat had gelezen weet ik niet meer, hier of op MF). En ook de aansluiting moet geen probleem zijn volgens een Mfer, die heeft het zelf namelijk ook; tenminste een demper van een ZX7R heeft ie op een ZXR 400 zitten. En alleen die gaatjes moesten worden geboord.quote:Op maandag 8 maart 2004 11:32 schreef ploderus het volgende:
Heb net nog even een vriend gevraagd. Als je een demper gebruik van een grotere motor heb je kans dat je erg weinig tegendruk overhoudt. Je motor zou hierdoor wat minder kunnen gaan lopen. Verder zei hij dat je er rekening mee moest houden dat de pijp zelf ook nog smaller kan zijn dan die van een ZX9R. Dus dan zou je niet alleen de gaatjes voor de boutjes moeten aanpassen, maar dan zou de aansluiting ook nog wel eens moeilijk kunnen worden. Maar hij wist dit ook niet zeker.
ik ga em eind van de middag (na mijn werk) pas halen dus ik heb nog de hele dag de tijd voor goede adviezenquote:Hoop dat ik nog op tijd ben, want het duurde ff voor ik achter een pc kon
ja dat had ik vorige week al gedaan, maar niet echt veel reacties op gehad.quote:Op maandag 8 maart 2004 11:54 schreef ploderus het volgende:
Das mooi! Heb je dus toch nog een topic op MF geopend?
Hoop dat je slaagt vanmiddag
Ga er weer vandoor. Succes!
dezequote:Op maandag 8 maart 2004 11:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb weer wat gemist. Welke demper ga je halen OPM?
Lastig ben ik he![]()
![]()
Dit had ik nog niet gezien, maar ik denk ook dat het geen probleem is. Wel goed kijken naar de maten dan.quote:Op maandag 8 maart 2004 11:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat van die tegendruk schijnt mee te vallen omdat dat proces voor de demper plaatsvindt (waar ik dat had gelezen weet ik niet meer, hier of op MF). En ook de aansluiting moet geen probleem zijn volgens een Mfer, die heeft het zelf namelijk ook; tenminste een demper van een ZX7R heeft ie op een ZXR 400 zitten. En alleen die gaatjes moesten worden geboord.
quote:Op maandag 8 maart 2004 12:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
deze
Dat passend maken heb ik er graag voor, ik heb evt. een adres die het voor mij kan doen (daar kunnen ze em ook iets hoger laten lopen). Ik vind de uitlaten voor de 400s gewoon te dun in vergelijking met die voor de zwaardere broers, vandaar mijn keuze. Plus dat deze eigenaar hem gisteren heeft gedemonteerd omdat hij zaterdag pas zijn nieuwe kon ophalen.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:05 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zou heel goed naar de passing kijken .. even schuifmaatje mee e.d.
Je kan beter wat langer zoeken naar iets dat past/ zo goed als dan dat je er heel veel aan moet verbouwen.
Verder de demper goed heen en weer schudden inderdaad zoals al eerder gezegd.
hier zijn jullie het iig redelijk eens over dus als ie niet rammelt als ik em schud dan is de kans groot dat ik em neem.quote:Over prestatie's zou ik mij niet al te veel zorgen maken denk ik.
En een open pijp heeft geen kamertjes, dus als er echt iets rammelt is het goed mis ..quote:Op maandag 8 maart 2004 12:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hier zijn jullie het iig redelijk eens over dus als ie niet rammelt als ik em schud dan is de kans groot dat ik em neem.
ik krijg steeds meer zin om em te halen!! Hij is echt dik, hequote:Op maandag 8 maart 2004 12:15 schreef Patrick281 het volgende:
Het is een open pijp zo te lezen, en of je nou een open pijp voor een 400 of een 900 koopt maakt geen ruk uit.
Mooi dingetje ook .. errug dik.
Zoals Rietvaerder al schreef: wel meer verbruik .. maar ach het is een hobby he.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ik krijg steeds meer zin om em te halen!! Hij is echt dik, heben benieuwd hoe het staat onder mijn motor
Wel raar dat hij alleen een demper verkoopt .. voor full kan je toch veel meer vragen?quote:ik bied te koop aan een laser carbon demper(zie foto)
T.E.A.B
ik heb een zelf namelijk een full system gekocht van joshimura
Ja benzine is een uitgave die je niet bij je vriendin hoeft aan te vragen.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
daar zeg je iets! patrick dan
En dat verbruik neem ik graag op de koop toe!!
Wij begrijpen elkaarquote:Op maandag 8 maart 2004 12:38 schreef Patrick281 het volgende:
Ja benzine is een uitgave die je niet bij je vriendin hoeft aan te vragen.
ja precies, of hij wilt die bochten samen houden met de originele demper voor de verkoop. Niet iedereen is happy met herrie (alhoewel ik dat niet kan begrijpen).quote:Het hoeft niets te betekenen: hij kan de bochten reserve houden voor bij verkoop .. maar dan zou ik de demper ook niet wegdoen of misschien wil hij stiekum toch een andere demper om de 1 of andere reden. (teveel herrie?)
Helemaal gelijk, afstelling is voor iedere demper anders of ie nou voor de motor ontworpen is of niet en afstellen moet voor een optimaal resultaat altijd!quote:Op maandag 8 maart 2004 12:05 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zou heel goed naar de passing kijken .. even schuifmaatje mee e.d.
Je kan beter wat langer zoeken naar iets dat past/ zo goed als dan dat je er heel veel aan moet verbouwen.
Verder de demper goed heen en weer schudden inderdaad zoals al eerder gezegd.
Over prestatie's zou ik mij niet al te veel zorgen maken denk ik.
Afstellen moet je toch voor een optimaal resultaat. Zou het meer in de passing zoeken.
Ik meende trouwens dat Hollander uitlaten heeft ontworpen voor zijn werk.
op zich geen probleem maar dit kan ik evt weer compenseren met een kleiner tandwiel toch? iets wat ik sowieso van plan ben in de toekomst.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:42 schreef hollander172 het volgende:
Met een langer/groter systeem heb je kans dat je koppel wat omlaag gaat en het vermogen wat omhoog. In de praktijk betekent dit een hogere topsnelheid maar minder snel optrekken.
Neem ook even een schroevedraaier mee en tik op de naden van het laagste punt van de pot zoals hij normaal gemonteerd zit. Dit zijn de zwakste plekken en als het ergens gaat rotten dan is het daar wel. Houdt er rekening meer dat je hem waarschijnlijk opnieuw moet vullen, je kan hem niet horen omdat ie gedemonteert is dus ga hier maar vanuit. Dit kan overigens gewoon met steenwol en is dus niet al te duur.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Hier zijn jullie het iig redelijk eens over dus als ie niet rammelt als ik em schud dan is de kans groot dat ik em neem.
Klopt al moet je er rekening mee houden dat je eerst de afstelling goed krijgt voordat je met de overbrenging gaat klooien. Misschien nog belangrijker is de vering naar eigen wens afstellen, dit vergroot het rijplezier waarschijnlijk nog het meest.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
op zich geen probleem maar dit kan ik evt weer compenseren met een kleiner tandwiel toch? iets wat ik sowieso van plan ben in de toekomst.
zeer nuttige tips!! Thxquote:Op maandag 8 maart 2004 12:51 schreef hollander172 het volgende:
Neem ook even een schroevedraaier mee en tik op de naden van het laagste punt van de pot zoals hij normaal gemonteerd zit. Dit zijn de zwakste plekken en als het ergens gaat rotten dan is het daar wel. Houdt er rekening meer dat je hem waarschijnlijk opnieuw moet vullen, je kan hem niet horen omdat ie gedemonteert is dus ga hier maar vanuit. Dit kan overigens gewoon met steenwol en is dus niet al te duur.
ja ok, dus eerst goed afstellen en daarna evt een kleinere tandwiel monteren. Die vering staat ook op mijn verlanglijst!!quote:Op maandag 8 maart 2004 12:53 schreef hollander172 het volgende:
Klopt al moet je er rekening mee houden dat je eerst de afstelling goed krijgt voordat je met de overbrenging gaat klooien. Misschien nog belangrijker is de vering naar eigen wens afstellen, dit vergroot het rijplezier waarschijnlijk nog het meest.
Wie moet hier nou goed lezen.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Je moet goed lezen Patrick.
Eerst had ie een carbon demper van Laser gekocht, die verkoopt hij omdat ie nu een Full system van Yoshimura heeft
Ik ben aan het werk.quote:Op maandag 8 maart 2004 13:15 schreef ZX9R het volgende:
Wat ik me nou afvraag:
Hebben jullie overdag geen werk of zo?
Ben ik een paar uurtjes niet aan het kijken staat het hele topic zo ongeveer vol!
Maar dat geeft niets, heb ik in de pauze wat te doen!
ik ook!! Ben al aan het aftellen, nog 1,5 uurtjesquote:Op maandag 8 maart 2004 14:14 schreef ZX9R het volgende:
Btw. Ik zit nu al weer naar buiten te turen naar de blauwe lucht en te denken dat ik nu op de motor wil zitten. (in plaats van bij een gemeente tussen de ambtenaren)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |