quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:14 schreef ranja het volgende:
Als washandje gaat slapen....
wat is de officiele titel en wie zijn de uitvoerenden van de hitversie van de hamsterdance? (in nederland was het helaas (?) geen hit)
Marvin Gaye (????)quote:
druk eens op F5 man!quote:
quote:To be honest,began life as something that would be an unfinished relic, a throwaway piece of fluff to play to friends, make them laugh, and then go and do something more important. For a few weeks, it did indeed languish as the Roger Miller loop, a disco beat, and very little else. Repeating itself ad nauseum, until one of us unearthed some film samples, and we realised that, by snipping and positioning them we could actually create some sort of comment - a cut and paste lyric - some sort of (shh!) situationist subversion...
The first truth that we told was that it got sent to Peel, “almost by accident”.
The 7th April, 1999, didn’t really seem like being The Day That Changed Our Lives.
Nondescript as far as we remember. We’re not even sure we tuned in to Peel that night.
But he played it.
With a comment along the lines of “The first time you hear that, it’s brilliant. The third time,
it’s the most annoying thing in the world. You’ll be hearing that again”. He also, prophetically,
proclaimed it to be “...an unreleased track that could become the most irritating hit of 1999”.
Six days later, the nation did hear it again. Then again on the 22nd of April. John was, by now,
getting requests from people desperate to hear the track again. Thewere taking over the Peel Show, with e-mails from the public, interspersed with e-mails from ourselves, filling the four corners of the evening broadcast.
Tuesday, 27th of April, and - due to popular demand - the track started John’s show. In an almost
unprecedented move, it was played again in the same week, closing the show on Thursday. “That has to be, in all honesty, the most requested song on this show since God Save The Queen” said John as his show ended at midnight. Thelaughed hysterically for most of the night.
Je reageerde wat laat en toen had ik al een vraag gesteld.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:10 schreef ranja het volgende:
gaa we nou echt 2 vragen tegelijk doen?
ik wil het oude forum terug toen er nog normaal gespeeld werd
Je vraag stond al geruime tijd stil, vandaar dat bukgeit verder ging....quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:10 schreef ranja het volgende:
Hmmm ja, dit wordt wat rommelig idd.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:10 schreef ranja het volgende:
sorry...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:10 schreef ranja het volgende:
Vroegah was alles beter! Ik heb geen flauw idee wat het antwoord op jouw vraag is, en dan ben ik niet de enige denk ik... En Doc had een vraag goed (zijn eerste) dus die wilde natuurlijk graag een vraag stellen...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:10 schreef ranja het volgende:
Bobby heeft tegenwoordig dreadsquote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:57 schreef Mark het volgende:
Shit, zit je in een conference call, en mis je zo een vraag, die je wist....
Die van Doc, ga ik eens goed over nadenken
DOC!
(soort van off-topic: wordt de score ergens bijgehouden? Ik kwam pas recent achter deze serie. Ik zat afgelopen 15 maanden eigenlijk voor 95% op het VBL forum ...)quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:15 schreef Z het volgende:
[..]
Vroegah was alles beter! Ik heb geen flauw idee wat het antwoord op jouw vraag is, en dan ben ik niet de enige denk ik... En Doc had een vraag goed (zijn eerste) dus die wilde natuurlijk graag een vraag stellen...
Ja, om de zoveel topics publiceert Z een nieuwe ranglijstquote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:18 schreef Doc het volgende:
[..]
(soort van off-topic: wordt de score ergens bijgehouden? Ik kwam pas recent achter deze serie. Ik zat afgelopen 15 maanden eigenlijk voor 95% op het VBL forum ...)
Yepquote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:49 schreef bukgeit het volgende:
Heeft het iets met The Right Stuff te maken?
Ik weet niet hoe simpel het is om te gokken, maar het is niet het antwoord dat ik zochtquote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:48 schreef Gambolputty het volgende:
Paul Carrack gokken is wel erg simpel hè?
bookmarken!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:49 schreef desintbestaat het volgende:
tvp
Hij stond hier offline, dus?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:46 schreef Mark het volgende:
Inderdaad. Bovendien zegt offline/online niks over je aanwezigheid, alleen over je gemakzucht
Omdat ik het heb opgezocht.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:23 schreef bukgeit het volgende:
Waarom zeg je dat dan niet eerder, zak hooi
1. Freek de Jongequote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:23 schreef belsen het volgende:
Daarnaast is DOC offline en staat de vraag meer dan een uur open, zonder reactie, dus...
Nieuwe vraag:
Noem drie mensen die songteksten hebben geschreven op Eiland in de verte van Boudewijn de Groot...
Jouw vraag, dusseh...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:35 schreef bukgeit het volgende:
Gooien we de hamsterdance er nog even in?
Er staat al een nieuwe vraag, sorry.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:47 schreef Doc het volgende:
Hint verder uitgewerkt:
"The Right Stuff" is NIET van Hawkwind. Wel van RobertCalvert die in Hawkwind speelde. Op het nummer The Right Stuff speelde Lemmy mee en nog iemand die ook met Bryan Ferry heeft samen gewerkt: dat persoon is de link.
Wie o wie!
belsen +1quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:45 schreef belsen het volgende:
Bij deze:Salt 'n' Peppa - Let's talk about sex Prince - Erotic city E-Rotic - Max don't have sex with your ex De Euromasters - Neuken in de keuken The Expoited - Sex and violence Ivy Green - Pak 'm beet Die Fantastischen Vier - Zu geil fur diese welt 2 Live Crew - Me so horny Consolidated - You suck Bitches & Cream - Reputatiehoer Thenacious D - Fuck her gently
Ze zijn een beetje ongeduldig vandaagquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:47 schreef Doc het volgende:
Hint verder uitgewerkt:
"The Right Stuff" is NIET van Hawkwind. Wel van RobertCalvert die in Hawkwind speelde. Op het nummer The Right Stuff speelde Lemmy mee en nog iemand die ook met Bryan Ferry heeft samen gewerkt: dat persoon is de link.
Wie o wie!
Crash Test Dummies - My Own Sunrisequote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:39 schreef bukgeit het volgende:
dusseh... noem 10 xxx-rated songtitels.
Dank voor deze waardevole contributiesquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Crash Test Dummies - My Own Sunrise
Crash Test Dummies - I Love Your Goo
En de vraag van Doc danquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:57 schreef belsen het volgende:
Nee Z, ik had de vraag goed, dus door met degene wiens vraag goed was...
De andere vragen zijn in principe weg, omdat de gebruikers onvoldoende tips geven en de vraag laten verlopen...
nieuwe spelregels?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:57 schreef belsen het volgende:
De andere vragen zijn in principe weg, omdat de gebruikers onvoldoende tips geven en de vraag laten verlopen...
Uhm, hoe moet ik dat opvattenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:53 schreef bukgeit het volgende:
mark
Lass die Sonne rein?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:59 schreef belsen het volgende:
Nieuwe vraag!
Wat was de eerste hitsingle van Die Fantastischen Vier?
Nou, hoe zou je dat nou moeten opvatten!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:03 schreef Mark het volgende:
[..]
Uhm, hoe moet ik dat opvatten![]()
Dusseh... Je kunt het topic laten vastlopen op onmogelijk te raden vragen en 0,0 tips, maar daar schiet denk ik niemand wat mee op. Het feit dat ik een, volgens mij onmogelijk te raden, vraag opzoek omdat ie al uren openstaat zonder dat maar iemand een idee heeft waar het naar toe moet, is...eh...niet helemaal netjes, nee...quote:Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen ca. een uur, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Belsen heeft in zoverre gelijk dat er steeds te laat gereageerd wordt door de vraagsteller. Ja haalt zelf de spelregels aan: er staat een richttijd van een uur voor een vraag.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
nieuwe spelregels?
trouwens, jij zit vragen op te zoeken en noemt ze dan verlopen... leuk spel zo hoor
Die Fantastischen Vier heeft nog nooit een hitsingle gehad, althans niet in Nederland... Alleen Die Da!? heeft wel eens in de tipparade gestaan geloof ik.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:59 schreef belsen het volgende:
Nieuwe vraag!
Wat was de eerste hitsingle van Die Fantastischen Vier?
Maar belsen, die regels zijn allemaal wel leuk en aardig, maar als er twee vragen openstaan en er net een paar verse tips zijn geplaatst, en de "spelleider" (Z) specifiek vraagt om even geen nieuwe vragen meer te stellen, dan kun je je er toch wel iets bij voorstellen dat men liever even wil wachten met nieuwe vragen?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:06 schreef belsen het volgende:
Uit jullie eigen regels:
[..]
Dusseh... Je kunt het topic laten vastlopen op onmogelijk te raden vragen en 0,0 tips, maar daar schiet denk ik niemand wat mee op. Het feit dat ik een, volgens mij onmogelijk te raden, vraag opzoek omdat ie al uren openstaat zonder dat maar iemand een idee heeft waar het naar toe moet, is...eh...niet helemaal netjes, nee...
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die Fantastischen Vier heeft nog nooit een hitsingle gehad, althans niet in Nederland... Alleen Die Da!? heeft wel eens in de tipparade gestaan geloof ik.
Je weet nu vast ook welke fotograaf zowel fotoos van Lemmy als Bryan Ferry heeft gemaaktquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:57 schreef belsen het volgende:
Nee Z, ik had de vraag goed, dus door met degene wiens vraag goed was...
Grobbelquote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:12 schreef Grobbel het volgende:
En Grobbel laat mooi de eer van de vraag aan zich voorbij gaan.
ranja, Doc, aan jullie het woord.
Niet david gilmore...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:16 schreef Berkery het volgende:
David Gilmour![]()
Volgens de regels, die jezelf hebt op gesteld wel, ja...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:10 schreef ranja het volgende:
dus omdat ik vanochtend pas om half 11 tijd had om hier te kijken was er ineens een nieuwe vraag?
Anton Corbijn?quote:Je weet nu vast ook welke fotograaf zowel fotoos van Lemmy als Bryan Ferry heeft gemaakt
opgezocht natuurlijkquote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:18 schreef belsen het volgende:
Dus geef een goed antwoord en breng je Hamsterdans vraag weer op, want daar weet ik het antwoord op.
Nee, DJ op een kinderdisco...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:19 schreef ranja het volgende:
[..]
opgezocht natuurlijk
Eno is correctquote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:18 schreef Mark het volgende:
De enige die ik ken, die met Brian Ferry heeft samengewerkt is Brian Eno
(oja en Jerry Hall)
Kan je beter een gok wagen dan het opzoeken zou ik zeggenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:26 schreef belsen het volgende:
Eno?
Ik dacht, die zal het wel nooit zijn.
...en nu kan ranja de vraag helemaal niet meer stellen. Ook niet echt fraai.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:29 schreef belsen het volgende:
The Cuban Boys...
Sorry, zag ik te laat.....quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:28 schreef Z het volgende:
Ik ga nu even het laatste woord over deze kwestie hebben!
De vraag van Ranja (Grobbel) is de vraag die beantwoord moet worden! Ranja gaat nog een hintje geven en als de vraag niet binnen het uur opgelost is gaan we verder. Sorry mark, voor jou dus geen nieuwe vraag.
Ik wist het antwoord!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:30 schreef bukgeit het volgende:
[..]
...en nu kan ranja de vraag helemaal niet meer stellen. Ook niet echt fraai.
Ik wist, zoals ik al eerder zei, het antwoord op de vraag van Ranja, alleen die vraag was al aan de kant gezet. Geen zin dus om dan het antwoord nog te geven.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:34 schreef Z het volgende:
Nou ik hoop dat belsen z'n zin heeft.
Stel je vraag maar Mark! Dan kunnen we fijn weer verder!
Laten we maar verder gaan met de vraag van mark. Om het niet nog ingewikkelder te maken.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:36 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik wist, zoals ik al eerder zei, het antwoord op de vraag van Ranja, alleen die vraag was al aan de kant gezet. Geen zin dus om dan het antwoord nog te geven.
Ik zei net al: Stel dan je Hamsterdans vraag maar, want daar weet ik het antwoord op. Capiche?
Enfin, nou, kom op Mark!
O ja, kinderdisco. Excuus.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik wist het antwoord!
De vraag mij niets over bolletjes in mijn hol of toe-toe-toeters op waterskoeters...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:43 schreef bukgeit het volgende:
[..]
O ja, kinderdisco. Excuus.
Dat was de presentator ja, maar niet het antwoord op de vraag (in bold)...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:51 schreef Mark het volgende:
Ray Cokes!
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:00 schreef bukgeit het volgende:
Carter the USM?
Het lied gaat over de apartheid in Zuid-Afrika, maar Jo'anna is slang voor Johannesburg.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:26 schreef Mark het volgende:
Altijd gedacht dat het om heel Zuid-Afrika ging, en niet alleen 1 stad. Apparently I was wrong
Het kan dus ook binnen een dagquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:00 schreef Mark het volgende:
Esther, Sjeel, Angela, Ria, Anita en Patty?
Dat weet jij?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:00 schreef Mark het volgende:
Esther, Sjeel, Angela, Ria, Anita en Patty?
"Nee is niets" van de raggende manne ?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:12 schreef Mark het volgende:
Ongelooflijk wat je nog allemaal onthoudt
Benieuwd of iemand deze weet: wat is de kortste single (a en b-kant opgeteld!)
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:15 schreef Mark het volgende:
Nope
S.O.D. - Ballad of Jimi Hendrix?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:16 schreef Mark het volgende:
Tip: het is Engels
ok dan Belsen +1quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:10 schreef belsen het volgende:
Geweten tegen intelligentie, maar daan in het Spaans.
Consciousnoni vs Intelligentia, of zoiets...
S.O.D. is Amerikaans, Doc!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:17 schreef Doc het volgende:
S.O.D. - Ballad of Jimi Hendrix?
kant a+b korter dan 11 seconden?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:16 schreef Mark het volgende:
Tip: het is Engels
Ruim!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:20 schreef ranja het volgende:
kant a+b korter dan 11 seconden?
ik dacht dat je bedoelde in het engels gezongen ...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:20 schreef Mark het volgende:
[..]
S.O.D. is Amerikaans, Doc!
Berkery was de eerste!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:24 schreef Berkery het volgende:
Is het iets van Napalm Death of iets dergelijks?
De maanlandingquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:34 schreef Berkery het volgende:
Een makkelijke, hoop ik:
Waardoor kwam in 1969 de carriere van David Bowie in een stroomversnelling?
Je bent aardig warm, maar ik wil een specifieker antwoordquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:37 schreef Doc het volgende:
[..]
De maanlanding
De muziek van Bowie werd gebruikt rond de verslaggeving van de maanlanding?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:39 schreef Berkery het volgende:
[..]
Je bent aardig warm, maar ik wil een specifieker antwoord![]()
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:34 schreef Berkery het volgende:
Een makkelijke, hoop ik:
Waardoor kwam in 1969 de carriere van David Bowie in een stroomversnelling?
Zo staat het bijna letterlijk in de popencyclopediequote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:40 schreef Doc het volgende:
[..]
De muziek van Bowie werd gebruikt rond de verslaggeving van de maanlanding?
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:47 schreef methodmich het volgende:
Doc mag een vraag. Ik antwoord vast: Dave Wyndorf.
+1 Markquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:51 schreef Mark het volgende:
Cilla Black
Wel grappig trouwens dat je dit topic nu pas opvalt..quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:55 schreef Doc het volgende:
[..]
+1 Mark
(Ik vond dat ze in Fok! Muziek trivia CILLA BLACK niet mocht ontbreken
Erg goed! Je had alleen de pech dat ik jouw muziekcollectie goed kenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:55 schreef Doc het volgende:
(Ik vond dat ze in Fok! Muziek trivia CILLA BLACK niet mocht ontbreken
Ik heb afgelopen 15 maanden voornamelijk in VBL rondgehangen (ben daar modje)quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:01 schreef Z het volgende:
[..]
Wel grappig trouwens dat je dit topic nu pas opvalt..
Deze 3 zijn goed, mis er nog twee. Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde OO's bandquote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:10 schreef Doc het volgende:
Randy Rhoads
...
...
Jake E. Lee
Zakk Wylde
3 is Brad Gillis, maar 2 kan ik niet zo snel op komen. Zal wel zo'n oh ja moment worden.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:18 schreef Mark het volgende:
Tip:
nummer twee staat volgens mij niet op platen en was maar een blauwe maandag lid. Hij speelde ook met Ian Gillan en Dee Snider
nummer drie is wellicht bekender van Night Ranger
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:22 schreef ullie het volgende:
3 is Brad Gillis
Bernie Torme dan?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:23 schreef Mark het volgende:
[..]
![]()
Tip, de initiialen zijn BT
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:25 schreef ullie het volgende:
Bernie Torme dan?
Nope hij heeft een tijdje gezongen in een hardrock bandje.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:48 schreef dolle_hond het volgende:
tommi iomi
Nee hij was echt alleen zanger van het desbetreffende bandje. Ik was dan ook verbaasd dat ie gitaar speelde bij Alice Cooper (en niet onverdienstelijk...), hoewel ie dat voor voornoemd bandje ook al scheen te doen. Toen stond ie bekend als The Red Rocker.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:03 schreef ranja het volgende:
Adje Vandenberg
Dat is 'm welzeker. Het bandje waar ie zanger van geweest is is natuurlijk Van Halen.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 20:01 schreef Berkery het volgende:
The Red Rocker, is dat niet Sammy Hagar?
ik wist niet eens dat je er op kunt klikkenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 20:59 schreef Berkery het volgende:
=edit= gewoontegetrouw klik ik altijd op de meest rechtse smiley in de bovenste rij, da's nu die sjagrijn
quote:1 Tweede letter van het derde woord in de titel
-Het woord is een plaatsnaam in de VS.
2 Vijfde letter van achternaam
-Deze zanger leeft niet meer![]()
3 Derde letter van het tweede woord van de naam van deze groep
-Dit nummer werd gebruikt in een reclame voor windows XP
4 Derde letter van de bandnaam
-Nee, dit nummer is geen reclamespot
5 Tweede letter van zijn achternaam
-Dit nummer heeft hij geschreven voor zijn dochtertje
6 Tweede letter van het eerste woord van de bandnaam
-De zanger van deze band deed aan verkeerd om bunjee-jumping
7 Eerste letter van de titel van dit nummer
-Over hem stelde ik pas geleden nog een vraag
8 Derde letter van het eerste woord van de titel
-Hij is een Ier
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:03 schreef belsen het volgende:
Revolver...
(met de letters door elkaar)
U2 - Gloria en die andere kom ik zo op...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:24 schreef ranja het volgende:
Doe ik ook een inkopper...
Noem de artiest die Them's Gloria van een eigen tekst voorzag en opnieuw opnam en noem de groep die een nummer dat geheel toevallig ook Gloria heet opnam.
Totale gok: Drukwerk?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:24 schreef ranja het volgende:
Noem de artiest die Them's Gloria van een eigen tekst voorzag en opnieuw opnam en noem de groep die een nummer dat geheel toevallig ook Gloria heet opnam.
Oh Me FIrst & The Gimme Gimmes zouden het ook wel gedaan kunnen hebben...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:46 schreef ranja het volgende:
geen Drukwerk
tekst is ook gewoon veranderd, niet vertaald ofzo
Ja, jeweetwel, van dat ene liedje. Gloriaquote:Op vrijdag 27 februari 2004 23:24 schreef Grobbel het volgende:
Van Morisson?
Gloria van The Doors van een cover van Them's Gloria met eigen stukken tekst volgens mij ...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 23:21 schreef ranja het volgende:
volgens mij valt die in dezelfde categorie als U2
Het IS een cover die de Doors doen van het nummer van Them..quote:Op vrijdag 27 februari 2004 23:32 schreef Berkery het volgende:
Kijk ik op AMG bij The Doors - Gloria, zie ik staan: Auteur: Morrison.
Weet ik nog niet of 't nou een cover is of niet
Heb hem opgezocht en kan maar een ding zeggen: Ojaquote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:47 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij wordt dit een Oja-vraag.
Oja! of Oja? that is
Het is al laat hoor maar de vraag bestaat toch uit 2 delen? Zoniet, kan je 'm anders formuleren?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:24 schreef ranja het volgende:
U2, is al genoemdquote:Op zaterdag 28 februari 2004 00:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Het is al laat hoor maar de vraag bestaat toch uit 2 delen? Zoniet, kan je 'm anders formuleren?
Ja, maar nergens "officieel" erkendquote:Op zaterdag 28 februari 2004 00:26 schreef bukgeit het volgende:
[..]
U2, is al genoemd
door jou, zie ik nu pas
Volgens mij zitten we er niet naastquote:Op zaterdag 28 februari 2004 00:35 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ja, maar nergens "officieel" erkend
Blijft dus over die dame met haar debuut in '75..
Bukgeit +1quote:Op zaterdag 28 februari 2004 00:17 schreef bukgeit het volgende:
Patti Smith, inderdaad een inkoppertje
Nee, helaas. Trusten Berkery!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 01:32 schreef Berkery het volgende:
Mick Jagger![]()
Nee, die is het ook niet. Nu echt weg!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 01:41 schreef ranja het volgende:
Michael Jackson? solo, duo, kwintet en sextet klopt wel... kwartet dacht ik ook... trio weet ik niet.
En toch klopt het:quote:Op zaterdag 28 februari 2004 01:57 schreef Berkery het volgende:
En ik Paul McCartney.
Maar heb eerlijk gezegd geen idee....
Ranja: hier je sextet:quote:Op zaterdag 28 februari 2004 11:48 schreef ranja het volgende:was Ferry aid maar een zestal? Dacht dat dat een enorme groep mensen was net als band aid... vage combi wel
Ik wist ook niet dat Wings een trio was trouwens...
1, 2, 3, 4, 5, 6, ...veelquote:A charity single recorded on 14th, 15th and 16th March 1987 to raise funds for the victims of the Zeebrugge ferry disaster. The single featured top recording artists and celebrities from the 1960s, '70s and '80s: The Alarm, John Altman, Debee Ashby, Al Ashton, Rick Astley, Bananarama, Simon Bates, Andy Bell (Erasure), Alison Bettles, Jenny Blythe, Boy George, Errol Brown (Hot Chocolate), Miquel Brown, Bucks Fizz, Kate Bush, Jay Carly, The Christians, Nick Conway, Linda Davidson, Hazell Dean, Anne Diamond, Difford and Tilbrook, Dr. & the Medics, The Drifters, Drum Theatre, Frankie Goes to Hollywood, Roy Gayle, Go West, Jaki Graham, Carol Hitchcock, Felix Howard, Gloria Hunniford, Imagination, Jenny Jay, Nik Kamen, Mark King, Paul King, Mark Knopfler (Dire Straits), Ellie Laine, Annabel Lamb, Stephanie Lawrence, Loose Ends, Linda Lusardi, Ruth Madoc, Paul McCartney, Bobby McVey, Mel & Kim, Suzanne Mizi, Gary Moore, New Seekers, Sadie Nine, The Nolans, Hazel O'Connor, Mike Osman, Pepsi & Shirlie, Su Pollard, Tim Polley, Pamela Power, Maxi Priest, Princess, Jimmy Pursey (Sham 69), Suzi Quatro, Mike Read, Sally Sagoe, Nejdet Salih, Ray Shell, Mandy Smith, Neville Stapleton, Alvin Stardust, Edwin Starr, Steve Strange, Taffy, Sylvie Tella, Terraplane, Ruby Turner, Bonnie Tyler, Ben Valpeliere, Maria Whittaker, Kim Wilde, Working Week.
The girl is mine en Say say say?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:12 schreef belsen het volgende:
Zal ik dan maar een vraag doen?
Paul McCartney ligt alweer een aantal jaar over hoop met Michael Jackson, die de rechten van alle Beatle-platen bezit en deze verkwanselt aan commercials en andere onzinnigheden. Vroeger was de relatie echter opperbest en hebben ze zelfs samen nummers gemaakt. Een op Jackson's Thriller en een op McCartney's The pipes of peace.
Welke twee nummers maakte Paul McCartney met Michael Jackson?
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
The girl is mine en Say say say?
"I don't care, because your songs are mine"quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:28 schreef belsen het volgende:
No, Michael, really the girl is mine...
Dat eerste antwoord moet ik maar aannemen dat het waar is, want dat wist ik niet. De vierde link was voor mij dat hij de soundtrack heeft gemaakt voor "Spoorloos", dat een film is naar een boek van Tim Krabbé (Het gouden ei).quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:43 schreef belsen het volgende:
Hij heeft samengewerkt met Jean Blaute - de producer van de Kreuners waar Ben Krabbé in drumt.
Hij heeft de filmsoundtrack gemaakt van Left lugage regie Jeroen Krabbé
Hij heeft de filmsoundtrack gemaakt van De ontdekking van de hemel regie Jeroen Krabbé
Hij heeft de filmsoundtrack gemaakt van In de schaduw van de overwinning (aannemende dat Jeroen Krabbé daarin speelde...)
Ik denk dat je Ben Crabbé bedoelt : http://www.imdb.com/name/nm0185582/quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:11 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]
Zie hier Jean Blaute en Ben Krabbé (ook bekend als presentator van Blokken op België 1)...
Vrienten werkte op Geen ballade met hem samen op bijvoorbeeld Als je wint (Jean Blaute en Herman Brood) en hij speelt op het Doe Maar-afscheidsconcert mee met Nederwiet.
Ja, wie Ben Krabbé is weet ik ook wel, en dat ie in de Kreuners drumde is ook niet echt een publiek geheim. Maar ik denk dat scanman01 eigenlijk refereerde aan de gebroeders Tim en Jeroen Krabbé, niet iemand die toevallig dezelfde achternaam heeft. Ach, zoals ik al zei was de vraag wat ongelukkig gesteld, en hij heeft je het punt al toegekend, dus ik zal er verder niet meer op in gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:11 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]
Zie hier Jean Blaute en Ben Krabbé (ook bekend als presentator van Blokken op België 1)...
Vrienten werkte op Geen ballade met hem samen op bijvoorbeeld Als je wint (Jean Blaute en Herman Brood) en hij speelt op het Doe Maar-afscheidsconcert mee met Nederwiet.
Nee, het is geen familie van Tim en Jeroen en Martijn (brrr.), maar wel een Krabbé en dan aan de andere kant: zijn wij niet allemaal familie...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:03 schreef Grobbel het volgende:
Ik wist niet eens dat de Belg Ben Krabbé familie was van Tim en Jeroen... Is volgens mij ook niet het geval, maar goed. De vraag was wellicht ook niet specifiek genoeg om daar moeilijk over te gaan zitten doen.
Dan was het antwoord dus NIET goed, maar het punt staat nu al eenmaal, dus nevermind...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, het is geen familie van Tim en Jeroen en Martijn (brrr.), maar wel een Krabbé en dan aan de andere kant: zijn wij niet allemaal familie...
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:24 schreef scanman01 het volgende:
Raymond van het Groenewoud
't Is dat je het anders schrijft, maar anders...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan was het antwoord dus NIET goed, maar het punt staat nu al eenmaal, dus nevermind...
Volgende keer even controleren dan, als vragensteller mag je wel opzoekenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dan was het antwoord dus NIET goed, maar het punt staat nu al eenmaal, dus nevermind...
ik had niet verwacht dat dit was op te zoeken eigenlijk. En belsen antwoordde het zo stellig dat ik aannam dat het wel waar was.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:38 schreef ranja het volgende:
Volgende keer even controleren dan, als vragensteller mag je wel opzoeken
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:50 schreef ranja het volgende:
die was al eens geweest in topic 8 ofzo
maar wie was het ook weer, Herbert Grönemeyer - Ö geloof ik
Het klopte ook als een bus...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:40 schreef scanman01 het volgende:
[..]
ik had niet verwacht dat dit was op te zoeken eigenlijk. En belsen antwoordde het zo stellig dat ik aannam dat het wel waar was.
en dat het geen familie is wat wel in de vraag stondquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:55 schreef belsen het volgende:
Behalve dat het Krabbé met een C bleek te zijn...
Hij heeft vast wel familie en die heten ook vast wel Crabbé...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:59 schreef ranja het volgende:
[..]
en dat het geen familie is wat wel in de vraag stond![]()
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:08 schreef belsen het volgende:
Martha & the Vandellas?
die heeft niks met the Chiffons gedaan....quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:42 schreef Mark het volgende:
Phil Spector?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |