Rene Higuita, Engeland - Colombiaquote:Op donderdag 26 februari 2004 19:09 schreef Inquistor87 het volgende:
3. Die keeper die een doelpunt tegenhield, met zijn hak.
Zie openingspost, onderste regels.quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:19 schreef tong80 het volgende:
Dat Berry van Aerle nog niet is genoemd.
En ook de grootste schooier op de Nederlandse velden.quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:28 schreef Eilanden het volgende:
Stijn Vreven was zeker cult bij Utreg
Maarten de Jong! Die irritante tuinkabouterquote:Op donderdag 26 februari 2004 19:32 schreef SCH het volgende:
Maarten de Jong en vooral Camataru
quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:29 schreef Baklap het volgende:
[..]
En ook de grootste schooier op de Nederlandse velden.![]()
Edward Linksens mag ook best genoemd wordenquote:Op donderdag 26 februari 2004 19:19 schreef tong80 het volgende:
Dat Berry van Aerle nog niet is genoemd.
Met z'n scheenbeen. En omdat Beenhakkert verloor.quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Edward Linksens mag ook best genoemd worden
Iedere keer als ik dat doelpunt zie lig ik in een deuk, met name omdat Linskens 't scoorde
quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:32 schreef twi het volgende:
Eigenlijk vind ik de wereldtoppers geen voetballers die om 'onduidelijke redenen' populair waren bij het publiek. Een Ronaldo, een Maradona, een Romario.....Tellen in mijn ogen niet 'echt' mee.
O-)quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:34 schreef Eilanden het volgende:
[..]
[afbeelding] Volgens mij heb ik dit ooit ergens eerder gelezen![]()
![]()
Clickablequote:Op donderdag 26 februari 2004 19:09 schreef Inquistor87 het volgende:
1. George Best. (mwah was wel 1 vd beste maar toch een echte cultvoetballer)
2. Chilavert (Felle keeper, die vrije trappen nam)
4. -
5. -
Dat zeg ik toch...quote:Op donderdag 26 februari 2004 21:48 schreef Afunados het volgende:
Ook Valerrama's foto hoort hier natuurlijk:
[afbeelding]
De foto moest er ook bijquote:Op vrijdag 27 februari 2004 00:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch...
quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:42 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Clickable
in close-up
en zich dan nog verontschuldigen
Toevallig Holland Sport gezien ?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:16 schreef MaxPower het volgende:
Rene Houseman. Knetterlam op het veld, maar wel de beste. Tevens idool van Maradona.
Nu nog steeds zwaar aan de drank, maar voelt zich er gelukkig bij.
De minst scorende aanvaller van Nederland! Die gozer is ab-so-luut cult!quote:
Zeker! Mooi programma. Maar heb eerder ook al een reportage over deze man gelezen, volgens mij in Hard Gras.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toevallig Holland Sport gezien ?
Je bent geweldigquote:Op donderdag 26 februari 2004 22:42 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Clickable
in close-up
en zich dan nog verontschuldigen
Dikke vrienden ook die tweequote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:30 schreef methodmich het volgende:
"Dikke Theo" aka Theo Janssen verdient ook een nominatie. Evenals de caféspits bij uitstek, Jack de Gier.
WK 94 toch?? Wat een geweldig tenue. Weet nog dat we m de "birdie" noemden.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:35 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
[afbeelding]
Jorge Campos.
Als ik me niet vergis was hij zelfs in de spits inzetbaar!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:21 schreef ErikT het volgende:
[..]
WK 94 toch?? Wat een geweldig tenue. Weet nog dat we m de "birdie" noemden.
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:25 schreef Roolio_ het volgende:
hoort Peter van Vossen eigenlijk ook niet in dit rijtje? bijzonder matige voetballer, maar een tijdlang ongekend populair
De fout van z'n leven. Het werd niks. Jammer voor Aartsje.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:28 schreef snaz het volgende:
Aad Mansveld ----> topvoetballer
Kon naar ajax maar uit liefde voor onze supporters naar feyenoord
Gascoigne dus.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:26 schreef Ajaxno1 het volgende:
Litmanen, tjah niet alleen goed maar ook sympathiek, had altijd tijd voor z'n fans... Liep jankend van het veld toen ie Ajax moest verlaten, belde zelf Ajax op nadat eerdere gesprekken over zijn terugkomst waren mislukt (ene Beenhakker deed moeilijk).
En ik ben even z'n naam kwijt, maar hij haalde tijdens Ajax vs Rangers Bogarde neer terwijl Van der Sar de bal al weer uit wou trappen.... En zit nu geloof ik in een afckick kliniek..
Ik heb van het WK 94 een voetbalplaatje van Jorge Campos, gewoon in Mexicaans tenue (dus geen keepersoutfit), maar dan wel met rugnummer 1. Rare vogel iddquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als ik me niet vergis was hij zelfs in de spits inzetbaar!
Of Vasilis Tsartas?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:24 schreef methodmich het volgende:
Is dat Demis Nikolaidis Daggla?
Ja, speelt inmiddels (behoorlijk goed ook) bij Athletico Madridquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:24 schreef methodmich het volgende:
Is dat Demis Nikolaidis Daggla?
Om het verhaal helemaal compleet te maken:quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Verder is het ook wel een statussymbool omdat ie met een van de mooiste Griekse vrouwen is getrouwd...
Ik moet altijd aan een baviaan denken.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:01 schreef keeper het volgende:
Paul Breitner mag er ook zijn natuurlijk.
[afbeelding]
Lacatus, lacatus, LA-CA-TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSquote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:00 schreef keeper het volgende:
Marius Lacatus (alleen al om de manier waarop Hugo Walker die naam kan uitspreken, met de klemtoon op -tus).
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Lacatus, lacatus, LA-CA-TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:01 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Om het verhaal helemaal compleet te maken:
[afbeelding].
Despina Vandi dus..
Wel een erg intelligente baviaan dan (en eentje die penalties kan nemenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan een baviaan denken.
Das Ungeheuer.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:55 schreef zjroentje het volgende:
Horst Hrubesch.
Alleen al om zijn bijnaam.
En die rechtsback toendertijd, Manfred Kaltz, ook van HSV geloof ik.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Das Ungeheuer.
Die had een percentage van 99% kwa penalties.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:59 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En die rechtsbach toendertijd, Manfred Kaltz, ook van HSV geloof ik.
Leek wel een Jezus op voetbalschoenen, natuurlijk zonder scheenplaten.
Hans van Breukelen ook superquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:40 schreef Ajaxno1 het volgende:
Smeichel.
Of Stefan Effenbergquote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:12 schreef Ajaxno1 het volgende:
Lotha Matthaüs.....
In zijn Laziotijd joeg hij alle AS Roma supporters op stang door, volgens mij, zijn snikkel te laten zien na de winnende goal in de anders toch al zo beladen derby.quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:29 schreef Thetallguy het volgende:
Paulo di Canio - Harde speler en dan een keer als de keeper geblesseerd op de grond ligt en je de bal voor het intikken hebt hem gewoon opvangen. Staande ovatie van heel het publiek
Dat heb je soms dat het kwartje valt.quote:Op donderdag 30 september 2004 17:41 schreef methodmich het volgende:
Tong gaat nu ineens voor Sibon!
Albert vd Sleen (ging daarna op zijn 38e naar NEC...en is daar, inmiddels 40 jr jong, nog steeds reserve keeper)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:04 schreef Duder het volgende:
Die ene doelman van eindhoven die iets van 16 jaar daar had gekeept
Nog even met fotoquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:57 schreef wingerd het volgende:
Is Harris Huizingh al genoemd?
die keeper was Dorus de Vries penalty van kezzaquote:Op donderdag 26 februari 2004 19:09 schreef Inquistor87 het volgende:
1. George Best. (mwah was wel 1 vd beste maar toch een echte cultvoetballer)
2. Chilavert (Felle keeper, die vrije trappen nam)
4. -
5. -
Wordt hier niet Rene Higuita, de keeper van Colombia, bedoeld?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:36 schreef Chen het volgende:
[..]
die keeper was Dorus de Vries penalty van kezza
en dan vergeet je nog dat Maarten de Jong, Harris Huizingh, Djurovski nog en iddquote:Op woensdag 24 november 2004 15:13 schreef Art_Core het volgende:
Bij FC Groningen hebben we altijd al een neusje gehad voor "cult" helden - om er maar een paar te noemen: Herman "Heineken" Dijkstra (de naam zeg het al), Sammy Morgan (Noordiers international die menig voorstopper onder de zoden stopte), Fandi Ahmad, Hennie Meier, en natuurlijk "uber"cultheld Martin Drenth!
Mag ik dan trouwens ook nog Pavel Zygmantovitsj (ongetwijfeld helemaal fout geschreven, maar google leverde niets op... ) toevoegen? Was een jaar of 2 na Djurovski als ik het goed heb... Ha dook wel iets van een cultheldquote:Op woensdag 24 november 2004 15:25 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Mariano Bombarda
En dan is de scheids tussen beide ook nog eens gestoord bezig! Goed ding dat ze de zaak geseponeerd hebben!quote:Op woensdag 24 november 2004 15:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij Roda zorgen ze voor een compleet gestoorde selectie. Ook een kunst.
Je wilt toch niet zeggen dat die kaart van die Mwhalaboeloe onterecht was he?quote:Op donderdag 9 december 2004 10:10 schreef blue.eyes het volgende:
[offtopic]
Wel al 2e keer dit seizoen dat een Groninger onterecht van het veld moet...
[/offtopic]
Ik neem aan dat je Karim Bizimana bedoelt? Ja die was onterecht, en naast Studio Voetbal (dat doet er verder totaal niet toe, geef ik toe) was de KNVB die mening ook toebedeeld. De rode kaart is ingetrokken...quote:Op donderdag 9 december 2004 16:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat die kaart van die Mwhalaboeloe onterecht was he?
Die moet inderdaad genoemd worden. Geweldig toen bij die wedstrijd tegen Top.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:02 schreef hellmondunited het volgende:
Jurgen Streppel met stip op 1
Leg die eens uit.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:52 schreef Nyluzzz het volgende:
Nog een paar naampjes aandragen:
Pius Ikedia
Jeroen Lambers
Etienne Barmentloo
Tony Alberda
Totdat Pater vertrok natuurlijkquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:06 schreef spurs het volgende:
Bij Telstar waren Ron de Roode en Johan Pater echte culthelden!
Beetje cliche maar ok.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:44 schreef Grunner het volgende:
Martin Drent
Pitbull vooral vanwege zijn naam dan denk ik?quote:Op maandag 15 januari 2007 20:59 schreef Waris3 het volgende:
Geweldig topic.
Eigenlijk ben ik nog te jong om hier veel van te weten, en enkele namen die ik bedacht zijn al genoemd.
Toch moet ik opmerken dat Pitbull, Anastasiou en Charisteas in mijn vriendenkring cult zijn/waren.
En binnenkort wordt Ntibazonkiza dat (denk ik) ook wel
Dan voeg ik er Theo Janssen bij , we hebben er nog wel meer op het moment , maar dan staat Theo toch wel op 1 van dat lijstje.quote:Op donderdag 16 december 2004 20:22 schreef Elvislives het volgende:
Voor vitesse:
[afbeelding]
John van den Brom
[afbeelding]
Dejan Curovic
[afbeelding]
Remco van der schaaf
[afbeelding]
Nikos Machlas
Eensquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:36 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dan voeg ik er Theo Janssen bij , we hebben er nog wel meer op het moment , maar dan staat Theo toch wel op 1 van dat lijstje.
Whaha ja die met t lachgasquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:39 schreef Piet_Veerman het volgende:
Ivan Campo doet het hier altijd goed. Vooral vanwege zijn verleden bij Madrid (Seedorf geslagen, overspannen etc.). En natuurlijk die lachwekkende kop die lijkt op het hulpje van de gestoorde professor uit één van de Bassie & Adriaan films.![]()
[afbeelding]
Ja uiteraard, en ook omdat het gewoon een belachelijk figuur is, met z'n 7 verschillende toetersquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Pitbull vooral vanwege zijn naam dan denk ik?
Noh!!!quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:23 schreef RRMH het volgende:
Bij NAC, euhm eerste die bij me opkomen:
Gerard den Haan
Peter Remie
John Karelse
Graham Arnold
Yung Yoon Noh
Archil Arveladze
Omdat hij bij Fortuna z'n beste tijd had.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:52 schreef Strooper het volgende:
Wat maakte Janssen cult bij Fortuna? Bij NEC herinner ik me hem nou niet bepaald als een cultspeler.
dat shirt blijft mooiquote:
dat kapselquote:
Tja ik heb David James ook wel eens in de spits gezien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:58 schreef mcyodogg het volgende:
[ afbeelding ]
Huth! Huth! Huth! Huth! Huth!
En dat Mourinho hem telkens als spits gebruikte bij een achterstand
Het was altijd een genot om stam in de spits zien op te duikenquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:45 schreef toma het volgende:
[..]
Tja ik heb David James ook wel eens in de spits gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |