abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22352705
Kiprich het meest

De Wolf was ook altijd wel lachen
pi_22355760
Jeroen Boere (verloor een oog in een steekpartij)
Prince Polley (altijd cool)
Natuurlijk van Gobbel
Gascoigne
Vampeta
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:53:13 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_22355855
Linskens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23532490
Johannes Lambertus de Harder, alias de goddelijke kale of de Braziliaan van de Schilderswijk.

Veel mensen hebben wel eens gehoord van Bertus de Harder, maar weinigen weten maar werkelijk over welk soort speler het gaat. Bertus de Harder beleefde zijn glorietijd in een tijd van zwart-witte polygoonbeelden, in een tijd waarin omkoopschandalen nog gingen om zakken aardappels en spelers verkocht werden voor een bos wortels en een knaak.
Bertus de Harder was een razendsnelle linksbuiten, met passeerbewegingen die de beste backs doldraaiden. De Harder had bovendien een afgemeten voorzet, een keihard schot in beide benen. Bertus de Harder valt misschien een beetje te vergelijken met Garrincha, al nam hij voetbal serieuzer als Garrincha. Beide konden hun directe tegenstander voor schut zetten. Een van De Harders bekende streken was het aannemen van de bal, keihard wegsprinten met zijn mandekker aan zijn zijde, waarna deze pas vele tellen later ontdekte dat de bal was blijven liggen nadat de harder deze had aangenomen. Tegen die tijd was een van De Harders medespelers er natuurlijk allang mee weggerend..
De Harder begon zijn carriére bij Transvaal, ging daarna voetballen bij Wilsonmeters en verdiende bij die ploeg een plaats bij een club uit de hoogste divisie, VUC, waar hij overigens eerder was geweigerd, omdat zijn vader te weinig 'centjes' had. Hij maakte snel furore bij VUC. Het publiek verplaatste zich massaal naar de kant van het veld waar Bertus speelde, om maar niks te missen van die fabelachtige passeerbewegingen. De Harder dwong bij VUC een profcontract af en speelde sindsdien bij Bordeaux in Frankrijk, waar hij de bijnaam 'de goddelijke kale' ontving. In Frankrijk steeg de ster van de Harder naar veel grotere hoogten als in Nederland, wat misschien verklaard waarom De Harder in Frankrijk misschien wel beter herinnerd wordt als in Nederland.
Er is nog veel meer te vertellen over De Harder, maar helaas denkt de gemiddelde mens tegenwoordig dat hij nog maar weinig tijd heeft om informatie op te nemen, daarom wou ik het hier maar bij laten. Afsluitend wil ik mededelen dat ik helaas veel te laat geboren ben, waardoor dit hele stukje is gebaseerd op uitlatingen van anderen, met name op die van Piet van der Eijk, schrijver van het boek 'Het levensverhaal van de Goddelijke Kale"

pi_23542121
Bij FC Groningen hebben we altijd al een neusje gehad voor "cult" helden - om er maar een paar te noemen: Herman "Heineken" Dijkstra (de naam zeg het al), Sammy Morgan (Noordiers international die menig voorstopper onder de zoden stopte), Fandi Ahmad, Hennie Meier, en natuurlijk "uber"cultheld Martin Drenth!
"That rug really tied the room together".
pi_23542407
Vurens... zo slecht.
pi_23542425
Mariano Bombarda
pi_23543068
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:13 schreef Art_Core het volgende:
Bij FC Groningen hebben we altijd al een neusje gehad voor "cult" helden - om er maar een paar te noemen: Herman "Heineken" Dijkstra (de naam zeg het al), Sammy Morgan (Noordiers international die menig voorstopper onder de zoden stopte), Fandi Ahmad, Hennie Meier, en natuurlijk "uber"cultheld Martin Drenth!
en dan vergeet je nog dat Maarten de Jong, Harris Huizingh, Djurovski nog en idd
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:25 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Mariano Bombarda
Mag ik dan trouwens ook nog Pavel Zygmantovitsj (ongetwijfeld helemaal fout geschreven, maar google leverde niets op... ) toevoegen? Was een jaar of 2 na Djurovski als ik het goed heb... Ha dook wel iets van een cultheld

Groningen zorgt gewoon altijd voor een 'gek' in de selectie!
pi_23543111
Bij Roda zorgen ze voor een compleet gestoorde selectie. Ook een kunst.
  woensdag 24 november 2004 @ 16:49:25 #160
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_23544829
John de Wolf
Richard Goulooze
Jozef Kiprich
Stanley Menzo
Vinnie Jones
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 24 november 2004 @ 17:00:29 #161
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23545148
n'kufo ook altijd de held terwijl die eigenlijk al een maand niks meer presteerd
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23849767
quote:
Op woensdag 24 november 2004 15:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij Roda zorgen ze voor een compleet gestoorde selectie. Ook een kunst.
En dan is de scheids tussen beide ook nog eens gestoord bezig! Goed ding dat ze de zaak geseponeerd hebben!

[offtopic]
Wel al 2e keer dit seizoen dat een Groninger onterecht van het veld moet...
[/offtopic]
pi_23857064
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:10 schreef blue.eyes het volgende:

[offtopic]
Wel al 2e keer dit seizoen dat een Groninger onterecht van het veld moet...
[/offtopic]
Je wilt toch niet zeggen dat die kaart van die Mwhalaboeloe onterecht was he?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23858289
Djurovski
Dieter Eilts
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_23858594
quote:
Op donderdag 9 december 2004 16:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je wilt toch niet zeggen dat die kaart van die Mwhalaboeloe onterecht was he?
Ik neem aan dat je Karim Bizimana bedoelt? Ja die was onterecht, en naast Studio Voetbal (dat doet er verder totaal niet toe, geef ik toe) was de KNVB die mening ook toebedeeld. De rode kaart is ingetrokken... Net zoals nu ook de rode kaart van Roorda is ingetrokken. Het kwaad is echter al geschied, want die Lambers was echt totaal waardeloos de rest van de wedstrijd

Maar goed, we hadden het over cultvoetballers...
pi_23860325
Bizimana inderdaad. Ik vond die schoffer van hem wel een rode kaart waard. Echt fris ging hij er niet in. Roorda was dan weer geen rode kaart, maar eerder een gele kaart voor Christiano.

Ron Jans was prima bezig tijdens Voetbal Insite, alleen was het wel komisch dat hij Lambers typeerde als de toekomstige nummer één van FC Groningen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 december 2004 @ 19:02:02 #167
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23860543
Jurgen Streppel met stip op 1
OJAAJOH?
pi_23862057
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:02 schreef hellmondunited het volgende:
Jurgen Streppel met stip op 1
Die moet inderdaad genoemd worden. Geweldig toen bij die wedstrijd tegen Top.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_23862675
Obiku! Of eigenlijk is dat een van de domste, zo blij dat je in een nogal stekelig hek gaat hangen...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_23868279
Nog een paar naampjes aandragen:

Pius Ikedia
Henk Vos
Joop van Daele
Jeroen Lambers
Etienne Barmentloo
Harris Huizingh
Tony Alberda
Het duo Bot en Bus van De Graafschap
...drop it like it's hot...
pi_23881042
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:52 schreef Nyluzzz het volgende:
Nog een paar naampjes aandragen:

Pius Ikedia
Jeroen Lambers
Etienne Barmentloo
Tony Alberda
Leg die eens uit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:36:09 #172
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_23881177
wellicht locale cult-ers
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_23881503
Jullie vergeten Steve Mokone, ofwel De Zwarte Meteoor toch niet?
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_23990639
Tony Alberda en Jeroen Lambers zijn geen cult-helden in Groningen. Hans(je) Visser daarentegen was dat zeker wél.
"That rug really tied the room together".
pi_23991578
Met zijn knappe vrije trappen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')