Pff zijn er wel een paar..quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:57 schreef ICTservice het volgende:
Lijkt me dus duidelijk wat de bedoeling van dit topic is..
Ik heb er wel een paar gehad alleen herhinder ik het me niet meer zo goed, dus ik zal later wel even posten in dit topic.
Dan al roepend de straat oplopen om aangereden te worden door de taxiquote:Op donderdag 26 februari 2004 16:09 schreef knokkels het volgende:
Ook een keer, was dan geen droom als in "ik was aan het slapen en droomde"
Maar goed.. Ik was 's avonds laat aan het wachten op de treintaxi .. Voelde me een beetje ongemakkelijk op dat moment (niet van het alleen staan daar... maar over het algemeen) en ik voelde ineens een hand op mijn schouder.. en hoorde in de verte.. Het komt wel goed..![]()
Was weird, heel weird.. Maar wel leuk..
hier heb ik ook wel eens last van. rare dromen heb ik eigenlijk altijd. Vooral die dromen dat je gewonen dingen aan het doen bent en dan opeens iets abnormaals en bam wakker. Of je valt opeens naar beneden zogenaamd in je droom maar eigenlijk lig je nog veilig in je bedquote:Op donderdag 26 februari 2004 16:18 schreef ElPatrico2002 het volgende:
Wat ook erg is, dat had ik in het begin toen ik wat meer bezig was met lucide dromen.
Dan lig ik gewoon te dromen. En ineens word ik wakker. Dan doe ik gewoon mijn ochtend rituelen en dan klopt er iets niet. Dan denk ik hey ik droom! Flats en ik ben wéér wakker. En zo ging dat dan ooit tot 10 keer door. En daar word je moe van. (Dit heet trouwens false awakening)
[offtopic]Boy doesnt that suck[/offtopic]quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:13 schreef Flying het volgende:
[..]
Dan al roepend de straat oplopen om aangereden te worden door de taxi![]()
[offtopic] Niet meer in elk geval [/offtopic]quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:24 schreef knokkels het volgende:
[..]
[offtopic]Boy doesnt that suck[/offtopic]
hoe heb je het voor elkaar gekregen om luc dromen te krijgen eigenlijk?quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:26 schreef ElPatrico2002 het volgende:
[..]
[offtopic] Niet meer in elk geval [/offtopic]
Door veel frustratieve (intellectueel taalgebruik) oefeningen te doen.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:40 schreef ICTservice het volgende:
hoe heb je het voor elkaar gekregen om luc dromen te krijgen eigenlijk?
Je bent depressief, verloren, en je bent in de ontkenningsfasequote:Op donderdag 26 februari 2004 16:42 schreef Frollo het volgende:
Ik droom haast altijd over immense, lege gebouwen waar ik alleen of met hooguit enkele mensen ronddwaal.
Er gebeuren ook wel andere dingen omheen, maar dat van die gebouwen is een altijd terugkerend thema.
Iemand een verklaring?
Whahahahaquote:Op donderdag 26 februari 2004 16:53 schreef jogy het volgende:
[ergveeltekstdieikhebverwijderd]
Helaassss... U gaat niet door naar de finale.quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:11 schreef Docker het volgende:
IK DROOM NOOIT!!!
Hmm.. klinkt misschien gek, maar ik denk niet dat dit een echte droom was, maar meer een herinnering uit een vorig leven... vooral ook omdat je die geur van kaneel zo erg rook... (ik weet niet hoe het gas rook)quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Even zien, één van mijn meest leipe dromen.. Ik was een Duits legerofficier tijdens de tweede wereldoorlog. .. Tegen het einde van de oorlog kreeg ik door dat het Duitse regime fout was, en ik speelde informatie door naar England. Ik werd gepakt, en ik zou vergast worden. In het begin was ik heel gelaten, maar toen ik in de gaskamer was, op het moment dat de deur achter me zou dichtslaan, begon ik me te verzetten en in paniek te raken. Het hielp niks, met 6 mensen werd ik vastgehouden en op een soort brancard gebonden. Zo werd ik die kamer binnengebracht, de deur sloeg dicht en het gas begon te stromen. Het rook heel sterk naar kaneel, en toen werd ik wakker..
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien ietwat eenzaam bent. Je voelt je klein en zoekt naar iets, maar bent overdonderd door de grote wereld waar je in moet zoeken.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:42 schreef Frollo het volgende:
Ik droom haast altijd over immense, lege gebouwen waar ik alleen of met hooguit enkele mensen ronddwaal.
Er gebeuren ook wel andere dingen omheen, maar dat van die gebouwen is een altijd terugkerend thema.
Iemand een verklaring?
Dat denk ik ook niet als je andermans tekst jatquote:Op donderdag 26 februari 2004 18:16 schreef MUUS het volgende:
Ik zal maar geen psycholoog worden..
De slaapkamer staat vaak voor persoonlijke/intieme dingen. (Met wie zat je aan de telefoon?)quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:09 schreef static het volgende:
Heb je een jaartje?
Laatst droomde ik dat al mijn meubels opgestapeld waren (een grote toren zeg maar) in de slaapkamer terwijl ik met iemand aan de telefoon zat en tot bloedens toe glas kauwde.
Dude, ik had jouw post niet eens gelezen.quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:20 schreef ElPatrico2002 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet als je andermans tekst jat![]()
Waren dat steeds mensen waar je een beetje aan twijfelde aan wat je aan ze had? Had je bv. vaak ruzie met ze of behandelde ze je slecht, maar hield je toch van ze? Tough-love relaties, zeg maar.quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:51 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
Ik droomde vroeger altijd dat ik samen met een bekende (was elke keer iemand anders, de ene keer mijn vader, dan weer een oom) in een kamer ben. Dan gaat de bel, doe ik open en staat er een kloon van de persoon die al binnen was voor de deur. Daarna begint de persoon die al binnen was me ineens te bedreigen, terwijl de andere kloon mij verdedigt. Daarna word ik wakker
Geen idee.quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:22 schreef MUUS het volgende:
[..]
De slaapkamer staat vaak voor persoonlijke/intieme dingen. (Met wie zat je aan de telefoon?)
Dat wist ik toen nog niet.quote:Al je spullen opgestapeld : je bent een beetje je plek kwijt misschien? (Ivm Trinidad)
Bloed. Veel bloed. Geen pijn, ik bemerkte het vanwege het bloeden.quote:Glas kauwen : Hmz. Deed het zeer? Zat er bloed bij? Of was het alsof je een kauwgompje zat te kauwen?
Waarschijnlijk iemand die je wel vertrouwt of wilt vertrouwen, want je zat in je slaapkamer. (Hoeft niet meteen met sex te maken te hebben, hoorquote:Op donderdag 26 februari 2004 18:31 schreef static het volgende:
Geen idee.
Ah, okay.quote:Dat wist ik toen nog niet.
Probeerde je een bepaalde periode of iets af te sluiten?quote:Bloed. Veel bloed. Geen pijn, ik bemerkte het vanwege het bloeden.
Wat klinkt dat ranzig.
Nee, ik zat niet in de slaapkamer, daar stonden alle meubels opgestapeld.quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:38 schreef MUUS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iemand die je wel vertrouwt of wilt vertrouwen, want je zat in je slaapkamer. [..]
Wat jammer nou.quote:(Hoeft niet meteen met sex te maken te hebben, hoor. )
Neuh, ik zat lekker in mijn vel volgens mij.quote:Ah, okay.
Maar kan het zijn dat je je plek een beetje kwijt was? Eenzaam? Niet wetende waar je thuis hoort? Je niet lekker voelen op de plek waar je zit?
Daar moet ik aan denken als je vertelt dat je spullen allemaal opgestapeld waren.
Nee, ook niet. Ben ik nu rijp voor het gekkenhuis?quote:Probeerde je een bepaalde periode of iets af te sluiten?
Ohwjee.quote:Weirde dingen komen er ineens in me op..
Dan neem ik het van je overquote:Op donderdag 26 februari 2004 18:50 schreef MUUS het volgende:
Spullen stonden in de slaapkamer --> Komt toch weer in me op dat je iets persoonlijks wilde afsluiten of dat er iets niet lekker zat.
*handen in de lucht gooit*
Ik geef het op..
Wie heeft dat gedaan? Hoe voelde je daarbij?quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:09 schreef static het volgende:
Laatst droomde ik dat al mijn meubels opgestapeld waren (een grote toren zeg maar) in de slaapkamer
Wat voor gesprek, nerveus, zakelijk, liefdevol...? En hoe wist je dat je glas kauwde? Kauwde je gewoon soepel?quote:terwijl ik met iemand aan de telefoon zat en tot bloedens toe glas kauwde.
Ehm heb je de antwoorden die hij mij gegeven heeft wel gelezen? Je stelt een hoop vragen waar hij al antwoord op gegeven heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:04 schreef ElPatrico2002 het volgende:
[..]
Dan neem ik het van je over![]()
[..]
Wie heeft dat gedaan? Hoe voelde je daarbij?
[..]
Wat voor gesprek, nerveus, zakelijk, liefdevol...? En hoe wist je dat je glas kauwde? Kauwde je gewoon soepel?
En daarna praten we verder![]()
Ik stel redelijk concrete vragen, waar hij bij jouw geen concreet antwoord gegeven heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:11 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ehm heb je de antwoorden die hij mij gegeven heeft wel gelezen? Je stelt een hoop vragen waar hij al antwoord op gegeven heeft.
*kuch*René Diekstra*kuch*quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:20 schreef ElPatrico2002 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet als je andermans tekst jat![]()
Jij was dat kleine bloempje, en je dacht aan later.. als je klaar was met studeren, hoe iedereen aan je zat te trekken van:"Ik wil hem aannemen!" "Nee ik!" "Nee, IK!"quote:Op vrijdag 27 februari 2004 03:37 schreef Caesu het volgende:
ik droomde vroeger (5 / 6 jaar oud) ELKE nacht over een klein bloempje dat enorm veel mensen wilden hebben.
ik weet niet waarom, maar elke keer weer werd ik panisch van doodsangst.
ging ik het aan mn ouders vertellen en na een half dacht ik: WTF, waar gaat dit over - en ik ging weer slapen.
dit gebeurde een jaar lang bijna elke nacht.
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 03:40 schreef knokkels het volgende:
[..]
Jij was dat kleine bloempje, en je dacht aan later.. als je klaar was met studeren, hoe iedereen aan je zat te trekken van:"Ik wil hem aannemen!" "Nee ik!" "Nee, IK!"
hmm nee geen van allequote:Op donderdag 26 februari 2004 18:27 schreef MUUS het volgende:
[..]
Waren dat steeds mensen waar je een beetje aan twijfelde aan wat je aan ze had? Had je bv. vaak ruzie met ze of behandelde ze je slecht, maar hield je toch van ze? Tough-love relaties, zeg maar.
Of ben je wantrouwig?
(Wannabe Freud gaat toch nog even verder. )
Dan zal ik je geen rekening sturen, okay?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:50 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
[..]
hmm nee geen van alle![]()
Droom je niet dat je wakker wordquote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:27 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik had ook een paar jaar geleden een rare droom... Ik krijg dan een paar dromen na elkaar dan sta ik bij onze voordeur. Dan zie ik de sloten 1 voor 1 opengaan en word ik wakker...
Verder kan ik bij nare dromen zelf "wakker worden". Ik weet niet hoe maar ik kan het![]()
Lijkt me niet, want dan zet ik meestal ff de tv aan om in slaap te komen. Die zenders zijn ook gewoon geen horror of nachtmerriekanaalquote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:29 schreef SPIRO het volgende:
[..]
Droom je niet dat je wakker word![]()
Ik weet niet of je in reïncarnatie geloofd maar denk er maar is na of het niet een moment was uit een vorig leven????quote:[Wil iemand me helpen met uitleggen? Ik snap weinig van de laatste droom.![]()
Of hebt meegemaakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:21 schreef Dissolved het volgende:
Alle dromen die je hebt, hebben te maken met dingen die je nu meemaakt, denkt of voelt.
Dat soort dromen had ik vroeger heel vaak. Ik droomde dan dat iemand heel zacht (fluitsterend en bijna onverstaanbaar) tegen mij sprak en hetzelfde steeds iets harder zei tot ik het bijna kon verstaan. Dan plotseling schreeuwde die persoon het uit. Dit herhaalde zich tot ik wakker schrikte. Wat die persoon zei kon van alles zijn maar het was vaak m'n eigen naam.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:18 schreef ElPatrico2002 het volgende:
raare dromen weet ik vaak niet, maar Nare wel.
Ooit dan droom ik dat iemand (ik zie hem niet) iets zegt, heel zacht fluisterend. Op een sympatieke (spelvout) manier. Dan vraag ik wat hij zegt, en dan begint hij te schreeuwen als een gek. Even later gaat hij weer verder met zacht. En zo gaat dat dan heel lang door.
Ik heb iets van 3 keer doorgehad dat ik droomde, maar ik werd daarna altijd snel wakker, 1 keer stond ik buiten en had ik het dus in een keer door, ik zo proberen zo'n matrix actie te doenquote:Op zondag 29 februari 2004 01:37 schreef Drikkiej het volgende:
mijn vreemdste droom ooit.. hmm..
oja.. dat was eens een keer toen ik net begonnen was met lucide dromen.. ik had het maar half onder controle enzo..
ik was gewoon in m'n huis, en ik merkte dat ik droomde.. dus ik helemaal wow! nzo.. en een beetje tegen muren gaan lopen
maar toen kwam het vreemde, ik ging naar buiten om proberen te vliegen.. dat lukte wel.. alleen ik knalde op een gegeven moment tegen een regenboog aan.. en toen viel ik.. en werd wakker naast m'n bed..
Dat ik door m'n vriend (degene in m'n droom, geen idee wie het is) na een uit de hand gelopen spelletje truth or dare met wat andere vrienden in m'n rug wordt geschoten en later verlamd wakker word in het ziekenhuis. Leuk!quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:57 schreef ICTservice het volgende:
Lijkt me dus duidelijk wat de bedoeling van dit topic is..
Ik heb er wel een paar gehad alleen herhinder ik het me niet meer zo goed, dus ik zal later wel even posten in dit topic.
Ik ga er gewoon van uit dat de personen in je dromen gezichten moeten hebben. Dus neem je gezichten van personen die je, al dan niet persoonlijk, kent.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 09:43 schreef MUUS het volgende:
Sommige dingen zijn zo grappig. Je zal maar in een bad met schuim vallen waar Bassie en Adriaan staan te zingen.!!
Ik zou ook echt niet weten wat dat nou moet betekenen. Of je vindt ze geweldig of je vindt ze het meest enge wat je ooit in een bad zou kunnen aantreffen..
Hahaha, hier moest ik echt even hardop om lachen. Heel erg maf!quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
Pff zijn er wel een paar..
Ik heb in mijn droom wel eens een cycloop achter me aan gehad, die niets zei, alleen maar chagerijnig keek.. Wist niet wat ik er mee aan moest, de volgende avond eraan gedacht, en hij kwam weer terug. IN mijn droom gevraagd: "Wat moet jij nou?" Ik kreeg een volle kus plat op mijn mond en hij was weg..
Had ze bot kanker? Niet lullig bedoeld dit. MAar het zou het skalet kunnen verklaren.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:42 schreef Djeez het volgende:
Als kleine jongen van acht jaar oud, had ik een heel enge nachtmerrie. Aan het voeteneind van mijn bed stond een doorzichtige skelet. Hij zei letterlijk:"Ik kom uit je moeder, je moeder gaat binnenkort dood!" Gillend werd ik wakker. Helaas is deze droom wel uitgekomen, want binnen een jaar was mijn moeder aan de gevolgen van kanker overleden...
klinkt heel bekend ja... dan loop je door je eigen buurt heen, en je ben echt de enige wat nog leeft/aanwezig is in de buurt... en je blijft maar zoeken en zoeken naar andere mensen, maar je vind helemaal niks. complete winkelcentrums uitgestorven, snelweg helemaal leeg, supermarkt gewoon open, geen personeel/klanten aanwezig, en ondertussen gaat de telefoon die in je zak zit de hele tijd af. vlak voordat je opneemt stopt de telefoon. uit frustratie gooi je je telefoon weg, en even later gaat de telefoon weer, terwijl hij gewoon weer in je zak zit... ok, negeren maar. nog steeds niemand te bekennen.. heel vervelend, vooral als zo'n droom echt weken lijkt te durenquote:Op donderdag 26 februari 2004 18:16 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het eerste wat in me opkomt is dat je misschien ietwat eenzaam bent. Je voelt je klein en zoekt naar iets, maar bent overdonderd door de grote wereld waar je in moet zoeken.
Ik zal maar geen psycholoog worden..
Nee, ze had hersentumor, dit werd pas twee weken voor haar overlijden bekend, dus ik kon onmogelijk weten dat ze zou komen te overlijden. Ze was ook helemaal niet ziek ofzo. Ik was doodsbang voor skeletten, daarom droomde ik van haar als skelet.quote:Op maandag 22 maart 2004 00:32 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Had ze bot kanker? Niet lullig bedoeld dit. MAar het zou het skalet kunnen verklaren.
Beetje een late reactie: ja, maar daarom juist was het een rare droom. Normaal weet ik dat ik droom, dit was zo realistisch, dat ik dat geen seconde in de gaten had. Ik heb dat nog één keer vaker gehad: toen heb ik om 4 uur ´s nachts bijna iemand uit zijn bed gebeld om me af te reageren om iets wat ie me in een droom geflikt had. Pas toen ik met de telefoon in mijn handen stond, bedacht ik me dat ik gedroomd had. (in die droom was ik jarig, terwijl ik op de kalender zag dat dat nog een half jaar zou duren)quote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:16 schreef vrijdag23maart2029 het volgende:
Mooie gedetailleerde droom zeg...
...je ziet een interessant boek...
...je weet nog wat de politieagenten zeggen...
...je kijkt naar het ACHT uurjournaal...
...de naam van de nieuwslezer heb je duidelijk gehoord...
Hehe .. goede oplossing!quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:36 schreef Venxir het volgende:
ik had altijd de nachtmerrie dat ik geklop op de trap hoorde en ik wist dat er iets omhoog kwam en geen iemand. Toch was ik zo gek om uit mijn bed te gaan en snel te kijken over de overloop zodat hij me niet zou zien. Toen eindigde de droom, je zou denken oke niks raars nog.
Maar toen kwam de droom een 2e keer een week later en toen ging ik een stap verder en zag een lopend skelet met het engste doodshoofd ooit, toen eindigde mijn droom weer.
Nog een week later kwam diezelfde droom weer, ik liep diezelfde routine weer door en nu verstopte me ik achter de wasdroger in de hoop dat HET me niet zou zien wat de trap op kwam.
nu alweer 4 weken na de eerste droom kwam die droom weer, de skelet was nu in mijn kamer gekomen en ik dzat nog steeds achter die wasdroger(hij kon me niet zien). DIt heeft zo'n 3 weken duurt dus 7 weken later kwma hij mijn kamer uit en ik nog steeds bang achter die wasdroger.
Nu begon deze rare nachtmerrie mij echt dwars te zitten en begon er in de realitiet ook diep over na te denken. Ik besloot dat ik het ZAT was en wou hem aanvallen, makkelijker gezegd dan gedaan.
na 9 weken had ik de eerste confrontatie die bij een blik in elkaars ogen(kassen) al gelijk eindigde.
Zo ging het getaags verder tot na 15 weken ik eindelijk de overwinning had bereikt. Ik sprong vanaf de overloop op zijn rug en sloeg hem helemaal stuk met zijn eigen botten hij gilde nog zo van NOOOOOOOOOOOO aargh grom. Ik had door dikke schitj aan en sloeg hem werkelijk helemaal naar de klote puur uit irritatie en woede.
Daarna heb ik deze droom nooit meer gehad maar zelfs nu na 11 jaar denk ik er nog wel eens aan die enge droom toen ik 5 was(nu bijna 17 jaar dus).
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 12:41 schreef xsocam het volgende:
Ik had gisternacht een VET vreemde en angstaanjagende droom. Zat tegen het psychotische aan. Ik had de donderdagavond ervoor flink gezopen dus het kan daar lichtelijk aan gelegen hebben.
De droom begon dat ik wakker werd in een compleet vreemde omgeving. Een soort slaapkamer in een vrij groot huis. Er stonden wat mensen om het bed en die mompelden wat onverstaanbare shit etc. 'Hij komt bij.. blabla' Vervolgens ging iedereen zn ding doen. Het bleek een familie te zijn... maar.. volgens hen was ik deel van deze familie!! Mijn 'broers' en 'zussen' behandelden mij als hun broer.. noemden me zo. Alleen had ik deze lui nog nooit gezien...
Dus begon ik vragen te stellen.. Wie ben jij, waar zijn we hier.. etc. De antwoorden waren in de trand van: "Doe normaal 'Piet'.." "heb je wel goed geslapen??" , "grapjas.. blabla".. "doe niet zo verward man.." etc.
Dit was het punt waar ik aan mezelf begon te twijfelen. Ben ik mijn geheugen kwijt?? Is dit mijn familie? Welk jaar leven we? Wat doe ik hier en moet ik niet naar school oid??
Ik begon hier gesprekken over met mn zogenaamde 'familie' maar die deden alsof ik niet spoorde en vroegen wat er met mij aan de hand was. Na een tijdje brachten ze me naar een psychiater..
Hier heb ik de beste man verteld over dat ik compleet niet wist waar ik terecht was gekomen. Hij wist me te vertellen dat er meer gevallen zoals mij waren en dat dit aan het weer lag. (??) Ik begon vervolgens over mij echte familie (dus in real life) en hij vertelde me dat ik dit waarschijnlijk gedroomd had. Hij vertelde me dat ik de realiteit meer onder ogen moest zien.
Nu kwam dus een punt in de droom waarbij ik totaal niet meer wist wat de realiteit was!!! OF de droom dat ik dus bij die psych zat OF dat ik gewoon zat te dromen en in mn nest lag. TERINg scary... Dit ging nog een tijd zo door en het werd allemaal nog erger doordat ik probeerde wakker te worden, wat niet lukte. Dit was dus meer bewijs voor het feit dat mijn droom de werkelijkheid was.
Kreeg vervolgens allemaaal waanideeen en zat op het randje van psychisch gestoord. Heb een 'week in die droom' gewoont en leefde daar, ging daar naar school, wekelijks naar de psych, en iedereen op straat keek me met scheve ogen aan..mensen fluisteren 'die gast spoort niet', 'hij denkt dat hij droomt' , 'hij denkt dat zn dromen werkelijkheid zijn.' etc
En toen kwam de verlossing. Om 3 uur afgelopen nacht werd ik hevend zwetend wakker.
ik moest ook pissen in m,n droom en deed het in het kanaal.toen ik wakker werd was m,n boxershort zijknatquote:Op donderdag 26 februari 2004 17:14 schreef Supaaah het volgende:
Dromen dat je naar de WC gaat en de volgende ochtend in een nat bed wakker worden. Is me 1x overkomen.
He dat had ik ook. Ik raakte de oude man een paar keer in z'n buik met mijn laser, maar hij ging pas dood toen ik recht op z'n kop mikte.quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:10 schreef ICTservice het volgende:
Ik droomde vanavond dat er 2 mannen aan het schieten waren op elkaar in een grote ruimte![]()
ze schotene elkaar en ineens stond de ene schietende man te schuilen achter een muurtje. Toen ik de man neer moest schieten, zoomde ik in met mn geweer (max payne zoom). ik raakte hem wel soms iedere keer mara hij ging maar niet dood.. toen werdt ik wakker![]()
best vaag..![]()
aan je avatar te zien kun je behalve last ook humor in je handicap zienquote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:13 schreef Manke het volgende:
heb een aantal keren gedroomd dat ik doodging, alles werd wit, en toch was ik er nog, rare ervaring. wel relaxed toen ik wakker werd
alle keren door een vliegtuig ?
en dat ik kon vliegen, en .... rennen (zie avatar)
dromen is wel relaxed
bij mij dus ook toen ik op z'n hoofd met m'n max payne vizier miktequote:Op zaterdag 3 april 2004 13:14 schreef MrBean het volgende:
[..]
He dat had ik ook. Ik raakte de oude man een paar keer in z'n buik met mijn laser, maar hij ging pas dood toen ik recht op z'n kop mikte.
"There can be Only One!"quote:Op woensdag 14 april 2004 20:29 schreef Eveli het volgende:
He, blijkbaar had ik m'n vaagste droom ooit hier nog niet gepost. Dan nu maar:
Ik was 's avonds op een snelweg waar wel auto's waren maar ze stonden stil. Het was verder ook doodstil en overal om mij heen werden hoofden afgehakt en die vlogen in de rondte. Ik zag niet van wie de hoofden waren of wie hakte, maar alleen dat het hoofden waren. Ik deed ook verder niks; stond alleen maar een beetje te kijken van: dit hoort toch niet?
Echt een vage droom, die ik pas een paar dagen geleden had.
quote:Op donderdag 15 april 2004 17:51 schreef The_Shining het volgende:
[..]
"There can be Only One!"![]()
Wat ik me dus afvraag is wat eerst komt: de droom en dan pas de kramp in je lichaam, of is het de kramp die begint te ontstaan in je lichaam, waaruit dan een droom volgt waarin je kramp krijgt.quote:Op maandag 29 maart 2004 11:47 schreef Ome_Doedelzak het volgende:
of dat je lekker met je vriedin over de berg aan wandelen bent, flikker je KILOMETERS naar beneden. Sjit, schrik ik altijd wakker met kramp in m'n kuiten en benen. Lekker hoor :S
Dat heb ik ook redelijk vaag. Zoek maar eens op 'slaapverlamming' of 'sleep paralasys'. Best interessant fenomeen!quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:29 schreef DuranK het volgende:
ik heb ooit gedroomd over neeskens. en die sneed toen in men arm en haalden er dingen uit. ik zei er nix van tegen hem en liep naar anderen toe om te zeggen dat hij gestoord was. en toen ging ik maar naar ziekenhuis. en toen ik wakker werd had ik ook nog last van men arm ook![]()
Dat heb ik ook redelijk vaak. Zoek maar eens op 'slaapverlamming' of 'sleep paralasys'. Best interessant fenomeen!quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:29 schreef DuranK het volgende:
ik heb ooit gedroomd over neeskens. en die sneed toen in men arm en haalden er dingen uit. ik zei er nix van tegen hem en liep naar anderen toe om te zeggen dat hij gestoord was. en toen ging ik maar naar ziekenhuis. en toen ik wakker werd had ik ook nog last van men arm ook![]()
Ongelofelijk zeg wat een droomquote:Op zaterdag 20 maart 2004 12:41 schreef xsocam het volgende:
Ik had gisternacht een VET vreemde en angstaanjagende droom. Zat tegen het psychotische aan. Ik had de donderdagavond ervoor flink gezopen dus het kan daar lichtelijk aan gelegen hebben.
Precies ditzelfde verhaal is ooit eens gebeurd in een aflevering van Buffy the vampire slayer.. toevallig gezien op de avond voordat je ging slapen?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 12:41 schreef xsocam het volgende:
<snip>
Misschien dat je onderbewustzijn je duidelijk probeerde te maken dat ieders levenssituatie afhankelijk is van de manier waarop hij denkt. Alles zit namelijk tussen je oren, je hele leven zit tussen je oren. Jij bent degene die overal een betekenis aangeeft, die bepaalde dingen wel en geen kracht geeft, die bepaalde dingen wel of geen aandacht geeft. Daarom is ieders levenssituatie een resultaat van je denken.quote:Op zondag 18 april 2004 18:10 schreef wortels het volgende:
[..]
Laatst droomde ik dat ik eventjes zat na te denken, beetje filosofisch, en in 1 keer bedacht ik me: 'FUCK! Dit hele leven bestaat helemaal niet, het is gewoon allemaal een onderdeel van een gedachtengang van mezelf!' Ik dacht opeens, dat ik gewoon wat zat te peinzen, en in dat gepeins mijn hele leven tot dan toe had zitten verzinnen, en de hele tijd was vergeten dat het gewoon mijn eigen gedachten waren. Ik kan het niet in woorden uitleggen, maar dat was ZO'N creepy gevoel! Daarna vloog ik in een keer door allemaal ontdekkingen en realiseringen en lagen van gedachten heen, als een raket, en toen werd ik wakker in een slaapverlamming (zie posts hierboven). Eng maar achteraf stemt het wel tot nadenken!
Ja het schijnt voor te komen, maar achja onze hersenen zijn zo ingewikkeld en doen ook lang niet alles in de goede volgorde, terwijl dat voor ons wel altijd zo lijkt. Ik vind de deja-vu-theorie waarin men denkt, dat het gewoon een moment van 'kortsluiting' in de hersenen is, waardoor korte-termijn-dingen plotseling even in hyet langetermijn-geheugen worden opgeslagen, ook wel logisch klinken.quote:Dit heet trouwens een precognitieve droom.
Zoiets heb ik laatst ook meegemaakt. Ik droomde dat een karretje van een houten achtbaan de bocht niet haalde en terug reed. Heen en weer totad hij eindelijk tot stilstand kwam. Volgende ochtend word ik wakker, start mn PC op en surf wat rond. Later die dag lees ik op een site dat de "Robin Hood", houten achtbaan in sixflags te veel weerstand had in de 1na laatste bocht en daardoor terug reed. Toen ik dat las zat ik echt met open mond te lezen. Het is idd een overeweldigend gevoel. Foto's waren er ook en het zag er precies zo uit als mn droom....quote:Toen ik de droom koppelde met deja vu kreeg ik zo'n overweldigend gevoel over me heen, alsof ik iets heel groots ontdekt had mbt de relatie tussen dromen en deja vu's. De volgende ochtend toen ik wakker werd, had ik dat gevoel nog.
Zou kunnen maar er zijn genoeg mensen die anders beweren uit eigen ervaringen dan wel. Op de astralpulse forums wordt hier ook veel over gepraat en hier staan indrukwekkende verhalen die de droom theorie mbt deja vu's ondersteunen. Bijvoorbeeld het verhaal van iemand die in 15 seconden tijd PRECIES wist wat er ging gebeuren omdat hij het gedroomd had. Hij wist dat de directeur op een gegeven moment de klas in zou komen en dat deze naar een bepaald persoon zou gaan vragen. Dit alles klopte in de werkelijkheid precies met dat wat in zn droom gebeurde. Zet je toch aan het denken...quote:Op donderdag 22 april 2004 14:00 schreef wortels het volgende:
[..]
Ja het schijnt voor te komen, maar achja onze hersenen zijn zo ingewikkeld en doen ook lang niet alles in de goede volgorde, terwijl dat voor ons wel altijd zo lijkt. Ik vind de deja-vu-theorie waarin men denkt, dat het gewoon een moment van 'kortsluiting' in de hersenen is, waardoor korte-termijn-dingen plotseling even in hyet langetermijn-geheugen worden opgeslagen, ook wel logisch klinken.
te grappigquote:Op donderdag 26 februari 2004 16:53 schreef jogy het volgende:
[blablabla]
Een all stars schoen die 10 keer zo groot was, met straal-aandrijving en raketten..
Toen heb ik maar even 2 keer met m'n ogen geknipperd zodat ik wakker werd ( werkt zeker wel okay)
Freaky, deze droom heb ik regelmatig, ook "treedt ik vaak uit mezelf" tijdens dromen en zie mezelf dan liggen...het moment dat ik dat heb besef ik vaak dat ik droom en ben dan direct wakkerquote:Op donderdag 26 februari 2004 20:42 schreef Sir_Drinkalot het volgende:
Niet beseffend dat ik in een droom ben loop ik over straat naar mijn huis. Daar aangekomen ga ik naar binnen en loop mijn slaapkamer in, om te ontdekken dat er 'iemand' in mijn bed ligt!! Geschrokken kijk ik naar die persoon maar ik kan niet zien wie het is. Ondertussen in mijn droom (in bed) wordt ik me langzaam bewust dat er iemand naar me kijkt! In mijn wakkere droom lichaam (om het zo maar even te noemen) loop ik om mijn bed heen om voorzichtig proberen te kijken wie er in mijn bed ligt. Op het moment dat ik aan het voeteneind sta wordt IK wakker in mijn bed. Verschrikt probeer ik te kijken wie er aan het voeteneind staat en word in paniek wakker!! Ik was het zelf...! Ik sliep, en ik stond aan het voeteneind naar mezelf te kijken..!!!
Die dromen ken ik ook wel jaquote:Op maandag 26 april 2004 00:55 schreef EgoTrippin het volgende:
En ontopic: ik droomde een keer over een meisje, wat er voor heeft gezorgd dat ik verliefd op haar werd.
Ook best raar.
Goed, dat had ik dus met die droom van Beamy, blijkbaar ben ik niet de enige die zo op indrukwekkende dromen van andere reageert.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:51 schreef ICTservice het volgende:
Toen ik dit las kreeg ik dus kippenvel..
Klinkt als ectoplasma.quote:[b]
En wat bij mij vooral regelmatig terugkomt, hoe dat ook zou mogen kunnen, is een scène uit een clip van Tool (Parabola). Aan het begin zie je dan twee vage mannetjes die wat vaags uit hun mond laten komen (kotsen is het niet, maar vaag iig wel). Ik droom dat ik dan een van die mannetjes ben, en als ik wakker ben heb ik de smaak (die ik nog niet heb kunnen plaatsen) nog in mijn mond. Heel eigenaardig...
Er zijn ook verschillende droomfasen te onderscheiden. Er is een fase waarin indrukken/signalen van diezelfde dag worden verwerkt en de dromen in deze fase zijn erg onsamenhangend, vaag en slaan vaak helemaal nergens op.quote:Op woensdag 28 april 2004 02:21 schreef EggsTC het volgende:
al mijn dromen zijn zo vaag als wat, niet normaal.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ik heb een keer gedroomd dat ik in florida woonde of iets, en toen ging ik naar het strand met zon jeep met zon surfboard erop enzo. Maar het vreemdste was dat mijn 3 vrienden meegingen, en die vrienden waren allemaal chimpansees, met van die hawaiin shirts enzoEcht te vaag, maar wel leuke droom.
als je je username ook daadwerkelijk eer aan doet, dan snap ik wel hoe dat komt jaquote:Op woensdag 28 april 2004 02:21 schreef EggsTC het volgende:
al mijn dromen zijn zo vaag als wat, niet normaal.
ik heb ooit eens gelezen dat uitvallende tanden zoiets betekenen als "je loopt behoorlijk naast je schoenen, en je ben bang voor het moment dat je je 'imago' te verliest. dat moment zit er dan ook aan te komen"quote:Op zondag 2 mei 2004 22:40 schreef Het_Donker het volgende:
Ik droomde een keer dat mijn tanden steeds bleven groeien. Dit betekende dus dat er weer een rij tanden achter mijn tanden ging groeien, net zoals bij een haai. Vervolgens brokkelden mijn voortanden steeds af, en probeerde ik die op te vangen en in een glaasje melk te doen om ze zo bij de tandarts te brengen.
Mijn tanden blijken steeds wel een terugkerende rol te hebben in mijn dromen.
Ik ben geen dromenuitlegger, maar misschien is dit of een creatieve hersenspinsel(of zoiets)quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:57 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Ik droomde paar dagen geleden dat ik met twee kinderen ineens verliefd werd op Eddy Murphy.
Eerst allemaal reuze leuk maar gaandeweg bleek hij de duivel te zijn en het werd een ware nachtmerrie. Weet het verhaal niet meer maar wel dat ik doodsbang wakker werd en me tegelijkertijd bedacht dat het een geweldige film zou zijn geweest.
Soms wel... maar dan zijn ze helemaal vaag de paar dagen daarna. Omdat serotonine ook invloed heeft op je dromen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:00 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
als je je username ook daadwerkelijk eer aan doet, dan snap ik wel hoe dat komt ja
wahaah goeiequote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:36 schreef musicalfreak het volgende:
Ik droomde afgelopen nacht dat ik in een vliegtuig zat. Het ding maakte vaart om van de grond te komen, maar dat gebeurde dus niet. Hij bleef maar gewoon rijden. Onderweg ramde hij allemaal auto's, want hij bevond zich gewoon op de weg. Hij stopte op een gegeven moment in een grasland. Ik ging mijn geld terugvragen, want ik had natuurlijk betaald om te vliegen, maar ik kreeg mijn geld mooi niet terug!
Das makkelijk. Je zat in de matrixquote:Op woensdag 19 mei 2004 09:24 schreef Dromenvanger het volgende:
...
Toen een telefooncel gevonden en toen werd ik wakker.
Oud papier wil je weggooien --> staat voor gebeurtenissen vergeten/verwerken/ probleem oplossenquote:Op woensdag 19 mei 2004 20:28 schreef knek het volgende:
Ik droomde vroeger vaak dat ik buiten was bij ons voor het huis en dat er dozen stonden (oud papier ofzow) en als ik wegliep kwamen die dozen achter me aan want ze zaten met een touw aan me vast, en ik probeerde dan het touw weg te denken en dan weg te lopen en het ging wel maar de dozen bleven toch vastzitten aan mij met een touw, en hoe hard ik ook probeerde de dozen bleven met het touw aan mij verbonden zijn, het touw werd hooguit ff 1 meter langer totdat ik mijn concentratie verloor op het concentreren van "er is geen touw het is een droom" maar het lukte niet :v
Als iemand een verklaring weet op deze vage droom zal ik het graag wel us wille weten want ik vraag het me toch af!
ff proberen, zal wel niet gaan lukken want dit is erg moeilijk..quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:10 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik weet niet of iemand verstand heeft van dromen hier maar ik hoop het wel.
Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat een eerdere droom die ik toevallig opgeschreven heb (iets wat ik nog nooit heb gedaan) toch best wel verdacht veel lijkt op iets wat zich laatst heeft afgespeeld.
Dit is de desbetreffende droom:
20-03-04
Tijdens het uitgaan liep ik met een meisje te ouwehoeren, daar had ik mee gezoend en ineens zag ik haar met iemand anders.
Dus die gast heb ik klappen gegeven, alleen het was echt zielig dus ik bood later m’n excuses aan, niks aan de hand verder.
Daarna ging ik naar buiten met een paar vrienden.
Het sneeuwde ineens, overal lag een paar meter sneeuw.
Toen kwam er een oude kerel aan met zo’n machine om sneeuw weg te halen en hij kwam achter ons aan.
We liepen hem de hele tijd uit te dagen en op een gegeven moment ging ik een andere kant op dan m’n vrienden.
Ik liep ineens op een plek waar ik allemaal deuren zag, ik moest alleen kiezen welke deur ik zou nemen.
Ik maakte een deur los die op slot zat, en toen ik daar in keek zag ik rare pakketjes liggen, volgens mij was het drugs.
Toen ik verder keek zag ik dat het geen kamer was maar een soort gang, een doodlopende gang.
Daarna werd ik wakker.
Nou is er een hoop gebeurd de laatste maand.
Een vriend van me kreeg verkering met een meisje, maar haar ex bleef haar lastig vallen.
Uiteindelijk is het tot een vechtpartij gekomen, en daar was ik dus bij betrokken.
Als ik er nu aan terug denk zou ik het 't liefst terug willen draaien want dit was nooit zo bedoeld.
Dat wat hierboven staat komt redelijk overeen met datgeen wat ik heb gedroomd.
Maargoed, dan het gedeelte met het sneeuw en de kerel met die sneeuwmachine, dat kan ik dus niet plaatsen.
Verder die deuren.
Het lijkt me logisch dat dit over mijn leven gaat, dat ik nu op een punt ben beland dat ik keuzes moet maken.
Ik heb weleens drugs gebruikt, maar dan alleen op feesten.
Nou heb ik sinds 3 weken echt een super toffe vriendin en die vind het dus niet relaxed dat ik dat doe, maar ze kan er mee leven zegt ze.
Binnenkort is Impulz en ik was van plan daar te gaan gebruiken.
Maar nou zit ik dus aan die droom te denken, in die kamer waar ik de deur van opende lag drugs, en de gang liep dood.
Moet ik hier nu uit concluderen dat ik met die shit moet kappen om mijn meisje niet kwijt te raken oid?
Ik hoop echt zo dat iemand me meer kan vertellen over deze droom.
Alvast tnx.
Zeer overtuigende tekst.... NOT!!!!quote:Op maandag 24 mei 2004 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
het is wel weer te merken , dat er veel meer op aarde is
en trouwens , even aan de droomuitleggers , een droom is geen teken voor iets.
een droom is een confrontatie met hetgeen wat je in essentie bent.
je kunt dus een droom niet converten naar uitleg.
het is een belevenis op zich zelf , soms kan een droom zelf serieus *echter* zijn dan het leven zelf
zo heb ik alleen maar dromen die 1000% echt zijn , en ik totale controle over mijn lichaam daarin en gedachten heb.
you cant beat that.
ik ga niet al mijn dromen hier plaatsen die interresant zijn , aangezien ik dan bezig blijf , (vaak ook erg uitgebreid)
maar goed , veel succes met deze topic.
groet.
als je dit serieus meent , over deze droom achtige belevenis....quote:Op zaterdag 20 maart 2004 12:41 schreef xsocam het volgende:
De droom begon dat ik wakker werd in een compleet vreemde omgeving. Een soort slaapkamer in een vrij groot huis. Er stonden wat mensen om het bed en die mompelden wat onverstaanbare shit etc. 'Hij komt bij.. blabla' Vervolgens ging iedereen zn ding doen. Het bleek een familie te zijn... maar.. volgens hen was ik deel van deze familie!! Mijn 'broers' en 'zussen' behandelden mij als hun broer.. noemden me zo. Alleen had ik deze lui nog nooit gezien...
Dus begon ik vragen te stellen.. Wie ben jij, waar zijn we hier.. etc. De antwoorden waren in de trand van: "Doe normaal 'Piet'.." "heb je wel goed geslapen??" , "grapjas.. blabla".. "doe niet zo verward man.." etc.
Dit was het punt waar ik aan mezelf begon te twijfelen. Ben ik mijn geheugen kwijt?? Is dit mijn familie? Welk jaar leven we? Wat doe ik hier en moet ik niet naar school oid??
Ik begon hier gesprekken over met mn zogenaamde 'familie' maar die deden alsof ik niet spoorde en vroegen wat er met mij aan de hand was. Na een tijdje brachten ze me naar een psychiater..
Hier heb ik de beste man verteld over dat ik compleet niet wist waar ik terecht was gekomen. Hij wist me te vertellen dat er meer gevallen zoals mij waren en dat dit aan het weer lag. (??) Ik begon vervolgens over mij echte familie (dus in real life) en hij vertelde me dat ik dit waarschijnlijk gedroomd had. Hij vertelde me dat ik de realiteit meer onder ogen moest zien.
Nu kwam dus een punt in de droom waarbij ik totaal niet meer wist wat de realiteit was!!! OF de droom dat ik dus bij die psych zat OF dat ik gewoon zat te dromen en in mn nest lag. TERINg scary... Dit ging nog een tijd zo door en het werd allemaal nog erger doordat ik probeerde wakker te worden, wat niet lukte. Dit was dus meer bewijs voor het feit dat mijn droom de werkelijkheid was.
Kreeg vervolgens allemaaal waanideeen en zat op het randje van psychisch gestoord. Heb een 'week in die droom' gewoont en leefde daar, ging daar naar school, wekelijks naar de psych, en iedereen op straat keek me met scheve ogen aan..mensen fluisteren 'die gast spoort niet', 'hij denkt dat hij droomt' , 'hij denkt dat zn dromen werkelijkheid zijn.' etc
En toen kwam de verlossing. Om 3 uur afgelopen nacht werd ik hevend zwetend wakker.
Maar dit wil niet zeggen dat je 1000% controle over je dromen hebt. Ik droom ook wel eens dat ik 10 miljoen win in een loterij. En droom dan ook nummers, ik ga dan echt niet als een gek naar de winkel om te spelen (ik speel geen kanspeel-spelletjes, want daar verdien je veel meer mee, om niet te spelen, denk aan de inleg van alle spelletjes die je niet speelt, en je wint niets, dan heb je mooi die inleg uitgespaard)quote:Op woensdag 19 mei 2004 03:10 schreef MrObjective het volgende:
Ik heb ooit gewerkt voor een sms-diens, dat deed ik 12-16 uur per dag, dan als ik sliep droomde ik er nog over, en na een paar maand wist ik de werkelijkheid en de droom niet meer uit elkaar te houden. Dan zei ik wel eens iets tegen iemand wat ie niet had gezegd, maar dat ie dat net wilde zeggen.
droom ik dit of zeg ik dit echt, morgen maar even nalezen
Heb je daarvan links of iets dergelijks? Zou ik weleens willen lezen :}quote:Op maandag 24 mei 2004 07:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als je dit serieus meent , over deze droom achtige belevenis....
ik heb reports gelezen over mensen die geswitched waren met een ander lichaam
dat is echt serieus gebeurt
gelezen in een boek over vreemde zaken en gebeurtenissen het was wel door artsen onderzocht en onverklaarbaar , de betreffende 2 mensen zijn beiden ondervraagd en bij beiden waren ze inderdaad op de locatie van de ander geweest in het lichaam van de ander...quote:Op maandag 24 mei 2004 11:11 schreef Nature het volgende:
[..]
Heb je daarvan links of iets dergelijks? Zou ik weleens willen lezen :}
Het is dan niet te hopen dat ik ooit over pindakaas droom. Ik ben extreem allergisch voor pindakaas ( astma! ) en een klein hapje kan al dodelijk zijn!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:59 schreef _Suzanne_ het volgende:
Ik droomde een x over pindakaas.. ik was misselijk toen ik wakker werd..
in een droom eet je het niet echt in materie hequote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is dan niet te hopen dat ik ooit over pindakaas droom. Ik ben extreem allergisch voor pindakaas ( astma! ) en een klein hapje kan al dodelijk zijn!
Neem je voor om diegene de volgende keer lam te slaan (in je droom), heeft mij ook van achtervolgingsdromen afgeholpen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:59 schreef jd1982 het volgende:
Ik droom wel eens dat iemand achter me aan zit, op me te schieten en dan loop ik weg als op een fitness apparaat, zo'n ren ding, soort moonwalk vooruit... erg frustrerend...
Het gevoel is idd. zeer bekend.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:27 schreef Little_Angel het volgende:
Mijn raarste droom tot nu toe:
Ik was aan het vluchten voor iemand maar kon niet weg rennen.
Ik werd op de één of andere manier tegen gehouden door de wind ofzo.
Het was alsof ik werd ''terug gezogen''
En alle stappen die ik nam waren heel groot en ik zweefde terwijl ik die stappen maakte door de lucht (beetje onduidelijk, sorry).
Dat van die stappen waar je gedeeltelijk door de lucht zweeft heb ik wel vaker gehad. Snap nog steeds niet waaromMaargoed.. dat was dus één van mijn raarste dromen
Bij mij lijkt het alsof ik aan touwtjes vastzit en af en toe even door de lucht zweef.. moeilijk om te beschrijvenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:32 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Het gevoel is idd. zeer bekend.
Vroeger droomde ik vaak dat als er iets engs gebeurde ik de trap af wilde rennen, maar dan naar beneden zweefde ipv gewoon de trap af te lopen/rennen..
Tegenwoordig niet meer zo eigenlijk. Ik droom wel, ook vaak bizar maar het is lastig te omschrijven wat nu echt de meest bizarre is. Ik beleef de laatste tijd complete scènes in mijn dromen (droom dus veel de laatste tijd) maar de meest rare weet ik niet; ze zijn eigenlijk elke keer even raar en bizar.
Idd. dat gevoel heb ik ook weleens gehad. Alsof je door je angst voor iets bent vastgeketend aan (ja weet ik 't; touwtjes) en zodoende zweeft waarna je met een klap wakker wordt.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:39 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Bij mij lijkt het alsof ik aan touwtjes vastzit en af en toe even door de lucht zweef.. moeilijk om te beschrijvenHoop dat het een klein beetje duidelijk is
Ik droom de laatste tijd heel vaak over stomme dingen.. Mijn dromen slaan gewoon nergens op en gaan over de meest belachelijke dingen. Kan nu even niks verzinnen.. ik onthoud ze ook meestal niet.Maar die droom is me dus wel bijgebleven.
Dat tegenhouden klink erg bekend bij mijquote:Op vrijdag 23 juli 2004 07:27 schreef Little_Angel het volgende:
Mijn raarste droom tot nu toe:
Ik was aan het vluchten voor iemand maar kon niet weg rennen.
Ik werd op de één of andere manier tegen gehouden door de wind ofzo.
Het was alsof ik werd ''terug gezogen''
En alle stappen die ik nam waren heel groot en ik zweefde terwijl ik die stappen maakte door de lucht (beetje onduidelijk, sorry).
Dat van die stappen waar je gedeeltelijk door de lucht zweeft heb ik wel vaker gehad. Snap nog steeds niet waaromMaargoed.. dat was dus één van mijn raarste dromen
hoe kom je tot die conclusie? dat elke droom een boodschap heeft...quote:Op maandag 26 juli 2004 12:21 schreef Partygirl010 het volgende:
Inmiddels ben ik niet meer bang om te dromen.....ik ben erachter dat elke droom een boodschap heeft.....Ook geloof ik in het paranormale...denk dat ik daarom niet meer bang ben om te dromen....ER is overal een verklaring voor...
Ja en als je iets droomt dat je hersens die dag niet hebben verwerkt???? Zijn ze dan ineens je hele leven aan het verwerken???quote:Op maandag 26 juli 2004 13:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
hoe kom je tot die conclusie? dat elke droom een boodschap heeft...
Volgens mij is een droom gewoon iets dat je hersenen de dag laat verwerken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |