abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 14:51:57 #1
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17285268
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs salon-facisten en Generaal Pardon.
Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal, genaamd #pol. Hoe je daar komt kun je lezen in [irc] #fok FAQ
De laatste 7 topics

[POLgebabbel #158] Fok!, het rechtse medium
[POLgebabbel #159] Nu zonder varkensvet!
[POLgebabbel #160] Het CDA is weer eens stoned
[POLgebabbel #161] Het titelloze chattopic
[POLgebabbel #162] Weisglas op je sofa
[POLgebabbel #163] Islamsterdam
[POLgebabbel #164] - Aaah! doet 't weer! -

Move on!

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17285363
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Niks mis met sommige rechtse mensen. Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali zijn toppie.

quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Rechts? Liberaal misschien, maar rechts? .

Hier spreek je jezelf wel behoorlijk tegen. Liberaal staat nog steeds voor het vrijlaten van mensen in hun doen en laten. Niet bepaald het levensdoel van Herr Wilders en Ahali.
pi_17285388
"Generaal Pardon"
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 14:59:55 #4
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17285391
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hier spreek je jezelf wel behoorlijk tegen. Liberaal staat nog steeds voor het vrijlaten van mensen in hun doen en laten. Niet bepaald het levensdoel van Herr Wilders en Ahali.
Heer Wilders wil er juist voor zorgen dat Nederland ook vrij blijft.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:01:27 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17285431
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Heer Wilders wil er juist voor zorgen dat Nederland ook vrij blijft.

Vrij blijven door het afnemen van andermans vrijheden? Niet bepaald liberaal imo. Eerder een fascistische en NoordKoreaanse insteek. Bestaat er al een stroming voor diegenen die vóór discriminatie zijn?
pi_17285468
Praat me ff bij over de nieuwe kloontjes
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:04:21 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17285501
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vrij blijven door het afnemen van andermans vrijheden? Niet bepaald liberaal imo. Eerder een fascistische en NoordKoreaanse insteek. Bestaat er al een stroming voor diegenen die vóór discriminatie zijn?

Alles op zijn beloop laten gaat niet leiden tot vrijheid. Wilders snapt dat en begint alvast. De vergelijking met facisme en Noord-Korea ontgaat mij volledig.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:05:18 #9
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17285529
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Eerder een fascistische en NoordKoreaanse insteek.
Ja hoor, iemand die ook maar enigszins op welke wijze dan ook niet-liberale ideëen spuit teneinde langetermijn vrijheid en leefbaarheid te garanderen is meteen een fascist en kan zich meten aan Kim Jong-Il. .
pi_17285615
Wilders wil die vrijheid en leefbaarheid alleen garanderen voor een bepaald soort mensen, niet voor iedereen helaas.
pi_17285705
Wilders heeft een verwrongen relatie met hoofdbedekkingen.
Maar bedoelde hij nu : hoofddoekjes verbieden op straat etc uit het hele openbare leven ?
pi_17285738
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:07 schreef SCH het volgende:
Wilders wil die vrijheid en leefbaarheid alleen garanderen voor een bepaald soort mensen, niet voor iedereen helaas.
Jawel, hij heeft duidelijk aangegeven dat hij met de islamitische RELIGIE geen problemen heeft, alleen met fundamentalisten en met uitingen van fundamentalisme.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17285856
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jawel, hij heeft duidelijk aangegeven dat hij met de islamitische RELIGIE geen problemen heeft, alleen met fundamentalisten en met uitingen van fundamentalisme.

Nou da's dan hartstikke mooi. Maar dan snap ik zijn kruistoch tegen bijvoorbeeld hoofddoekjes niet.
pi_17286071
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:02 schreef SCH het volgende:
Praat me ff bij over de nieuwe kloontjes
We zijn er zelf ook nog niet over uit.
pi_17286107
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders heeft een verwrongen relatie met hoofdbedekkingen.
Maar bedoelde hij nu : hoofddoekjes verbieden op straat etc uit het hele openbare leven ?
Je moet klein beginnen. Hij wilde het eerst in openbare gebouwen geloof ik. Als de tijd rijp is zal hij hoogswaarschijnlijk voor een totaal verbod willen gaan.
pi_17286143
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou da's dan hartstikke mooi. Maar dan snap ik zijn kruistoch tegen bijvoorbeeld hoofddoekjes niet.

Het dragen ve hoofddoekje is in mijn ogen provocerend, denigrerend en onderdrukkend voor de vrouw en een uiting van fundamentalisme. Ik snap heel goed waarom Wilders niet blij is met hoofddoekjes.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17286204
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ook niet. Aangezien iedereen toch weet dat een hoofddoek maar een hoofddoek is en in de verste verte niets met fundamentalisme te maken heeft. Een hoofddoek is een simpel kledingvoorschrift, zet zoals mannen geen korte broek mogen of strakke kleding. Mensen vinden het moeilijk om te zeggen dat ze het niet 'mooi' vinden of niet vinden passen in het straatbeeld, vandaar dat ze het over een andere boeg gooien. Namelijk de illusie dat een hoofddoek een teken van fundamentalisme zou zijn.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:29:03 #18
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286235
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je moet klein beginnen. Hij wilde het eerst in openbare gebouwen geloof ik. Als de tijd rijp is zal hij hoogswaarschijnlijk voor een totaal verbod willen gaan.

Dat is puur speculeren. Nergens op gebaseerd dus.
pi_17286256
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het dragen ve hoofddoekje is in mijn ogen provocerend, denigrerend en onderdrukkend voor de vrouw en een uiting van fundamentalisme. Ik snap heel goed waarom Wilders niet blij is met hoofddoekjes.

Dat dat zo is in jouw ogen, maakt het een probleem voor jou. Jij zult zelf moeten veranderen ipv andere proberen te veranderen. Vraag een hoofddoek dragende vrouw anders waarom ze het draagt. Dat je Heer Wilders hierin steunt is ook enkel omdat hij goed in jouw straatje lult. Je hebt geen concrete redenen om er tegen te zijn.
pi_17286283
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat is puur speculeren. Nergens op gebaseerd dus.

Klopt, ik zeg ook nergens dat het zo is. Ik zeg er duidelijk bij dat het volgens mij zo kan worden.
pi_17286295
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In jouw ogen maakt het nog niet tot een algemeenheid. Het klopt dus niet wat je zegt. Wilders ageert niet tegen fundamentalisme alleen maar tegen de islam in het algemeen. Anders zou hij bv. de hoofddoekjes links laten liggen.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:31:54 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286326
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Klopt, ik zeg ook nergens dat het zo is. Ik zeg er duidelijk bij dat het volgens mij zo kan worden.

Kom met feiten, roepen is zo gemakkelijk. Mijn mening over hoofddoekjes ken je, daar ga ik niet meer op in. Hoofddoek = onderdrukking van vrouw namens een religie.
pi_17286377
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kom met feiten, roepen is zo gemakkelijk. Mijn mening over hoofddoekjes ken je, daar ga ik niet meer op in. Hoofddoek = onderdrukking van vrouw namens een religie.

Dat is jouw mening. Kom met feiten.
pi_17286416
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Maar het blijft jouw mening, en wordt daarmee niet tot een gegeven.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:35:21 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17286454
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kom zelf nou eens met feiten. Jij komt in het algemeen namelijk ook niet verder dan dat sprookjesboek van je.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17286472
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jij zult zelf moeten veranderen ipv andere proberen te veranderen.
Nee. Jullie zullen maar de islam moeten veranderen.
quote:
Vraag een hoofddoek dragende vrouw anders waarom ze het draagt.
Veel meisjes en vrouwen die hoofddoeken dragen worden door hun islamitische familieleden gedwongen om dat doek te dragen. In de grote steden zie je bijna geen vrouwen zonder hoofddoek meer, de muzelmannen maken daar bijna de meerderheid uit. Sommige wijken zijn zelfs volledig verislamiseerd.
quote:
Dat je Heer Wilders hierin steunt is ook enkel omdat hij goed in jouw straatje lult.
Totaal niet. Alleen als het gaat om de islam.
quote:
Je hebt geen concrete redenen om er tegen te zijn.
Die heb ik anders in mijn vorige post al genoemd.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:37:32 #27
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286522
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je wilt beweren dat het geen feit is?

Hebben moslima's het hoofddoekje ontdekt in het nieuwste mode-magazine uit Parijs?

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 18-02-2004 15:38]

pi_17286578
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

In jouw ogen maakt het nog niet tot een algemeenheid. Het klopt dus niet wat je zegt.

Dat kun je niet stellen. Het is in mijn ogen wel zo, in jouw ogen weer niet, dan we hebben het over een meningsverschil.
quote:
Wilders ageert niet tegen fundamentalisme alleen maar tegen de islam in het algemeen.
Nee hoor. Hij heeft toch heel duidelijk gezegd dat hij met de islam als RELIGIE geen problemen heeft?
quote:
Anders zou hij bv. de hoofddoekjes links laten liggen.
Hoofddoekjes zijn een provocerende uiting van fundamentalisme. Ook komt het vaak voor dat islamieten hoofddoeken aan vrouwen opdringen, omdat deze anders verstoten worden, of zelfs vermoord (in het geval van die Turkse vrouw in Almere).
pi_17286687
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De Koran kan niet veranderd worden, dus ik zie geen mogelijkheid om de islam te veranderen. Op enkele vage interpretaties na, maar daar valt de hoofddoek weer niet onder. Dus nee. Zorg er zelf maar voor dat je er mee kunt leven.

[..]

Veel meisjes en vrouwen die hoofddoeken dragen worden door hun islamitische familieleden gedwongen om dat doek te dragen. In de grote steden zie je bijna geen vrouwen zonder hoofddoek meer, de muzelmannen maken daar bijna de meerderheid uit. Sommige wijken zijn zelfs volledig verislamiseerd.
Hoe zit dat dan in kleine steden? Daar lopen ze wel zonder hoofddoek rond?

[..]

Dus omdat Herr Wilders in je straatje lult.

[..]

Die heb ik anders in mijn vorige post al genoemd.
Die zal ik wel over het hoofd hebben gezien. Maar naar mijn weten was het een bekrompen mening van jou. Maakt het nog geen concrete reden om er tegen te zijn.

pi_17286701
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

[..]

Lol, je kan binnenkort gaan optreden met Jan jaap.
quote:
Veel meisjes wel, veel meisjes niet.
Veel priesters vergrijpen zich aan jongens, veel niet.
Veel mensen hebben last van jeuk aan hun kont, anderen niet.
Veel mensen accepteren alleen hun eigen doen en handelen, veel niet.

Het is geen feit.
[..]

quote:
Oh dus het gaat wilders wel om de islam. Je spreekt jezelf wel tegen.
[..]

[Dit bericht is gewijzigd door Mutant01 op 18-02-2004 15:43]

Allah Al Watan Al Malik
pi_17286715
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Hoofddoekjes zijn een provocerende uiting van fundamentalisme.

Dat kun je niet stellen. Het is in mijn ogen wel zo, in jouw ogen weer niet, dan we hebben het over een meningsverschil.
quote:
Ook komt het vaak voor dat islamieten hoofddoeken aan vrouwen opdringen, omdat deze anders verstoten worden, of zelfs vermoord (in het geval van die Turkse vrouw in Almere).
Slaapt winter
en zomer
pi_17286723
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hebben moslima's het hoofddoekje ontdekt in het nieuwste mode-magazine uit Parijs?

Dat wil ik niet beweren. Dat is simpelweg niet zo. En dat is een feit.
pi_17286751
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
De Koran kan niet veranderd worden, dus ik zie geen mogelijkheid om de islam te veranderen. Op enkele vage interpretaties na, maar daar valt de hoofddoek weer niet onder. Dus nee. Zorg er zelf maar voor dat je er mee kunt leven.

De hoofddoek valt per definitie onder interpretaties. Of kun je mij aanwijzen waar er in de Koran staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen?
Slaapt winter
en zomer
pi_17286756
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus omdat het niet uit de nieuwste mode-magazine komt, moet het verboden worden?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:44:43 #35
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286762
quote:
Mensen kunnen er voor kiezen om eens afstand te gaan doen van die achterlijke religie. Nu moet ik ervoor gaan zorgen dat ik er maar mee leer leven? Dat is nogal de rollen omdraaien. Zij komen hierheen met die achterlijke religie.
pi_17286766
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij heeft toch heel duidelijk gezegd dat hij met de islam als RELIGIE geen problemen heeft?
Dat is een goed denkmantel voor zijn werkelijke discriminerende intenties. Anders zou hij waarschijnlijk strafbaar zijn geweest. Vandaar de nuancering.
[..]

Hoofddoekjes zijn een provocerende uiting van fundamentalisme. Ook komt het vaak voor dat islamieten hoofddoeken aan vrouwen opdringen, omdat deze anders verstoten worden, of zelfs vermoord (in het geval van die Turkse vrouw in Almere).
Vind jij. Maakt het nog geen feit. Uitzonderingen daargelaten, zoals je in het voorbeeld noemde.

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:45:38 #37
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286789
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus omdat het niet uit de nieuwste mode-magazine komt, moet het verboden worden?

Nee, maar het was een tegenargument tegen de stelling dat het hoofddoekje en de islam los staan van elkaar.
pi_17286816
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mensen kunnen er voor kiezen om eens afstand te gaan doen van die achterlijke religie. Nu moet ik ervoor gaan zorgen dat ik er maar mee leer leven? Dat is nogal de rollen omdraaien. Zij komen hierheen met die achterlijke religie.

Mensen kunnen accepteren dat mensen deze religie aanhangen. Je waant je in de welbekende slachtofferrol die jij menig allochtoon verwijt. Hoe voelt dat nu? Slachtoffer spelen? Jij vindt het een achterlijke religie, anderen niet. Puur meningsverschil.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17286879
quote:

[..]

Waarom gun je die mensen niet gewoon de tijd om zelf tot het inzicht te komen dat bepaalde tradities bij hun religie (niet de hele religie zelf) vervangen kunnen worden door modernere? Zo veel last heb je zelf toch niet van die hoofddoekjes? Vanwaar die felheid in je tegenstand?
Slaapt winter
en zomer
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:48:58 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286882
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mensen kunnen accepteren dat mensen deze religie aanhangen. Je waant je in de welbekende slachtofferrol die jij menig allochtoon verwijt. Hoe voelt dat nu? Slachtoffer spelen? Jij vindt het een achterlijke religie, anderen niet. Puur meningsverschil.

Nee, ik accepteer dat niet, net zoals moslims homo's niet accepteren om maar eens een voorbeeld te noemen. Slachtofferrol, laat me niet lachen zeg.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:50:32 #41
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17286935
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:48 schreef Parabola het volgende:
Waarom gun je die mensen niet gewoon de tijd om zelf tot het inzicht te komen dat bepaalde tradities bij hun religie (niet de hele religie zelf) vervangen kunnen worden door modernere?
Dat zou mooi zijn.
quote:
Zo veel last heb je zelf toch niet van die hoofddoekjes? Vanwaar die felheid in je tegenstand?
Vanwege de directe link met de Islam en de behoefte om dat iedereen in de neus te wrijven, zelfs in publieke instellingen. Dat stoort mij en vind ik zelfs beledigend.
pi_17286942
quote:
Met de fundamentalistische islam? Met de islam die vrouwen onderdrukt, homo's discrimineert, aanzet tot haat tegen vrouwen zonder hoofddoekjes, westerlingen ziet als lager dan honden en varkens en ongelovigen als brandhout voor de hel? Of met de gematigde islam, die vindt dat vrouwen zelf mogen bepalen of ze hoofddoekjes dragen en geen sociale druk op ze uitoefent om een hoofddoekje te dragen of op mensen om moslim te worden/blijven, die de westerse normen en waarden accepteert als de beste en zijn geloof voor zichzelf houdt? Met de eerste variant kan ik niet leven, met de tweede wel.
quote:
Hoe zit dat dan in kleine steden? Daar lopen ze wel zonder hoofddoek rond?
Nee, daar wonen over het algemeen niet veel moslims rond.
quote:
Dus omdat Herr Wilders in je straatje lult.
Kap eens met je achterlijke nazi-vergelijkingen. Het nazisme staat dichter bij de fundamentalistische islam dan bij het gedachtegoed van Wilders.
quote:
Die zal ik wel over het hoofd hebben gezien. Maar naar mijn weten was het een bekrompen mening van jou. Maakt het nog geen concrete reden om er tegen te zijn.
Geef 1 concrete reden om de islam aan te hangen.
Geef 1 concrete reden om een hoofddoek te dragen.
pi_17286970
Moslims accepteren homo's als homo's sim-pel as that. Zolang homo's moslims niet lastigvallen, en andersom is, het allemaal goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17286972
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:44 schreef Parabola het volgende:

[..]

De hoofddoek valt per definitie onder interpretaties. Of kun je mij aanwijzen waar er in de Koran staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen?

Geen exacte locatie voor je, wel een artikel die alles voor je uitkauwt.

http://www.islaam.nl/article_full.asp?ID=374

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:52:57 #45
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287008
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims accepteren homo's als homo's sim-pel as that. Zolang homo's moslims niet lastigvallen, en andersom is, het allemaal goed.
Wat een gemakkelijk verschuilen.
pi_17287019
quote:

[..]

Jij vindt het een achterlijke religie. Dat is jouw mening. Hoef je anderen nog niet te dwingen om van die religie af te stappen. Dus ja, leer er maar mee leven. Ik zie liever ook geen homo's om me heen, maar ik leer er ook mee leven.
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:53:30 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17287028
quote:
Helaas vallen moslims homo's wel veelvuldig lastig, dus je vlieger gaat niet op.

Terwijl het één (moslim) het ander (homo) niet eens uitsluit .

pi_17287037
Tuurlijk valt de hoofddoek onder interpretaties, net als het dragen van rokken en hoedjes bij protestanten. Gaat Wilders ook de Veluwe op?
pi_17287042
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
Lol, je kan binnenkort gaan optreden met Jan jaap.
Jij ook. De islam zal zich moeten aanpassen, of anders zal de hele religie ten onder gaan.
quote:
Veel meisjes wel, veel meisjes niet.
Veel priesters vergrijpen zich aan jongens, veel niet.
Veel mensen hebben last van jeuk aan hun kont, anderen niet.
Veel mensen accepteren alleen hun eigen doen en handelen, veel niet.

Het is geen feit.

Juist wel. Dat veel priesters zich vergrijpen aan jongens is toch ook een feit? .

Overigens vind ik 1 meisje dat gedwongen wordt om zo'n doek te dragen al teveel.

quote:
Oh dus het gaat wilders wel om de islam. Je spreekt jezelf wel tegen.
Het gaat Wilders om het fundamentalistische en politieke gezicht vd islam, niet om de religie.
pi_17287101
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Met de fundamentalistische islam? Met de islam die vrouwen onderdrukt, homo's discrimineert, aanzet tot haat tegen vrouwen zonder hoofddoekjes, westerlingen ziet als lager dan honden en varkens en ongelovigen als brandhout voor de hel? Of met de gematigde islam, die vindt dat vrouwen zelf mogen bepalen of ze hoofddoekjes dragen en geen sociale druk op ze uitoefent om een hoofddoekje te dragen of op mensen om moslim te worden/blijven, die de westerse normen en waarden accepteert als de beste en zijn geloof voor zichzelf houdt? Met de eerste variant kan ik niet leven, met de tweede wel.
Dat is jouw, in mijn ogen bekrompen, mening. Maakt het nog geen feit
[..]

Nee, daar wonen over het algemeen niet veel moslims rond.
Wat is rondwonen?
[..]

Kap eens met je achterlijke nazi-vergelijkingen. Het nazisme staat dichter bij de fundamentalistische islam dan bij het gedachtegoed van Wilders.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
[..]

Geef 1 concrete reden om de islam aan te hangen.
Geef 1 concrete reden om een hoofddoek te dragen.
Ik hoef jou geen redenen te geven. Je gelooft er in of niet. Jij blijkbaar niet. Vind ik best. Ik vind het alleen minder best dat jij anderen daarom niet kunt respecteren om hun mening en religie.

pi_17287122
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Helaas vallen moslims homo's wel veelvuldig lastig, dus je vlieger gaat niet op.

Met loze insinuaties kunnen we niets. Cijfers en feiten willen we horen als je anderen beschuldigt.
pi_17287126
quote:

[..]

Oh wat een empathie ineens
pi_17287144
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is een goed denkmantel voor zijn werkelijke discriminerende intenties. Anders zou hij waarschijnlijk strafbaar zijn geweest. Vandaar de nuancering.
En dit is geen speculatie? Zo kan je iedereen wel beschuldigen van extremisme. Misschien ben jij ook wel een fundamentalistische Bin Laden-aanhanger (ik zeg niet dat het zo is, het is slechts een voorbeeld van hoe belachelijk je redenatie is), en matig jij je toon alleen maar om niet verbannen te worden van dit forum.
quote:
Vind jij. Maakt het nog geen feit. Uitzonderingen daargelaten, zoals je in het voorbeeld noemde.
Jawel, hoe verklaar je anders dat 45% vd Franse moslimvrouwen VOOR het verbod op hoofddoekjes was?
pi_17287167
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

...

Het gaat Wilders om het fundamentalistische en politieke gezicht vd islam, niet om de religie.

Ja, hij weet het leuk te brengen. Hij brengt het zo dat hij net niet strafbaar is. En ja, daar hoort een zinnetje met "Ik heb niets tegen de Islam" bij.
pi_17287173
quote:

[..]

Homo's vallen moslims ook lastig met de Gay-parade. Overigens hoor ik daar niets van. Jullie hebben wel last van hoofddoekjes, maar de Gay-parade DAT kan dan weer wel. Meten met twee maten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287178
quote:
Dat is jouw (liberale) mening, helaas denken sommige andere moslims daar anders over.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 15:59:51 #57
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287198
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Homo's vallen moslims ook lastig met de Gay-parade. Overigens hoor ik daar niets van. Jullie hebben wel last van hoofddoekjes, maar de Gay-parade DAT kan dan weer wel. Meten met twee maten.

Jij vergelijkt religie met sexuele geaardheid. Die vlieger gaat dus niet op...
pi_17287239
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

dat artikel is net zo goed een interpretatie. Een interpretatie van mensen, en mensen zijn feilbaar.
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:01:36 #59
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287242
quote:
Homo's vallen moslims ook lastig met de Gay-parade.
. . .

Ja, gut, erg hè!

woensdag 18 februari 2004 @ 16:01:53 #60
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17287250
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een interessante link Kirmizi.

Ik beschouw een hoofddoek evenals Valentijnsdag en Verengelsing van de Nederlandse taal als een culturele 'invasie' die ik weinig verrijkend vind. Zolang ik dergelijke zaken niet krijg opgedrongen gaan mensen hun gang maar. Ik kan me echter voorstellen dat er mensen zijn die dit alles wat te bedreigend vinden voor het beeld dat ze tot op heden van hun leefomgeving hadden in het land waarin ze hun hele leven hebben gewoond. Juist daarom juich ik het toe dat meningen in beeld komen en mensen gehoord blijven worden.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17287257
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En dit is geen speculatie? Zo kan je iedereen wel beschuldigen van extremisme. Misschien ben jij ook wel een fundamentalistische Bin Laden-aanhanger (ik zeg niet dat het zo is, het is slechts een voorbeeld van hoe belachelijk je redenatie is), en matig jij je toon alleen maar om niet verbannen te worden van dit forum.
Daar maak ik me geen zorgen over. Ik denk dat discriminerende opmerkingen van oa jouw adres jou meer in die situatie kunnen brengen. We zouden je niet willen missen hier. Ook al ben ik er nog niet over uit wiens kloon je bent? Duritz misschien?
[..]

Jawel, hoe verklaar je anders dat 45% vd Franse moslimvrouwen VOOR het verbod op hoofddoekjes was?
Speculaties. Waar zijn je cijfers en bronnen? Onder hoeveel 'uit Iran/Somalië gevluchte vrouwen' is het 'onderzoek' gehouden?

woensdag 18 februari 2004 @ 16:02:25 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17287266
quote:
Wat lul je nou weer met je 'jullie'. Die treurige gay-parade mogen ze wat mij betreft ook wel afschaffen.

Verder nog iets?

pi_17287290
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jij ook. De islam zal zich moeten aanpassen, of anders zal de hele religie ten onder gaan.
[..]

Het Christendom is tenonder gegaan doordat mensen eraan hebben gezeten. Moslims zullen de Koran nooit aanpassen omdat zij weten dat het goddelijk en perfect is. Je zult vast wel hopen dat de religie ten onder zal gaan, helaas moet ik je vertellen dat de Islam een van de snelstgroeiende godsdiensten ter wereld is.
quote:
Overigens vind ik 1 meisje dat gedwongen wordt om zo'n doek te dragen al teveel.
Dan moeten we alles verbieden dat misbruikt wordt, helaas zal dat nooit lukken.
quote:
De politieke islam is gewoon de Islam. Verzinsels van de westerse samenleving, men kan geen onderscheid maken tussen Islam en politieke islam. Wat ook een verzinsel is, dat de Islam een cultuur is.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:03:43 #64
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17287308
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Met loze insinuaties kunnen we niets. Cijfers en feiten willen we horen als je anderen beschuldigt.
Waar wil je cijfers over hebben? Over de hoeveelheid moslims die stiekem homo zijn?
pi_17287312
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij vindt het een achterlijke religie. Dat is jouw mening. Hoef je anderen nog niet te dwingen om van die religie af te stappen. Dus ja, leer er maar mee leven. Ik zie liever ook geen homo's om me heen,

En wat voor reden heb jij daarvoor?
pi_17287336
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

. . .

Ja, gut, erg hè!

Ja, gut. erg he! Die hoofddoekjes, ze bijten je zeker
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287337
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:01 schreef Parabola het volgende:

[..]

dat artikel is net zo goed een interpretatie. Een interpretatie van mensen, en mensen zijn feilbaar.

Jij ziet het als interpretatie. Dat zegt mij dat je niet het artikel hebt gelezen. Daarin stond namelijk nog wat meer in. Daaruit kun je concluderen dat het niet om een of andere interpretatie gaat.

Ik lijk wel gek dat ik nog steeds met de grootste anti-islamieten in discussie ga over een onderwerp die ze het meest minachten en alles zullen aanhalen om de islam onderuit te halen

woensdag 18 februari 2004 @ 16:05:18 #68
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287359
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims zullen de Koran nooit aanpassen omdat zij weten dat het goddelijk en perfect is.
Ah, het anders zo verdekte übermensch-denken komt nu eens werkelijk aan het oppervlak.
quote:
De politieke islam is gewoon de Islam.
Over jezelf in de vingers snijden gesproken, zeg. Geweldige opmerking!
pi_17287365
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij vergelijkt religie met sexuele geaardheid. Die vlieger gaat dus niet op...

Ik vind het eik best een aardige vlieger. Waarom pleiten voor tolerantie tegenover homo's zonder zelf tolerant te zijn tegenover hoofddoekjes?

En vice versa natuurlijk.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat beide zijden een flinke portie BlueBand op de kanr meetorsen.

Slaapt winter
en zomer
pi_17287369
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat is jouw (liberale) mening, helaas denken sommige andere moslims daar anders over.

Sommige ja, maar zoals je ziet, sommige ook niet. Ik hekel dan ook artikelen of meningen die gaan over "de Islam", terwijl ze in feite over individuen gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287370
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:01 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding]

Een interessante link Kirmizi.

Ik beschouw een hoofddoek evenals Valentijnsdag en Verengelsing van de Nederlandse taal als een culturele 'invasie' die ik weinig verrijkend vind. Zolang ik dergelijke zaken niet krijg opgedrongen gaan mensen hun gang maar. Ik kan me echter voorstellen dat er mensen zijn die dit alles wat te bedreigend vinden voor het beeld dat ze tot op heden van hun leefomgeving hadden in het land waarin ze hun hele leven hebben gewoond. Juist daarom juich ik het toe dat meningen in beeld komen en mensen gehoord blijven worden.

Ik ben blij dat je toegeeft dat het mensen in feite om het straatbeeld gaat. Dat heb ik altijd al gezegd.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:06:28 #72
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287386
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn opmerking dat religie niet te vergelijken is met sexuele geaardheid. Je stelling is triest.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:06:38 #73
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287391
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor, MIJ niet, bepaalde moslima's wel, vandaar dat ik er problemen mee heb.

Maar vertel nu dan eens, hoe bijt die gay-parade jou dan?

pi_17287411
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar wil je cijfers over hebben? Over de hoeveelheid moslims die stiekem homo zijn?

Nee, het aantal moslims dat homo's lastig valt.
pi_17287415
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is jouw, in mijn ogen bekrompen, mening. Maakt het nog geen feit
Dat ik niet met de fundamentalistische islam kan leven is in jouw ogen bekrompen? Jezus, en dan vind je het gek dat mensen je zien als een moslimfundi?
quote:
Wat is rondwonen?
.

Rondlopen bedoelde ik.

quote:
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Jij noemt hem Herr Wilders, terwijl je weet - tenzij je een stukje ontwikkeling hebt gemist - dat dit vaak geassocieerd wordt met het nazi-regime.
quote:
Ik hoef jou geen redenen te geven. Je gelooft er in of niet. Jij blijkbaar niet. Vind ik best.
Je slaat de discussie keer op keer dood met je dooddoeners.
quote:
Ik vind het alleen minder best dat jij anderen daarom niet kunt respecteren om hun mening en religie.
Ik respecteer alle meningen en religies, tenzij deze discriminerend of racistisch zijn.
pi_17287431
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:05 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ah, het anders zo verdekte übermensch-denken komt nu eens werkelijk aan het oppervlak.
[..]

Over jezelf in de vingers snijden gesproken, zeg. Geweldige opmerking!

Ik snij mezelf niet in de vingers, het is gewoon zo. Wat de neuk is in godsnaam de "politieke" Islam. Zie jij hier een politieke Islam? Bestaat er eigenlijk wel een politieke Islam? Nee, niet. En wat is dat nou weer voor nergens-op-gebaseerde on-liner, ubermensch denken....
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:08:17 #77
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287442
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:05 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik vind het eik best een aardige vlieger. Waarom pleiten voor tolerantie tegenover homo's zonder zelf tolerant te zijn tegenover hoofddoekjes?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat beide zijden een flinke portie BlueBand op de kanr meetorsen.

Je wordt als hetero of als homo geboren. Dat geldt niet voor de islam. Je kunt iemand niet veroordelen op grond van de wet van de natuur.
pi_17287444
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Homo's bevreesd voor allochtonen jongeren
pi_17287446
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En wat voor reden heb jij daarvoor?

De reden dat ik ervoor heb is dat ik het onnatuurlijk vind. Net als mensen die sex hebben met dieren.

Had jij nog concrete redenen om tegen hoofddoeken te zijn?

woensdag 18 februari 2004 @ 16:08:27 #80
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17287451
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:06 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor, MIJ niet, bepaalde moslima's wel, vandaar dat ik er problemen mee heb.

Kan je dit misschien toelichten?
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_17287490
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn opmerking dat religie niet te vergelijken is met sexuele geaardheid. Je stelling is triest.

Het is zeker te vergelijken. Homo's mogen wel uitkomen voor hun sexuele geaardheid, maar moslima's niet. Wat is dat voor gedoe zeg, hoe bedoel je meten met twee maten. In feite zijn homo's dan vrijer in het uitoefenen van hun doen en denken dan moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287494
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij ziet het als interpretatie. Dat zegt mij dat je niet het artikel hebt gelezen. Daarin stond namelijk nog wat meer in. Daaruit kun je concluderen dat het niet om een of andere interpretatie gaat.

Ik heb het misschien wel wat te vluchtig gelezen. Kun je me vertellen op welke passage je doelt?
quote:
Ik lijk wel gek dat ik nog steeds met de grootste anti-islamieten in discussie ga over een onderwerp die ze het meest minachten en alles zullen aanhalen om de islam onderuit te halen
Beschouw je mij als grote anti-islamiet? Interessante visie! De meeste Fok!kers zien mij als allochtonenknuffelaar pur sang. Als je wat beter leest, zul je merken dat ik zeker niet anti-Islamitisch ben en het zlefs vaak opneem voor je geloofsgenoten. Dat wil nog niet zeggen dat ik niet kritisch mag zijn op gebruiken die met dat geloof samenhangen en die niet passen in mijn normen en waarden.
Slaapt winter
en zomer
pi_17287498
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, hij weet het leuk te brengen. Hij brengt het zo dat hij net niet strafbaar is. En ja, daar hoort een zinnetje met "Ik heb niets tegen de Islam" bij.

Of dat nou het geval is of niet is irrelevant. Het gaat om wat hij heeft gezegd, niet om wat hij op dat moment misschien heeft gedacht.

[Dit bericht is gewijzigd door Dora_van_Crizadak op 18-02-2004 16:09]

woensdag 18 februari 2004 @ 16:09:42 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17287508
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, het aantal moslims dat homo's lastig valt.
Waarom wil je het aantal weten dan? Dat het gebeurt staat vast en is al erg genoeg.
pi_17287511
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:05 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. BlueBand bevat dierlijke vetten, veelal afkomstig van varkens. Becel trouwens ook. Bona daarentegen kan weer wel.
pi_17287534
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je wordt als hetero of als homo geboren. Dat geldt niet voor de islam. Je kunt iemand niet veroordelen op grond van de wet van de natuur.

Dat is nog geen reden om mij met dat soort vulgaire parades lastig te vallen... ik gebruik slechts jouw redenatie.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:10:29 #87
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287539
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De reden dat ik ervoor heb is dat ik het onnatuurlijk vind. Net als mensen die sex hebben met dieren.

Had jij nog concrete redenen om tegen hoofddoeken te zijn?

Ja, een hoofddoek vind ik onnatuurlijk. Niet voor niets heeft een mens al haren op het hoofd ter bedekking. Anders nog wat?
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:10:50 #88
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17287548
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je toegeeft dat het mensen in feite om het straatbeeld gaat. Dat heb ik altijd al gezegd.

Je hebt hier slechts een menig die ik er al tijden op na houd. Die is niet in strijd met mijn mening dat ik vind dat er op plekken waar verplicht gecommuniceerd moet worden als in het onderwijs, in zorginstellingen en in overheidsinstellingen gewoon bedrijfskleding gaat worden voorgeschreven waarin het voor degene met wie gecommuniceerd wordt mogelijk blijft verbale en non-verbale signalen helder te kunnen waarnemen. Dat gaat toch iets verder dan een oppervlakkig straatbeeld.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17287568
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wel op grond van het al dan niet praktiseren van die geaardheid.

Dit is geen grap, maar het standpunt van het Vaticaan.

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:11:19 #90
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287571
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:08 schreef Tuana het volgende:
Kan je dit misschien toelichten?
Moslima's die onder een immense druk staan van de familie en de omgeving om zo'n hoofddoek te dragen. Mij persoonlijk raakt het niet, maar dat is nog geen reden om je maar afzijdig te houden terwijl anderen het wél raakt.

Maar goed, ik wil nu wel eens weten wat er dan zo erg is aan de gay-parade dat KirzimiBeyaz daar zo'n enorme last van heeft of dat hij in ieder geval zich verplicht ziet daartegen ten strijde te trekken. .

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:11:20 #91
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287572
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is zeker te vergelijken. Homo's mogen wel uitkomen voor hun sexuele geaardheid, maar moslima's niet. Wat is dat voor gedoe zeg, hoe bedoel je meten met twee maten. In feite zijn homo's dan vrijer in het uitoefenen van hun doen en denken dan moslims.

Moslima's mogen van mij voor hun sexuele geaardheid uitkomen.
pi_17287583
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom wil je het aantal weten dan? Dat het gebeurt staat vast en is al erg genoeg.

Het staat vast dat er moslims worden lastiggevallen.. Ook een stelling die je dan niet kunt verwerpen als ik jouw methode ga gebruiken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287587
quote:
Homo's vallen moslims ook lastig met de Gay-parade.
Jongen, we hadden het over echt, serieus lastigvallen, met fysiek geweld bijvoorbeeld. De Gay Parade is een keuze, als je het een leuk en interessant evenement vindt ga je er heen en kijk je ernaar, als dat niet zo is doe je dat niet. Homo's die door moslims (en christenen en atheisten) mishandeld worden hebben die keuze niet, en hen wordt bovendien veel meer schade gedaan.
quote:
Overigens hoor ik daar niets van. Jullie hebben wel last van hoofddoekjes, maar de Gay-parade DAT kan dan weer wel. Meten met twee maten.
De Gay Parade is maar 1 keer per jaar, en het is een keuze of je het onder ogen krijgt of niet. Dat kan ik van hoofddoeken niet zeggen.
pi_17287597
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Over homo's die lastig gevallen worden. Ik ben daar wel benieuwd naar.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:12:29 #95
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17287608
quote:
Leefbaar Nederland ruimt
de laatste scherven op

De zwaarste storm is overgewaaid
en de resterende leden zijn druk
bezig de laatste scherven op te ruimen.
Eén ding is in ieder geval
zeker: Leefbaar Nederland gaat een
nieuwe doorstart maken.
Een vernieuwd partijprogramma
en meer contact met lokale Leefbaar
Nederland partijen moet het
bezoedelde imago van de partij
weer opvijzelen. Ad-interim voorzitter
Fons Zinken: De hele procedure
wordt opnieuw opgestart en
ik ben ervan overtuigd dat onze
idealen nog steeds breed leven
onder de bevolking.
Op het hoogtepunt van hun succes
haalde de partij met Pim Fortuyn
als leider nog 22 zetels in de
peilingen, bij de verkiezingen in
2003 met Haitske van der Linde
werden dat nul zetels. Het aantal
leden is sindsdien fors verminderd.
De administratie is nu nog bezig te
inventariseren hoeveel er daar nog
van over zijn. In ieder geval zijn er
vijftig mensen die zich actief inzetten
voor een nieuwe start. En dat
heeft volgens Bas de Bruin van de
actiegroep Leefbaar Nederland
Leeft ook een voordeel: Nu zitten
er alleen nog maar mensen die
echt voor het gedachtegoed van de
partij gaan. Dat betekent ook meer
stabiliteit. Over een paar maanden
moet het partijpamflet klaar
zijn met daarin het vernieuwde
verkiezingsprogramma, die sinds
de oprichting in 2001 niet meer
gewijzigd is. Bas de Bruin: Daardoor
is het erg gedateerd geraakt
en moeten we dus een aantal punten
wijzigen en sommige punten
toevoegen. In ieder geval zal het
gedachtegoed hetzelfde blijven,
want we blijven Leefbaar Nederland.

Uit de Metro.
pi_17287617
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat ik niet met de fundamentalistische islam kan leven is in jouw ogen bekrompen? Jezus, en dan vind je het gek dat mensen je zien als een moslimfundi?
Jij kunt niet leven met de Islam. Punt. Dat je om de hete brij heen lult, is geen excuus voor je mening. De mensen die mij als moslimfundi zijn kunnen beter bij zichzelf te rade. Ik beschouw mezelf als een gemiddelde moslim.
[..]

Ik respecteer alle meningen en religies, tenzij deze discriminerend of racistisch zijn.
Je respecteert dus concreet gezien geen enkele religie?

pi_17287619
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moslima's mogen van mij voor hun sexuele geaardheid uitkomen.

Mogen ze ook vrij doen en denken, net als Homo's?
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287620
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. BlueBand bevat dierlijke vetten, veelal afkomstig van varkens. Becel trouwens ook. Bona daarentegen kan weer wel.

We houden het luchtig
Slaapt winter
en zomer
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:13:00 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287625
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Parabola het volgende:

[..]

Het Vaticaan erken ik net zo min als de islam.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:13:13 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17287632
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
Het staat vast dat er moslims worden lastiggevallen.. Ook een stelling die je dan niet kunt verwerpen als ik jouw methode ga gebruiken.
Inderdaad. Dat is ook de kracht van mijn methode. Maar helaas niet de essentie van mijn opmerking.
pi_17287638
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De Gay Parade is maar 1 keer per jaar, en het is een keuze of je het onder ogen krijgt of niet. Dat kan ik van hoofddoeken niet zeggen.
Maar welke concrete last heb je er nou van?
pi_17287647
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar maak ik me geen zorgen over. Ik denk dat discriminerende opmerkingen van oa jouw adres jou meer in die situatie kunnen brengen.
Ik discrimineer niet, ik heb geen probleem met de islam als religie (hoewel ik liever ALLE religies vd aarde weg wil hebben, uiteraard zonder geweld en dwang), alleen met de fundamentalistische, intolerante islam.
quote:
We zouden je niet willen missen hier. Ook al ben ik er nog niet over uit wiens kloon je bent? Duritz misschien?
Dat is in deze discussie niet relevant.
quote:
Speculaties. Waar zijn je cijfers en bronnen? Onder hoeveel 'uit Iran/Somalië gevluchte vrouwen' is het 'onderzoek' gehouden?
Le Monde-enquete was het geloof ik.
pi_17287648
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Homo's bevreesd voor allochtonen jongeren

Ik ben er geen cijfers in tegengekomen. Alleen een aantal persoonlijke verhalen en meningen. Daar kan ik niets mee.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:14:01 #104
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17287655
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Moslima's die onder een immense druk staan van de familie en de omgeving om zo'n hoofddoek te dragen. Mij persoonlijk raakt het niet, maar dat is nog geen reden om je maar afzijdig te houden terwijl anderen het wél raakt.

Maar goed, ik wil nu wel eens weten wat er dan zo erg is aan de gay-parade dat KirzimiBeyaz daar zo'n enorme last van heeft of dat hij in ieder geval zich verplicht ziet daartegen ten strijde te trekken. .

Het is helaas waar dat er mensen zijn die de Islam proberen op te dwingen, terwijl dit duidelijk tegen de regels van de Islam ingaat. Binnen de Islam is namelijk geen sprake van dwang. Je mag dan ook iemand niet dwingen moslim te worden, niet dwingen om een hoofddoek te dragen, etc.
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:14:27 #105
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287673
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mogen ze ook vrij doen en denken, net als Homo's?

Konden ze dat maar!
pi_17287690
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jongen, we hadden het over echt, serieus lastigvallen, met fysiek geweld bijvoorbeeld. De Gay Parade is een keuze, als je het een leuk en interessant evenement vindt ga je er heen en kijk je ernaar, als dat niet zo is doe je dat niet. Homo's die door moslims (en christenen en atheisten) mishandeld worden hebben die keuze niet, en hen wordt bovendien veel meer schade gedaan.

Voor veel moslima's is de hoofddoek een keuze, dat moet je maar lastigvallen. Zolang moslima's jouw niet fysiek lastigvallen is er dus geen probleem.
[..]
quote:
Jawel hoor, je kan de andere kant op kijken of hen negeren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:15:21 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17287698
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Parabola het volgende:

[..]

Daarom kun je als homoseksueel toch priester worden.
pi_17287716
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Of dat nou het geval is of niet is irrelevant. Het gaat om wat hij heeft gezegd, niet om wat hij op dat moment misschien heeft gedacht.

"Alle kerken moet branden, maar ik heb niets tegen het Christendom"

of

"Ik vind Joden die geen varkensvlees eten niet normaal, maar ik het niets tegen het Jodendom"

Zie je de overeenkomsten met de uitspraken van Herr Wilders?

pi_17287727
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Konden ze dat maar!

Inderdaad, ze worden belemmerd door mensen zoals jouw. Ze mogen niet vrij hun religie uitoefenen en ze mogen niet bepalen of ze een hoofddoekje op mogen of niet. In feite ben je geen haar beter dan die moslim-fundamentalisten die hun dochter met dwang een hoofddoekje juist LATEN dragen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287729
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:03 schreef Mutant01 het volgende:
Het Christendom is tenonder gegaan doordat mensen eraan hebben gezeten. Moslims zullen de Koran nooit aanpassen omdat zij weten dat het goddelijk en perfect is. Je zult vast wel hopen dat de religie ten onder zal gaan, helaas moet ik je vertellen dat de Islam een van de snelstgroeiende godsdiensten ter wereld is.
.
quote:
Dan moeten we alles verbieden dat misbruikt wordt, helaas zal dat nooit lukken.
Het misbruik vd hoofddoek vindt plaats op ongehoorde schaal, en valt niet te vergelijken met andere dingen die worden misbruikt.
quote:
De politieke islam is gewoon de Islam. Verzinsels van de westerse samenleving, men kan geen onderscheid maken tussen Islam en politieke islam. Wat ook een verzinsel is, dat de Islam een cultuur is.
Nee, de politieke islam is niet de islam. Of wil je beweren dat je Nederland het liefst als islamitische staat ziet?

De islam HEEFT wel een cultuur.

pi_17287734
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, een hoofddoek vind ik onnatuurlijk. Niet voor niets heeft een mens al haren op het hoofd ter bedekking. Anders nog wat?

Jij vind alle kleding ook onnatuurlijk dus. Aparte visie.
pi_17287765
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sommige ja, maar zoals je ziet, sommige ook niet.

Dat heb ik ook nooit ontkend. Daarom maak ik ook onderscheid tussen de gematigde islam en de fundamentalistische islam.
pi_17287773
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waar haal je dat nou weer vandaan? Insinuaties
pi_17287779
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is ook de kracht van mijn methode. Maar helaas niet de essentie van mijn opmerking.

Heb je de essentie van mijn opmerking dan over het hoofd gezien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287790
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:12 schreef Parabola het volgende:

[..]

We houden het luchtig

woensdag 18 februari 2004 @ 16:18:14 #116
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287791
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
Ik snij mezelf niet in de vingers, het is gewoon zo. Wat de neuk is in godsnaam de "politieke" Islam. Zie jij hier een politieke Islam? Bestaat er eigenlijk wel een politieke Islam? Nee, niet.
De politieke Islam bestaat uit die personen die ernaar streven om de maatschappij naar Islamitische maatstaven in te richten, hetgeen, kijkend naar hoe ver de maatschappelijke en persoonlijke bemoeienis in de Koran reikt, in feite een totalitaire doctrine is.
quote:
En wat is dat nou weer voor nergens-op-gebaseerde on-liner, ubermensch denken....
Dat is helemaal niet 'nergens op gebaseerd', je hebt het notabene zelf over de perfecte religie. Bovendien is het in moslimgemeenschappen gemeengoed om bepaalde afwijkingen en misstanden binnen de groep weg te wuiven door te zeggen dat die individuen geen deel uitmaken van diezelfde groep. Zo zouden homo's niet voorkomen onder moslims omdat wanneer iemand voor zijn sexuele geaardheid uit zou komen (en zou gaan praktiseren) hij geen moslim (meer) is, om maar eens een voorbeeld te noemen. Zo wordt, door zelfkritiek te vervangen door uitsluiting en uitstoting, een kunstmatig superioriteitsgevoel gecreëerd, een soort übermensch denken dus.
pi_17287797
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar welke concrete last heb je er nou van?

Er zitten soms behoolrijk knappe gezichten onder die hoofddoeken, daar zou ik best wat meer van willen zien.

Dit bedoel ik puur estetisch natuurlijk

Slaapt winter
en zomer
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:18:29 #118
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287799
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, ze worden belemmerd door mensen zoals jouw. Ze mogen niet vrij hun religie uitoefenen en ze mogen niet bepalen of ze een hoofddoekje op mogen of niet. In feite ben je geen haar beter dan die moslim-fundamentalisten die hun dochter met dwang een hoofddoekje juist LATEN dragen.

Nee, jij snapt mijn strekking duidelijk niet. Ik mocht van mijn ouders mijn eigen mening laten prevaleren boven de katholieke opvoeding en ze waarderen mij nog steeds en ik ben nog steeds welkom. Een moslima mag als hoer doorgaan en wordt door de familie verstoten als ze echt vrij voor haar mening uitkomt.
pi_17287813
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit ontkend. Daarom maak ik ook onderscheid tussen de gematigde islam en de fundamentalistische islam.

Nee, je moet onderscheid maken tussen gematigde moslims en fundamentalistische moslims. Dat is HEEL wat anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287817
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is zeker te vergelijken. Homo's mogen wel uitkomen voor hun sexuele geaardheid, maar moslima's niet.

Moslima's mogen wmb ook uitkomen voor hun geaardheid hoor.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:19:06 #121
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17287819
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Mensen verwarren "vroom zijn" vaak met "fundamentalisme", dat is erg jammer. Is iemand die zich aan de 5 zuilen van de Islam houdt gelijk een fundamentalist... Ik dacht het toch niet.
pi_17287823
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:15 schreef freako het volgende:

[..]

Daarom kun je als homoseksueel toch priester worden.

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:19:43 #123
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287839
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij vind alle kleding ook onnatuurlijk dus. Aparte visie.

Het was een reaktie op jouw opmerking. Zo zie je maar hoe belachelijk die stelling was.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:20:08 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17287848
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
Heb je de essentie van mijn opmerking dan over het hoofd gezien?
Ik denk het niet, maar van welke opmerking precies?
pi_17287860
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jij kunt niet leven met de Islam. Punt. Dat je om de hete brij heen lult, is geen excuus voor je mening. De mensen die mij als moslimfundi zijn kunnen beter bij zichzelf te rade. Ik beschouw mezelf als een gemiddelde moslim.
Bazel niet.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet kan leven met de fundamentalistische islam. Dat jij de gemiddelde moslim ziet als een fundamentalist zegt meer over jou dan over mij.
quote:
Je respecteert dus concreet gezien geen enkele religie?
Zijn religies dan discriminerend of racistisch? (retorische vraag)
pi_17287861
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

woensdag 18 februari 2004 @ 16:21:02 #127
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287879
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Sorry, dat was dus Mutant01.
pi_17287888
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.

Ja sorry, dat is echt een feit.
quote:
Het misbruik vd hoofddoek vindt plaats op ongehoorde schaal, en valt niet te vergelijken met andere dingen die worden misbruikt.
Cijfers, bronnen? "Ongehoorde schaal", waarop baseer je dat.
[..]
quote:
Nee, de politieke islam is niet de islam. Of wil je beweren dat je Nederland het liefst als islamitische staat ziet?
De islam is overal de islam, waarom zou wilders het hebben over de "politieke islam" terwijl die hier totaal irrelevant is.
quote:
De islam HEEFT wel een cultuur.
Fout, de Islamitische landen hebben een cultuur. En die cultuur verschilt onderling zwaar. Dus er is niet "een cultuur"....
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287891
Ondanks de vermakelijkheid van de discussie, moet ik mij even elders vervoegen. Ik kom zo nog wel kijken of jullie eruit zijn gekomen
Slaapt winter
en zomer
pi_17287895
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het was een reaktie op jouw opmerking. Zo zie je maar hoe belachelijk die stelling was.

Het is niet moeilijk om alles maar in het belachelijke door te trekken. Wat jij dus vaak doet.
pi_17287903
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor veel moslima's is de hoofddoek een keuze, dat moet je maar lastigvallen. Zolang moslima's jouw niet fysiek lastigvallen is er dus geen probleem.

Ah dus zolang de Gay Parade de moslims niet lastigvalt is er geen probleem?
quote:
Jawel hoor, je kan de andere kant op kijken of hen negeren.
Alsof daar geen hoofddoekjes zijn.
pi_17287930
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Heb niets tegen de gay-parade hoor, wees maar niet bang. Van mij mag je vrij in je blootje rondrennen langs het water. Het was slechts ter vergelijking met de hoofddoekjes. Waarom zouden homo's wel hun doen en laten mogen uiten, en moslima's niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287940
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Bazel niet.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet kan leven met de fundamentalistische islam. Dat jij de gemiddelde moslim ziet als een fundamentalist zegt meer over jou dan over mij.
[..]

Zijn religies dan discriminerend of racistisch? (retorische vraag)

Eerder andersom als ik jou zo hoor. Het zou me niet verbazen als je daarwerkelijk zou denken dat de gemiddelde moslim best bereid is als terrorist te fungeren.

Op je andere vraag hoef ik niet te reageren, zoals je zelf al aangeeft.

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:23:11 #134
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17287944
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om alles maar in het belachelijke door te trekken. Wat jij dus vaak doet.

Jij noemt homo's onnatuurlijk. Over belachelijk maken gesproken.
pi_17287947
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
"Alle kerken moet branden, maar ik heb niets tegen het Christendom"

of

"Ik vind Joden die geen varkensvlees eten niet normaal, maar ik het niets tegen het Jodendom"

Zie je de overeenkomsten met de uitspraken van Herr Wilders?

Nee.
pi_17287955
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan is het goed. Of niet. Hoe je het maar bekijkt.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:23:59 #137
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17287959
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:19 schreef Tuana het volgende:
Mensen verwarren "vroom zijn" vaak met "fundamentalisme", dat is erg jammer. Is iemand die zich aan de 5 zuilen van de Islam houdt gelijk een fundamentalist... Ik dacht het toch niet.
Jawel. Een moslimfundamentalist is in feite hetzelfde als een ultra-orthodoxe Jood of Christen of een streng gereformeerde Proteskliek.
pi_17287963
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:19 schreef Tuana het volgende:

[..]

Nee, maar een moslim die geweld gebruikt, aanzet tot haat, discrimineert of mensen dwingt om een hoofddoek te dragen wel.
pi_17287985
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ah dus zolang de Gay Parade de moslims niet lastigvalt is er geen probleem?

Totaal niet nee. In Amsterdam is het toch ook nooit tot rellen gekomen tussen gays en moslims? Of heb ik iets gemist.
quote:
Alsof daar geen hoofddoekjes zijn.
Overdrijven is ook een vak, of je doet natuurlijk je ogen dicht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17287989
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:21 schreef Parabola het volgende:
Ondanks de vermakelijkheid van de discussie, moet ik mij even elders vervoegen. Ik kom zo nog wel kijken of jullie eruit zijn gekomen
Het beste idee van deze hele non-discussie tot nu toe.
pi_17288030
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
Ja sorry, dat is echt een feit.
Dat de islam de perfecte religie is? Mooi niet jongen.
quote:
De islam is overal de islam, waarom zou wilders het hebben over de "politieke islam" terwijl die hier totaal irrelevant is.
Dus mensen die ernaar streven om hier in NL een islamitische land te stichten zijn normale moslims?
quote:
Fout, de Islamitische landen hebben een cultuur. En die cultuur verschilt onderling zwaar. Dus er is niet "een cultuur"....
De culturen hebben wel veel gemeen, nl dat ze allemaal islamitisch en achterlijk zijn.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:27:16 #142
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17288064
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
Totaal niet nee. In Amsterdam is het toch ook nooit tot rellen gekomen tussen gays en moslims? Of heb ik iets gemist.
Volgens mij heb je dan idd wat gemist. Er was eerder deze week (gisteren?) zelfs nog een tv-programma over.

Heh jammer dat ik ben vergeten wat het precies was, misschien weet iemand anders het nog.

pi_17288065
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eerder andersom als ik jou zo hoor. Het zou me niet verbazen als je daarwerkelijk zou denken dat de gemiddelde moslim best bereid is als terrorist te fungeren.

De gemiddelde moslim niet. Fundamentalistische moslims daarentegen wel.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:27:54 #144
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288089
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan idd wat gemist. Er was eerder deze week (gisteren?) zelfs nog een tv-programma over.

Heh jammer dat ik ben vergeten wat het precies was, misschien weet iemand anders het nog.

Prem-Time toevallig?
pi_17288095
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, jij snapt mijn strekking duidelijk niet. Ik mocht van mijn ouders mijn eigen mening laten prevaleren boven de katholieke opvoeding en ze waarderen mij nog steeds en ik ben nog steeds welkom. Een moslima mag als hoer doorgaan en wordt door de familie verstoten als ze echt vrij voor haar mening uitkomt.

Klinklare onzin, je doet alsof meisjes die geen hoofddoek dragen gelijk hoeren zijn en door hun familie verstoten worden. Dat verklaart zeker ook de HORDES moslima's die geen hoofddoekdragen
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288117
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar daar ging het me ook niet om. Je beweerde eerder dat homo's moslims "lastigvallen" door de Gay Parade.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:29:11 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17288136
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn zat homo's die priester zijn hoor. Zolang ze maar celibatair blijven heeft de Kerk daar ook geen probleem mee. Bekendste voorbeeld: Antoine Bodar.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:29:24 #148
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17288144
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Prem-Time toevallig?
Tanx. Ik geloof dat dat het was inderdaad .

Goed programma trouwens, dat premtime .

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:29:39 #149
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288151
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klinklare onzin, je doet alsof meisjes die geen hoofddoek dragen gelijk hoeren zijn en door hun familie verstoten worden. Dat verklaart zeker ook de HORDES moslima's die geen hoofddoekdragen

Aha, vanwaar dragen die geen hoofddoekjes dan?? Die meisjes hebben dan moderne ouders, die het tenminste snappen.
pi_17288165
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet altijd natuurlijk.

Maar in veel gevallen helaas wel.

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:30:45 #151
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288182
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tanx. Ik geloof dat dat het was inderdaad .

Goed programma trouwens, dat premtime .

Absoluut! Een erg leuke presentator, lekker direct, net als die twee bij de vpro (hoe heten die alweer?).
pi_17288204
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat de islam de perfecte religie is? Mooi niet jongen.

Voor mij is het de perfecte religie. Maar jij quote iets anders van mij, het is een feit dat de Islam een van de snelst groeiende godsdiensten is.
quote:
Dus mensen die ernaar streven om hier in NL een islamitische land te stichten zijn normale moslims?
Ja, alleen met een andere visie dan menig andere moslim.
[..]
quote:
De culturen hebben wel veel gemeen, nl dat ze allemaal islamitisch en achterlijk zijn.
Dat is een mening en geen feit. Ik bijv. vindt de joodse cultuur achterlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288231
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Aha, vanwaar dragen die geen hoofddoekjes dan?? Die meisjes hebben dan moderne ouders, die het tenminste snappen.

Dat is een conclusie die uit de lucht komt vallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288243
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mijn vrouw draagt nog geen hoofddoek, mijn zusje ook niet. Onze beide moeders dragen wel een hoofddoek. Ik zie de link niet zo die jij probeert te maken.
pi_17288249
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Niet altijd natuurlijk.

Maar in veel gevallen helaas wel.

Veel? Je gooit met termen die je niet waar kunt maken.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:33:21 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288250
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Maté. Je hebt jezelf nu in de hoek geluld. Ik had je hooguit kunnen respecteren als je generiek had gedacht, je maakt nu toch duidelijk onderscheid. dat mag overigens, ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar kom er dan ook voor uit.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:33:44 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17288261
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Absoluut! Een erg leuke presentator, lekker direct, net als die twee bij de vpro (hoe heten die alweer?).
Levi en Sadeghi (ofzo) toevallig?

Die zijn idd ook heerlijk recht voor z'n raap en nononsens . Laatst die aflevering waarin ze gehakt maakten van die bostrol D'Ancona was ook ge-ni-aal.

Verder zag ik onlangs Robbie Muntz en Paul Jan van de Wint weer op TV. Da's ook altijd genieten voor politiek-incorrect Nederland.

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 18-02-2004 16:35]

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:34:49 #158
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288289
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Levi en Sadeghi (ofzo) toevallig?

Die zijn idd ook heerlijk recht voor z'n raap en nononsens . Laatst die aflevering waarin ze gehakt maakten van die bostrol D'Ancona was ook ge-ni-aal.

Verder zag ik onlangs Robbie Mutz en Paul Jan van de Wint weer op TV. Da's ook altijd genieten voor politiek-incorrect Nederland.

pi_17288290
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Maté. Je hebt jezelf nu in de hoek geluld. Ik had je hooguit kunnen respecteren als je generiek had gedacht, je maakt nu toch duidelijk onderscheid. dat mag overigens, ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar kom er dan ook voor uit.

Hoezo? Joden zijn heel aardige mensen hoor? Misschien is jouw mening NU precies MIJN mening over uitspraken als die van Wilders en Pim.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:35:33 #160
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17288307
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn ouders zijn ook Moslim en ik ben ook Islamitisch opgevoed. Ik mag als vrouw zijnde echt wel voor mijn mening uitkomen, wat ik dan ook duidelijk en open doe. Ik kan thuis praten over alles (van a tot z), ik ga uit, ik blijf bij vrienden slapen... en dit alles gebeurd echt niet stiekem ofzo hoor... En warempel, ik wordt niet verstoten door de familie, noch door de gemeenschap.
pi_17288308
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Program heet Het geluk van Nederland, dacht ik.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:36:45 #162
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288337
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo? Joden zijn heel aardige mensen hoor? Misschien is jouw mening NU precies MIJN mening over uitspraken als die van Wilders en Pim.

nee, je voert een verhaal op waarin je respect eist voor de islam met bijbehorende argumenten, maar nu geef je zelf af op een andere religie/cultuur/geaardheid.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:37:10 #163
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288350
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

idd
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:37:38 #164
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17288362
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee, dat was het niet, dat ging deze keer ergens anders over. Over hoofddoekjes.

Was ook leuk om te zien trouwens, hoe die moslimmeiden iets probeerden te verdedigen wat logischerwijs niet te verdedigen valt.

pi_17288373
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:35 schreef Tuana het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn ouders zijn ook Moslim en ik ben ook Islamitisch opgevoed. Ik mag als vrouw zijnde echt wel voor mijn mening uitkomen, wat ik dan ook duidelijk en open doe. Ik kan thuis praten over alles (van a tot z), ik ga uit, ik blijf bij vrienden slapen... en dit alles gebeurd echt niet stiekem ofzo hoor... En warempel, ik wordt niet verstoten door de familie, noch door de gemeenschap.

Mijn zus ook.. Waren er maar meer moslima's zoals jij hier op dit forum, dan konden mensen zien hoe "onderdrukt" men leeft..... (uitzonderingen daargelaten)
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:38:19 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288394
quote:

[..]

Dan heb je vrije ouders. Dat is fijn.

Draag je een hoofddoek en waarom wel/niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 18-02-2004 16:40]

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:39:12 #167
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288430
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, dat was het niet, dat ging deze keer ergens anders over. Over hoofddoekjes.

Was ook leuk om te zien trouwens, hoe die moslimmeiden iets probeerden te verdedigen wat logischerwijs niet te verdedigen valt.

Hij bedoelt het programma van die 2 bij de vpro!
pi_17288446
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

nee, je voert een verhaal op waarin je respect eist voor de islam met bijbehorende argumenten, maar nu geef je zelf af op een andere religie/cultuur/geaardheid.

Het is slechts een pijnlijk haal naar de Joodse cultuur die ik niet meende, het is alleen zo dat sommige mensen pas bij het woord "Jood" zich realiseren hoe pijn een woord daadwerkelijk kan doen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:39:50 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17288460
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hij bedoelt het programma van die 2 bij de vpro!
Dat heet toch gewoon Levi en Sadeghi?

zie http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=levi+en+sadeghi+vpro&btnG=Google+zoeken&lr=

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:40:49 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288499
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat heet toch gewoon Levi en Sadeghi?

Vroeger wel geloof ik. Ach ja, zijn goeie gasten die zeer ruim denken en nieuwsgierig zijn zonder vooroordelen.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:40:58 #171
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17288509
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan heb je vrije ouders. Dat is fijn.

En geloof me, met mij zijn genoeg anderen die ook zo zijn opgevoed. Maar dan hoor je "Nee joh. We zien jou niet als allochtoon. Jij bent gewoon Nederlander" Alleen omdat je vrij opgevoed bent...
pi_17288511
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Voor mij is het de perfecte religie. Maar jij quote iets anders van mij, het is een feit dat de Islam een van de snelst groeiende godsdiensten is.
1 vd snelst groeiende godsdiensten? Alsof er zoveel zijn.

Maar in Nederland is dat idd wel waar ja, helaas.

quote:
Ja, alleen met een andere visie dan menig andere moslim.
En dat vind jij normaal?
quote:
Ik vind alle religies achterlijk.
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:41:46 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17288529
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vroeger wel geloof ik. Ach ja, zijn goeie gasten die zeer ruim denken en nieuwsgierig zijn zonder vooroordelen.
Magoed, Het Geluk van Nederland was afgelopen zondag ook erg leuk. Er werd op heel subtiele wijze gehakt gemaakt van de hoofddoek.
pi_17288532
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mijn vrouw draagt nog geen hoofddoek, mijn zusje ook niet.

Dan zijn het volgens jou toch geen moslima's meer? Mag een moslim wel trouwen met iemand die de islam niet aanhangt?
pi_17288557
quote:

[..]

Helaas is dat niet bij alle islamitische gezinnen het geval, en daar proberen mensen als Wilders verandering in te brengen.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:43:45 #176
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288583
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Magoed, Het Geluk van Nederland was afgelopen zondag ook erg leuk. Er werd op heel subtiele wijze gehakt gemaakt van de hoofddoek.

Heb ik helaas niet gezien, ik ga ff de uitzending via internet kijken!
pi_17288600
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dan zijn het volgens jou toch geen moslima's meer? Mag een moslim wel trouwen met iemand die de islam niet aanhangt?

Het zijn wel moslima's aangezien ze zich houden aan de 5 belangrijkste pijlers van de islam en regelmatig de Koran lezen. Bovendien is het gewoon hun eigen keuze, naarmate ze ouder zijn zullen ze het gaan dragen. Met ouder bedoel ik zo rond de 40 jaar, maar er zijn ook mensen die het al op jonge leeftijd dragen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288628
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In jouw bewoordingen zou ik ook geen moslim zijn. Dat heb ik dan dus ook nooit gezegd. Deze mensen begaan wel een zonde in feite, maar dat doe ik soms ook als ik weer een redelijk strakke spijkerbroek draag. Zoals nu.

In jouw definitie zou alleen de meest fundamentele islamiet een islamiet kunnen zijn. Beetje krom, vind je niet?

pi_17288639
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Helaas is dat niet bij alle islamitische gezinnen het geval, en daar proberen mensen als Wilders verandering in te brengen.

Door te polariseren, mensen in een hoek te drukken zodat ze zich gaan radicaliseren. Ben benieuwd of dat zal helpen...
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:45:37 #180
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288645
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zijn wel moslima's aangezien ze zich houden aan de 5 belangrijkste pijlers van de islam en regelmatig de Koran lezen. Bovendien is het gewoon hun eigen keuze, naarmate ze ouder zijn zullen ze het gaan dragen. Met ouder bedoel ik zo rond de 40 jaar, maar er zijn ook mensen die het al op jonge leeftijd dragen.

Wat een walgelijke suggestiviteit. Je beschouwt jonge vrouwen eigenlijk nog als dom en achterlijk?
pi_17288667
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat een walgelijke suggestiviteit. Je beschouwt jonge vrouwen eigenlijk nog als dom en achterlijk?

Er komen wel erg veel conclusies uit de lucht vallen. Hoe kom jij er in GODSNAAM op.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:47:16 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288676
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:45 schreef pberends het volgende:
morge.

Neem je het even van me over, ik moet even kotsen van die fundi's hier.

woensdag 18 februari 2004 @ 16:48:14 #184
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17288702
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind dat wij niet kunnen beoordelen of iemand een moslima is of niet. Zodra iemand de geloofsbelijdenis aflegt is hij/zij volgens de Islam een moslim. Maar om iemand te beoordelen of diegene een goede/slechte moslim te zijn, vind ik zeer kwalijk. Daarom ben ik ook van mening, dat iemand die zichzelf moslim noemt zelf moet bepalen welke regels hij aanhangt, wat hij doet en wat hij laat. De Islam heeft jou richtlijnen gegeven, en het is aan jou om ze aan te houden (of niet) Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:48:19 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288707
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er komen wel erg veel conclusies uit de lucht vallen. Hoe kom jij er in GODSNAAM op.

Jij schrijft het op. Je bent zo overtuigd van de wijsheid van de islam dat je er onvoorwaardelijk in gelooft zonder kritisch te zijn.
pi_17288713
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De echte intenties van Herr Wilders en Ahali zijn voor de meesten overduidelijk. Ze hebben zo'n angst voor de Islam, dat alles aangrijpen (en die kans biedt de politiek hun helaas) om de Islam zo veel mogelijk in te perken in NL. Het gaat ze helemaal niet om een hoofddoek of iets dergelijks. Het ligt dieper, maar dat mogen ze niet openlijk zeggen. Want dat is strafbaar. Dan maar net geen strafbare uitspraken maken.
pi_17288739
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Volgens mij zei hij dat niet. Insinuaties ....
pi_17288742
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij schrijft het op. Je bent zo overtuigd van de wijsheid van de islam dat je er onvoorwaardelijk in gelooft zonder kritisch te zijn.

Huh? Weet jij hoe ik denk ofzo? Of hoe ik ben? Ik ben zeker overtuigd van de wijsheid van de Islam ja. Maar je gaat niet in op wat ik zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288743
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Heb ik helaas niet gezien, ik ga ff de uitzending via internet kijken!

Die uitzending was wel geinig. Vooral die voormalig islamtische columnist.
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 16:50:08 #190
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17288754
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De echte intenties van Herr Wilders en Ahali zijn voor de meesten overduidelijk. Ze hebben zo'n angst voor de Islam, dat alles aangrijpen (en die kans biedt de politiek hun helaas) om de Islam zo veel mogelijk in te perken in NL. Het gaat ze helemaal niet om een hoofddoek of iets dergelijks. Het ligt dieper, maar dat mogen ze niet openlijk zeggen. Want dat is strafbaar. Dan maar net geen strafbare uitspraken maken.

Je kunt het niet laten he?
pi_17288772
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In jouw bewoordingen zou ik ook geen moslim zijn. Dat heb ik dan dus ook nooit gezegd. Deze mensen begaan wel een zonde in feite, maar dat doe ik soms ook als ik weer een redelijk strakke spijkerbroek draag. Zoals nu.

In jouw definitie zou alleen de meest fundamentele islamiet een islamiet kunnen zijn. Beetje krom, vind je niet?

Kortom alle moslims snappen de Islam niet. Iedereen interperteert het anders
pi_17288778
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In jouw bewoordingen zou ik ook geen moslim zijn.

Nee, maar volgens andere moslims op dit forum (oa Youssef) ben je geen islamiet als je vrouw zijnde geen hoofddoek draagt.
quote:
Dat heb ik dan dus ook nooit gezegd. Deze mensen begaan wel een zonde in feite, maar dat doe ik soms ook als ik weer een redelijk strakke spijkerbroek draag. Zoals nu.
Wat is er nou weer mis met strakke spijkerbroeken? Jezus, het lijkt wel alsof de islam ernaar streeft om ELK aspect vh leven te controleren.
quote:
In jouw definitie zou alleen de meest fundamentele islamiet een islamiet kunnen zijn.
Nee hoor.
pi_17288787
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Neem je het even van me over, ik moet even kotsen van die fundi's hier.

pi_17288792
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:48 schreef Tuana het volgende:

[..]

Ik vind dat wij niet kunnen beoordelen of iemand een moslima is of niet. Zodra iemand de geloofsbelijdenis aflegt is hij/zij volgens de Islam een moslim. Maar om iemand te beoordelen of diegene een goede/slechte moslim te zijn, vind ik zeer kwalijk. Daarom ben ik ook van mening, dat iemand die zichzelf moslim noemt zelf moet bepalen welke regels hij aanhangt, wat hij doet en wat hij laat. De Islam heeft jou richtlijnen gegeven, en het is aan jou om ze aan te houden (of niet) Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Je hebt hier inderdaad een goed punt. Ik liet me even meeslepen in de discussie. Pas op de Dag Des Oordeels wordt iederen beoordeeld op zijn of haar daden. Ik ben geen God en kan niet aanwijzen wie goed is of wie slecht..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutant01 op 18-02-2004 16:53]

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:51:16 #195
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17288794
quote:
.
pi_17288816
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, maar volgens andere moslims op dit forum (oa Youssef) ben je geen islamiet als je vrouw zijnde geen hoofddoek draagt.
[..]

Wat is er nou weer mis met strakke spijkerbroeken? Jezus, het lijkt wel alsof de islam ernaar streeft om ELK aspect vh leven te controleren.
[..]

Nee hoor.

Youssef is volgens mij gebanned hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288824
quote:

[..]

Klopt als een bus. Daarbij vergeten de meeste vrouwen gelukkig niet dat 1 van de 5 pijlers van de Islam inhoudt om minstens 1 maal in een mensenleven naar de Hadj te gaan. Hier is het echter wel gebruikelijk om een sluier te dragen zoals je ook weet. Hieruit valt te concluderen dat deze vrouwen, voordat ze op hadj gaan, een poosje 'gewend' raken met de sluier. Geldt ook voor mannen die moeten wennen aan ruimere kleding dan bijvoorbeeld een spijkerbroek.

pi_17288843
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt hier inderdaad een goed punt. Ik liet me even meeslepen in de discussie. Pas op de Dag Des Oordeels wordt iederen beoordeeld op zijn of haar daden. Ik ben geen God en kan niet aanwijzen wie goed is of wie slecht..

Hoe worden de niet-islamieten dan beoordeeld? En hoe worden terroristen beoordeeld?
pi_17288857
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:50 schreef pberends het volgende:

[..]

blablabla

We hadden je gemist
pi_17288879
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe worden de niet-islamieten dan beoordeeld? En hoe worden terroristen beoordeeld?

Op dezelfde manier, op de dag des oordeels. Als je dood gaat. God beoordeeld, not me.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17288890
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Youssef is volgens mij gebanned hoor.

Op dit moment wel ja .

En terecht ook wel, zulke mensen geven moslims alleen een slechte naam.

pi_17288891
quote:

[..]

Mooi verwoord. Voor zover ik kan beoordelen (ik ken nou eenmaal niet alle moslims) wint deze zienswijze onder moslims steeds meer terrein. Ik stel dan ook voor dat iedereen die zo enorm begaan is met de onderdrukte moslimvrouwen (moslima is imho een onnodig en denigrerend geslachtsonderscheid) zich gaat inzetten voor het verspreiden van deze zienswijze onder moslims.

Het lijkt me duidelijk dat:
-je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn, dus overtuigen ipv bashen;
-een (hoofddoek)verbod strijdig is met de strekking van Tuana's betoog.

Slaapt winter
en zomer
pi_17288988
Forum is een beetje traag. Heeft iemand anders er ook last van?
Allah Al Watan Al Malik
pi_17289074
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:03 schreef Mutant01 het volgende:
Zo traag als het tolerantievermogen van sommigen hier?

Dan ja.

pi_17289095
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan ja.

zo ongeveer wel ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17289100
quote:
Ja, ik iig wel.
pi_17289163
quote:
De Fok!puter een beetje oververhit, net als de gemoederen in deze discussie?
Slaapt winter
en zomer
pi_17289198
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:13 schreef Parabola het volgende:

[..]

De Fok!puter een beetje oververhit, net als de gemoederen in deze discussie?

Ach, dit is misschien de 100.000'ste discussie die ik hierover heb gehad. Beetje saai om telkens dezelfde argumenten aan te horen en dezelfde argumenten te posten eigenlijk
Allah Al Watan Al Malik
pi_17289208
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je bedoelt jouw tolerantie tav homo's?
pi_17289770
Zien jullie mijn nieuwe icoontje?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:38:10 #211
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17289798
Wow! Ben ik even weg naar een practicum, kom ik terug en krijg ik dit
Maar Richard, wat een fantastische avatar
Vooral ook omdat die van mij er het langst in voorkomt
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 17:39:01 #212
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17289823
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:
pi_17289831
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:38 schreef Ype het volgende:
Vooral ook omdat die van mij er het langst in voorkomt
Ja, dat moest wel, anders blijft er weinig van je jouw icoontje over
pi_17289849
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Oh shit, ik heb jouw ouwe er bij zitten Ik zal het 's veranderen
pi_17289899
Hebben jullie dit bericht al gelezen?

Frans stadje in greep moslimfundamentalisten . .

† In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 17:41:58 #216
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17289900
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh shit, ik heb jouw ouwe er bij zitten Ik zal het 's veranderen

Nog beter!! En vergeet pberends niet!
pi_17289911
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:
Mooi....wit...
Allah Al Watan Al Malik
pi_17289932
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mooi....wit...

Webicons aanzetten in de opties.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:43:50 #219
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17289939
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, dat moest wel, anders blijft er weinig van je jouw icoontje over

Maar wat doen jullie? Ik moet verdorie nog een ellenlang verslag schrijven en nu zitten jullie me alweer af te leiden

pi_17289952
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Ja...en? Evil moslims are trying to take over the world...me neuriet Pinkie and the Brain deuntje.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 17:44:26 #221
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17289953
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Grrrrrr!
Land uitschoppen dat tuig.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:45:01 #222
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17289968
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja...en? Evil moslims are trying to take over the world...me neuriet Pinkie and the Brain deuntje.

Ik wist het! Die evil Moslims ook altijd.
pi_17290003
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Webicons aanzetten in de opties.

Staat al aan
Allah Al Watan Al Malik
pi_17290175
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Staat al aan

Jij komt er trouwens ook nog op, en Gelly....maar die moet ik eerst nog beter maken.
pi_17290357
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Jij komt er trouwens ook nog op, en Gelly....maar die moet ik eerst nog beter maken.

Ik mis du_ke en zzisler

en nog een andere POL-topper

Slaapt winter
en zomer
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 18:01:09 #226
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17290382
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:00 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik mis du_ke

Du_ke staat er op! Maar waar is Sizzler en pberends en Goodluck?
  woensdag 18 februari 2004 @ 18:01:16 #227
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17290385
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:00 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik mis du_ke

pi_17290431
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Du_ke staat er op! Maar waar is Sizzler en pberends en Goodluck?

Owja, het gaat ook zo snel, Parabola is ook geen 15 meer. Sizz miste ik ook al idd.

Slaapt winter
en zomer
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 18:03:50 #229
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17290448
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:03 schreef Parabola het volgende:
Geen flauw idee!
pi_17290481
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Geen flauw idee!

een hintje: tis zo'n linkse betweter

Lijkt hier Raad-Je-Plaatje wel

btw, gaat Sidekick weer een heel topic missen?

Slaapt winter
en zomer
pi_17290532
is hype eigenlijk wel de juiste Friese term voor modetrend?
Slaapt winter
en zomer
pi_17290562
Richard, ik zie je avatar niet hoor..
Allah Al Watan Al Malik
pi_17290567
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op dezelfde manier, op de dag des oordeels. Als je dood gaat. God beoordeeld, not me.

Maar hoe worden mensen geoordeeld die bijvoorbeeld in de 7th Day Theory geloven? Die kennen niet één God.
pi_17290569
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:05 schreef Parabola het volgende:

Bedoel je Gelly? Ja, zijn icoontje wil ook al niet meewerken

Jij en Sizzler komer er ook op

pi_17290621
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
Richard, ik zie je avatar niet hoor..
Ik zal hem dan op een andere server zetten, als 'ie helemaal af is

En p komt 'r ook op....de groepsfoto

pi_17290634
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:08 schreef RichardQuest het volgende:

ik hoor durbijhij, ik hoor durbijhij, leve RichardQuest

Slaapt winter
en zomer
pi_17290687
Anyway, ik ben er van tussen. Ik ga mama-Bola en baby-Bola maar weer eens vervelen met mijn geneuzel.

greetings all

Slaapt winter
en zomer
pi_17290691
Donderdag 19 februari.

Kaiserstraat 12

Leiden

15.00-17.00

Gastcollele Het huis van de historie

''Historisch besef verdient herwaardering''

Toegang gratis

Studiecentrum Plexus

20.00 uur

De Waag

Leiden

.....

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17290693
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Bedoel je Gelly? Ja, zijn icoontje wil ook al niet meewerken

En ik dan?
pi_17290697
Lol 'tzal wel heel druk worden dan
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 18:17:03 #241
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17290770
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:05 schreef Parabola het volgende:
een hintje: tis zo'n linkse betweter
Euh, eh, poeh. Moeilijk zeg!
quote:
btw, gaat Sidekick weer een heel topic missen?
Hij heeft aan het begin even gepost, of niet?
pi_17290781
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En ik dan?

Als je belooft te blijven kom je er ook bij
pi_17290854
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:17 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als je belooft te blijven kom je er ook bij

Tuuk, waarom zou ik weggaan?
  woensdag 18 februari 2004 @ 18:27:41 #244
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17291024
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:07 schreef Parabola het volgende:
is hype eigenlijk wel de juiste Friese term voor modetrend?
Ben ik Fries dan?
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 18:28:37 #245
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17291050
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Tuuk, waarom zou ik weggaan?

Jij moet zeker blijven!!! Goed werk heb je geleverd en je hebt je kranig gedragen. Dat mag verdomme ook wel eens gezegd worden!
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 18:31:13 #246
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17291084
Er is een kans dat Sidekick dit topic ook al niet gaat vervuilen.
pi_17291088
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij moet zeker blijven!!! Goed werk heb je geleverd en je hebt je kranig gedragen. Dat mag verdomme ook wel eens gezegd worden!

Ja kunnen we inderdaad zeggen van deze user, in tegenstelling tot andere users, die op hun beurt andere users valselijk beschuldigen van dingen die diegene helemaal niet gezegd heeft
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 18:33:25 #248
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17291130
Weet iemand een argument voor het verschijnsel dat een psycholoog een (sexuele) relatie aangaat met een cliënt tijdens de behandeling? Ik kan er echt geen verzinnen namelijk.
pi_17291172
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:33 schreef Ype het volgende:
Weet iemand een argument voor het verschijnsel dat een psycholoog een (sexuele) relatie aangaat met een cliënt tijdens de behandeling? Ik kan er echt geen verzinnen namelijk.
Het dichter bij elkaar brengen van "body, mind and soul", zodat de client makkelijker kan praten over de psyschologische problemen. Vertrouwen wekken dus.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 18 februari 2004 @ 18:37:28 #250
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17291231
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het dichter bij elkaar brengen van "body, mind and soul", zodat de client makkelijker kan praten over de psyschologische problemen. Vertrouwen wekken dus.

Die heb ik al zo ongeveer, maar jij verwoordt het beter dus mag ik dit overnemen in mijn verslag?
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 18:37:53 #251
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17291241
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja kunnen we inderdaad zeggen van deze user, in tegenstelling tot andere users, die op hun beurt andere users valselijk beschuldigen van dingen die diegene helemaal niet gezegd heeft

Namen!
pi_17291254
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Namen!

Ik vergeef het je
Allah Al Watan Al Malik
pi_17291263
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:37 schreef Ype het volgende:

[..]

Die heb ik al zo ongeveer, maar jij verwoordt het beter dus mag ik dit overnemen in mijn verslag?

Natuurlijk!
Allah Al Watan Al Malik
pi_17291354
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dank je!
  woensdag 18 februari 2004 @ 18:44:47 #255
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17291403
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Natuurlijk!

Mijn dank is groot
pi_17291419
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')