abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 november 2004 @ 13:09:01 #201
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23375405
ligt eraan, met cirrus en maestro op je pas kan je een heleboel, zeker in mexico. lukt wel dus!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  woensdag 17 november 2004 @ 14:38:42 #202
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23377369
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:05 schreef Buffel het volgende:
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende:

Ik ga binnenkort voor 5 maanden naar Monterrey, en ik vraag me af of ik in Monterrey geld kan opnemen met m`n pinpas?

Alvast bedankt!!

Robbert
Zelfs dorpen in Mexico hebben tegenwoordig "cajeros automaticos" (pinautomaten), dus Monterrey zeker! Als je zo lang gaat loont het echter wel de moeite om te zorgen voor back-up in de vorm van credit card en/of travellerchecks!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 17 november 2004 @ 14:45:12 #203
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23377555
credit card is beter dan, mits je goed op je spullen past!

traveller cheques kan je in veel plaatsen helemaal niet inwisselen, en áls het al kan, meestal tot 1 uur smiddags, tegen een afzetterige koers!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  woensdag 17 november 2004 @ 15:09:58 #204
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23378158
Traveller cheques zijn handig voor noodgevallen, omdat ze vervangen worden. Maar inwisselen kan nog wel eens lastig zijn. Toch, als je écht lang weggaat vind ik het altijd wel prettig om in elk geval wat noodgeld op die manier te hebben...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23388046
Dank jullie wel voor deze snelle reacties!

Ik ga ook gebruik maken van traveller cheques, dus pinnen en traveller cheques en misschien vraag ik een creditcard aan, alhoewel dat vorig jaar nog niet kon bij m`n bank (Fortis) omdat je vrijhoog minimaal inkomen moest hebben :s
  donderdag 18 november 2004 @ 09:56:28 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23396684
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:41 schreef Buffel het volgende:
Dank jullie wel voor deze snelle reacties!

Ik ga ook gebruik maken van traveller cheques, dus pinnen en traveller cheques en misschien vraag ik een creditcard aan, alhoewel dat vorig jaar nog niet kon bij m`n bank (Fortis) omdat je vrijhoog minimaal inkomen moest hebben :s
BIj de meeste studentenrekeningen is een creditcard gratis en worden zulke eisen niet gesteld (ik weet natuurlijk niet of je studeert).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23412153
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:56 schreef Hik het volgende:

[..]

BIj de meeste studentenrekeningen is een creditcard gratis en worden zulke eisen niet gesteld (ik weet natuurlijk niet of je studeert).
Ik studeer inderdaad, dus ik zal voor m`n vertrek even de naar de opties van de creditcard informeren
  donderdag 18 november 2004 @ 22:36:14 #208
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_23412974
ga je stage doen dan? lekkere studie

maareh, dan kan je inderdaad ook prima uit de verf met traveller cheques, aangezien je die in Monterrey echt wel kan inwisselen. en als je stage doet, zul je niet al teveel naar andere plaatsjes reizen lijkt me.

ik ben jaloers op je, wil ook weer terug!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  donderdag 18 november 2004 @ 23:21:11 #209
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_23414083
Robbert: Ik woon in Monterrey en net als ik voordat ik ging, heb je het idee dat je naar een redelijk arm gebied gaat, niet modern... Monterrey is echter net zo modern als veel steden in de USA, we hebben hier alles; grote winkelcentra, bioscopen, discotheken, pinautomaten in overvloed, etc.

Ik raad je wel aan een creditcard mee te nemen.... een paar maanden terug brak mijn pinpas in tweeen en dan zit je mooi zonder geld natuurlijk, toen kwam mijn creditcard goed van pas (via de Postbank een studentencreditcard aangevraagd). Wat je ook kan doen is als je visum rond is een bankrekening openen hier, zodat je niet zoveel transactiekosten betaalt elke keer als je pint, maar dat moet je uiteraard zelf weten!

Mocht je nog meer willen weten, dan meld je het maar
La mejor universidad es la de la vida...
pi_23424452
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:36 schreef Elvislives het volgende:
ga je stage doen dan? lekkere studie

maareh, dan kan je inderdaad ook prima uit de verf met traveller cheques, aangezien je die in Monterrey echt wel kan inwisselen. en als je stage doet, zul je niet al teveel naar andere plaatsjes reizen lijkt me.

ik ben jaloers op je, wil ook weer terug!
Geen stage hoor maar een exchange project met m'n vrije universiteit in Amsterdam. Ga daar een aantal vakken volgen. Ik ga binnenkort even zo'n creditcard aanvragen...
pi_24247913
Ik ga 15 januari naar Mexico.
Heb een all in vakantie in een resort op Cancun geboekt, maar de bedoeling is om daar niet de hele 2 weken te slapen. Wil lekker een week het land in...de Riviera Maya, Mexico City, Palenque..we zien het allemaal wel! Maarrrr ik ben benieuwd waar ik op moet rekenen qua prijs verhouding, wat betaal ik voor een hotelletje? Wat kost een hapje eten in een restaurant?

En kan ik met een Rabobank Europas (maestro logo) daar wel gewoon pinnen of moet ik traveller cheques aanschaffen?

Greetz
pi_24247992
Je kunt gewoon pinnen met je europas, dus dat is geen progleem.

Eten en overnachten kun je net zo duur maken als je zelf wilt. En dat is lekker vaag.
Hotels waar ik heb gezeten pas, kostten tussen de 10 en 20 euro voor een tweepersoonskamer.
Voor zo'n 5 euro kun je een aardig hoofdgerecht uitkiezen. Maar ook dat hangt een beetje af van het soort restaurant waar je gaat eten.

Palenque is trouwens wel heel erg uit de buurt van Cancun. Je kunt misschien beter Chichen Itza en Tulum doen. Dat is allemaal redelijk dichtbij Cancun. Bij Merida in de buurt kun je naar Uxmal en de Puuc Route. Ook erg mooi.

Hoe lang heb je in Mexico?
pi_24248053
Ik heb twee weken de tijd...ik wil eigenlijk 7 dagen het binnenland in trekken...zou ik dat met 500 Euro redden? Zoals jij het al zegt..je kan het zo duur maken als je wilt..?
pi_24248176
500 euro red je makkelijk!

De bussen zijn echt heel goed geregeld in Yucatan. In 7 dagen tijd kun je makkelijk een stuk Yucatan zien. Ik denk wel dat het verstandig is om Merida ofzo als uitvalsbasis te gebruiken. Kun je daar vandaan naar Uxmal en de Puuc route toe (er schijnt een speciale bus te rijden die dit rondje doet en overal eigenlijk precies lang genoeg stopt, weten ze bij het Nomads hostel wel), Izamal vond ik zelf erg leuk om te zien en je zou nog richting Celestun kunnen gaan.

Chichen Itza kun je vanuit Cancun goed bereiken met een dagtocht (maar doe jezelf een lol, ga niet met zo'n touringcar mee! ), of je gaat naar Valladolid en daar vandaan naar Chichen Itza.
Het leukste aan Tulum is de lokatie, maar de tempel valt in het niets als je hem vergelijkt met Uxmal of Chichen Itza.

Palenque is wel heel mooi, maar dat is 8 uur bussen vanaf Merida en dat is best uit de richting. Terug naar Cancun is Palenque wel iets van 12 uur geloof ik.
Het is mooi, maar het is ook een hele reis!

Koop in ieder geval een Lonely Planet! Staat bergen informatie in.
pi_24248312
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 01:25 schreef Liejannuh het volgende:
500 euro red je makkelijk!

De bussen zijn echt heel goed geregeld in Yucatan. In 7 dagen tijd kun je makkelijk een stuk Yucatan zien. Ik denk wel dat het verstandig is om Merida ofzo als uitvalsbasis te gebruiken. Kun je daar vandaan naar Uxmal en de Puuc route toe (er schijnt een speciale bus te rijden die dit rondje doet en overal eigenlijk precies lang genoeg stopt, weten ze bij het Nomads hostel wel), Izamal vond ik zelf erg leuk om te zien en je zou nog richting Celestun kunnen gaan.

Chichen Itza kun je vanuit Cancun goed bereiken met een dagtocht (maar doe jezelf een lol, ga niet met zo'n touringcar mee! ), of je gaat naar Valladolid en daar vandaan naar Chichen Itza.
Het leukste aan Tulum is de lokatie, maar de tempel valt in het niets als je hem vergelijkt met Uxmal of Chichen Itza.

Palenque is wel heel mooi, maar dat is 8 uur bussen vanaf Merida en dat is best uit de richting. Terug naar Cancun is Palenque wel iets van 12 uur geloof ik.
Het is mooi, maar het is ook een hele reis!

Koop in ieder geval een Lonely Planet! Staat bergen informatie in.
Top! Thanx voor je reply, heb ik echt wat aan.. Lonely Planet staat zowiezo op het verlanglijstje ja!
pi_24248366
Graag gedaan!
Overigens, als je een auto huurt: doe jezelf een lol en huur geen kever! Het lijkt leuk, maar je wordt best wel blij van een auto met airco. En hoe schattig die kevers ook zijn, comfortabel zijn ze voglens mij niet echt.
  woensdag 29 december 2004 @ 09:09:25 #217
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_24271301
Een Beetle reed hartstikke leuk, je hebt echt het gevoel een 'echte Mexicaan' te zijn.
Echter na een weekje, vlak voordat we de bergen in reden, stopte ons kevertje ermee... Hij was dan ook al 8 jaar oud geloof ik, en viel van ellende bijna uit elkaar. Na heel wat gezeur met de verhuurmaatschappij uiteindelijk een luxere auto gekregen, en wegens miscommunicatie bij hun deze auto nog 2 weken mogen houden Een patserbak met airco, goeie radio, etc etc. Dat was toch wel lekker in de bergen, de Beetle had dat echt nooooit gered!
Geluk is een richting, geen punt
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:26:55 #218
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_24335737
ik ben net uit mexico terug gekomen. heb er 3 weken gezeten waarvan 2 rondgereisd door chiapas en oaxaca. heeft me incl. overnachting bussen enz enz zo'n eur 500,- gekost. dus da's best redelijk te betalen en de bussen zijn er echt goed geregeld. zeker als je de 1e klas bussen hebt!!! veel plezier daar!!!!
No Worries Mate!!!
pi_24588547
Ik ga met mijn partner naar Mexico van 16 t/m 30 mei, het is een autorondreis, ik begin in Mexico stad, vanwaar ik met de huurauto (ik heb die lekker ge-upgrade naar een dikke amerikaan met V6 met airco en automaat ), alle hotels zijn al geboekt, maar het geval wil nu dat ik bijna geen foto's kan vinden van de hotels, mijn verzoek aan jullie is indien iemand foto's heeft van de hotels die ik hieronder noem om ze even te mailen op deze site:

-Hotel Fontan in Mexico stad

-Hotel Calli in Tehuantepec

-Hotel Catedral in San Christobal

-Hotel Maya Tulipanes in Casas-Palenque

-Hotel Plaza Independencia in villahermosa

-Hotel los Acros in Catemoca

-Hotel Costa Sol in Veracruz.

Indien je er geen foto's van hebt maar me een beschrijving ervan zou willen geven van je eigen ervaring, daar ben ik ook blij mee.

Tevens wil ik graag weten als richtlijn wat je kwijt ben voor een maaltijd in een goed restaurant, en drank in de kroeg.

Weet iemand misschien wat de autobrandstof daar per liter kost?!

Het leuke van deze reis bij het reisbereau WRC reizen is dat we voor de in de genoemde "vanaf prijs" er ook inderdaad voor naartoe gaan , nadeel is dat er 50 euro p.p. aan brandstoftoeslag bijkomt, en nog eens 96 euro luchthaven belasting p.p. voor de tussenlanding in Atlanta USA , de ervaring leert weer eens dat bij een genoemde reis je die prijs met zo'n 25% moet verhogen als je wil weten wat de reis werkelijk kost.

Maar goed Mexico lijkt ons fantastich

Groet Genesis
pi_24589063
Brandstof was in oktober iets van 14 pesos geloof ik voor een liter (ongeveer 1 euro dus). Als ik het goed onthouden heb.

Drankjes kosten meestal tussen de 15 en 20 pesos (dacht ik) en eten kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb niet echt duur gegeten in Mexico, maar dat doe ik eigenlijk nooit op reis.
pi_24589411
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:05 schreef Liejannuh het volgende:
Brandstof was in oktober iets van 14 pesos geloof ik voor een liter (ongeveer 1 euro dus). Als ik het goed onthouden heb.

Ik denk dat je mbt de brandstofprijs abuis bent 14 Pesos p.ltr zou ie Euro's 1.32 zijn dat is meer als hier, dat kan gezien de levensstandaard in Mexico niet, ik denk dat indien die 14 Pesos klopt dat dat Gallons zijn, en dat is ongeveer 3,75 ltr.

Genesis
pi_24589990
Ow. Toen ik in oktober in Mexico was en 2000 pesos pinde, betaalde ik gewoon 280 euro ofzo. Dus dan klopt die 14 pesos voor 1 euro wel.
Prijs was zeker in liters, in Guatemala was het in Gallons, en daar hebben we ons nog over verbaasd.

Ik zie trouwens net hier dat het omgerekend een gulden per liter was!
Ik ben niet zo goed in prijzen onthouden dus. Ik wist alleen nog dat het iets met 1 was.

Maar afijn, alle hotels die je noemt ken ik niet.
Pak er eens een Lonely Planet bij, daar kun je vast meer in vinden.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 05:47:15 #223
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24619953
Exup:

Benzine:
- Normaal: $6.50 / liter (.50 euro of zo). Super iets duurder.

- Tolwegen: voor het stuk dat jij gaat doen (zo aan de plaatsen te zien) zal je een USD 60 oid aan tol kwijt zijn, valt dus wel mee.

Hotels:
- Fontan: geweldige ligging, aan de Reforma, aan de rand van Centro Historico. Verder redelijk eenvoudig, prima ontbijt buffet (dat wel prijzig is, helaas). Zorg ervoor aan de Reforma kant te komen, op een hoge verdieping, heb je wel het leuke uitzicht, niet de herrie van die brede straat. Als je echt stilte wil vraag dan een binnen kamer, muisstil maar geen uitzicht natuurlijk.
- Calli: Beste hotel van Tehuantepec, lekker zwembad. Prima keuken ook.
- Catedral: sorry ken ik niet, wel een van de weinige hotels in San Cris met zwembad(je).
- Maya Tulipanes: heel leuk hotelletje, sfeervol, kwaliteit van de kamers verschilt soms, maar is zeer prima. Lekker zwembad.
- Plaza Independencia: perfecte ligging midden in het centrum van Villahermosa. Redelijk groot zwembad. Kamers redelijk, niet super of zo. Villahermosa heeft La Venta, dat je wilt zien, en evt. Comalcalco (uurtje rijden geloof ik). Verder zo min mogelijk tijd doorbrengen.
- Los Arcos: Leuk hotelletje midden in het centrum van Catemaco. Mexicaanse stijl met - inderdaad- bogen :-)
- Costa Sol: Ligt in Boca del Rio, aan het strand (nu stelt dat strand niet zoveel voor, maar je had er nog niets van gezien, dus prima om even af te sluiten). De kamers zijn heel ruim, met een zitje, en ik meen allemaal met zeezicht. Verder heeft het hotel een lekker groot zwembad en vriendelijke obers die je de drankjes komen brengen :-) Niets mis mee dus.

In welk hotel slaap je in Oaxaca, trouwens?

Groetjes,

C.
pi_24641540
Vergeet nou s die Lonely Planet. It`s full of shit. Vorig jaar een maand in Yukatan, Belize en Guata geweest. Alleen de kaart klopt. De informatie niet en bovendien gaat iedereen daar wel naar toe.
Zorg voor 20 tips van diverse mensen en kruis die aan op je kaartje. Als je daar bent laat je je gewoon leiden door het toeval. Gaat de bus naar het noorden pas over 6 uur neem dan gewoon de bus naar het oosten.
Alles is te regelen als je daar bent, je kan zo goedkoop en zo duur als je zelf wilt leven. Wij spraken geen woord spaans maar dat was geen probleem. Probeer zo goed en kwaad als kan toch in gesprek te komen en leer het echte mexico kennen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 00:27:39 #225
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_24644416
Nou ik ben het niet met je eens, ik vind de Lonely Planet heel erg handig en er staat genoeg info in die wel klopt en je leert echt wel het echte Mexico kennen. Zolang je maar niet in een resort in Cancún gaat hangen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_24646508
Ik ben het er wel met Ass eens, ondanks de spelfouten o+ Je ziet op die routes vaak mensen met hun lonely planet lopen die zogenaamd "op de alternatieve route" zijn. Maar ze slapen in dezelfde hotels als groepsreizigers en houden exact dezelfde route aan. Vaak kwam ik backpackers iedere keer weer tegen, ze hadden net zo goed een groepsreis kunnen doen. Het is juist leuk om een beetje van het gebaande pad af te wijken. En een LP zal daarbij vast handig zijn
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:07:20 #227
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24646523
Zoals met alles is het weer wat je er zelf van maakt. Als jij een reisgids (LP of enig andere) ziet als een "bijbel" die je woord voor woord moet volgen schiet het inderdaad niet op. Als je de dingen eruit haalt die je nuttig lijken en deze ziet als startpunt voor je eigen verkenning, kom je een heel eind volgens mij...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 20 januari 2005 @ 18:31:45 #228
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_24654211
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook, ik vind de LP gewoon heel handig omdat er veel info instaat, wat niet betekend dat je alles letterlijk moet volgen, maar er staan goede richtlijnen in en zou toch niet zonder een LP gaan backpacken.

In Mexico heb ik genoeg met de 'locals' gesproken en ben zo genoeg te weten gekomen dus ben het er zeker mee eens dat je vooral met de mensen daar moet praten enzo, maar LP is altijd handig.

Met andere woorden, wat jij zegt bedoelde ik eigenlijk ook
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_24701962
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 05:47 schreef Casey het volgende:
In welk hotel slaap je in Oaxaca, trouwens?

Groetjes,

C.
Wij verblijven in Hotel Casantica in Oaxaca.

Al vast vriendelijk bedankt voor je respons, het is leuk om te weten wat we van onze accomodatie mogen verwachten

mvgr Rob.
pi_24707829
Kunnen jullie mij vertellen in hoe verre je vrij kan rond toeren in mexico? Ik hoor namelijk vaak dat het daar erg onveilig is...

en waar boeken jullie? Ik zit te kijken bij thomas cook enzo maar die sites zijn een beetje onduidelijk vind ik, ook weinig omogelijkheden op de datum dat ik wil (september)
  maandag 24 januari 2005 @ 11:30:52 #231
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24720829
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:57 schreef FireFoz het volgende:
Kunnen jullie mij vertellen in hoe verre je vrij kan rond toeren in mexico? Ik hoor namelijk vaak dat het daar erg onveilig is...

en waar boeken jullie? Ik zit te kijken bij thomas cook enzo maar die sites zijn een beetje onduidelijk vind ik, ook weinig omogelijkheden op de datum dat ik wil (september)
Ik heb nooit enig probleem gehad in Mexico. Voelde me er bijzonder veilig.
Natuurlijk gewoon goed op je spullen passen en niet rondrennen met al te dure spullen, maar verder absoluut geen probleem.

Waar je boekt hangt nogal af van wat je van plan bent. Ik boek altijd alleen een ticket en dat kan prima op www.vliegtarieven.nl. Wil je alvast een hostel voor je eerste nacht (de rest kan je makkelijk onderweg regelen) kun je eens kijken op www.hostelworld.nl
Rondreizen met de bus is zeer makkelijk en kun je allemaal ter plaatse regelen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 00:20:29 #232
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24734184
quote:
Op zondag 23 januari 2005 07:36 schreef exup het volgende:

[..]

Wij verblijven in Hotel Casantica in Oaxaca.

Al vast vriendelijk bedankt voor je respons, het is leuk om te weten wat we van onze accomodatie mogen verwachten

mvgr Rob.
Om het dan meteen maar af te maken:

Casantica is een héél leuk hotelletje!
Midden in het centrum van Oaxaca, op 1,5 blok van het zocalo ongeveer, zwembad(je)!!! leuk coloniaal aangekleed. Het is overigens in (delen van) een oud klooster gevestigd.
De kamers verschillen wat, probeer een kamer met twee bedden te krijgen deze zijn wat groter. kabel tv is aanwezig. Het restuarant is prima, voor de vaste lunchmenus (die dagelijks wisselen) zijn prima prijs/kwaliteit verhouding.

Veel plezier!!!!

Groetjes,

Casey
pi_24737711
Ik wil weer terug...
pi_24737841
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 00:20 schreef Casey het volgende:

[..]

Om het dan meteen maar af te maken:

Casantica is een héél leuk hotelletje!
Midden in het centrum van Oaxaca, op 1,5 blok van het zocalo ongeveer, zwembad(je)!!! leuk coloniaal aangekleed. Het is overigens in (delen van) een oud klooster gevestigd.
De kamers verschillen wat, probeer een kamer met twee bedden te krijgen deze zijn wat groter. kabel tv is aanwezig. Het restuarant is prima, voor de vaste lunchmenus (die dagelijks wisselen) zijn prima prijs/kwaliteit verhouding.

Veel plezier!!!!

Groetjes,

Casey
Bedankt voor de genomen moeite.

Maar 1 vraag schiet me wel door het hoofd, heb je toevallig een reisbureau?!

Want het wel allemaal heel mooi wat je opnoemt?

Of heb je toevallig dezelfde reisroute afgelegd, of ben je tevens heel Mexico "doorgecrost"?!

mvgr Rob
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:10:09 #235
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24744934
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:27 schreef exup het volgende:

[..]

Bedankt voor de genomen moeite.

Maar 1 vraag schiet me wel door het hoofd, heb je toevallig een reisbureau?!

Want het wel allemaal heel mooi wat je opnoemt?

Of heb je toevallig dezelfde reisroute afgelegd, of ben je tevens heel Mexico "doorgecrost"?!

mvgr Rob
Bijna goed Ik werk regelmatig als inkoper, daardoor ken ik verschrikkelijk veel hotels in heel Mexico (vooral zuidoost Mexico, het deel waar jij heen gaat). En ik heb zijdelings ook wel iets te maken met het bedrijf waar jij je tour gekocht hebt, zo ben ik vroeger (deels) verantwoordelijk geweest voor de routebeschrijving die je gaat krijgen. Hoewel: tegenwoordig zijn er andere mensen mee bezig, en herken ik mijn eigen teksten amper meer.

Even voor de duidelijkheid: het zijn iha gewoon leuke hotelletjes waar je heen gaat, geen super luxe he! (ik weet niet of ik je het verkeerde idee gegeven heb). De leukste is Casantica, daarna Maya Tulipanes. Ieder hotel heeft wel iets:

Fontan: ligging, verder niet zo boeiend
Casantica, heeft alles. Gewoon echt heel leuk, alleen zijn sommige kamerrs dus vrij klein.
Calli: beste wat er te krijgen is in Tehuantepec, zwembad.
catedral (ken ik zelf niet) maar ligging en stijl schijnen OK te zijn
Maya Tulipanes: Prima hotel, leuk aangekleed, zwembad
Plaza in. : ligging, en zwembad, verder niet zo boeiend
Los Arcos: ligging, en leuk aangekleed, en het dorpje is best heel grappig. Ga maar naar een heks toe voor een grote schoonmaak opm spiritueel gebied
Costa Sol: ligging (strand) lekker ruim en prima zwembad

Voor de rest zijn het (naar Mex klassificatie) 3 en 4* hotelletjes, verwacht dus geen haardrogers, minibars, meestal wel TV maar niet overal met kabel, airco alleen waar echt nodig (Calli, Maya Tulipanes, Playa In., Costa Sol). En dingen zullen wel eens niet precies werken zoals ze zouden moeten werken maar dat is vrij normaal in Mexico, komt ook in 5* of GT hotels voor

Groetjes,

C.
  zondag 10 april 2005 @ 12:59:13 #236
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26119964
Misschien een stomme vraag, maar ik weet het echt nie!

Wat voor een stopcontacten hebben ze in Mexico? Van die rare Amerikaanse of gewone Europese? Dank!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 10 april 2005 @ 13:04:36 #237
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26120112
quote:
Op zondag 10 april 2005 12:59 schreef jojomen4 het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik weet het echt nie!

Wat voor een stopcontacten hebben ze in Mexico? Van die rare Amerikaanse of gewone Europese? Dank!
Ze hebben er rare..... Gewoon een wereldstekker kopen bij de ANWB ofzo. kan je altijd overal terecht!!!
No Worries Mate!!!
  zondag 10 april 2005 @ 13:39:04 #238
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_26120875
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:04 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

Ze hebben er rare..... Gewoon een wereldstekker kopen bij de ANWB ofzo. kan je altijd overal terecht!!!
Dank je! Had ik nog nooit van gehoord Moeje eens zien hoe vet ie eruit ziet en dat voor maar 13,95


https://webwinkel.anwb.nl(...)ereldstekker.nl.html
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 10 april 2005 @ 19:50:45 #239
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26129908
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:39 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Dank je! Had ik nog nooit van gehoord Moeje eens zien hoe vet ie eruit ziet en dat voor maar 13,95


https://webwinkel.anwb.nl(...)ereldstekker.nl.html
hihi is wel een erg flitsende!!!!!!!!
No Worries Mate!!!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:54:21 #240
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_27508280
Heeft iemand een keer een visum aangevraagd.. en hoelang heeft het dan ongeveer geduurt?

THnx
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_27510364
Wat voor visum? Toeristenvisum hoef je niet aan te vragen. Die krijg je uitgedeeld in het vliegtuig. Werkvisa (FM3) zijn moeilijker te krijgen. Trek daar ongeveer een maand voor uit.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:45:03 #242
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_27569706
Studentenvisa... ?

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_28157619
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:45 schreef jojomen4 het volgende:
Studentenvisa... ?

Als je minder dan 3 maanden blijft kan dat dacht ik gewoon op een toeristenvisa...

Langer dan 3 maanden dan moet je ff faxen met de mexicaanse ambassade in den haag of met de nederlandse ambassade in mexico...
pi_28446436
Ik ga over 10 dagen naar Mexico!

16-daagse rondreis met Fox.

Ik ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in
  zondag 3 juli 2005 @ 15:58:37 #246
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28446889
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:44 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga over 10 dagen naar Mexico!

16-daagse rondreis met Fox.

Ik ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in
cool
welke kant van mexico ga je op?
No Worries Mate!!!
pi_28448351
Mexico City - Veracruz - Villahermosa - Palenque - San Christobal - Tehuantepec - Oaxaca - Taxco - Acapulco - Mexico City
  zondag 3 juli 2005 @ 17:00:45 #248
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28448553
Oaxaca
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  zondag 3 juli 2005 @ 17:04:41 #249
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28448667
Wat een leuke reis Fannetje!
Mexico City vond ik erg tof en San Christobal is ook geweldig! En Palenque heeft wel ongeveer de mooiste ruines!
En de rest is ook erg tof trouwens!
Alhoewel ik Oaxaca en Taxco heb gemist. Nouja, goede reden om nog een keer terug te gaan!
  zondag 3 juli 2005 @ 17:06:55 #250
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28448725
Veracruz is heeel vochtig warm, vandaar dat ik er weinig van gezien heb, met elke stap droop het zweet langs je rug, heerlijk!
Mexico City vond ik ook erg leuk en druk, San Cristóbal was ook mooi, maar wel koud en ben daar best ziek geweest, dus dat herinner je je dan ook nog altijd. Palenque is ook mooi, maar ik vond zelf de ruines van Chichen Itza mooier.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  zondag 3 juli 2005 @ 20:30:16 #251
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28454003
mexico city, palenque, sn christobal, oaxaca en taxco ben ik ook geweest. Vooral Oaxaca vond ik een erg leuke stad!!!! heel gezellig en leuke kroegjes. Casa de Mezcal :):)

en San Christobal ook trouwens. Daar vandaan kan je een hele leuke tour doen naar een paar oude dorpjes er omheen met een gids: Mercedes. Die loopt op een bepaalde tijd op het Zocolo met een felle paraplu. Ik neem aan dat je een Lonely Planet hebt, moet je daar even in kijken hoe laat en waar precies. Maar verder wordt dat echt een supergave tour!!!!!!!!

Veel plezier!!!!
No Worries Mate!!!
  zondag 3 juli 2005 @ 20:35:47 #252
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28454195


[ Bericht 100% gewijzigd door MrMadMan op 03-07-2005 20:36:14 ]
No Worries Mate!!!
  zondag 3 juli 2005 @ 20:53:21 #253
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28454812
Mercedes deed geen tour op de dag dat wij de tour wilden doen.
Dus toen zijn we met Raul en nog iemand meegeweest en dat was ook heel leuk.
Maar San Juan Chamula is idd een aanrader!
pi_28457716
Hee ben je met Raul geweest? Cool, daar boekte ik de tours ook altijd bij!
  zondag 3 juli 2005 @ 22:17:10 #255
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28457770
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:15 schreef Vogue het volgende:
Hee ben je met Raul geweest? Cool, daar boekte ik de tours ook altijd bij!
Wat leuk!
Hij was wel heel erg begaan en de tour werd ook aangeraden door Mercedes!
  maandag 4 juli 2005 @ 09:47:34 #256
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28467069
Ik ben wel met Mercedes meegeweest. Heel tof, maar er gaan vaak wel héél veel mensen met haar mee. Vond het toen niet zo erg, maar misschien wel leuk om naar iemand anders uit te kijken.

Veracruz is trouwens een hele leuke stad, met name 's avonds. De Zocalo is dan echt één groot feest!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 4 juli 2005 @ 09:48:39 #257
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28467096
Overigens kun je naar Chamula ook te paard gaan. Dan kom je niet met zo'n heel busje vol buitenlanders binnen. Heb dat de dag erena gedaan en vond dat ook erg leuk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:26:07 #258
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28488474
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:47 schreef Hik het volgende:
Ik ben wel met Mercedes meegeweest. Heel tof, maar er gaan vaak wel héél veel mensen met haar mee. Vond het toen niet zo erg, maar misschien wel leuk om naar iemand anders uit te kijken.

Veracruz is trouwens een hele leuke stad, met name 's avonds. De Zocalo is dan echt één groot feest!
Bedoel je qua grootte van groep? Dat vond ik nog wel meevallen. met zn 6-en. Maar wel goede uitleg enzo.

Enne zo'n beetje ieder Zocalo is een feestje 's-avonds. Lekker biertje erbij!!

Wat vinden jullie hier trouwens van het eten in Mexico?????
No Worries Mate!!!
  maandag 4 juli 2005 @ 23:07:42 #259
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_28494923
Ik vind het erg lekker.. maar ben dan ook bevooroordeeld.

Fannetje: jij gaat echt een prima reisje maken. Taxco en Oaxaca zijn heel erg leuk, en Acapulco ook. Veel mexicanen (zeker nu!) die daar op vakantie gaan, dus niet zo'n amerikaans gedoe als Cancun.

Weet je al wie je reisleider wordt? (kijken of ik hem/haar ken)....

Groetjes,

C.
pi_28521365
Nee, geen idee wie mijn reisleider wordt...

Maar een prima reisje zal het idd wel worden
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:18:59 #261
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28540937
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:26 schreef MrMadMan het volgende:
Bedoel je qua grootte van groep? Dat vond ik nog wel meevallen. met zn 6-en. Maar wel goede uitleg enzo.
Mercedes is ook een fantistische vrouw, maar ze in inmiddels natuurlijk wel vrij bekend. Daarom zijn haar groepen wel vaak wat groter. Maar blijkbaar niet altijd dus...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_28732342
Morgen naar Mexico
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:41:58 #263
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_28733560
Veel plezier!! *** jaloers is ***
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  maandag 18 juli 2005 @ 14:37:58 #264
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_28910081
Iemand enig idee of er een negatief reisadvies wordt gegeven voor Mexico nu Hurricane Emily daar aan het huishouden is?
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  maandag 18 juli 2005 @ 14:52:48 #265
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28910443
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:37 schreef Magicfrankie het volgende:
Iemand enig idee of er een negatief reisadvies wordt gegeven voor Mexico nu Hurricane Emily daar aan het huishouden is?
Nee. Reisadviezen worden bij mijn weten alleen afgegeven voor iets dat langdurig een probleem gaat zijn. Vandaag is het misschien niet zo best toeven daar, het strand zal nog even een puinzooi zijn, maar de hotels blijven echt wel staan. Als toerist hoef je er dus verder relatief weinig last van te hebben (dat dit voor de locale bevolking een heel ander verhaal is moge duidelijk zijn! ).

http://www.minbuza.nl/def(...)2AB884ABBX1X37652X64
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 18 juli 2005 @ 15:00:33 #266
21210 Paladin82
In Black and White
pi_28910646
Ik ben van plan samen met mijn vriendin in November een rondreis te maken door mexico met een van de rondreis aanbieders (Djoser, Summum, Shoestring). Iemand enig ervaring hiermee om te vertellen hoe het was.

Ben namelijk erg benieuwd hiernaar en wat was je nog extra per week kwijt.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_28910702
¿¿Is Mexico een beetje het Spanje van Noord-Amerika?? Lijkt me op zich wel een mooi land, alleen het komt zo armoedig op mij over. Misschien was het beter geweest als the US 200 jaar geleden heel Mexico ook in beslag hadden genomen ipv alleen de noordelijke staten zoals Texas en Californie
  maandag 18 juli 2005 @ 15:12:31 #268
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28910955
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:02 schreef The_Viper het volgende:
¿¿Is Mexico een beetje het Spanje van Noord-Amerika?? Lijkt me op zich wel een mooi land, alleen het komt zo armoedig op mij over. Misschien was het beter geweest als the US 200 jaar geleden heel Mexico ook in beslag hadden genomen ipv alleen de noordelijke staten zoals Texas en Californie
Misschien is het ook beter als jij gewoon thuis blijft.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 16:07:32 #269
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28912413
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:00 schreef Paladin82 het volgende:
Ik ben van plan samen met mijn vriendin in November een rondreis te maken door mexico met een van de rondreis aanbieders (Djoser, Summum, Shoestring). Iemand enig ervaring hiermee om te vertellen hoe het was.

Ben namelijk erg benieuwd hiernaar en wat was je nog extra per week kwijt.
Ik heb samen met mijn vader de rondreis met Baobab gedaan. Het eten betaal je dan zelf. Ik denk dat we bovenop de reissom zo'n ¤ 300 per persoon per week extra kwijt waren. Maar dat weet ik niet meer heel zeker. Het zal er wel in de buurt van liggen. De reis zelf was fantastisch.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 18 juli 2005 @ 18:31:17 #270
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_28916865
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:52 schreef Hik het volgende:

Nee. Reisadviezen worden bij mijn weten alleen afgegeven voor iets dat langdurig een probleem gaat zijn. Vandaag is het misschien niet zo best toeven daar, het strand zal nog even een puinzooi zijn, maar de hotels blijven echt wel staan. Als toerist hoef je er dus verder relatief weinig last van te hebben (dat dit voor de locale bevolking een heel ander verhaal is moge duidelijk zijn! ).

http://www.minbuza.nl/def(...)2AB884ABBX1X37652X64
Ok, thanks. Ik probeer het nieuws op de voet te volgen, maar tot nu toe is niet echt duidelijk hoe groot de schade is. CNN zegt 'Emily smacks Yucatan', maar veel verder dan wat commentaar over wat omgewaaide bomen komen ze niet. De Mexicanen schijnen zich goed voorbereid te hebben, dus dat zal ongetwijfeld wel geholpen hebben om de schade te beperken.
Cozumel lag in het oog van de orkaan, dus veel mensen waren daar weggegaan, en ook Playa del Carmen was behoorlijk geevacueerd.
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  maandag 18 juli 2005 @ 19:43:40 #271
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_28919142
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:00 schreef Paladin82 het volgende:
Ik ben van plan samen met mijn vriendin in November een rondreis te maken door mexico met een van de rondreis aanbieders (Djoser, Summum, Shoestring). Iemand enig ervaring hiermee om te vertellen hoe het was.

Ben namelijk erg benieuwd hiernaar en wat was je nog extra per week kwijt.
Je kunt hier Reisorganisaties: ervaringen gezocht ook nog even kijken, voor meer ideen.
  woensdag 20 juli 2005 @ 08:10:25 #272
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_28966459
Voor diegenen die het interesseert, even een updatje over de orkaan Emily, vanuit Monterrey, Mexico:

Inmiddels is de orkaan aangekomen in het noordoosten, al voorbij Cancun en de bekende stranden. Het schiereiland Yucatan is wel redelijk zwaar getroffen in materiele zin, maar er zijn verder geen doden meer gevallen (eerder al 3, maar tijdens de stormen zelf niemand). Het strand en vele onderkomens zijn beschadigd door de storm, maar ze zijn al volop bezig met herstelwerkzaamheden en vele toeristen zijn al weer terug naar hun eigen hotel, na even te zijn ondergebracht in andere onderkomens, bijvoorbeeld de grotere hotels en sporthallen.

Voor diegenen die binnenkort gaan, gewoon voor de zekerheid even het reisbureau bellen, maar de kans is groot dat je gewoon terecht kan, omdat de touroperators al vervangende onderkomens geregeld hebben! Heb al gehoord dat vanaf morgen de zon weer schijnt, dus dat zal best een leuke vakantie worden...

Alleen hopen dat wij het hier droog houden (in het noorden), de orkaan is nu op weg naar ons, komt waarschijnlijk morgen tegen de middag aan...
La mejor universidad es la de la vida...
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:09:55 #273
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28967875
Sterkte!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:12:50 #274
779 WaStEd
Hellaluha
pi_28967921
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:02 schreef The_Viper het volgende:
¿¿Is Mexico een beetje het Spanje van Noord-Amerika?? Lijkt me op zich wel een mooi land, alleen het komt zo armoedig op mij over. Misschien was het beter geweest als the US 200 jaar geleden heel Mexico ook in beslag hadden genomen ipv alleen de noordelijke staten zoals Texas en Californie
Tuurlijk... en Cuba erbij...
too much is not enough....
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:14:54 #275
779 WaStEd
Hellaluha
pi_28967948
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 08:10 schreef Yakko het volgende:
Voor diegenen die het interesseert, even een updatje over de orkaan Emily, vanuit Monterrey, Mexico:

Inmiddels is de orkaan aangekomen in het noordoosten, al voorbij Cancun en de bekende stranden. Het schiereiland Yucatan is wel redelijk zwaar getroffen in materiele zin, maar er zijn verder geen doden meer gevallen (eerder al 3, maar tijdens de stormen zelf niemand). Het strand en vele onderkomens zijn beschadigd door de storm, maar ze zijn al volop bezig met herstelwerkzaamheden en vele toeristen zijn al weer terug naar hun eigen hotel, na even te zijn ondergebracht in andere onderkomens, bijvoorbeeld de grotere hotels en sporthallen.

Voor diegenen die binnenkort gaan, gewoon voor de zekerheid even het reisbureau bellen, maar de kans is groot dat je gewoon terecht kan, omdat de touroperators al vervangende onderkomens geregeld hebben! Heb al gehoord dat vanaf morgen de zon weer schijnt, dus dat zal best een leuke vakantie worden...

Alleen hopen dat wij het hier droog houden (in het noorden), de orkaan is nu op weg naar ons, komt waarschijnlijk morgen tegen de middag aan...
Ik ben net een week terug, ik had het eigenlijk wel mee willen maken, mits er niks gebeurd natuurlijk, het weer lekker weer wordt en je gewoon weer in je hotel kan. Maar we hebben ook elke dag het nieuws zitten kijken om te zien wat er met Dennis zou gebeuren, die ging rechtsom over Cuba. Sterkte in ieder geval daar..
too much is not enough....
  maandag 25 juli 2005 @ 21:26:05 #276
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29123276
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:18 schreef Hik het volgende:

[..]

Mercedes is ook een fantistische vrouw, maar ze in inmiddels natuurlijk wel vrij bekend. Daarom zijn haar groepen wel vaak wat groter. Maar blijkbaar niet altijd dus...
Ok.... zojuist gehoord. Mercedes is tegenwoordig 'in den Heere' en houdt zich nu full time bezig met het winnen van nieuwe zieltjes. Zo doet dus GEEN tourtjes meer naar Chamula en Zinacantan.

Nu zijn er daar uiteraard andere mensen in gesprongen, die een 'namaak-mercedes' inclusief roze paraplu op het zocalo van San Cristobal gezet hebben om groepen te trekken. Deze nep-mercedes (een opel of zo??) is erg gemakkelijk te ontmaskeren, ze spreekt nl. praktisch geen woord Engels, wat de 'echte' Mercedes wél spreekt.

Je kunt nu dus de tourtjes boeken bij wie je maar wilt, Mercedes zoals vroeger bestaat (helaas!!!) niet meer.

Groetjes,

Casey.
pi_29235402
Gisteren teruggekomen uit Mexico en een geweldige reis gehad!
Prachtig weer en zeer mooie en indrukwekkende dingen gezien.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:47:16 #278
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29237326
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:26 schreef Casey het volgende:
Ok.... zojuist gehoord. Mercedes is tegenwoordig 'in den Heere' en houdt zich nu full time bezig met het winnen van nieuwe zieltjes. Zo doet dus GEEN tourtjes meer naar Chamula en Zinacantan.
Gosh, die Mercedes!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:30:37 #279
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_29264223
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:48 schreef Fannetje het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Mexico en een geweldige reis gehad!
Prachtig weer en zeer mooie en indrukwekkende dingen gezien.
waar ben je zoal geweest???
No Worries Mate!!!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:34:57 #280
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29274856
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:48 schreef Fannetje het volgende:
Gisteren teruggekomen uit Mexico en een geweldige reis gehad!
Prachtig weer en zeer mooie en indrukwekkende dingen gezien.
En wat vond je van Ellen als gids? En..... hoe is het afgelopen met die leuke Mexicanen, in Acapulco???

:-)

Groetjes,

Casey
  zondag 31 juli 2005 @ 10:30:28 #281
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_29287488
Details willen we horen Fannetje! En verhalen! En foto's willen we zien!
pi_29296749
Hoe weet jij dat allemaal? Overigens was ik niet degene van die leuke Mexicanen in Acapulco, daar heb ik eigenlijk ook maar erg weinig van meegekregen, dat was onze vlaamse afdeling

En Ellen was/is een geweldige reisleidster!
pi_29297531
Mexico City- Puebla - Veracruz - Villahermosa - Palenque - San Christobal - Tehuantepec - Oaxaca - Taxco - Acapulco.

Even geen zin in een reisverslagje, maar hier vast een paar fotootjes

De tempel van de Maan, Teotihuacan.


Palenque


De waterval van Misol-Ha


Twee Indiaanse meisjes in een dorp bij San Christobal


De "kerstboom" in de Sumidero Canyon


Monte Alban


Een vrouw in de optocht ivm het Guelaguetza feest in Oaxaca


Cactussen


Acapulco
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:57:41 #284
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29324552
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:37 schreef Fannetje het volgende:
Hoe weet jij dat allemaal? Overigens was ik niet degene van die leuke Mexicanen in Acapulco, daar heb ik eigenlijk ook maar erg weinig van meegekregen, dat was onze vlaamse afdeling

En Ellen was/is een geweldige reisleidster!
Ellen is een goede vriendin van mij... Dus toen ik hoorde dat jij naar Mexico zou komen terwijl zij een reisje ging gidsen was de connectie snel gemaakt. :-)

Mooie fotos trouwens!

Groetjes,

Casey
pi_29334141
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:57 schreef Casey het volgende:

[..]

Ellen is een goede vriendin van mij... Dus toen ik hoorde dat jij naar Mexico zou komen terwijl zij een reisje ging gidsen was de connectie snel gemaakt. :-)

Mooie fotos trouwens!

Groetjes,

Casey
Wat leuk En dan te bedenken dat Ellen Fok! niet eens kende.. We hebben het namelijk over Fok! gehad toen we in de bus een rondje "Lovestories" deden..

Heeft ze ook al verteld over onze mysteryguest?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:31:51 #286
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29470125
ja, jullie hadden de eerste dag een vaag figuur aan je groep hangen, begreep ik? Lachen...!

Ellen is trouwens erg benieuwd naar je recept voor 'Chicken-shit' wat dat ook moge zijn....

Groetjes!!!
pi_29474317
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 18:31 schreef Casey het volgende:
ja, jullie hadden de eerste dag een vaag figuur aan je groep hangen, begreep ik? Lachen...!

Ellen is trouwens erg benieuwd naar je recept voor 'Chicken-shit' wat dat ook moge zijn....

Groetjes!!!
Ik ben ook al niet degene van de chicken-shit. Ik heb er wel iemand over horen vertellen, maar weet niet meer wie dat was.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:01:33 #288
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29475202
Ok... dan is Ellen nu ook in de war. Zal die Stephanie wel geweest zijn, ik dacht eerst dat jij dat was (ivm. je nick hier). Sorry!!!

Nu weer over Mexico verder :-)

Wat vond je het leukst van de hele reis?
pi_29485283
Ik vond Palenque het mooist, en Oaxaca de gezelligste stad!
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:44:22 #290
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_29491325
Oaxaca rules!!!!! Da's echt een supergezellige stad!!! Al moet ik zeggen dat ik San Christobal ook wel erug leuk vond...
No Worries Mate!!!
pi_29556409
Ik vind Mérida een geweldige stad. Zal er goed kunnen wonen San Christobal is een goede tweede, maar vind ik een beetje geïsoleerd.
pi_29556862
Nog iets meer dan 2 weken en dan ga ik naar Mexico. Ik ben er ook wel aan toe.

We beginnen in Cancun, daar staat een huurauto klaar en gaan we een rondreis maken door Yucatan, ik heb er ontzettend veel zin in, maar moet ook nog goed lezen wat er op de route allemaal te zien is.

Hier stonden in ieder geval een aantal bekende plaatsnamen waar we langs komen, Oaxacca, Merida en San Christobal.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:01:35 #293
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29567998
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:47 schreef liempie het volgende:
Nog iets meer dan 2 weken en dan ga ik naar Mexico. Ik ben er ook wel aan toe.

We beginnen in Cancun, daar staat een huurauto klaar en gaan we een rondreis maken door Yucatan, ik heb er ontzettend veel zin in, maar moet ook nog goed lezen wat er op de route allemaal te zien is.

Hier stonden in ieder geval een aantal bekende plaatsnamen waar we langs komen, Oaxacca, Merida en San Christobal.
Als je vanuit Cancun naar Oaxaca gaat ga je wel een flinke rondreis maken! Leuk! wat ga je nog meer allemaal bezoeken? Hoelang ga je rondreizen?
pi_29580826
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 22:01 schreef Casey het volgende:

[..]

Als je vanuit Cancun naar Oaxaca gaat ga je wel een flinke rondreis maken! Leuk! wat ga je nog meer allemaal bezoeken? Hoelang ga je rondreizen?
De reis die we, ik en mijn vriendin, gaan maken is 18 dagen en komt uit de Oad Gids. Hij heet 'Het Indiaanse Zuidoosten'. De langste afstand die ik (ik ben de enige met een rijbewijs) zal rijden op een enkele dag is bijna 600km, maar er zijn ook plaatsen waar we meerdere dagen zullen blijven (o.a. Oaxaca).
De exacte route weet ik niet zo uit het hoofd, maar beginnen in Cancun daarna richting Merida -> Palenque -> San Christobal -> Oaxaca -> Veracruz en daarna via Chetumal weer terug naar Cancun.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:48:29 #295
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29584412
Ah ok, ik ken die reis, er zit inderdaad een behoorlijk lange dag in (van Tuxtla naar Oaxaca, idd ongeveer 600 km, maar reken op ongeveer 11 of 12 uur rijtijd!! Het is nl. een slingerende weg door de bergen (wel errug mooi)). Oaxaca is erg leuk.

Alvast in ieder geval veel plezier toegewenst!!!

Groetjes,

Casey
pi_29623165
Nog even een kaartje van de exacte route ingescand.

pi_29656684
Leuke route Liempie Nog een weekje en dan ga je! Ben nu al benieuwd naar de foto's en het reisverslag!
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:16:38 #298
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_29669566
Ik ben vandaag teruggekomen uit Mexico, erg gave vakantie gehad!
We (ik en m'n vriendin) zijn vanuit Cancun met het openbaar vervoer door Quintana Roo, Yucatan en Chiapas gereisd, en we zijn ook nog 3 dagen in Belize (Caye Caulker) geweest.
Onze route was: Cancun - Valladolid - Chichen Itza - Merida - Uxmal - Campeche - San Christobal de las Casas - Palenque - Chetumal - Belize City - Caye Caulker - San Pedro - Corozal - Chetumal - Tulum - Playa Del Carmen.
Bij de ruines van Chichen Itza en Uxmal waren we vroeg in de ochtend (8.00 uur), dit beviel ons erg goed, want het was er nog erg rustig. Verder was Merida erg leuk en levendig, en San Christobal erg mooi. We hebben per paard een bezoekje gebracht aan San Juan Chamula, vooral de kerk was erg bijzonder en vreemd om mee te maken.
Na Caye Caulker (wat erg relaxed was) was Tulum wel aardig, maar Playa Del Carmen vond ik echt 3x niks... veel te Amerikaans, in de winkels is alles in US dollars geprijsd, beetje jammer wel...

Al met al een behoorlijk drukke 1e week gehad, en een relaxte 2e week, prima dus!
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_29672020
Leuke route Magicfrankie! Uxmal is mooi he? Vergeleken Cancun vind ik Playa del Carmen nog een redelijk relaxed stadje. Heb je in Tulum in cabañas gezeten? Caye Caulker is een paradijsje, maar wat heb je in Corozal en Chetumal gedaan? Daar valt toch niet zo gek veel te doen behalve dat Mayamuseum? Of ben je erdoorheen gereisd?
Ik vond de bus van Belize City naar Chetumal geweldig. Een echte reggae-bus, althans toen ik er in zat: de chauffeur reed op z'n dooie gemakje richting het noorden, met keiharde reggaemuziek aan, het hulpje van de chauffeur stond mee te swingen en zingen en de chauffeur toeterde naar iedereen die er ook maar enigszins vrouwelijk uitzag onderweg
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:43:16 #300
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_29673427
Uxmal was inderdaad fantastisch! Zoals ik schreef waren we er erg vroeg, waardoor we met in totaal 8 mensen naar binnen gingen om 8 uur 's ochtends, heerlijk rustig dus! Het gras was nog vochtig, er zaten flink wat iguana's en je kon de vogels horen fluiten, dat zorgde wel voor een apart sfeertje.
In Cancun zijn we maar 1 nacht gebleven, op de dag dat we aankwamen met het vliegtuig. Daarna snel door naar Valladolid, een prima uitvalsbasis voor Chichen Itza trouwens, is maar 45 minuten met de bus.
Playa del Carmen vond ik tegenvallen, het was mij gewoon te toeristisch, te on-Mexicaans... maar goed, het strand was wel even lekker
In Tulum hebben we inderdaad 1 nacht in een cabana geslapen, was wel zeer apart zo met de ruisende zee op achtergrond.
In Corozal en Chetumal hebben we niet zoveel gedaan inderdaad, alleen maar doorheen gereisd. Wij zijn met een collectivo van Chetumal naar Belize City gegaan, maar dan wel zondagochtend vroeg, we kwamen toen net uit de nachtbus vanuit Palenque, de sfeer was er bij ons toen niet echt
Op de terugweg zijn we vanaf Caye Caulker met de speedboot naar San Pedro gegaan, en vanaf daar zijn we met een klein vliegtuigje naar Corozal gevlogen (Tropic Air), was ook wel een leuke ervaring, en het water is van bovenaf misschien nog wel mooier
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_29674416
Wat gaaf, met een vliegtuig naar Corozal vliegen Hoelang vlieg je daarover, 20 min? Heb je nu geen jet-lag trouwens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')