Zonde
Jammer van die velgen
Toch nog te herkennen
huile
cabrio
en nog 1:
Mooie velgen
Excuses voor de vele foto's, maar ze zijn ook zo mooi
Wat vinden jullie van deze busjes??
[Dit bericht is gewijzigd door Kluupkluup op 14-02-2004 00:06]
Edit: opmerking verwijderd...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 11:47]
prachtige auto's
blijft mooi!
quote:Kever cker zo mooi jah
Op zaterdag 14 februari 2004 01:47 schreef Myster_E het volgende:
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever.
De T1, de eerste in de reeks, ontworpen door de Nederlander Ben Pon:
Orginele schets T1, van Ben Pon:
De T2a al minder mooi dan de T1:
De T2b die band is niet mooi voorop (leuke caravan trouwens ) :
De T3 Huile :
De T3 Watergekoeld :
De T4 Mijn VW busje-look, wat doe je?! :
De T5 Leuk busje, maar had net zo goed bijvoorbeeld Mercedes kunnen zijn:
De T5 Microbus Zie ik daar de T1 weer een beetje
?!
Kan iemand er ronde voorlichten een verticale achterlichten van maken met photoshop
:
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 12:20]
quote:De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:36 schreef Omkron het volgende:
Waarom zijn die oude busjes dan zo duur...?
quote:De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op.
Terecht trouwens.
quote:Het kost ook steeds meer om een oude auto of busje op de weg te houden. Sommige mensen willen niet zelf sleutelen, maar wel een perfect busje. Dan betaal je ook de hoofdprijs.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:13 schreef Captain_Chaos het volgende:
De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen.Terecht trouwens.
quote:ronde voorlichten is gelukt, had geen zin meer in de achterkant maar bij deze heb ik wel mooiere velgen er op gedaan
Op zaterdag 14 februari 2004 02:07 schreef Kluupkluup het volgende:
De T5 MicrobusZie ik daar de T1 weer een beetje
?!
Kan iemand er ronde voorlichten een verticale achterlichten van maken met photoshop![]()
:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:maar wel ze hadden er wel een oplossing voor
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef stay_fun het volgende:
Toch zou ik niet graag een slippertje maken met een van deze classics, kooiconstructies, airbags, ABS, nog nooit van gehoord...
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:10 schreef GiSH het volgende:[..]
maar wel ze hadden er wel een oplossing voor
[afbeelding]
*subtiel trapjequote:Op zaterdag 14 februari 2004 21:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Erg mooi, maar de T3 dubbele cabine 4*4 is net een steekje mooierKun je na je rondritje europa de Parijs-Dakar nog ff doen....
Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mwa, de T1 is een soort lief knuffelbusje, maar de T3 (al dan niet watergekoeld) heeft ook wel wat met zijn/haar semi-foute jaren '80 uitstraling..
Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:
Je hebt de T3 luchtgekoeld..
dat is deze:
[afbeelding]
De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten..
Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat..
Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is
Ja joh.. ghehe..quote:
Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.
och johquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:30 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ja joh.. ghehe..
Nog niet besproken ofzo?!![]()
Het is trouwens de T5 Microbus..
Thijs. jij bent de man.. Mooie topickickquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:02 schreef thijs100 het volgende:
Best stoer busje he Thomasje![]()
Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:31 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?!![]()
Nee, is gewoon een bepaalde versie..quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes.
Ja kan.. Maar je kan er ook trike motoren inzetten..quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:06 schreef renkie het volgende:
(iets verneukt de layout:P)
Was volgens mij porsche 914 (en 924?) motoren die erin pasten, maar hetzelfde kan met de kever dus dat moet wel te vinden zijn
Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
924 motor gaat niet passen, dat is een 4 cilinder in lijn.
Het schijnt dat Porschemotoren tot 2,7 liter wel passen (ook boxermotoren immers).
Die trikemotoren zijn gewoon opgesoepte Kevermotoren. In de busjes zitten ook gewoon Kevermotoren, zij het dan met meer cilinderinhoud.
quote:
Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan.![]()
Ik heb 'm wel vorig jaar op de BBC gezien maar of hij hier al geweest is weet ik niet. Het was een geweldige afleveringquote:Op vrijdag 23 april 2004 18:58 schreef Kluupkluup het volgende:
Was dat een BBC-aflevering? (m.a.w. komt ie nog op de NL-tv?)
Ik wil er graag mee gaan toeren door Europa, maar als het geval bepakt is dan zal het geval wel niet boven de 100km/h uitkomenquote:Op vrijdag 23 april 2004 18:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor.. En het lekkerst rijden ze op de snelweg vlak achter een vrachtwagen, dan zijn ze ook het zuinigst.
.
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blubquote:Op vrijdag 23 april 2004 19:41 schreef Foo_niks het volgende:
Zoek eens op adapter plates voor V W versnellingsbakken.
Hiermee kan je bijna elke denkbare combinatie in elkaar schroeven zoals Golf,Ford inline,Ford V6 ,Toyota ,Subaru en Rover 3500.
Hewland maakt(e) ook een hele mooie spacer waarmee je een viercilinder Ford motor kan monteren.
Busbakken zijn te modificeren met allerhande onderdelen om bijvoorbeeld gebruik te maken van Porsche Cv koppelingen die tot 400 Pk kunnen weerstaan.
Voor een goede wegligging kan je beter gebruik maken van type twee versnellingsbakken dus niet het type met pendelassen.
Zelf had ik een kever met omgedraaide versnellingsbak a la Prsche 914 met een Ford onderblok/Lotus cilinderkop.Voordeel van midscheeps monteren is een betere gewichtsverdeling.
Voordeel van een motor uit een andere auto monteren is in de meeste gevallen een standaard hoger vermogen en lagere kosten qua tuning.
Ook bij autocrosswedstrijden zijn veel ideeen op te doen wat ombouw/tuning betreft.
Dat kan.....quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 april 2004 20:45 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Dat kan.....
Je kan tegenwoordig elk type geluid uit een uitlaat laten halen ,vooraf wordt er op de computer een simulatie gemaakt van het door jou gewenste geluid daarna wordt de uitlaat gefabriceerd.
Mijn busje, wat doe je!?quote:Op zondag 3 oktober 2004 12:35 schreef drelletje het volgende:
Ik zou ook wel een T1 willen en dan helemaal oververven met bloemetjes enzo![]()
Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zegquote:Op zondag 3 oktober 2004 12:58 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Mijn busje, wat doe je!?![]()
Vooruit, maar die V moet sowieso blijven ja.quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:06 schreef drelletje het volgende:
[..]
Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zeg
http://www.sounddogs.com/previews/36/mp3/303015_SOUNDDOGS_CA.mp3quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub![]()
![]()
Het probleem is meer het optrekken, dan komen de voorwielen los van de grond, dit soort omgebouwde busje hebben achter meestal dan ook nog een beugel hangen met wieltjes.quote:Op zondag 17 april 2005 15:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Topickickje..
Zo heerlijk fout dat ie cool is.. Alleen moet je niet plots remmen, dan rol je voorover. Krijgt het begrip 'overstuur' (achterwielen willen voorwielen 'inhalen') een hele andere betekenis..
De advertentie
Je hele MAT is verwijderd volgens mij.. Ik heb nu ook opeens nog maar 10 pagina's aan MAT, terwijl ik er eerder zeker een stuk of 50 had..quote:Op maandag 18 april 2005 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Over je My Active Topics lijst gevondenquote:Op maandag 18 april 2005 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Ah! Die paint job van de bovenstequote:Op woensdag 15 september 2004 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Veel VW busjes in Den Haag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
9500 is nog niet eens zo slechtquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:42 schreef ivetje het volgende:
owjee, op die site van kieftenklok staan 2 hele toffe!!!
Die eerste zeeblauwe, originele lak enzo en niet eens super duur
En die groen/witte uit californiëAlleen nieuwe moter nodig en er staat geen prijs bij...wel hele toffe kleur!!
idd, en die heb ik niet bij de hand zoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
9500 is nog niet eens zo slechtmaar dan moet je nog een motortje hebben, en een handig iemand die hem erin kan leggen
ik kan niet surfenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:47 schreef kroegtijger het volgende:
die laatste is wel helemaal de ultieme surf-bus....t plankje geeft t ook al aan
daar zou ik wel eens een paar maanden langs de franse en spaanse kust mee willen trekken
dat hoeft ook nietquote:
heel cool...alleen die velgen...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:50 schreef menesis het volgende:
op vakantie zag ik deze:
[afbeelding]
En ja, hij was in het echt nog veel mooier dan op de foto! Helemaal geweldig opgeknapt naar mijn idee!
quanta costa??quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:52 schreef ivetje het volgende:
Die is wel heel tof idd!!
Ik kwam laatst een te koop staande tegen bij de makro...zwart met wit, helemaal opgekanpt ook. Glimmend...maar ja, geen geld en geen rijbewijs he
tja...gelukkig hebben ze er daar geen spinners op gezetquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:56 schreef kroegtijger het volgende:
die is inderdaad heel gaaf geworden...maar weer die velgen heh...
deze is wel heel tof!! alleen beetje prijzigquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:07 schreef HPoi het volgende:
http://www.vwclassics.nl
1700 Bus T1 Camper 1967 Rood/Wit ¤ 22.500
Een zeldzame Dormobile- uitvoering. De bus is onlangs geheel gerestaureerd en in de originele kleuren rood met wit herspoten door een carrosserieherstelbedrijf in Belgie. De bus is geheel nieuw gestoffeerd en netjes opgebouwd. Bezichtiging op afspraak.
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Een uur dat is zo simpelquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
9500 is nog niet eens zo slechtmaar dan moet je nog een motortje hebben, en een handig iemand die hem erin kan leggen
8950 euroquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij Luchtgekoeld hebben ze ook nog wel redelijk betaalbare trouwens.
Die moet je er dan zelf in klussen, bij mijn weten zijn die busjes niet standaard met een zitje geleverd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:13 schreef ivetje het volgende:
8950 euro
[afbeelding]
Helaas bankjes achterin...ik heb liever een zitje
Nee, maar je ziet er erg veel te koop staan waar het wel in zit...dan betaal ik liever wat meer, dan het r zelf allemaal inmaken. Ben niet zo'n klusser he...ben een vrouwquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die moet je er dan zelf in klussen, bij mijn weten zijn die busjes niet standaard met een zitje geleverd.
Maar dan kun je juist leuk met stofjes en kussentjes en frutseltjes bezig enzo!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:17 schreef ivetje het volgende:
Nee, maar je ziet er erg veel te koop staan waar het wel in zit...dan betaal ik liever wat meer, dan het r zelf allemaal inmaken. Ben niet zo'n klusser he...ben een vrouw
Hmm...mja, da's ook weer zoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar dan kun je juist leuk met stofjes en kussentjes en frutseltjes bezig enzo!.
Met wat werk idd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:20 schreef ivetje het volgende:
mja...een T2 in niet al te goede staat zo te zien...en dit is nog maar de buitenkant
die T3's zijn gewoon lelijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:28 schreef HPoi het volgende:
7 busjes bij: (kijk onder Classics!!)
http://www.vwbus.nl/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(LUCHTGEKOELDE T3!!, dus uit de beginjaren van de T3!)
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
Vroeger misschien, nu rijden die vaker in Hyundai's en oudere Transits.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:38 schreef Geqxon het volgende:
De T3 is (niet rasistisch bedoeld) een enorme turkenbak
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:38 schreef Geqxon het volgende:
De T3 is (niet rasistisch bedoeld) een enorme turkenbak
Gadver, wat zijn die Duitsers toch slecht in het opdirken van auto's.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:43 schreef zijle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Stuk beter dan die oude troep
[afbeelding]
VW bus met een porsche motor
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:10 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie het kleine niet eert,.....
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:10 schreef Foo_niks het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie het kleine niet eert,.....
quote:
Dat is de T1quote:Geen idee welke versie het is, maar ze lijken op de T2 is de laatste post hier... In brazilie zie ik ze zovee lrijden, bijna allemaal in het wit... Ze worden hier dus ook nog steeds flink gebruikt als bedrijfswagen... Overigens zie ik ze ook nog regelmatig met een grote V op de voorkant, en in plaats van een schuifdeur, zijn het klapdeurtjes....
zonder v, zijn ze nog steeds nieuw te koop...
http://www.vw.com.br/defa(...)i%2FDefault%2Easp%3F
vrijvertaald:quote:Módulo Desembaçador do vidro traseiro R$ 145,00
Alternador trifásico 55A
Bateria 265A (54Ah)
Desembaçador do vidro traseiro
quote:Desembaçador module of the back glass R$ 145,00
three-phase Alternator 55A
Battery 265A (54Ah)
Desembaçador of the back glass
Flexe sitequote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:42 schreef Vince-E het volgende:
even wat gezocht op mercado livre:
circa 1000 euro, T1uit 1969 : http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31426400
circa 1300 euro, t1 uit 1973: http://www.mercadolivre.com.br/jm/item?site=MLB&id=31788537
verder nog een lijst met t1 en t2 te koop via mercado livre...
http://www.mercadolivre.com.br/jm/search?as_word=kombi&as_categ_id=3196
zo ook een pickup en een compleet geisoleerde bus, kan je ijsjes verkopen ofzo
mee eensquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:48 schreef ivetje het volgende:
maar die van jou gaat over wat je ervan vindDie van mij is elkaar helpen met busjes vinden, slowchatten etc.
Jammer dat ze het 'spijltje' van de Spijlbus dan vergetenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:39 schreef GiSH het volgende:
waarom een oude kopen als je ook een nieuwe kan kopen
[afbeelding]
http://www.geocities.jp/kgdgk927/mbfn.html
is dat een orginele VW fabriek??quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
De T2 word nog gebouwd in Brazilië, en naar Duitsland geïmporteerd
URl van importuer even kwijt
Schande!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef GiSH het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
ze zijn er wel met spijl, maar het niet iszo'n mooi gezicht.
Vrouw van mijn dromenquote:Op zondag 13 november 2005 22:20 schreef Ephemera het volgende:
Ik vind ze ook zoooo mooi. Ik heb 0,0 verstand van auto's.. maar dit vind ik écht niiice![]()
Slowchatten?quote:Op maandag 14 november 2005 15:48 schreef Tjabbo het volgende:
Doen we ff ergens anders slowchatten ajb?
Jammer dat 't stuur rechts zit..quote:Op maandag 14 november 2005 16:43 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n Citi Golf is wel extreem cool, kost (voor een nieuwe auto) geen drol, en dan heb je een heerlijk retro wagentje met van binnen hedendaagse comfort:
[afbeelding]
dat dashboard zit ook in de fabia (zit trouwens ook in de Gol) stuur lijkt erg op de lupo 3l.quote:Op maandag 14 november 2005 16:43 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n Citi Golf is wel extreem cool, kost (voor een nieuwe auto) geen drol, en dan heb je een heerlijk retro wagentje met van binnen hedendaagse comfort:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij Luchtgekoeld hebben ze ook nog wel redelijk betaalbare trouwens.
Deze is van pimp my ride...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vond deze toevallig via google:
[afbeelding]
Als ik er een koop, wil ik er zo-een.. was eending
Deze is niet van Pimp My Ride...quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:58 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Deze is van pimp my ride...
Was van de week nog op tv!
OMGquote:Op zondag 22 januari 2006 21:26 schreef HPoi het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
http://ziza.ru/2006/01/20/V8-VW-Bus.htmlquote:
Idd hee..quote:Op zondag 22 januari 2006 22:18 schreef Geqxon het volgende:
Het oog voor detail is wel ruig, zie ook het bloemenhoudertje!
Die is wel van Pimp my ride. Die auto staat op de pic verdimme in de loods van West Coast Customquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Deze is niet van Pimp My Ride...![]()
Deze is niet van Pimp My Ride...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:29 schreef blieblie het volgende:
[..]
Die is wel van Pimp my ride. Die auto staat op de pic verdimme in de loods van West Coast Custom.
Daar was ik dus net mee bezig Alex.. bij deze..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Je, leuk zon welels niets discussie.Kom dan met een paar screenshots van DIE VW Bus in pimp my ride? Waarvan minstesn 1 met MTV logo, en minstens 1 met Xzibit...
En neit ieder door west coast customs gepimpt voertuig komt automatisch in pimp my ride.. eerst zien, dan geloven.
Mooi, bedankt, bewijs geleverd, nu weer vrolijk verder fappen op de prachtige busjesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:12 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Daar was ik dus net mee bezig Alex.. bij deze..
Zijn er btw geen (betaalde) oostblok-varianten van gemaakt?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mooi, bedankt, bewijs geleverd, nu weer vrolijk verder fappen op de prachtige busjes
Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:08 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Zijn er btw geen (betaalde) oostblok-varianten van gemaakt?
Van zo'n succes-uitvoering worden namelijk meestal gewoon kopieen gemaakt in dat soort landen?
(ik richt me maar even tot jou, aangezien jij van de Astero's, Autovazen, Autozazen, AZLK'n, Bronto's, GAZzen, Lada's, Luazen, Moskvitchen, OKA's, UAZ'n, Urals, VAZen, ZILen en ZIMen bent)
Oe, bijna net zo rond en dezelfde hippie streetcred!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurt
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vond em eerst niks (te hoekig).. maar ik moet hem even los zien van de hele T serie denk ik.. En dan is ie ganz geil...quote:
Ik heb vorige week een kever gekocht uit 1983quote:Op zaterdag 14 februari 2004 01:47 schreef Myster_E het volgende:
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever.
ganz geil..!quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:02 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een kever gekocht uit 1983![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
voor dát geld ga ik dan toch liever voor een goedkoop T1'tjequote:Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
brilkever helemaal onbetaalbaar..quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
Brilkever is het ouds van de drie genoemden..quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef Geqxon het volgende:
Ovaaltje? Brilkever?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
+1 scherpquote:
Maar klopt idd.. Die lijnen lopen, vind ik, mooier door dan bij de nieuwere versies..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Geqxon het volgende:
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
so..?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:02 schreef Maikalo het volgende:
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
GROTE kick!!
Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!
Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)![]()
Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...
Nu nog die grote zak met geld![]()
mooie busquote:Op zaterdag 23 september 2006 01:51 schreef -VnCnT- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.
Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)
Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.![]()
Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus.Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.
![]()
Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.![]()
Ook erg mooi, ik ken iemand die heeft een TDI met alles rood.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus![]()
![]()
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Mijn lievelings Busjee
![]()
(op BangBus na
)
Zie hier pics: http://sam13a.blogspot.com/quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:03 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
Nou 2x per maand ofzo... echt niet vaker... Ja, als het mooi weer is! Dan gaat hij wat vaker naar buiten...quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:06 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:58 schreef -VnCnT- het volgende:
De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.
Nou bij mij niet dus! Het leek wel godsgruwelijk hard in dat ding... wel een prachtig om de verbaasde looks op mensen hun gezichten te zien als je ze inhaalt met je T1..quote:Op zondag 24 september 2006 14:33 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.
Heeft een T1 de motor van een Kever??quote:Men zat vast aan de 4cyl. luchtgekoelde 1131cc Boxxer motor met maar 25PK (![]()
)
De modellen in USA tot Januari 1964 hadden een 1200cc motortje.quote:Heeft een T1 de motor van een Kever?? 25PK
Neejoh..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef hjs het volgende:
stelletje luchtgekoelde gekken !!
VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ?
[afbeelding]
Yep, zie ook http://www.wakebus.com/quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
Leuke foto's heb je daar...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:05 schreef hjs het volgende:
decals kunnen later toegevoegd zijn
Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien
Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde).
bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien.
foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm
en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings
klik
[afbeelding]
Bedankt voor je tip! Gelukkig zit ik hier al gebakken... Die ouwe van mij is m'n eigen kever/ vw guru. Weet ieder moertje, boutje etc. uit z'n hoofd te vertellen. Echt onvoorstelbaar!quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:35 schreef hjs het volgende:
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d..
Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite
Heb mooi werk van hem gezien op die forums.
Ik gooi gewoon Euro 95 Loodvrij in de T1 hoor... Ik dacht dat alle Kevers na 1968 (als ik me niet vergis) op Loodvrij kunnen rijden. Jij hebt een T2? Die zou ook gewoon op Loodvrij moeten kunnen rijen.quote:Op zondag 26 november 2006 18:45 schreef hjs het volgende:
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is.
Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik)
dat klopt niet helemaal orgineel hale die busjes maar 70 tot 90kmh! 1200cc motortjesquote:Op vrijdag 13 februari 2004 23:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Nu betaal je er tussen de 10 en 20 duizend euro voor (voor een busje in zeer goede staat).
Met de orginele motor ga je niet harder dan ongeveer 110/120. Laat staan hoe hard je gaat met al je vakantiespullen erin.
die is alweer aan het roesten van onder! best lelijk gespoten (in de wielkasten zie je verfdampen enz) en alle apparatuur moest die jongen kopen. aangezien hij geen geld had is al het geluid enz na de opnames er weer uit gehaald.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
ZUKquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, de ZUK komt denk ik redelijk in de buurt
[afbeelding]
[afbeelding]
pas stond ergens een samba voor 58'000 zware opknapper!quote:Op donderdag 26 april 2007 15:23 schreef hjs het volgende:
Voor een Samba durfen ze nog veel meer te vragen.
kijk maar eens bij retroville op de site, 30.000 voor een bus in die staat, ze zijn helemaal gek !!
Ik zal mijn mening maar voor me houden over Dennis en Carlos
jah dat was hemquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:55 schreef hjs het volgende:
Die bij Dennis (Retroville) is ook al in prijs gezakt, kan best dezelfde zijn.
http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=1393.0
jah best veel werk jammer genoegquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:13 schreef hjs het volgende:
1500, zeker met erg veel werk?
Wesley uit Purmerend heeft net een T1 in duitsland gekocht.
[afbeelding]
Komende ACI maar eens bekijken
Tis het enige topic in de search wat specifiek over de transporter gaat/ ging..quote:Op maandag 18 april 2011 20:38 schreef ook_gek het volgende:
anders kick je een topic van mega veel jaar omhoog
quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:34 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind een onderscheid luchtgekoelde/watergekoelde VW's wel prima.. Zit nu op mn iPhone, maar als ik mijn macbookje heb zal ik eens en mooi Luchtgekoeld VW-topic openen
bij mij voor 1000 minder heb ik er 1 staanquote:Op maandag 18 april 2011 20:03 schreef theKiD het volgende:
Eindelijk een topic gevonden over mijn favoriete busjes![]()
Iemand (T42??) nog een idee waar ik het beste een harde, niet te dure, bus kan aanschaffen? (max 4000) Zal dus zowiezo een t3 worden..
Maar daar was toch iets mis met de motor?quote:Op woensdag 20 april 2011 09:16 schreef T42 het volgende:
[..]
bij mij voor 1000 minder heb ik er 1 staanwaar je in kan slapen zelfs
95% hard pm me maar
jup maar volgende week ga ik een motor kopen als goed maar dan word ie een heel stuk duurderquote:Op woensdag 20 april 2011 19:28 schreef theKiD het volgende:
[..]
Maar daar was toch iets mis met de motor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |