Zonde
Jammer van die velgen
Toch nog te herkennen
huile
cabrio
en nog 1:
Mooie velgen
Excuses voor de vele foto's, maar ze zijn ook zo mooi
Wat vinden jullie van deze busjes??
[Dit bericht is gewijzigd door Kluupkluup op 14-02-2004 00:06]
Edit: opmerking verwijderd...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 11:47]
prachtige auto's
blijft mooi!
quote:Kever cker zo mooi jah
Op zaterdag 14 februari 2004 01:47 schreef Myster_E het volgende:
Prachtige auto's, er is echter één auto waar ik meer voor voel: De Kever.
De T1, de eerste in de reeks, ontworpen door de Nederlander Ben Pon:
Orginele schets T1, van Ben Pon:
De T2a al minder mooi dan de T1:
De T2b die band is niet mooi voorop (leuke caravan trouwens ) :
De T3 Huile :
De T3 Watergekoeld :
De T4 Mijn VW busje-look, wat doe je?! :
De T5 Leuk busje, maar had net zo goed bijvoorbeeld Mercedes kunnen zijn:
De T5 Microbus Zie ik daar de T1 weer een beetje
?!
Kan iemand er ronde voorlichten een verticale achterlichten van maken met photoshop
:
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 14-02-2004 12:20]
quote:De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:36 schreef Omkron het volgende:
Waarom zijn die oude busjes dan zo duur...?
quote:De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
De goedkope zijn al weggeroest, de goede (en dus dure) zijn over. En ze zijn gewild, dus dat drijft de prijs ook nog op.
Terecht trouwens.
quote:Het kost ook steeds meer om een oude auto of busje op de weg te houden. Sommige mensen willen niet zelf sleutelen, maar wel een perfect busje. Dan betaal je ook de hoofdprijs.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:13 schreef Captain_Chaos het volgende:
De T1 heeft gewoon een ongekende CULT-status gekregen.Terecht trouwens.
quote:ronde voorlichten is gelukt, had geen zin meer in de achterkant maar bij deze heb ik wel mooiere velgen er op gedaan
Op zaterdag 14 februari 2004 02:07 schreef Kluupkluup het volgende:
De T5 MicrobusZie ik daar de T1 weer een beetje
?!
Kan iemand er ronde voorlichten een verticale achterlichten van maken met photoshop![]()
:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:maar wel ze hadden er wel een oplossing voor
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef stay_fun het volgende:
Toch zou ik niet graag een slippertje maken met een van deze classics, kooiconstructies, airbags, ABS, nog nooit van gehoord...
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:10 schreef GiSH het volgende:[..]
maar wel ze hadden er wel een oplossing voor
[afbeelding]
*subtiel trapjequote:Op zaterdag 14 februari 2004 21:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Erg mooi, maar de T3 dubbele cabine 4*4 is net een steekje mooierKun je na je rondritje europa de Parijs-Dakar nog ff doen....
Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mwa, de T1 is een soort lief knuffelbusje, maar de T3 (al dan niet watergekoeld) heeft ook wel wat met zijn/haar semi-foute jaren '80 uitstraling..
Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Oja.. wat ik telkens bedoel met watergekoeld is dit:
Je hebt de T3 luchtgekoeld..
dat is deze:
[afbeelding]
De watergekoelde T3 heeft van de vierkante lichten..
Maar ik moet idd toch toegeven.. Dat 'foute' van die vierkante lichten heeft ook wel weer wat..
Maar ik blijf erbij dat de T1 mooier is
Ja joh.. ghehe..quote:
Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij hadden een watergekoelde T3 met gewoon ronde lichten.
och johquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:30 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ja joh.. ghehe..
Nog niet besproken ofzo?!![]()
Het is trouwens de T5 Microbus..
Thijs. jij bent de man.. Mooie topickickquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:02 schreef thijs100 het volgende:
Best stoer busje he Thomasje![]()
Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:31 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ohw.. dan heb ik dat verkeerd begrepen hoe dat zit.. Is de 1 een ouder model of.. ?!![]()
Nee, is gewoon een bepaalde versie..quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij waren die vierkante lichten een vorm van tuning. In die tijd kon je gewoon andere grilles kopen met vierkante lampjes.
Ja kan.. Maar je kan er ook trike motoren inzetten..quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:06 schreef renkie het volgende:
(iets verneukt de layout:P)
Was volgens mij porsche 914 (en 924?) motoren die erin pasten, maar hetzelfde kan met de kever dus dat moet wel te vinden zijn
Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
924 motor gaat niet passen, dat is een 4 cilinder in lijn.
Het schijnt dat Porschemotoren tot 2,7 liter wel passen (ook boxermotoren immers).
Die trikemotoren zijn gewoon opgesoepte Kevermotoren. In de busjes zitten ook gewoon Kevermotoren, zij het dan met meer cilinderinhoud.
quote:
Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zou er iig een andere motor indoen.. Nu heeft 't busje een max van 110 km/h. Optrekken doen ze trouwens verassend snel :d .. Ik zag laatst een filmpje van een T1-busje (orgineel) op een dragbaan.![]()
Ik heb 'm wel vorig jaar op de BBC gezien maar of hij hier al geweest is weet ik niet. Het was een geweldige afleveringquote:Op vrijdag 23 april 2004 18:58 schreef Kluupkluup het volgende:
Was dat een BBC-aflevering? (m.a.w. komt ie nog op de NL-tv?)
Ik wil er graag mee gaan toeren door Europa, maar als het geval bepakt is dan zal het geval wel niet boven de 100km/h uitkomenquote:Op vrijdag 23 april 2004 18:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel redelijk rap ja, maar bij 20 km/u is de fut er ook wel weer uit hoor.. En het lekkerst rijden ze op de snelweg vlak achter een vrachtwagen, dan zijn ze ook het zuinigst.
.
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blubquote:Op vrijdag 23 april 2004 19:41 schreef Foo_niks het volgende:
Zoek eens op adapter plates voor V W versnellingsbakken.
Hiermee kan je bijna elke denkbare combinatie in elkaar schroeven zoals Golf,Ford inline,Ford V6 ,Toyota ,Subaru en Rover 3500.
Hewland maakt(e) ook een hele mooie spacer waarmee je een viercilinder Ford motor kan monteren.
Busbakken zijn te modificeren met allerhande onderdelen om bijvoorbeeld gebruik te maken van Porsche Cv koppelingen die tot 400 Pk kunnen weerstaan.
Voor een goede wegligging kan je beter gebruik maken van type twee versnellingsbakken dus niet het type met pendelassen.
Zelf had ik een kever met omgedraaide versnellingsbak a la Prsche 914 met een Ford onderblok/Lotus cilinderkop.Voordeel van midscheeps monteren is een betere gewichtsverdeling.
Voordeel van een motor uit een andere auto monteren is in de meeste gevallen een standaard hoger vermogen en lagere kosten qua tuning.
Ook bij autocrosswedstrijden zijn veel ideeen op te doen wat ombouw/tuning betreft.
Dat kan.....quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 april 2004 20:45 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Dat kan.....
Je kan tegenwoordig elk type geluid uit een uitlaat laten halen ,vooraf wordt er op de computer een simulatie gemaakt van het door jou gewenste geluid daarna wordt de uitlaat gefabriceerd.
Mijn busje, wat doe je!?quote:Op zondag 3 oktober 2004 12:35 schreef drelletje het volgende:
Ik zou ook wel een T1 willen en dan helemaal oververven met bloemetjes enzo![]()
Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zegquote:Op zondag 3 oktober 2004 12:58 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Mijn busje, wat doe je!?![]()
Vooruit, maar die V moet sowieso blijven ja.quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:06 schreef drelletje het volgende:
[..]
Die V vorm voorop natuurlijk behouden! Maar hee zo een busje moet toch met bloemetjes! Komop zeg
http://www.sounddogs.com/previews/36/mp3/303015_SOUNDDOGS_CA.mp3quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik wil nog wel dat er een kever-geluidje uitkomt.. Van dat ronkende blub-blub-blub-blub-blub-blub![]()
![]()
Het probleem is meer het optrekken, dan komen de voorwielen los van de grond, dit soort omgebouwde busje hebben achter meestal dan ook nog een beugel hangen met wieltjes.quote:Op zondag 17 april 2005 15:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Topickickje..
Zo heerlijk fout dat ie cool is.. Alleen moet je niet plots remmen, dan rol je voorover. Krijgt het begrip 'overstuur' (achterwielen willen voorwielen 'inhalen') een hele andere betekenis..
De advertentie
Je hele MAT is verwijderd volgens mij.. Ik heb nu ook opeens nog maar 10 pagina's aan MAT, terwijl ik er eerder zeker een stuk of 50 had..quote:Op maandag 18 april 2005 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Over je My Active Topics lijst gevondenquote:Op maandag 18 april 2005 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom staat dit topic niet in mn active topics, terwijl ik hier toch duidleijk gepost heb
Ah! Die paint job van de bovenstequote:Op woensdag 15 september 2004 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Veel VW busjes in Den Haag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
9500 is nog niet eens zo slechtquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:42 schreef ivetje het volgende:
owjee, op die site van kieftenklok staan 2 hele toffe!!!
Die eerste zeeblauwe, originele lak enzo en niet eens super duur
En die groen/witte uit californiëAlleen nieuwe moter nodig en er staat geen prijs bij...wel hele toffe kleur!!
idd, en die heb ik niet bij de hand zoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
9500 is nog niet eens zo slechtmaar dan moet je nog een motortje hebben, en een handig iemand die hem erin kan leggen
ik kan niet surfenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:47 schreef kroegtijger het volgende:
die laatste is wel helemaal de ultieme surf-bus....t plankje geeft t ook al aan
daar zou ik wel eens een paar maanden langs de franse en spaanse kust mee willen trekken
dat hoeft ook nietquote:
heel cool...alleen die velgen...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:50 schreef menesis het volgende:
op vakantie zag ik deze:
[afbeelding]
En ja, hij was in het echt nog veel mooier dan op de foto! Helemaal geweldig opgeknapt naar mijn idee!
quanta costa??quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:52 schreef ivetje het volgende:
Die is wel heel tof idd!!
Ik kwam laatst een te koop staande tegen bij de makro...zwart met wit, helemaal opgekanpt ook. Glimmend...maar ja, geen geld en geen rijbewijs he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |