Met haar leeftijd van nog maar 19 kan t nog heel wat worden met deze dame in de toekomst. Je zult verrast staan van de zang- en muziekale kwaliteiten van Katie Melua.
Luister naar t album en post hier je reactie! Heb je t album al gehoord? Wat vind je ervan??
Officieele site: www.katiemelua.com
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:03 schreef TheSeeker_NL het volgende:
even downloaden, ben benieuwd.
laat ff weten wat je ervan vind!
Maar het zijn het wel relaxte nummers, dus ik denk dat ik het maar ga bestellen bij Play.com.
Dat zou ook eens een keer tijd worden zeg....quote:Op donderdag 9 september 2004 17:27 schreef MaartenGrendel het volgende:
MTV Nederland zendt 'Crawling Up A Hill' inmiddels ook uit.
Leuke muziek, leuk meisje.
Ik had graag heen gewild, maar draaide de cd nog maar een keertje.quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:59 schreef SevenWonders het volgende:
Gisterenavond in Vredenburg was ze geweldig. Band soms een beetje te hard ingemixt, maar ze bleef overeind...was erg gaaf!
vertel eensquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Euhm.. het schijnt dus dat ze best goed verkoopt in NederlandEn daar snap ik weinig van. Maar goed.
Overigens heb ik haar geinterviewd, niet wetende dat ze eigenlijk best groot is.
Nee, hoor, je hebt iets snellere nummers zoals Mockingbird Song of My Aphrodisiac IsYou. Tiger in the Night, Belfast (Penguins and Cats), Call of the Search etc. zijn wel in de langzamere tempo.quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:06 schreef mitt het volgende:
Is de hele cd zoals Faraway Voice en The Closest Thing To Go Crazy qua tempo?
wat die twee liedje ken ik en vind ik erg mooi..
Bedankt voor de link, ik heb straks ook een dubbele album...quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zojuist besteld:
Katie Melua - Call Off The Search (With Bonus DVD)
Met een volledig concert op de bonus DVD. Zie ook http://web25.s4.typo3server.com/discography.0.html
Waarom brengen ze dit niet meteen uit als het album geïntroduceerd wordt? Dadelijk heb ik 't album dubbel.
De nummers die ik ken van Jamie Cullum kan ik ook wel waarderen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:05 schreef RiddlerMark het volgende:
ze heeft ook ene duet met Jamie Cullum gedaan. The Love cats heet het nummer (Y)
Dit duet is een cover van The Cure en ze speelde het bij de Brit-Awards en twee weken geleden ook in Vredenburg...klonk goed!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:05 schreef RiddlerMark het volgende:
ze heeft ook ene duet met Jamie Cullum gedaan. The Love cats heet het nummer (Y)
Ok, die moet ik dus luisteren. Ben heel benieuwd wat ze daarmee hebben gedaanquote:Op maandag 18 oktober 2004 07:32 schreef SevenWonders het volgende:
Dit duet is een cover van The Cure en ze speelde het bij de Brit-Awards en twee weken geleden ook in Vredenburg...klonk goed!
Ja, werd een paar posts hierboven ook vermeld.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:12 schreef HuubTuub het volgende:
Er is natuurlijk al een re-release van het album gekomen. Met een bonus DVD.
Dus voor iedereen die nog wilde kopen, nu is je kans.
Lijkt Katie toch weer op die Norah Jones, die heeft ook een tik een een cd te re-releasen met diverse extra's. (of althans; de platenmaatschappij van...)
Neem contact op met hen, sturen ze een nieuwe.quote:Op maandag 1 november 2004 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die limited edition is op 16/10 naar mij verzonden. Ik heb 'm nog steeds niet gezien. Meer mensen last van een erg trage levering? Normaal geen problemen bij Play.
E-ezel!quote:Op woensdag 3 november 2004 10:26 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
maar uuhm waar kan je dat duet vandaan halen dan? de wel bekende download programma's neem ik aan dan?
'leuk' als in 'lekker wijf' ?quote:Op donderdag 4 november 2004 15:13 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Eigenlijk weet ik niet of ik zoveel heb met haar muziek maar ze is in elk geval wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk!
Eh.... ook dat natuurlijk.quote:Op donderdag 4 november 2004 15:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
'leuk' als in 'lekker wijf' ?
thnx tot dus ver was ik alleen nog maar in het concert forumquote:Op woensdag 3 november 2004 21:20 schreef SevenWonders het volgende:
Een beetje internetter zoekt op een Katie Melua forum en heeft in no time een link te pakken:
http://www.btinternet.com/~hank_scorpio/KM-LoveCats.mp3
Heb de dvd bekeken en heb er van genoten! Het geluid is volgens mij 2-kanaals stereo en er zit (uiteraard) geen ondertiteling bij. Maar het is het geld dubbel en dwars waard!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zojuist besteld:
Katie Melua - Call Off The Search (With Bonus DVD)
Met een volledig concert op de bonus DVD. Zie ook http://web25.s4.typo3server.com/discography.0.html
Waarom brengen ze dit niet meteen uit als het album geïntroduceerd wordt? Dadelijk heb ik 't album dubbel.
Psies. Deed mij overigens meteen denken aan de uitvoering van Jim Carrey in Dumb and Dumber, die was beter.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:46 schreef Cybart het volgende:
ik heb slechts 1 ding aan te merken op haar...
hoe kom je er in godsnaam bij om the mockingbird song op te nemen
En zelf is ze ook mooierquote:Op maandag 3 januari 2005 19:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Heb de cd geluisterd, en is idd erg goed. Heerlijk om 's avonds laat op te zetten. Ik vind haar stem eigenlijk mooier dan die van Norah Jones.
Idd! raar nummer, maar vin ut ook beetje jammer dat ze bijna niets zelf schrijft.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:46 schreef Cybart het volgende:
ik heb slechts 1 ding aan te merken op haar...
hoe kom je er in godsnaam bij om the mockingbird song op te nemen
ben ik het niet helemaal mee eens,quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:04 schreef Miesjel het volgende:
Crawling up a Hill is eigenlijk meteen het mooiste nummer op de cd. Ik ben van de rest niet zo heel erg gecharmeerd. Het gaat wat sneller vervelen als bv: Norah.
Houd op...dit liedje is TE emotioneel voor mij..kan er maar heeeel soms tegen om daar naar te luisterenquote:Op donderdag 1 april 2004 22:53 schreef CrackUpTheSound het volgende:
How can I think I'm standing strong,
Yet feel the air beneath my feet
How can happiness feel so wrong
How can misery feel so sweet
How can you let me watch you sleep,
Then break my dreams the way you do
How can I have got in so deep
Why did I fall in love with you
[CHORUS:]
This is the closest thing to crazy
I have ever been
Feeling 22, acting 17,
This is the nearest thing to crazy
I have ever known,
I was never crazy on my own:
And now I know that there's a link between the two,
Being close to craziness and being close to you.
How can you make me fall apart
Then break my fall with loving lies
It's so easy to break a heart;
It's so easy to close your eyes.
How can you treat me like a child
Yet like a child I yearn from you
How can anyone feel so wild
How can anyone feel so blue
[CHORUS]
This is the closest thing to crazy
I have ever been
Feeling 22, acting 17,
This is the nearest thing to crazy
I have ever known,
I was never crazy on my own:
And now I know that there's a link between the two,
Being close to craziness and being close to you.
Lizz Wright! Die ken ik van één mooie nummer, "I'm Confessing".quote:Op maandag 26 september 2005 18:53 schreef MaJo het volgende:
Ze heeft inderdaad een prachtige stem. Op de een of andere manier heb ik geen cd van haar, daar moet ik snel verandering in brengenIk vind het wel leuk die nieuwe generatie die nu opstaat: Jamie Cullum, Lucie Silvas, Joss Stone, Katie Malua en Lizz Wright. Laatstgenoemde is nog niet echt bekend in Nederland maar daar komt wel verandering in. Wright staat op 20 oktober in Paradiso voor de geinteresseerden.
Hier ook, mijn favoriete nummers:quote:Op woensdag 28 september 2005 22:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Nieuwe cd van Katie staat hier op.
Had je dat niet eerder kunnen meldenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:20 schreef Toad het volgende:
Vanavond was ze bij de TROS TV Show....
Dat was een verrassing voor de Prinsen+ hun Vrouwenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:20 schreef Toad het volgende:
Nou ik ook, ze zingt fantastisch en heeft mooie nummers.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
De Prinsen en hun Vrouwen zijn fans van Katie Melua![]()
herhaling?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:20 schreef Toad het volgende:
quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:11 schreef Inspector-Gadget het volgende:
Op woensdagavond 30 november organiseert Radio 2, na de concerten met Cliff Richard, Lucie Silvas en Patrizio Buanne, alweer een uniek concert. Katie Melua en Matt Dusk treden dan samen met het Metropole Orkest op in de Theaterfabriek in Amsterdam.
Wellicht mooie combinatie voor mensen die van relaxte muziek houden! Ik ga er iedergeval heen, vandaag is de kaartverkoop gestart, dus wellicht dat er nog genoeg plek is. Weet iemand trouwens iets voor de Theaterfabriek? Ben ik nog nooit geweest.......
quote:Dat songteksten vaak niet helemaal ‘kosmologisch correct’ zijn, zal niemand verbazen. Het moet allemaal wel een beetje rijmen en in het liedje passen. En sowieso verwacht je niet van een tienersterretje dat ze even haar Stephen Hawking erbij pakt om alles nog eens goed te checken.
Toch besloot populair-wetenschappelijk schrijver Simon Singh het zangeresje Katie Melua eens flink de oren te wassen in The Guardian. Aanleiding was dit couplet van haar meest recente single Nine Million Bicycles, waarin Melua de afstand tot de grens van het waarneembare universum noemt, die samenhangt met de leeftijd van het heelal:
We are 12 billion light-years from the edge / That’s a guess / No one can ever say it’s true / But I know that I will always be with you
“Duizenden astronomen werken dag en nacht om de leeftijd van het heelal te meten,” schrijft Singh, “en de meest recente waarnemingen wijzen op een universum van veertien in plaats van twaalf miljard jaar.” Oké, geeft de schrijver toe, ‘fourteen’ is twee lettergrepen en ‘twelve’ een, dus voor dit stukje dichterlijke vrijheid heeft de schuimbekkende schrijver nog wel enig begrip.
Maar helemaal onvergeeflijk vindt Singh de tweede regel: “De leeftijd van het universum ‘een gok’ noemen is een belediging aan het adres van een eeuw aan wetenschappelijke vooruitgang. De leeftijd van het heelal is geen ‘gok’, maar een zorgvuldig gemeten getal dat nu met hoge nauwkeurigheid bekend is.”
“Misschien vind je dat ik me al te zeer hierover opwindt,” gaat Singh verder (en wij knikken), “maar de rol van de wetenschapper wordt langzaam ondermijnd door het groeiende idee dat wetenschappelijke resultaten niets meer zijn dan subjectieve, aan mode onderhevig schattingen. In feite zijn het zorgvuldige pogingen om objectief de werkelijkheid te meten, en hoewel ze in de loop van de tijd verfijnd kunnen worden, zijn ze altijd onze beste hoop op de waarheid.”
Om ‘mejuffrouw Melua’ tegemoet te komen, herschreef Singh het gewraakte couplet alvast voor haar:
We are 13.7 billion light-years from the edge of the observable universe / That’s a good estimate with well-defined error bars / Scientists say it’s true, but acknowledge that it may be refined / And with the available information, I predict that I will always be with you
We horen het Ahoy’ al meezingen.
(Bron: The Guardian)
Idd.. geweldig leven heeft meneer SIngh... kolere zegquote:
Nou, wat een gelul van die gast. 12 billion, 14 billion. Boeie. Als ze nou 12 million zong, okee. Maar die 14 billion kan over een tijd net zo goed 12 billion blijken te zien. Ze precies is 't namelijk niet en het is dus eigenlijk best een guess ook nog 'es dus.quote:
Wow, Arcee! Wat doe je nu? Een schrijffout? Zo ken ik je niet...quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, wat een gelul van die gast. 12 billion, 14 billion. Boeie. Als ze nou 12 million zong, okee. Maar die 14 billion kan over een tijd net zo goed 12 billion blijken te zien. Ze precies is 't namelijk niet en het is dus eigenlijk best een guess ook nog 'es dus.
Phieuw, gelukkig maar een minor.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:35 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Wow, Arcee! Wat doe je nu? Een schrijffout? Zo ken ik je niet...
Hmmz.. Lizz Wright. Weer lekker jazzy soul, maar voor mij niet meer dan achtergrond muziek. Katie pakt mij echt... daar kan ik echt van genieten. Van Lizz niet.quote:Op maandag 26 september 2005 18:53 schreef MaJo het volgende:
Ze heeft inderdaad een prachtige stem. Op de een of andere manier heb ik geen cd van haar, daar moet ik snel verandering in brengenIk vind het wel leuk die nieuwe generatie die nu opstaat: Jamie Cullum, Lucie Silvas, Joss Stone, Katie Malua en Lizz Wright. Laatstgenoemde is nog niet echt bekend in Nederland maar daar komt wel verandering in. Wright staat op 20 oktober in Paradiso voor de geinteresseerden.
Cullum vind ik niks, Silvas met d'rquote:Op maandag 26 september 2005 18:53 schreef MaJo het volgende:
Veel plezier. Heb haar vorig jaar (of was het van het voorjaar, ik weet het nie meer) in Vredenburg gezien. Was een erg goed en intiem concert. Verwacht dit niet in de bierhal en heb dus besloten om maar niet te gaan...quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, ticket voor 21 feb is aangeschaft.
quote:Op zondag 20 november 2005 15:49 schreef Roi het volgende:
Zij is daar al eens eerder geweest volgens mij!
Ze komt weer volgens Talpa !quote:Op zondag 20 november 2005 15:49 schreef Roi het volgende:
Zij is daar al eens eerder geweest volgens mij!
Morgenochtend het eerste wat ik ga doen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, ticket voor 21 feb is aangeschaft.
quote:Op maandag 21 november 2005 10:14 schreef Toad het volgende:
ik hang al 16 min aan de tel.
Ze zong net al een stukje van het prachtige Nine Million Bicyles.quote:Op maandag 21 november 2005 22:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dadelijk Katie bij Barend & Van Dorp @ Talpa
Pffffff.... Barend en van Dorp is echt drie keer niks.....quote:Op maandag 21 november 2005 22:50 schreef Haaibaaike het volgende:
Haar single zingt ze dadelijk !!!
Ik denk dat er geen interview plaats vind daar !quote:Op maandag 21 november 2005 22:54 schreef Toad het volgende:
[..]
Pffffff.... Barend en van Dorp is echt drie keer niks.....
Schiet nou es op, waar blijft Katie! Er vindt zeker geen interview plaats?
Henk zei dat ze naar de reclame gaat zingen ...Dus niet weggaan !!quote:Op maandag 21 november 2005 23:00 schreef Toad het volgende:
Meestal is het optreden net voor de tweede reclame toch? Kan ik ff wegzappen naar Spuiten en Slikken.
Waarschuw je me ff?quote:Op maandag 21 november 2005 23:02 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Henk zei dat ze naar de reclame gaat zingen ...Dus niet weggaan !!
Ja dat hoorde ik ook... de 22e...quote:Op maandag 21 november 2005 23:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Noemde Henk nou een tweede datum voor de HMH
Volgens mij welquote:Op maandag 21 november 2005 23:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Noemde Henk nou een tweede datum voor de HMH
quote:Op woensdag 23 november 2005 23:07 schreef alwaysthebest het volgende:
Katie Melua zingt nu bij Jensen.![]()
9 million bicycles blijft mooi.
Straks komt de herhaling.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:29 schreef Toad het volgende:
[..]
gemist, ik hoop dat RTL het op zijn (sub)site zet...
Was het ook een interview?
Thnx, RTL7 om 0:35 voor degenen die het ook gemist hebben.quote:
quote:
Katie, was zo wegquote:Op donderdag 24 november 2005 15:30 schreef Roi het volgende:
[..]
.
Jammer dat Jensen haar niet kon interviewen gisteren!
Rosie Vela was jaren lang de vaste vriendin van Jeff Lynne. Ze doet de backing vocals op het ELO album Zoom (2001) . Live is ze bewonderen op de ELO Zoom Tour dvd .quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 02:10 schreef DzjieDub het volgende:
deed me sterk denken aan de muziek van Rosie Vela (die helaas maar een enkel album heeft uitgebracht)
Het was een beetje een sterk verhaal eigenlijk. Pas op, straks komt de drummer en die gaat jullie meppen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:10 schreef Roi het volgende:
Volgens RTL Boulevard begint ze een verwaand sterretje te worden!
Jeroen kijk in de Vegtequote:Op zaterdag 3 december 2005 12:37 schreef Toad het volgende:
[..]
Het was een beetje een sterk verhaal eigenlijk. Pas op, straks komt de drummer en die gaat jullie meppen.Terugkijken kan hier, 1 dec. onder platina keeltje.
De hele strekking van de tekst is dus dat haar verliefdheid hetzelfde is als een willekeurig gortdroog statistisch feit.. wow, romantisch zegquote:Op maandag 29 augustus 2005 02:10 schreef Toad het volgende:
There are nine million bicycles in Beijing
That's a fact,
It's a thing we can't deny
Like the fact that I will love you till I die.
Eensch is!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:04 schreef BdR het volgende:
[..]
De hele strekking van de tekst is dus dat haar verliefdheid hetzelfde is als een willekeurig gortdroog statistisch feit.. wow, romantisch zeg
Katie wel en Norah niet waarderen kan natuurlijk niet hèquote:Op vrijdag 9 december 2005 22:02 schreef veldmuis het volgende:
Piece by Piece is 'n mooi nummer ja. Valt me erg mee dat deze cd me niet snel gaat vervelen, want da's meestal....misschien is het wel écht kwaliteit
.
Moet ik toch weer eens Norah Jones gaan luisteren, een tijd geleden kwam ik niet door die cd heen....
Hahha ja iddquote:Op zondag 11 december 2005 17:57 schreef lucienne2 het volgende:
Katie Melua is toch de erotische fantasie van een van onze prinsen die haar zelfs op zijn bruiloft liet zingen en alleen maar naar haar aan het kijken (kwijlend) was ipv naar zijn toekomstige vrouw. En dit gedrag later nog een keer herhaalde bij de tv show en later nog een keer bij een goude (platina?) cd uitreiking?
Oh ja, songteksten, overrated.quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef Arcee het volgende:
Wat kan het nou schelen waar het nummer over gaat?
Haha zelfde als CLosest thing to crazy.. ik weet het niet... wat ik wel weet dat ik die twee numemrs een van de betere vindt. Poëzie heet dat.quote:Op zondag 11 december 2005 18:34 schreef Cee het volgende:
Nou, eigenlijk ben ik 't wel eens met wat je in dat muziek/tekst topic zegt. Dat andere liedje van Katie vind ik best te pruimen hoor, maar om een of andere reden kan ik dat irritante fietsenliedje maar niet verkroppen, door wie is 't geschreven? Zelfde als 'Closest thing to crazy'?
Er gebeurt alleen niets in het nummer, kabbel, kabbel, kabbel, slaap.quote:Op zondag 11 december 2005 17:45 schreef Arcee het volgende:
Wat kan het nou schelen waar het nummer over gaat?
Ik vind het een prachtig nummer. Katie heeft een mooie stem.
Ik wil niet eens weten wat voor bagger jij leuk vindquote:Op maandag 12 december 2005 23:28 schreef doppelgänger het volgende:
Kan iemand ook uitleggen waarom ze over het aantal fietsen in Peking zingt?En niet bijvoorbeeld over het aantal scooters in Rome? Of het aantal palmbomen in California? Of van mijn part het aantal bolhoedjes in Peru!
En ook, zoals iemand al schreef, het is niet eens een feit maar een schatting, dus zelfs dat klopt al nietpotsierlijke bagger dus, uit hetzelfde straatje als Bløf
quote:Op maandag 12 december 2005 23:40 schreef Stefkuh het volgende:
Ik wil niet eens weten wat voor bagger jij leuk vindBløf in een "straatje" plaatsen wat niks is...
ik lach me hier een deuk vriend..
quote:Na 6 weken op #9 te hebben gestaan, schiet Nine million bicycles van Katie Melua in de 13e week ineens omhoog van #9 naar #3 in de Nederlanfdse Top 40.
Het is pas de 4e single die na minstens 13 weken de top 3 weet te bereiken.
Aangezien ze een reis door Azie heeft gemaakt, en daar een aantal keer heeft opgetreden. En net als in Afrika een rondreis heeft gemaakt om te zien hoe het leven daar er aan toe gaat.quote:Op maandag 12 december 2005 23:28 schreef doppelgänger het volgende:
Kan iemand ook uitleggen waarom ze over het aantal fietsen in Peking zingt?En niet bijvoorbeeld over het aantal scooters in Rome? Of het aantal palmbomen in California? Of van mijn part het aantal bolhoedjes in Peru!
En ook, zoals iemand al schreef, het is niet eens een feit maar een schatting, dus zelfs dat klopt al nietpotsierlijke bagger dus, uit hetzelfde straatje als Bløf
Niks hype... gewoon onwijs mooie stem. EN leuke nummers. Om in moeder sfeer te blijven, mijn ma vind niks leuk... maar heeft beide CD"s van Katie gekocht, na het van mij te hebben gehoord... die kijkt geen tmf, of wat dan ook...quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe dit succes mogelijk is. Is dit nou die typisch Hollandse hype van elkaar napraten en achter elkaar aanlopen of is dit echt? Mijn moeder zet voor weinig muziek de radio af, maar Katie Melua kan ze niet horen.
Natuurlijk, hype. Net als James Blunt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe dit succes mogelijk is. Is dit nou die typisch Hollandse hype van elkaar napraten en achter elkaar aanlopen of is dit echt? Mijn moeder zet voor weinig muziek de radio af, maar Katie Melua kan ze niet horen.
Kende Katie al ver voordat ze een hype werd..quote:Op woensdag 14 december 2005 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Natuurlijk, hype. Net als James Blunt.
Het is ook dusdanig saai en voorspelbaar dat iedere radiozender het kan draaien, dat scheelt. Dan win je snel zieltjes.
Meeloper! Breezerjeugd! Massaschaap! Enzo!quote:Op woensdag 14 december 2005 19:22 schreef veldmuis het volgende:
Ik kende katie nog niet voordat ze een hype werd, maar vind d'r wel koel. Hoor ik er nu niet bij?.
Mij maakt het allemaal niet uit hoorquote:Op woensdag 14 december 2005 19:22 schreef veldmuis het volgende:
Ik kende katie nog niet voordat ze een hype werd, maar vind d'r wel koel. Hoor ik er nu niet bij?.
My point exactlyquote:Op woensdag 14 december 2005 19:31 schreef clumsy_clown het volgende:
De rest hoéft niet te luisteren natuurlijk.
ik vind dat wel een beetje hals over kop is, zo heel erg geweldig is dat nummer nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:17 schreef Haaibaaike het volgende:
Katie Melua, nieuw op de 23é plaats in de Top2000 !!
Nine Million bicyclis.
Ik heb niet op haar gestemdquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:58 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ik vind dat wel een beetje hals over kop is, zo heel erg geweldig is dat nummer nou ook weer niet.
Had echt nog nooit van dat mens gehoord. Totdat ik haar dus zag staan op nummer 23. Waanzin.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:17 schreef Haaibaaike het volgende:
Katie Melua, nieuw op de 23é plaats in de Top2000 !!
Nine Million bicyclis.
Nooit van haar gehoord?quote:Op donderdag 22 december 2005 18:11 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Had echt nog nooit van dat mens gehoord. Totdat ik haar dus zag staan op nummer 23. Waanzin.
Zodadelijk maar eens luisteren naar het nummer...
Dat zeg ik toch helemaal niet? Wat mij tegen staat is dat toegankelijkheid tegenwoordig een vereiste is om te verkopen. Maar inderdaad, doorgaans is het aantal luisteraars omgekeerd evenredig aan de kwaliteit.quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Guttegut... Het moet ontoegankelijk en niet lekker in het gehoor van de meeste mensen liggen, dat is pas goede muziek.![]()
yada
Van jankerige schlagers, domme sexistische gangstarap met veel dikke reten, bling-juwelen en gehuurde exotische auto's word ik pas agressief, wat een bs-muziek allemaal.
Nou, agressief is overdreven. Het is wel net als Dido vrouwvriendelijke schoolmeisjespoëzie, maar het is niet slecht uitgevoerd.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:21 schreef apestaartje het volgende:
Ik krijg er hetzelfde gevoel bij als bij Dido.
Ik vind het zúlk overdreven braaf, gladgestreken en netjes massavoer dat ik er juist agressief van word als het voor de achthonderste keer op de radio komt.
* apestaartje zapt lekker verder.
heb je haar eerste album gehoord? schijnbaar niet, want anders kan je zo'n mening niet vormen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:44 schreef The.Lizard.King het volgende:
Ik sluit me aan bij apestaartje. Als je muziek wilt luisteren die totaal niks te zeggen heeft, koopt dan deze cd. Norah Jones, Katie Melua, Jamie Cullum: allemaal een pot nat. Het moet lekker in het gehoor liggen, anders koopt de gemiddelde consument het niet. Laffe middle-of-the road muziek,.
Damn, ik hoop dat ze dinsdag weer helemaal beter is!quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:06 schreef ma_jojo het volgende:
KICK!
Concert Katie Melua uitgesteld na keelinfectie
In het voorprogramma staat Gabriel Rios!quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:34 schreef Toad het volgende:
[..]
Damn, ik hoop dat ze dinsdag weer helemaal beter is!![]()
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:30 schreef Toad het volgende:
[..]
In het voorprogramma staat Gabriel Rios!
* Arcee vindt 't een supernummer.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:11 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
Nine Million bicycles is geen best nummer, maar beoordeel artiesten ajb niet op 1 nummer...
*hetzelfde doet in Middelburg.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, net terug uit Amsterdam (nu in Maastricht). Wat een ge-wel-dig optreden was dat.
.
En damn, wat een stem. Zo zuiver!
*nageniet
Ik heb er zelf geen gemaakt. Maar vanaf het balkon zag ik genoeg fotocamera's, dus er moeten foto's zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:34 schreef Yorout het volgende:
Iemand nog respectabele foto's? Die van mij telefoon waren wat brak
Ja, ik heb er ook genoeg gezien inderdaad. Er stond wel iemand met een limburgs accent naast me trouwensquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen gemaakt. Maar vanaf het balkon zag ik genoeg fotocamera's, dus er moeten foto's zijn.
Heheh. Als je op het balkon zat, ongeveer in het midden, kan ik dat geweest zijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:20 schreef Yorout het volgende:
[..]
Ja, ik heb er ook genoeg gezien inderdaad. Er stond wel iemand met een limburgs accent naast me trouwens![]()
2 april in groningen (alweer :-)quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef Toad het volgende:
Wanneer komt ze weer terug?
Positiviteit alomquote:CONCERTVERSLAG: KATIE MELUA SNOERT CRITICI MET GEMAK DE MOND :: 22-2-2006
Wie is belangrijker: het publiek dat bij een concert aanwezig is, of de kijker van datzelfde concert thuis op de bank? Het is een vraag die te binnen schiet wanneer Mike Batt, ontdekker, producer en coach van Katie Melua, vanavond het podium betreedt. Voordat zijn pupil met haar optreden begint moet het publiek in de uitverkochte Heineken Music Hall eerst flink applaudiseren, juichen en met de armen zwaaien. Dat ziet er namelijk goed uit op tv.
Het concert wordt tenslotte gefilmd voor een nog te verschijnen DVD. Pas wanneer hij tevreden is en de camera’s rakelings over de hoofden van de toeschouwers heen zwieren komt Melua op, om even later weer onderbroken te worden door Batt. Of er door de fans alsjeblieft geen flits kan worden gebruikt bij het maken van foto’s, want dat ziet er niet goed uit op de DVD. Het gevoel dat je als toeschouwer een decorstuk bent was zelden zo groot. Vervolgens heeft de jonge Katie de komende anderhalf uur de taak om dat gevoel weer recht te trekken.
En dat gaat haar vrij gemakkelijk af. Met haar babbeltjes tussen de nummers door zorgt ze er voor dat je het idee hebt naar een vriendin te luisteren die speciaal voor jou haar liedjes zingt. Een bijzonder charismatische vriendin bovendien. Haar verlegen lachje, ontwapenende Bambi-ogen, lange wimpers en vriendelijke voorkomen zorgen ervoor dat zowel mannen als vrouwen in de zaal haar al snel in de armen sluiten. Voor hetzelfde geld had ze zelf in de zaal gestaan, zo normaal komt ze over. Wanneer ze het verkeerde nummer inzet kan ze om haar foutje lachen en begint ze gewoon overnieuw. Ze is onbedoeld grappig wanneer ze The Cure’s Just Like Heaven opdraagt aan een man die bij één van haar concerten ineen zakte en afgevoerd werd door een ambulance.
Door die nuchtere houding heb je niet zo snel door hoe ontzettend strak en geregisseerd haar optreden in elkaar zit. Katie heeft een ervaren team achter zich staan, die haar streng begeleiden. Ze toont zich een goede leerlinge en de begeleiding heeft effect, getuige de setlist. Vrijwel elk langzaam nummer (bijvoorbeeld het zelfgeschreven Piece By Piece) wordt afgewisseld door een sneller nummer (Rolling Stones’ 19th Nervous Breakdown, het enige moment dat de band echt los gaat). Daardoor ontroert ze het publiek, om ze vijf minuten later weer op beschaafde wijze te laten swingen. Dat ze gisteren haar optreden in Groningen af moest zeggen wegens ziekte is nauwelijks te merken. Ze is vrijwel het gehele optreden goed bij stem. Alleen wanneer ze uithaalt klinkt ze af en toe wat schel. Haar band speelt subliem, hoewel de spontaniteit ver te zoeken is en het rock n’ roll gehalte laag. Dat kan het publiek, dat een leuke avond uit is met de familie, niet deren. Men geniet met volle teugen, zingt mee bij Canned Heats On The Road Again, en zwijmelt mee bij het al als tweede song in de set gespeelde Nine Million Bicycles. Collectief knuffelen de stelletjes elkaar bij het romantische Closest Thing To Crazy, geholpen door de visuals die achter de band op de muur worden geprojecteerd. De grote hoeveelheid covers zorgt voor herkenning bij het publiek en daarmee voor instant succes. Het siert haar dat ze niet alleen kiest voor een Arbeidsvitaminen-klassieker als het al eerder genoemde On The Road Again, maar ook voor Babylon Zoo’s Spaceman of een evergreen als Blues In The Night. Beide covers weet ze vakkundig naar haar hand te zetten en snoert ze, net als Joss Stone dat reeds deed, de critici gemakkelijk de mond. Daarmee spoelt ze professioneel, subtiel en met veel plezier de nare smaak uit de mond weg die haar mentor daar in eerste instantie bezorgde. Knap, voor een pas 21-jarige meid. JASPER VAN VUGT
Gezien: HMH, AMSTERDAM (21 FEBRUARI 2006)
Damn, mazzelaar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik heb één minuut geleden ook een kaartje voor Groningen gekocht. Degene die z'n kaartje weer heeft teruggebracht: bedankt
.
wasn't mequote:Op woensdag 22 februari 2006 15:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Damn, mazzelaar.
Was het trouwens een FOK!ker die riep: "Katie"?
Ze zei wel wat terug. "Hi there"![]()
Khad ook niet anders verwacht..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:18 schreef Cart_man het volgende:
Heb twee albums geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat het ook de laatste keer zal zijn. Echt niet om aan te horen soms. Die uithalen van haar. Mijn haren gaan er van overeind staan.
Ken je mij dan? Weet jij ook maar iets af van mijn muzieksmaak?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Khad ook niet anders verwacht..![]()
![]()
Mja, kan me hier wel wat in vinden. Haar liedjes zijn erg leuk, en zolang ze zonder vibrato zingt vind ik het erg leuk. Maar zodra ze die vibrato's gaat inzetten, dan gaat ze janken. Zonde. Ze kan simpelweg niet op zo'n manier zingen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:18 schreef Cart_man het volgende:
Heb twee albums geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat het ook de laatste keer zal zijn. Echt niet om aan te horen soms. Die uithalen van haar. Mijn haren gaan er van overeind staan.
9 mln bicycles is idd niet haar beste nummer. Begin het zo inmiddels echt een zeik nummer te vinden.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:36 schreef Coldplaya het volgende:
Ze is een erg mooi meisje maar de muziek is duidelijk minder. Nine Million Bycycles is zo'n beetje de meest afgezaagde singe uit de muziekgeschiedenis. Windmolens bij windkracht 2.
quote:In de 24e week blijft Nine million bicycles van Katie Melua op #33 staan.
De single heeft inmiddels 633 punten verzameld, wat goed is voor een #64-notering in de lijst met grootste Top 40-hits ooit.
Hmm ze kon mij niet overtuigenquote:Op dinsdag 4 april 2006 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Katie in Groningen was mooi![]()
.
Iemand foto's van het optreden?
Mooi? Ik begrijp de hype nog steeds niet. Heb nog nooit zulke waardeloze teringherrie gehoord. Zaterdag ook weer, mijn nekharen gingen ervan overeind staan. Het zal wel aan mij liggen...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:23 schreef boneyard het volgende:
zaterdag bij paul de leeuw met spider's web was best mooi, werd ook nog een tulp naar haar vernoemd.
http://www.telegraaf.nl/p(...)e_Leeuw_voorbij.html
Heh, wat bedoel je daarmee?quote:Als er een tulp naar je vernoemd wordt moet je echt gaan twijfelen aan je carriere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |