abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35365835
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:45 schreef Yorout het volgende:

[..]

2 april in groningen (alweer :-)
Ja, de volgende tour bedoel ik dan hè....
pi_35366584
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=226 :
quote:
CONCERTVERSLAG: KATIE MELUA SNOERT CRITICI MET GEMAK DE MOND :: 22-2-2006

Wie is belangrijker: het publiek dat bij een concert aanwezig is, of de kijker van datzelfde concert thuis op de bank? Het is een vraag die te binnen schiet wanneer Mike Batt, ontdekker, producer en coach van Katie Melua, vanavond het podium betreedt. Voordat zijn pupil met haar optreden begint moet het publiek in de uitverkochte Heineken Music Hall eerst flink applaudiseren, juichen en met de armen zwaaien. Dat ziet er namelijk goed uit op tv.

Het concert wordt tenslotte gefilmd voor een nog te verschijnen DVD. Pas wanneer hij tevreden is en de camera’s rakelings over de hoofden van de toeschouwers heen zwieren komt Melua op, om even later weer onderbroken te worden door Batt. Of er door de fans alsjeblieft geen flits kan worden gebruikt bij het maken van foto’s, want dat ziet er niet goed uit op de DVD. Het gevoel dat je als toeschouwer een decorstuk bent was zelden zo groot. Vervolgens heeft de jonge Katie de komende anderhalf uur de taak om dat gevoel weer recht te trekken.

En dat gaat haar vrij gemakkelijk af. Met haar babbeltjes tussen de nummers door zorgt ze er voor dat je het idee hebt naar een vriendin te luisteren die speciaal voor jou haar liedjes zingt. Een bijzonder charismatische vriendin bovendien. Haar verlegen lachje, ontwapenende Bambi-ogen, lange wimpers en vriendelijke voorkomen zorgen ervoor dat zowel mannen als vrouwen in de zaal haar al snel in de armen sluiten. Voor hetzelfde geld had ze zelf in de zaal gestaan, zo normaal komt ze over. Wanneer ze het verkeerde nummer inzet kan ze om haar foutje lachen en begint ze gewoon overnieuw. Ze is onbedoeld grappig wanneer ze The Cure’s Just Like Heaven opdraagt aan een man die bij één van haar concerten ineen zakte en afgevoerd werd door een ambulance.

Door die nuchtere houding heb je niet zo snel door hoe ontzettend strak en geregisseerd haar optreden in elkaar zit. Katie heeft een ervaren team achter zich staan, die haar streng begeleiden. Ze toont zich een goede leerlinge en de begeleiding heeft effect, getuige de setlist. Vrijwel elk langzaam nummer (bijvoorbeeld het zelfgeschreven Piece By Piece) wordt afgewisseld door een sneller nummer (Rolling Stones’ 19th Nervous Breakdown, het enige moment dat de band echt los gaat). Daardoor ontroert ze het publiek, om ze vijf minuten later weer op beschaafde wijze te laten swingen. Dat ze gisteren haar optreden in Groningen af moest zeggen wegens ziekte is nauwelijks te merken. Ze is vrijwel het gehele optreden goed bij stem. Alleen wanneer ze uithaalt klinkt ze af en toe wat schel. Haar band speelt subliem, hoewel de spontaniteit ver te zoeken is en het rock n’ roll gehalte laag. Dat kan het publiek, dat een leuke avond uit is met de familie, niet deren. Men geniet met volle teugen, zingt mee bij Canned Heats On The Road Again, en zwijmelt mee bij het al als tweede song in de set gespeelde Nine Million Bicycles. Collectief knuffelen de stelletjes elkaar bij het romantische Closest Thing To Crazy, geholpen door de visuals die achter de band op de muur worden geprojecteerd. De grote hoeveelheid covers zorgt voor herkenning bij het publiek en daarmee voor instant succes. Het siert haar dat ze niet alleen kiest voor een Arbeidsvitaminen-klassieker als het al eerder genoemde On The Road Again, maar ook voor Babylon Zoo’s Spaceman of een evergreen als Blues In The Night. Beide covers weet ze vakkundig naar haar hand te zetten en snoert ze, net als Joss Stone dat reeds deed, de critici gemakkelijk de mond. Daarmee spoelt ze professioneel, subtiel en met veel plezier de nare smaak uit de mond weg die haar mentor daar in eerste instantie bezorgde. Knap, voor een pas 21-jarige meid. JASPER VAN VUGT

Gezien: HMH, AMSTERDAM (21 FEBRUARI 2006)
Positiviteit alom .
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:12:24 #253
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_35366748
Bah, geen geld voor een concert zuigt.
The Internets, I needs it..
pi_35366871
En ik heb één minuut geleden ook een kaartje voor Groningen gekocht . Degene die z'n kaartje weer heeft teruggebracht: bedankt .
pi_35367242
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik heb één minuut geleden ook een kaartje voor Groningen gekocht . Degene die z'n kaartje weer heeft teruggebracht: bedankt .
Damn, mazzelaar.

Was het trouwens een FOK!ker die riep: "Katie"?
Ze zei wel wat terug. "Hi there"
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:18:41 #256
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_35369174
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:30 schreef Toad het volgende:

[..]

Damn, mazzelaar.

Was het trouwens een FOK!ker die riep: "Katie"?
Ze zei wel wat terug. "Hi there"
wasn't me
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_35383755
Gelukkig ben ik niet vnvd naar Katie, want Ajax speelt thuis CL. Zou Katie de bezoekers op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de Arena?

Gisteren was het al enorm druk bij het uitrijden van de parkeergarage, waarschijnlijk vanavond nog erger.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 februari 2006 @ 22:49:46 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_35387232
Wauw
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:18:03 #259
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_35397655
Heb twee albums geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat het ook de laatste keer zal zijn. Echt niet om aan te horen soms. Die uithalen van haar. Mijn haren gaan er van overeind staan.
A.M.A.B
pi_35398735
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:18 schreef Cart_man het volgende:
Heb twee albums geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat het ook de laatste keer zal zijn. Echt niet om aan te horen soms. Die uithalen van haar. Mijn haren gaan er van overeind staan.
Khad ook niet anders verwacht..
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:06:57 #261
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_35398924
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Khad ook niet anders verwacht..
Ken je mij dan? Weet jij ook maar iets af van mijn muzieksmaak?
A.M.A.B
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:56:32 #262
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_35400717
ben dinsdag gegaan, maar wat een geweldig concert zeg damn..
alleen die film mannetjes voor je telkens waren irritant.

Maar had minder van haar verwacht na dat ze last had van dr keel.
Maar ze klonk geweldig!

En 19th nervous break down vond ik echt het hoogtepunt van het concert.
Toen zag je dr echt helemala los gaan:)
En 2 nummertjes met een snoertje in dr gitaar:D

En niet alleen bij aprhodisiac was ze de tekst kwijt (waarbij de instartte met mockingbird song)
maar ook bij on the road again. Startte ze ook weer verkeerde coumplet in. Die ze uiteindelijk maar 2x zong en die andere niet heeft gezongen:P Maar is alleen maar funny!

Ook toen haar riem afviel en ze een dacht dat dr broek afzakte:D
hopelijk worden die dingen nie geknipt op de dvd!
YEAH, I'm on a mission, mission, mission, mission, mission from God...
pi_35424331
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:56 schreef Sjonnie_Santos het volgende:

[...]
En maar roepen dat Amsterdam 'the party city' is. Volgens mij was ze stoned...
pi_35429977
Heerlijk die slechte recensies
pi_35434059
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:01 schreef SCH het volgende:
Heerlijk die slechte recensies
Die van OOR niet . Staan er nog andere online
pi_35488926
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:18 schreef Cart_man het volgende:
Mja, kan me hier wel wat in vinden. Haar liedjes zijn erg leuk, en zolang ze zonder vibrato zingt vind ik het erg leuk. Maar zodra ze die vibrato's gaat inzetten, dan gaat ze janken. Zonde. Ze kan simpelweg niet op zo'n manier zingen.
pi_35489096
Volgens de Metro/Spits was vooral het laatste nummer speciaal, voor de rest was het wat te commercieel gegaan.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 27 februari 2006 @ 22:36:56 #268
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_35558718
Ze is een erg mooi meisje maar de muziek is duidelijk minder. Nine Million Bycycles is zo'n beetje de meest afgezaagde singe uit de muziekgeschiedenis. Windmolens bij windkracht 2 .
Fear and Loathing in Clarksville.
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:47:04 #269
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_35599104
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:36 schreef Coldplaya het volgende:
Ze is een erg mooi meisje maar de muziek is duidelijk minder. Nine Million Bycycles is zo'n beetje de meest afgezaagde singe uit de muziekgeschiedenis. Windmolens bij windkracht 2 .
9 mln bicycles is idd niet haar beste nummer. Begin het zo inmiddels echt een zeik nummer te vinden.
Maar als je de rest van haar nummers ook nie mooi vindt (closest thing to crazy, belfast, piece by piece, I cried for you) is dit soort genre gewoonweg niets voor jou...
pi_35605618
Vond het concert wel oke. Sommige nummers waren beter dan andere, maar al om al was leuk
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 maart 2006 @ 12:20:07 #271
862 Arcee
Look closer
pi_35638423
quote:
In de 24e week blijft Nine million bicycles van Katie Melua op #33 staan.
De single heeft inmiddels 633 punten verzameld, wat goed is voor een #64-notering in de lijst met grootste Top 40-hits ooit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:21:08 #272
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_35638447
Onbegrijpelijk.
A.M.A.B
pi_35651505
Tenenkrommende lyrics gezongen door een Bambi-meisje raken nu eenmaal veel mensen Cart_man.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:56:25 #274
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_35679511
maar dat is toch waar de top40 zich mee onderscheid....top 40 bestaat uit 1 en al uit troep...
dan vind ik 9 mln bicycles nog 1 van de betere nummers die dr in staat, ook al is het een zeiknummer geworden.
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:01:13 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_36549816
Morgen weer naar Katie . En ook nu Gabriel Rios in het voorprogramma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')