quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:27 schreef sizzler het volgende:[..]
Hij is vol met 255 posts. Maar ik heb er een slotje op gegooid na 254.
erg flauw, ik weet het
.
quote:Vlissingen zit bij Terneuzen in 1 havenschap
Op donderdag 12 februari 2004 12:10 schreef George-Butters het volgende:[..]
Maar niet alleen zeehavens
quote:Nee, begrotingstekort is in % van BBP, niet de totale begroting.
Op donderdag 12 februari 2004 11:24 schreef George-Butters het volgende:[..]
10%? bedoel je niet een kleine 63%?
quote:Wat is dit voor onzin? Er worden leraren vermoord en kinderen worden verwaarloosd, maar nee een taart zal de oplossing zijn.
Op donderdag 12 februari 2004 11:29 schreef Duritz het volgende:[..]
Wat jullie ook posten deze week, tegen dit nieuwsbericht kunnen jullie niet op!
![]()
![]()
Deze D66actie:
quote:ze praten wel over samenwerking met Gent, maar met Rotterdam zijn er concretere afspraken eigenlijk, tot ongenoegen van Gent
Op donderdag 12 februari 2004 12:33 schreef George-Butters het volgende:[..]
en nu?
Economische groei:
NL: -0.8%
VS: + 4%
Verschil: 4.8% in het voordeel van de VS
Tekort:
NL: 2,7%
VS: 4%
Verschil: 1,3% in het voordeel van (de) NL
Inflatie:
NL: (zo'n) 2,5%
VS: (zo'n) 1,2%
Verschil: 1,3% in het voordeel van de VS
Die domme, domme Amerikanen toch. Met hun kut economisch beleid.
quote:Als ik je goed begrijp pleit je voor het op laten lopen van het tekort?
Op donderdag 12 februari 2004 12:55 schreef Duritz het volgende:
Score 2003, NL vs VS:Economische groei:
NL: -0.8%
VS: + 4%
Verschil: 4.8% in het voordeel van de VSTekort:
NL: 2,7%
VS: 4%
Verschil: 1,3% in het voordeel van (de) NLInflatie:
NL: (zo'n) 2,5%
VS: (zo'n) 1,2%Verschil: 1,3% in het voordeel van de VS
Die domme, domme Amerikanen toch. Met hun kut economisch beleid.
btw, wat fijn dat je de suggestie van mijn partij ter harte neemt :
quote:Apart.
Op donderdag 12 februari 2004 12:07 schreef George-Butters het volgende:
Technische BedrijfsWetenschappen aan de RuG
quote:Ik ga er misschien Technische Planologie doen
Op donderdag 12 februari 2004 13:10 schreef Lithion het volgende:[..]
Apart.
En m'n broer heeft er technische cognitie wetenschappen gedaan.
quote:Leuk. Doet m'n broertje ook.
Op donderdag 12 februari 2004 13:12 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik ga er misschien Technische Planologie doen
.
quote:Hoewel ik het nog niet zeker weet want ik kan nu misschien toch wel werk krijgen
Op donderdag 12 februari 2004 13:15 schreef freako het volgende:[..]
Leuk. Doet m'n broertje ook.
quote:Nou, ik pleit voor geen enkel tekort. Zeker niet met onze staatsschuld. Echter, als 1,3 procentpunt meer een economische verschil van 5% oplevert dan kunnen we wel erover praten hoor.
Op donderdag 12 februari 2004 13:08 schreef Parabola het volgende:[..]
Als ik je goed begrijp pleit je voor het op laten lopen van het tekort?
En er is een verschil met de Amerikaanse en jouw aanpak, geven de Amerikanen de burgers het recht om extra uit te geven, in Frankrijk doet de overheid dat. En die besteding is eigenlijk per definitie minder economisch goed dan wanneer je dat de burger laat doen.
Maar goed. De werkloosheidscijfers in de VS zijn ook een stuk beter dan die in het Euro-Europa. ![]()
Conclusie: Ons kabinet is niet rechts genoeg
quote:Of niet links genoeg want dan hadden we een veel groter tekort gehad
Op donderdag 12 februari 2004 13:18 schreef Duritz het volgende:
Conclusie: Ons kabinet is niet rechts genoeg![]()
![]()
quote:Mijn aanpak? Goh, vertel eens. Tien tegen een dat je de niet weet. Heel goede kans dat je zelfs het standpunt van mijn partij op dit punt niet eens correct kunt verwoorden.
Op donderdag 12 februari 2004 13:18 schreef Duritz het volgende:[..]
Nou, ik pleit voor geen enkel tekort. Zeker niet met onze staatsschuld. Echter, als 1,3 procentpunt meer een economische verschil van 5% oplevert dan kunnen we wel erover praten hoor.
En er is een verschil met de Amerikaanse en jouw aanpak,
quote:Is dat echt zo? Waar komt dat tekort dan vandaan? Hebben de burgers niet gedaan hoor. Sterker nog, de oorzaak is heel aanwijsbaar: er zijn recent wat extra uitgaven gedaan vanwege een akkefietje ergens in een woestijn.
geven de Amerikanen de burgers het recht om extra uit te geven, in Frankrijk doet de overheid dat.
quote:per definite? De term 'marktfalen' is jou vreemd?
En die besteding is eigenlijk per definitie minder economisch goed dan wanneer je dat de burger laat doen.
quote:Merkwaardige conclusie als het argument daarvoor gezocht moet worden bij een regering die aan tekortfinanciering doet
Maar goed. De werkloosheidscijfers in de VS zijn ook een stuk beter dan die in het Euro-Europa.Conclusie: Ons kabinet is niet rechts genoeg
![]()
![]()
quote:Dat zou mooi zijn
Op donderdag 12 februari 2004 13:16 schreef du_ke het volgende:[..]
Hoewel ik het nog niet zeker weet want ik kan nu misschien toch wel werk krijgen
.
allen!
quote:Irak kostte 82 miljard euro, op een BNP van 10.450 miljard euro is dit 0,7%.
Op donderdag 12 februari 2004 13:28 schreef Parabola het volgende:[..]
Is dat echt zo? Waar komt dat tekort dan vandaan? Hebben de burgers niet gedaan hoor. Sterker nog, de oorzaak is heel aanwijsbaar: er zijn recent wat extra uitgaven gedaan vanwege een akkefietje ergens in een woestijn.
quote:Assymetrische informatie? Niet bestaande markt? Maar daar had ik het niet over. De zorgvuldigheid die een burger zal betrachten om een euro uit te geven is beter besteed dan een euro die uitgegeven wordt door een ambtenaar voor andere mensen.
per definite? De term 'marktfalen' is jou vreemd?
quote:Nogmaals, ik zou graag 1,3% extra tekort hebben met zo'n economische groei. Relatief gaan zij er niet op achteruit met de staatsschuld, wij wel.
Merkwaardige conclusie als het argument daarvoor gezocht moet worden bij een regering die aan tekortfinanciering doet
En ik ben erg benieuwd naar je standpunten, ik ging er van uit dat die van de PvdA waren, maar het kan natuurlijk ook die van Lijst Parabola zijn.
quote:
Hoewel ik het nog niet zeker weet want ik kan nu misschien toch wel werk krijgen
.
quote:Dat is dan ook net het probleem. Je kunt het niet simpeltjes wegdefiniėren (er zijn er overigens meer: externaliteiten, incomplete markten, free-riding, toetredingsbelemmeringen). Het probleem zit hem in jouw 'per definitie'. Dat is simpelweg niet waar. Vrijwel iedere markt kent marktfalen. Daarnaast bestaat er overheidsfalen. Welke groter is bepaalt hoe je de markt het beste kan inrichten. Het een is niet per definitie groter dan het ander.
Op donderdag 12 februari 2004 13:38 schreef Duritz het volgende:
Assymetrische informatie? Niet bestaande markt? Maar daar had ik het niet over.
quote:Je blijft eromheen draaien: kennelijk is tekortfinanciering in de VS geen punt en zijn we in NL niet rechts genoeg. Hoe rijm je dat met elkaar?
Nogmaals, ik zou graag 1,3% extra tekort hebben met zo'n economische groei. Relatief gaan zij er niet op achteruit met de staatsschuld, wij wel.
quote:Kijk maar eens op www.groenlinks.nl Een leerzame plek om te kijken.
En ik ben erg benieuwd naar je standpunten, ik ging er van uit dat die van de PvdA waren,
quote:Wie weet...
maar het kan natuurlijk ook die van Lijst Parabola zijn.
quote:Weer zo'n linkse rakker die aan het werk gaat. Wat blijft er zo over van mijn wereldbeeld van potverdeerders?
.
Maarreeh, gefeli natuurlijk, du_ke
quote:Tjezis, kennelijk hetzelfde blok gelopen
Op donderdag 12 februari 2004 13:48 schreef Parabola het volgende:[..]
Dat is dan ook net het probleem. Je kunt het niet simpeltjes wegdefiniėren (er zijn er overigens meer: externaliteiten, incomplete markten, free-riding, toetredingsbelemmeringen). Het probleem zit hem in jouw 'per definitie'. Dat is simpelweg niet waar. Vrijwel iedere markt kent marktfalen. Daarnaast bestaat er overheidsfalen. Welke groter is bepaalt hoe je de markt het beste kan inrichten. Het een is niet per definitie groter dan het ander.
quote:We kunnen stellen dat de VS regering rechtser is dan de Nederlandse, toch? Kennelijk hebben zij een groei dat zo'n 5 procentpunten hoger ligt, toch? Nou, kennelijk zijn we in Nederland niet rechts genoeg om dat te bereiken. Ik had er ook een
Je blijft eromheen draaien: kennelijk is tekortfinanciering in de VS geen punt en zijn we in NL niet rechts genoeg. Hoe rijm je dat met elkaar?
quote:Dat vraag ik me af nou af. Ik denk dat we Groen Links een zelfde groei hadden gehad met een groter tekort. Maar dat zal wel mijn rechtse ongefundeerde mening zijn.
Kijk maar eens op www.groenlinks.nl Een leerzame plek om te kijken.
quote:Hehe, 100 werkenden onderhouden 70 mensen. Je komt nu in categorie A. Eens kijken hoe lang het duurt voordat de eerste zin je gaat storen.
Op donderdag 12 februari 2004 13:51 schreef Parabola het volgende:[..]
Weer zo'n linkse rakker die aan het werk gaat. Wat blijft er zo over van mijn wereldbeeld van potverdeerders?
quote:Dan heb je altijd mijn nog,
Op donderdag 12 februari 2004 13:51 schreef Parabola het volgende:[..]
Weer zo'n linkse rakker die aan het werk gaat. Wat blijft er zo over van mijn wereldbeeld van potverdeerders?
Maarreeh, gefeli natuurlijk, du_ke
![]()
quote:Goed bezig
Op donderdag 12 februari 2004 13:56 schreef Duritz het volgende:![]()
![]()
(allerlei nieuwe combo's, speciaal voor du_ke)
quote:Tja, en ook mooi was dat er heel wat Cambodja-fans waren, hier in Nederland.
Ex-leider Rode Khmer ontkent schuld aan genocidePHNOM PHEN (ANP) - De voormalige Cambodjaanse Rode-Khmerleider Khieu Samphan zegt onschuldig te zijn aan de genocide in zijn land eind jaren zeventig. Dat heeft hij donderdag gezegd tegen het Franse persbureau AFP.
Khieu Samphan was destijds de president van het land onder het moorddadige regime, dat verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van zeker 1,5 miljoen mensen. De hoogste leider van de Rode Khmer was Pol Pot, die in 1998 overleed. Samphan gaf zich in dat jaar over aan de Cambodjaanse regering.
De 72-jarige Samphan zei dat hij een boek publiceert waarin hij uitlegt dat hij zich niet aansloot bij de leiders van de Rode Khmer om het volk uit te moorden. ,,Het boek zal duidelijk maken dat ik er niets van wist en er niet bij betrokken was'', aldus Samphan.
De voormalige Rode-Khmerleider zei ook dat de Franse advocaat Jacques Verges, bekend door zijn verdediging van de terrorist Carlos de Jakhals en nazi-leider Klaus Barbie, hem gaat verdedigen tijdens het komende tribunaal.
De Verenigde Naties en Cambodja bereikten vorig jaar een overeenkomst over de oprichting van een Khmer-tribunaal, waarvoor Samphan en andere kopstukken uit het Pol-Potbewind terecht moeten staan. Samphan, een van de belangrijkste gegadigden voor het tribunaal, zei bereid te zijn te komen. Hij zei dat Verges hem al had bezocht om de zaak te bespreken en zich bereid had verklaard de zaak gratis te doen. ,,Hij weet dat ik arm ben'', aldus Samphan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |