Iets simpels, iets ingewikkelds, iets warms...
Kom maar op met lekkere ideetjes..
quote:Met uitjes en een stukje komkommer.
Op woensdag 11 februari 2004 12:48 schreef JaWi het volgende:
Filet Americain
quote:met een gekookt eitje erop
Op woensdag 11 februari 2004 12:48 schreef JaWi het volgende:
Filet Americain
zalm met roerei, bieslook, smeerkaas en kappertjes...
[Dit bericht is gewijzigd door Caesu op 11-02-2004 12:52]
quote:Lekker idd.
Op woensdag 11 februari 2004 12:50 schreef vdo28 het volgende:
Broodje gezond![]()
![]()
Pistoletje filet americain
En die "sandwiches" die je bij Appie Heyn, tankstations en de Hema kunt kopen zijn ook zo zalig. Voorverpakt maar zalig..
Volgens mij vinden heel veel mensen die ranzig maar ik niet..
quote:Bij de Shell bijvoorbeeld hebben ze heerlijke voorverpakte sandwiches Tonijn en zalm
Op woensdag 11 februari 2004 12:50 schreef vdo28 het volgende:En die "sandwiches" die je bij Appie Heyn, tankstations en de Hema kunt kopen zijn ook zo zalig. Voorverpakt maar zalig..
Volgens mij vinden heel veel mensen die ranzig maar ik niet..
met super overdreven veel peper en beetje zout.
voor onderweg voorverpakte broodjes met gekookt ei en peper en zout en mayo...(shell heb de lekkerste)
HEERLIJK
[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 11-02-2004 12:56]
quote:tostie met ham kaas uitje en tomaatje dertussen
Op woensdag 11 februari 2004 12:52 schreef edje34 het volgende:
Stokbroodje warm vlees
quote:Welke bedoel je precies?
Op woensdag 11 februari 2004 12:56 schreef trekdrop het volgende:
van die voorvepakte baco ei (witbrood).... ill kill for that!
bij Esso's kun je van die heerlijke verse broodjes halen, jummieee
quote:Omdat je het hebt opgegeten?
Op woensdag 11 februari 2004 13:00 schreef shmoopy het volgende:
Gisteren nog een broodje tomaat, pesto en mozzarella gemaakt, waarom is dat nu op?
quote:Die daar al uuuuren staan te broeien!Nee dankje!
Op woensdag 11 februari 2004 12:51 schreef DarkElf het volgende:[..]
Bij de Shell bijvoorbeeld hebben ze heerlijke voorverpakte sandwiches Tonijn en zalm
Oude walrus achter de balie, samen met vrouw, hilarisch.
Tip: Pistoletje met garnalen in look. .
quote:en je vreet wel van de mac??
Op woensdag 11 februari 2004 13:01 schreef LowJoe het volgende:[..]
Die daar al uuuuren staan te broeien!Nee dankje!
bovendien gaat dit over brood ideetjes dus dit is offtopic gezever
quote:Damn, jij bent scherp.
Op woensdag 11 februari 2004 13:01 schreef Bioslock het volgende:[..]
Omdat je het hebt opgegeten?
Ik vrees dat ik nog even een winkel induik straks.
quote:Ik ben een engel.
Op woensdag 11 februari 2004 13:02 schreef shmoopy het volgende:[..]
Damn, jij bent scherp.
Ik vrees dat ik nog even een winkel induik straks.
quote:De Mac?Daar kom ik al jaren niet meer!
Op woensdag 11 februari 2004 13:02 schreef DarkElf het volgende:[..]
en je vreet wel van de mac??
bovendien gaat dit over brood ideetjes dus dit is offtopic gezever
Edit: Helemaal lekker om het nog iets pittiger te maken is een plak geroosterde bacon/ontbijspek er extra tussen te doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Peregrijn op 11-02-2004 13:56]
quote:Hier bedoel ik natuurlijk de groente "sla" en niet dat je er op moet slaan
Op woensdag 11 februari 2004 13:50 schreef Peregrijn het volgende:
Afbakstokbroodje in de over, als die bijna klaar is er uit halen. Sla er op, brie, tomaten en geroosterde pijnboompitten en dan heel even in de oven tot de brie half gesmolten is
Verder lekker broodje:
Stokbroodje uit oven met daarop (in deze volgorde opbouwen): sla, tonijn (uit blik), lik mayo (om tonijn te binden), plakjes tomaat, plakjes gekookt ei en olijvenringetjes.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:59 schreef Adfundum het volgende:
broodje rosbief met veel peper en zout. lekker simpel
Witte boterham met gerookte zalm, schijfjes komkommer, plakjes hardgekookt ei, beetje tuinkers en alfalfa, kappertjes, uitje, n een soort dressing.
Echt te lekker gewoon.
Heerlijk!
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:46 schreef tong80 het volgende:
Broodje tartaar met gesnipperde uitjes en veel, heel veel peper.
En een broodje haring, zonder uitjes!
Bruin brood met kaas; ham; komkommer en rode pesto
Of gewoon krentenbol met kaas
Edit: ik vergeet de groene pepers!
Maar wel met kappertjes, peper, zout, tabasco en wat mosterd. Dat gekookte eitje aan het begin van het topic is ook een welkome aanvulling.
of anders, heel simpel... een donkerbruinbroodje met oude kaas.
Of een witte boterham, geroosterd in de koekenpan met een beetje olijfolie en daar salami of zalm op.
Broodje warm vlees met saté-saus.
Van de Sandwich (Den Bosch) natuurlijk.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:58 schreef DarkElf het volgende:
vers stokbroodje krabsalade
Geroosterd boterhammetje met filet american en komkommer
quote:Van de esso
Op woensdag 11 februari 2004 12:57 schreef vdo28 het volgende:[..]
Welke bedoel je precies?
Oh, en pindakaas met duo-penottie... eik dus tripple penottie
of een grote zelf-af-te-bakken-bol van de AH
De (Italiaanse) bollen van Boterham Express (format van Bram Ladage in Rdam eo) zijn om te smullen
Ham/kaas en zalm met die 'speciale saus' bijvoorbeeld, zijn echt
Maar, dit recept vind ik persoonlijk erg lekker.
Broodje Chicken/bacon.
Men neme een ciabatta... Dat beleg je vanaf onderaan met sla (hoeft niet eens eigenlijk), bacon (dunne plakjes), gerookte kip (dunne plakjes), kleine blokjes tomaat en kleine blokjes augurk. Daar bovenop remouladesaus en klaar ben je.
De inspiratie voor dit broodje heb ik opgedaan bij een eetcafé in Den Haag.
Heerlijke combie!
Hier gaat subway komen.
Niet goed voor Zworld.
http://www.subway.com/subwayroot/MenuNutrition/Menu/menu_classics.aspx
http://www.subway.com/subwayroot/MenuNutrition/Menu/menu_selects.aspx
Daat gaat me salaris
Het allerlekkerste broodje is : zeer vers wit bolletje, oude kaas en ah mayo.
quote:Hesp is ham. Dat moet je er even bij vermelden voor de hollanders
Op donderdag 12 februari 2004 19:38 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Of hesp en kaas 10 minuutjes in een voorverwarmde oven
Lang geleden, morgen maar eens maken
quote:ik ben niet achterlijk
Op vrijdag 13 februari 2004 22:37 schreef Lexie het volgende:[..]
Hesp is ham. Dat moet je er even bij vermelden voor de hollanders
.
quote:Nee, je bent al een beetje een halve Belg
Op zaterdag 14 februari 2004 00:01 schreef DarkElf het volgende:[..]
ik ben niet achterlijk
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 10:25 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Nee, je bent al een beetje een halve Belg
Nu enorme trek heeft in een vers stokbroodje met hele jonge kaas en tomaat
Damn, nu heb ik honger.
kaas
tomaat
avocado
sla
kappertjes
(misschien is nog zalm...)
ham
salami
roomkaas
roerei
kaas
ham
plakjes augurk
hardgekookt eitje in plakjes
mayonaise
en dat alles even tussen de tosti-gril
en nog eens
Verder is kipkerrie salade en ei-bacon salade ook erg lekker op een bolletje/stokbroodje.
Probeer ook eens leverpastei met een beetje suiker erover. Klinkt gek, maar is echt lekker
[Dit bericht is gewijzigd door JedaiNait op 15-02-2004 16:57]
Belegjes van geroosterde paprika's, echte pesto, zongedroogde tomaatjes en mozzarella zijn ook niet te versmaden.
quote:Een ware delicatesse!
Op woensdag 11 februari 2004 12:49 schreef DarkElf het volgende:Broodje met pesto, tomaat en mozarella uit de oven...
Filet Americain is ook lekker, maar dat vind ik vrij gewoontjes.
quote:Jaaaaaaaaa Semtex, die bagels creamcheese van dat groene V&D tentje...te lekker voor woorden...als ze die ook eens met zalm erbij verkochten...
Op maandag 16 februari 2004 09:14 schreef SEMTEX het volgende:
Er is in Alkmaar zo'n zaakje. l'Art du pain in de Magdalenenstraat. En die heeft echt zulke goddelijke italiaanse bollen met Filet Americain
Je kunt er ook heerlijke rauwkost bij krijgen en dat maakte het dan helemaal af.
Ik heb ze nog nooit ergens zo lekker gegeten als daar.
Wat ook lekker is, zijn bagels met roomkaas, die ze vaak verkopen bij die broodjeszaakjes op 't Station. Helaas mag ik die niet meer eten vanwege een allergie, maar dat neemt niet weg dat ze goddelijk zijn
quote:en ei! als dat nog niet gepost is
Op woensdag 11 februari 2004 12:48 schreef Stimodrol het volgende:
Broodje verse filet american met peper, zout en.. mayo!Mjammie!
Dat zijn eigenlijk de voornaamste dingen waar je me blij mee maakt
De subway is open !quote:Op vrijdag 13 februari 2004 20:50 schreef Zw0rld het volgende:
Slecht nieuws!!!!!
Hier gaat subway komen.:(:(:(
Niet goed voor Zworld.
[afbeelding]
http://www.subway.com/sub(...)u/menu_classics.aspx
[afbeelding]
http://www.subway.com/sub(...)nu/menu_selects.aspx
Daat gaat me salaris![]()
![]()
![]()
![]()
Het allerlekkerste broodje is : zeer vers wit bolletje, oude kaas en ah mayo.
Kom je uit Breda? Ik zag dat 'ie daar net open was gegaan namelijk...quote:Op donderdag 22 april 2004 21:11 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
De subway is open !
Net een sub gehaald.... Zeer lekker brood. Dik belegd.
Iets te veel groente maar dat had ik zelf besteld, volgende keer minder dus.
Apart is dat je olijven en spaanse pepertjes er bij lan laten doen.
En niet duur. 5.50 voor een dikke 30 cm brood vol met beleg.
of met mayoquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:31 schreef Appetjoek het volgende:
Broodje bal met pindasaus
Lekkurrrr!!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kadetje halfom, Pekelvlees, Lever, beetje mosterd
lever =quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:32 schreef maureen75 het volgende:
[..]
Lekkurrrr!!![]()
En laat die Xvid maar lullen joh.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kadetje halfom, Pekelvlees, Lever, beetje mosterd
quote:Op maandag 1 november 2004 15:17 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
wat ook lekker is is op je filet american een beetje kerrie poeder strooien!
(vooral lekker op toastjes)
Neeej, geen Cheddar.. dat dàt bestaat vind ik echt een belediging voor de rest van de kazen..quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:15 schreef divX_Xvid het volgende:
(...)
misschien nog wat kaas, zoals cheddar.
(...)
Jaaaj, wel cheddar: lekker vetquote:Op zaterdag 6 november 2004 16:21 schreef pseudovlaming het volgende:
[..]
Neeej, geen Cheddar.. dat dàt bestaat vind ik echt een belediging voor de rest van de kazen..
Heb je überhaupt wel eens echte Cheddar gegeten? en dan bedoel ik niet van die smeltkaasplakjes voor op de hamburger...quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:21 schreef pseudovlaming het volgende:
[..]
Neeej, geen Cheddar.. dat dàt bestaat vind ik echt een belediging voor de rest van de kazen..
Mmmjam.quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:24 schreef The_Golf_Driv3r het volgende:
Wit pistoletje met warme beenham en een beetje mostersaus eroverheen *kwijl-mode*![]()
Volgens mij is dat gewoon een broodje kaas met heel veel konijnenvoerquote:Op woensdag 10 november 2004 11:20 schreef divX_Xvid het volgende:
dat laatste broodje ziet er erg lekker uit![]()
Klinkt ook goedquote:Op donderdag 18 november 2004 22:01 schreef cora4034 het volgende:
Pistoletje met warme grillworst van de slager om de hoek![]()
Dat meen je nietquote:Op dinsdag 30 november 2004 02:51 schreef cultheld het volgende:
Broodje ongezond, maar wel heel lekker: Flikker 3 eieren in de pan, gooi er een blikje unox knaks bij in en wacht tot 't goed doorbakken is. Gooi 't op een paar broodjes en vreten maarOok al zo'n ongezonde, vreemde en toch lekkere combinatie: Een heleboel noodles (of gewoon een doos van honig) in een pan koken, zout d'r bij doen, geen andere shit en een paar frikandellen of een paar gehaktballen d'r bij
![]()
Heb nu best wel honger, dus ga maar ff een paar saucijzenbroodjes in de pan flikkeren
toevallig die van Bufkus? Die zijn erg lekkerquote:Op donderdag 18 november 2004 22:01 schreef cora4034 het volgende:
Pistoletje met warme grillworst van de slager om de hoek![]()
Een bara lamsvlees met zuur en peper doet het ook erg goedquote:Op zaterdag 4 december 2004 20:05 schreef hassanjassan het volgende:
bara kip kerrie met madame jeanette sambal
Als je dan ook nog even verteld wat het is...quote:
Owh, een "Martino" is een dik belegd belgisch broodje. Een begrip in Belgie.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als je dan ook nog even verteld wat het is...![]()
cremepaté ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:05 schreef Oblivion het volgende:
Wat is kreempate?
Als ik google krijg ik maar 2 hits....
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:32 schreef ChrisJX het volgende:Wit pistoletje met jonge/jong belegen kaas (en dus geen boter, sla of weet ik wat) Witbrood met kroket
Less is more
Ja sorry, crêmepaté, die hele fijne paté zonder stukjesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:05 schreef Oblivion het volgende:
Wat is kreempate?
Als ik google krijg ik maar 2 hits....
Ah, de goede dus...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:10 schreef pseudovlaming het volgende:
[..]
Ja sorry, crêmepaté, die hele fijne paté zonder stukjes
Nee, moet je eens met thousand-islamd-sauce proberen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:56 schreef Doekes het volgende:
Wit pistoletje warme beenham met honing/mosterdsaus of knoflooksaus![]()
Honing-mosterdquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:17 schreef Stansfield het volgende:
Morgen ook eens wat lekkere dingen halen voor op een broodje.
Pijnboompitten, kipfilet, sla. Alleen nog eendressing of iets in die richting. Wat voor dressing is daar lekker bij?
Misschien nog lekkerder: hollandse garnalen, beetje mayo, drupje azijn en wat versgedraaide peper, op witbrood. To die for!quote:Op vrijdag 28 december 2007 21:49 schreef Curiosity het volgende:
Een hard broodje, een bakje rivierkreeftjes aanmaken met een klein beetje mayo en peper, heerlijk.
Dat klinkt echt niet lekkerquote:Op zaterdag 29 december 2007 03:41 schreef krioro het volgende:
nog nooit gemaakt, maar het lijkt me wel lekker dus ga ik het een keer proberen (zodra ik watermeloen heb, zal wel in de zomer worden):
pistoletje met kipfilet, kaas en stukjes watermeloen. en een sausje maar ik weet nog niet wat voor iets.
ach ik ben best "avontuurlijk" met sandwiches en broodjes en zo, en heb misschien ook wel een rare smaak.quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:05 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat klinkt echt niet lekker.
like, iew?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:53 schreef MahirBurekovic het volgende:
tijgerbolletje, belegen kaas, kiwi, pindakaas, uitjes.
even onder de grill
lekkah
da's best wel 'normaal' hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:23 schreef cindy10 het volgende:
Ik heb vast het alleenrecht op het meest gore broodje ooit...![]()
Men neme een pistoletje..een opgewarmt prakje zuurkool...voor de liefhebber de hema worst in plakjes erover,en smullen maar!
Naar behoefte of afkeer,mosterd erop smeren!
Wat is een broodje Mario?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:50 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Ik ga voor een broodje Mario of een Italiaanse bol met rose varkenshaasstukjes en paprika met een knoflooksausje
Of i.p.v. met ham met plakjes gegrilde kipfilet, gebakken bacon erbijquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:32 schreef LSDreamer het volgende:
pistoletje met (olijf-)mayonaise, avocado, peper&zout en ham
ipv ham met jonge kaas kan ook lekker zijn
"Broodje Mario" is een begrip in Utrecht. Een openlucht broodjes/pizzakraam aan het begin van de Oude gracht. Broodje Mario is een Italiaanse bol met beleg naar keuze (maar standaard met salami/chorizo, kaas, groenten en evt. groene pepers) en met beetje geluk nog warm van het afbakkenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:44 schreef Ole het volgende:
Wat is een broodje Mario?
Italiaanse bol gezond van de boterham expressquote:Op woensdag 11 februari 2004 14:51 schreef Helaaz het volgende:
Boterham van de boterham express:
quote:Op woensdag 20 april 2011 09:22 schreef DarkElf het volgende:
zo, eens een flinke kick geven want...
een (zelfgemaakte) focaccia, besmeren met zelfgemaakte basilicumpesto, erop: gedroogde Italiaanse ham, geroosterde paprika, buffelmozzarella, (zelf)gedroogde tomaatjes, parmezaanse kaas...
is echt zo lekker
quote:Op woensdag 20 april 2011 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
Jammer alleen dat je dan weer niet die ham en mozzarella zelf hebt gemaakt
ook lekkerquote:Op woensdag 20 april 2011 19:17 schreef Purdey het volgende:
Een ciabatta met kerriemayonaise, gerookte kip en mango
en eventueel ook nog het stokbroodje brie, rucola, walnoten, honingquote:Op donderdag 21 april 2011 09:05 schreef XL het volgende:
Boterham met oude kaas, appelstroop, rucola en een plak roggebrood
Pistolet filet Americain, gekookt ei, uitjes, augurk en ketchup
En wat heb je voor broodje gemaakt?quote:Op donderdag 21 april 2011 09:11 schreef Physics het volgende:
Door jullie ga ik nu naar de AH om broodjes te kopen.
Altijd te weinig kaas. En een overvloed aan die groente-ellende. Zure wortel o.i.d., ik kan het nog steeds niet plaatsen. Volgens mij is het allemaal ingemaakt geweest in azijn ofzoiets.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:33 schreef Trusten het volgende:
[..]
"Broodje Mario" is een begrip in Utrecht. Een openlucht broodjes/pizzakraam aan het begin van de Oude gracht. Broodje Mario is een Italiaanse bol met beleg naar keuze (maar standaard met salami/chorizo, kaas, groenten en evt. groene pepers) en met beetje geluk nog warm van het afbakken![]()
![]()
Pistolet met bio filet americain, witte kool, cayennepeper & 1/2 tl dL mayoquote:Op donderdag 21 april 2011 15:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
En wat heb je voor broodje gemaakt?
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:17 schreef Purdey het volgende:
Een ciabatta met kerriemayonaise, gerookte kip en mango
Must. Have.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ook lekker(maar dan met gegrilde kipfilet, gerookte is zo zout)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |