de wijk waarin ik woon is niet overtuigend zwart of wit. het was vroeger wel overtuigend zwart, een echte achterstandswijk, maar sindsdat ze hiet de oude huizen hebben opgeknapt en de jonge linkse tweeverdieners in grote getalen naartoe hebben laten stromen is het echt een plaatje van een wijk. je moet je gewoon echt openstellen voor anderen, dit moet van beiden komen, en het loopt allemaal prima.
mensen lopen te zeiken 'maar we leven zo naast elkaar', yup inderdaad, maar ik geloof dat we dat gezellig met z'n allen doen en dat het niet een eigenschap is van deze wijk ofzo.
we hebben hier ook genoeg overlast van junkies en the occassional "buitenlander" die op de kanaalstraat herrie staat te schoppen, maar het is niks vergeleken met de zwarte buurten die utrecht heeft.
ik denk echt dat het mixen van 'zwart en wit' veel goede dingen kan opleveren, zolang met maar openstaat voor elkaar. Nou is dat een plicht van de buitenlanders hier zo'n beetje, maar de nederlanders moeten ook maar wat verder kijken dan dat wat de media te vertellen heeft. Negatieve shit.
1/3e van de Utrechtse bevolking is allochtoon en het zijn echt niet allemaal jongens meiden, mannen en vrouwen die zich verschuilen achter geweld, hoofddoeken en een wao uitkering.
quote:Ergerlijke tendens van "manisch positieven" om te denken dat als je kritiek op een groep (migrant/kleurling/whatever) levert dus wel helemaal NIEMAND zult kennen uit de groep waar je kritiek op levert
Op dinsdag 10 februari 2004 23:43 schreef Vivi het volgende:
Daarbij beledig je me ook nog aangezien ik een halfbroertje heb met een Indonesische vader dus ik weet terdege dat zijn donkere kleurtje niet afgeeft. Maar ja, dat was weer zo'n OPZIJ- slogan die je wel toepasselijk leek wrs.
Ik persoonlijk heb totaal geen angst voor "vreemde dingen", laat staan xenofobe neigingen. Daarnaast ben ik ook zeker geen warm pleitbezorger van stamppotrecepten, windmolens en het "Tros gevoel".
Om het maar simpel te zeggen vallen mij gewoon enorm veel tegenstellingen op die ik in het dagelijks leven om me heen zie. Ook het "langs elkaar heen leven" van verschillende bevolkingsgroepen is eerder regel dan uitzondering. Staat zoiets onderschrijven dan gelijk aan xenofobie ?. In dat opzicht vind ik het eerder van xenofobie getuigen om vanuit je veilige, blanke nederzetting een oordeel te vellen over diegenen die middenin de multiculturele samenleving wonen/werken en leven.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:49 schreef releaze het volgende:
ik woon al weer mn hele leven in een zeer multiculturele buurt in utrecht (www.lombox.nl voor de geinteresseerden) en ik zou me waarschijnlijk doodongelukkig voelen als ik straks in een superwitte wijk zou moeten wonen. ik ben opgegroeid met verschillende culturen om me heen en ik vind het heel plezierig. als je er midden in woont zie je dat het wel degelijk kan werken.de wijk waarin ik woon is niet overtuigend zwart of wit. het was vroeger wel overtuigend zwart, een echte achterstandswijk, maar sindsdat ze hiet de oude huizen hebben opgeknapt en de jonge linkse tweeverdieners in grote getalen naartoe hebben laten stromen is het echt een plaatje van een wijk. je moet je gewoon echt openstellen voor anderen, dit moet van beiden komen, en het loopt allemaal prima.
mensen lopen te zeiken 'maar we leven zo naast elkaar', yup inderdaad, maar ik geloof dat we dat gezellig met z'n allen doen en dat het niet een eigenschap is van deze wijk ofzo.
we hebben hier ook genoeg overlast van junkies en the occassional "buitenlander" die op de kanaalstraat herrie staat te schoppen, maar het is niks vergeleken met de zwarte buurten die utrecht heeft.
ik denk echt dat het mixen van 'zwart en wit' veel goede dingen kan opleveren, zolang met maar openstaat voor elkaar. Nou is dat een plicht van de buitenlanders hier zo'n beetje, maar de nederlanders moeten ook maar wat verder kijken dan dat wat de media te vertellen heeft. Negatieve shit.
1/3e van de Utrechtse bevolking is allochtoon en het zijn echt niet allemaal jongens meiden, mannen en vrouwen die zich verschuilen achter geweld, hoofddoeken en een wao uitkering.
Ik woon ook in Lombok overigens!
Maar ik ken tevens veel voorbeelden van mindere steden/buurten ![]()
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben hierna in een witte wijk te gaan wonen, zou hoogstens de goedkope groente en de turkse pizza's missen
quote:De Tros is inmiddels dan ook niet meer de grootste familie van Nederland
Op dinsdag 10 februari 2004 23:54 schreef Goodluck het volgende: Daarnaast ben ik ook zeker geen warm pleitbezorger van stamppotrecepten, windmolens en het "Tros gevoel".
quote:Wat vindt die half-antilliaanse ervan, dat Antillianen ook relatief oververtegenwoordigd zijn in negatieve lijstjes zoals: criminaliteit, sociale zekerheid, ongewenste zwangerschappen?
Op dinsdag 10 februari 2004 23:53 schreef kamagurka het volgende:
Mijn beste vriendin is half-antilliaans, toch hebben ik en zij het inmiddels beiden niet zo op marokkaanse jongeren. Gek he?
quote:Zoals....... ?
Op woensdag 11 februari 2004 00:09 schreef du_ke het volgende:
Waardevol en gevuld met prachtige kansen voor ons land die we wel moeten willen grijpen.
quote:Heerlijk nieuw eten, bijzondere andere culturele uitingen, een mix van culturen levert vaak een sterker geheel op en natuurlijk halfbloedjes
Op woensdag 11 februari 2004 00:11 schreef Goodluck het volgende:[..]
Zoals....... ?
quote:En dat zouden we zonder die mensen niet hebben kunnen krijgen hier ?
Op woensdag 11 februari 2004 00:12 schreef du_ke het volgende:[..]
Heerlijk nieuw eten,
quote:Jammer alleen dat er relatief weinig "gemixt" wordt. Voorbeeld: zie jij als autochtoon maar eens een relatie met een Marokkaans meisje te krijgen...
bijzondere andere culturele uitingen, een mix van culturen levert vaak een sterker geheel op en natuurlijk halfbloedjes.
quote:Dat vindt ze ook sneu, maar eigenlijk houdt ze zich er meestentijds niet erg mee bezig. Of ze maakt er harde grappen over (tja, wat moet je anders?)
Op woensdag 11 februari 2004 00:08 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Wat vindt die half-antilliaanse ervan, dat Antillianen ook relatief oververtegenwoordigd zijn in negatieve lijstjes zoals: criminaliteit, sociale zekerheid, ongewenste zwangerschappen?
quote:Inderdaad, zie het prachtige Yougoslavie, het fantastische China, het fijne Tjetjenie, het gezellige Irak, het lommerijke Soedaneze en Somalische land etc.
Op woensdag 11 februari 2004 00:12 schreef du_ke het volgende:[..]
Heerlijk nieuw eten, bijzondere andere culturele uitingen, een mix van culturen levert vaak een sterker geheel op en natuurlijk halfbloedjes
.
En waarom dat eten altijd erbij halen? Slaat nergens op. In heel de stad heb ik nog geen Marokkaans eethuisje gezien, en stikt het vd Japanse en Griekse restaurant. Toch terroriseren Japaners de boel hier niet noch eisen ze in Geisha of Samourai kleding naar school/werk te mogen.
[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 11-02-2004 07:56]
quote:Goh, andersom ook, wist je dat?
Op dinsdag 10 februari 2004 23:31 schreef erodome het volgende:
Soms, heel soms vind ik zelfs dat de negatieve marokkanen gelijk hebben over vele nederlanders, en nee daar zit niets positiefs in....
Vivi heeft gelijk. JIJ bent degene die te bang is om in te zien dat het allemaal geen rozegeur en maneschijn is.
quote:juist, wie is er nou niet naar de chinees of de shoarmatent geweest, of wie eet er nooit een pizza..
Op dinsdag 10 februari 2004 19:58 schreef erodome het volgende:
Ik vermaak me prima in de multiculturele samenleving, vind het wel interresant dat er mensen zijn met andere leefwijze's enzo, voel me dan ook geenzinds aangevallen ergens door, of bedreigt.Ik vind het wel leuk al die kleurtjes en dingetjes...
Je ziet ook autochtonen met dreadlocks lopen..
Zo zijn er nog genoeg dingen ingeburgerd in de samenleving, die oorspronkelijk niet uit onze cultuur komen en er nu toch toe behoren.
quote:Ik heb best wel medelijden met je. Er zijn namelijk mensen zoals Erodome die WEL wat proberen te maken van de multiculturele samenleving. Ik heb wel een tip voor je waardoor je je makkelijker in de multiculturele samenleving kunt bewegen. Beoordeel mensen niet als groep, maar zie ieder persoon als een apart individu.
Op woensdag 11 februari 2004 07:58 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Goh, andersom ook, wist je dat?
Vivi heeft gelijk. JIJ bent degene die te bang is om in te zien dat het allemaal geen rozegeur en maneschijn is.
quote:zo denk ik er in wezen ook over. en daardoor heb ik best veel vrienden van ooit buitenlande inheritage. neemt niet weg dat het soms moeilijk naar een individue kijken is, als de individuen een sterke drang naar groepsvorming hebben. dat is best wel een belangrijk punt van kritiek imo.
Op woensdag 11 februari 2004 09:50 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Ik heb best wel medelijden met je. Er zijn namelijk mensen zoals Erodome die WEL wat proberen te maken van de multiculturele samenleving. Ik heb wel een tip voor je waardoor je je makkelijker in de multiculturele samenleving kunt bewegen. Beoordeel mensen niet als groep, maar zie ieder persoon als een apart individu.
quote:Idd.....
Op woensdag 11 februari 2004 09:50 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Ik heb best wel medelijden met je. Er zijn namelijk mensen zoals Erodome die WEL wat proberen te maken van de multiculturele samenleving. Ik heb wel een tip voor je waardoor je je makkelijker in de multiculturele samenleving kunt bewegen. Beoordeel mensen niet als groep, maar zie ieder persoon als een apart individu.
quote:Interessant, en dat is allemaal goed gegaan?
Op dinsdag 10 februari 2004 22:46 schreef Ype het volgende:
Mijn vader is als ongelovige hond getrouwd met een Moslima. Ikzelf heb een relatie met een Moslima gehad.Maar ach...
quote:Nee, dit is een opsteker van de multiculti-maatschappij...
Op woensdag 11 februari 2004 08:32 schreef Goofup het volgende:
Je ziet ook autochtonen met dreadlocks lopen..
om over de identiteitscrisis van de wannabe-niggaz op school maar te zwijgen
quote:Mijn vader en vrouw hebben twee koters die naar een katholieke school gaan en veel vrienden van mijn stiefmoeder die ook Moslim zijn sturen hun kinderen daar ook heen. Dit alles in Almere, alszijnde ook een probleemstad waarin de culturen hard zouden moeten botsen.
Op woensdag 11 februari 2004 11:19 schreef pberends het volgende:[..]
Interessant, en dat is allemaal goed gegaan?
Mijn relatie is nu helaas uit, maar het was wel de fijnste relatie die ik heb gehad tot noch toe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |