abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17041198
Wie geeft mij hét recept voor de lekkerste hartige quiche?

Meestal probeer ik iets met ham, spek, paprika, ui en champignon, maar er moet meer te varieëren zijn, lijkt me!

pi_17041460
iets met vis, zalm ofzo ?

Me zus had een keer broccolli/tomaat gemaakt

pi_17041535
Quiche is toch altijd hartig
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17041686
Sjemig, krijg ik daar opeens zin in zeg, en heb ik natuurlijk niet.

Je wordt bedankt he

pi_17041730
men neemt een schaal (zon 20 cm doorsnee)
Bodem invetten met wat boter.
bodem bedekken met 6 lapjes bladerdeeg (ingevroren)
6 eieren kloppen met geraspte kaas en ui (naar wens )
Zalm uit blik halen en over de bodem verspreidende hele mix eroverheen.
40 a 45 min in de oven (of tot de taart wat bruin begint te worden en het niet een natte boel is
En smakelijk eten:)
pi_17041776
Men kope een quiche bij de Appie Heijn en men steke hem in zijn mik.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17041908
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:59 schreef Kaensterle het volgende:
Men kope een quiche bij de Appie Heijn en men steke hem in zijn mik.
Er moet wel smaak aan zitten
  maandag 9 februari 2004 @ 22:05:55 #8
83600 Ocealith
Deze username slaat nergens op
pi_17042065
Bij mij gaan er altijd een hoop resten in, die ik nog over had van de vorige week.

Verplichte onderdelen: ei, spekjes, ui, doperwtjes, worteltjes.

pi_17042179
Doperwtjes, wortels, klinkt goed. Broccoli en tomaat moet ook kunnen. Dank allen!

Geraspte kaas was ik vergeten, maar dat is inderdaad ook een standaard ingredient bij mij...

maandag 9 februari 2004 @ 22:36:30 #10
56819 Kimske
Juf in wording
pi_17043411
kaas, wortel, broccoli, champignons of tofu = lekkerrrrrrrrrrr ( zie post in andere topic!)
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_17047682
Quiche met zalm en broccoli blijft één van mijn favorieten. Mijn moeder maakt wel eens quiche met uien, spekjes en currypasta. Vreemde combinatie maar dat is echt heerlijk...

Ik hou sowieso erg van quiche, maar ik heb geen oven.

Are you pondering what I'm pondering?
pi_17051684
Paddestoelen en blauwe kaas vind ik altijd erg lekker in een quiche.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_17052539
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:58 schreef Koenijntje het volgende:
bodem bedekken met 6 lapjes bladerdeeg (ingevroren)
6
Net zo lekker en veel minder vet is om deeg voor hartige taart te gebruiken, ook ingevroren in plakjes.
Een dag niet lekker gegeten is een dag niet geleefd!!
  woensdag 11 februari 2004 @ 01:55:48 #15
27191 zoooitje
Mevrouw Puinhoop voor Jou!!!
pi_17078103
Prei
teentje knoflook
vers gemalen peper
spek
ham
pi_17094234
Maak hem meestal met de volgende ingredienten

bloem
boter
olie
3 eieren
melk
2 ons halfom gehakt
1½ ons runder gehakt
3 preitjes
100 gr kaas
½ paprika
½ courgette
2 kleine uitjes
peterselie
1 tomaat
artissjokken harten
zout
peper

de 3 eieren zijn als deklaag dus niet door rest heen

pi_17094846
Broccoli, geitenkaas, geschaafde amandelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17105439
spek snijden, bakken
champignons snijden en bakken
eieren kloppen met melk
bladerdeeg in quichevorm
champignon en spek erin, ei erover
de oven in
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:14:10 #19
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_17116754
Valt een hartige taart ook in de categorie quiche? Dan is mijn favoriet uientaart (met spekjes), met een bladerdeeg bodem.

Mmmmmm krijg er spontaan zin in als ik er aan denk!!

WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
pi_17117255
Met Mon Chou en shoarmavlees (evt met wat prei erdoor)

Verder kan je er alles in stoppen wat je zelf het lekkerste vind. Veel experimenteren dus!

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_17117305
Die met Shoarma en roomkaas is erg lekker Vind ik het lekkerst met zanddeeg bodem.

Ook lekker is een hele simpele, die je het best koud kan eten:

- bladerdeeg
- ham
- spek
- eimengsel
- grote lading bieslook
- kaas

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_17120026
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:36 schreef Peregrijn het volgende:
Die met Shoarma en roomkaas is erg lekker Vind ik het lekkerst met zanddeeg bodem.
Ik maak mijn bodems altijd zelf, dus zanddeeg is het enige wat je bij mij kan krijgen Leuk trouwens dat ik niet de enige ben die deze combi lekker vind en kent. Het is namelijk niet de eerste combi waar je aan denkt.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_17126256
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:21 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Ik maak mijn bodems altijd zelf, dus zanddeeg is het enige wat je bij mij kan krijgen Leuk trouwens dat ik niet de enige ben die deze combi lekker vind en kent. Het is namelijk niet de eerste combi waar je aan denkt.

Ik heb het volgens mij uit een boekje met ovengerechten. Maar gebruik je dan nooit bladerdeeg? Dat vind ik toch ook wel erg lekker bij sommige gerechten.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_17127369
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:13 schreef Peregrijn het volgende:
Ik heb het volgens mij uit een boekje met ovengerechten. Maar gebruik je dan nooit bladerdeeg? Dat vind ik toch ook wel erg lekker bij sommige gerechten.
Ik kan me voorstellen dat dat soms wel lekkerder is, maar ik moet over het algemeen zoutarm eten. Daarom maak ik deeg ed zelf, dan kan ik het zout eruit laten, of maar een heel klein beetje toevoegen.
pi_17128043
Deeg:
225 g bloem
100 g boter
1/2 thl zout
tot kruimels kneden. Dan 3 eetl water erbij en tot deeg kneden. Uitrollen en in de ingevette vorm doen.
20 min op 200 C voorbakken (zonder vulling).
30 min op 180 C bakken met vulling.

Dat voorbakken hoort met een steunvulling van bijvoorbeeld bonen in alu-folie, maar ik doe het altijd zonder en dat werkt ook prima. Als je niet voorbakt dan wordt het een kleffe bende.

Prei vulling:
2 preien
ontbijtspek
100 g kaas (goudse, maar geitenkaas is ook lekker)
150 ml slagroom
2 eieren
zout & peper

Spek bakken, prei bakken. Slagroom en kaas erbij. Op het laatst de eieren erdoor roeren en direct op de voorgebakken bodem gieten. Dan een half uurtje in de oven tot de vulling stevig is maar niet droog.

Tomaat vulling:
400 g gepelde tomaten in plakjes
100 g kaas
150 ml slagroom
2 eieren
zout & peper
ontbijtspek (op de bodem meebakken)

Spinazie vulling
Diepvriesspinazie
verder hetzelfde als de andere vullingen.
Je moet er voor zoregn dat de vulling goed warm is en zeker niet te nat als je 'm op de bodem giet. Anders krijg je een erg kleffe bodem.

Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_17668751
Bestaat er van dat quiche deeg??
Ik kan dat dus nergens vinden....staat toch bij de cake/taarten enzo?

Weet iemand lekkere recepten voor de vulling?
I thought this day would never end...
pi_17668814
in de supermarkt hebben ze een speciale mix...van Honig dacht ik, daar staat ook een recept op. Is erg lekker
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:32:40 #28
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_17668968
Ook in het vriesvak bij de supermarkt kant en klare deegvellen voor hartige taart (quiche) Zal wel van Koopmans zijn, of Baukje ofzo...
pi_17669019
Je kan ook gewoon bladerdeeg gebruiken hoor...

Receptjes:

Hartige taart met ham en kaas

Benodigdheden:
bladerdeeg 3 a 4 plakjes
1/8 l. room (koksroom of slagroom)
4 eieren
½ tl paprikapoeder
beetje peper
150 gr ham aan stukjes gesneden
200 gr kaas (150 gr jong en 50 gr kernhem of 200 gr jongbelegen)

Hoe maak je het:

Bedek ovenschaal met bladerdeeg en prik met een vork wat gaatjes in de bodem, doe de ham in stukjes en de kaas in bv plakjes en verdeel dit over de bodem (laagje ham, laagje kaas enz.)
Vervolgens rest van de ingrediënten goed mengen en over de taart gieten.
Doe het geheel 40 minuten in een voorverwarmde oven op 200°C.

Recept Zuurkooltaart

Benodigdheden:
1 prei
1 zak wijnzuurkool
1 banaan
20 gr. boter
5 eetl. sesamzaad
125 ml creme fraiche
2 eieren
1 eidooier
4 plakjes bladerdeeg (als je ook de ovenschaal wilt bedekken moet je er meer hebben)
evt. vlees bv: gehakt of shoarma

Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 200 graden. Maak de prei schoon en snijd hem in ringen. Laat de wijnzuurkool uitlekken. Pel de banaan en snijd hem in plakjes. Verhit de boter in een pan en bak de prei in ca. 2 minuten. Voeg de zuurkool en 3 eetlepels sesamzaad toe en bak het ca. 3 minuten op een matig vuur. Schep de banaan erdoor. (al je er vlees door wilt doen moet je het al gebakken door het mengsel doen) Roer de creme fraiche los met de 2 eieren. Meng het eimengsel door het zuurkoolmengsel. Breng op smaak met zout en peper. Vet de ovenschaal in (je kan deze bedekken met bladerdeeg) en doe het zuurkoolmengsel in de schaal. Laat het bladerdeeg ontdooien en rol ze iets uit. Leg ze op de ovenschaal. Bestrijk het deeg met losgeklopte eidooier en bestrooi met de rest van het sesamzaad. Bak het in ca. 20 minuten gaar en goudbruin. Je kan er ook nog een salade bijmaken.

Fake it till you make it...
pi_17669062
Fake it till you make it...
pi_17669069
En vooral droge vulling nemen. Wordt anders een soppige boel
  FOK!fossiel vrijdag 12 maart 2004 @ 15:38:24 #32
1455 Keroppi
kool kikker
pi_17669079
Een simpele quiche is echt dodelijk simpel om te maken.

De bodem: bladerdeeg (eventueel zelfs de speciale variant voor hartige taarten)

Basisbeslag: een bekertje slagroom +wat geraspte kaas + een stuk of 2 eieren (sommige mensen gebruiken creme frais ipv slagroom)

Het basisbeslag kun je aanvullen met alles wat je lekker vind:

-spinazie, tomaat en feta is lekker
-spekjes, tomaat, kaas
- eigen variatie
Chick on a mission
pi_17669125
hmm wist niet dat dat basisbeslag erbij hoorde!
dat creme fraiche..en eieren moeten er ook perse bij dan? geklopt zeker?
I thought this day would never end...
pi_17676983
Short-pastry (weet zo niet wat het in het nederlands is). Is zo klaar en geeft een beter effect dan bladerdeeg. Vanavond nog gemaakt.

30 gram Zelfrijzend bakmeel
90 gram bloem
60 gram boter (zacht)
15 gram zout
15 gram (scheutje) water
(genoeg voor een kleine springvorm)

Bloem, bakmeel, boter en zout in een beslagkom kneedhaakjes erin en even laten draaien tot de boter en bloem vermengd is. Water d'r bij en laten draaien tot je een stevig, uitrolbaar deeg hebt. Uitrollen, springvorm bekleden en bakken tot ie mooi goudbruin is. Darna lekker vullen met wat je wilt.
pi_17685631
Ik heb al eens een quiche recept gepost maar kan het ff niet terugvinden

Het deeg is vrij simpel om te maken. Door 225 g bloem prak je met een vrok 100 g boter. Beetje zout er bij. Dan kneed je het met vingers tot kruimels. Een klein beetje water (3 eetl) er bij zodat je er een bal van kan maken. Dan uitrollen en in de vorm doen.
De bodem 20 minuten op 200 ºC voorbakken zonder vulling, daarna met vulling nog een half uur op 180 ºC bakken.
pi_17688372
[Met zeer zware diepe mannelijk hetrosexueele stem] ik ben dol op quich [/Met zeer zware diepe mannelijk hetrosexueele stem]

snel makkelijk en lekker.

Deze maakte ik een paar dagen terug

Ik fruite een fijn gesneden ui in een pan daarna een pakje bacon in kleine stukje erbij en een pakje kleine garnaaltjes beetje peper erbij en dan af laten koelen.

Mijn basis quich mix is een klein bekertje room, 2 hele eieren + 3 ei dooiers, een een zakje geraspte old Amsterdam.
Voor deze quich die ik een beetje pittig wil hebben doe ik er veel peper bij een scheutje tabasco wat chilli poeder en een bos fijn gehakte koriander en wat bieslook.

Voor het gemak gebruik ik hartige taart deeg (diepvries) lang niet zo goed als een zelfgemaakte pastry maar wel makkelijk op een door de weekse dag.

deeg in de schaal de ui/bacon/garnaal mix er op uitspreiden dan de ei/room/kaas/koriander etc mix er overheen en dan in de oven, na 20 minuten haal ik het er uit bedek ik het geheel met zeer dunne plakjes tomaat en parmazaan en dan weer even de oven in voor +- tien minuten.
pi_19837918
Ik heb er nu 1 in de oven staan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19838145
Gebruik geen bladerdeeg voor een quiche! Eeuwig zonde... Maar maak het deeg simpel van boter en bloem.. vaak doe ik er ook wat knoflook en een beetje zout door.

Een goed recept:

Voor het deeg: zie boven.

Fruit een ui in ringen in wat olijfolie... voeg daarna een prei in ringen toe. Even goed door laten bakken en daarna wat fijngesneden champignon toevoegen. Eventueel nog wat spekjes uitbakken en bij het de groenten doen. Op het laatst grove stukken artisjokkehart toevoegen. En op smaak maken met verse rozemarijn en peper (geen zout!).

Even laten afkoelen.

Ondertussen 3 eieren klutsen en 2 dl melk toevoegen... rasp 100 gr Gruyère en verkruimel 50 gr Gorgonzola... goed mengen.

Vet een springvorm in en druk het deeg erin... schep met een schuimspaan de groenten in de vorm en overgiet het met het mengsel. ongeveer 40 min in de oven op 200 C.

Er zijn natuurlijk vele variaties mogelijk.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:42:55 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19838374
De korst kan je gewoon bladerdeeg nemen, en voor de vulling geld dat je de slagroom even appart moet stijf slaan, net als de eiwitten, pas dan meng je dat (voorzichtig eveloperen, niet roeren) dan wordt de vulling luchtig en niet een dikke brij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19838398
Hij smaakt trouwens prima.
Geserveerd met een komkommersalade.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23077342
Kick

omdat: ik morgen een keertje quiche wil maken. Het zou leuk zijn als er foto's bij worden geplaatst.
  donderdag 4 november 2004 @ 21:02:41 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23082605
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
iets met vis, zalm ofzo ?
Wie heeft hier een recept van?

Wil mijn vrouw verrassen met een quiche van zalm of andere vis
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23083501
Verse spinazie, geitenkaas of feta en tomaten... Bij voorkeur zonder eieren (die verpesten de smaak een beetje), spinazie dan wel goed laten uitlekken. Broodkruimels of courcous o.i.d. erdoor voor extra vochtopname. Bladerdeeg, ingrediënten met wat kruiden naar smaak erdoor erbovenop, bladerdeeg erop en smullen maar.

JAMMIE!
pi_23090058
Spinazie en geitenkaas, wel een uitje en knoflook erbij!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23090372
Lang niet meer gemaakt, maar ik weet nog wel dat dat Daneroll-croissantdeeg (uit die blikjes die je af moet pellen) een stuk lekkerder waren bij hartige taarten dan al het bladerdeeg bij elkaar.
Helpt waar hij kan!
pi_23090398
Mee eens NoSigar!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23091136
Croissantdeeg, ook een idee. Ga ik eens proberen.
pi_23094138
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wie heeft hier een recept van?

Wil mijn vrouw verrassen met een quiche van zalm of andere vis
blikje croissantdeeg
2 blikjes zalm
1/2 rode paprika
1/2 ons ontbijtspek
1-2 sjalotjes
80 gr boursin
200 ml creme fraiche
3 eieren
Peper/zout/provencaalse kruiden naar smaak

Paprika, sjalot en ontbijtspek fijn snijden, even aanfruiten. Pan van het vuur af halen. Zalm schoonmaken en met vork loshalen. Dit alles door elkaar mengen. Bodem bekleden met croissantdeeg en bestrooien met wat paneermeel (helpt altijd tegen een te natte bodem). Mengsel over bodem verdelen. Eieren loskloppen met boursin en creme fraiche en erover gieten.

Oven: 35-40 min 200 gr
Combi magnetron: 15-20 min 225 gr/300 watt
pi_23100634
In mijn studentenhuis was het altijd feest als er feta-taart op tafel kwam. Een hartige taart van gebruikelijk recept (deeg, ei, room), met een erg lekkere vulling: feta, courgette (even voorkoken) en tomaten. En een flinke lik pesto door het eimengsel voor het op de taart gaat.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_23101418
Mijn favoriete quiche:

bladerdeeg in vorm doen, bodem inprikken met vork, zilverpapier over deeg leggen en verzwaren met wat gedroogde bonen en dan voorbakken (10 minuutjes)
als dat is gebeurd de bodem beleggen met plakjes mozarella, daarover in reepjes gesneden rode paprika, daarover grijze garnalen en dan het room-ei mengsel (4 eieren en 200 ml room mixen)
dat allemaal de oven in en laten bakken tot het mooi bruin wordt

mjammie ik krijg honger
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
pi_23109194
Mijn basisrecept
Taartvorm of ovenschaal bekleden met diepvries bladerdeeg (een paar blaadjes overhouden voor de bovenkant)
Vulling erin doen (voor ideeen voor vullingen, zie hieronder)
Eieren (3 ofzo, meer of minder kan ook) klutsen met een beetje melk, wat boursin of een andere knoflook-kruidenkaas (bressot, miree) , peper en zout
Dit mengsel over de vulling heen gieten zodat het erin zakt.
Bladerdeeg voor de bovenkant erop leggen, beetje kaas erover
En dan lekker bruin bakken in de oven volgens de aanwijzingen op het bladerdeegpakje.
En klaar is de chef-kok (reuze simpel en reuze lekker)

En de vulling kan van alles zijn.
Het vlees bak ik voor het de taart ingaat, en de groente kook ik (niet heel gaar, want het gaat nog de oven in)
Mijn favorieten:
broccoli - wortelen - gebakken spekjes
ham - prei
zalm - (diepvries) spinazie
Maar je kan er in principe elke groente-vlees-noten-vis in gooien die je lekker vindt (als het maar niet heel waterig wordt door koken)
Geluk duurt je leven lang.
pi_23109498
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 10:08 schreef Ripley het volgende:
Paddestoelen en blauwe kaas vind ik altijd erg lekker in een quiche.
pi_23116548
Van Honig heb je nu een quiche uit een pakje, met een vloeibare bodem.
Je moet een beslag maken voor de bodem, daarna giet je de vulling er op. Dan in de oven. Je hoeft de bodem dus niet eens voor te bakken.
Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker wordt
pi_23120528
Ik heb nu een quiche in de oven staan met spinazie, feta, rode uien, zongedroogde tomaatjes, cantharellen en knoflook...

Nog 9 minuutjes...
pi_23120819
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 15:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb nu een quiche in de oven staan met spinazie, feta, rode uien, zongedroogde tomaatjes, cantharellen en knoflook...

Nog 9 minuutjes...
en, smaakt ie?
pi_23120974
Ja, hij was lekker! Aangezien ik alleen woon, kan ik er nog gemakkelijk twee of drie dagen van eten.
pi_23121137
je kan natuurlijk ook gewoon sociaal zijn en een stukje opsturen
pi_23121165
Met alle plezier. Mail je adres maar. Of zal ik 'm onder de scanner leggen?
pi_23121643
O, mijn favoriet: Kipkersentaart:
Kip-kersentaart

benodigd voor 4 pers:
4 a 5 ons kipfilet
1 blikje croissantdeeg (groot)
1 blikje creme fraiche
1 pakje kerrievruchtensaus
1 grote pot ontpitte kersen
3 theelepels kappertjes
4 gemberbolletjes (in kleine stukjes gesneden)
sambal
ketjap
peper en zout

Doen:
Je moet de kip in stukjes snijden en bakken (in de wok is heel handig omdat dan de saus er direct bij kan). De kipstukjes op smaak brengen met peper en zout. Ik vind het lekker om de kip in de ketjap te smoren. Hierna echter wel overtollig ketjap even weggieten. Als de kip klaar is kun je de kersen, creme fraiche en het zakje kerrievruchtensaus erbij doen. Dit moet je dan aan de kook brengen en even zachtjes laten sudderen. Ondertussen vet je een ovenschaal in en bekleed deze met croissantdeeg (voorzien van enkele gaatjes met de vork). Je moet genoeg deeg overhouden om ook de bovenkant geheel te kunnen bedekken. Als de saus kookt doe je de sambal naar smaak, de kappertjes en de stukjes gember erin. Nog even laten sudderen en in de schaal doen. Het deeg over de bovenkant klappen. (vergeet de gaatjes met de vork niet) en schuif het maar in de oven. De oven moet ongeveer op stand 4 en het duurt volgens mij ongeveer 40 minuten tot hij gaar is. Aangezien ik dit niet zeker meer weet is een regelmatige check-up geen overbodige luxe. Na deze tijd kun je hem uit de oven halen en is het klaar.

Geluk duurt je leven lang.
pi_25279447
Het volgende punt op de agenda, wil dit ook wel een keer doen.
Vandaar dit subtiele kickje....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 27 februari 2005 @ 11:52:40 #61
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25279506
Ik kwam in een Tip Culinair het recept tegen voor Quiche Lorraine en die wilde ik maken maar dan de vegoversie. Gisteren schoot me opeens te binnen waarvoor ik de spekjes zou kunnen vervangen: zongedroogde tomaten. Ga ik dus binnenkort een keer proberen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25279787
Maar kan je een quice als hoofgerecht maken? Doe je dan een soepje vooraf of zo?
Vind alleen een taartje eten nou niet echt een maaltijd.
En vego wil ik ook wel eens proberen, vind sowieso dat er teveel vlees gegeten wordt hier in huis...
Posten die hap!
  zondag 27 februari 2005 @ 12:16:21 #63
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25279835
Soep vooraf doe ik ook vaak Of een flinke salade erbij. Maar mijn quiches en taarten zitten altijd barstensvol groente (tja, vego he ) dus dan lijkt het al meer op een echte maaltijd.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25280068
quote:
Op zondag 27 februari 2005 11:52 schreef Spindizzy het volgende:
Ik kwam in een Tip Culinair het recept tegen voor Quiche Lorraine en die wilde ik maken maar dan de vegoversie. Gisteren schoot me opeens te binnen waarvoor ik de spekjes zou kunnen vervangen: zongedroogde tomaten. Ga ik dus binnenkort een keer proberen.
Rooktofu is ook een goeie vervanger voor spekjes! Beetje zelfde soort smaak.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2005 @ 10:57:13 #65
34726 Fratz
Max
pi_25295938
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:13 schreef Oblivion het volgende:
Maar kan je een quice als hoofgerecht maken? Doe je dan een soepje vooraf of zo?
Vind alleen een taartje eten nou niet echt een maaltijd.
En vego wil ik ook wel eens proberen, vind sowieso dat er teveel vlees gegeten wordt hier in huis...
Posten die hap!
als ik een quiche maak doe ik er ook altijd een lekkere salade en stokbrood bij. dat is het wel een hoofdmaaltijd hoor! ik krijg echt zin in een quiche als ik dit lees. van de week maar eentje maken!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:32:08 #66
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25333904
De quiche die ik vaak maak is met een soort dikke bolognese saus erin:

Ui, paprika, knoflook, gehakt bakken.
Beetje tomatensaus erdoorheen (het moet niet te dun worden)
Wat kruiden, perper, zout.
Eventueel prei of taugé erdoor.

Dan mengsel van ei/melk erover en in de bakvorm die belegd is met quichedeeg. En dan als laatste een lekkere dikke laag kaas erover en de oven in

Wij eten het vaak met een goede salade.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_25590359
Okay, ik heb gedaan:

Spek, uitje, aardappels in kleine stukjes gesneden, champignons en als laaste beetje knoflook.
Bladerdeeg in springvorm gedaan, (eerst natuurlijk beboteren en bloem erin.. ) Vulling erin, en overgoten met 3 eieren, koksroom (250 ML) en een halve boursin kaasje. En geraspte kaas er over heen.

Hij staat nu in de oven...
pi_25615632
vanuit een ander topic:
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:33 schreef Euc- het volgende:

[..]

Je neemt:
bladerdeeg
blauwe kaas (Danablu)
1 ei
room
tomaten

Bekleed de quichevorm met bladerdeeg, prik (met een vork) gaatjes in het bladerdeeg (dit zorgt voor lucht). Prak de blauwe kaas, met het met het ei en roer er dan room door. Doe dit mengsel in de vorm en bekleed het met plakjes tomaat. Zet in de oven op 180 graden, als de tomaat begint te verkleuren en het bladerdeeg gaar is is het klaar. Eet het lauw of koud.

Mijn moeder heeft ook een heerlijk recept voor een quiche met fetakaas. Mocht je die willen hebben moet je maar een gil geven
pi_25615659
quote:
Op zondag 20 maart 2005 18:12 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ik had nog zo gehoopt van niet, nu kan ik alles over gaan tikken

Ingrediënten:
Voor het deeg:
200 gram bloem
100 gram geraspte overjarige geitenkaas of parmezaan
100 gram boter
50 ml melk
voor de vulling:
250 gram feta
50 ml melk
2 eieren

Kneed van de deegingredienten een stevig deeg, en bekleed hiermee een quichevorm (eerst invetten). Verkruimel de feta, roer er de melk en losgeklopte eieren door. Giet het mengsel op het deeg. Ongeveer 3 kwartier tot een uur in een voorverwarmde oven, 200 graden. Heteluchtoven op 170 graden.

Twas ook zoveel om te typen zeg, pffffff
Eucje...
pi_25637193
Vanavond ook maar even wat in elkaar zetten
Oh, and that's a bad miss!
pi_25662728
De allerlekkerste quiche

5 eieren
125 ml slagroom
1 stukje cheddar kaas
1 stukje gruyère kaas
1 stukje geitenkaas met honing [Appie]
bieslook
bladerdeeg

Oven op 200 graden zetten, ovenschaal invetten en met bladerdeeg bekleden.
Slagroom en eieren kloppen, cheddar en gruyère raspen en door het eiermengsel scheppen, bieslook fijnsnijden [of knippen] en door het mengsel schepen, in de ovenschaal gieten en een gelijkmatig verdelen. Tenslotte de geitenkaas met honing over de quiche brokkelen en in de oven. Na ongeveer 3 kwartier heb je echt een magnifieke quiche die niet te machtig is en toch heel smakelijk.

Serveertip van mij: grote gevulde salade erbij en een knoflookstokbrood
  zondag 1 mei 2005 @ 00:37:01 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26633248
1 Pakje Taartbodemdeeg
1 Moot zalm (200 Gram)
1 Moot Kabeljauw (200 Gram)
2 Blikjes tonijn op water
2 Prei (Ongeveer 400 Gram)
4 Rode uien
100 Gr Roomkaas
3 eieren
1 Zakje geraspte kaas
Peper/zout naar smaak

Vis indien nodig schoonmaken en fijnsnijden / fijnmaken
Prei en uien fijn snijden, even aanfruiten. Pan van het vuur af halen. Dit alles door elkaar mengen. Bodem bekleden met deeg en bestrooien met wat paneermeel (helpt altijd tegen een te natte bodem). Mengsel over bodem verdelen. Eieren loskloppen met roomkaas en erover gieten.
Dit alles bestrooien met de geraspte kaas en dan de oven in.

Oven: 40 - 50 min 200 gr
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 mei 2005 @ 17:49:46 #73
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_27058274
quote:
Op zondag 1 mei 2005 00:37 schreef Martijn_77 het volgende:
1 Pakje Taartbodemdeeg
1 Moot zalm (200 Gram)
1 Moot Kabeljauw (200 Gram)
2 Blikjes tonijn op water
2 Prei (Ongeveer 400 Gram)
4 Rode uien
100 Gr Roomkaas
3 eieren
1 Zakje geraspte kaas
Peper/zout naar smaak

Vis indien nodig schoonmaken en fijnsnijden / fijnmaken
Prei en uien fijn snijden, even aanfruiten. Pan van het vuur af halen. Dit alles door elkaar mengen. Bodem bekleden met deeg en bestrooien met wat paneermeel (helpt altijd tegen een te natte bodem). Mengsel over bodem verdelen. Eieren loskloppen met roomkaas en erover gieten.
Dit alles bestrooien met de geraspte kaas en dan de oven in.

Oven: 40 - 50 min 200 gr
De dag erna was ie zelfs nog lekkerder (gewoon koud eten dan)
Hij was echt geweldig! KRIJG HONGER!!!!!!!!!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_27058311
Ik eet er altijd zeker drie dagen van. Heb er net weer eentje gemaakt met spinazie, geitenkaas, oesterzwammen en tomaten. Jummie! Met flink wat knoflook en wat koriander.
pi_28179994
Dit is een recept van Albert Heijn, maar best wel lekker.

Ingrediënten
6 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries) (pak à 450 g)
4 grote uien
2 eetlepels zonnebloemolie
1 duopakje hamreepjes (ca. 200 g)
4 eetlepels Indiase kruidenpasta mild (pot) (pot à 250 ml)
4 eieren (M)
1 dl slagroom
100 g gemalen belegen kaas (zakje à 150 g)

Materialen
quichevorm doorsnede ca. 26 cm

Bereiden
Deeg ontdooien volgens gebruiksaanwijzing. Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4. Uien pellen en in halve ringen snijden. In braadpan olie verhitten. Uien ca. 4 minuten bakken. Ham en Currypasta toevoegen en even meebakken. Eieren loskloppen met slagroom en kaas. Taartvorm invetten en bekleden met deeg. Uimengsel erover verdelen. Eimengsel erover gieten. Taart in midden van oven in ca. 25 minuten gaar en goudbruin bakken. Lekker met salade van kropsla met yoghurtdressing.

-edit- Oja, voor mensen die aan de lijn doen: het gaat ook prima met melk in plaats van room.
En ik zou even rustig aan doen met de currypasta want met 4 flinke eetlepels wordt het wel erg scherp en daar houdt niet iedereen van, dus beter eerst wat minder erin doen dan dat het eten verpest is. Het is wel lastig in te schatten, omdat die pasta alleen bij de uien gaat en daarna nog 'verdund' wordt door de room en eieren...

[ Bericht 18% gewijzigd door Mini_rulez op 24-06-2005 00:01:39 ]
pi_28180040
Dat klinkt heel goed, Mini_rulez!!
pi_30527920
Paddenstoelenquiche Echt heeeeerlijk

Voor 4 pers.

Oven voorverwarmen op 200 gr.

5 Bladerdeegplakjes diepvries
dit ontdooien, op elkaar leggen en uitrollen tot het iets ruimer is dan je taartbodem.

350 gr. paddenstoelen-mix (wat je maar wilt of lekker vind)
2 rode uien
2bosuitjes

Fruiten/roerbakken met wat kruiden, zout en peper

2 dl. kookroom vermengen met zakje (4)kazensaus, en een scheutje witte wijn als je dat lekker vind, opwarmen even laten koken tot het een mooie saus is.
Pan van het vuur en 2 eieren erdoorheen roeren.

Op de bladerdeeg bodem een onsje ham leggen, saus erover, paddenstoelen/uienmix erover, ruim een half uurtje in de oven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 13-09-2005 13:37:05 (eieren vergeten :0) ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:05:36 #78
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30535409
Lekker en erg snel en makkelijk voor in de toch stiekem alweer aankomende herfst
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 25 september 2005 @ 21:34:23 #79
105435 amarena
Just curious
pi_30927470
Mijn moeder maakt altijd quiche met gehakt en erop halve perzikken uit blik. Er zaten ook rozijntjes doorheen. Erg lekker!!! Zowel warm als koud.
Ik kan het recept wel ff opzoeken.
Veni vidi vici
pi_30928417
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:28 schreef Bluezz het volgende:
Paddenstoelenquiche Echt heeeeerlijk
...
Ik ben gek op paddestoelen en Kaas! Deze gaat binnekort gemaakt worden dus
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:20:48 #81
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_36515818
Even een vraagje: als ik vanavond een quiche bak, is deze dan zondag nog goed? Of kan ik dan beter nog een dagje wachten met bakken?
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:20:36 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36550199
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:20 schreef Stiemie het volgende:
Even een vraagje: als ik vanavond een quiche bak, is deze dan zondag nog goed? Of kan ik dan beter nog een dagje wachten met bakken?
Ligt een beetje aan de ingredienten maar als je een dag kunt wachten is dat beter
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 2 april 2006 @ 14:42:07 #83
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36577522
Ik ga er vanavond weer eens eentje maken.
Eentje met vis: Tonijn/Zalm ui en wat groentes.
Eieren eroverheen en gratineren met kaas!!
Mjammie mjammie.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 2 april 2006 @ 15:05:55 #84
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36578296
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 23:56 schreef Mini_rulez het volgende:

-edit- Oja, voor mensen die aan de lijn doen: het gaat ook prima met melk in plaats van room.
Dat ga ik maar eens proberen dan, want ik vind de combinatie slagroom en bladerdeeg toch een beetje veel van het goede is wanneer je dit regelmatig eet. Ben benieuwd.
  maandag 3 april 2006 @ 00:01:42 #85
126620 Krln
Belg in Breda
pi_36595719
bakbodem met bladerdeeg bedekken

plakjes rauweham en kaas op de bodem leggen
witloofbladen in pan in boter wat zacht laten worden, beetje peper /zout/nootmuskaat en om het lekker te maken 1 tip : een kleine theelepel bruine suiker (cassonade), gata het caramelisren en dat is echt jummie
witloofmengsel op ham en kaas leggen in bakvorm
2eitjes mengen met peper, melk, zout en tuinkruiden
over alles in de bakvorm gieten
geraspte kaas erover, 35min in oven

en je eet alles op!

x
pi_36710040
Met een klant-en-klaar deegje, een eiermengseltje en enkele verse ingrediënten zijn de mogelijkheden eindeloos lang .... hieronder alvast wat inspiratie voor je :

vegetarisch:

appel, geitenkaas, honing en thijm
asperges met groene olijven
aubergine-paprika-feta
broccoli met blauwe kaas en noten
champignon-boursin
courgette-brie met gedroogde tomaatjes
courgette-roquefort met zongedroogde tomaatjes
gemengde groenten met abdijkaas en oregano
pompoen met curry en noten
provençale (paprika, courgette, mozzarella, olijven)
spinazie-artisjok met parmezaanse kaas
spinazie met feta en olijven
thaïse groentencurry
tomaat-mozzarella

met vis:

asperge-zalmtaart
broccoli met gerookte zalm
krab met asperge
niçoise (tonijn, boontjes, tomaat, olijven)
prei met gerookte zalm
spinazie met kabeljauw
tonijn met paprika en kappertjes
zeevruchtentaart

met vlees:

aubergine met paprika en gehakt
boontjes en spek
champignons en spek
prei en ham
printanière (lentegroenten met spek)
quiche Lorraine
spinazie en Gandaham
witloof en ham

pi_36712211
oooh, ik krijg hier helemaal honger van!

Komend weekend maar een receptje proberen!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:08:58 #88
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_47548749
Wat vinden jullie nou lekkerder? Met bladerdeeg of die speciale hartigetaartdeeg?
Bij mij persoonlijk mislukt hij vaak met die hartigetaartdeeg. Bladerdeeg blijft alleen vaak wat soppig aan de onderkant in het midden? Misschien teveel vocht?
Maar vind bladerdeeg toch beter voor een quiche....
It's all a blur!!!
pi_47553876
Je kan ook croissantdeeg (bijv. Danerolles) als bodem gebruiken voor quiche. Gaat bij ons altijd prima...
  zaterdag 24 maart 2007 @ 11:50:06 #90
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_47606952
Vorige week een quiche gemaakt met pakje gerookte spekjes, pakje gerookte kipreepjes, anderhalf ons gehakt, bak gemengde paddestoelen, teentje knoflook, hutje met mutje bakken in de knoflookolie, bladerdeeg op de bodem, vulling erin, plukjes rochefort erop eiermengsel (met een eetlepel roomkaas erin meegeklopt over de vulling verdelen, 45 minuten in de oven. Heeeeerlijk!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:20:43 #91
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_47607574
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:08 schreef xxjosjex het volgende:
Wat vinden jullie nou lekkerder? Met bladerdeeg of die speciale hartigetaartdeeg?
Bij mij persoonlijk mislukt hij vaak met die hartigetaartdeeg. Bladerdeeg blijft alleen vaak wat soppig aan de onderkant in het midden? Misschien teveel vocht?
Maar vind bladerdeeg toch beter voor een quiche....
wat mislukt eraan? als je een quiche bakt, moet je eerst het deeg laten rusten, dan in de vorm doen, gaatjes in de bodem en dan blind bakken (bakfolie erover en dan spliterwten ofzo gebruiken. in de oven
als ie bijna gaar is doe je de vulling van de quiche er pas in en bak je hem nogmaals
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_47613881
Mmmmm goede topickick

Bladerdeeg wordt bij mij ook altijd vochtig
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:59:35 #93
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_47613984
Toevallig heb ik nu een quiche in de oven staan met gehakt, champignons, brocolli en veul kaas
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:26:29 #94
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_47614698
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:59 schreef Maerycke het volgende:
Toevallig heb ik nu een quiche in de oven staan met gehakt, champignons, brocolli en veul kaas
Quiche Heb laatst een quiche gemaakt, volgens mij van de AH, met broccoli, cashewnoten en stukjes camembert, was ook een erg geslaagd experiment. Met kip en gemengde bospaddestoelen doet het ook altijd goed overigens.

Ik vind overigens het hartigetaartdeeg lekkerder dan bladerdeeg, dat wordt inderdaad zo snel zompig...
Nulla verba sed acta
pi_56909701
té goed topic om zo ver weg te laten zakken
ik maak mijn quiches vooralsnog met een pakje
jaja, ik schaam me.,
dat hartige taart deeg, is dat zo in een pakje te krijgen, uit de vriezer?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56928318
Ik maak quiches altijd met bladerdeeg (uit een pakje), blijft toch het lekkerste.

Laatst bij iemand een lekkere taart op, ook van bladerdeeg. Dat was met gehakt en spinazie die geroerbakt waren met tacokruiden, en dan een mengsel van room en ei erdoorheen. Een soort tortillavulling in een taart.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:16:46 #97
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56928392
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
té goed topic om zo ver weg te laten zakken
ik maak mijn quiches vooralsnog met een pakje
jaja, ik schaam me.,
hoeft niet, want dat doe ik ook regelmatig
quote:
dat hartige taart deeg, is dat zo in een pakje te krijgen, uit de vriezer?
ja hoor, ligt gewoon in de vriezer

Ik pas de TT trouwens even aan naar Quiche-recepten
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_56928439
Ik heb trouwens ook ooit een erg lekkere hartige taart op met tomaten, prei en blauwe kaas. Volgens mij was het een recept uit het basiskookboek van Albert Heijn. Heeft iemand dat toevallig liggen?
pi_56928440
Owh jummie!!! Wat een heerlijke ideën staan hier; ik ga hier heel snel terug komen; volgende week een quiche als diner!
pi_56931347
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb trouwens ook ooit een erg lekkere hartige taart op met tomaten, prei en blauwe kaas. Volgens mij was het een recept uit het basiskookboek van Albert Heijn. Heeft iemand dat toevallig liggen?
Ik heb er wel zo eentje op me pc staan maar weet niet of die officieel van AH is..

Hartige taart met prei en tomaat

Ingrediënten
-8-10 sneetjes meergranenbrood
- 1 eetlepel olijfolie
- 300 gram panklare preiringetjes
- 1 uitgeperste teen knoflook
- 1 theelepel tijm
- 3 eieren
- 1 deciliter room
- zout
- peper
- 100 gram verkruimelde blauwe kaas)
- 2 tomaten

Snijd van de sneetjes brood de korstjes af en rol ze iets uit. Snijd de sneetjes brood diagonaal doormidden. Bekleed de vorm en de randen met de sneetjes brood en druk ze stevig aan.
Verhit de olijfolie in een wok en roerbak de preiringetjes, knoflook en tijm ca. 2 minuten en verdeel dit over de broodbodem. Klop in een kom de eieren los met de room, zout en peper en schenk dit over de prei. Verdeel de kaas (in blokjes) over de room en prei. Snijd de tomaten in plakjes, laat ze even uitlekken op keukenpapier en verdeel ze over de vulling. Strooi wat tijm over de vulling, maal er wat zwarte peper boven en sprenkel er iets olijfolie over. Bak de quiche in een voorverwarmde oven op 200 °C in 25 minuten bruin en gaar.
pi_57079057
Typisch dat in NL elke hartige taart omschreven wordt als quiche. Hier in FR is een quiche met spekjes en kaas (Lorraine). Indien er wat anders inzit is het een tarte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')