abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2004 @ 13:55:39 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16969619
Yay

Mijn oven was heel lang stuk en sinds vandaag heb ik een nieuwe, ga dus vanaaf meteen lekker zelfgemaakt pizza maken met rucola en parmaham

Enniewee, heeft iemand nog een lekker recept voor een overschotel zodat ik ff flink aan het experimenteren kan slaan?

En die prei-gehaktschotel of zuurkool-aardappelpuree kennen we allemaal wel, dus een beetje origineel aub

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_16969631
Het is een ovenschotel.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_16969659
n .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_16969666
Witlof in kaassaus met daarover geraspte kaas en dan 20 minuutjes op 180 graden in de oven

Of lekker spinazie met fetaflappen maken

this bitch bites
  zaterdag 7 februari 2004 @ 13:58:48 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16969676
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16969705
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:58 schreef RedBitch het volgende:
Witlof in kaassaus met daarover geraspte kaas en dan 20 minuutjes op 180 graden in de oven

Of lekker spinazie met fetaflappen maken

wij deden daar altijd ham tussen en kaas ofcourse.....
Mmmmmmm
pi_16969737
idd, sorry vergeten te melden dat je de witlof eerst in hamplakken moet rollen
this bitch bites
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:02:50 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16969759
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:58 schreef Megumi het volgende:
Leef je eens uit.
Lekker makkelijk. Dat kun je in ieder topic wel plaatsen, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:05:52 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16969822
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 13:56 schreef D-Devil het volgende:
Het is een ovenschotel.
Ja sorry, dat weet ik natuurlijk, kijk maar in de topictitel Typootje
pi_16969844
At het vroeger vaker als nu, maar kipfilet bakken met roerbakgroenten en in een overschaal doen, daaroverheen voorgekookte kleine krieltjes en dan veel kaas over de krieltjes.. Kruiden naar smaak toevoegen. Bepaalde tijd in de oven en klaar Het was wel erg makkelijk te maken..
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:08:36 #11
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16969889
ovenschaal beetje invetten met olie
beleggen met plakjes ontbijtspek
diepvrieskabeljauw erop leggen
daarop beetje zout strooien
uienringen erop leggen
plakken belegen kaas erop

klein bekertje creme fraiche mengen met klein blikje tomatenpuree en theelepel rozemarijn
dat op de kaas smeren (lekker dik)

half uurje, 200 graden

Klaar is je Finse Visschotel

When I rush it hits me
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:09:24 #12
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16969911
Bij de Blokker een Römertopf aanschaffen en daar iedere dag mee bakken.
When I rush it hits me
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:10:33 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16969935
O lekker, ik ben gek op vis

Ik ga trouwens ook weer eens snel mijn sinaasappelkip in de oven maken...met knofllookaardappeltjes *inspiratie langzaam opborrelt*

pi_16970057
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:10 schreef Vivi het volgende:
O lekker, ik ben gek op vis

Ik ga trouwens ook weer eens snel mijn sinaasappelkip in de oven maken...met knofllookaardappeltjes *inspiratie langzaam opborrelt*

Oeh klinkt lekker! Gooi dan even gelijk het recept neer!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_16970075
Broccoli-taart.

Ovenschaal bekleden met lapjes bladerdeeg, geblancheerde broccoli-roosjes erin (goed uit laten lekken) stukjes rauwe ham en monchou erdoor (kan ook met Paturain oid) en wat geraspte kaas erover.

Erg jammie.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 7 februari 2004 @ 14:18:49 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_16970138
Preischotel is ook lekker!!!

recept weet ik niet. Ik eet het alleen maar

maar daar had je het dus al over in je openingspost

pi_16974083
Ooit eens een heel lekker recept gekregen van een vriendin.
Zij noemde het de "5 schotel".
Alles gaat er 'rauw' in, dus het moet zeker een uur in de oven, wel makkelijk als je visite hebt, helemaal vantevoren klaar te maken, en als je aan de aperitief zit gaart ie vanzelf in de oven

Ovenschaal invetten.
1 pond rundergehakt verdelen over de bodem.
Zout en peper erover strooien.
Laagje klein gesneden uien en/of champignons.
Blik champignon crème soep erover verdelen.
Laag groente uit blik of diepvries naar keuze.
Zak diepvries aardappelschijfjes erover heen.

Alles dus koud en rauw in de schaal.

Echt heerlijk!

zaterdag 7 februari 2004 @ 18:22:49 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16976585
Eigen bijdrage:

Kip met sinaasappel en chocolade-pepersaus:

Benodigdheden:

(voor 4 personen)

2 cm verse gemberwortel
1 takje verse tijm
1 dl olijfolie
4 kippenbouten of kipfilet
2 sinaasappels
zout en peper
1 dl droge witte wijn
1/2 Spaanse peper
75 g chocolade
2 dl crème fraîche

Aan de slag :

Schil en rasp de gemberwortel. Pel en pers de knoflook uit;
Roer de tijmblaadjes, knoflook en gember door de olijfolie;
Ontvel en was de kippenbouten. Filet is meteen geschikt voor verdere bereiding;
Dep de kip droog en besprenkel de kip met wat sinaasappelsap en wrijf ze daarna in met het oliemengsel;
Bestrooi daarna met zout en peper en laat de kip ca. 1 uur afgedekt staan;
Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht 180 graden). Bak de bouten of de filets in een braadpan ca 10 minuten aan beide kanten aan en schenk er steeds wat marinade over;
Blus de kip af met witte wijn en laat dit ca 4 minuten inkoken;
Voeg 1 dl sinaasappelsap toe. Laat de kip in het midden van de oven in ca. 45 minuten verder gaar worden door af en toe te keren;
Was en verwijder de zaadlijstjes van de Spaanse peper. Snijd de pepertjes in dunne reepjes;
Breek de choco in stukken in een kom en laat het met de Spaanse peper au bain-marie (boven een pan met heet water) smelten;
Haal de kip uit de oven en roer de gemolten chocolade door het achter-gebleven braadvet. Roer de rest van het sinaasappelsap en de crème fraîche door de chocoladesaus;
Laat de saus ca 2 minuten koken. Serveer de kip met de chocolade pepersaus;

En:

zaterdag 7 februari 2004 @ 18:26:03 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16976687
Ow ja, a'appeltjes vergeten:

Geroosterde aardappels:
2 grote aardappels, geschild en in blokjes gesneden
1 el olijfolie
1 tl rozemarijn
zout en peper naar smaak

Verhit de oven voor op 180 C. Leg de aardappels op een licht geoliede bakplaat. Roosteren tot gaar, ongeveer 30-45 minuten.

zaterdag 7 februari 2004 @ 18:51:37 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_16977393
Heel erg lekker!
Uit het boekje Lekker uit de oven.

Zuidafrikaanse gehaktschotel voor 4 personen

2 sneetjes oud witbrood zonder korst
2 dl melk
1 grote ui
2 knoflookteentjes
2 appels
4 gedroogde abrikozen
2 eetlepels olie
400 gram lams of rundergehakt
1,5 eetlepel chilipoeder
zout, cayennepeper
50 gram geschaafde amandelen
2 klein blikje tomatenpuree
3 eieren
1/8 liter slagroom
1 theelepel koenjit
100 gram geraspte belegen goudse kaas

- Breek het brood in stukjes en week die circa 20 minuten in de melk
- Pel en snipper de ui en de knoflook. Schil de appels en rasp ze grof. Snijd de abrikozen in kleine stukjes.
- Verhit de olie in een braadpan en fruit de ui en en knoflooksnippers ca 3 minuten. Voeg het gehakt toe en roerbak het rul. Roer de chilipoeder en het zout er doorheen, naar smaak en roerbak het geheel nog een minuut door. Roer dan de appel, stukjes abrikoos, amandelen en tomatenpuree erdoor.
- Knijp het brood uit en roer het door het gehaktmengsel. Breng het mengsel pittig op smaak met zout en cayennepeper en schep het in een lage ovenschotel. Strijk de bovenkant glad.
- Klop de eieren los met de slagroom en de koenjit. Schenk het mengsel over het gehakt en bestrooi het geheel met 50 gram kaas.
- Verwarm de oven voor op 180 graden.
- Bak de schotel in het midden van de oven in ca 45 minuten goudbruin en gaar. Strooi de rest van de kaas er over.

Lekker met verse tomaat ernaast. Je kan ook nog een laagje aardappelschijfjes boven op het gehakt doen, voor je het eieren/slagroom/kaasmengsel erover heen doet.

pi_16978183
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:15 schreef shmoopy het volgende:
Broccoli-taart.

Ovenschaal bekleden met lapjes bladerdeeg, geblancheerde broccoli-roosjes erin (goed uit laten lekken) stukjes rauwe ham en monchou erdoor (kan ook met Paturain oid) en wat geraspte kaas erover.

Erg jammie.

die monchou kan je ook vervangen door bijv. notenkaas (Rambol ofzo? zachte kaas met gemalen walnoten). Paprika kan je er ook nog doorheen doen.
pi_16988960
Gratin Dauphine (gegratineerde aardappels) 6 kleine porties:

- 500 gr aardappelen
- 4 dl melk
- 1 dl koksroom
- 200 gr pittige geraspte kaas
- snufje nootmuskaat
- peper
- 1 ei
- 1 (of meer) teentje(s) knoflook

Melk en room aan de kook brengen en laten afkoelen (bij afkoelen af en toe roeren anders onstaat er een dik vel);
Aardappelen schillen en in zeer dunne plakjes snijden (1 mm);
Over voorverwarmen op 150°C;
In een grote kom het ei met de afgekoelde melk losroeren;
Kaas (niet alles, ovgeveer de helft), noot en peper er door roeren;
Aardappelschijfjes er bij en er voor zorgen dat deze allemaal aan beide kanten met het eimengsel in aanraking komen;
Ovenschaal invetten met boter en de uitgeperste knoflook er in smeren;
Alles in de ovenschaal doen, uitspreiden en het restant kaas er regelmatig over strooien;
Op hoogste plek in de oven plaatsen en 5 kwartier laten garen. Nadat de tijd verstreken is even proberen of e.e.a. gaar is want de ene aardappel is de andere niet... Ik neem altijd bintjes.

Lekker bij licht gekruide kipfilet, botervis of ander licht vis/vlees.

Eetze

Calm down, please!
  zondag 8 februari 2004 @ 16:21:55 #23
56819 Kimske
Juf in wording
pi_17002464
Pesto aardappels:

Aardappels poffen, in oven of magnetron, af laten koelen, door de helft snijden, uithollen, van het aardappel wat je uit de aardappel gehaald hebt, maak je een puree met beetje melk, peper en zout, en veel pesto. Daaroverheen geraspte kaas, kwartiertje in de oven.. klaar! Met de puree kan je ook tomaten vullen, erg lekker bijgerecht!

Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_17020693
Potato apple savoury pie

Ingrediënten:

900 gram aardappelen
600 gram saucijzenvlees
275 gram kleingesneden uien
boter of margarine
750 gram moesappelen in partjes
40 gram bruine basterdsuiker
1 theelepel piment
600 gram kleine tomaten
oregano, peper, zout
Bereiding:
Maak aardappelpuree van de aardappelen.
Rul het gehakt met de uien, op smaak maken met oregano, wat peper en zout.
Doe het gehakt in een grote ovenschaal.
Vespreid de appel over het gehakt en bestrooi dit met de basterdsuiker en de piment.
Bedek het geheel met de helft van de aarappelpuree.
Halveer de tomaten en bestrooi de snede met oregano. Snij een kruis in de bolle kant.
Schik de halve tomaten in het midden, met de platte kant naar beneden.
Maak van de rest van de aardappelpuree een rand om de tomaten heen.
Zet de ovenschaal in een voorverwarmde oven: 200°, ongeveer 30 minuten:
De tomaten en de appel moeten zacht zijn.

Foto op: http://www.xs4all.nl/~cnrb/pie.html

Echt lekker

[Dit bericht is gewijzigd door assepoes op 09-02-2004 13:28]

pi_17020790
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:15 schreef shmoopy het volgende:
Broccoli-taart.

Erg jammie.

Dit is erg lekker....
Ikd oe het altijd met gebakken bacon ipv ham.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_17020930
Ovenschotel met perzik en sperziebonen

Voor twee persoon gebruik ik:
250 gr rundergehakt
blik (400 gram) sperziebonen maar je kunt ook verse gebruiken (wel even koken)
blik perziken (liefst op sap maar die zie je niet zo veel)
pakje aardappelpuree (mag ook zelf gemaakt zijn maar dit is makkelijker)
peper, zout en specerijen die je zelf lekker vind om je gehakt mee te kruiden

Verwarm de over voor op 200 graden.
Rul het gehakt in een pan met peper en zout, en bijvoorbeeld kerrie- en paprikapoeder. Je kunt er ook nog knoflook door doen. Eigenlijk wat je aan kruiden lekker vind om door je gehakt te gooien.
Doe het gehakt in een ovenschaal.

Laat de sperziebonen uitlekken en leg die bovenop het gehakt. Omdat het uit blik komt hoef je het niet warm te maken, dat gebeurd wel in de oven, en het is immers al gaar. Als je verse sperziebonen gebruikt moet je die wel eerst gaar koken.

Snij de perziken in stukje, zo groot als je zelf lekker vind. Ik snijd zo'n halve perzik meestal in een stuk of 5-6 reepjes zeg maar.
Leg die op de sperciebonen.

Bereid de aardappelpuree volgens de verpakking (sommige moet je met water, en andere met melk maken). Ik gebruik altijd iets meer water omdat ik vind dat je met de op het pak aangegeven hoeveelheid hele droge aardappelpuree krijgt.
Doe dit over de perziken zodat het geheel mooi bedekt is.
Je kunt er nog een paar kleine boterklontjes opleggen zodat het mooi van kleur wordt maar dat hoeft niet.
Zet het 30-45 minuten in de oven of tot de aardappelpuree een mooi kleurtje heeft gekregen.

Het klinkt als een raar recept maar als je alle ingredienten lekker vind dan is het echt een lekker recept. ALs je een echte vleeseter bent is het aan te raden meer gehakt te gebruiken. Bovenstaande hoeveelheden zijn eigenlijk meer richtlijnen dan 'verplichtingen'. Mijn moeder maakte het recept altijd met meer gehakt en dezelfde hoeveelheid sperziebonen en perziken.

pi_25323313
Ik vind het altijd eigenlijk wel een uitkomst om een ovenschotel te mnaken, het is lekker en vaak makkelijk klaar te maken.
alleen loopt mijn fantasie nou weer niet zo hard op hol, dus ben ok zoek naar lekkere recepten voor makkeljke ovenschotels, of om het even andere ovenrecepten

wat ik laatst heb gemaakt en in goede aard viel:
aardappelen wassen en in 4en snijden
ui ,schil eraf, en in parten snijden
teentjes knoflook fijn snijden
wat zachte boter nemen, peper en zout erbij, de knoflook bij de boter

de aardappelen en ui in een ovenschaal doen, boter eroverheen, en een 45 minuten tot een uur op 180 graden in de oven
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 2 maart 2005 @ 01:05:18 #28
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25324126
U neemt zuurkool (kant en klare, of zelf maken, dan de zuurkool met wat jeneverbessen, kruidnagel en laurierbladeren in een pan doen), dan neem je wat ananasstukjes, rozijnen en bananen en aardappelpuree. Je mengt de aardappelpuree met de zuurkool (verhoudingen die je zelf wilt), je mikt de ananas, rozijnen en bananenschijfjes erin en doet alles in een mooie ovenschaal. Strijk alles glad, bestrooi met paneermeel, een paar kleine klontjes boter bovenop en de oven in.

Geen idee hoelang eigenlijk..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_25324196
Of met andere groenten/ gaar vlees......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25325297
Nog meer Ovenschotels!!!
pi_25328480
ik kon niks vinden via de kutsearch
pi_25328790
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 01:05 schreef Euc- het volgende:
U neemt zuurkool (kant en klare, of zelf maken, dan de zuurkool met wat jeneverbessen, kruidnagel en laurierbladeren in een pan doen), dan neem je wat ananasstukjes, rozijnen en bananen en aardappelpuree. Je mengt de aardappelpuree met de zuurkool (verhoudingen die je zelf wilt), je mikt de ananas, rozijnen en bananenschijfjes erin en doet alles in een mooie ovenschaal. Strijk alles glad, bestrooi met paneermeel, een paar kleine klontjes boter bovenop en de oven in.

Geen idee hoelang eigenlijk..
dat recept ken ik, is erg lekker. Qua tijd weet ik het ook niet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25328989
Broccoli taart uit de oven

- 500 gram rundergehakt (vegetarisch? dan quorn)
- 1 bakje champignons
- 2 grote stronken broccoli (of 3 kleintjes)
- 2 pakken bladerdeeg (is ruim voldoende)
- 1 zakje kerriepoeder
- 1 zak geraspte pittige kaas
- 2 grote bekers creme fraiche (of 4 kleintjes)
- 4 eieren
- 2 teentjes knoflook
- zout en peper
- boter

Verwarm de oven voor op 200°C. Leg de plakjes bladerdeeg uit op het aanrecht om alvast te ontdooien (laat het plastic velletje eronder, anders plakken ze aan het aanrecht). Bak het gehakt of de quorn in een koekenpan rul en voeg er de geperste knoflook, de in kwarten gesneden champignons en de helft van het zakje kerriepoeder aan toe. Snijd de broccoli in kleine roosjes en was ze schoon. Als je het lekker vindt, kun je de stronk ook schillen en in stukjes snijden. Blancheer ze in een pan met ruim water met wat zout, daarna uit laten lekken. Vet een ovenschaal (een springvorm of hoge lasagneschaal) in met boter en beleg met plakken bladerdeeg. Eerst de bodem, daarna de rand. Smeer ze een beetje in elkaar over. Laat de vellen overhangen, zodat je daar later een gedeelte van het dakje kunt maken. Eerst het gehaktmengsel (of de quorn) erin, daaroverheen de broccoli en dan de geraspte kaas. Hier overheen giet je een mengsel van de creme fraiche, de eieren, het overgebleven kerriepoeder en zout & peper naar smaak. Dan vouw je de overhangende delen bladerdeeg erover en dek je het toe met wat plakken bladerdeeg die je over hebt. Dit kan je dan een beetje bestrijken met boter (daar wordt het lekker knapperig van). Ongeveer 3 kwartier op 180°C op een rooster in het midden van de oven. Houd na een half uur in de gaten, of de taart niet de donker wordt.

Heerlijk!
Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 maart 2005 @ 13:51:16 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25331732
drie heel ordinare

Macaroni met kaas

1 pak macaroni
flink wat geraspte kaas
boter
paneermeel

Macaroni koken
Ovenschotel invetten
laagje macaroni
laagje geraspte kaas
klontjes boter
paneermeel
Herhalen tot ovenschotel vol is/ingredienten op zijn
en dan een minuut of 20 in oven op 175 graden

Kip met puree

Kipfilet
pakje aardappelpuree
paprika
paneermeel

Kipfilet en paprika in stukjes snijden, aardappelpuree maken. Kip aanbakken en dan paprika erbij tot deze lekker zacht is.
Helft van puree in ovenschotel, kipfilet met paprika erop, de rest puree. Afsluiten met paneermeel en ook weer ongeveer 20 minuutjes in oven op 175 graden.

Raviolischotel

Blik ravioli in tomatensaus
aardappelpuree (liefst zelfgemaakt bij deze schotel)
tomaten
kaas
italiaanse kruiden

Beginnen met een laagje puree op de bodem en dan een soort muurtje tegen de zijkanten. Ravioli met saus in het midden en bovenop laatste beetje puree. Schijfjes tomaat erop, kaas erover raspen en afmaken met kruiden. Ook weer ongeveer 20 minuten in oven op 175 graden.

Ze zijn super eenvoudig, maar ook echt zo lekker...

Ik heb ook nog wat 'sjiekere' recepten, zal ze posten als ik ze heb gevonden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25333094
Mijn twee favorieten.

1
Shoarma
Broccoli
Aardappel anders Knoflook
Aardappelschijfjes
Pittige geraspte kaas

Shoarma een beetje opbakken, hoeft niet helemaal gaar.
Broccoli kun je even blanchere, net waar je van houdt, wil je hem iets steviger doe je het niet, mag ie wat zachter dan wel even.

Bodempje aardappelschijfje leggen in ovenschaal (even inboteren eerst), helft van de aardappelanders erover. Laagje shoarma, laagje broccoli, laagje shoarma, weer laagje aardappelen en herhalen. Dan een flinke laag raspkaas erover heen. Als je het echt lekker wilt maken eerst dikke plakken kaas eroverheen en dan raspkaas, maar ja das wel moddertje vet dan.

2
Pasta (penne)
Kip
Spekreepjes
Lente uitje (eventueel)
uitjes
knoflook
room

In 1 pan fijngesneden uitje, knoflook en spekjes bakken.
Kip in kleine stukjes snijden en kruiden naar smaak, ook even bakken, hoeft niet helemaal gaar te zijn nog. Pasta koken, iets korter dan de kooktijd.

Alles bij elkaar in een ovenschaal mieteren en rijkelijk room erover schenken. Besprenkelen met een lekker raspkaas.

Beide moeten best lang op een flinke temperatuur in de oven. Maar dat is even een kwestie van inschatten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 2 maart 2005 @ 16:06:34 #36
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25333211
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Shoarma
Broccoli
Aardappel anders Knoflook
Aardappelschijfjes
Pittige geraspte kaas

Shoarma een beetje opbakken, hoeft niet helemaal gaar.
Broccoli kun je even blanchere, net waar je van houdt, wil je hem iets steviger doe je het niet, mag ie wat zachter dan wel even.

Bodempje aardappelschijfje leggen in ovenschaal (even inboteren eerst), helft van de aardappelanders erover. Laagje shoarma, laagje broccoli, laagje shoarma, weer laagje aardappelen en herhalen. Dan een flinke laag raspkaas erover heen. Als je het echt lekker wilt maken eerst dikke plakken kaas eroverheen en dan raspkaas, maar ja das wel moddertje vet dan.
Deze lijkt me erg lekker! (ik ben nogal een shoarmaliefhebber)
Zelf verzonnen? Ik denk dat ik 'm vanavond ga proberen.

Ennuh, dat blancheren is toch heel kort koken?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_25333504
Blancheren is water aan de kook brengen en de groenten er dan ingooien. Minuutje of 3.

Het is trouwens een zovty original recept.
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:07:37 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25338549
Ben eignelijk opzoek naar een ovenschotel met zalm en spinazie. Iemand een recept?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:10:13 #39
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_25338598
Heel makkelijk en super lekker:

Pot aardappel anders
kook aardappels even voor zodat ze halfgaar zijn
afkoelen en in oven schotel flikkeren

zo een pakkie gesneden zalm ding erbij
20 min in de oven

serveer er wat peultjes of doperwtjes bij en je heb een heerlijke maaltijd
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:11:37 #40
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_25338629
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:10 schreef doemaardrie het volgende:
Heel makkelijk en super lekker:

Pot aardappel anders
kook aardappels even voor zodat ze halfgaar zijn
afkoelen en in oven schotel flikkeren

zo een pakkie gesneden zalm ding erbij
20 min in de oven

serveer er wat peultjes of doperwtjes bij en je heb een heerlijke maaltijd
En als je Martijn_77 heet kun je er best een beetje verse spi-nazi onder gooien
Lijkt me niet dat dat de smaak echt zal verkloten.
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:34:51 #41
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25346341
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Blancheren is water aan de kook brengen en de groenten er dan ingooien. Minuutje of 3.

Het is trouwens een zovty original recept.
Ik heb 'm gisteren gemaakt en er lekker van gegeten Ik moet alleen wel zeggen dat ik de smaak van de aardappel anders saus lekkerder had verwacht...

En WTF is een zovty original recept?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:34:00 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37494062
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:47 schreef ymme het volgende:
Nou heb ik laats een keer iets gehoord over een aardappelschotel met spinazie uit de oven.
Dit leek mij en mijn vriend heel lekker maar hoe klaar te maken.

Ik heb aardappels, spinazie, creme fraich.
Maar wat heb ik hier nu precies voor nodig en hoe maak ik het klaar.
Of heb ik het verkeerd gehoord

Ook ben ik geintereseert in meerdere recepten van ovenschotels:)
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe wel eens gebakken aardappelschijfjes in een ovenschaal, daar een laag spinazie a la creme overheen en dan een laagje kaas (bijv danish blue). Kwartiertje in de oven.
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:14 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik heb spinazie, aardappelen en gehakt.

En misschien heb je hier nog wat aan.
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:24 schreef IJzercookie het volgende:
of hier Spinazie ovenschotel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:04:46 #43
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37494922
Dude.. een jaar oud, ga anders ff de miereneukermod uithangen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:08:30 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37495032
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:04 schreef Euc- het volgende:
Dude.. een jaar oud, ga anders ff de miereneukermod uithangen
Sorry verkeerd gekeken dacht dat er 2006 stond
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:09:10 #45
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_37495060
Oh, er is een weer werkende search zodat de THT van topics met 5 jaar zijn verlengt? Gaan we alle oude topics weer met een blikopener bewerken
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_37502329
Als ik nou een reactie kreeg op de ovenschotel met spinazie
Ik heb gee naardappelschijfjes, maar wel gewone aardappels. Als ik deze (niet voorbakken) erbij doe is dat ook goed? Of zal ik ze eerst ff voorkoken of iets dergelijks?
pi_37502353
En wat kan ik met die creme fraich doen
pi_37503309
Heb je gehakt en ui?
Dit even bakken.

Aard. koken en puree van maken, ipv melk doe je er creme fraiche door.
Oven voorverwarmen op 200 gr.

Onderin een ingevette ovenschaal de gehakt en ui, dan de gewassen en uitgelekte spinaziebladeren en bovenop de puree klontjes boter en paneermeel voor een lekker korstje
20 min in de oven en smullen maar
pi_37503327
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:47 schreef ymme het volgende:
Als ik nou een reactie kreeg op de ovenschotel met spinazie
Ik heb gee naardappelschijfjes, maar wel gewone aardappels. Als ik deze (niet voorbakken) erbij doe is dat ook goed? Of zal ik ze eerst ff voorkoken of iets dergelijks?
Ik kook ze wel altijd even voor want in de oven doen aardappels er heel lang over om gaar te worden.
Je kan met de creme-frais een kaassaus maken en die erover gooien.
Of meng het met een ei en gooi dat erodoor.
pi_37503363
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:46 schreef Bluezz het volgende:
Heb je gehakt en ui?
Dit even bakken.

Of als je geen zin hebt in puree leg je op de bodem schijfjes aardappel, spinaziemengsel erop en beetje kaas erover strooien.
pi_37504408
Ok klinkt goed allemaal.
Ik ga vanavond dus ovenschotel maken
Makkelijk en gezond.
pi_37613566
Spitskool even roerbakken en onderin de ovenschaal doen. Daarop schijven tomaat en brie. Bovenop de aardappelpuree, liefst zelfgemaakt natuurlijk.

Eén van mijn all-time-favorieten

Die met shoarma die hier in het topic staat ga ik ook gauw eens proberen Klinkt goed !
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:16:34 #53
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39550814
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:56 schreef RijstNatie het volgende:
Plaats hier recepten van ovenheerlijke ovenschotels

maakt overegens niet uit of het nou rijst, aardappels etc is.. als je maar niet 100 ingredienten nodig hebt.

liefst met foto van het resultaat

dit is wel een lekkere denk ik..

4 personen
Bereiden: 30 min.

1 pak aardappelpuree voor ovenschotels (à 2 zakjes)
1 grote ui
2 1/2 el. zonnebloemolie
1 zak Italiaanse groentemix (400 g)
1 blikje maïskorrels (300 g)
2 blikken kalfsragout (400 g)
zout
peper

Bereiden:
Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4.
Aardappelpuree bereiden volgens gebruiksaanwijzing.
Ui pellen en snipperen. In braadpan 2 eetlepels olie verhitten. Ui ± 1 minuut fruiten.
Groentemix toevoegen en ± 2 minuten meebakken.
Maïs laten uitlekken. Kalfsragout en maïs toevoegen en even mee verwarmen. Op smaak brengen met zout en peper. Ovenschaal invetten met de rest van de olie. Ragoutmengsel in ovenschaal scheppen. Afdekken met laag puree.
Schaal in de oven ca. 15 minuten gratineren.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39551294
Dit lijkt me dus echt zó níet lekker he, de combi van de kalfsragout met de aard. puree en dan die groenten erdoor *ril*
Heb je het zelf al es gegeten RN?
pi_39559912
kalfsragout is altijd lekker, maak nietr uit met wat

maar heb em nog nooit op
Nothing to see here, carry on
pi_39560417
TVP! Ik wil ook eens een ovenschotel proberen.
Back in business.
pi_39560450
bovenstaande ovenschotel lijkt mij zeer onsmakelijk
maar dat komt gewoon doordat er ragout in zit
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:37:25 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39560554
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
bovenstaande ovenschotel lijkt mij zeer onsmakelijk
maar dat komt gewoon doordat er ragout in zit
En vooral omdat er allemaal niet verse, zelf klaargemaakte, ingrediënten inzitten zoals maiskorrels en ragout uit blik en aardappelpuree uit zakjes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 6 juli 2006 @ 02:40:42 #59
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39562455
De grote Nembi-schotel

Kip en gekruide aardappeltjes

Benodigdheden:

- 2 kipfilets
- 1 a 2 eetlepels citroensap
- gemalen zwarte peper
- kerriepoeder
- scheutje tabasco of een zoetere pepersaus
- tijm
- 5 tenen knoflook
- scheutje Lea & Perrins (of een andere worcester)
- 1 a 2 zakjes geraspte oude kaas
- 2 zakjes Cela Vita Bistro Aardappeltjes(andere smaken mogen natuurlijk ook )
- Conimex Wokolie(die met smaakje dus, belangrijk)
- een bakje spekreepjes(moet je even voorbakken, maar niet krokant)

Maak een marinade van de citroensap, tabasco, L&P en heel fijn gehakte teentjes knoflook, tijm en wat wokolie.

Snijdt de kipfilets in kleine blokjes en bestrooi ze met flink wat kerrie EN flink wat peper.
Laat dat even een uurtje trekken. Voeg vervolgens de kip bij de marinade en laat het een nachtje trekken in de koelkast.

Neem een ovenschaal en leg hierin de aardappeltjes. Strooi ook hierover nog kerriepoeder en wat peper. Voeg de kip+marinade toe. Snijdt de overige 3 teentjes knoflook in hele dunne schijfjes en voeg ze samen met de de spekreepjes toe.

Giet hierover een flinke hoeveelheid wokolie en meng alles met je handen door elkaar. Het moet goed nat zijn. Dek de schotel af met de geraspte oude kaas.

Dan +/- 45 minuutjes in de oven op 180

Lekker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:41:37 #60
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_39575408
Spaanse aardappel-kabeljauwschotel

750 g (vrij) vastkokende aardappelen, in plakken gesneden;
500 g kabeljauwfilet
peper, zout
1 tl paprikapoeder
4 el olijfolie
3 uien, in ringen gesneden
3 tenen geperste knoflook
1 blikje tomatenpuree
2 dl droge witte wijn
1 Spaanse peper, zonder zaadjes, in stukjes gesneden
16 zwarte olijven
2 el gehakte peterselie

Kook de aardappelen 3 minuten. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de vis in repen of grote dobbelstenen. Strooi er peper, zout en paprikapoeder over Fruit de ui en knoflook in 3 el olijfolie Vul de, met olijfolie ingevette, schaal met de helft van de aardappelplakjes, de helft van het uimengsel, de vis, de rest van de uien en de aardappelplakjes Meng de tomatenpuree met witte wijn en spaanse peper en schenk dit over de inhoud. Zet de schaal 40 minuten in een voor verwarmde oven van 175 graden. Garneer de schotel met olijven en peterselie
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:26:22 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_40516610
Ik vond dit eigenlijk wel een nuttige kick
Nu heb ik gelijk een idee voor het eten
pi_40517676
ja ik kan dit topic nooit vinden, hij staat altijd in pagina 6 ofso

en dan ben ik weer een uur bezig met zoeken terwijl ik eten wil maken
Nothing to see here, carry on
pi_40524336
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:01 schreef RijstNatie het volgende:
ja ik kan dit topic nooit vinden, hij staat altijd in pagina 6 ofso

en dan ben ik weer een uur bezig met zoeken terwijl ik eten wil maken
dan bookmark je 'm
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:57:09 #64
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_40524490
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:52 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dan bookmark je 'm
Maar dan krijg je geen nieuwe recepten
pi_40524523
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:57 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar dan krijg je geen nieuwe recepten
die kan hij dan mooi posten als hij kickt
en bij deze wil ik dit dan ook afsluiten, en weer verder gaan over ovenschotels
pi_40544233
Op onderstaande link staat een recept van een mexikaanse tortilla-ovenschotel die ik heel vaak maak, het is trouwens mij eigen recept.

http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=1772&Art_Type=6
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:24:32 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54111194
Omdat dit topic in de vergetelheid is geraakt... *kicks* *kicks*
pi_54113734
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef Nembrionic het volgende:
Omdat dit topic in de vergetelheid is geraakt... *kicks* *kicks*
Post dan meteen een recept.
Of vraag Muck ff of ze recepten in het FOK!kookboek wil zetten

Vandaag maak ik ook een ovenschotel
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:11:18 #69
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_54114722
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Post dan meteen een recept.
Of vraag Muck ff of ze recepten in het FOK!kookboek wil zetten

Vandaag maak ik ook een ovenschotel
wat Bluezz zegt
ik ben even druk, maar ik zal ze er binnenkort inzetten
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')