Ik heb 'm gisteren gemaakt en er lekker van gegetenquote:Op woensdag 2 maart 2005 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Blancheren is water aan de kook brengen en de groenten er dan ingooien. Minuutje of 3.
Het is trouwens een zovty original recept.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:47 schreef ymme het volgende:
Nou heb ik laats een keer iets gehoord over een aardappelschotel met spinazie uit de oven.
Dit leek mij en mijn vriend heel lekker maar hoe klaar te maken.
Ik heb aardappels, spinazie, creme fraich.
Maar wat heb ik hier nu precies voor nodig en hoe maak ik het klaar.
Of heb ik het verkeerd gehoord![]()
Ook ben ik geintereseert in meerdere recepten van ovenschotels:)
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik doe wel eens gebakken aardappelschijfjes in een ovenschaal, daar een laag spinazie a la creme overheen en dan een laagje kaas (bijv danish blue). Kwartiertje in de oven.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:14 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb spinazie, aardappelen en gehakt.
En misschien heb je hier nog wat aan.
quote:
Sorry verkeerd gekeken dacht dat er 2006 stondquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:04 schreef Euc- het volgende:
Dude.. een jaar oud, ga anders ff de miereneukermod uithangen
Ik kook ze wel altijd even voor want in de oven doen aardappels er heel lang over om gaar te worden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:47 schreef ymme het volgende:
Als ik nou een reactie kreeg op de ovenschotel met spinazie
Ik heb gee naardappelschijfjes, maar wel gewone aardappels. Als ik deze (niet voorbakken) erbij doe is dat ook goed? Of zal ik ze eerst ff voorkoken of iets dergelijks?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:46 schreef Bluezz het volgende:
Heb je gehakt en ui?
Dit even bakken.
Of als je geen zin hebt in puree leg je op de bodem schijfjes aardappel, spinaziemengsel erop en beetje kaas erover strooien.![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:56 schreef RijstNatie het volgende:
Plaats hier recepten van ovenheerlijke ovenschotels
maakt overegens niet uit of het nou rijst, aardappels etc is.. als je maar niet 100 ingredienten nodig hebt.
liefst met foto van het resultaat
dit is wel een lekkere denk ik..
4 personen
Bereiden: 30 min.
1 pak aardappelpuree voor ovenschotels (à 2 zakjes)
1 grote ui
2 1/2 el. zonnebloemolie
1 zak Italiaanse groentemix (400 g)
1 blikje maïskorrels (300 g)
2 blikken kalfsragout (400 g)
zout
peper
Bereiden:
Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4.
Aardappelpuree bereiden volgens gebruiksaanwijzing.
Ui pellen en snipperen. In braadpan 2 eetlepels olie verhitten. Ui ± 1 minuut fruiten.
Groentemix toevoegen en ± 2 minuten meebakken.
Maïs laten uitlekken. Kalfsragout en maïs toevoegen en even mee verwarmen. Op smaak brengen met zout en peper. Ovenschaal invetten met de rest van de olie. Ragoutmengsel in ovenschaal scheppen. Afdekken met laag puree.
Schaal in de oven ca. 15 minuten gratineren.
En vooral omdat er allemaal niet verse, zelf klaargemaakte, ingrediënten inzitten zoals maiskorrels en ragout uit blik en aardappelpuree uit zakjes.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
bovenstaande ovenschotel lijkt mij zeer onsmakelijk
maar dat komt gewoon doordat er ragout in zit
dan bookmark je 'mquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:01 schreef RijstNatie het volgende:
ja ik kan dit topic nooit vinden, hij staat altijd in pagina 6 ofso
en dan ben ik weer een uur bezig met zoeken terwijl ik eten wil maken
Maar dan krijg je geen nieuwe receptenquote:
die kan hij dan mooi posten als hij kicktquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dan krijg je geen nieuwe recepten
Post dan meteen een recept.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:24 schreef Nembrionic het volgende:
Omdat dit topic in de vergetelheid is geraakt... *kicks* *kicks*
wat Bluezz zegtquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Post dan meteen een recept.
Of vraag Muck ff of ze recepten in het FOK!kookboek wil zetten
Vandaag maak ik ook een ovenschotel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |