abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16957940
Op dit topic komen vast weer reacties van 'belachelijk dit, belachelijk dat' en wat een non-stelling, en hoe kun je dat nou zeggen maar goed. I'll give it a cumshot.

Stelling: vinden allochtonen het eigenlijk wel erg om af toe (zogenaamd) gediscrimineerd te worden?

Volgens mij niet. Veel allochtonen vinden ook dat er teveel allochtonen zijn. Veel allochtonen willen ook liever gemengde scholen in plaats van zwarte scholen. Veel allochtonen willen ook dat er wat gebeurt aan de criminele groep allochtone jongeren.
Het is dus helemaal niet erg om af en toe (zogenaamd) discriminerende dingen te roepen en (zogenaamd) discriminerende maatregelen door de voeren via de politiek. Het is immers ook voor 'hun' eigen bestwil. Of niet?

pi_16958046
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef pberends het volgende:

Volgens mij niet. Veel allochtonen vinden ook dat er teveel allochtonen zijn. Veel allochtonen willen ook liever gemengde scholen in plaats van zwarte scholen. Veel allochtonen willen ook dat er wat gebeurt aan de criminele groep allochtone jongeren.

Idd, mijn vader komt uit Brazil en kost op die irritante criminelen die een heel segment van de samenleving meet zich mee sleept de diepte in.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:45:56 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16958407
En waarom telt een mening van een allochtoon zwaarder dan die van een autochtoon is deze kwestie?

Het is niet alleen de allochtoon die door discriminerende wetten de dupe worden. De rechtsstaat als geheel zou verliezen.

Zelfs al zijn alle allochtonen voor discrimerende wetten, dan nog zou ik dat niet zijn.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:48:01 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16958458
Overigens zijn de punten die je noemt niet discriminerend.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:50:24 #6
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16958498
quote:
Op dit topic komen vast weer reacties van 'belachelijk dit, belachelijk dat' en wat een non-stelling, en hoe kun je dat nou zeggen maar goed. I'll give it a cumshot.

Stelling: vinden allochtonen het eigenlijk wel erg om af toe (zogenaamd) gediscrimineerd te worden?

Het is dus helemaal niet erg om af en toe (zogenaamd) discriminerende dingen te roepen en (zogenaamd) discriminerende maatregelen door de voeren via de politiek. Het is immers ook voor 'hun' eigen bestwil. Of niet?

Ik vind de stelling nogal loos om eerlijk te zijn.
Maatregelen worden momenteel niet genomen om eens een lekker potje te discrimineren. Maatregelen worden genomen om een concreet maatschappelijk effect te krijgen. Dergelijke beslissingen in een zin met discriminatie/racisme trekken vind ik absoluut niet juist.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:52:05 #7
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16958537
Zoveel allochtonen, zoveel meningen he
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:55:29 #8
74080 Goodluck
pi_16958642
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:52 schreef robh het volgende:
of je blijft gewoon helemaal weg uit topics die je niet aanstaan.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:59:08 #9
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16958738
Pberends, het is geen stelling. Het is een vraagstelling!
Antwoord, als je vanwege discriminatie positief gediscrimineerd wordt is het niet erg. + en - samen is gelijk aan 0.
pi_16958772
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:45 schreef Sidekick het volgende:
En waarom telt een mening van een allochtoon zwaarder dan die van een autochtoon is deze kwestie?

Het is niet alleen de allochtoon die door discriminerende wetten de dupe worden. De rechtsstaat als geheel zou verliezen.

Zelfs al zijn alle allochtonen voor discrimerende wetten, dan nog zou ik dat niet zijn.

Discriminatie is relatief. Mijn zoon kan ook zeggen dat hij leeftijdgediscrimineerd wordt omdat hij 18 moet zijn voor het hebben van een rijbewijs. Vandaar dat zogenaamde.

Als discriminatie pragmatisme in de weg staat, moet discrimineren kunnen, vind ik. Gebeurd zoals gezegd al.

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:01:11 #11
74080 Goodluck
pi_16958774
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:59 schreef giovan het volgende:
Pberends, het is geen stelling. Het is een vraagstelling!
Antwoord, als je vanwege discriminatie positief gediscrimineerd wordt is het niet erg.
Hou alsjeblieft op zeg!

Positieve discriminatie lijdt he-le-maal nergens toe. Ik dacht dat men daar nou toch inmiddels wel een keertje achter was!

pi_16958782
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:52 schreef robh het volgende:
LOL
pi_16958784
'belachelijk dit, belachelijk dat

wat een non-stelling

hoe kun je dat nou zeggen maar goed

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16958808
Ik heb het natuurlijk niet over positieve discriminatie
pi_16958842
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:50 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik vind de stelling nogal loos om eerlijk te zijn.
Maatregelen worden momenteel niet genomen om eens een lekker potje te discrimineren. Maatregelen worden genomen om een concreet maatschappelijk effect te krijgen. Dergelijke beslissingen in een zin met discriminatie/racisme trekken vind ik absoluut niet juist.

Daar gaat de discussie juist over. Daarom zeg ik zogenaamd. Als (zogenaamde) discriminatie pragmatisme in de weg staat moet het pragmatisme natuurlijk de voorkeur krijgen
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:05:04 #16
74080 Goodluck
pi_16958868
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie juist over. Daarom zeg ik zogenaamd. Als (zogenaamde) discriminatie pragmatisme in de weg staat moet het pragmatisme natuurlijk de voorkeur krijgen

Ik snap zowieso de link met het pragmatische niet
pi_16958879
ehm. nee ik word niet graag gedicrimineerd...

wil je dat horen?

.
pi_16958884
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:05 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik snap zowieso de link met het pragmatische niet

LOL

Al zegt R'dam allochtonenstop is dat toch eerder pragmatisme dan discriminatie. Juist.

pi_16958906
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:05 schreef francia het volgende:
ehm. nee ik word niet graag gedicrimineerd...

wil je dat horen?

Bedoel meer discriminatie voor je eigen bestwil als je begrijpt wat ik bedoel.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:08:13 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16958944
[quote]Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef pberends het volgende:

Ik vindt dat mijn allochtonen voorouders die geholpen hebben Nederland te bevrijden in WOII hier en daar een steekje hebben laten vallen.

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16958991
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Bedoel meer discriminatie voor je eigen bestwil als je begrijpt wat ik bedoel.

ik snap waar je naar toe wilt.

't is alleen erg jammer dat een anntal k.utmarokkanen het voor de rest van de allochtonen verpest!

ik word als allochtoon zijnde soms gediscrimineerd omdat ze denken dat ik marokkaan ben (vanwege uiterlijk) maar ik heb dus nix met dat land, in disco's kom ik soms niet binnen.

Marokkanen veroorzaken een probleem in dit land, een beetje irri dat gelijk alle getinte allochtonen de consequenties moeten dragen

.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:12:01 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16959044
Alleen als de opmerkingen oud worden. Dan begint het goed te irriteren.
The Internets, I needs it..
pi_16959100
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:08 schreef Megumi het volgende:
[quote]Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef pberends het volgende:

Ik vindt dat mijn allochtonen voorouders die geholpen hebben Nederland te bevrijden in WOII hier en daar een steekje hebben laten vallen.

vooral historie houdt pragmatisme tegen. Bijvoorbeeld Verdonk's 'deportatie'-plannen
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:15:32 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16959141
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:09 schreef francia het volgende:

[..]

't is alleen erg jammer dat een anntal k.utmarokkanen het voor de rest van de allochtonen verpest!

ik word als allochtoon zijnde soms gediscrimineerd omdat ze denken dat ik marokkaan ben (vanwege uiterlijk) maar ik heb dus nix met dat land, in disco's kom ik soms niet binnen.

Marokkanen veroorzaken een probleem in dit land, een beetje irri dat gelijk alle getinte allochtonen de consequenties moeten dragen

Tja en zonder allochtonen had dit land niet eens meer bestaan. Want het zijn allochtonen gastarbeiders die dit land menig maal van een kwaadaardige buitstaander bevrijd hebben. Canadezen, Amrikanen , Japaners zelfs van Amrikaanse afkomst enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16959155
Er zullen masochistische allochtonen zijn - maar voor de rest vindt iedereen het vervelend om gediscrimineerd te worden. Daar hoef je geen topic over te openen, lijkt me.
pi_16959166
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:09 schreef francia het volgende:

[..]

Mijn zoon heeft met een Marokkaanse, en dat vind ik best, probleem is dat de autochtonen én de goedwillende allochtonen de dupe zijn van die zogenaamde discriminatiewetten die pragmatisme en probleemoplossend vermogen tegenhouden.
pi_16959195
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:16 schreef SCH het volgende:
Er zullen masochistische allochtonen zijn - maar voor de rest vindt iedereen het vervelend om gediscrimineerd te worden. Daar hoef je geen topic over te openen, lijkt me.
quote:
Daaruit blijkt verder dat 48 procent van de allochtonen in Nederland vindt dat er te veel allochtonen zijn.
Dus 48% is masochistisch? Bazel toch niet man.
pi_16959248
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:17 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

PBerends' gedachtenkronkels zijn soms bijna ondoorgrondelijk...

Vinden dat er teveel allochtonen in NL zijn betekent nog niet dat je vindt dat allochtonen gediscrimineerd mogen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 06-02-2004 23:20]

pi_16959256
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja en zonder allochtonen had dit land niet eens meer bestaan. Want het zijn allochtonen gastarbeiders die dit land menig maal van een kwaadaardige buitstaander bevrijd hebben. Canadezen, Amrikanen , Japaners zelfs van Amrikaanse afkomst enz.

ja maar dat zijn vaak blanken en die lijken op nederlanders, en die hebben het probleem niet dat ik (en andere zuideuropeanen) hebben...
.
pi_16959433
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:17 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Huh - waar slaat dat nou op?
Die mensen zeggen toch niet dat ze het prettig vinden om gediscrimineerd te worden.

Ik vind sommige homo's ontzettend stom, vind ik het daarmee prettig om als homo gediscrimineerd te worden?

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:26:30 #31
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16959440
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je vraagt wèl om deze inkopper:
Zij kwamen wat brengen en keerden huiswaarts. Nu nemen we het omgekeerde waar en daarom is het redelijk voorspelbaar dat ook de reacties navenant zullen zijn.

Zullen we weer verder met gewone argumenten?

quote:
In antwoord op de vraagstelling van pberends:
Nee hoor, zolang ze er maar geen weet van hebben of het niet te erg wordt.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:44:22 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16960000
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:26 schreef sjun het volgende:

[..]

Je vraagt wèl om deze inkopper:
Zij kwamen wat brengen en keerden huiswaarts. Nu nemen we het omgekeerde waar en daarom is het redelijk voorspelbaar dat ook de reacties navenant zullen zijn.

Nou, het koningshuis is wel blijvend gebleken.
quote:
Zullen we weer verder met gewone argumenten?
Ok.

Ik vraag me ook af hoe die discriminerende maatregelen gaan leiden tot oplossingen.

Ik heb ook wel eens allochtonen gehoord die wel iets zagen om allochtone criminelen terug te sturen naar het eigen land, hopende dat de Nederlanders weer een goed beeld krijgen over de hier zittende allochtonen. En daar heb ik dan mijn bedenkingen bij. Wat zal het verschil zijn tussen criminele allochtonen die in de gevangenis zitten of criminele allochtonen die in het buitenland zitten? Allebei zijn ze uit de samenleving, bij allebei bestaat er een kans dat ze terugkomen, bij allebei de situaties gaat nog steeds de gedachtegang heersen bij sommige dat iedere allochtoon een potentiele crimineel is.

Discriminatie heeft nog nooit tot iets positiefs geleidt. Het is echt waanzin dat er echt mensen zijn die vanuit een soort pragmatisme, realisme, of whatever denken problemen op te lossen. Leven in de vrije wereld leidt ertoe dat vrijheid als vanzelfsprekend wordt ervaren.

pi_16960586
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:19 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

PBerends' gedachtenkronkels zijn soms bijna ondoorgrondelijk...

Vinden dat er teveel allochtonen in NL zijn betekent nog niet dat je vindt dat allochtonen gediscrimineerd mogen worden.

Blijft toch grappig hoe sommige mensen bepaalde signalen dingen blijven negeren

Maar blij dat je terug bent Kozziebozzie

pi_16960605
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind sommige homo's ontzettend stom, vind ik het daarmee prettig om als homo gediscrimineerd te worden?

LOL.
pi_16960943
Reageer er nu eens normaal op.
pi_16984964
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 00:15 schreef Kozzmic het volgende:
Reageer er nu eens normaal op.
LOL
pi_17013002
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat niemand het fijn vindt om gediscrimineerd te worden. Als ik zeg dat de autochtone NL'ers pedofiel zijn, dan discrimineer ik. Jij probeert dit goed te praten, want jij denkt dat er op deze manier een einde gemaakt kan worden aan de pedofiele in NL?

Discrimineren leidt nergens toe, behalve polarisatie en intolerantie. Of dat moet natuurlijk zijn wat je wilt.

pi_17013216
ik kots op alle nederlanders die het liefst, alle buitenlanders het land uit willen zodra 1 buitenlander iets heeft misdaan.

wekt frustraties op, heel veel zelfs.. vandaar dat ik niet opkijk als er een leraar door zijn hoofd wordt geschoten, al keur ik het uiteraard niet goed.

Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_17014779
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:15 schreef ClioSporT het volgende:
vandaar dat ik niet opkijk als er een leraar door zijn hoofd wordt geschoten, al keur ik het uiteraard niet goed.
Daar lijkt het anders verdraait veel op
pi_17014878
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat niemand het fijn vindt om gediscrimineerd te worden. Als ik zeg dat de autochtone NL'ers pedofiel zijn, dan discrimineer ik. Jij probeert dit goed te praten, want jij denkt dat er op deze manier een einde gemaakt kan worden aan de pedofiele in NL?

Discrimineren leidt nergens toe, behalve polarisatie en intolerantie. Of dat moet natuurlijk zijn wat je wilt.

Daarom zeg ik 'zogenaamde' discriminatie.

Bijvoorbeeld: vinden de welwillende Marokkaanse Nederlanders het erg als de Amsterdamse politie specifiek Marokkaanse probleemjongeren gaat aanpakken.

pi_17015241
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:56 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Daar lijkt het anders verdraait veel op

tja, dat is jouw probleem en niet de mijne
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  zondag 8 februari 2004 @ 23:11:00 #42
62182 Georges
That's the shit
pi_17015299
Tja, wat is een allochtoon? Ik ben een allochtoon, maar ik denk dat weinigen me als zodanig zullen zien.
Waarschijnlijk wordt nu vooral gedoeld op gastarbeiders (en hun kinderen) en asielzoekers.

Maar goed, ik voel me nooit gediscrimineerd en al zou dat zo zijn, boeit me voor geen meter.

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17019989
Ik vind het JUIST erg om gediscrimineerd te worden doordat een groep mensen die ook uit het buitenland -maar uit een heel ander buitenland - komt, zich niet fatsoenlijk weet te gedragen.
pi_31904029
Een paar jaar geleden was er in Engeland een of andere onderzoeksmuts die riep dat de Londense politie discrimineerde in haar optreden tegen allochtonen. Daarop werd de politie terughoudender. Gevolg: stijging van de criminaliteit.

Vervolgens bleek uit ander onderzoek dat veel allochtonen in probleemwijken het helemaal niet erg vinden als er in hun buurten wat harder wordt opgetreden. De 'goeien' zijn daar immers ook alleen maar bij gebaat.

Tja, bleek uit onderzoek, bleek uit onderzoek.... zegt natuurlijk niet heel veel maar wel wat.
pi_31904220
het is 'hard optreden' tegen iedereen of niet, anders krijg je oorlog.
en ik als allochtoon ben vóór trouwens.
je voegt iets toe aan de samenleving of je word gestraft.
pi_31961174
quote:

Ik vind niet dat er teveel allochtonen zijn in NL. Ik ken landen die relatief twee keer zoveel allochtonen hebben als in NL en waar het goed gaat met de samenleving. Die lopen niet te schreeuwen land is vol. Ik kom zelf uit Aruba waar 45 procent van de bevolking uit allochtonen bestaat uit meer dan 100 verschillende landen en waar de bevolkingsdichtheid een stuk hoger is dan in NL. Er zijn geen zwarte en witte scholen en geen zwarte en witte wijken op Aruba en dat bevordert integratie.

Ik wil ook liever gemengde scholen en wijken in NL. De vraag is wil de autochtoon dat ook? Ik hoor veel meer positieve reacties uit allochtonen hoek.

Ik wil ook dat er wat gebeurt aan criminelen.. waar zowel allochtonen en autochtonen worden aangepakt! In NL wordt alles juist in hokjes geplaatst en wordt in hokjes aangepakt, de ene hokje harder dan de ander. Dat bevordert juist tweedeling in de maatschappij en stigmatisering. Terwijl je het juist moet hebben van een verenigd samenleving die achter je beleid staat.

Hmm in het begin had ik wel moeite mee dat er discriminerend tegen mij werd gedaan in NL dit komt door twee verschillende reden. Ik kwam uit een land waar ik discriminatie niet ervoer en ten tweede had ik een rooskleurig beeld over NL voordat ik hierheen kwam.

Ik doe niemand kwaad, spreek Nederlands, zit op een HBO instelling, gedraag me en ken NL beter dan de gemiddelde Nederlander. Tegenwoordig kan het me niks meer schelen wat er gezegd wordt over mij en allochtonen. Weet niet of dat goed is of fout maar ik ben er aan gewend dat er gediscrimineerd wordt in dit land. Ook door het feit dat ik eventueel uit NL emigreer, heb ik zoiets van ja laat ze maar praten. Mijn positieve beeld over NL als tolerante samenleving met relatief weinig discriminatie is wel enorm geschaad.
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:26:40 #47
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_32007588
quote:

Veel allochtonen vinden ook dat er teveel allochtonen zijn. Veel allochtonen willen ook liever gemengde scholen in plaats van zwarte scholen. Veel allochtonen willen ook dat er wat gebeurt aan de criminele groep allochtone jongeren.

Je eerste alinea, daar heb je volgens mij inderdaad gelijk in.

Je tweede alinea slaat echter kant nog wal naar mijn mening.
Ik zie echt TOTAAL geen verband tussen vooral het "(zogenaamd) discriminerende dingen roepen" en het pleasen van de groep allochtonen die zeg maar ook het 'allochtonen probleem' ziet en onderkent.

Hoe kan je zeggen dat het voor hun eigen bestwil is, wanneer een groep waar zij tot behoren verbaal wordt benadeeld?

Vergeet niet dat een groot aantal Nederlanders allochtonen niet zo gauw onderscheiden in 'good guys' en 'bad guys'. Diwijls worden ze gezien als 1 pot nat hoor..

Wat heeft het nou voor zin om de brave jongetjes uit de klas ook te straffen. Niks. Pak gewoon de foute aan, en laat die anderen, for once, met rust.

Die hebben al genoeg te lijden onder die paar rotte appels.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_32017392
quote:

Discriminerende dingen te roepen heeft absoluut geen nut, zorgt alleen maar voor meer haat.
pi_32020715
quote:
waarom denk je dat de meeste allochtonen agressief zijn.
pi_32084228
Natuurlijk vinden ze dat erg! Zeker de beter opgeleiden als het gaat om positieve discriminatie. Maar ook zij zullen niet blij met de onderlaag binnen hun gemeenschap die het beeld voor hun verpesten. Van zogenaamde discriminatie als in een strenge immigratiewet zullen meer allochtonen dan je denkt voorstander zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')