Stelling: vinden allochtonen het eigenlijk wel erg om af toe (zogenaamd) gediscrimineerd te worden?
Volgens mij niet. Veel allochtonen vinden ook dat er teveel allochtonen zijn. Veel allochtonen willen ook liever gemengde scholen in plaats van zwarte scholen. Veel allochtonen willen ook dat er wat gebeurt aan de criminele groep allochtone jongeren.
Het is dus helemaal niet erg om af en toe (zogenaamd) discriminerende dingen te roepen en (zogenaamd) discriminerende maatregelen door de voeren via de politiek. Het is immers ook voor 'hun' eigen bestwil. Of niet?
quote:Idd, mijn vader komt uit Brazil en kost op die irritante criminelen die een heel segment van de samenleving meet zich mee sleept de diepte in.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef pberends het volgende:
Volgens mij niet. Veel allochtonen vinden ook dat er teveel allochtonen zijn. Veel allochtonen willen ook liever gemengde scholen in plaats van zwarte scholen. Veel allochtonen willen ook dat er wat gebeurt aan de criminele groep allochtone jongeren.
Het is niet alleen de allochtoon die door discriminerende wetten de dupe worden. De rechtsstaat als geheel zou verliezen.
Zelfs al zijn alle allochtonen voor discrimerende wetten, dan nog zou ik dat niet zijn.
quote:Ik vind de stelling nogal loos om eerlijk te zijn.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef pberends het volgende:
Op dit topic komen vast weer reacties van 'belachelijk dit, belachelijk dat' en wat een non-stelling, en hoe kun je dat nou zeggen maar goed. I'll give it a cumshot.Stelling: vinden allochtonen het eigenlijk wel erg om af toe (zogenaamd) gediscrimineerd te worden?
Het is dus helemaal niet erg om af en toe (zogenaamd) discriminerende dingen te roepen en (zogenaamd) discriminerende maatregelen door de voeren via de politiek. Het is immers ook voor 'hun' eigen bestwil. Of niet?
quote:of je blijft gewoon helemaal weg uit topics die je niet aanstaan.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:52 schreef robh het volgende:
Zoveel allochtonen, zoveel meningen he![]()
![]()
quote:Discriminatie is relatief. Mijn zoon kan ook zeggen dat hij leeftijdgediscrimineerd wordt omdat hij 18 moet zijn voor het hebben van een rijbewijs. Vandaar dat zogenaamde.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:45 schreef Sidekick het volgende:
En waarom telt een mening van een allochtoon zwaarder dan die van een autochtoon is deze kwestie?Het is niet alleen de allochtoon die door discriminerende wetten de dupe worden. De rechtsstaat als geheel zou verliezen.
Zelfs al zijn alle allochtonen voor discrimerende wetten, dan nog zou ik dat niet zijn.
Als discriminatie pragmatisme in de weg staat, moet discrimineren kunnen, vind ik. Gebeurd zoals gezegd al.
quote:Hou alsjeblieft op zeg!
Op vrijdag 6 februari 2004 22:59 schreef giovan het volgende:
Pberends, het is geen stelling. Het is een vraagstelling!
Antwoord, als je vanwege discriminatie positief gediscrimineerd wordt is het niet erg.
Positieve discriminatie lijdt he-le-maal nergens toe. Ik dacht dat men daar nou toch inmiddels wel een keertje achter was!
quote:LOL
Op vrijdag 6 februari 2004 22:52 schreef robh het volgende:
Zoveel allochtonen, zoveel meningen he![]()
![]()
quote:Daar gaat de discussie juist over. Daarom zeg ik zogenaamd. Als (zogenaamde) discriminatie pragmatisme in de weg staat moet het pragmatisme natuurlijk de voorkeur krijgen
Op vrijdag 6 februari 2004 22:50 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik vind de stelling nogal loos om eerlijk te zijn.
Maatregelen worden momenteel niet genomen om eens een lekker potje te discrimineren. Maatregelen worden genomen om een concreet maatschappelijk effect te krijgen. Dergelijke beslissingen in een zin met discriminatie/racisme trekken vind ik absoluut niet juist.
quote:Ik snap zowieso de link met het pragmatische niet
Op vrijdag 6 februari 2004 23:03 schreef pberends het volgende:[..]
Daar gaat de discussie juist over. Daarom zeg ik zogenaamd. Als (zogenaamde) discriminatie pragmatisme in de weg staat moet het pragmatisme natuurlijk de voorkeur krijgen
quote:LOL
Op vrijdag 6 februari 2004 23:05 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik snap zowieso de link met het pragmatische niet
Al zegt R'dam allochtonenstop is dat toch eerder pragmatisme dan discriminatie. Juist.
quote:Bedoel meer discriminatie voor je eigen bestwil
Op vrijdag 6 februari 2004 23:05 schreef francia het volgende:
ehm. nee ik word niet graag gedicrimineerd...wil je dat horen?
Ik vindt dat mijn allochtonen voorouders die geholpen hebben Nederland te bevrijden in WOII hier en daar een steekje hebben laten vallen.
quote:ik snap waar je naar toe wilt.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:06 schreef pberends het volgende:[..]
Bedoel meer discriminatie voor je eigen bestwil
als je begrijpt wat ik bedoel.
't is alleen erg jammer dat een anntal k.utmarokkanen het voor de rest van de allochtonen verpest!
ik word als allochtoon zijnde soms gediscrimineerd omdat ze denken dat ik marokkaan ben (vanwege uiterlijk) maar ik heb dus nix met dat land, in disco's kom ik soms niet binnen.
Marokkanen veroorzaken een probleem in dit land, een beetje irri dat gelijk alle getinte allochtonen de consequenties moeten dragen
quote:vooral historie houdt pragmatisme tegen. Bijvoorbeeld Verdonk's 'deportatie'-plannen
Op vrijdag 6 februari 2004 23:08 schreef Megumi het volgende:
[quote]Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef pberends het volgende:
Stelling: vinden allochtonen het eigenlijk wel erg om af toe (zogenaamd) gediscrimineerd te worden?Ik vindt dat mijn allochtonen voorouders die geholpen hebben Nederland te bevrijden in WOII hier en daar een steekje hebben laten vallen.
quote:Tja en zonder allochtonen had dit land niet eens meer bestaan. Want het zijn allochtonen gastarbeiders die dit land menig maal van een kwaadaardige buitstaander bevrijd hebben. Canadezen, Amrikanen , Japaners zelfs van Amrikaanse afkomst enz.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:09 schreef francia het volgende:[..]
ik snap waar je naar toe wilt.
't is alleen erg jammer dat een anntal k.utmarokkanen het voor de rest van de allochtonen verpest!
ik word als allochtoon zijnde soms gediscrimineerd omdat ze denken dat ik marokkaan ben (vanwege uiterlijk) maar ik heb dus nix met dat land, in disco's kom ik soms niet binnen.
Marokkanen veroorzaken een probleem in dit land, een beetje irri dat gelijk alle getinte allochtonen de consequenties moeten dragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |