Ik ben 15 kilo aangekomen ondertussen, vooral door structureel meer te eten, niet alleen meer maar ook regelmatiger (om de 2 uur). Eet soms wel schandalig veel, zo'n 4000kcal. Maar 3000-3500 is opzich voldoende om aan te komen, gaat het alleen minder snel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:53 schreef YoWilly het volgende:
Ik schop dit (oude) topic weer even omhoog. Gewoon omdat ik benieuwd ben hoe het nu met de mensen (waaronder TS) gaat die toendertijd (2004 - 2006) ondergewicht hadden.
Zijn jullie inmiddels al wat aangekomen? En zo ja, hoeveel wegen jullie nu en hoe hebben jullie dat uiteindelijk voor elkaar gekregen?
Is dat door structueel meer te gaan eten?
Meer te gaan sporten? (fitness)
Een combinatie van die 2?
Of zijn jullie misschien nog steeds "magertjes"?
Ik weet niet of de users nu nog actief zijn op FOK! maar dat zullen we wel zien.
Ik ben zelf 1.85 en 70 klio. Dit is naar mijn mening ook te weinig.
Sinds een paar dagen ben ik ook op zoek naar wat voedingsschema's die mij wat inzicht kunnen geven van wat ik ongeveer moet eten om aan de +/- 3000 calorieen te komen.
Ik ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik flink meer moet gaan eten dan dat ik nu doe.![]()
En ik maar zeggen "ik kan eten wat ik wil maar kom geen gram aan"Maar dat zal ook niet gebeuren als ik rond de 1800-2000 calorieen per dag blijf hangen
![]()
Dat wordt vreten!!!!!
Binnenkort ook maar eens een sportschool opzoeken voor de nodige spiertjes...... 'k zal d'r niet slechter van worden![]()
En inmiddels is het rond de 75kg. Soms minder, soms richting de 80kgquote:Op maandag 21 juni 2004 00:40 schreef RemCOW het volgende:
Sinds ik op kamers woon ben ik redelijk aangekomen. Maargoed, ik moest ook nog in de breedte groeien. Op mijn 16e was ik rond de 55kg. Inmiddels is dat bijna 70kg. Ik ben nu 20 en nog steeds 1.85. Fitness helpt zeker voor breedte in de schouders en meer eetlust.
Neem dan van die suikernoten, als ze toch niet clean willen aankomenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:15 schreef ivosnivo het volgende:
Neem een zak ongezoute pinda's mee en dwing jezelf die leeg te eten. Zit je zo weer op gewicht.
Je altvleesklier wordt zo getrickerd om te werken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:15 schreef ivosnivo het volgende:
Misschien kauwgom kauwen? Ik krijg dan meteen gerommel in me maag. Terwijl ik dat normaal nooit heb.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef Configuratiescherm het volgende:
Trouwens als je iets aan wilt komen dan raad ik je aan om te gaan kickboxen, kilo's vliegen er aan. Is veel intensiever dan gewoon fitness.
Duh, je kunt dus juist goed aankomen door een goede combinatie van voldoende goede voeding en de juiste sport. Fitness is daar uitermate geschikt voor. Als je hoofdzakelijk met gewichten werkt en de cardio miniem dan kom je zeker te weten aan. In de tijd dat ik fitnesste woog ik 9 kilo zwaarder dan nu.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:31 schreef Farenji het volgende:
Dus je wil aankomen maar blijft wel 3 keer per week fitnessen? Tja....
Fabeltjes. 's ochtends veel eten en probeer om de twee uur wat naar binnen te werken. Ook voor het slapen gaan. Patat / chips eten is niet alleen ongezond, je krijgt er ook geen spieren van.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:03 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb precies hetzelfde, ik ben 1,84 en weeg ongeveer 65.
Op zich is dat nie té dun maar een beetje meer vet hier en daar mag wel vind ik, helemaal omdat ik ook fitness 3x per week (vooral conditie, maar ook krachttraining) en daardoor zou het beter zijn als ik iets zwaarder was
Maar echt wat ik ook eet ik kom geen gram aaner is een periode geweest dat ik wel 5/6 keer per week patat at (niet als avond eten, maar gewoon 's middags ofzo) en eet ook iets van 10 boterhammen per dag mét boter en met beleg dat minimaal de hele boterham overdekt
.
Afvallen is moeilijk, maar aankomen net zo![]()
waar koop je eiwitshakes en hoeveel ben je er per dag aan kwijt?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:04 schreef Dsquared2 het volgende:
PFFF, zo moeilijk is het allemaal toch niet...
Basisregel 1; Train veel!
Basisregel 2; Eet veel!
Basisregel 3; Rust veel!
Pak gewoon Eiwitshakes erbij. Eet brintapap. Slaap en train veel.
Creatine heb je in het begin helemaal niet nodig. Weight gainer idem dito.
Drink Goede morgen vloeibaar ontbijt. 3 pakken staan bijna gelijk aan 2500 kcal.Wat je de rest van de dag eet zou je dan al als een extra toevoeging kunnen zien.
Ik kom dagelijks op 4000 kcal uit. Weeg nu 78 kilo bij een lengte van 1,84 meter.
Ik ben in 4 maanden tijd 10 kilo aangekomen. Alleen maar door bovenstaande verhaaltje.
Jij zal het weten jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Fabeltjes. 's ochtends veel eten en probeer om de twee uur wat naar binnen te werken. Ook voor het slapen gaan. Patat / chips eten is niet alleen ongezond, je krijgt er ook geen spieren van.
Ik wil wedden dat jij en velen anderen hier niet aan de dagelijkse hoeveelheid calorieën komt. Indien je niet weet hoeveel je moet hebben en je bent ze niet aan het tellen, zul je NOOIT het gewenste resultaat bereiken: zwaarder worden.
Op internet. Zoek maar iets leuks uit via google.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:22 schreef roburt het volgende:
[..]
waar koop je eiwitshakes en hoeveel ben je er per dag aan kwijt?
Hoe weet hij nou of ik niet genoeg calorieën binnen krijg, want dat krijg ik namelijk welquote:
Zolang je meer calorieen eet dan jouw lichaam nodig heeft en niet overdreven veel cardio doet kom je geheid aan. Als dat niet het geval is is er lichamelijk iets niet in orde en zou ik maar ns bij de dokter infomeren.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:51 schreef TwyLight het volgende:
Ja ok, maar dat doe ik nu ook al lang niet meer.
Het ging meer om een beeld te vormen dat ook al eet ik zoveel vet ik nog geen gram aankom.
dat er nog zulke domme mensen bestaan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:26 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens my mag je jezelf prijzen dat je alles hoe vet ook is kan eten.
Zelf kan ik ook geen gram aankomen. 177cm en weeg 62/63 kg
2 zakken chips op een avond maakt allemaal niet uit. 5 weken amerika en eigenlijk was me dagelijks kost minimaal 2 keer mcdonalds of burgerking op doorreis met een donutontbijt tja dat hebben cheapass hotelen. Savonds dan nog wel naar een fatsoenlijk restaurant. Ik was nog geen halve kilo aangekomen. Maar dat zegt helemaal niets een keer naar de toilet en voila je oude gewicht weer. Vrienden zeg altijd tsjesus wat eet jy veel. Maar eigenlijk eet ik nooit tot me max. (maar wel gewoon 2 keer opscheppen). Ik eet te veel en voor mezelf heb ik zo van ik eet niet eens tot me max. Nou ja het zal wel. Tenzij het echt lekker eten is dan is een keer wat meer. Het was zelfs zo erg dat als collega af was op Adam CD lekker patatje met en een pikanto en vervolgens halfuur later thuis gewoon aanschuiven.
Overigens eet ik wel geregeld groentes en sla. Veel water drink ik niet en leef eigenlijk van koffie en coca-cola. Maar zo nu en dan koop ik nog wel is bij de AH to go versgeperste rommel. Tijdens lunch altijd bekertje of 2 melk.
Ik sport nu pas afgelopen 2 jaar beetje fitnessen en dergelijke, maar daarvoor eigenlijk niets. Ook met sporten val ik niet af of wat. Altijd maar met kleren aan 64.
Dus tja ik weet het niet. Maar vette patat en dikke klodders mayonaise en vervolgens later op de avond paprika chips schranzen. Heeft geen invloed op mijn gewicht.
Het heeft gewoon met je metabolisme te maken. Denk ik dan. Wij kunnen eten en eten en nog vette rommel ook. En andere die eet een keer een HEMA-worst en kan gelijk mee spelen in de film FEED.
*Moet je Christian Bale vragen hoe hij weer opgewicht is gekomen voor Batman Begins. ZIjn vorige rol in The Machinist is hij echt vel vel over been. Paar weken lang appel en blik sardientjes tenminste dat zegt Imdb over The Machinist.
Je lichaam kan niet meer dan 30 gram per 2 uur eiwit verwerken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:44 schreef WheeleE het volgende:
Aangezien ik met 56 kilo op 1.80m nogal licht ben, en ik er niet meer eten in krijg dan ik nu al doe, heb ik besloten om eens de welbekende proteinepoeders te gaan proberen.
Afgelopen woensdagavond de eerste keer geprobeerd, 2 eetlepels poeder in een longdrinkglas water.
Of het nu aan mijn lijf lag of aan het poeder weet ik niet, maar ik heb bijna 2 dagen met kramp in mn darmen gezeten, soort van verstopt gevoel.
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen? Is het een soort van wenperiode, of zit ik gewoon wat rottig in elkaar?
Verklaart dat dan ook de darmongeregeldheden?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:23 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je lichaam kan niet meer dan 30 gram per 2 uur eiwit verwerken.
Eet 1 gram eiwit per kilo lichaams gewicht per dag. Voor jou 56gram eiwit per dag. Af te lezen op de verpakkingen van ieder product in de winkel.
Zoek is op eetschema voor fitnessers e.d. Dan zie je waarschijnlijk dat je veel meer en regelmatiger moet eten.
Die BMI schaal klopt geen reet van man, iedereen is veel te dun tegenwoordig... ik ben 1.93 en ik weeg 73 kg, ik wil er ook wel een kilo of 8 bij maarja. En mijn BMI is gewoon prima.quote:Op dinsdag 3 februari 2004 15:34 schreef Deetch het volgende:
Niet zo geforceerd op je gewicht letten. Je kunt jezelf wel op gewicht vreten met mayo en koolhydraten maar dan wordt je een spijker met een buikje dus dat ziet er niet uit.
Trouwens je BMI (body mass index) is niet eens heel slecht. 17.3 terwijl 18 de normale ondergrens is. Klik hier voor je BMI Ik weet niet wie met dat zwaar ondergewicht verhaal aankomt want dat is dus niet waar.
Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat magere mensen ouder worden (scheelt 10%). Ik neem aan dat je ook al bij de dokter bent geweest voor lintworm, darmproblemen, schildklier enzovoort.
Oh maet dat is het jongequote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:04 schreef Dsquared2 het volgende:
PFFF, zo moeilijk is het allemaal toch niet...
Basisregel 1; Train veel!
Basisregel 2; Eet veel!
Basisregel 3; Rust veel!
Pak gewoon Eiwitshakes erbij. Eet brintapap. Slaap en train veel.
Creatine heb je in het begin helemaal niet nodig. Weight gainer idem dito.
Drink Goede morgen vloeibaar ontbijt. 3 pakken staan bijna gelijk aan 2500 kcal.Wat je de rest van de dag eet zou je dan al als een extra toevoeging kunnen zien.
Ik kom dagelijks op 4000 kcal uit. Weeg nu 78 kilo bij een lengte van 1,84 meter.
Ik ben in 4 maanden tijd 10 kilo aangekomen. Alleen maar door bovenstaande verhaaltje.
smal zijn is niet ongezond hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:45 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Die BMI schaal klopt geen reet van man, iedereen is veel te dun tegenwoordig... ik ben 1.93 en ik weeg 73 kg, ik wil er ook wel een kilo of 8 bij maarja. En mijn BMI is gewoon prima.
Iedereen is veel te dun tegenwoordig? Kom je tegenwoordig nog wel is op straat?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:45 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Die BMI schaal klopt geen reet van man, iedereen is veel te dun tegenwoordig... ik ben 1.93 en ik weeg 73 kg, ik wil er ook wel een kilo of 8 bij maarja. En mijn BMI is gewoon prima.
En jij ziet niet al die graatmagere model-wannabe breezertjes?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Iedereen is veel te dun tegenwoordig? Kom je tegenwoordig nog wel is op straat?
Dat je mijn ribbetjes prima kan tellen terwijl ik een BMI "normaal" heb, en mijn armen en benen redelijk goed gespierd zijn... En die dametjes hebben armpjes en beentjes niet normaal zo dun, PLUS idd ribbetjes zijn te tellen...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:25 schreef roburt het volgende:
heb je een dikke vriendin ofzo?
"breek als ik er tegenaan stoot"![]()
echt zo'n trent om dat te zeggen, je denkt toch niet echt dat dit kan.
en BMI heeft niks te maken met ideaalbeeld, smal is niet anders dan een normaal gewicht, of dacht je dat de mens met een zwembandje moet rondlopen?
die wannabe's waar je het over hebt zijn gewoon gezond hoor (en nog mooi ook maar dat is mijn mening) , als je de ribbenkast extreem ziet zitten is het pas ongezond, maar de eerste die dat heeft moet ik nog tegenkomen. komt er nog eens bij dat het dan bijna altijd om een ziekte/stoornis gaat waar ze niks aan kunnen doen.
en zowel met 65 als 75 zit je in het gezond vakje dus wat nu je probleem is.![]()
Ja, een keer per maand mag ik uit mijn kooi!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Iedereen is veel te dun tegenwoordig? Kom je tegenwoordig nog wel is op straat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |