abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2005 @ 01:00:34 #201
33413 Ickeane
officieel Freak
pi_32825265
Kom je van fantomel ook echt aan?
Als je die fantomel nouw gaat bulken

WIE weet dit: maltodextrine... is goedkoper en schijnt hetzeflde te zijn als fantomel?
kost 5 euro per Kilo i.p.v 4 euro per 400 gram...

dan sla ik daar mooi een paar kilo van in en dan zuip ik me de komende maand tepletter in die rotzooi maybe dat het wel degelijk helpt om me gewicht aan te komen zonder die dure weight gainers.. meer energie dus minder verbranding van boustoffen in je lichaam (ook vet) lijkt mij het gevoel van inname met fantomel.... toch?
iets
  maandag 5 december 2005 @ 09:19:27 #202
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32827988
Ik zie dat iedere "magere lat" netjes dat voedsel verdeelt over de dag. Jullie kunnen je gewoon niet in leven in mensen die verkeerd bezig zijn.

Sumo worstelaars eten s'ochtends niet om hun hongergevoel op te voeren.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 5 december 2005 @ 09:43:40 #203
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32828325
Ipv goed te eten en wat te trainen gaat men voor de makkelijke weg...

Tip van de dag: 3x per dag een hele dikke snackbarmaaltijd, veel vet enzo. Voor je daaraan begint zet je per keer 2 tot 4IU insuline. Wedden dat je aankomt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 5 december 2005 @ 09:47:52 #204
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32828405
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:43 schreef Mr.J het volgende:
Ipv goed te eten en wat te trainen gaat men voor de makkelijke weg...
Het lijkt wel of de omvang het enige verschil is tussen extreem dikke en extreem dunne mensen. Ik lees hier 1.80 met 65kg, voor de amerikanisering was dat een heel gewoon gewicht in nederland.

Marsen en mayo, welke dieetist schrijft dat nu voor?

edit: dieetisten blijken ook gewoon mensen te zijn.
De voedingsdeskundige van mijn bedrijf zat gewoon aan de witte bolletjes met hagelslag bij de lunch.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_32834944
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:47 schreef BertV het volgende:

[..]

Het lijkt wel of de omvang het enige verschil is tussen extreem dikke en extreem dunne mensen. Ik lees hier 1.80 met 65kg, voor de amerikanisering was dat een heel gewoon gewicht in nederland.

Marsen en mayo, welke dieetist schrijft dat nu voor?

edit: dieetisten blijken ook gewoon mensen te zijn.
De voedingsdeskundige van mijn bedrijf zat gewoon aan de witte bolletjes met hagelslag bij de lunch.
Een dieetist die zoiets voorschrijft zou ik ook echt totaal niet serieus nemen. Je komt er wel van aan, maar of dat op een gezonde manier is? Zelf dacht ik ook nooit aan te kunnen komen, totdat ik me in de wondere wereld van krachtsport ging verdiepen. Begonnen met fitness (ja zo noem ik de sport als je zonder idee aan wat gewichten trekt, itt krachttrainen) in september met wat meer eten en vanaf begin november pas echt serieus begonnen aan krachttraining met goed trainingsschema van 4x in de week en een goed eetpatroon.

Resultaat: 4 kilo massa erbij en dan niet in de vorm van blubberig vet.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2005 @ 14:28:01 #206
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_32835068
zelfde probleem, dus een tvp
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 5 december 2005 @ 14:28:26 #207
104153 DeLeider
Aan het heerschen sinds 1987
pi_32835087
Als je veel eet en je komt niet aan moet je gaan trainen.... das veel beter dan vet eten. Ik ben zelf 1.82 en weeg 55 kilo, en eet de hele dag door.... Maar sinds ik veel meer ben gaan werken word ik wel langzaamaan zwaarder.
Chowi: Zet in je sig dat ik van je hou.
pi_33067737
Gister vergeten te ontbijten: -1 kg. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_33068097
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:33 schreef Rens_Wilders het volgende:
Gister vergeten te ontbijten: -1 kg. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Alsof je ruim 1 kilo aan ontbijt naar binnen gooit, drink 2 grote glazen water en er zit weer een halve kilo aan. Zoveel afvallen aan vetmassa/spiermassa als je een ontbijt over slaat is gewoon onmogelijk en als het zo zou zijn zou er toch wat structureels mis zijn met de voeding van de rest van de dag.
pi_33286386
ik ben 1.85 en weeg nu ongeveer 71 a 72 kg (wil eigelijk tusse de 80 en 85 kilo wegen) dus ga lekker hard trainen (kracht)
pi_33306688
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:33 schreef Luminous het volgende:
ik ben 1.85 en weeg nu ongeveer 71 a 72 kg (wil eigelijk tusse de 80 en 85 kilo wegen) dus ga lekker hard trainen (kracht)
En vreten, veel vreten (tot je erbij neervalt ). Ben nu in 3 maanden 5 kilo gegroeid .
pi_33309954
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:33 schreef frenkck het volgende:

[..]

En vreten, veel vreten (tot je erbij neervalt ). Ben nu in 3 maanden 5 kilo gegroeid .
Heerlijk he, ik was ook eerst maar een ecto van 62 kg en sinds ik bezig ben met bodybuilding zit ik na ongeveer 1 jaar tijd op de 77 kg. Btw mijn vetpercentage is nog steeds laag

Gewoon met veel doorzettingsvermogen kom je er wel.
pi_33310745
Ga lekker op thaiboxen, een van de allerhardste en zwaarste sporten, mentaal en fysiek!!!!!!!!!!!!! Ik ben sinds ik op thaiboxen zit (Vos gym amsterdam) van 57 kilo naar 62 gegaan en ik ben 16 jaar en 1,69m lang(kort) gheheh. VOORAL NIET VEEL VETTIGE DINGEN VRETEN OKE!? Je mag dan misschien wel aankomen, maar het is niet bepaald gezond ofzo hoor, het is erg slecht om zo aan te komen. Ga anders naar een fitness-shopje waar ze eiwit/proteinen poeder verkopen om een milkshake van te maken! Vooral veel trainen na de milkshake lekker PIJN lijden. Onthoudt NO PAIN NO GAIN
pi_33310997
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:30 schreef amdboy het volgende:
Ga lekker op thaiboxen, een van de allerhardste en zwaarste sporten, mentaal en fysiek!!!!!!!!!!!!! Ik ben sinds ik op thaiboxen zit (Vos gym amsterdam) van 57 kilo naar 62 gegaan en ik ben 16 jaar en 1,69m lang(kort) gheheh. VOORAL NIET VEEL VETTIGE DINGEN VRETEN OKE!? Je mag dan misschien wel aankomen, maar het is niet bepaald gezond ofzo hoor, het is erg slecht om zo aan te komen. Ga anders naar een fitness-shopje waar ze eiwit/proteinen poeder verkopen om een milkshake van te maken! Vooral veel trainen na de milkshake lekker PIJN lijden. Onthoudt NO PAIN NO GAIN
Vet is helemaal niet verkeerd, je moet alleen de verzadigde vetten vermijden. Olijfolie/visolie zijn erg gezonde vetten en moet je ook zeker voldoende van binnen krijgen.
pi_33311375
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:36 schreef frenkck het volgende:

[..]

Vet is helemaal niet verkeerd, je moet alleen de verzadigde vetten vermijden. Olijfolie/visolie zijn erg gezonde vetten en moet je ook zeker voldoende van binnen krijgen.
Mijn excuses, ik bedoelde hierbij eigenlijk het vet wat vermijd moet worden.

(TS eet mayo op brood, en veel marsjes ...is vet wat vermijd moet worden toch? Of zit ik nu helemaal verkeerd?)
pi_33313983
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:47 schreef amdboy het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik bedoelde hierbij eigenlijk het vet wat vermijd moet worden.

(TS eet mayo op brood, en veel marsjes ...is vet wat vermijd moet worden toch? Of zit ik nu helemaal verkeerd?)
Dat vind ik ook nutteloos voedsel, snelle koolhydraten, slechte vetten. Je hebt er niets aan.
pi_33316312
Bij een mars zijn meer de suikers de boosdoeners.
pi_38046169
Ik ben 1.90 en weeg iets minder dan 60 kilo, veel te weinig dus
  FOK!fossiel zondag 21 mei 2006 @ 15:23:52 #219
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_38046880
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:33 schreef Luminous het volgende:
Zo licht is dat toch niet?

Ik ben 1.83 en rond de 73-75kg, heb een nogal lichte bouw dus is dat gewicht niet gek (vind ik)
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:21:18 #220
125688 sweet-lady
as sweet as i can be
pi_38124627
ff een reisje mexico boeken zit er zo 5 kilo aan hahaha. ikzelf ben ook ongeveer 1.70 en woog 50 kilo kon alles eten wat ik wilde kwam er toch niet aan. totdat ik uit mexico terug kwam, omdat vlees daar echt de hoofdmaaltijd is word er dus veel en grote stukken vlees gegeten dus die kilo's zaten er aan. dus als je die mogelijkheid hebt......maar nou ff serieus heb je al eens een slagroom dieet gehad. dit heeft namelijk wel bij mij gewerkt enigste nadeel toen ik ermee stopte vloog het er net zo snel weer vanaf. wat je dan moet doen is bij je gewone maaltijd een kom slagroom erbij eten 3x op een dag. ik weet op een gegeven moment komt dat je strot uit maar het werkt bij de meeste mensen wel. succes
>>>>>>>SEE YOU AT FOK<<<<<<<<
pi_39426596
Ik ben ook echt veels te licht
- 1.63
- 34 kg
- 14

Ben bang dat ik een lintworm heb en trouwens mijn poep is heeeel licht van kleur
pi_39427014
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:53 schreef xxDian het volgende:
- 1.63
- 34 kg
- 14

Ben bang dat ik een lintworm heb en trouwens mijn poep is heeeel licht van kleur
Ongelooflijk!
Man, toen ik veertien was, woog ik 65kg en was ik 1 meter 80! Dat vond ik normaal. Ik vond een vriend van mij met zijn 50 kg al licht...
Voor die lintworm: gewoon even bij de huisarts laten checken
Bekijk mijn website!
http://foto.pcmencia.nl
  zaterdag 1 juli 2006 @ 18:13:26 #223
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_39427065
Ik was vroeger ook altijd heel dun (lees pubertijd tot mijn 23ste ongeveer).

Ik baalde er ook altijd van. Nu de laatste jaren ben ik flink wat kilo's aangekomen (15-18 kilo) voel me veel beter in mijn vel. Ik moet nu wel gaan sporten omdat ik een buikje begin te krijgen. Maar ik zie er nu gewoon gezond en goed uit.

Ik ben 1.87 en ongeveer 82/83 kilo.

Meestal als je wat ouder word gaat het een stuk sneller. Dus hoe oud is de TS?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 18:16:02 #224
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_39427130
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 18:11 schreef masser120 het volgende:

[..]

Ongelooflijk!
Man, toen ik veertien was, woog ik 65kg en was ik 1 meter 80! Dat vond ik normaal. Ik vond een vriend van mij met zijn 50 kg al licht...
Voor die lintworm: gewoon even bij de huisarts laten checken
Hij is wel aanzienelijk kleiner dan jou he. Dus in verhouding scheelt het niet zo ontzettend veel. Maar desondanks bijzonder licht ja.
pi_39427139
Masser's cursus veelvreten, terwijl het lekker is:

Als je wakker wordt om een uur of zeven:
Eet dan veel boterhammen met jam o.i.d: iets waar veel koolhydraten inzitten. Doe er ook veel boter op. Je kan ook veel pindakaas op je boterham doen, want daar zitten veel plantaardige vetten in.

Als lunch:
Loop even naar de snackbar en haal een grote friet mayonaise met een gehaktbal

Als avondeten:
Friet is inmiddels niet lekker meer dus haal een grote steak, eet ook veel aardappelen. Haal eventueel een kippenboutje oid. Eet als tuutje veel chocomousse.

Dan voor het slapengaan:
Nog even veel boterhammen met choco/pasta/pindakaas/etc. eten...

EN DAN DE GOUDEN TIP:
Wie heeft hier wel eens Super size me gezien? Een man gaat 30 dagen lang alleen maar McDonalds eten.
Dus mijn tip is: eet vooral bij de lokale McDonalds!

Vraagje:
Ik ben net 16 jaar. Ik ben 1 meter 85 lang en ik weeg 73kg. Is dat normaal of is het te licht?
Bekijk mijn website!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 18:18:08 #226
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_39427190
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 18:16 schreef masser120 het volgende:

Eet dan veel boterhammen met jam o.i.d: iets waar veel koolhydraten inzitten. Doe er ook veel boter op. Je kan ook veel pindakaas op je boterham doen, want daar zitten veel plantaardige vetten in.

Als lunch:

Als avondeten:
Friet is inmiddels niet lekker meer dus haal een grote steak, eet ook veel aardappelen. Haal eventueel een kippenboutje oid. Eet als tuutje veel chocomousse.

Dan voor het slapengaan:
Nee dit moet je juist niet doen. Je eet veel te veel verspreid. Liefst jezelf uithongeren en dan een ontzettend grote hoeveelheid pasta of friet naar binnen werken. Vervolgens voor het slapen gaan frietpan aan en je vol vreten met snacks. Water moet je niet drinken maar gewoon veel shakes.

Gezond is het niet maar je moet er wel wat van aankomen.
pi_39439301
quote:

Als lunch:

Als avondeten:

Dan voor het slapengaan:

EN DAN DE GOUDEN TIP:
Wie heeft hier wel eens Super size me gezien? Een man gaat 30 dagen lang alleen maar McDonalds eten.

Vraagje:
Ik ben net 16 jaar. Ik ben 1 meter 85 lang en ik weeg 73kg. Is dat normaal of is het te licht?
Had je ook gezien dat hij daardoor diabetes kreeg.....
pi_39453206
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:59 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Had je ook gezien dat hij daardoor diabetes kreeg.....
Ik bedoelde niet dat je ZO VEEL McDonalds moet eten, maar gewoon zo eens per dag of eens in de twee dagen.

P.S. Hij kreeg geen diabetes! Film heb ik gisteren nog gezien en hij kreeg het niet... Correct me if I'm wrong!
Bekijk mijn website!
pi_39458111
quote:

Als lunch:

Als avondeten:

Dan voor het slapengaan:

EN DAN DE GOUDEN TIP:

Vraagje:
Slaat helemaal nergens op natuurlijk, als je wilt aankomen wil je dit zo gezond mogelijk doen en zo goed mogelijk. Hierdoor heb je aan 4 maaltijden op een dag natuurlijk veelte weinig, maak hiervan maar 6 of 7 maaltijden. Ontbijt moet de grootste zijn en de rest ongeveer allemaal even groot en dan zo om de 2 uur eten.

Die vette troep bij de snackbar heb je niets aan, probeer juist veel langzame koolhydraten te nemen en veel gezonde vetten. Je wilt denk ik geen diabetes hebben rond je 50e.

Als je echt wilt aankomen moet je gewoon per dag 1 volkoren brood naar binnen werken voor je avond eten met goed beleg (pindakaas, appelpeerstroop, gebakken ei, vis, vlees).
pi_39458269
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:18 schreef Beervaat het volgende:
Ik eet verdeeld over de dag:

10 boterhammen met vlees en 5 besmeerd met mayo
koffie 5 koppen met erin fantomalt (pure koolydraten, blik per week)
3 blikjes frisdrank.
2 marsen
2 borden avondeten en goed vol. vlees, groente, pasta of aardappelen
broodje kroket of frikandel
3 eetlepels mayo (dieetist)
en voor de rest alles wat ik zie liggen.
Weet je ook hoeveel kcal je ongeveer eet per dag ? misschien te weinig.. anders moet je wat meer calorieën binnen krijgen.
pi_39460307
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:18 schreef Beervaat het volgende:
nou mensen ik zag vandaag voor het eerst dit forum. ik zit met een probleem. ik ben 1.70 en weeg 50 kilo. Vet ondergewicht dus.
Kheb vanalles al geprobeerd shakes (van dieetist) noem maar op. Met die shakes ben ik op een maand tijd 5 kilo aangekomen.
ik moet nu eetlepels mayonaise eten en marsen de hele dag.
fitness doe ik een jaar, en ik moet zeggen je ziet duidelijke spiervorming. Mijn boverarmen lijken super breed omdat ik een smalle bouw heb. Gespierd ben ik wel maar wel een gespierde spijker.

Ik eet verdeeld over de dag:

10 boterhammen met vlees en 5 besmeerd met mayo
koffie 5 koppen met erin fantomalt (pure koolydraten, blik per week)
3 blikjes frisdrank.
2 marsen
2 borden avondeten en goed vol. vlees, groente, pasta of aardappelen
broodje kroket of frikandel
3 eetlepels mayo (dieetist)
en voor de rest alles wat ik zie liggen.

De Dieetist weet zich geen raad met mij. Zoiets als mij heeft ie nog nooit gezien. Mjn streefgewicht is 60 dus nog 10 kilo. Bijkomen is lastig en geen pretje

En ik las dat je van bier bijkomt. mooi niet dus. per week drink ik gemiddeld: 10 liter bier

Iemand in dezelfde situatie?
Wat voor amateur dieetist is dat zeg, zelfs met mijn simpele basiskennis kan ik voor jou zo al een beter dieet samenstellen wat nog eens gezond is ook. Hiermee slibben je aderen gewoon dicht en wil je dat? Gedverdemme, pure mayonaise achteroverslaan. Neem dan eetlepels olijfolie, dat die amateur MBO dieetisten dat niet zien zeg .

Maar 10 boterhammen op een dag is te weinig, probeer dit eens te verdubbelen. Moet makkelijk kunnen, dan eet je maar vaker per dag. En haal de mayo maar weg, pindakaas! Veel gezonder en lekkerder (veel onverzadigde vetten en vitamines). Dan heb je nog appelpeerstroop, vol met fructose (niet de goedkope rinse appelstroop kopen, maar de echte appelpeer van frutesse). Neem voor de eiwitten dan nog vlees, gebakken ei, of vis.

De perfecte manier verder om jezelf af te vullen is mokken met brinta+water te nemen tot je helemaal vol zit. Niet heel erg lekker, maar wel effectief.

Zoals je ziet is dit allemaal opgebouwd uit veel langzame koolhydraten, gezonde vetten en je komt nog aan je vitamines ook.

Verder zou ik nog even een kijkje nemen in het bodybuild topic in het subforum sport, daar kan je beter advies krijgen voor je fitness want dat kan misschien ook wel een heel stuk efficiënter.
pi_39461821
Waarom willen jullie nou toch allemaal aankomen? Als je maar gezond bent...en dat moet je vooral blijven dus stop met die vette troep! Accepteer hoe je bent. Je hebt mensen in alle soorten en maten en gezondheid is het belangrijkste.
Ik heb zelf de ziekte van Crohn en val op dit moment maar af door m'n ziekte. Ik ben 1.74 en weeg nu 55 kilo. Ook niet veel dus, maar dat komt wel door m'n ziekte. ik zou dolgraag beter zijn en dan maar wat meer wegen, of wat dan ook...
  maandag 3 juli 2006 @ 10:06:52 #233
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_39467239
Ik ben 1.90m, 23jr en woog de laatste keer dat ik op de schaal stond 70kg. Dit is echter wel alweer een paar maanden terug, geen idee of ik aangekomen ben of juist niet.

Een jaar of 3 geleden ben ik bij de huisarts geweest, die vertelde me dat ik (ernstig) ondergewicht had. Ik zat toen stabiel rond de 62 kilo. Mijn eetpatroon was toen ronduit slecht, at eigenlijk alleen 's avonds en sportte daarbij ook regelmatig. Ik merkte dat ik snel energieloos werd als ik me ingespannen had, ik was dan meestal flink op. Ben toen regelmatiger en meer gaan proberen te eten, hierdoor kwam ik een paar kilo aan en werd mn conditie ook beter.
November vorig jaar ben ik op mezelf gaan wonen in een "studentenhuis", waar het voedsel toch wat minder gezond is. Ook ben ik gestopt met sporten. Ik ben toen in een maand of vier zo'n 7 kilo aangekomen, wat me dus op 70kg bracht.

Ik heb gemerkt dat ik me steeds beter en energieker ben gaan voelen met dat ik meer ben aangekomen. Wat ik wel merk is dat het gewicht er vooral rond mn buik aan is gekomen in de vorm van vet onder de huid. Er lijkt zich in mijn beleving ook een soort van "buikje" te vormen, maar dit is voor mezelf natuurlijk raar omdat ik altijd broodmager ben geweest.

Mijn eetpatroon is sinds ik werk gezonder geworden. Ook ben ik weer begonnen met sporten, basketbal en fietsen, hoewel het nu voor basketbal zomerstop is. Ik eet op het werk 6 boterhammen (verdeeld over de gehele werkdag) en 's avonds een gezonde portie avondeten. Verder snack en snoep ik tussendoor niet veel en eet met regelmaat fruit) Ik merk echter wel dat ik vaak het moment van eten uitstel omdat ik "geen zin heb om te eten", soort weerstand tegen voedsel innemen om een of andere reden.

Na de zomerstop wil ik weer flink gaan sporten om het gewicht wat te verdelen over mn lichaam in de vorm van spierweefsel. Ik zou echter graag weten wat mijn streefgewicht/conditie/lichaamsstaat ongeveer zou moeten zijn.
In dit topic heb ik een aantal keer iets over een BMI oid gelezen, is daar ergens een calculator voor?
En hoe zit het bijv. met vetpercentages, moet je hiervoor naar een arts om dit te laten meten?
Zou ik überhaupt een bezoek aan de huisarts moeten overwegen om evt wat tips etc te krijgen, of lijkt dit verhaal nog niet echt zorgelijk?
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_39478461
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:06 schreef Maeksy het volgende:
Ik ben 1.90m, 23jr en woog de laatste keer dat ik op de schaal stond 70kg. Dit is echter wel alweer een paar maanden terug, geen idee of ik aangekomen ben of juist niet.

Een jaar of 3 geleden ben ik bij de huisarts geweest, die vertelde me dat ik (ernstig) ondergewicht had. Ik zat toen stabiel rond de 62 kilo. Mijn eetpatroon was toen ronduit slecht, at eigenlijk alleen 's avonds en sportte daarbij ook regelmatig. Ik merkte dat ik snel energieloos werd als ik me ingespannen had, ik was dan meestal flink op. Ben toen regelmatiger en meer gaan proberen te eten, hierdoor kwam ik een paar kilo aan en werd mn conditie ook beter.
November vorig jaar ben ik op mezelf gaan wonen in een "studentenhuis", waar het voedsel toch wat minder gezond is. Ook ben ik gestopt met sporten. Ik ben toen in een maand of vier zo'n 7 kilo aangekomen, wat me dus op 70kg bracht.

Ik heb gemerkt dat ik me steeds beter en energieker ben gaan voelen met dat ik meer ben aangekomen. Wat ik wel merk is dat het gewicht er vooral rond mn buik aan is gekomen in de vorm van vet onder de huid. Er lijkt zich in mijn beleving ook een soort van "buikje" te vormen, maar dit is voor mezelf natuurlijk raar omdat ik altijd broodmager ben geweest.

Mijn eetpatroon is sinds ik werk gezonder geworden. Ook ben ik weer begonnen met sporten, basketbal en fietsen, hoewel het nu voor basketbal zomerstop is. Ik eet op het werk 6 boterhammen (verdeeld over de gehele werkdag) en 's avonds een gezonde portie avondeten. Verder snack en snoep ik tussendoor niet veel en eet met regelmaat fruit) Ik merk echter wel dat ik vaak het moment van eten uitstel omdat ik "geen zin heb om te eten", soort weerstand tegen voedsel innemen om een of andere reden.

Na de zomerstop wil ik weer flink gaan sporten om het gewicht wat te verdelen over mn lichaam in de vorm van spierweefsel. Ik zou echter graag weten wat mijn streefgewicht/conditie/lichaamsstaat ongeveer zou moeten zijn.
In dit topic heb ik een aantal keer iets over een BMI oid gelezen, is daar ergens een calculator voor?
En hoe zit het bijv. met vetpercentages, moet je hiervoor naar een arts om dit te laten meten?
Zou ik überhaupt een bezoek aan de huisarts moeten overwegen om evt wat tips etc te krijgen, of lijkt dit verhaal nog niet echt zorgelijk?
Nee hoor, je hoeft je totaal geen zorgen te maken denk ik. Het enige wat je moet doen is nog wat meer eten en dat is niet altijd even makkelijk, maar wel te leren. In het begin lijkt het een beetje geforceerd eten terwijl je geen honger hebt, maar dat gaat steeds meer wennen en op een gegeven moment heb je er wel trek in.

Om aan te komen in spiermassa zou ik gewoon eens wat informatie gaan lezen op internet of in het bodybuild topic in sport sub-forum, daar staat de basisinformatie om echt goed van start te gaan.
pi_39478574
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:24 schreef crohntje het volgende:
Waarom willen jullie nou toch allemaal aankomen? Als je maar gezond bent...en dat moet je vooral blijven dus stop met die vette troep! Accepteer hoe je bent. Je hebt mensen in alle soorten en maten en gezondheid is het belangrijkste.
Ik heb zelf de ziekte van Crohn en val op dit moment maar af door m'n ziekte. Ik ben 1.74 en weeg nu 55 kilo. Ook niet veel dus, maar dat komt wel door m'n ziekte. ik zou dolgraag beter zijn en dan maar wat meer wegen, of wat dan ook...
Een te laag gewicht is echt niet gezond hoor, je lichaam staat misschien wel constant in spaarstand terwijl je dat zelf helemaal niet door hebt. Puur omdat je lichaam ook niet anders gewend is. Een vetlaagje dient er juist voor dat je lichaam altijd aanspraak kan maken op reserves mocht dit nodig zijn. Als je dus een vetlaagje hebt, is je lichaams eerste doel niet meer overleven maar kan het zijn energie ook aan andere dingen besteden. Groeien bijvoorbeeld en vergeet vooral je energie over de hele dag heen niet.

En tja stoppen met vette troep? Wat is de definitie daarvan? Want pindakaas zit vol met vet, maar ongezond? Net zoals vette vis, olijfolie en tal van andere dingen. Pure roomboter of varkensvet is weer iets anders. Vet vermijden moet je totaal niet doen, hier moet toch wel 30% van je voeding dagelijks vandaan komen.
pi_39478680
Onverzadigde vetten ja, verzadigde moet je mijden..
pi_39478962
Ik heb ook lang gehad dat ik alles kon eten zonder aan te komen. Maar dat begint nu sinds een jaar beter te worden (ben nu 24). Ik ben 1.80m en weeg 76kg. Dat is opzich wel goed. Ik eet niet eens veel, eerder weinig. 's Morgens twee boterhammen met kaas, 's middags twee of drie boterhammen met ... (vul maar iets in) + snack in de vorm van een hamburger, kroket of tosti en 's avonds gewoon warm eten (aardappelen). Moet wel even wat aan spierweefsel kweken. De vakantie is mooi om daarmee te beginnen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:49:40 #238
139835 Configuratiescherm
voor alle schermen
pi_39518245
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:25 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem, heb ook van alles geprobeerd maar ik ben er een paar maanden geleden mee op gehouden. Ik heb ook allerlei shakes en snacks genomen maar nix werkte. Ik ben 1.78 en ik weeg 50 KG en daar komt geen grammetje bij...... Ik denk dat ik maar moet stoppen met roken, dan zullen waarschijnlijk de kilo's eraan vliegen...
Mijn vader is gestopt met roken, hij is 8 kilo aangekomen.
www.CHEAPCAT.nl // Community for Art, Music & Lifestyle!
pi_39518286
Handig, iets quoten van twee en een half jaar geleden
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:53:15 #240
142782 Joncho
PopMartian
pi_39518346
McDonald's
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:53:38 #241
voor alle schermen
pi_39518356
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:54:18 #242
voor alle schermen
pi_39518377
Trouwens als je iets aan wilt komen dan raad ik je aan om te gaan kickboxen, kilo's vliegen er aan. Is veel intensiever dan gewoon fitness.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:50:28 #243
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39520167
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef Configuratiescherm het volgende:
Trouwens als je iets aan wilt komen dan raad ik je aan om te gaan kickboxen, kilo's vliegen er aan. Is veel intensiever dan gewoon fitness.
Kickboxen effectiever om massa aan te zetten dan krachttraing. Sure kiddo.

Ga je je nog maar eens even inlezen wanneer precies hypertrofie zal optreden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_39520303
Goddome ik lig hier onder de stoel van het lachen als ik de reacties van afgelopen 3 dagen lees
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:10:05 #245
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39520839
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:11:39 #246
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_39520883
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 17:53 schreef xxDian het volgende:
- 1.63
- 34 kg
- 14

En is je urine donker?
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:20:51 #247
140141 ivosnivo
pi_39521199
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:50 schreef Alsgeenander het volgende:

[..]

Ik werk in de horeca, dus dat is vrijwel onmogelijk..
Onzin, ik zit in de meest onmogelijke ploegendiensten (per uur van de dag 2 starttijden )
En ik eet gewoon elke dag hetzelfde behalve me avondeten dat varieert elke dag. Niet in dezelfde volgorde maar het kan makkelijk, alleen je moet er misschien een klein beetje moeite voor doen.
pi_39521382
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Onzin, ik zit in de meest onmogelijke ploegendiensten (per uur van de dag 2 starttijden )
En ik eet gewoon elke dag hetzelfde behalve me avondeten dat varieert elke dag. Niet in dezelfde volgorde maar het kan makkelijk, alleen je moet er misschien een klein beetje moeite voor doen.
Nog iemand die een post van twee jaar terug gaat quoten
pi_39546449
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:25 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet.
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:45:23 #250
140141 ivosnivo
pi_39554031
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:25 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Voor mij was de post nieuw newbie (ik heb fucking 2 keer zoveel gepost als jou man).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')