abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34476362
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:01 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Dat is het voor mij niet hoor Ik weet nu meteen weer die doffe chocolade poeder droog te vinden op mijn voortanden en dat is beter om weer te vergeten.
Toen ik klein was kreeg ik idd ook een keer een chocoladetruffel en voorzichtig als ik was likte ik er maar aan en dat was vreselijk bitter en ik wilde nooit meer zon truffel. Laatst hadden we ze weer in huis dus ik dacht, nou toch ff proeven..en wat bleek, ze waren heeerlijk!! Gewoon nog een keer proberen, je zal zien dat het hemels is
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:49:12 #177
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34527459
chocolade smelten in een pannetje en opdrinken .
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_34558979
Dit is een heel slecht topic voor mij, chocolade is als schoenen
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34609025
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:32 schreef AKnynke het volgende:
Of gewoon zelfgemaakte chocolate chip cookies! Veel lekkerder dan die van de aldi. Heb alleen een recept in het engels jammer genoeg. En chocolate chips, die kun je hier niet krijgen. Dus elke keer als ik een pakketje uit Amerika krijg zitten er chocolate chips in!

1 theelepel bakpoeder,
1 theelepel zout
2 eieren
1 theelepel vanille extract
600 gram bloem
250 gram boter
200 gram suiker
200 gram bruine basterd suiker
500 gram chocolate chips.

(maten omgerekend uit Amerikaans. Weet niet of ze kloppen)

Mix de bloem, het pakboeder en de zout in een kleine kam. Klop de boter, suiker, bruine suiker en het vanille extract in een grote kom totdat het een romig mengsel is. voeg de eieren een voor een toe. Goed kloppen na elk ei. Roer er langzaam het bloemmengesle doorheen. Roer er als laaste de chocolate chips doorheen.

Maak met een eetlepel bolletjes en leg deze op een ingevette bakplaat. Dit moet 9 tot 11 minuten in de oven op +/- 200 graden. Haal ze er pas uit als ze goud bruin zijn.

Nogmaals, het recept komt van de achterkant van de tollhouse chocolatechip verpakking, vertaald uit het engels. De afmetingen e.d. zijn op de gok omgerekend.
Hallo ik ben benieuwd ga het recept maken, je kunt trouwens wel cholate chips krijgen in nederland. En wel bij de welkoop. Het staat bij de broodbak producten en ze zijn perfect.
gr Barbara
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:46:02 #180
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34695452
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:36 schreef LasTeR het volgende:
Ik zoek een recept, (stond op een blaadje maar ben ik kwijtgeraakt). Het is dus een Amerikaans recept, en hier zijn de, volgens mij, benodigde ingrediënten:
Chocolate Mousse
Van die Klop Klop Slagroom (:'))
Brokken chocolade cake
Stukken Candy Bar. (Mars of Snickers ofzo)

Heeft iemand enig idee waar ik het over heb, en het originele recept?

BVD
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:53:40 #181
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_34695820
Je was me voor Martijn, dank je.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 5 februari 2006 @ 00:13:02 #182
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_34746908
Witte-chocoladefudge met pistachenoten

Boter om in te vetten; 350 gr basterdsuiker; 30 gr ongezouten boter; snufje zout; 1 1/4 dl gecondendenseerde melk; 1 vanillestokje; 300 gr witte chocolade ( fijngehakt); 80 gram pistachenoten.

vierkante bakvorm van 18 cm. Vet de bakvorm in met boter.

Doe de suiker, boter, zout en de gecondenseerde melk in een pan. Splijt het vanillestokje overlangs en schraap de zaadjes er met een scherp mesje uit, en doe ze samen met het stokje in de pan. Breng het mengsel op matig vuur, onder voortdurend roeren met een pollepel aan de kook. Temper het vuur en laat het 5 min sudderen, blijf roeren. Haal de pan van het vuur en verwijder het vanille stokje, Roer de chocolade erdoor tot hij volledig is gesmolten en een gladde saus is ontstaan., Voeg de pistache noten toe en schenk het mengsel in de bakvorm. Zet de fugde in de koelkast tot hij hard is geworden.

Snijd de fudge in vierkantjes en serveer ze in papieren petit-fours bakjes.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_35319483
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:14 schreef SiGNe het volgende:
Erg makkelijk maar enorm simpel: witte chocolade smelten en door slagroom kloppen, koffie zetten en slagroom erop
Dat klinkt lekker! En ook nog leuk om even te maken als je onverwachts visite krijgt.
pi_35395149
als chocoaddict
lik ik me vingers even af bij dit topic
dag
pi_35396196
Frrrozen Hot Chocolate van Serendipity NY

* Ongeveer 300 gram van je favoriete chocoladesmaak
* 2 theelepels van een mix voor warme chocolade (Nestlé of zo)
* 1,5 eetlepel suiker
* 350 ml melk
* 3 kopjes ijsblokjes/ijsschaafsel
* slagroom, halfzacht geklopt
* chocoladeschaafsel

Hak de chocolade in stukjes en smelt het au bain marie (pannetje in een pannetje met heet water).
Roer zo af en toe rustig door.
Doe er dan de chocolademix en de suiker door. Blijf roeren tot alles goed is gesmolten.
Haal het pannetje van het vuur/uit het andere pannetje en roer er heel rustig 120 ml melk doorheen tot je een gladde massa hebt. Laat dit afkoelen tot kamertemperatuur.

Doe dit mengsel, de rest van de melk en de ijsblokjes in een blender. Blend op hoge snelheid tot alles één bevroren massa is geworden. Doe het mengsel in 2 grote glazen en maak af met slagroom en chocoladeschaafsel.

(in hun restaurant verkopen ze ook peanutbutter frrrozen hot chocolate )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35546431
Dat klinkt heerlijk jammer dat ik een beetje wil afvallen.
pi_38885861
hoi,
stomme vraag misschien, maar hoe kom ik via de homepage op deze pagina? Ik kan nergens op de homepage"makkelijke chocoladerecepten"vinden. Ik ben hier gekomen via een link, ik weet niet meer welke link.
En kan iemand me zeggen hoe ik op Centraal : taarten, koekjes enz, kom? Zag ik op pagina 1. Ja via deze site, maar als ik de computer afsluit kom ik niet meer op deze pagina, en dus ook niet op Centraal: taart, cake.... Help!!!!!
Ganache: wordt dat hard? Ik zoek namelijk een topping die hard wordt voor op brownies en muffins.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_38886060
Fok heeft als 'homepage' de frontpage, maar daar staat dit topic van het forum niet op. Dit is een topic in een forum en als daar geen nieuwe berichtjes instaan dan zakt het onderwerp naar beneden.

Je zou Culinesse à gogo de homepage van dit topic kunnen noemen. Wil je andere culinaire lekkernijen maken/weten dan kan je altijd hier zoeken: http://zoeken.fok.nl/ Je typt dan het woord wat je zoekt in achter zoekopdracht en dan kan je eventueel het zoeken nog beperken tot dit subforum (culinesse a gogo).

En volgens mij wordt ganache niet echt hard, dat is toch de chocoladeroom waar je o.a. truffels van maakt? Maar je kan het wel gebruiken als decoratie; het wordt juist gemaakt voor het decoreren van taarten en dergelijke.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 15-06-2006 15:37:19 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38886478
Ik heb al gevonden hoe ik op deze pagina: makkelijke chocoladerecepten, kom. Ik heb er gewoon overheen gekeken. Ik weet jammer genoeg nog niet hoe ik op Centraal:taarten, cakes... kom.
En die laatste vraag: kan iemand me daar antwoord op geven?

Ik heb trouwens een recept gevonden voor:
HALFZACHTE CHOCOLADETAARTJES MET ROZIJNEN EN VANILLE-IJS

100 g pure chocolade, in stukken
100 g boter
2 eieren
3 eidooiers
50 g suiker
50 g bloem
4 el rozijnen

Smelt de chocolade en de boter op laag vuur onder voortdurend roeren (het kan ook in de magnetron, 70 G, zo laag mogelijk, 2 minuten, roeren, nog niet gesmolten? nog 2 minuten)
Doe de eieren, twee eidooiers en suiker in een kom (ik denk dat er boedoeld wordt, 4 eiwitten, 6 eidooiers)
Neem een pan waar de kom precies in past, vul de pan 1/3 met water en breng het aan de kook. Draai het vuur laag, zet de kom op de pan en klop het eimengsel met een garde of handmixer tot een stevig schuim. Zorg ervoor dat het niet heet wordt, want dan gaat het stollen. Neem de kom uit het water en klop net zo lang tot het mengsel weer koud is.
Meng de chocolade en boter erdoor en spatel voorzichtig de bloem erdoor:het beste resultaat krijg je door dit mengsel 1 uur in de koelkast te zetten.
Verwarm de oven voor op 180G.
Verdeel de rozijnen over kleine beboterde vormpjes, doe daar het beslag op en zet ze ongeveer 8 min in de oven.
Haal de taartjes uit de oven,snijd ze van doormidden, wel op bordjes, zodat de zachte vulling eruit loopt en doe er een bolletje vanille-ijs bovenop.
Ik heb dit recept nog nooit gemaakt, maar het klinkt heerlijk. Ik denk dat de vormjes muffinvormpjes ofzo zijn.
Ik weet dus niet of dit recept echt klopt, of de hoeveelheden kloppen enzo.
Weet iemand trouwens hoe ik een foto bij een recept moet zetten?
  zondag 18 juni 2006 @ 23:52:13 #190
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38988609
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:42 schreef sieske het volgende:
Ik heb al gevonden hoe ik op deze pagina: makkelijke chocoladerecepten, kom. Ik heb er gewoon overheen gekeken. Ik weet jammer genoeg nog niet hoe ik op Centraal:taarten, cakes... kom.
En die laatste vraag: kan iemand me daar antwoord op geven?

Ik heb trouwens een recept gevonden voor:
HALFZACHTE CHOCOLADETAARTJES MET ROZIJNEN EN VANILLE-IJS

100 g pure chocolade, in stukken
100 g boter
2 eieren
3 eidooiers
50 g suiker
50 g bloem
4 el rozijnen

Smelt de chocolade en de boter op laag vuur onder voortdurend roeren (het kan ook in de magnetron, 70 G, zo laag mogelijk, 2 minuten, roeren, nog niet gesmolten? nog 2 minuten)
Doe de eieren, twee eidooiers en suiker in een kom (ik denk dat er boedoeld wordt, 4 eiwitten, 6 eidooiers)
Neem een pan waar de kom precies in past, vul de pan 1/3 met water en breng het aan de kook. Draai het vuur laag, zet de kom op de pan en klop het eimengsel met een garde of handmixer tot een stevig schuim. Zorg ervoor dat het niet heet wordt, want dan gaat het stollen. Neem de kom uit het water en klop net zo lang tot het mengsel weer koud is.
Meng de chocolade en boter erdoor en spatel voorzichtig de bloem erdoor:het beste resultaat krijg je door dit mengsel 1 uur in de koelkast te zetten.
Verwarm de oven voor op 180G.
Verdeel de rozijnen over kleine beboterde vormpjes, doe daar het beslag op en zet ze ongeveer 8 min in de oven.
Haal de taartjes uit de oven,snijd ze van doormidden, wel op bordjes, zodat de zachte vulling eruit loopt en doe er een bolletje vanille-ijs bovenop.
Ik heb dit recept nog nooit gemaakt, maar het klinkt heerlijk. Ik denk dat de vormjes muffinvormpjes ofzo zijn.
Ik weet dus niet of dit recept echt klopt, of de hoeveelheden kloppen enzo.
Weet iemand trouwens hoe ik een foto bij een recept moet zetten?
oei, dat ziet er erg lekker uit
als je een foto hebt, moet je hem even uploaden, vijvoorbeeld bij http://xs.to , en dan tussen [img] tags op t forum zetten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39160545
ik kan de foto uploaden, komt er een andere pagina met mijn foto erop en dan weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben een beetje achterlijk wat computers betreft.
pi_42863729
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 16:10 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ingrediënten:

225 gram basterdsuiker
50 gram cacao
75 gram zelfrijzend bakmeel
2eieren
2 eetlepels melk
125 gram gesmolten boter
50 gram gehakte rozijnen

Bereiding:

Verwarm de oven voor tot 180° C Roer in een grote kom de suiker,het zelfrijzend bakmeel en de cacao door elkaar.Doe de eieren in een andere kom en klop ze los met de melk. Smelt ondertussen de boter zachtjes in een steelpannetje(of even in de magnetron).Je kunt de rozijnen in stukjes snijden of heel laten.Neem de mixer en mix nu het eimengsel met het suikermengsel. Giet dan de boter erbij en mix alle ingrediënten, behalve de rozijnen. Door elkaar. Als alles goed is gemengd, roer je tot slot de rozijnen erdoor
Het beslag kan in de oven.
Bekleed een bakvorm van ongeveer 4 cm hoog (een kleine lasagnevorm) met bakpapier. Verdeel het beslag over de bodem en zet de schaal ongeveer 30 min in de oven.Na 30 min even voorzichtig kijken.Als je voorzichtig de oven opendoet, zie je dat het beslag een soort chocoladetaart is geworden. Hij mag van binnen nog zacht zijn : voel met je vingertoppen op de taart. De taart moet een beetje veerkrachtig aan voelen ( een beetje “meegeven”).
Van de taart snijden we Brownies.
Laat de taart even afkoelen voordat je de Brownies gaat snijden. In Amerika snijden ze de taart in vierkante Brownies.
Natuurlijk kun je er ook nog wat gesmolten chocolade op doen en wat versiering (een walnoot of snoepje).
Een beetje slagroom is natuurlijk ook lekker. Geen toef slagroom op een hete Brownie scheppen, want dan smelt de slagroom.
Eet smakelijk.

Ik denk dat ik deze straks even ga maken !
Topic-kick! Ik heb eindelijk deze brownies gemaakt.... makkelijk, snel en lekker! Maar de volgende keer ga ik stukjes chocolade in het deeg doen, ik vond ze (ondanks de rozijnen) een beetje saai. Wel een goed recept, volgens mij kan dit niet mislukken.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_43306830
Samen met een vriendin van me heb ik het geweldige idee opgevat om een chique chocolade-georïenteerd feest te houden. Gezellig met z'n tweetjes koken, en dan 's Avonds aan al onze vrienden voorschotelen. Uiteraard zijn we pas tevreden als iedereen misselijk naar huis fietst.

We hebben een aantal ideeen opgedaan, zoals iedereen zijn eigen chocoladefiguurtje te geven, een kalkoen(filet) met chocoladesaus, geovende peren met chocoladesaus, chocolademousse, etcetera.

Nu vroeg ik me af of jullie nog meer heerlijke recepten weten met als belangrijk ingredient Chocola? En dan met name hoofdgerechten, want verder dan kalkoen kom ik niet echt.. En graag dan ook recepten, en welke chocolademousse het lekkerste is bijvoorbeeld. =) (er zijn zó veel mogelijkheden!)

Bij voorbaat dank,

Hmmm.
  maandag 6 november 2006 @ 21:58:13 #194
111571 klaarover
klaar? over!
pi_43307276
Een klassieker welt op in mijn brein: hertenbiefstuk met wijnsaus, waarin wat chocolade is gesmolten.

In Mexico gebruiken ze "mole" een soort chocosaus voor bij de hoofdmaaltijd. Maar omdat ik niet zoveel heb met de Mexicaanse keuken, is dit alles wat ik weet.

Maar verder vind ik het een dom plan, want als er 1 ding verzadigend is, dan is het wel chocolade.
Na het voorgerecht zou ik er al genoeg van hebben.
pi_43311910
denk dat je beter allerlei kleine chocolade"tappa's" kunt maken, het lijkt me idd een beetje machtig

ik weet niet of je het weet, maar er zijn verschillende chocoladekookboeken te koop
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:43:28 #196
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43318523
quote:
Op maandag 6 november 2006 21:58 schreef klaarover het volgende:
In Mexico gebruiken ze "mole" een soort chocosaus voor bij de hoofdmaaltijd. Maar omdat ik niet zoveel heb met de Mexicaanse keuken, is dit alles wat ik weet.
Indd, dit is heel erg lekker. Ben naar Mexico op vakantie geweest en heb aardig wat hiervan weggegeten.

Heb helaas het recept niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43330224
chocoladefondue

het meest lekkere toetje ever.
Heerlijke stukjes vers fruit. Warme chocoladesaus en smullen maar.

als hoofdgerecht: pannenkoeken met chocoladepasta
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 november 2006 @ 20:50:10 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43337493
Er moet hier ergens een heel topic staan met heel veel chocoladerecepten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43463277
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Er moet hier ergens een heel topic staan met heel veel chocoladerecepten
ik had gehoopt dat dit het zou worden

maar na jullie ideeen te hebben aangehoord, hebben we toch maar besloten er een chocolade-hapjes feest van te maken. Allemaal kleine dingen met chocola.. En dan het liefst zo gevarieerd mogelijk. Iemand nog een lekker rauwe-vis-met-chocola recept? =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')