abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17373973
Mousse van Cointreau en witte chocolade

:: 125 g witte chocolade
:: 4 eierdooiers
:: 3 eetl. fijne tafelsuiker
:: 2 theel. gelatine, opgelost in 2 eetl warm water
:: 2 eetl. Cointreau
:: 2,5 dl slagroom

Laat de chocolade au bain-marie smelten boven heet, niet sudderend water.
Klop de eierdooiers met de suiker lichtgeel en schuimig.
Spatel er de gesmolten chocolade door, gevolgd door de opgeloste gelatine.
Roer er de Cointreau door.
Klop de slagroom tot zachte pieken en vouw door het chocolademengsel.
Giet in 4-6 individuele bakjes of een grote dienkom.
Zet voor serveren minstens 3-4 uur in de koelkast.
Dien op met bitterkoekjes op amandeltuiles.
pi_17411857
En als je ff geen zin hebt om iets te maken....kan je altijd nog naar de Burger King voor die choco Fudge-brownie met softijs erop..
Maar ok....dat is voor jullie kokjes minder interessant......maar 'oh so yummy' *drool*
pi_17411931
kwijl topic

ik krijg honger trek
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_24387445
tvp
Rammstein Nummer Eins!
Requiem le chevalier vampire
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 januari 2005 @ 11:07:46 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24388127
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:56 schreef MUUS het volgende:
Hallo, ik ben er. Vrees mij en mijn tig choco-recepten. .

Chocolade Kruimeltaart

• 100 gr. suiker
  • 200 gr. boter
  • 300 gr. bloem
  • 1 ei (voor het deeg)
  • snufje zout
  • 200 gr. pure chocolade
  • 100 gr. suiker
  • 2 theelepels citroenrasp
  • 3 eieren (voor de vulling)

Mix de suiker en boter en doe daarna de bloem, het ei en wat zout erbij. Doe de helft van dit deeg in een bakvorm. Hak de chocolade in grove stukken en meng dit door de rest van het deeg. Doe dan de extra eieren, extra suiker en citroenrasp erbij. Gooi dit op de deegbodem.

Bak de taart 30 minuten op 170 graden.

Met vanilleijs en/of slagroom serveren. .
  • Die ga ik vanavond maken voor mijn verjaardag morgen
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_24388757
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 11:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die ga ik vanavond maken voor mijn verjaardag morgen
    GEFELICITEERD!!!!
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 januari 2005 @ 11:41:24 #82
    13151 crew  Rewimo
    pi_24388774
    Dank je
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_24394210
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 11:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die ga ik vanavond maken voor mijn verjaardag morgen
    Hmmmm...dus we gaan morgen bij jou feestvieren?
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      dinsdag 4 januari 2005 @ 17:28:10 #84
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_24395068
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 11:48 schreef Tedda het volgende:
    Chocoladesorbet
    150 melk chocolade
    115 pure chocolade
    225 gram witte basterd suiker
    475 ml water

Doe alle chocolade in een keukenmachine en maal het fijn.
    Kook het water met de suiker tot de suiker gesmolten is en laat nog 2 minute doorkoken.
    Giet het suikerwater, terwijl de messen van de keukenmachine draaien, bij de chocolade in de machine. Schraap een keer langs de randen. Laat nog 1-2 minuten draaien.
    Giet het in een kom, laat afkoelen en zet koud weg. Roer af en toe in het mengsel.
    Giet het mengsel in een diepvreisbak. Zet een uur in de vriezer en roer nogmaals door.
    Zet het weer in de vriezer en roer het nog een keertje door voor het volledig gesmolten is.

Ik heb het vrijdag gemaakt en gisteren gegeten: het was mierzoet maar wel errug lekker (vond ik )
    Neem eens de helft van de hoeveelheid suiker, er is droge stof genoeg met al die chocolade.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 januari 2005 @ 17:44:04 #85
    13151 crew  Rewimo
    pi_24395367
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
    Hmmmm...dus we gaan morgen bij jou feestvieren?
    IK wel in elk geval
      dinsdag 4 januari 2005 @ 19:46:15 #86
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_24397550
    quote:
    Op zondag 15 februari 2004 11:48 schreef Tedda het volgende:
    Chocoladesorbet
    150 melk chocolade
    115 pure chocolade
    225 gram witte basterd suiker
    475 ml water

Doe alle chocolade in een keukenmachine en maal het fijn.
    Kook het water met de suiker tot de suiker gesmolten is en laat nog 2 minute doorkoken.
    Giet het suikerwater, terwijl de messen van de keukenmachine draaien, bij de chocolade in de machine. Schraap een keer langs de randen. Laat nog 1-2 minuten draaien.
    Giet het in een kom, laat afkoelen en zet koud weg. Roer af en toe in het mengsel.
    Giet het mengsel in een diepvreisbak. Zet een uur in de vriezer en roer nogmaals door.
    Zet het weer in de vriezer en roer het nog een keertje door voor het volledig gesmolten is.

Ik heb het vrijdag gemaakt en gisteren gegeten: het was mierzoet maar wel errug lekker (vond ik )
    Klinkt idd erg lekker maar kun je ook een staafmixer gebruiken bij gebrek aan een keukenmachine?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_24397688
    Deze is echt super, heb ik 1 keertje gemaakt, kost niet veel tijd en is niet ingewikkeld, maar gewoon beetje veel handelingen...een drie laags cheesecake van drie soorten chocola:

Mondo Mega Chocolate Cheesecake With Chocolate Glaze
    Yield: 10

You will need a spring-form pan
    Cake should be prepared a day ahead
    Ingredients:

Crust:

* 2 cup of graham cracker crumbs – (500ml)
    * 4 tbsp melted unsalted butter – (60ml)
    * 3 tbsp sugar – (45ml)

Glaze:

* 1/2 cup heavy cream – (125ml)
    * 1/2 tbsp unsalted butter – (7.5ml)
    * 2 1/2 oz finely chopped milk chocolate – (75ml)
    * 2 1/2 oz semisweet chocolate – (75ml)

Filling:

* 40 oz of cream cheese – (5 cups or 5 x 8 oz packages)
    * 4 x large eggs
    * 1/3 cup of sour cream – (75ml)
    * 2 cups of sugar – (500ml)
    * 3 oz finely chopped high quality semisweet chocolate – (90ml)
    * 3 oz finely chopped high quality milk chocolate – (90ml)
    * 3 oz finely chopped high quality white chocolate – (90ml)

Directions:

Crust:

1. Preheat oven to 300°F.

2. Combine the sugar, melted unsalted butter, and graham cracker crumbs in a large bowl. Mix with your hands. Press the cracker mix into the base of a 9” spring-form pan making sure that it is even and smooth to ensure no cracks or splits occur while baking. Bake in the oven for 12-15min. It should look crunchy and flaky.

Glaze:

1. For the glaze, combine crème and butter over high heat. Bring to a boil and then gradually add chopped semi-sweet & milk chocolates incorporating it as you go. Simmer for 5-7 minutes. Set aside to cool. When the cake and glaze have come to room temperature, pour glaze over cheesecake. Wait several minutes and release the sides of your pan and remove your finished cake.

Filling:

1. Pour the cream cheese into a mixer and beat until it is smooth. Add you eggs, sugar, and sour cream and beat until the fully combined. Separate your filling into three separate bowls.

2. Pour the three finely chopped chocolates into 3 separate metal bowls. You can melt these individually or all at the same time if you have room for 3 bain-maries. Submerge the bottom half of your white chocolate filled metal bowl into simmering water. The bowl should be submerged just enough to heat the base. Make sure no water seeps over the sides or into the chocolate. Stir continuously to promote equal and smooth melting. When the chocolate is fully melted add it to one bowl of cream cheese mixture and beat together with a hand-held mixer.

3. Repeat this process with the milk chocolate and semi-sweet chocolate.

4. Pour the milk choc-cream cheese mix into the spring from, smoothen out the top. Flatten the top and be sure there are no air bubbles in the cake that could expand and rise during baking. Pour the white chocolate mixture on next repeating the same action of flattening and smoothing the mix and lastly add your semi-sweet chocolate layer.

5. Wrap the spring form pan bottom with foil and halfway up the sides. Place the pan in a baking pan and take to the oven. Rest the baking pan on the door and fill the baking pan with ½ inch of water – almost halfway up your cake pan.

6. Bake cake for 2 ½ to 3 hours at 250°F. When the edges of the cake have set and the rest is still gelatine like, remove it and let it cool to room temperature, then refrigerate over night.
    Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
      dinsdag 4 januari 2005 @ 20:32:14 #88
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_24398316
    Of gewoon zelfgemaakte chocolate chip cookies! Veel lekkerder dan die van de aldi. Heb alleen een recept in het engels jammer genoeg. En chocolate chips, die kun je hier niet krijgen. Dus elke keer als ik een pakketje uit Amerika krijg zitten er chocolate chips in!

1 theelepel bakpoeder,
    1 theelepel zout
    2 eieren
    1 theelepel vanille extract
    600 gram bloem
    250 gram boter
    200 gram suiker
    200 gram bruine basterd suiker
    500 gram chocolate chips.

(maten omgerekend uit Amerikaans. Weet niet of ze kloppen)

Mix de bloem, het pakboeder en de zout in een kleine kam. Klop de boter, suiker, bruine suiker en het vanille extract in een grote kom totdat het een romig mengsel is. voeg de eieren een voor een toe. Goed kloppen na elk ei. Roer er langzaam het bloemmengesle doorheen. Roer er als laaste de chocolate chips doorheen.

Maak met een eetlepel bolletjes en leg deze op een ingevette bakplaat. Dit moet 9 tot 11 minuten in de oven op +/- 200 graden. Haal ze er pas uit als ze goud bruin zijn.

Nogmaals, het recept komt van de achterkant van de tollhouse chocolatechip verpakking, vertaald uit het engels. De afmetingen e.d. zijn op de gok omgerekend.
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_24401040
    Iemand nog een recept voor chocolade salami hebben?
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 4 januari 2005 @ 23:44:12 #90
    45 SiGNe
    Uitspraak: Sign
    pi_24401255
    doe maar..wie weet is het wat.
    pi_24401292
    Binnenkort!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 januari 2005 @ 00:08:26 #92
    13151 crew  Rewimo
    pi_24401720
    De taart is gebakken, inderdaad een fluitje van een cent (op het chocoladehakken na). Morgen weet ik of ie net zo lekker smaakt als hij eruit ziet
    pi_24407748
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 00:08 schreef Rewimo het volgende:
    De taart is gebakken, inderdaad een fluitje van een cent (op het chocoladehakken na). Morgen weet ik of ie net zo lekker smaakt als hij eruit ziet
    Laat het ons vooral weten ben benieuwt
    Dat is eens wat anders...
      woensdag 5 januari 2005 @ 14:19:23 #94
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_24411115
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 20:32 schreef AKnynke het volgende:
    Of gewoon zelfgemaakte chocolate chip cookies! Veel lekkerder dan die van de aldi. Heb alleen een recept in het engels jammer genoeg. En chocolate chips, die kun je hier niet krijgen. Dus elke keer als ik een pakketje uit Amerika krijg zitten er chocolate chips in!

1 theelepel bakpoeder,
    1 theelepel zout
    2 eieren
    1 theelepel vanille extract
    600 gram bloem
    250 gram boter
    200 gram suiker
    200 gram bruine basterd suiker
    500 gram chocolate chips.

(maten omgerekend uit Amerikaans. Weet niet of ze kloppen)

Mix de bloem, het pakboeder en de zout in een kleine kam. Klop de boter, suiker, bruine suiker en het vanille extract in een grote kom totdat het een romig mengsel is. voeg de eieren een voor een toe. Goed kloppen na elk ei. Roer er langzaam het bloemmengesle doorheen. Roer er als laaste de chocolate chips doorheen.

Maak met een eetlepel bolletjes en leg deze op een ingevette bakplaat. Dit moet 9 tot 11 minuten in de oven op +/- 200 graden. Haal ze er pas uit als ze goud bruin zijn.

Nogmaals, het recept komt van de achterkant van de tollhouse chocolatechip verpakking, vertaald uit het engels. De afmetingen e.d. zijn op de gok omgerekend.
    Gebruik dit recept niet! Jeetje. Ik heb het blijkbaar niet goed omgerekend, en heb hier geen cups in huis, maar ik had een plaat van wat suiker en boter met chocolade chips er tussen. Geen koekjes, niets. Op zoek naar een goede vertaling dus!
      woensdag 5 januari 2005 @ 14:25:00 #95
    45206 Pietverdriet
    pi_24411231
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 14:19 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Gebruik dit recept niet! Jeetje. Ik heb het blijkbaar niet goed omgerekend, en heb hier geen cups in huis, maar ik had een plaat van wat suiker en boter met chocolade chips er tussen. Geen koekjes, niets. Op zoek naar een goede vertaling dus!
    Doe het originele recept maar, kijk wel ff .
    pi_24412151
    hmmz heb van me meissie van die repen pure chocolade gekregen van 95%

die dingen zijn niet te vrete, hoeveel ik ook van pure chocolade hou, maar eht is natuurlijk wel perfect om wat mee te doen op culinair gebied ^^ iemand goede ideen?
    pi_24413849
    Iemand die deze kook-noob kan uitleggen wat au bain marie is? B.V.D

tevens verkapte tvp
    Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
      woensdag 5 januari 2005 @ 17:09:25 #98
    45206 Pietverdriet
    pi_24414055
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 16:57 schreef Damzzz het volgende:
    Iemand die deze kook-noob kan uitleggen wat au bain marie is? B.V.D

tevens verkapte tvp
    Au Bain Marie, is in een waterbad. Je zet een schaal in een bak met warm water. Datgene in die schaal wordt dan warm, maar oververhit niet zo snel.
    pi_24417351
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Au Bain Marie, is in een waterbad. Je zet een schaal in een bak met warm water. Datgene in die schaal wordt dan warm, maar oververhit niet zo snel.
    Ah geweldig, bedankt!!
    Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
      woensdag 5 januari 2005 @ 21:40:56 #100
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_24419287
    quote:
    Op woensdag 5 januari 2005 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe het originele recept maar, kijk wel ff .
    quote:
    2 1/4 cups all-purpose flour
    1 teaspoon baking soda
    1 teaspoon salt
    1 cup (2 sticks, 1/2 pound) butter, softened
    3/4 cup granulated [white] sugar
    3/4 cup packed brown sugar
    1 teaspoon vanilla extract
    2 eggs
    2 cups (12-ounce package) NESTLE TOLL HOUSE Semi-Sweet Chocolate Morsels
    1 cup chopped nuts

COMBINE flour, baking soda and salt in small bowl. Beat butter, granulated sugar, brown sugar and vanilla in large mixer bowl. Add eggs one at a time, beating well after each addition; gradually beat in flour mixture. Stir in morsels and nuts. Drop by rounded tablespoon onto ungreased baking sheets.

BAKE in preheated 375°F oven for 9 to 11 minutes or until golden brown. Let stand for 2 minutes; remove to wire racks to cool completely.

PAN COOKIE VARIATION: PREPARE dough as above. Spread into greased 15x10" jelly-roll pan. Bake in preheated 375°F oven for 20 to 25 minutes or until golden brown. Cool in pan on wire rack.

FOR HIGH ALTITUDE BAKING (>5,200 feet): INCREASE flour to 2 1/2 cups; add 2 teaspoonfuls water with flour; reduce both granulated sugar and brown sugar to 2/3 cup each. Bake at 375°F, drop cookies for 8 to 10 minutes and pan cookies for 17 to 19 minutes.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')