Die ga ik vanavond maken voor mijn verjaardag morgenquote:Op dinsdag 3 februari 2004 21:56 schreef MUUS het volgende:
Hallo, ik ben er. Vrees mij en mijn tig choco-recepten..
Chocolade Kruimeltaart100 gr. suiker 200 gr. boter 300 gr. bloem 1 ei (voor het deeg) snufje zout 200 gr. pure chocolade 100 gr. suiker 2 theelepels citroenrasp 3 eieren (voor de vulling)
Mix de suiker en boter en doe daarna de bloem, het ei en wat zout erbij. Doe de helft van dit deeg in een bakvorm. Hak de chocolade in grove stukken en meng dit door de rest van het deeg. Doe dan de extra eieren, extra suiker en citroenrasp erbij. Gooi dit op de deegbodem.
Bak de taart 30 minuten op 170 graden.
Met vanilleijs en/of slagroom serveren..
GEFELICITEERD!!!!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die ga ik vanavond maken voor mijn verjaardag morgen
Hmmmm...dus we gaan morgen bij jou feestvieren?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die ga ik vanavond maken voor mijn verjaardag morgen
Neem eens de helft van de hoeveelheid suiker, er is droge stof genoeg met al die chocolade.quote:Op zondag 15 februari 2004 11:48 schreef Tedda het volgende:
Chocoladesorbet
150 melk chocolade
115 pure chocolade
225 gram witte basterd suiker
475 ml water
Doe alle chocolade in een keukenmachine en maal het fijn.
Kook het water met de suiker tot de suiker gesmolten is en laat nog 2 minute doorkoken.
Giet het suikerwater, terwijl de messen van de keukenmachine draaien, bij de chocolade in de machine. Schraap een keer langs de randen. Laat nog 1-2 minuten draaien.
Giet het in een kom, laat afkoelen en zet koud weg. Roer af en toe in het mengsel.
Giet het mengsel in een diepvreisbak. Zet een uur in de vriezer en roer nogmaals door.
Zet het weer in de vriezer en roer het nog een keertje door voor het volledig gesmolten is.
Ik heb het vrijdag gemaakt en gisteren gegeten: het was mierzoet maar wel errug lekker(vond ik
)
IK wel in elk gevalquote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmmm...dus we gaan morgen bij jou feestvieren?
Klinkt idd erg lekker maar kun je ook een staafmixer gebruiken bij gebrek aan een keukenmachine?quote:Op zondag 15 februari 2004 11:48 schreef Tedda het volgende:
Chocoladesorbet
150 melk chocolade
115 pure chocolade
225 gram witte basterd suiker
475 ml water
Doe alle chocolade in een keukenmachine en maal het fijn.
Kook het water met de suiker tot de suiker gesmolten is en laat nog 2 minute doorkoken.
Giet het suikerwater, terwijl de messen van de keukenmachine draaien, bij de chocolade in de machine. Schraap een keer langs de randen. Laat nog 1-2 minuten draaien.
Giet het in een kom, laat afkoelen en zet koud weg. Roer af en toe in het mengsel.
Giet het mengsel in een diepvreisbak. Zet een uur in de vriezer en roer nogmaals door.
Zet het weer in de vriezer en roer het nog een keertje door voor het volledig gesmolten is.
Ik heb het vrijdag gemaakt en gisteren gegeten: het was mierzoet maar wel errug lekker(vond ik
)
Laat het ons vooral weten ben benieuwtquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:08 schreef Rewimo het volgende:
De taart is gebakken, inderdaad een fluitje van een cent (op het chocoladehakken na). Morgen weet ik of ie net zo lekker smaakt als hij eruit ziet
Gebruik dit recept niet! Jeetje. Ik heb het blijkbaar niet goed omgerekend, en heb hier geen cups in huis, maar ik had een plaat van wat suiker en boter met chocolade chips er tussen. Geen koekjes, niets. Op zoek naar een goede vertaling dus!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:32 schreef AKnynke het volgende:
Of gewoon zelfgemaakte chocolate chip cookies! Veel lekkerder dan die van de aldi. Heb alleen een recept in het engels jammer genoeg. En chocolate chips, die kun je hier niet krijgen. Dus elke keer als ik een pakketje uit Amerika krijg zitten er chocolate chips in!
1 theelepel bakpoeder,
1 theelepel zout
2 eieren
1 theelepel vanille extract
600 gram bloem
250 gram boter
200 gram suiker
200 gram bruine basterd suiker
500 gram chocolate chips.
(maten omgerekend uit Amerikaans. Weet niet of ze kloppen)
Mix de bloem, het pakboeder en de zout in een kleine kam. Klop de boter, suiker, bruine suiker en het vanille extract in een grote kom totdat het een romig mengsel is. voeg de eieren een voor een toe. Goed kloppen na elk ei. Roer er langzaam het bloemmengesle doorheen. Roer er als laaste de chocolate chips doorheen.
Maak met een eetlepel bolletjes en leg deze op een ingevette bakplaat. Dit moet 9 tot 11 minuten in de oven op +/- 200 graden. Haal ze er pas uit als ze goud bruin zijn.
Nogmaals, het recept komt van de achterkant van de tollhouse chocolatechip verpakking, vertaald uit het engels. De afmetingen e.d. zijn op de gok omgerekend.
Doe het originele recept maar, kijk wel ff .quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:19 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Gebruik dit recept niet! Jeetje. Ik heb het blijkbaar niet goed omgerekend, en heb hier geen cups in huis, maar ik had een plaat van wat suiker en boter met chocolade chips er tussen. Geen koekjes, niets. Op zoek naar een goede vertaling dus!
Au Bain Marie, is in een waterbad. Je zet een schaal in een bak met warm water. Datgene in die schaal wordt dan warm, maar oververhit niet zo snel.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:57 schreef Damzzz het volgende:
Iemand die deze kook-noob kan uitleggen wat au bain marie is?B.V.D
tevens verkapte tvp
Ah geweldig, bedankt!!quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Au Bain Marie, is in een waterbad. Je zet een schaal in een bak met warm water. Datgene in die schaal wordt dan warm, maar oververhit niet zo snel.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe het originele recept maar, kijk wel ff .
quote:2 1/4 cups all-purpose flour
1 teaspoon baking soda
1 teaspoon salt
1 cup (2 sticks, 1/2 pound) butter, softened
3/4 cup granulated [white] sugar
3/4 cup packed brown sugar
1 teaspoon vanilla extract
2 eggs
2 cups (12-ounce package) NESTLE TOLL HOUSE Semi-Sweet Chocolate Morsels
1 cup chopped nuts
COMBINE flour, baking soda and salt in small bowl. Beat butter, granulated sugar, brown sugar and vanilla in large mixer bowl. Add eggs one at a time, beating well after each addition; gradually beat in flour mixture. Stir in morsels and nuts. Drop by rounded tablespoon onto ungreased baking sheets.
BAKE in preheated 375°F oven for 9 to 11 minutes or until golden brown. Let stand for 2 minutes; remove to wire racks to cool completely.
PAN COOKIE VARIATION: PREPARE dough as above. Spread into greased 15x10" jelly-roll pan. Bake in preheated 375°F oven for 20 to 25 minutes or until golden brown. Cool in pan on wire rack.
FOR HIGH ALTITUDE BAKING (>5,200 feet): INCREASE flour to 2 1/2 cups; add 2 teaspoonfuls water with flour; reduce both granulated sugar and brown sugar to 2/3 cup each. Bake at 375°F, drop cookies for 8 to 10 minutes and pan cookies for 17 to 19 minutes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |