abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16797063
ik kwam een uur geleden een website tegen via google. ik was op zoek naar nederlandse artikels van ene "David Icke" en kwam toen dit tegen:

http://www.geocities.com/aaactions/kamakura1.html
http://www.geocities.com/aaactions/index2.html

heeft iem. dit al eens eerder gelezen? ik vin het behoorlijk ver gaan hoor....en het geeft me een beetje de creeps

pi_16797467
slaat nergens op, volkertje heeft het zelfs toegegeven en men heeft hem gericht zien schieten, kogels kwamen overeen met degene in volkerts gun

onzin dus

FOK!fossiel zondag 1 februari 2004 @ 23:12:08 #3
8443 cptmarco
it's captain...
pi_16797505
quote:
Note: the sequence of events between 18:05:45 and 18:07:49 originate from a transcript of a video segment inspected by a highly reliable US source .... In respect to the origin of the segment, our information points at it to be stolen by an for now unnamed US Intelligence Agency ....It is however not at all unlikely that the segment was part of a clandestine CIA recording, in particular the time/date format on the video would indicate this.

geweldige theorie... Twee schutters onafhankelijk van elkaar op precies hetzelfde moment...

pi_16797677
Kom op zeg, hij is JFK niet.
pi_16797872
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:14 schreef Cajun het volgende:
Kom op zeg, hij is JFK niet.
dat zeg ik! vin het ook vreemd dat het een soort van engels onderzoek is door een japanse vrouw?
pi_16797891
is eerder besproken in Bestaat Volkert van der Graaf wel?

om eerlijk te zijn, mijn persoonlijke mening is dat dit de grootste en ongeloofwaardige onzin is,
die 'abu fatah' (hadden ze niet wat meer fantasie toen ze die naam verzonnen?)
zou vanaf een dak moeten hebben geschoten, waarna iemand anders gepakt wordt voor schoten van nabij.

onderzoek heeft aangetoond dat Fortuyn met een Star Firestar 34, een 19mm handvuurwapen, is neergeschoten, niet echt iets waarmee je van een dak kan vuren.

Volgens deze pagina is ook Van Traa door Japanse misdadigers omgebracht, door scherpschutters, nu is er inderdaad wat te zeggen voor complot-gedachtes bij de dood van Van Traa (voorzitter vd. enquette-commissie naar de IRT-affaire), maar hij is zeker niet door schoten om het leven gekomen, wel door een auto-ongeval (waarbij ik verder vrij laat of je wilt denken dat dit in scene zou zijn gezet)

De schrijver gooit een stuk of wat bekende veiligheidsvraagstukken door elkaar (de telefoontapapparatuur door de Israelische firma Verint, dat is idd een politiek issue, maar niet op de manier zoals deze schrijver het toepast, het probleem is eerder dat de nederlandse inlichtingendiensten eerder weinig controle hebben over wat met deze aftap-apparatuur gebeurt, het onderhoud ervan is een extern contract bij het israelische bedrijf, dat is juist ook het probleem ermee)

Ze beweren nog steeds ooit eens te komen met de videoband met hun bewijzen, dat deden ze een jaar terug ook al, maar ik heb die videoband nog steeds niet gezien ...
Dat is een leuke bewering, we hebben een video die ons gelijk twijfelloos aantoont, maar we tonen hem niet, en doen wat vage beweringen op onze site, en zeggen enkel dat we die band hebben ...

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 1 februari 2004 @ 23:45:26 #7
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_16799854
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:11 schreef Schepseltje het volgende:
slaat nergens op, volkertje heeft het zelfs toegegeven en men heeft hem gericht zien schieten, kogels kwamen overeen met degene in volkerts gun

onzin dus

wel eens gehoord van zaanse verhoormethodes ?..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_16807465
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:45 schreef MokroKees het volgende:

[..]

nee....vetel 'ns
pi_16807840
'This chronology is the result of our own investigation, witness reports, and highly reliable sources which, for obvious reasons, we do not disclose at this time.'

Dit zegt al genoeg toch? Betrouwbare bronnen, maar ze moeten wel anoniem blijven..

maandag 2 februari 2004 @ 09:53:05 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16808353
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:45 schreef MokroKees het volgende:

[..]

Zeg, geloof jij eigenlijk wel dat je zelf bestaat?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 2 februari 2004 @ 11:58:43 #11
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_16810843
quote:
Op maandag 2 februari 2004 07:55 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
nee....vetel 'ns
als je iemand lang genoeg onder psychologische druk zet,
zijn ze zelfs bereid te bekennen dat ze elvis hebben ontvoerd.

die psychologische druk bereik je door te intimideren tijdens verhoren , mensen hun nachtrust te ontnemen, door bijvoorbeeld continu het licht aan te laten of om de 5 minuten wakker te maken, langdurige opsluiting in een isolatie cel , algehele beperkingen opleggen dwz. geen tv , boeken, tijdschriften, brieven, pennen etc. wat je ook maar bezig kan houden.
kortom je word gewoon psychologisch gebroken en dan doe je echt alles om maar even gewoon te kunnen slapen.
dus ook iets volledig bekennen waar je totaal niet schuldig aan bent..

en dat is dus in nederland dus ook gebeurd waarna er uiteindelijk een een keer ophef over kwam en noemde men dat maar de zaanse verhoormethode.. waarom dan zaanse ? omdat men het publiek wil doen geloven dat het alleen daar voorkwam.

pi_16811223
ik moet je eerlijk zeggen dat ik nie denk dat dat hiero op Volkert is toegepoast.

vin het wel frappant, aan de reacties te lezen, dat het lijkt of men er naast stond.

besides.....dat Volkert toegegeven heeft betekent dus gen klap voor de "echte waarheid". wat een bullshit zeg......

ik bedoel als er echt wat verborgen gehouen moet worden, gaan ze het echt zeker niet opschrijven/vertellen/zgn.bewijzen op een manier dat iedere domme koe gelijk weet wat er aan de hand is.

Nee als je het slim wilt aanpakken, zorg je dat er een zondebok is waar alle aandacht naar toe gaat, zorg je dat er allerlei andere (logische) verhalen in de wereled rondspoken enz. enz.

maar neeeeeeeeeeeeeeeh..........niet hier, niet Nederland....hier zijn we niet zo slim om dat soort praktijken zelfs maar in ons hoofd te halen.

als er wat gebeurd op pilitiek gebeurd vertellen onze mensen gelijk wat er aan de hand is en tot in de puntjes hoe het zit

pi_16836807
Wie overtuigt Ruud de Wild dan dat Folkert vd G niet heeft geschoten
pi_16845921
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:

precies en daar heb je ook gelijk in. en ook op de website staat dat volkert geschoten heeft....
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:30:35 #15
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_16846077
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
Zeg, geloof jij eigenlijk wel dat je zelf bestaat?
ik geef mezelf het voordeel van de twijfel
pi_16846099
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:00 schreef VjenneKloetn het volgende:

Inderdaad ja..
Toch lijkt het wel weer een beetje op een geval ala kennedy.
Het zal wel niet zo zijn..
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_16846288
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:31 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Inderdaad ja..
Toch lijkt het wel weer een beetje op een geval ala kennedy.
Het zal wel niet zo zijn..

lijkt er indeed veel op. die leek ook van plan iets publiekelijk te maken..
pi_16846310
Ja, ik had het al lange tijd geleden gelezen.
Delivered without an information leaflet
pi_16846405
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

lijkt er indeed veel op. die leek ook van plan iets publiekelijk te maken..

Voor de rest zijn er nog een paar dingen die niet lijken te kloppen, ik las toen een artikel van Peter R de Vries die toch een paar steekhoudende argumenten had.
  maandag 16 februari 2004 @ 09:43:15 #20
65958 hasse
a dirty mind is a joy forever
pi_17215586
conspiracy-theories zijn voornamelijk vermakelijk.....
waarom zou van der G meneer Fortuyn niet hebben neergeschoten?
pi_17215622
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:43 schreef hasse het volgende:
conspiracy-theories zijn voornamelijk vermakelijk.....
waarom zou van der G meneer Fortuyn niet hebben neergeschoten?
Ik vind het interessanter om te weten wie zijn opdrachtgevers waren. Dat Volkert v/d Graaff de trekker overhaalde geloof ik wel, maar wie waren zijn opdrachtgevers
pi_17215994
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:42 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Voor de rest zijn er nog een paar dingen die niet lijken te kloppen, ik las toen een artikel van Peter R de Vries die toch een paar steekhoudende argumenten had.

Waar heb je dit gelezen , wil dit stuk wel lezen......

alvast tnxs

pi_17216331
quote:
Op maandag 16 februari 2004 10:07 schreef TrustNo het volgende:

alvast tnxs

uit Bestaat Volkert van der Graaf wel?
quote:
Is Volkert van der G. de Oswald van onze tijd?

Nooit ben ik onder zoveel emailtjes bedolven als na de moord op Pim Fortuyn. Afgelopen vrijdag was het papier bijna niet aan te slepen, de printer stond roodgloeiend. Werkelijk honderden berichten van verontruste burgers, die opmerkingen, vragen, twijfels en argwaan hebben bij het justitieonderzoek naar de moord. En allemaal hadden ze hetzelfde slot: zou je er alsjeblieft op willen toezien dat er geen bewijs wordt verdoezeld, dat niemands betrokkenheid wordt weggemoffeld, dat de bvd niet de kans krijgt de handen in onschuld te wassen en al die uitgestreken politici niet wegkomen met mooie praatjes?

Nederland is achterdochtig geworden. Niet alleen Pim Fortuyn is vermoord, maar ook het geloof in een bonafide, eerlijke en rechtvaardige overheid is ter aarde gedragen, zo lijkt het wel. Het is opmerkelijk hoeveel mensen er vanuit gaan dat de moord een complot moet zijn: de goed voorbereide uitschakeling van een lijsttrekker die aan de vooravond van een politieke landverschuiving stond. Een samenzwering van 'het systeem': de zittende politieke partijen, de veiligheidsdiensten en de gevestigde orde. Het zijn geen 'halve zolen' die mij dit schrijven, waardoor je hun boodschap makkelijk kunt afdoen. Nee, het zijn politiemensen, juristen, ambtenaren, wetenschappers en nuchtere zelfstandigen.

Heel veel mensen trekken de vergelijking met de moord op John F. Kennedy in 1963. Direct na de aanslag werd Lee Harvey Oswald gearresteerd, een wat zonderlinge man. De zaak was opgelost, het ging om een wanhoopsactie van een eenling en alles was onder controle, zo hield men het volk voor. Het wapen waarmee Kennedy was doodgeschoten kon aan hem worden gelinkt. Klaar-is-Kees. Inmiddels weten we dat Oswald waarschijnlijk een marionet van inlichtingendiensten is geweest en wellicht als zondebok heeft gediend om de aandacht van een CIA-samenzwering af te leiden.

Op de avond van 6 mei 2002 kregen we na de snelle aanhouding van Volkert van der G., een wat zonderlinge man, in Nederland precies hetzelfde te horen - inclusief een munitievondst bij hem thuis die matchte met de gebruikte kogels - zo is veel mensen opgevallen.

Is Van der G. de Oswald van onze tijd, compleet met eigen internetsite waarvan de media saillante statements in persklare brokken kon downloaden? En dan die onwaarschijnlijk snelle arrestatie. Daar waar dat normaal gesproken lof en complimenten oogst, riep het nu argwaan op. Hoe kan het dat Van der G. luttele minuten na het schietincident door zes politiemensen, gehuld in kogelwerend vest en vergezeld door speurhonden, overmeesterd kon worden, terwijl de ambulance de stervende Pim Fortuyn nog niet eens bereikt had? Dat was wel heel erg snel, verdacht snel. Op dat moment was nog nauwelijks duidelijk wat er op het mediapark was gebeurd en deden daarover nog veel wisselende verhalen de ronde. Een duidelijk signalement was nog niet gegeven.

Rukt de Gooise politie bij iedere melding altijd zo pijlsnel en in vol ornaat uit? 'Het leek wel alsof ze om de hoek de dader hadden staan opwachten', aldus een van de schrijvers. En het geklungel met het hek van het mediapark, dat niet open kon, waardoor de ambulance kostbare minuten verspeelde, was natuurlijk ook geen toeval. Fortuyn ademde op dat moment nog, maar kennelijk moest adequate hulp worden vertraagd, meent men. O ja, en dan die schietvaardigheid van de dader.

Met een zwaarkaliber wapen had hij de lijsttrekker trefzeker om het leven gebracht: vijf van de zes schoten waren in vitale lichaamsdelen - hart, hoofd, hals - terecht gekomen. Waar heeft de man - een milieuactivist! - dat geleerd? Of nee, WIE heeft hem dat geleerd? Pistoolschieten op bewegend doelwit is het moeilijkste wat er is, zeker als je zelf helemaal opgefokt bent. En als natuurbeschermer zal hij niet op bomen in het bos hebben geoefend. Een andere vraag die menig schrijver bezighoudt is waarom de ooggetuigen - Ruud de Wild en zijn radiocollegae - niet direct zijn gehoord. Daar is dagen mee gewacht, terwijl iedereen weet dat dan de herinnering vervaagt en wordt vertroebeld door andere waarnemingen op bijvoorbeeld televisie.

Weggehoond wordt ook de verklaring van de zwetende en spierwitte minister Klaas de Vries, die op de avond van de aanslag beweerde dat er 'nooit aanwijzingen' waren binnengekomen dat Fortuyn gevaar liep. En hoe wist Volkert van der G. eigenlijk waar en wanneer hij op het mediapark moest zijn? Vragen, vragen en nog eens vragen. Een van de emailschrijvers vatte alle ongerijmdheden kernachtig samen met de constatering: 'Het stinkt al zonder te roeren'. De moord op Pim Fortuyn. Hem is het zwijgen opgelegd. Zijn volgelingen niet. En zij wachten op antwoord.

Misschien een paar kantekeneingen.
De Vries gaat zeer de mist in qua beweringen over Oswald, 'we' weten helemaal niet of Oswald bedoeld was om een CIA-complot te verbergen (tenzij Peter R ook hier zijn informantjes heeft).
De meeste huidige onderzoekers gaan momenteel eerder uit dat de oorspronkelijke conclusies van de Warren Commision waarschijnlijk zeer na aan de waarheid liggen, nader iig dan latere complot-theorieen.

Ook zijn beweringen over een zwaar kaliber wapen (een redelijk standaard 9mm handvuurwapen) en het schieten op een bewegend doelwit kloppen niet, Fortuyn stond praktisch stil en op hem werd van anderhalve meter geschoten.

Ook zijn vragen omtrend de snelle arrestatie zijn redelijk beantwoord (tijdens de achtervolging telefoneerde de chauffeur met de politie, twee patroulliewagens waren aanwezig op de weg direkt aan het mediapark een derde kwam kort hierna bij het tankstation aan).

alswel dat ook bekend is geworden waarom de ambulance opgehouden werd aan de poort van het mediapark, knullige fouten, maar niet echt overtuigende redenen er een complot in te zien.

Peter R. De Vries heeft zijn eerder aangekondigde kritische beschouwing van het onderzoek al laten vallen, omdat er gewoonweg voor hem niks te halen valt, er valt met geen mogelijkheid op korte termijn een mooie televisieshow van te maken.
natuurlijk kan over 3-5 jaar dit alsnog gebeuren, als de werkelijke feiten wat meer zijn vergeten en men met nieuwe opzienbare en geloofwaardige complot-theorieen kan komen, de enige vraag dan zal zijn of Fortuyn als personage dan nog sterk genoeg in de gedachten zal zijn gebleven, en mensen er politiek voordeel mee denken te kunnen behalen.

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 16-02-2004 10:32]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_17312763
misschien domme vraag, maar hoe komt het dat we fotos van volkert wel te zien krijgen, en van andere verdachten niet??
pi_17312844
quote:
Op maandag 16 februari 2004 10:07 schreef TrustNo het volgende:

[..]

alvast tnxs

Volgens mij in de panorama in die column van hem
Was een paar week na die moord..
Ja ik lees de panorama altijd bij de kapper
Ik ben er lid van en neem hem mee naar de kapper namelijk
pi_17326871
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:11 schreef HarrieXL het volgende:
misschien domme vraag, maar hoe komt het dat we fotos van volkert wel te zien krijgen, en van andere verdachten niet??
een vraag is nooit dom toch? evenals een mogelijk antwoord:

misschien om ons te misleiden?

pi_17327051
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:03 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ik kwam een uur geleden een website tegen via google. ik was op zoek naar nederlandse artikels van ene "David Icke" en kwam toen dit tegen:

http://www.geocities.com/aaactions/kamakura1.html
http://www.geocities.com/aaactions/index2.html

heeft iem. dit al eens eerder gelezen? ik vin het behoorlijk ver gaan hoor....en het geeft me een beetje de creeps

wees verstandig, hou je erbuiten....

alleen het posten van deze links al brengt je in beeld, en onder de aandacht van hen die meekijken.....

als er een AIVD bestaat, dan bestaat er ook een IVD zonder de a.....

◢◤
pi_17327655
damn sure dat ik me buiten zulke dingen hou!
Maar totdat ik dit bericht poste wist ik daar dus nix van, ik kwam ze toevallig tegen en wilde weten hoe jullie erover dachten....

pi_40691014
Zo 's ff dit topic (hopelijk) nieuw leven inblazen
quote:
Het moest zo gaan, in toeval gelooft Herben niet. "Pims moeder heette Jacoba en dat is ook de naam van mijn vrouw.

Pamela Hemelrijk:
Als de kandidaten van de lijst Fortuyn zoveel zetels halen dat zij in de regering doordringen (en daar ziet het wel naar uit), dan krijgen zij niet alleen toegang tot de notulen van de ministerraadvergaderingen van de afgelopen maanden, maar ook tot de dossiers van de BVD. En ik vrees dat deze demissionaire regering geen middel zal schuwen om dat te verhinderen.'

Fortuyn: Politieke invloed van Beatrix stel ik niet bepaald op prijs, nee. Dat hoort ook niet. Ik weet niet wat er waar is van de verhalen dat ze druk zou uitoefenen op bepaalde beslissingen. Misschien kom ik er straks achter als ik aan de regering deelneem. De macht ligt bij de politici. Háár taak is beperkt tot aanmoedigen, kritiseren en suggerering. Daar moet het vooral bij blijven!'

Fortuyn: Absoluut! Die paleizen moeten open! Ze zijn nota bene van ons. We betalen er honderden miljoenen per jaar aan. Zou je daar even wat voor terug mogen krijgen? Of ik dat ook in het gezicht van Beatrix zeg? Dat hoef ik helemaal niet te zeggen. Dat weet ze allang. […] Ik ga daar geen ruzie over maken.

DaanSpeak moet bij bovenstaande citaten meteen denken aan wijlen prinses Diana, aan Robert Kennedy, aan JFK, en vooral zijn zoon, JFK Jr. Maar iedere gelijkenis berust op louter toeval.
http://www.daanspeak.com/1/MoordFortuyn.html
In deze zaak, i.m.o. dubieuze commissieleden.
quote:
Hoekstra is namelijk meerde malen door de Tweede Kamer op de vingers getikt, omdat hij archiefmateriaal over de Inlichtingendienst Buitenland en over vuile zaakjes van Lubbers en Kok bewust en volstrekt illegaal door de papiervernietiger heeft gehaald.

"Rein Jan Hoekstra was immers de man die ten tijde van de Bijlmerramp secretaris-generaal was op het ministerie van Algemene Zaken en in die functie ook coördinator van alle Nederlandse veiligheids- en geheime diensten. Als er dus iemand was die boter op zijn hoofd had als het mogelijke geheime wapen - en andere transporten via Schiphol naar Israël betrof, dan was het Rein-Jan Hoekstra.

Maar voor de regering was hij natuurlijk een uitgelezen man om zo'n onderzoekscommissie voor te zitten. De vrachtbrieven van El Al zijn nooit gevonden.

"Het gebruik maken van een rood petje als je een moord gaat plegen om je daarna ongemerkt uit de benen te willen maken is paradoxaal.

Hieraan is dit bericht uit de Gooi- en Eemlander toe te voegen: 'HILVERSUM - De politie van de regio Gooi en Vechtstreek is tijdens de arrestatie van de verdachte van de moord op Pim Fortuyn geholpen door een toevallig passerend half peloton mobiele eenheid uit de politieregio Zaanstreek-Waterland.

Door een storing (TOEVAL) kan het hek niet open. andere ziekenwagen arriveert bij Fortuyn.' .

'"Absolute lariekoek,"noemt Klaas de Vries de beschuldiging van vrienden van Pim Fortuyn, dat die zou zijn afgeluisterd. "Zoiets zou bij niemand zijn opgekomen,'' aldus de oud-minister van Binnenlandse Zaken.

http://www.daanspeak.com/index_home.html
Condoleezza de Vries.
quote:
Tomas Ross vertelde op TV dat Fortuyn bij De Vries is geweest om bescherming te vragen en beriep zich daarbij op een hoge ambtenaar. Ik ken de naam van die hoge ambtenaar, maar zal hem niet noemen. De lezer kan van me aannemen dat die meneer weet waar 'ie 't over heeft.

Fortuyn is niet alleen voor niks gestorven, zijn lijk is het levende bewijs dat de Nederlandse democratie niet in veilige handen is bij ministers als De Vries.
Aan die meneer kleeft het bloed van de schrijftafel.
Want de moordenaars zijn onder ons.

Theo Van Gogh

http://www.theovangogh.nl/doofpot.html
quote:
'DEN HAAG - De Amerikaanse ambassadeur in Nederland, Clifford Sobel, en enkele hoge functionarissen van de luchtmacht hebben contact gezocht met de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Zij zouden hem willen winnen voor de Joint Strike Fighter.

Enorme belangen speelden in de maanden, weken, dagen en zelfs uren voorafgaand aan de moord op Fortuyn. Niet alleen was hij een directe bedreiging voor het establishment, ook was hij een belangrijk obstakel in de wapenwedloop van de VS en in kringen van de Nederlandse defensietop.

Timmermans komt aan het woord over zijn eigen confrontatie met ambassadeur Sobel.
Dat is toch echt van: Beste Timmermans, je snapt er niks van en ik zal het je nog één keer uitleggen en je moet dit doen, want het is goed voor je. En jouw verzet, daar snappen we niks van.’
Interviewer: ‘Zo werd dat gezegd?’
Timmermans: ‘Keihard, keihard. Keer op keer was hij heel hard.

Het JSF-project, het grootste militaire programma uit de geschiedenis, gaat nu niet 200 maar 245 miljard dollar kosten. [..] waarin Nederland een van de drie grootste partners is.
quote:
Amerikaanse diplomaten mogen tijdens hun actieve dienst geen lid zijn van een ondernemingsbestuur.
Sobel was in de periode 2001 - 2005 ambassadeur van de Verenigde Staten in Nederland.

http://www.beurs.nl/nieuws/artikel.php?id=142331&taal=NL
google Sobel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clifford_Sobel
http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Empower_America
quote:
Empower America was a right-wing think tank established in 1993.

"In pursuit of our mission, Empower America practices strategic intervention to achieve our goals.

Empower America has demonstrated that it has considerable influence on our core issues - education reform, technology policy, tax reform, social security reform and national defense. Our victories are attributable, in large part, to our ability to focus on the right issue, at the right time, with maximum impact and maximum exposure."
quote:
Op maandag 16 December j.l. publiceerde NRC Handelsblad een gesprek van Floris van Straaten met de Amerikaanse ambassadeur Clifford Sobel, De diplomaat van het Witte Huis antwoordde letterlijk over de verkoop voor tien miljard Amerikaanse gevecht vliegtuigen aan Den Haag dat dit onderwerp "niet één keer ter sprake was gekomen."
http://www.xs4all.nl/~stgvisie/VISIE/jsf-moordfortuyn.html#US
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_40795835
Het is en blijft freaky allemaal. Van Volkert van der G hoor je sowieso niets, het enige wat we van hem gezien hebben is 1 of andere foto van 20 jaar geleden...
Het zal me niks verbazen als die man ooit een onnatuurlijk dood oploopt...
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40802093
Het blijft inderdaad een vaag gedoe.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:50:51 #32
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_40823188
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:32 schreef JohnDope het volgende:
Het is en blijft freaky allemaal. Van Volkert van der G hoor je sowieso niets, het enige wat we van hem gezien hebben is 1 of andere foto van 20 jaar geleden...
Het zal me niks verbazen als die man ooit een onnatuurlijk dood oploopt...
Hij zit toch in de gevangenis Als het goed is zit ie daar vast !!
pi_40823279
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:50 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Hij zit toch in de gevangenis Als het goed is zit ie daar vast !!
Daar gaan we vanuit, maar zeker weten doen we het niet
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:56:12 #34
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_40823320
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:54 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Daar gaan we vanuit, maar zeker weten doen we het niet
Dat is vaag dan, dat wij het niet zeker weten ? Tuurlijk zit hij in de gevangenis
pi_40828654
Ik durf niks uit te sluiten.
Maar is er nou niet 1 journalist geweest die die Volkert heeft willen interviewen?
Je maakt mij niet wijs dat die Volkert eenzaam is opgesloten, zoniet, waar blijven dan de verhalen dat hij stompen heeft gehad e.d.

het is een complete radiostilte.......
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:41:29 #36
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40831510
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:00 schreef JohnDope het volgende:
Ik durf niks uit te sluiten.
Maar is er nou niet 1 journalist geweest die die Volkert heeft willen interviewen?
Je maakt mij niet wijs dat die Volkert eenzaam is opgesloten, zoniet, waar blijven dan de verhalen dat hij stompen heeft gehad e.d.

het is een complete radiostilte.......
De rechtbank achtte bewezen dat Volkert van der Graaf de moordenaar van Pim Fortuyn was. Dit heeft geleid tot:
quote:
Veroordeling
De rechtbank veroordeelde Van der Graaf op 15 april 2003 tot 18 jaar gevangenisstraf. De inbreuk op het democratische proces was niet ernstig genoeg en de kans op herhaling te klein om een levenslange gevangenisstraf te rechtvaardigen, aldus de rechters. Bij dat laatste baseerde de rechtbank zich op het psychiatrisch rapport. Feiten die voor de rechtbank wel zwaar wogen waren de 'brute wijze' waarop de moord werd gepleegd en het feit dat de rechtsorde ernstig was geschokt.
Van der Graaf werd niet alleen veroordeeld voor moord met voorbedachte rade, maar ook voor verboden wapenbezit (van het moordwapen) en voor het bedreigen van de chauffeur van Fortuyn die na de aanslag Van der Graaf achtervolgde.

Hoger beroep
Na de uitspraak gingen zowel Van der Graaf als het openbaar ministerie in hoger beroep, tegen respectievelijk de hoogte en de laagte van de opgelegde strafmaat. Het gerechtshof in Amsterdam veroordeelde Volkert van der Graaf opnieuw tot achttien jaar gevangenisstraf.

Zowel het Openbaar Ministerie als Van der Graaf besloten tegen de uitspraak niet in cassatie te gaan, waardoor deze veroordeling definitief werd.
Je mag/moet er dus vanuit gaan dat hij ergens in een penitentiaire inrichting (lees: gevangenis) zit. Uiteraard is hij een 'high profile' gevangene, zodat hij vermoedelijk in een bepaald regime zit (weinig tot geen contact met andere gevangenen of tussen andere gevangenen die geen gevaar voor hem worden geacht, continue monitoring van zijn doen en laten, beperkingen mbt bezoek van buitenaf etc). Het zou zomaar eens kunnen dat VvdG zelf geen contact met pers e.d. wil, zodat het niet vreemd is dat er geen journalist met smeuige verhalen naar buiten komt. Niks bijzonders dus, ondanks de wil van sommigen om ook hier weer een samenzwering in te zien
pi_40833660
Toen JFK werd gepopt, was het volgens iedereen in het begin ook een eenmansactie, x-aantal jaar later bleek er een ongekend complot te zijn.

Toen de Paus destijds gepopt werd door die Turk; hetzelfde verhaal.

Met Fortuyn; idem dito.
pi_40840654
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:49 schreef JohnDope het volgende:
Toen JFK werd gepopt, was het volgens iedereen in het begin ook een eenmansactie, x-aantal jaar later bleek er een ongekend complot te zijn.

Met Fortuyn; idem dito.
wat was het conspiracy verhaal van paus & turk dan?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:43:06 #39
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40842005
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:49 schreef JohnDope het volgende:

Met Fortuyn; idem dito.
Oh, is het nu bewezen dat JFK dus meer was dan het werk van een enkele mafkees ? Of is het zo dat als we elkaar maar vaak genoeg vertellen dat er 'meer moet zijn dan de regering loslaat', dat dat dan uiteindelijk vanzelf waar wordt ? Mensen met vage verdachtmakingen zoals jij zijn niet eens geinteresseerd in de waarheid, omdat er altijd weer een nieuw complot aan de horizon te vinden is.
pi_40843462
Ze noemt die commissie-Haak "the Dutch Warren commission".

Niet serieus te nemen.
pi_40854020
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:15 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

wat was het conspiracy verhaal van paus & turk dan?
ja.
pi_40854035
Het antwoord op deze vraag is: Adobe Photoshop CS2
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_40854049
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:43 schreef Circle het volgende:

[..]

Oh, is het nu bewezen dat JFK dus meer was dan het werk van een enkele mafkees ? Of is het zo dat als we elkaar maar vaak genoeg vertellen dat er 'meer moet zijn dan de regering loslaat', dat dat dan uiteindelijk vanzelf waar wordt ? Mensen met vage verdachtmakingen zoals jij zijn niet eens geinteresseerd in de waarheid, omdat er altijd weer een nieuw complot aan de horizon te vinden is.
ik wil juist de waarheid weten, je mag best wel een beetje meer openminded denken hoor. Dus niet alles klakkeloos aannemen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:16:56 #44
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40857982
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 01:38 schreef JohnDope het volgende:
ik wil juist de waarheid weten, je mag best wel een beetje meer openminded denken hoor. Dus niet alles klakkeloos aannemen.
En als iemand je dan de waarheid vertelt, nog sterker: je ziet het voor je ogen gebeuren (Fortuyn), dan nog ben je in staat om zelfs de feiten te betwijfelen. Dat heeft niets met openminded te maken maar alles met ordinair dwarsliggen. Het mooie van feiten is dat deze onomstotelijk vastliggen zodat daarover geen discussie meer gevoerd hoeft te worden (Fortuyn is dood, FvdG heeft het gedaan, FvdG zit nu in de gevangenis, end-of-story). Je hebt de vrijheid om ook dan weer 'openminded' te zijn en met allerlei rookgordijnen weer te vragen 'IS Fortuyn wel dood, HEEFT FvdG het gedaan, WIE zijn zijn opdrachtgevers etc etc, maar dat is naar mijn mening juist blijkgeven van een beperkt denkkader (je kan feiten niet van fictie onderscheiden).

Openminded is geen vrijbrief om erkende feiten met fictie te gaan vermengen en dan maar weer hardop jezelf af te vragen of het toch echt allemaal wel zo is. Conspiracy theorieen
pi_40858636
Tja zo werkt dat met Conspiracy, dan lijkt het of alles klopt.
pi_40858931
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:16 schreef Circle het volgende:
Openminded is geen vrijbrief om erkende feiten met fictie te gaan vermengen en dan maar weer hardop jezelf af te vragen of het toch echt allemaal wel zo is. Conspiracy theorieen
Het is 'n FEIT dat Sobel heeft gelogen, net als enkele hoge regerinsfunctionarissen en net als met 9-11 zijn er nogal wat toevalligheden, heel veel belangen, maar om daar nou wat achter te zoeken?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 10:42:31 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40859908
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het is 'n FEIT dat Sobel heeft gelogen, net als enkele hoge regerinsfunctionarissen en net als met 9-11 zijn er nogal wat toevalligheden, heel veel belangen, maar om daar nou wat achter te zoeken?
Vertel je dat even tegen Ruud de Wild, die er bij was toen Volkert Pim doodschoot? Ik snap echt niet dat er over iets als dit nog gediscussieerd wordt. Ik ga bijna denken dat het gewoon is dat men wil dat er een conspiracy achter zit, maar waar dat vandaan komt weet ik dan niet. Op zoek zijn naar spanning en sensatie en zo? Er wordt zo langzamerhand achter alles een complot gezocht.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:38:04 #48
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40861617
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vertel je dat even tegen Ruud de Wild, die er bij was toen Volkert Pim doodschoot? Ik snap echt niet dat er over iets als dit nog gediscussieerd wordt. Ik ga bijna denken dat het gewoon is dat men wil dat er een conspiracy achter zit, maar waar dat vandaan komt weet ik dan niet. Op zoek zijn naar spanning en sensatie en zo? Er wordt zo langzamerhand achter alles een complot gezocht.
Als je goed kijkt zie je dat het maar een handjevol dezelfde mensen zijn die iedere keer weer met allerlei conspiracies komen, of het nu de moord op Fortuyn, JFK, chemtrails, HAARP of wat dan ook is. Soms lijkt hun bestaansrecht af te hangen van het iedere keer weer oplepelen van vage verdachtmakingen zonder dat daar harde bewijzen tegenover staan. Prik je door een van hun conspiracy theorieen heen, dan volgen er in rap tempo nog een paar, begeleid door vragen als 'probeer dit of dat maar eens te ontkennen' en 'als dit waar zou KUNNEN zijn, moet dat andere dus OOK waar zijn...' Vermoeiend en niet uit te roeien...
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 11:45:27 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_40861859
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:38 schreef Circle het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat het maar een handjevol dezelfde mensen zijn die iedere keer weer met allerlei conspiracies komen, of het nu de moord op Fortuyn, JFK, chemtrails, HAARP of wat dan ook is. Soms lijkt hun bestaansrecht af te hangen van het iedere keer weer oplepelen van vage verdachtmakingen zonder dat daar harde bewijzen tegenover staan. Prik je door een van hun conspiracy theorieen heen, dan volgen er in rap tempo nog een paar, begeleid door vragen als 'probeer dit of dat maar eens te ontkennen' en 'als dit waar zou KUNNEN zijn, moet dat andere dus OOK waar zijn...' Vermoeiend en niet uit te roeien...
Vermoeiend, ja. Uit te roeien? Ach dat hoeft niet. Maar wat je zegt, het zijn idd steeds dezelfde mensen die overal iets achter zoeken. Maar wat ik me oprecht afvraag, is of het echt gaat omdat ze geloven in een theorie over het een of ander, of omdat het gewoon zo is dat ze willen geloven in iets dat afwijkt van de 'geaccepteerde' theorie, gewoon om een andere mening te hebben of zo.

Verder valt op dat altijd 'de regering' centraal staat. Bij elke theorie is er een oppermachtige 'regering' die 'het volk' dom wil houden....keer op keer hetzelfde, met alles.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:54:46 #50
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40862143
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
Vermoeiend, ja. Uit te roeien? Ach dat hoeft niet.
Ik bedoel hier de verdachtmakingen en de theorieen mee, niet de conspiracy aanhangers... Eerst dacht ik dat er geen kwaad schuilt in dit soort 'off-track' gedachten spinsels, maar veel oppervlakkige lezers hebben toch zoiets van 'waar rook is, is vuur'. Er wordt dus een hoop onzin uitgekraamd die gewoon schadelijk is voor bijvoorbeeld een regering of voor overheidsinstanties. Nu weet ik wel dat een regering of overheidsdiensten niet altijd het toonbeeld van transparante bedrijfsvoering zijn, maar het helpt in ieder geval niet om daar dan maar wat vage geruchten over te lopen verspreiden.

My point:
quote:
--> je kunt een conspiracy aantonen en hebt dus bewijs: ga naar de rechter of naar de krant en publiceer.
quote:
--> Kan je dat niet, stop dan ook met vage verdachtmakingen.
Zo niet, begin ik te denken dat jij gelijk hebt met je profielschets van mensen die alleen maar 'dwars-'denken of structureel tegen de stoom in willen zwemmen.
pi_40862196
Het blijft een beetje welles nietes hier, schiet allemaal niet op....

Over 1 ding zijn we het in ieder geval allemaal eens (Conspiracy of niet); het kwam een hoop mensen verdomd goed uit dat Fortuyn het leven liet.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:56:18 #52
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40862200
geloof er geen kut van... als je een profecionele hitman bent dan ga je niet vanaf een dak iemand met een pistool doodschieten...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:10:01 #53
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40862630
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
geloof er geen kut van... als je een profecionele hitman bent dan ga je niet vanaf een dak iemand met een pistool doodschieten...
TRU!. Even een weetje: met relatief goedkope Oost-Europese scherpschutter rifle en dito telescoop vizier kan je een stilstaand doel op ong. 600 mtr raken. Als Fortuyn dood moest, zou dit een eenvoudige optie zijn, zonder dat er met vingers naar daders gewezen kan worden.

Is op zich allemaal niet relevant. Er zijn getuigen, er is sporen onderzoek, er is een rechtszaak geweest en er is wettig en overtuigend bewijs geleverd dat FvdG de dader is. Einde verhaal.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:10:29 #54
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40862642
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:10 schreef Circle het volgende:

[..]

TRU!. Even een weetje: met relatief goedkope Oost-Europese scherpschutter rifle en dito telescoop vizier kan je zonder veel training een stilstaand doel op ong. 600 mtr raken. Als Fortuyn dood moest, zou dit een eenvoudige optie zijn, zonder dat er met vingers naar daders gewezen kan worden.

Is op zich allemaal niet relevant. Er zijn getuigen, er is sporen onderzoek, er is een rechtszaak geweest en er is wettig en overtuigend bewijs geleverd dat FvdG de dader is. Einde verhaal.
pi_40862831
quote:

[..]
Ga je nou ook nog eens jezelf zitten quoten
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:19:01 #56
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40862920
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga je nou ook nog eens jezelf zitten quoten
Sorry, verkeerde knoppie geduwd... . Maar heb niet zomaar quoten, er staat ook echt een toevoeging bij
pi_40863077
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:19 schreef Circle het volgende:

[..]

Sorry, verkeerde knoppie geduwd... . Maar heb niet zomaar quoten, er staat ook echt een toevoeging bij
je was zeker zo aan het freaken om je gelijk te halen dat je spontaan verkeerde knoppen aan het indrukken was
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:37:26 #58
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40863533
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

je was zeker zo aan het freaken om je gelijk te halen dat je spontaan verkeerde knoppen aan het indrukken was
Shit.. hoe weet je dat. Dan zal je ook wel gelijk hebben met al je conspiracy theorieen....Ik heb toch wel een beetje gelijk....toch ?
pi_40863778
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:37 schreef Circle het volgende:

[..]

Shit.. hoe weet je dat. Dan zal je ook wel gelijk hebben met al je conspiracy theorieen....Ik heb toch wel een beetje gelijk....toch ?
Het wordt mij een beetje te veel welles nietes.
Het enige waar wij wel het met ons allen over eens zijn is dat het een hoop mensen verdomd goed uit kwam dat Fortuyn ging liggen.
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 13:05:05 #60
16180 crew  CoolGuy
pi_40864433
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het wordt mij een beetje te veel welles nietes.
Het enige waar wij wel het met ons allen over eens zijn is dat het een hoop mensen verdomd goed uit kwam dat Fortuyn ging liggen.
Ja en? Dat dat veel mensen goed uitkwam wil nog niet zeggen dat het een samenzwering was man. Als ik iets doe, wat ik puur voor mezelf doe, kan het nog altijd zijn dat een groep andere mensen daar ook een voordeel bij heeft, maar dat wil niet zeggen dat die mensen mij geronseld hebben om datgene te 'doen'.
pi_40864968
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja en? Dat dat veel mensen goed uitkwam wil nog niet zeggen dat het een samenzwering was man. Als ik iets doe, wat ik puur voor mezelf doe, kan het nog altijd zijn dat een groep andere mensen daar ook een voordeel bij heeft, maar dat wil niet zeggen dat die mensen mij geronseld hebben om datgene te 'doen'.
We hebben het hier niet over jan met de pet, maar over een aankomend minister president die toegang kreeg tot alle achterkamertjes en bijbehorende archieven.
Als Fortuyn de macht had gehad, dan had die man zo ongekend veel beerputten opengetrokken, die de elite een genadeklap zou bezorgen.

Verder blijft het sowieso een vreemd verhaal dat ze Fortuyn zelfs nog na zijn dood kapot wilde maken(netzoals bij Jezus), door hem af te schilderen als een pedofiel (de haat zit kennelijk nogsteeds heel diep bij bepaalde mensen).
Als Fortuyn echt een pedofiel was geweest, dan hadden ze hem niet hoeven poppen en hadden ze hem gewoon tijdens de verkiezingen met een pedoschandaal kunnen wippen, alleen er was geen schandaal dus de beste man konden ze niet politiekcorrect wippen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:23:37 #62
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40865047
quote:

[..]
trust me... voor scherpschieten heb je echt wel training nodig hoor.... dat kan je niet 1,2,3

maar aangezien de meeste hitmen wel getraint zijn is dat geen probleem
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:23:55 #63
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40865058
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:21 schreef JohnDope het volgende:
We hebben het hier niet over jan met de pet, maar over een aankomend minister president die toegang kreeg tot alle achterkamertjes en bijbehorende archieven.
Als Fortuyn de macht had gehad, dan had die man zo ongekend veel beerputten opengetrokken, die de elite een genadeklap zou bezorgen.

Verder blijft het sowieso een vreemd verhaal dat ze Fortuyn zelfs nog na zijn dood kapot wilde maken(netzoals bij Jezus), door hem af te schilderen als een pedofiel (de haat zit kennelijk nogsteeds heel diep bij mensen).
Als Fortuyn echt een pedofiel was geweest, dan hadden ze hem niet hoeven poppen en hadden ze hem gewoon tijdens de verkiezingen met een pedoschandaal kunnen wippen, alleen er was geen schandaal dus de beste man konden ze niet wippen.
Poppen, gaan liggen, wippen .... is dit een slechte re-make van The Godfather of zo... waar heeft 'tie 't over ?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:24:06 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40865064
Je komt in dit soort topics ook altijd dezelfde mensen tegen
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_40865140
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:23 schreef Circle het volgende:

[..]

Poppen, gaan liggen, wippen .... is dit een slechte re-make van The Godfather of zo... waar heeft 'tie 't over ?
Als je het nu al niet meer snapt, dan hoef ik ook niet meer op je te reageren dunkt mij.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:29:41 #66
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40865272
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je het nu al niet meer snapt, dan hoef ik ook niet meer op je te reageren dunkt mij.
Doe dat dan ook niet...
pi_40866202
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

trust me... voor scherpschieten heb je echt wel training nodig hoor.... dat kan je niet 1,2,3

maar aangezien de meeste hitmen wel getraint zijn is dat geen probleem
Voor scherpschieten wel ja. Maar Fortuijn werd vanaf een meter of zo geraakt, dat is echt geen scherpschieten meer. Als je een beetje kunt mikken, lukt dat al.
pi_40866403
Altijd dezelfde mensen?
I.d.d. ook in deze zaak weer connecties richting Bush en CO en de wapenfabrikanten.
Feit blijft dat Sobel gelogen heeft, en met hem 'n paar hoge regeringsfunctionarissen.
Daar kunnen jullie "debunkers" over zeggen wat je wilt, het is en blijft 'n feit, Of zou de Hr Sobel ze net als Bush niet helemaal meer op 'n rijtje hebben? I saw the first plane crash, live!

Rumsfeld "I think all of us have a sense if we imagine the kind of world we would face if the people who bombed the mess hall in Mosul, or the people who did the bombing in Spain, or the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania and attacked the Pentagon,

Het feit dat Folkert de schoten heeft gelost en dat heeft bekent, wil nog helemaal niks zeggen over zijn motieven, handlangers, etc.

Voor wie WEL wat verder wil kijken dan zijn NOS lang is:
http://www.daanspeak.com/Fortuyn01.html
Eisenhower1961.
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 14:14:26 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_40866829
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:01 schreef Resonancer het volgende:
Altijd dezelfde mensen?
I.d.d. ook in deze zaak weer connecties richting Bush en CO en de wapenfabrikanten.
Feit blijft dat Sobel gelogen heeft, en met hem 'n paar hoge regeringsfunctionarissen.
Daar kunnen jullie "debunkers" over zeggen wat je wilt, het is en blijft 'n feit, Of zou de Hr Sobel ze net als Bush niet helemaal meer op 'n rijtje hebben? I saw the first plane crash, live!

Rumsfeld "I think all of us have a sense if we imagine the kind of world we would face if the people who bombed the mess hall in Mosul, or the people who did the bombing in Spain, or the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania and attacked the Pentagon,

Het feit dat Folkert de schoten heeft gelost en dat heeft bekent, wil nog helemaal niks zeggen over zijn motieven, handlangers, etc.

Voor wie WEL wat verder wil kijken dan zijn NOS lang is:
http://www.daanspeak.com/Fortuyn01.html
Volgens NorthenStar zou je nu offtopic gaan. Immers, de moord op Fortuyn heeft niets te maken met Bush. Ik snap ook niet helemaal wat dat dikgedrukte gedeelte van penssylvania te maken heeft met Fortuyn eigenlijk?
pi_40866898
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volgens NorthenStar zou je nu offtopic gaan. Immers, de moord op Fortuyn heeft niets te maken met Bush. Ik snap ook niet helemaal wat dat dikgedrukte gedeelte van penssylvania te maken heeft met Fortuyn eigenlijk?
Ik vind het ook behoorlijk offtopic eigenlijk. Voor 9/11 zijn voldoende eigen topics.
pi_40870445
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zou zeggen dien 'n klacht in, dat gedram over off topic altijd. DOE ER DAN WAT AAN i.p.v te miemen.

Versprekingen in vermeende complotten, net als Sobel, weet je nog?

Hij is directeur geweest van een aantal grote bedrijven en was een van de grootste fondsenwervers voor de Republikeinse Partij tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2000.
Hij was hoofd financiën in New Jersey tijdens de primaries en presidentscampagne van George W. Bush in 2000. Hij kende Bush overigens al; tijdens diens gouverneurschap vergezelde Sobel hem tijdens een informatieve reis door Israël.
Op 3 juli 2001 werd hij door inmiddels president Bush aangesteld als ambassadeur in Nederland.

Sobel was degene die met Fortuyn sprak 2 dagen voor zijn dood en later ontkende over de JSF te hebben gesproken.

Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:

'Pim Fortuyn heeft in zijn boekje over Paars, op pagina 84 en 85, geschreven dat hij de hele luchtmacht wilde opdoeken. Sobel, de Amerikaanse ambassadeur, is door Bush aangesteld om die tien miljard binnen te halen.''

[Het Parool:] Tien miljard?
[Oltmans:] "Ja, voor de Joint Strike Fighter. Dat je dat niet begrijpt
http://www.daanspeak.com/Fortuyn09.html

[ Bericht 9% gewijzigd door Resonancer op 16-08-2006 15:57:17 ]
Eisenhower1961.
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 16:03:58 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_40870872
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:51 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dien 'n klacht in, dat gedram over off topic altijd. DOE ER DAN WAT AAN i.p.v te miemen.

Versprekingen in vermeende complotten, net als Sobel, weet je nog?

Hij is directeur geweest van een aantal grote bedrijven en was een van de grootste fondsenwervers voor de Republikeinse Partij tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2000.
Hij was hoofd financiën in New Jersey tijdens de primaries en presidentscampagne van George W. Bush in 2000. Hij kende Bush overigens al; tijdens diens gouverneurschap vergezelde Sobel hem tijdens een informatieve reis door Israël.
Op 3 juli 2001 werd hij door inmiddels president Bush aangesteld als ambassadeur in Nederland.

Sobel was degene die met Fortuyn sprak 2 dagen voor zijn dood en later ontkende over de JSF te hebben gesproken.

Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:

'Pim Fortuyn heeft in zijn boekje over Paars, op pagina 84 en 85, geschreven dat hij de hele luchtmacht wilde opdoeken. Sobel, de Amerikaanse ambassadeur, is door Bush aangesteld om die tien miljard binnen te halen.''

[Het Parool:] Tien miljard?
[Oltmans:] "Ja, voor de Joint Strike Fighter. Dat je dat niet begrijpt
http://www.daanspeak.com/Fortuyn09.html
Nee je snapte het niet helemaal. Het was niet zo zeer dat ik ermee zit dat het offtopic gaat, maar N.S. demonstreerde straks een sterk staaltje van 'dit-is-off-topic-geblaat-agitatie' dus ik had verwacht hem hier ook wel te zien

Voor de rest vind ik het hele gedoe over Pim Fortuyn eigenlijk belachelijk. De gast is doodgeschoten door Volkert. Dat heel veel mensen daar blij mee waren is een bijkomstig effect, maar dat veel mensen het prettig vonden dat Fortuyn dood was wil niet direct betekenen er ook een conspiracy was.
pi_40871462
Als Pim Fortuyn door een moslim/ buitenlander was vermoord hadden we een burgeroorlog gehad.
Daarom heeft de bvd/aivd hem laten vermoorden door een blanke.
Een makkelijk te beinvloeden iemand.

En bijna alle politieke partijen waren heel blij met zijn dood. Ook de vvd.
Behalve de SP.
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn - Arthur Shopenhauer
  Moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 17:19:34 #74
16180 crew  CoolGuy
pi_40873316
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:23 schreef PantaRei het volgende:
Als Pim Fortuyn door een moslim/ buitenlander was vermoord hadden we een burgeroorlog gehad.

Behalve de SP.
Ik denk niet dat we dan een burgeroorlog hadden gehad. Ik weet ook niet hoe je denkt dat zo stellig te kunnen beweren. Ik denk dat het was gebleven bij de stemming van "zie je wel, weer zo'n k*tbuitenlander". Een hoop nieuws er omheen, net zoals nu het geval was, en dat was het dan.
pi_40873985
Pim Fortuyn werd door velen als de nieuwe messias gezien.

15 mei bevrijdingsdag.

Zijn partij zou de grootste partij worden in de peilingen.

Hoe snel vergeet men...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:43:34 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40874106
quote:
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:40 schreef PantaRei het volgende:

15 mei bevrijdingsdag.

Hoe snel vergeet men...
Zie ik hier frustratie ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_40891475
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zie ik hier frustratie ?
Complotten kunnen vrij fustrerend zijn, alhoewel de meeste glashelder in elkaar zitten
Het zijn niet de complotten die wel 's fustratie bij mij oproepen, dat zijn soms, heel soms,
de domme reactie's die deze theorieën oproepen, maar ieder zijn stijl en mening, moet kunnen.
quote:
topambtenaar bij het ministerie van binnenlandse zaken die bevestigt dat Fortuyn bij dat ministerie persoonlijk op bezoek is geweest met een verzoek om beveiliging. Het verzoek werd afgewezen, waarna Fortuyn zich 'gekwetst' voelde.
http://www.daanspeak.com/Fortuyn07.html
Ik had op het moment van Fortuyn geen enkele weet van deze zaken, weinig sympathie voor zijn beleid en handelswijzen op beleidsgebieden en nam hem daarom niet serieus.
Als ik nu kijk naar de financiële belangen en de consequenties van zijn beleid als hij Min. Pres. zou worden..
Stork, om er maar 's één te noemen en daar tegenover...de pelsdieren.....?
Nee ik gebruik die smiley niet, want het is nog steeds mogelijk dat het wel 'n éénmansactie was.
Dat beweerde justitie reeds na één uur.
quote:
Eerder had Dijkstal (VVD) zich afgevraagd 'of we zin hebben in een nieuwe martelaar'.
9-11 in het klein, laten we het gebeuren....?...gna...gna..
quote:
Voor mijn gevoel is lichtvaardig met de beveiliging van Pim Fortuyn omgesprongen', zegt Egbert Spierenburg, die gedurende negentien jaar hoofd Beveiliging Koninklijk Huis was
http://www.daanspeak.com/Fortuyn03.html
Zie wel 'n gelijkenis met die oude Colonels die beweren dat het Pentagon zelf achter 9-11 zit.
quote:
De kennelijke opluchting waarmee Paars ervan uitgaat dat de dader van de moord op Fortuyn een eenling is, zou het diepste wantrouwen moeten veroorzaken bij de jongens en meisjes van de pers. Maar de Nederlandse pers blinkt vooral uit in het aanschurken bij de macht, niet in machthebbers kritisch volgen. De moordenaar had één kogel over, gewoonte die alleen professionals zich eigen maken.
http://www.theovangogh.nl/RADIOC.html
bedtijd.
Eisenhower1961.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:32:05 #78
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40896902
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:40 schreef PantaRei het volgende:

15 mei bevrijdingsdag.

Hoe snel vergeet men...
Fortuyn had nooit de verkiezingsbeloften in zijn eentje waar kunnen maken. Na zijn heengaan hebben we allemaal mogen meemaken hoe zijn 'gedachtengoed' is opgepakt door een stel armoedzaaiers en opportunisten. Fortuyn heeft in feite nog geluk gehad dat hij de daad nooit bij het woord heeft hoeven voegen, anders was de ballon niet veel later uiteen gespat. Je kan wel de grootste worden met mooie beloften, maar als daar niets op volgt, wordt je even snel weer uitgespuugd.

Ik vermoed dat de grote politieke partijen helemaal niet bang zijn geweest voor Fortuyn c.s. De grootste slag die hem toegebracht had kunnen worden, was om hem daadwerkelijk vanuit zijn buiten-politieke oppositie een rol in het politieke bestel te geven. Lijkt me sowieso geen goede reden om de BVD/AIVD te verdenken van een moordaanslag. Crap, vrienden...grote cr...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:34:35 #79
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40896983
quote:

Behalve de SP.
Remember Theo van Gogh ? Vermoord door iemand die perfect aan het profiel van jouw 'buitenlander' voldoet. Heeft toch niet echt tot enige onlusten in Nederland geleid, of wel ?

Hoe weet jij dat trouwens, dat van die BVD/AIVD ?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:39:29 #80
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40897104
/off-topic/
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:51 schreef Resonancer het volgende:
Waarom zou hij er iets aan moeten doen. JIJ bent altijd diegene die met vage complottheorieen off-topic loopt te trollen. Lijkt me dat jij er zelf iets aan zou moeten doen, maar dat is vermoedelijk teveel gevraagd.

/off-topic/
1
2
3
<?php
*zet RESONANCER-filter 'on'*
?>
pi_40897127
Artikelen op geocities neem ik zowieso niet serieus.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:42:11 #82
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40897167
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:40 schreef frankium het volgende:
Artikelen op geocities neem ik zowieso niet serieus.
Neuh... maar DAANSPEAK schijnt toch wel de waarheid in pacht te hebben, gezien het aantal quotes in een aantal postings
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 10:55:12 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_40897540
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:39 schreef Circle het volgende:
/off-topic/
[..]

Waarom zou hij er iets aan moeten doen. JIJ bent altijd diegene die met vage complottheorieen off-topic loopt te trollen. Lijkt me dat jij er zelf iets aan zou moeten doen, maar dat is vermoedelijk teveel gevraagd.

/off-topic/
Laten we ons nou niet verlagen tot een ja/nee spelletje.

die code
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:03:31 #84
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40897816
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Laten we ons nou niet verlagen tot een ja/nee spelletje.

die code
Roger. Was ook mij allerlaatste post over dit.... tijd voor weer wat inhoudelijk werk
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 11:05:29 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_40897884
Wat me trouwens opvalt. Bij elke conspiracy komt de NWO om de hoek kijken. Bij elke ramp, hetzij natuurramp of een andere ramp, komt een conspiracy om de hoek kijken. En bij elke conspiracy is er een link naar de NWO.

Dus geen enkele ramp gebeurd spontaan, of is een eenmans- terroristische actie. Bij alles heeft die NWO een vinger in de pap. En niemand op de hele wereld die het doorheeft, behalve een select groepje mensen die weet door te dringen tot 'de waarheid'. Als die NWO zo machtig is, en alles kan controleren en regisseren, waarom overkomt 'jullie' dan niets? Immers, als ze zo krampachtig alles willen verbergen, dan moet het de NWO toch een doorn in het oog zijn dat er een paar mensen zijn die steeds achter hun plannen komen en 'de waarheid' op sites en fora posten?

En dit is, believe it or not...een serieuze vraag.
pi_40899369
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
Als die NWO zo machtig is, en alles kan controleren en regisseren, waarom overkomt 'jullie' dan niets? Immers, als ze zo krampachtig alles willen verbergen, dan moet het de NWO toch een doorn in het oog zijn dat er een paar mensen zijn die steeds achter hun plannen komen en 'de waarheid' op sites en fora posten?

En dit is, believe it or not...een serieuze vraag.
De NWO kan i.m.o. niet alles regisseren, verre van dat, zolang de massa zich maar niet teveel roert.

Maar doornen in hun oog zijn er genoeg:
Uhm, remember van Gogh? Ik heb hem hier al 'n paar keer gequote, n enkel bloggertje/postertje kan weinig aanrichten, maar zodra het iemand met veel lezers wordt.....
Want ja, ook de dood van Van Gogh roept bij mij veel vragen op, en niet alleen bij mij gelukkig.
quote:
Of veiligheidsdiensten en politie wisten inderdaad niet genoeg van Mohammed B. en begrepen niet hoe serieus de bedreigingen aan het adres van Theo waren. Dat zou betekenen dat wij Nederlanders beveiligd worden door een stelletje amateurs dat niet in staat is de feiten op een rijtje te krijgen en daarnaar te handelen.

Of minister Remkes, minister Donner en de AIVD kenden Mohammed B. wel degelijk, heel goed zelfs. Ze speelden een spel met hem, zijn de regie kwijt geraakt en hebben dat spel verloren. Dat verlies heeft Theo het leven gekost.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?ks-aivd.htm
je kunt i.m.o. zo Mohammed voor Volkert, En Theo door Pim lezen.
quote:
Josh Wolf, a 24-year-old freelance journalist, made headlines last week as the first known blogger to be thrown into federal prison for not cooperating with judiciary officials.
http://news.com.com/A+blo(...)-1030_3-6104485.html
quote:
Oltmans: "Nadat ik die fax had gestuurd, werd ik gebeld door een man uit Huizen. Die noemde zijn naam en telefoonnummer. 'U kunt bij de politie navragen wie ik ben, want ik ben zeer bekend. Ik wil u wel waarschuwen dat als u doorgaat de Amerikaanse ambassadeur te bestoken met faxen' - nou, ik had één fax gestuurd - 'en u zou naar Amerika gaan, dan komt u in een psychiatrische kliniek.' Letterlijk zei hij dat. 'En als u hier blijft, dan zou ik maar uitkijken, want dan krijgt u een kogel.'
Ach en zolang de AIVD ziet dat de Circle de Resonancer negeer mode heeft geactiveerd zullen ze zich over mij wel geen zorgen maken he?

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 17-08-2006 13:25:03 ]
Eisenhower1961.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 12:00:20 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_40899597
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De NWO kan i.m.o. niet alles regiseren, verre van dat, zolang de massa zich maar niet teveel roert.

Uhm, remember van Gogh? Ik heb hem hier al 'n paar keer gequote, n enkel bloggertje/postertje kan weinig aanrichten, maar zodra het iemand met veel lezers wordt.....
Want ja, ook de dood van Van Gogh roept bij mij veel vragen op, en niet alleen bij mij gelukkig.
[..]

[..]

[..]

Ach en zolang de AIVD ziet dat de Circle de Resonancer negeer mode heeft geactiveerd zullen ze zich over mij wel geen zorgen maken he?
Ik denk dat de AIVD en welke ander organisatie, incl. de NWO zich hoe dan ook niet zo druk maakt over jou
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 12:33:50 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_40900853
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De NWO kan i.m.o. niet alles regiseren, verre van dat, zolang de massa zich maar niet teveel roert.

[..]

[..]

[..]

Trouwens...zodra het iemand met veel lezers wordt? dan wat, dan interesseert het de NWO wel? Dan wordt er wel actie ondernomen? Waarom kunnen Alex Jones, David Icke en consorten dan nog steeds hun verhalen verkondigen? Die hebben toch veel lezers/volgelingen, maar daar gebeurd ook niets mee. Ze zijn er nog steeds, terwijl die toch de NWO ook wel doorhebben en zo?
pi_40901970
quote:
De kennelijke opluchting waarmee Paars ervan uitgaat dat de dader van de moord op Fortuyn een eenling is, zou het diepste wantrouwen moeten veroorzaken bij de jongens en meisjes van de pers.
Tja jongens het blijft een ingewikkelde kwestie...
pi_40902266
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:00 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat de AIVD en welke ander organisatie, incl. de NWO zich hoe dan ook niet zo druk maakt over jou
Helemaal mee eens, wie weet wordt het anders als ik in de 2de kamer zit.

Een reactie op je volgende post. De NWO kan meerdere dingen doen, n hetze tegen types als Alex Jones beginnen, maar misschien maakt dat wel mensen wakker, dus beter de boel negeren.
Maar ook Alex is al 's gearesteerd hoor:
quote:
Alex Jones and his team were detained by Canadian immigration on orders of the Bilderberg Group for a 15 hour nightmare of interrogation, accusations and threats of arrests in anticipation of the conference in Ottawa which starts today.
http://www.infowars.com/articles/nwo/alex_detained.htm
En nog 1 x.
quote:
When George W. Bush Had Alex Jones Arrested For Asking A Question
http://www.prisonplanet.c(...)06askingquestion.htm
Als er dan toch 'n bekend iemand (Sheen) wel door de bubbel heen prikt en de mainstream media bereikt, dan begint het propaganda offensief om de boodschapper in discrediet te brengen m.b.v. zaken die niks met het onderwerp dat die persoon aankaartte te maken hebben.
Eisenhower1961.
pi_40907091
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:20 schreef Resonancer het volgende:

Als er dan toch 'n bekend iemand (Sheen) wel door de bubbel heen prikt en de mainstream media bereikt, dan begint het propaganda offensief om de boodschapper in discrediet te brengen m.b.v. zaken die niks met het onderwerp dat die persoon aankaartte te maken hebben.
mja, zo gaat het er wel aan toe in deze wakkere wereld
pi_40961247
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:34 schreef Circle het volgende:

[..]

Remember Theo van Gogh ? Vermoord door iemand die perfect aan het profiel van jouw 'buitenlander' voldoet. Heeft toch niet echt tot enige onlusten in Nederland geleid, of wel ?

Hoe weet jij dat trouwens, dat van die BVD/AIVD ?
Ik weet dat niet, maar heb hele sterke vermoedens.

Theo van Gogh was niet de nieuwe messias, de bevrijder die Pim Fortuyn was.
Hij is vermoord toen Pim allang dood was, de hype allang weg was.

En misschien was er ook geen burgeroorlog gekomen als de moordenaar van Pim Fortuyn een buitenlander was geweest.
Maar liet de bvd hem uit voorzorg vermoorden.
De kans op een burgeroorlog was namelijk heel groot.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:09:49 #93
16180 crew  CoolGuy
pi_40965641
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:09 schreef PantaRei het volgende:

[..]

Ik weet dat niet, maar heb hele sterke vermoedens.

Theo van Gogh was niet de nieuwe messias, de bevrijder die Pim Fortuyn was.
Hij is vermoord toen Pim allang dood was, de hype allang weg was.

En misschien was er ook geen burgeroorlog gekomen als de moordenaar van Pim Fortuyn een buitenlander was geweest.
Maar liet de bvd hem uit voorzorg vermoorden.
De kans op een burgeroorlog was namelijk heel groot.
Wat een onzin. Er was gewoon geen burgeroorlog gekomen. Daar zijn nederlanders te nuchter voor.
pi_40966849
Wat ook iemand zij dat je iemand makkelijk op 600 meter kan uitschakelen, dat klopt, maar wanneer dat zou gebeuren en er zou natuurlijk niemand gepakt worden, dan zou iedereen de overheid en elite aanwijzen als dader.
(dat zie je heel duidelijk in de zaak Seveke die man is uit het niets neergeschoten en er is geen dader gevonden en iedereen wijst naar de overheid. Maar Seveke is 1 of andere stakker waar niemand wat om geeft dus die kan je wel op zo'n lompe manier wegschieten.
Bij een politiekemessias als Fortuyn had dat radicale spanningen en onrust onder de bevolking met zich mee gebracht, met andere woorden; iedereen was dan het vertrouwen in de overheid kwijt geraakt)

Nee Fortuyn moest op een hele slimme manier neergelegd worden zodat de gemiddelde burger zou denken dat het case closed is.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:00:23 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_40966901
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:57 schreef JohnDope het volgende:
Wat ook iemand zij dat je iemand makkelijk op 600 meter kan uitschakelen, dat klopt, maar wanneer dat zou gebeuren en er zou natuurlijk niemand gepakt worden, dan zou iedereen de overheid en elite aanwijzen als dader.
(dat zie je heel duidelijk in de zaak Seveke die man is uit het niets neergeschoten en er is geen dader gevonden en iedereen wijst naar de overheid. Maar Seveke is 1 of andere stakker waar niemand wat om geeft dus die kan je wel op zo'n manier wegschieten.
Bij een politiekemessias als Fortuyn had dat radicale spanningen met zich mee gebracht)

Nee Fortuyn moest op een hele slimme manier neergelegd worden zodat de gemiddelde burger zou denken dat het case closed is.
Oh dus Seveke is ook i.o.v. de overheid vermoord nu al? Wat een geluk dat we jou hebben die ons precies kan vertellen wat er EIGENLIJK aan de hand is
pi_40966921
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh dus Seveke is ook i.o.v. de overheid vermoord nu al? Wat een geluk dat we jou hebben die ons precies kan vertellen wat er EIGENLIJK aan de hand is
nee al die hippies wijzen naar de overheid. Mij maakt het niet uit door wie die man is neergelegd.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:09:12 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_40967122
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee al die hippies wijzen naar de overheid. Mij maakt het niet uit door wie die man is neergelegd.
Kijk, en dat is hoe de meeste mensen denken. Het is wel erg en zo, maar niemand kan zich echt HEEL erg druk maken dat ie vermoord is. Zelfde bij Fortuyn. Mensen vonden het heel erg en zo, maar lang niet zo erg dat een burgeroorlog op handen was.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:14:17 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40967251
even meekijken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40967986
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, en dat is hoe de meeste mensen denken. Het is wel erg en zo, maar niemand kan zich echt HEEL erg druk maken dat ie vermoord is. Zelfde bij Fortuyn. Mensen vonden het heel erg en zo, maar lang niet zo erg dat een burgeroorlog op handen was.
Seveke had een paar krakers die om hem gaven, wanneer die man op een dubieuze manier het leven laat (zoals is gebeurd: schutter nooit gevonden) dan zijn er een paar krakers radicaal ontevreden, dat is niet iets om als overheid van wakker te liggen. (zo'n geintje hadden ze nooit bij Fortuyn kunnen flikken).

Maar wanneer een PolitiekeMessias wordt weggeschoten, een echte man van het Volk en dat zou op afstand gebeuren (en dader nooit gevonden) dan was het een ongekend zooitje geworden hier, dat wil je gewoon niet weten. 1 grote crisis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')