abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:20:25 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_21573986
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:18 schreef Morwen het volgende:

[..]

Lekker duidelijk
Veel duidelijker kan ik niet worden zonder traumatische droomervaringen op te roepen . Laten we het er maar op houden dat het leuk begint maar dat alles veranderd als ik eenmaal bezig ben .
quote:
Enne, je mist wat, hoor (alhoewel, dat wat je niet kent kan je ook niet missen natuurlijk ).
Jaja, het is wel lekker verder, alleen moet ik dan m'n ogen dicht houden .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 10:20:58 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_21573992
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 06:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

je hebt toch geen kanarie pietje of goudvissen in je slaapkamer he
Ik blijf gewoon liggen in de echte wereld, tsk .
Vrijheid
pi_21574338
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Veel duidelijker kan ik niet worden zonder traumatische droomervaringen op te roepen . Laten we het er maar op houden dat het leuk begint maar dat alles veranderd als ik eenmaal bezig ben .
[..]

Jaja, het is wel lekker verder, alleen moet ik dan m'n ogen dicht houden .
OMG, waarom denk ik nu ineens aan een afgrijselijk trolachtig wezen

Ik kan me overigens helemaal geen lichaam of gezicht herinneren, alleen een hele sterke mooie liefdevolle "aanwezigheid" die een soort van in me kroop

Jouw droom lijkt meer op een sexuele nachtmerrie en was, denk ik, niet lucide. Een echt lucide droom verloopt (en belangrijker nog: eindigt) precies zoals jij dat wenst.

* Morwen geeft Jogy een virtuele aai over den bol en wenst hem mooie dromen toe
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:08:05 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_21574694
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:45 schreef Morwen het volgende:

[..]

OMG, waarom denk ik nu ineens aan een afgrijselijk trolachtig wezen
Zoiets inderdaad, of mensen die ik ken en niet wil kennen op die manier, dat ook
quote:
Ik kan me overigens helemaal geen lichaam of gezicht herinneren, alleen een hele sterke mooie liefdevolle "aanwezigheid" die een soort van in me kroop
Klinkt wel mooi inderdaad
quote:
Jouw droom lijkt meer op een sexuele nachtmerrie en was, denk ik, niet lucide. Een echt lucide droom verloopt (en belangrijker nog: eindigt) precies zoals jij dat wenst.
Ik ben denk ik zo'n 80% lucide, behalve dus met dat soort dingen , voor de rest kan ik het allemaal redelijk sturen.

Met m'n ogen knipperen om wakker te worden, naar een andere droom vliegen als het me niet boeit, weten dat ik toch wel ga winnen als ik ga vechten oid of andere zaken. altijd leuk .
quote:
* jogy geeft Jogy een virtuele aai over den bol en wenst hem mooie dromen toe

Bedankt .
Vrijheid
pi_21585768
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben denk ik zo'n 80% lucide, behalve dus met dat soort dingen , voor de rest kan ik het allemaal redelijk sturen.
Raar dat sex niet wil lukken. . Zou het te heftig/emotioneel zijn misschien? Wat zijn de andere dingen die niet willen lukken? Ook emotionele dingen toevallig?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 07:32:34 #135
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21593947
ik zat net even te denken over dat , niet met ogen zien gedoe....
(heb ik ook al tijden over gedacht eigenlijk , en ben er ook mee eens dat je niet met je ogen ziet.

men denkt met je hersennen , maar de hersennen zijn niet hetgeen dat de droom echt beleefd , het stelt de droom nieteens samen.
er blijft iets over , en dat heet de pulse
de electrische pulse die door de hersennen gaat , die door het lichaam gaat om het lichaam te doen bewegen) die door de lucht gaat , en door het hele universum , noem het maar de ziel , of god.
of , bewustzijn... juist ja , bewust-zijn.

beetje offtopic , en ook weer niet.

want wat maakt een droom lucide , het bewust zijn.

en wat nu als hetgeen dat ziet zowel in dromen , als in de *weet je het zeker?* echte , wereld.
de pulse , het bewustzijn is...
hetgeen dat alles aandrijft , hetgeen wat je in essentie bent?
waar is de bron , ik vraag me af of men er wel eens over nadenkt.

ik geloof dus dat dit het bewijs voor oneindigheid , en verbond met het al is.
die electrische pulse , daar zit alles in , elk detail , elk stukje info , alles , een totaal samenzijn van alle informatie en bewust-zijn van elk levend of niet levend wezen op deze planeet , op elke planeet , in het hele al wat is.
alles wat is , is die pulse , letterlijk en figuurlijk.
en wat niets is , is alles wat niets is.
dus hetzelfde.

ik kan niet dieper gaan , ik denk dat ik nu even zo helder kan denken weer .....omdat ik nu ga slapen , en altijd voor het slapen , ben ik anders , ben ik opener , ben ik bewuster , ben ik half al in lucide.
weltrusten
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 13:49:34 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_21597608
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:35 schreef MUUS het volgende:

[..]

Raar dat sex niet wil lukken. . Zou het te heftig/emotioneel zijn misschien? Wat zijn de andere dingen die niet willen lukken? Ook emotionele dingen toevallig?
Nee, voor de rest wil het weleens niet lukken om een auto te rijden, gewoon te vliegen hoe ik wil vliegen of dingen in die geest, maar dat is niet altijd het geval. Ik denk dat het eerder het geval is dat ik in mijn droom al bang ben dat het misgaat, en viola, het gaat mis. Ik moet het gewoon niet zo graag willen denk ik .
Vrijheid
pi_25376808
Een paar jaar geleden ontstond de interesse voor lucide dromen. Ik kocht wat boeken over het onderwerp en ik heb toendertijd meerdere lucide dromen mogen beleven.

Langzaam zakte de interesse weer, maar ik kwam gister die boeken achterin mijn boekenkast weer tegen. En ik heb besloten de interesse weer nieuw leven in te blazen, om weer lucide dromen te krijgen.
pi_25380465
ik heb een paar dagen geleden een bizarre nacht gehad....precies om het uur werd ik (na halve minuut slaapverlamming) wakker uit een hele intense droom over mieren en duizendpoten ...alleen visueel....

te bizar voor woorden,
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_25868779
Ik ben ook bezig met de training tot lucid dreamer
pi_25869292
Even een vraagje, het is eigenlijk enorm indrukwekkend, zo'n lucide droom idee. Op de één of andere manier weet je precies dat je droomt, maar toch ervaar je het als echt. Hoe kan dat? Hierboven las ik een ervaring van iemand met vliegen die zelfs het gevoel van een supersnelle duikvlucht realistisch kon ervaren. Ik bedoel, hoe kunnen dingen zo echt lijken, terwijl je ze nog nooit zelf hebt meegemaakt?

Het lijkt bijna alsof alles wat je niet mee hebt gemaakt als het ware in ieder mens toch aanwezig is, alsof de realiteit zoals wij die buiten onze slaap ervaren niet meer is dan een projectie van ons onderbewuste.
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:02:03 #141
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_25884561
Erg late reactie, maar goed: Morwen hoe krijg je dan zon seksuele ervaring in een droom? Ik heb weleens wat geprobeerd met droommeiden, maar die werken niet echt mee. Blijven zeg maar liggen als een soort van opblaaspoppen. En dat is niet echt opwindend.

En heeft er verder iemand tips over hoe je van locatie kan veranderen naar een gewenste locatie/situatie in zon droom? Dat wil ik namelijk ook nog uitproberen.
pi_25895122
Ik had laatst een vage droom.. Ik kan al redelijk lang (zo 5 jaar) herkennen dat ik droom, en vervolgens vliegen. Dit doe ik dan op een soort zwemmende manier. Maar laatst dacht ik bij mezelf dat dit sneller moest en zonder beweging (als een soort superman zegmaar). Dus ik concentreerde me heel erg maar er gebeurde niets. Vervolgens heb ik in me droom me ogen dicht gedaan om me beter te concentreren. Ik voelde op een gegeven moment dat ik opsteeg (langzaam) en toen krachtig vertrok ... het gevoel was levensecht (voor zover ik denk dat het aanvoeld , allemaal wind om me heen, me haren wapperen enz..
toen ik het wilde zien lukte dit me niet ... ik kreeg me ogen niet open. Uiteindelijk werd ik wakker in het donker zonder dekens om me heen, met het raam wijd open met een zachte wind (uit het raam dus)..

toen ik wilde opstaan lukte dit niet goed, en ook me stem had ik niet onder controle, er zat een soort demper op. Vervolgens heb ik me wekker gepakt van me nachtkastje en deze naar de grond gegooit, om het gevoel te krijgen dat ik wel echt wakker was. Het was onderhand echt keihard gaan waaien en ik raakte voor het eerst sinds lange tijd weer in paniek. Uiteindelijk lukte me het om iets te zeggen.. en had ik denk ik zo 5 minuten nodig om te beseffen dat ik echt wakker was geworden. Ik voelde me gewoon goed genaaid door me eigen gedachtes
pi_25906309
Pandoradoos, dat is volgens mij een slaapverlamming en wat ik ervan begrepen heb, komt dat door het volgende. Als je in REM-slaap verkeert, is je lichaam totaal verlamd. Wanneer je vanuit een REM-slaap plotseling wakker wordt, dan hebben je hersenen tijd nodig om de spiersignalen weer te activeren en daardoor kun je een tijdje verlamd zijn: niet kunnen spreken, niet kunnen bewegen, niet de ogen kunnen openen enzovoort... soms één of meer van die dingen, soms al die dingen.
pi_25906339
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:02 schreef cyber_rebel het volgende:
En heeft er verder iemand tips over hoe je van locatie kan veranderen naar een gewenste locatie/situatie in zon droom? Dat wil ik namelijk ook nog uitproberen.
Ik heb twee technieken gelezen. De eerste techniek is 'spinning'. Je moet dan heel hard rond gaan draaien om je eigen as en zo je die nieuwe omgeving voorstellen. Als je dan tot stilstand komt, ben je in die omgeving.

De tweede techniek is het oproepen van een deur in de huidige omgeving en je voorstellen dat achter die deur die nieuwe omgeving zit. Als je dan door die deur gaat, kom je in die nieuwe omgeving.
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:52:35 #145
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_25912589
Hey bedankt ik zal het proberen als ik weer zon droom heb.

eens kijken of ik in de playboy mansion kan komen
  vrijdag 1 april 2005 @ 22:07:42 #146
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_25918188
geen idee hoe ik lucide word. vroeger zei ik, terwijl ik in bed lag met ogen dicht, een paar keer "ik ga vanacht lucide dromen". stuk of 5 keer achter elkaar. ook nam ik iets in mijn gedachten, een symbool of wat dan ook. zodra die verscheen wist ik dat ik droomde.

nu laat ik mijn dromen gewoon hun gang gaan en grijp ik alleen in op momenten zoals; stel ik val van een berg en je krijgt dat gevoel dat je lichaam beneden is en je maag er nog boven. dan zweef ik gewoon rustig naar beneden of vlieg trug naar boven.

heb heel veel sexuele dromen en ze zijn verdomd realistisch, de geur en smaak en alles. een paar keer kwam er een meid in voor die ik nog nooit ontmoet had. binnen een maand ontmoette ik haar.

tegenwoordig droom ik bijna altijd lucide, tenzij ik een visioen interventie heb of regressie naar vorige levens heb.

is ook wel interesant om als een krijgsheer veldslagen mee te maken in middeleeuwse tijden. of als een samurai uit feudal japan deel uit te maken van een revolutie. of gewoon heel rustgevend als een chinees meisje bloemschikken.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_25918886
Enyalius, wil je beweren dat jij via je lucide dromen in de toekomst kunt kijken en ook daadwerkelijk later dat toekomstbeeld bevestigd krijgt?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:31:50 #148
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_25935700
Vanochtend had ik een lucide droom en heb meteen geprobeerd om naar een bibliotheek te gaan door de draai techniek. Het lukte idd om van plaats te wisselen alleen kwam ik in een soort van vervuilde en verlaten fabriek. Droom hield ook snel op dus heb verder niet meer kunnen proberen.

En ja Fuifduif volgens mij beweert hij dat. Ik geloof dat hij daar eerder in een ander topic wat meer over gezegd heeft.
  zondag 3 april 2005 @ 12:39:18 #149
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_25950318
Ik heb me zeker 2 jaar aangemeld om de topics op fok! over dit onderwerp
Ik ga zeker weer proberen lucide te worden, want mijn interesse is nu heel lang opgehouden, dus voorlopig ben ik weer actief hier
Wie weet die site ookalweer van dat lucide dromen leren? [iets met xx4all ofzo]
http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
pi_25956159
I love lucid dreaming topics ^^ blij om weer eentje tegen te komen ^^ !!

Ik heb ook altijd lucide dromen, ik kan me niet herinneren de laatste keer dat ik gewoon een 'normale' droom heb gehad. Ik kan mijn dromen nauwelijks dromen noemen, want ik doe echt vreemde dingen. Soms laat ik nog mijn droom de vrije loop gaan, en dat ik bewust doorheen kom en dan 'meespeel' in het verhaal, maar andere keren raak in totaal lucid... en dan worden mijn dromen ook echt heel helder en duidelijk. Ik ervaar gewoon alles zoals in het echt, maar ik kijk wel uit want ik wil niet te ver gaan . (long story...)
Soms weet ik ook echt niet wat ik moet doen in mijn dromen. Ik kan me zelfs gaan vervelen... lol.
Ik vraag me af of iemand weet wat dit is --> ik heb dit twee of drie keer gehad dat ik zo bewust werd van mijn dromen dat ik in zo'n rare plek terechtkwam. Mijn droom vervaagde voor mijn ogen (ogen? hehe) en stond ik opeens in zo'n zwarte leegte. Het leek net alsof het aan het regenen was... ik keek zo naar boven en zag een soort van lucht (maar dan niet... heel vreemd) met wolken en een soort van licht. Het is moeilijk om uit te leggen, twas echt vreemd.

Iemand (BaajGuardian?) zei hier ook dat ze astraal gingen en niet meer droomden. Hoe ervaar je dat? Ben je nooit rare dingen tegengekomen tijdens je reizen... en wat ga je dan allemaal doen?
pi_25980750
Ik heb me hier een jaar of twee geleden heel erg mee bezig gehouden, toen werd ik me ook al wat meer bewuster, ook met vliegdromen. Die zijn geweldig .
Vaak had ik wel dat ik snel wakker werd als ik me ervan bewust werd dat ik droomde. Of dat ik in een droom aan het bedenken was dat ik weer eens op moest letten of ik misschien aan het dromen was.
De laatste tijd heb ik weer wat meer realistische en heldere, maar tegelijk ook bizarre dromen. Vandaag weer begonnen met opschrijven, en als ik er dan over nadenk, dan ontdek ik ook gelijk weer veel meer in die droom dan ik in eerste instantie zou denken.

Ik ben er overigens ook van overtuigd dat dromen heel erg belangrijk zijn, maar dat de meeste van ons er gewoon geen of niet genoeg waarde aan hechten om ze serieus te nemen of om erover na te denken.
Of we zouden het wel willen, maar we hebben er gewoon simpelweg een te druk leven, of nemen er geen tijd voor, niet om dromen op te schrijven en niet om erover na te denken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25984955
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:39 schreef ICTservice het volgende:
Ik heb me zeker 2 jaar aangemeld om de topics op fok! over dit onderwerp
Ik ga zeker weer proberen lucide te worden, want mijn interesse is nu heel lang opgehouden, dus voorlopig ben ik weer actief hier
Wie weet die site ookalweer van dat lucide dromen leren? [iets met xx4all ofzo]
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html

Erg interessant onderwerp....ik ga het zeker proberen
Children of the night. What music they make.
pi_26001693
Even een vraag van Xalon00bis: Hoe kan ik lucide dromen?

Ik heb het 1 x meegemaakt, ik was gewoon rond mijn huis, ALLES precies hetzelfde, maar ik kon door de buurt heen zappen
Dus ik blij overal heen zappen, ik sta binnen bij mij in huis en schrik ineens keihard wakker

Later dacht ik ineens: WTF heb ik nou weer gedroomd, kan toch nooit?

Hoe krijg ik dat voor elkaar
Tis wel keicool, ik wil het graag leren
pi_26001940
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
pi_26023084
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:01 schreef Xalopalyps het volgende:
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
Een heleboel sites!

pi_26024940
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:12 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een heleboel sites!

Waarom gebruik jij altijd die smiley
Lambo of Rekt
pi_26025041
Ik heb vannacht lucide gedroomd was wel cool, ik was op een een of ander grasveld, een 1 of ander feest, best vaag, maar was echt keicool, allemaal dingens uitgehaald

Hoe droomde ik het?
Voordat ik in slaap viel heb ik een tijd aan lucide dromen liggen denken en me proberen wakker te houden terwijl ik in slaap viel, zodat ik nog bewust was, maar wle droomde, en het werkte
pi_26025888
Bikkel!

De laatste keren vergeet ik mn dromen

Da;s wel jammer
pi_26032495
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
Who knew?
pi_26032777
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:39 schreef washandje het volgende:
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
Je moet het niet forceren.. maar gewoon rustig proberen.. het gebeurd vast wel een keer..
In principe heb je het volgens mij altijd, maar vergeet je het altijd weer..

Maar teminste ik had gisater ook maar geluk dat het me ineens lukte.. hopelijk vannacht weer!
pi_26044429
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waarom gebruik jij altijd die smiley
Waarom niet?

donderdag 7 april 2005 @ 13:11:29 #162
51748 H4ze
wait...what?
pi_26045923
Ja lucide dromen..cool Ik ben nu op het punt dat ik elke dag, als ik wakker word, m'n droom kan herinneren. Vorige week was 't geloof ik bijna gelukt. Ik voelde mezelf wegzakken, en m'n bewustzijn zakte mee. Maar op een gegeven moment schrok ik toch weer wakker.

Ik heb trouwens een Lucid Dreaming cd gedownload. Das best grappig, verhaaltjes van mensen die lucide dromen enzo
*BURP*
  donderdag 7 april 2005 @ 13:58:28 #163
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_26047031
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
Wish yo'momma was this smart.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:04:33 #164
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_26047190
toevoeging Ik had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Wish yo'momma was this smart.
pi_26048796
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
freaky
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_26050846
Ik slaap altijd op mn rug.

Wel vervelend is dat ik altijd na minstens een half uur slaap nadat ik in bed lig.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:12:09 #167
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_26060247
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:04 schreef Koekjesbeest het volgende:
toevoeging Ik had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen. Het is best raar, maar ik kan dan hoog springen en zweven (weinig zwaartekracht), maar echt vliegen is me maar een paar keer gelukt
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_26072450
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:12 schreef Siriusje het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen.
Ik wel.

pi_26073846
Het zijn teveel posts om ze door te lezen, ik weet dan ook niet precies wat lucide dromen inhoudt, maar wat ik vroeger had (toen ik ~8 jaar was).
Ik had steeds een terugkomende droom, steeds hetzelfde, en in mijn droom wist ik gewoon van 'Pff, ik ben alweer aan het dromen'.

Hoe komt dit en hoe noemen ze het ? Steeds dezelfde terugkomende dromen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_26076137
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26076376
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:11 schreef spacemangraig het volgende:
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
pi_26076611
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
als ik echt 100% lucide word, lost mijn hele dream scenery op ....en zweef ik een een zwart niets..."the void"

vanuit hier kan ik me ergens materialiseren meestal door naar mijn handen te staren
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')