quote:Wat een belachelijke en simplistische man is die Kofi Annan toch geworden. Die man heeft het helemaal voor me me afgedaan, wat snapt die man niet aan de woorden sociale zekerheid. Of aan de vergrijzing voor je uitschuiven. Of de andere enorme problemen dat migratie met zich meebrengt. Deze man moet direct met pensioen, want zulke zwaar belachelijk uitspraken zie je zo'n hoge pief niet snel doen. Hij kan schijnbaar totaal niet nadenken als je zulke belachelijke uitspraken doet.
Kofi Annan ontvangt Sacharovprijs 2003BRUSSEL (ANP) - Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties heeft donderdag in het Europees parlement te Brussel de Sacharovprijs 2003 in ontvangst genomen. Kofi Annan had voor de gelegenheid gewonde medewerkers meegenomen, evenals nabestaanden van omgekomen collega's.
De jaarlijkse prijs was door het europarlement toegekend aan de Verenigde Naties, als eerbetoon aan medewerkers die zijn omgekomen of verwond bij hun streven naar vrede Bij een aanslag op het VN-kantoor in Bagdad vielen in augustus 22 doden, onder wie VN-gezant Sergio Vieira de Mello. Honderd mensen raakten gewond.
Kofi Annan zei diep geroerd te zijn dat de omgekomen medewerkers worden geëerd met de prijs. ,,Ik ben trots de prijs te mogen aannemen in hun nagedachtenis'', zei de VN-topman. Hij zei dat de Verenigde Naties nog steeds de wonden draagt van de aanslag. ,,Maar we zijn vastberadener dan ooit en waarderen de solidariteit van vrienden zoals het Europees parlement.''
Immigranten
Kofi Annan greep de gelegenheid aan om op te komen voor immigranten. In navolging van VN-topman Lubbers wil hij dat de Europese Unie meer immigranten toelaat. In de wereld zijn nog veel mensen op de vlucht voor verdrukking, zei de Kofi Annan. Bovendien heeft Europa de immigranten nodig om het werk te doen: de eigen bevolking neemt immers af.Integratieproblemen mogen volgens hem niet in de weg staan van de immigratie.Dat de Verenigde Naties de Sacharovprijs zou krijgen, was in oktober al bekendgemaakt. Het Europees parlement reikt de prijs jaarlijks uit aan personen of instellingen die zich sterk maken voor de vrijheid van denken. Eerdere winnaars waren onder anderen de Zuid-Afrikaanse apartheidsbestrijder Nelson Mandela (1988) en Xanana Gusmao, president van Oost-Timor (1999).
Dus zo dom is het echt niet wat hij zegt.
Laat hem zich hard maken voor het met harde hand (of de dreiging ervan) verweideren van die figuren die voor de onderdrukking zorgen, dan hoeft er niemand meer te vluchten ... maja dan zal die moeten werken voor zijn centje$$$
uiteindelijk was het toch Amerikaanse druk (en niet die van de VN) die Charles Taylor hebben doen aftreden zonder een schot te lossen, dat had de VN ook kunnen doen als die daar niet te lui voor was
quote:Er is amper werk man...?
Op donderdag 29 januari 2004 17:54 schreef PLAE@ het volgende:
sorry TS. Maar het is toch bij iedereen bekend dat we weer veel gastarbeiders nodig zullen hebben willen we in jou pensioentje kunnen voorzien?Dus zo dom is het echt niet wat hij zegt.
Maak je je zo druk omdat hij iets genuanceerds over immigratie zegt? Hij heeft gelijk dat in de wereld nog veel mensen in de verdrukking zetten en we mensen nodig hebben voor het werk, wil je dat tegenspreken dan?
quote:Ha, zo simplistisch is pberends zelfs niet. Nooit van sociale zekerheid in Nederland gehoord:
sorry TS. Maar het is toch bij iedereen bekend dat we weer veel gastarbeiders nodig zullen hebben willen we in jou pensioentje kunnen voorzien?Dus zo dom is het echt niet wat hij zegt.
quote:Dat heeft hij wel - juist daarom? Wat wil je dan zeggen met je sociale zekerheid?
Op donderdag 29 januari 2004 17:59 schreef pberends het volgende:[..]
Ha, zo simplistisch is pberends zelfs niet. Nooit van sociale zekerheid in Nederland gehoord:
![]()
![]()
quote:Ligt eraan op welk niveau je het bekijkt: jij bekijkt het lokaal, Kofi Annan bekijkt het globaler. Volgens zijn visie trek je dan een grotere groep mensen 'omhoog', ten koste van een kleinere groep mensen. Uiteindelijk krijg je dan een gelijkmatigere verdeling van inkomen over de gehele wereldbevolking: de Lorenzcurve wordt dan wat rechter.
Op donderdag 29 januari 2004 17:48 schreef pberends het volgende:[..]
Wat een belachelijke en simplistische man is die Kofi Annan toch geworden. Die man heeft het helemaal voor me me afgedaan, wat snapt die man niet aan de woorden sociale zekerheid. Of aan de vergrijzing voor je uitschuiven. Of de andere enorme problemen dat migratie met zich meebrengt. Deze man moet direct met pensioen, want zulke zwaar belachelijk uitspraken zie je zo'n hoge pief niet snel doen. Hij kan schijnbaar totaal niet nadenken als je zulke belachelijke uitspraken doet.
quote:Als je je pensioen wilt onderhouden moeten er juist minder migranten komen. Die vreten teveel sociale zekerheid op en kunnen de pensioentjes minder goed betaald worden. Dus die beredenering van Annan en jezelf is volkomen ridicuul en van de zotte.
Op donderdag 29 januari 2004 17:59 schreef pberends het volgende:[..]
Ha, zo simplistisch is pberends zelfs niet. Nooit van sociale zekerheid in Nederland gehoord:
![]()
![]()
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:00 schreef Omkron het volgende:
Kofi annan is een grote clown.. Krijg iedere keer kotsneigingen als ik die vent op tv zie.. Grote scheinhijl..
Voorbeeldje?
quote:Mijn God wat een totale onzin. Zit die beredenering in het onderwijs dat iedereen er zonder na te denken in geloofd ofzo?
Op donderdag 29 januari 2004 18:02 schreef ODF het volgende:
Annan heeft groot gelijk, wij hebben hier zometeen meer slaven nodig om onze oude dag prettig te laten verlopen.
quote:Huilie!
Op donderdag 29 januari 2004 18:01 schreef pberends het volgende:[..]
idd een scheinheilige moraalridder. Hij zit toch altijd maar in het vliegtuig en in hotels kaviaar te vreten en zit nooit langs een turk in de bus.
quote:Mijn uitspraak was ook bedoeld als grote onzin, ik ben het dus niet eens met Annan.
Op donderdag 29 januari 2004 18:03 schreef pberends het volgende:Mijn God wat een totale onzin. Zit die beredenering in het onderwijs dat iedereen er zonder na te denken in geloofd ofzo?
quote:Ik dacht al, mijn fout.
Op donderdag 29 januari 2004 18:08 schreef ODF het volgende:[..]
Mijn uitspraak was ook bedoeld als grote onzin, ik ben het dus niet eens met Annan.
Wij moeten onze grenzen dus helemaal openzetten en elke immigrant binnenlaten en zo binnen 100 jaar ervoor zorgen dat de blanke bevolking in de minderheid is in Europa. Dacht het niet.
quote:Uuh...in de eerste plaats is er al veel te weinig werk voor de mensen die nu al hier zijn. Het aantal werkelozen is schrikbarend hoog. Niemand zit te wachten op nog meer werkelozen.
sorry TS. Maar het is toch bij iedereen bekend dat we weer veel gastarbeiders nodig zullen hebben willen we in jou pensioentje kunnen voorzien?
Dus zo dom is het echt niet wat hij zegt.
bron: Trouw januari 2004
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 29-01-2004 22:56]
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:15 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Uuh...in de eerste plaats is er al veel te weinig werk voor de mensen die nu al hier zijn. Het aantal werkelozen is schrikbarend hoog. Niemand zit te wachten op nog meer werkelozen.
Daarbij komt nog dat het percentage allochtonen met een uitkering zo hoog is dat de "gastarbeiders" ipv de vergrijzing te compenseren het probleem juist gigantisch verergeren.
Er zijn vorig jaar meerdere onderzoeken geweest over de invloed van "gastarbeiders" in ons land en de uitkomst daarvan was vrij unaniem: Het is geen bron van inkomsten, maar van uitgaven.
quote:Echte bull. Als je de timmerlieden en stuk-a-doors vervangt door robots, heb je het probleem ook opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |