Elitair gezeik, als we jouw soort mogen geloven moeten we terug naar de middeleeuwen waarin iedereen zelf brood bakte, worst droogde, kruiden mixte en beesten slachtte.quote:Op woensdag 28 januari 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Pesto alleen zelfgemaakt en vers, uit potjes is het daarmee vergeleken smerige smeer
ja dat jij nu van de potjes generatie bent daar kunnen wij hier ook niet veel aandoen. het zal je smaak niet ten goede komen! Ik koop zelf ook zo weinig mogelijk potjes sauzen e.d.quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:11 schreef Lestat het volgende:
[..]
Elitair gezeik, als we jouw soort mogen geloven moeten we terug naar de middeleeuwen waarin iedereen zelf brood bakte, worst droogde, kruiden mixte en beesten slachtte.
Mmmm Pietquote:50 gram verse basilicum blaadjes, liefst de kleinbladige ligurgische soort
grof zeezout naar smaak
25 gram verggeroosterde pijnboompitten
2 tenen knof, grof gehakt
50 gram versgeraspte Parmazaan, of Pecurino als je pittiger wilt, of speel vals en gebruik oude boeren brokkelkaas, word nog pittiger en smaakvoller, maar je bent niet echt italiaans bezig
1 DL Groene Olijfolie
En dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm Piet
TVPesto
Wij maken regelmatig gevulde grote champignons, en die smeren we van binnen (na uithollen) altijd ruim in met pesto
Grote champignons uithollen, insmeren met pesto.quote:
Ja zeg! Zo kun je keistenen lekker maken!quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Grote champignons uithollen, insmeren met pesto.
Steeltjes en paar hoedjes fijnsnijden, met lente-uitjes bakken in boter/olie.
Zongedr. tomaatjes in olie, uitlekken en fijnhakken, ook even meebakken, wat broodkruim of paneermeel erdoor roeren, zout/peper. Roer er parmez. kaas doorheen en vul de champignons met de vulling en bestrooi met nog wat kaas.
Vlak voor het serveren 10 min. in de oven zetten.
Het is goddelijk
Kan, nog niet geprobeerd.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
beetje spek zou ook wel lekker zijn erdoor bluezz
Is dat iets van schapenkaas?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:52 schreef NoSigar het volgende:
en wat pecorino sardo.
Ik ben om.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:43 schreef Schorpioen het volgende:
Ha, ik heb vandaag maar eens een vijzel gekocht en alle ingredienten voor pesto en heb het zelfgemaakt, naar Piet's recept. Ontzettend simpel, zo klaar, en godverdomme wat lekker. Ik heb alleen op het gebied van kaas een concessie gedaan: de parmezaan heb ik niet zelf gemalen dus daar zit nog een verbeterpuntje voor de volgende keer. Voor de rest alles vers. Ik had nog een beetje albert hein prut en heb het verschil geproefd, nou dat spul van de AH is rechtstreeks de gootsteen ingegaan. Een klap in je gezicht, laffe muffe zooi vergeleken met de zelfgemaakte, die pittig, fris en heel smaakvol is.
Dat is zelfgemaakte soep vergelijken met instantsoep! Potjesmeuk is meestal niet zo lekker...quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:38 schreef Untouchables het volgende:
Damn..ik ben nu wel echt nieuwsgierig, ik ga ff kijken of ik straks nog spullen kan halen, wil nou wel eens weten hoe verse pesto zich verhoudt ten opzichte van de potjes.
Tja, ik ga het merken en ik verwacht idd een smaaksensatie. Ik ben nog niet zo ervaren op pesto gebied, omdat ik er pas recentelijk achter kwam dat ik het toch wel verdacht lekker vond.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:43 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dat is zelfgemaakte soep vergelijken met instantsoep! Potjesmeuk is meestal niet zo lekker...
Idd, ik moet echt dringend op zoek naar een goedkoop adres voor de basilicum want die is nog wel het duurste. Tenminste, ik kocht het bij de AH en die is sowieso niet goedkoop, misschien is het goedkoper (en nog verser) te krijgen in een kruidenwinkel of goede groentewinkel. Ik zou het graag zelf kweken maar ik heb momenteel niet eens een balkon laat staan een tuin, en je zal basilicum waarschijnlijk niet binnen kunnen kweken, of wel?quote:Op zondag 4 februari 2007 23:11 schreef Untouchables het volgende:
Heb t ook gemaakt volgens het recept van Pietverdriet, vond t erg lekker!
Smaak was ongelooflijk vers (logisch uiteraard) en puur en een gigantisch verschil met wat je uit een potje haalt! Jammer dat het zo duur is om te maken alleen..
Veel, en veel meer water erbij.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:32 schreef Oceanonix het volgende:
Basilicum kun je binnen ook kweken. Klein beginnen (een paar zaadjes op een klein beetje aarde. En dan iedere keer de plukjes doorzetten totdat je een grote pot vol hebt.
Gewoon op een zonnige plek in huis zetten en af en toe wat water erbij.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ik was gisteren groene pesto aan het maken, maar ik kreeg een stukje korst niet van de pecorino en toen werd het toch nog rode pesto, omdat ik met het mes flink in mijn duim heb gehakt.![]()
quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:11 schreef Lestat het volgende:
[..]
Elitair gezeik, als we jouw soort mogen geloven moeten we terug naar de middeleeuwen waarin iedereen zelf brood bakte, worst droogde, kruiden mixte en beesten slachtte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |