quote:Bron: NOS-TT
Wachtlijsten in zorg met 27% omlaagDEN HAAG De wachtlijsten in de
verpleegtehuizen,verzorgingshuizen en
de thuiszorg zijn ten opzichte van een
jaar geleden met 27% gedaald.Dat heeft
staatssecretaris Ross aan de Tweede
Kamer gemeld.De afname is volgens haar
het gevolg van het beleid meer geld uit
te trekken voor het inkopen van zorg.
De totale wachtlijst bedroeg 1 november
2002 nog 74.382 personen.Op 1 oktober
2003 was de wachtlijst met ruim 20.000
personen gedaald tot 54.244.
In de thuiszorg daalde het aantal
wachtenden het meest:39% naar 19.458.De
hogere eigen bijdrage per 1 januari,is
niet in het onderzoek verwerkt.
Goed werk van Balkenende en co. Wel weer zeer opvallend dat je de media er amper over hoort. Een paar maanden geleden schreeuwden ze nog moord en brand omdat er zoveel wachtlijsten waren. Maar goed, dat zal wel weer zo zijn omdat Balkenende er nu zit...
quote:Voor het extra geld uittrekken, wat Hoogervorst juist probeert te verminderen?
Op dinsdag 27 januari 2004 20:22 schreef Tikorev het volgende:[..]
Bron: NOS-TT
Goed werk van Balkenende en co.
Ik vind het een goede ontwikkeling, maar ook wel begrijpelijk. De zorg is duurder geworden. De overheid geeft meer uit. De kosten voor de burgers zijn hoger geworden. Door de recessie kan je je minder zorg veroorloven. 1 + 1 = 2.
quote:Inderdaad, Jan Boven Modaal is de troep die de pvda heeft achtergelaten weer weg aanh het poetsen. Als JP en Gerrit ons land over een paar jaar weer gezond hebben gemaakt, mag de arbeiderspartij weer geld over de balk pleuren om hun werkloze en quasi-zieke kneusjes/aanhangers van een extra uitkering te voorzien.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:39 schreef Goodluck het volgende:
Het rechtse beleid begint haar eerste vruchten af te werpen
quote:LOL @ Wouter Bos "Het is belangrijk dat we mensen aan het werk krijgen én houden"
Op dinsdag 27 januari 2004 22:13 schreef Haringvliet het volgende:[..]
Inderdaad, Jan Boven Modaal is de troep die de pvda heeft achtergelaten weer weg aanh het poetsen. Als JP en Gerrit ons land over een paar jaar weer gezond hebben gemaakt, mag de arbeiderspartij weer geld over de balk pleuren om hun werkloze en quasi-zieke kneusjes/aanhangers van een extra uitkering te voorzien.
En op de dag dat de huisartsen in Den Haag protesteren omdat het water hen tot aan de lippen staat omdat Hoogervorst een cent extra wenst uit te trekken, moeten we om zo'n berichtje zeker ineens blij zijn?
Het gaat om het totaalplaatje in de zorg en niet om 1 aspect. Het totaalplaatje is er duidelijk slechter en zorgwekkender op geworden en dat is waar het om gaat.
quote:Nee hoor, deze ontwikkeling was anderhalf jaar geleden al zichtbaar en is in gang gezet door Paars en Els Borst.
quote:Daar lijkt het wel op ja. Wat is het nut van minder wachtlijsten als de vraag hetzelfde is maar verborgen wordt door de hoge kosten? Hoeveel mensen hebben hun thuiszorg niet opgezegd omdat het te duur werd? Zo kan ik ook wel capaciteit vrijmaken. Ik vraag me ook af wat de invloed van Bomhoff hierop is geweest om de bureaucratie te verminderen. Uit CDA kringen hoorde ik destijds namelijk dezelfde klanken.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
De zorg is duurder geworden. De overheid geeft meer uit. De kosten voor de burgers zijn hoger geworden. Door de recessie kan je je minder zorg veroorloven. 1 + 1 = 2.
quote:Idd, hulde aan dit rechtse kabinet
quote:7 miljard euro. En dit heeft niets te maken met Els 'the killer' Borst.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:25 schreef pberends het volgende:
En hoeveel duurder is het geworden?
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:43 schreef sizzler het volgende:[..]
Daar lijkt het wel op ja. Wat is het nut van minder wachtlijsten als de vraag hetzelfde is maar verborgen wordt door de hoge kosten? Hoeveel mensen hebben hun thuiszorg niet opgezegd omdat het te duur werd? Zo kan ik ook wel capaciteit vrijmaken.
quote:
De hogere eigen bijdrage per 1 januari, is niet in het onderzoek verwerkt.
quote:Zonder de investeringen van dit kabinet in de zorg waren die korte wachtlijsten er nooit gekomen.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:42 schreef Substitute het volgende:[..]
Nee hoor, deze ontwikkeling was anderhalf jaar geleden al zichtbaar en is in gang gezet door Paars en Els Borst.
Wachtlijsten bekort - eerherstel voor Borst?.
quote:De bezuinigingen bedoel je. Lees het topic even door.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Goodluck het volgende:[..]
Zonder de investeringen van dit kabinet in de zorg waren die korte wachtlijsten er nooit gekomen.
quote:Dat zie je verkeerd!
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Goodluck het volgende:[..]
Zonder de investeringen van dit kabinet in de zorg waren die korte wachtlijsten er nooit gekomen.
quote:Sorry hoor, maar er is weldegeijk geld gepompt in wachttijdverkorting en efficientie. De bezuinigingen hebben eerder betrekking op de eigen bijdrages. Kwestie van andere prioriteiten stellen.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:36 schreef SCH het volgende:[..]
De bezuinigingen bedoel je. Lees het topic even door.
quote:Doe even normaal. Je moet ongeveer het niveau van een gemiddelde SP-er hebben om dit te geloven.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:38 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Dat zie je verkeerd!
Wanneer je de uitgaven maar genoeg terugschroeft, sterven er vanzelf een hoop wachtende patienten. Niets is zo effectief om een wachtlijst in te korten als een flinke hoeveelheid sterfgevallen.
quote:* Mr-Mackey is liberaal
Op dinsdag 27 januari 2004 23:56 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Doe even normaal. Je moet ongeveer het niveau van een gemiddelde SP-er hebben om dit te geloven.
quote:Sorry, als je gelooft dat een democratische regering de wachtlijsten terugdringt door mensen dood te laten gaan dan ben je niet liberaal, niet socialitisch, maar gewoon helemaal gek!
Op dinsdag 27 januari 2004 23:57 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
* Mr-Mackey is liberaal
quote:Ja, gek ben ik wel.
Op woensdag 28 januari 2004 00:00 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Sorry, als je gelooft dat een democratische regering de wachtlijsten terugdringt door mensen dood te laten gaan dan ben je niet liberaal, niet socialitisch, maar gewoon helemaal gek!
quote:Oh, het was sarcasme ? Goh!
Op woensdag 28 januari 2004 00:05 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Ja, gek ben ik wel.
Vandaar dat ik af en toe een ironisch/sarcastich commentaar post, dat door starre mensen niet wordt begrepen
quote:Inderdaad. Er kan nog stevig op de kosten bezuinigd worden door de overbodige regelaartjes die niets regelen maar slechts mensen in de weg zitten weg te snijden. Ik zou aanbevelen de prestaties van alle medewerkers in de Zorgsector, dus ook die van de managers in midden en topkader, te wegen ten opzichte van de kostenpost die zij aan arbeidsvoorwaarden, salaririëring en vertraging van noodzakelijke maatregelen met zich meebrengen vanwege een schrijnend gebrek aan inzicht in het werk op de werkvloer (bedrijfsmatig inzicht), gebrek aan inzicht inzake een evenwicht tussen investeringen en opbrengsten (economisch inzicht) en gebrek aan psychologisch inzicht waardoor meer en meer personeel in de ziektewet terecht komt. Dergelijke wanprestaties dienen niet langer tot in lengte van jaren te kunnen plaatsvinden op kosten van de bevolking die gewoon de rekening gepresenteerd krijgt van wanbeleid en verwachtingsmanagement langs de lijn van positionele 'argumenten'.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:37 schreef Elroyb het volgende:Maar zorg kan altijd beter...
Wie bevrijdt onze zorgsector van de witte boorden parasieten in grijze, blauwe en krijtpakken die elkaar de handen boven het hoofd houden, elkaar de grofbetaalde interimbaantjes doorschuiven en die ongehinderd door inzicht een klimaat scheppen waarin slechts kritiekloze volgelingen van de naakte keizer overblijven om mensen te verplegen en te verzorgen terwijl zij deze 'keizer' overladen met complimenten voor zijn kledingkeuze die bestaat uit het om de drie vier jaar een nieuwe reorganisatie entameren op kosten van de betalende gemeenschap die er nooit een vinger achter krijgt en gewoon mag blijven bijbetalen aan gestegen verzekeringskosten en eigen bjidragen..
quote:Er schrijven zich dacht ik 4 a 5 keer zoveel studenten in als er toegelaten worden, Nederland heeft niets aan zoveel artsen meer. De opleiding zelf is erg duur, een van de duurste van Nederland. De laatste jaren zijn er al meer studenten toegelaten, maar de numerus fixus compleet opheffen zal in de toekomst veel werkloze artsen opleveren.
Op woensdag 28 januari 2004 02:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het lijkt me ook een aardig plan de numerus fixus van de studie medcijnen af te halen.
quote:In eerste instantie wel, maar wat heb je aan 4 a 5 keer zoveel artsen? Twee keer zoveel artsen die 2 keer zo weinig verdienen is al niet realiseerbaar. Er zullen hoe dan ook een hoop werklozen zijn, en die kosten alleen geld.
Op woensdag 28 januari 2004 02:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat zal leiden tot lagere lonen voor medici.
quote:Je vergeet alleen dat artsen dan waarschijnlijk in de complete EU aan de slag mogen.
Op woensdag 28 januari 2004 02:58 schreef Libris het volgende:[..]
In eerste instantie wel, maar wat heb je aan 4 a 5 keer zoveel artsen? Twee keer zoveel artsen die 2 keer zo weinig verdienen is al niet realiseerbaar. Er zullen hoe dan ook een hoop werklozen zijn, en die kosten alleen geld.
Vergeet niet dat een verandering in een numeris fixus in 2005, nog 40 jaar, dus tot rond 2045 gevolgen zal hebben.
quote:Dus je vindt dat we tegen de 100.000 euro (bron: http://www.observant.unimaas.nl/default.asp?page=/jrg22/obs7/art29.htm) moeten investeren in het opleiden van een arts en dan deze naar het buitenland moeten geven?
Op woensdag 28 januari 2004 06:16 schreef Ulx het volgende:[..]
Je vergeet alleen dat artsen dan waarschijnlijk in de complete EU aan de slag mogen.
quote:Dan doe je de volgende keer:
Ja, gek ben ik wel.
Vandaar dat ik af en toe een ironisch/sarcastich commentaar post, dat door starre mensen niet wordt begrepen
[sarcasme]
grap
[/sarcasme]
quote:oh, je bedoelt zonder PI en zonder smilies. Moet ik de ironie soms ruiken?
Ja, gek ben ik wel.
quote:Ik denk dat je antwoord zelf ook wel weet sjun. De enige oplossing is privatisering. Concurrentie en het streven naar winst zijn de enige hulpmiddelen die dit probleem tegen kunnen gaan.
Op woensdag 28 januari 2004 01:23 schreef sjun het volgende:[..]
Inderdaad. Er kan nog stevig op de kosten bezuinigd worden door de overbodige regelaartjes die niets regelen maar slechts mensen in de weg zitten weg te snijden. Ik zou aanbevelen de prestaties van alle medewerkers in de Zorgsector, dus ook die van de managers in midden en topkader, te wegen ten opzichte van de kostenpost die zij aan arbeidsvoorwaarden, salaririëring en vertraging van noodzakelijke maatregelen met zich meebrengen vanwege een schrijnend gebrek aan inzicht in het werk op de werkvloer (bedrijfsmatig inzicht), gebrek aan inzicht inzake een evenwicht tussen investeringen en opbrengsten (economisch inzicht) en gebrek aan psychologisch inzicht waardoor meer en meer personeel in de ziektewet terecht komt. Dergelijke wanprestaties dienen niet langer tot in lengte van jaren te kunnen plaatsvinden op kosten van de bevolking die gewoon de rekening gepresenteerd krijgt van wanbeleid en verwachtingsmanagement langs de lijn van positionele 'argumenten'.
Wie bevrijdt onze zorgsector van de witte boorden parasieten in grijze, blauwe en krijtpakken die elkaar de handen boven het hoofd houden, elkaar de grofbetaalde interimbaantjes doorschuiven en die ongehinderd door inzicht een klimaat scheppen waarin slechts kritiekloze volgelingen van de naakte keizer overblijven om mensen te verplegen en te verzorgen terwijl zij deze 'keizer' overladen met complimenten voor zijn kledingkeuze die bestaat uit het om de drie vier jaar een nieuwe reorganisatie entameren op kosten van de betalende gemeenschap die er nooit een vinger achter krijgt en gewoon mag blijven bijbetalen aan gestegen verzekeringskosten en eigen bjidragen..
quote:Volgens mij moet je je eigen tekst nog eens nalezen. Wat een domme praat.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:38 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Dat zie je verkeerd!
Wanneer je de uitgaven maar genoeg terugschroeft, sterven er vanzelf een hoop wachtende patienten. Niets is zo effectief om een wachtlijst in te korten als een flinke hoeveelheid sterfgevallen.
quote:Juist, meer handen aan het bed. Dan gaat de kwaliteit vanzelf omhoog. Als voor elke krijt pak een uniform terug komt zijn de wachtlijsten zo weg. Alleen wie wil er nog in de zorg werken???? Wie wil er nog een wit uniform aan??? In een krijt pak verdien je beter en hoef je minder te doen, ik geef ze dus groot gelijk.
Op woensdag 28 januari 2004 01:23 schreef sjun het volgende:[..]
Inderdaad. Er kan nog stevig op de kosten bezuinigd worden door de overbodige regelaartjes die niets regelen maar slechts mensen in de weg zitten weg te snijden. Ik zou aanbevelen de prestaties van alle medewerkers in de Zorgsector, dus ook die van de managers in midden en topkader, te wegen ten opzichte van de kostenpost die zij aan arbeidsvoorwaarden, salaririëring en vertraging van noodzakelijke maatregelen met zich meebrengen vanwege een schrijnend gebrek aan inzicht in het werk op de werkvloer (bedrijfsmatig inzicht), gebrek aan inzicht inzake een evenwicht tussen investeringen en opbrengsten (economisch inzicht) en gebrek aan psychologisch inzicht waardoor meer en meer personeel in de ziektewet terecht komt. Dergelijke wanprestaties dienen niet langer tot in lengte van jaren te kunnen plaatsvinden op kosten van de bevolking die gewoon de rekening gepresenteerd krijgt van wanbeleid en verwachtingsmanagement langs de lijn van positionele 'argumenten'.
quote:Snap alleen een ding toch nog niet: waarom kunnen wij in dit mooie land toch niet voor elkaar zorgen? Waarom gebeurt er hier zo weinig vrijwilligerswerk? Als nu eens alle werklozen ongeveer 20% van hun tijd gaan ouderen helpen/verzorgen of vrijwilligers werk doen, dan is het probleem opgelost.
Op dinsdag 27 januari 2004 22:42 schreef SCH het volgende:De zorg is bijna niet meer te betalen, zeker niet voor ouderen.
En op de dag dat de huisartsen in Den Haag protesteren omdat het water hen tot aan de lippen staat omdat Hoogervorst een cent extra wenst uit te trekken, moeten we om zo'n berichtje zeker ineens blij zijn?
Het gaat om het totaalplaatje in de zorg en niet om 1 aspect. Het totaalplaatje is er duidelijk slechter en zorgwekkender op geworden en dat is waar het om gaat.
Verder natuurlijk nog de vragen: in landen als Denemarken en Zweden moeten mensen 15% van de kosten voor gezondheid zelf dragen. In Nederland is dat 4%. Maar zijn DK en ZW onmenselijk?
Ouderen kunnen idd de zorg niet meer betalen, maar ouderen vragen ook onevenredig veel zorg. Sorry ik wens alle bejaarden het allerbeste maar ik wens toch niet krom te liggen voor de zorg van opa en oma!
Dit zal vast wel heel egoistisch zijn, en ja ik heb mijn huidige gezondheid te danken aan hun inspanningen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van de ouderen van heden ten dage.
Ik ben blij mee dat Balkenende en co snijden in de zorg. Het is noodzakelijk. Gewoon een flinke efficientie slag doorvoeren en we zijn weer op de goede richting!
quote:Privatisering van de zorg!!! Belachelijk. Een ziekenhuis met bedrijfsrisico's.
Ik denk dat je antwoord zelf ook wel weet sjun. De enige oplossing is privatisering. Concurrentie en het streven naar winst zijn de enige hulpmiddelen die dit probleem tegen kunnen gaan.
Ben je wel goed bij je hoofd? Dan krijg je net als bij de NS dat 80% van de chirugen op tijd moet snijden ? Verhoging van tarieven, patienten die doktoren aanvallen, uitvallen van operaties. Noem het maar op
quote:Beetje eenzijdig. Daar zal het minimum ook hoger liggen en de uitkeringen etc.
Verder natuurlijk nog de vragen: in landen als Denemarken en Zweden moeten mensen 15% van de kosten voor gezondheid zelf dragen. In Nederland is dat 4%. Maar zijn DK en ZW onmenselijk?
quote:HALLO??? Volgens mij hebben die mensen hun hele leven krom gelegen door zich kapot te werken ons land op het huidige niveau hebben gebracht en ook premie hebben betaald, maar die nu aan het opmaken zijn. Jij betaal niet voor de ouderen! Zo moet je het niet zien. Je betaal premie zodat je als je met pensioen gaat wat vaker naar het ziekenhuis kan als dat moet. Als je het zo bekijkt is het heel redelijk toch?
Ouderen kunnen idd de zorg niet meer betalen, maar ouderen vragen ook onevenredig veel zorg. Sorry ik wens alle bejaarden het allerbeste maar ik wens toch niet krom te liggen voor de zorg van opa en oma!
Dit zal vast wel heel egoistisch zijn, en ja ik heb mijn huidige gezondheid te danken aan hun inspanningen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van de ouderen van heden ten dage.
quote:Stop nou is met de vooroordelen van Jan M. te verkondigen. Privatisering komt ten goede aan de prijs, kwaliteit en de tevredenheid van het personeel en patient.
Op woensdag 28 januari 2004 14:12 schreef JuhMoeduhr het volgende:[..]
Privatisering van de zorg!!! Belachelijk. Een ziekenhuis met bedrijfsrisico's.
ANP: Ziekenhuis failliet, wie neemt de IC afdeling over?
quote:In Duitsland is een deel van de ziekenhuizen al geprivatiseerd, de positieve effecten zijn enorm!
Ben je wel goed bij je hoofd? Dan krijg je net als bij de NS dat 80% van de chirugen op tijd moet snijden ?Verhoging van tarieven, patienten die doktoren aanvallen, uitvallen van operaties. Noem het maar op
De kosten van de zorg zijn extreem gedaald (alle bureaucratie wordt weggesneden), de kwaliteit is sterk verbeterd (door het winstkenmerk worden wel investeringen gedaan, die in Nederland gewoon niet gebeuren), personeel en materiaal wordt efficient benut (hoe meer iets gebruikt wordt, hoe goed koper de gemiddelde kosten, veel meer patienten worden dus behandeld). De patient is eerder beter (bureaucratie wordt sterk verminderd dus ze kunnen eerder naar huis). Medewerkers zijn tevredener (ze krijgen een percentage van de winst, hoe meer mensen ze beter maken, hoe hoger de winstuitkering).
Heel interessant is het om dit filmpje even te kijken (realmedia):
Breedband: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/nep/bb.20030922.rm
Smallband: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/nep/sb.20030922.rm
En als je denk dat het een ziekenhuis voor de rijken is geworden klopt het ook niet. 90% van de mensen die er komt is ziekenfonds verzekerd.
edit: het topic in POL: Alle ziekenhuizen commercieel maken
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:42 schreef Substitute het volgende:[..]
Nee hoor, deze ontwikkeling was anderhalf jaar geleden al zichtbaar en is in gang gezet door Paars en Els Borst.
Wachtlijsten bekort - eerherstel voor Borst?.
En ik vind het vreemd dat er nu users zijn die het rechtse beleid prijzen. Welk rechts beleid? Meer geld pompen in de zorg? Laatste keer dat ik in de polarinaise meeliep was dat nog links. Zoals dat topic ook al aangeeft heeft Els Borst de eerste stappen gezet om tot een daling te komen. Sinds Paars is er weinig structureel veranderd. Dat kan ook moeilijk, vanwege de val van Balkenende 1 en de korte tijd dat we een (centrum)-rechts kabinet hebben.
quote:Indien een instelling die een product levert nauwelijks beoordeeld wordt op doelmatigheid is dat een vrijbrief voor slecht functionerende managers om via vriendjespolitiek te blijven zitten. Hierdoor valt te verwachten dat de output of productie van de instelling terugloopt daar het onderdeel coachend en motiverend vermogen verwaarloosd wordt.
Op woensdag 28 januari 2004 14:12 schreef JuhMoeduhr het volgende:[..]
Privatisering van de zorg!!! Belachelijk. Een ziekenhuis met bedrijfsrisico's.
ANP: Ziekenhuis failliet, wie neemt de IC afdeling over?Ben je wel goed bij je hoofd? Dan krijg je net als bij de NS dat 80% van de chirugen op tijd moet snijden ?
Verhoging van tarieven, patienten die doktoren aanvallen, uitvallen van operaties. Noem het maar op
Bij de NS krijg je iets heel andes dan in een ziekenhuis. Leg mij het verband in jouw vergelijking eens uit. De NS is afhankelijk van een extern bedrijf: Railinfra. De NS wordt beperkt door de overheid in budget, doelstellingen en bedrijfsstrategie. Het krijgt als het ware de opdracht om met weinig tegen weinig kosten veel productie af te leveren. Er is jarenlang onvoldoende onderhoud gepleegd. Er is onvoldoende spoorpolitie. Er kan onvoldoende worden opgetreden tegen reizigers die het reizen van medereizigers moedwillig bemoeilijken.
Nu naar de ziekenhuizen. Er is onvoldoende controle op de prestaties van de ziekenhuizen. Een handige boekhouder weet zo aardig met potjes te schuiven dat het bedrijf slechts tussen de 5 en 7 jaar van directeur hoeft te wisselen en vervolgens een reorganisatietraject kan gaan entameren om verwachtingsmanagement en mismanagement voldoende te kunnen maskeren.
Artsen in loondienst zijn in de praktijk van alledag minder met hun nering bezig dan artsen werkzaam in een maatschap. Kennelijk motiveert de eigen verantwoording met eigen kansen op derving van de opbrengsten van extra inspanningen voldoende tot het leveren van die extra inspanmningen. De slimmere specialist zal dus als het even kan de Maatschap prefereren boven één of andere manager die hem of haar de maat neemt.
Een operatie-uitval betekent een productievermindering en boze collega's die niet verder kunnen. Productieverlies werkt dus door in de eindafrekening die met de verzekeraars plaatsvindt. Een artsenteam regelt dus in eigen belang zelf wel tjidig een backup als zeio daartoe mandaten hebben. Artsen in loondienst moeten hiervoor naar een manager die weer naar een clustermanager moet die vervolgens weer naar de raad van bestuur kan om eventuele toestemming. Dan is het eenvoudiger om iets maar te laten uitvallen. Dat scheelt nogal wat onnodioge rompslomp en mensuren. Maatschappen beheren hun eigen budget en betalen zelf de kosten van verlies en derven de winsten van investerngen. Zij hebben geen vergadercircus nodig om vlot een collega aan te stellen als dat betekent dat gecontracteerde productieafspraken kunnen worden gehaald.
Voor wat betreft de IC: Zonder gedegen monitoring weinig inkomsten. Zonder uitdagingen weinig gemotiveerde arts-onderzoekers. In de IC zal dus zeker wel worden geïnvesteerd door de verschillende maatschappen die er gebruik van maken om hun klanten te laten monitoren.
Maak me nu nog eens dat doomscenario duidelijk dat je zo van de daken schreeuwt met valide argumenten en overtuig me ervan dat je boodschap meer behelst dan een verkondiging van het evangelie van Jan Marijnissen. Laat zien dat jij wèl goed bij je hoofd bent.
quote:De vergelijking met Duitsland gaat niet op. Privatisering van de zorg gaat ten koste van de zwakkeren en de zorg wordt er echt niet beter van. Tenminste, niet zo hard als jij het stelt.
Op woensdag 28 januari 2004 16:40 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Stop nou is met de vooroordelen van Jan M. te verkondigen. Privatisering komt ten goede aan de prijs, kwaliteit en de tevredenheid van het personeel en patient.
quote:SCH:
Op donderdag 29 januari 2004 09:19 schreef SCH het volgende:[..]
De vergelijking met Duitsland gaat niet op. Privatisering van de zorg gaat ten koste van de zwakkeren en de zorg wordt er echt niet beter van. Tenminste, niet zo hard als jij het stelt.
Kijk gewoon even naar dit filmpje, het bewijs is er gewoon dat de kwaliteit verbetert, prijs omlaag gaat en patienten en personeel tevredener zijn.
Breedband: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/nep/bb.20030922.rm
Smallband: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/nep/sb.20030922.rm
quote:Vraag me af waarom er in DL geen wachtlijsten zijn?
Op donderdag 29 januari 2004 09:19 schreef SCH het volgende:[..]
De vergelijking met Duitsland gaat niet op. Privatisering van de zorg gaat ten koste van de zwakkeren en de zorg wordt er echt niet beter van. Tenminste, niet zo hard als jij het stelt.
En kom nu niet aan met het argument dat de zorg niet te betalen is in DL! Zelfs Duitsers (en er werken er hier veel) zijn zeer te spreken, en vinden het voor iedereen betaalbaar. Aangezien voor de allerzwakste de overheid nog veel doet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |