abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:28:21 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16654470
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:18 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Inderdaad, het lagerhuis is tering goed, jammer dat ze het in Nederland dan weer zo weten te verkrachten met Marcel van Dam en de rest van de kneusjes.

'hear, hear'

Crosspost van mij van 18 december 2003: .
quote:
Ik zag gisteren het Engelse vragenuurtje op de BBC en het was wel vermakelijk. Een lid van de oppositie vroeg n.a.v. het voornemen van de regering om parlementskandidaten te gaan screenen op "anti-regeringsactiviteiten" (zal wel i.v.m. terrorisme zijn), hoe strikt Blair "anti-regeringsactiviteiten" opvatte. ."
pi_16655099
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:28 schreef freako het volgende:

[..]

Crosspost van mij van 18 december 2003: .
[..]

heh.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_16656061
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:14 schreef UnderWorld_ het volgende:

Gewoon die medewerkers een wapen geven en dat ze dan al die activisten één voor één mogen neerschieten. Het is nu mooit geweest. Die activistenterroristen mogen dood! Kankerlijers!

Hoi.... de fascistische oplossing...
pi_16656166
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoi.... de fascistische oplossing...

De normale oplossing. Als iemand jou probeert te doden, dan heb je het recht om geweld te gebruiken ter bescherming.
  woensdag 28 januari 2004 @ 14:53:15 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16657332
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:20 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

De normale oplossing. Als iemand jou probeert te doden, dan heb je het recht om geweld te gebruiken ter bescherming.

Vergeldingactie zijn nog steeds ongeoorloofd.
Direct noodweer is toegestaan ja.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16657792
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op internationaal vlak denken ze daar héél anders over
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:15:20 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16657942
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:09 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Op internationaal vlak denken ze daar héél anders over

Ja, landen zoals Irak, Servie, Palestina, Israel, de VS en GB.
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:19:41 #108
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16659890
quote:
'Invloed school op kind beperkt'

GRONINGEN (ANP) - Scholen hebben weinig invloed op sociale vaardigheden van hun leerlingen. Dat blijkt uit promotie-onderzoek van M. van der Wal van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Het zijn vooral ouders, vrienden en leeftijdsgenootjes die invloed hebben op de sociale capaciteiten van een kind, aldus Van der Wal woensdag.

Van der Wal heeft het onderzoek gehouden onder 1500 leerlingen van 26 middelbare scholen in Nederland. De leerlingen moesten in vragenlijsten aangeven hoe sociaal ze zichzelf vinden. Van der Wal promoveert 5 februari.

Bij geweldsincidenten op school moet de samenleving niet te snel met de beschuldigende vinger naar de school wijzen, zegt Van der Wal. Zij doelt daarbij op het schietincident op het Terra-College in Den Haag. ,,De school is lang niet de enige factor die hierin een rol speelt; kinderen zijn per week immers maar een aantal uren op school. De rest brengen ze elders door'', aldus de onderzoekster.

Het is mede de manier van opvoeden door de ouders die van invloed is op de sociale vaardigheden van een kind, concludeert Van der Wal. ,,Het is gunstig als een kind veel liefde en aandacht krijgt, terwijl er ook duidelijke grenzen worden gesteld. Als een kind erg kort wordt gehouden, kan dat nadelig uitpakken.''

Volgens Van der Wal kun je niet zomaar zeggen dat de ene school beter is dan de andere. Niet alleen op het gebied van sociale vaardigheden, ook als het gaat om kennis en ontwikkeling laten de scholen weinig onderlinge verschillen zien. Uit het onderzoek blijkt dat er wel aanzienlijke verschillen zijn in bijvoorbeeld lees- en rekenvaardigheid binnen de groep leerlingen als geheel, maar tussen scholen onderling is er geen verschil.

Wie oh wie verbindt de puntjes aan elkaar?
Ouderschap-vergunningen, iemand?
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_16660321
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:19 schreef Duritz het volgende:

[..]

Een onderzoek van dertig jaar geleden?
pi_16660389
Naar aanleiding van het Parool-artikel PvdA: Aboutaleb op plek Oudkerk vond ik de volgende quote van Felix Rottenberg (een aantal jaar geleden gedaan)...
quote:
Felix Rottenberg: ,,Hij kan zo in de eredivisie worden opgesteld als topspeler: minister, burgemeester van Amsterdam.''

Khaddouj (vrouw van Aboutaleb): ,,Ik geloof niet dat Nederland daar al klaar voor is. Misschien duurt het nog wel twintig jaar eer iemand als Ahmed burgemeester van Amsterdam kan worden.''

http://www.nrc.nl/wieiswie/artikel/1025847014012.html

Vooruitziende blik??
pi_16660810
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch echt wel noodweer. Iemand bedrijgt je met de dood en neemt meerdere pogingen om je te doden, dan mag je toch echt wel die mensen door de kop schieten. Vuile fascisten zijn het! Ze denken dat hun wil wet is en dat de democratie moet wijken!
  woensdag 28 januari 2004 @ 17:47:01 #112
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16662511
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:35 schreef Kozzmic het volgende:
Naar aanleiding van het Parool-artikel PvdA: Aboutaleb op plek Oudkerk vond ik de volgende quote van Felix Rottenberg (een aantal jaar geleden gedaan)...
[..]

Vooruitziende blik??

Cohen gebruikt ook al cocaine?
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:48 schreef UnderWorld_ het volgende:

Dit lijkt me toch echt wel noodweer. Iemand bedrijgt je met de dood en neemt meerdere pogingen om je te doden, dan mag je toch echt wel die mensen door de kop schieten. Vuile fascisten zijn het! Ze denken dat hun wil wet is en dat de democratie moet wijken!

Mensen doelbewust door hun kop schieten is ook niet democratisch.
pi_16662670
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 17:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Mensen doelbewustuit noodweer door hun kop schieten is ook niet democratisch. geheel gerechtvaardigd.

pi_16663584
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:20 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

hmmmz, misschien dat je het principe van de rechtsstaat nog niet helemaal onder de knie hebt. Is niet erg, je bent in 'goed' gezelschap.

look who's back

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 januari 2004 @ 18:32:57 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16663686
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:28 schreef Parabola het volgende:

[..]

hmmmz, misschien dat je het principe van de rechtsstaat nog niet helemaal onder de knie hebt. Is niet erg, je bent in 'goed' gezelschap.

Doel je op mij?
quote:
look who's back
Ja, ik zag Nuoro ook weer.

Je bent erg sporadisch aanwezig. Om maar niet te spreken over je vele afwezigheid de laatste tijd.

ff pbagger in stelling brengen, ben zo weer terug.

woensdag 28 januari 2004 @ 18:36:55 #116
77791 pbagger
(c) Kozzmic
pi_16663781
Ik doe niet aan ontkenningspolitiek. Sterker nog, ontkenningspolitiek bestaat niet eens!.

LOL

Simplistisch, Wazig, Bagger
stem pbagger 2007 !!
pi_16663828
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:36 schreef pbagger het volgende:
Ik doe niet aan ontkenningspolitiek. Sterker nog, ontkenningspolitiek bestaat niet eens!.

LOL

LOL

Maar wel humor bij Wilders en z'n demente bejaarden.

woensdag 28 januari 2004 @ 18:38:34 #118
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16663834
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:36 schreef pbagger het volgende:

LOL

Durfde je soms niet onder je eigen account die veel te slechte grap te plaatsen? Wat een loser zeg.
  woensdag 28 januari 2004 @ 18:40:20 #119
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_16663879
Ik kan ook zo slecht omgaan het klonen.

Kut-cookies.

Géén kloon van tvlxd!
pi_16663986
quote:
US: opnieuw winst Kerry in voorverkiezingen

Senator John Kerry heeft in de staat New Hampshire opnieuw winst geboekt in de Democratische voorverkiezingen. Howard Dean, maandenlang als favoriet bestempeld, staat nu op de tweede plaats.

Kerry had vorige week al succes in de staat Iowa. In New Hampshire stemde 39 procent van kiezers op hem. Oud-gouverneur Howard Dean levert vooralsnog nog geen gevaar op voor Kerry's concurrentiepositie, maar met 26 procent staat hij ruim voor op oud-NAVO-bevelhebber Wesley Clark (nu derde plaats) en senator John Edwards (vierde plaats).

Volgende week wordt het pas echt spannend voor de Democraten: aanstaande dinsdag komen er voorverkiezingen in zeven staten tegelijk. Dan komen de zuidelijke staten aan de beurt, waaronder South Carolina, Oklahoma, Missouri en New Mexico. Edwards, geboren in South Carolina en senator voor North Carolina, zal in zijn eigen staat moeten winnen om in de race te blijven. Hetzelfde geldt voor Clark, die uit Arkansas komt.

Geen van de kandidaten heeft tot nu toe zijn kanditatuur ingetrokken. Senator Joe Lieberman (negen procent) en Dennis Kucinich (twee procent), zullen er nog hard aan moeten werken. De kandidaat dominee Al Sharpton, van Afrikaans-Amerikaanse afkomst, hoopt in South Carolina goed te scoren: de helft van de kiezers in die zuidelijke staat is zwart. Die stemmen zal hij hard nodig hebben, want hij heeft er pas een paar honderd binnen.

pi_16664015
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Durfde je soms niet onder je eigen account die veel te slechte grap te plaatsen? Wat een loser zeg.

Nu weten we het zeker dat jij het bent
pi_16664189
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Doel je op mij?
[..]

Maak jezelf niet belangrijker dan je bent Ik doelde op enkele wereldleiders. Hun niveau haal je natuurlijk met gemak maar de status (nog) niet
quote:
Ja, ik zag Nuoro ook weer.

Je bent erg sporadisch aanwezig. Om maar niet te spreken over je vele afwezigheid de laatste tijd.

Dat eerste valt wel mee, het tweede is ernstiger. Ik hou me de laatste tijd nogal eens bezig met werk. Ik! De ambtenaar! Het idee alleen al! Net een deadline gehaald, eind van de week nog 1. Dan ga ik een weekje sneeuw mishandelen. Daarna, wie weet...
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 januari 2004 @ 19:10:59 #123
77791 pbagger
(c) Kozzmic
pi_16664844
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:45 schreef pberends het volgende:

[..]

hehehehehe LOL
Simplistisch, Wazig, Bagger
stem pbagger 2007 !!
pi_16666509
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:28 schreef Parabola het volgende:

[..]

In deze rechtsstaat mag je je verdedigen als iemand je dreigt te doden!
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:13:40 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16666699
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:45 schreef pberends het volgende:

[..]

We?

Wie zitten er nog meer achter het account "pberends"?

quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:50 schreef Parabola het volgende:

Ik hou me de laatste tijd nogal eens bezig met werk. Ik! De ambtenaar! Het idee alleen al!

Alle ambtenaren zijn leugenaars, dat blijkt nu wel weer.
quote:
Dan ga ik een weekje sneeuw mishandelen.
Zeker omdat het wit is... Heb jij wat tegen een blanke kleur?
Het zou me niet verbazen als je de zwarte modder knuffelt.

We leven al in een zwart heelal. Gelukkig zitten we dicht bij een zon die wit licht uitstraalt. Wit staat voor leven. Zwart voor niets. De metafoor is compleet.

Nu wat serieuzer: Ik hoorde dat Leefbaar Rotterdam allochtone winkels wil spreiden. Want teveel allochtone winkels zorgt voor een monoculturaliteit in de buurt dat niet goed is. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.

woensdag 28 januari 2004 @ 20:16:05 #126
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16666787
Morgen komt aaahikwordgek weer terug, zodat de weegschaal weer een wat natuurlijker verloop kent. Het is niet makkelijk zonder hem, hij deed toch vaak het gras voor mijn voeten wat makkelijker maaibaar maken. Dus ik verwacht ook veel van zijn wederkeer...

Nee, aaahikwordgek heeft zijn Waterloo nog lang niet gevonden.
En hij vindt die ook niet zolang er maar geen machtsgeile (ach laat ook maar )

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:22:05 #127
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16666947
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:16 schreef Duritz het volgende:
Morgen komt aaahikwordgek weer terug, zodat de weegschaal weer een wat natuurlijker verloop kent. Het is niet makkelijk zonder hem, hij deed toch vaak het gras voor mijn voeten wat makkelijker maaibaar maken. Dus ik verwacht ook veel van zijn wederkeer...

Nee, aaahikwordgek heeft zijn Waterloo nog lang niet gevonden.
En hij vindt die ook niet zolang er maar geen machtsgeile (ach laat ook maar )

Tja, door het slappe linkse gemod hier krijgt ie een nieuwe kans.
We moeten eigenlijk een 1 strike and youre out beleid voeren hier.
pi_16667060
Iemand die kerel gezien die in de VS aangereden werd door sneeuwschuivers?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16667095
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:25 schreef RichardQuest het volgende:
De sneeuwschuiver kwam zeker van links.
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:26:44 #130
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16667110
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tja, door het slappe linkse gemod hier krijgt ie een nieuwe kans.
We moeten eigenlijk een 1 strike and youre out beleid voeren hier.

Maar zou het daardoor gezelliger worden? Kom op, rechtse mensen zijn de jus van de samenleving. Zonder ons zouden die linkse luie nietsnutten niemand hebben om over te klagen. Geheel in de traditie van die hypochondriërs zouden wij, eerlijke hardwerkende mensen, een subsidie moeten krijgen.
Dat gegeneraliseer ook altijd van linkse mensen, bah
pi_16667142
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:26 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Linkse media
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16667166
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:26 schreef Duritz het volgende:
Die luie mensen die al hun vrije tijd gebruiken om hun mening te ventileren op een irrelevante site

[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 28-01-2004 20:29]

pi_16667190
quote:
Was best lomp .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16667222
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was best lomp .

Zalm: Dat komt door de regeltjes van de overheid
pi_16667225
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:26 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Nee van achteren, al het gevaar komt van achteren!
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:30:09 #136
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_16667227
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:27 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Linkse media

Tja, het Hutton-rapport toont wel aan dat de anti-oorlogs lobby het niet schuwt om pertinente leugens de wereld in te zetten. Dus wie zegt ons dat die sneeuwschuiver niet eigenlijk van rechts kwam, maar dat ze het beeld gewoon hebben omgedraaid.
Het was toch niet ernstig hoop ik
pi_16667282
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:30 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Zalm: Dat komt door de regeltjes van de overheid

Tja in dit geval zou een blinde hoek spiegel ook niet gewerkt hebben .
pi_16667334
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:30 schreef Duritz het volgende:

[..]

Tja, het Hutton-rapport toont wel aan dat de anti-oorlogs lobby het niet schuwt om pertinente leugens de wereld in te zetten.

Ik wacht nog steeds op bewijs van de pro-oorlogse lobby om de doorslaggevende reden, de aanwezigheid en dreiging van massavernietigingswapens, te bewijzen.
Tot dan geloof ik Blair en Bush niet
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:38:55 #139
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16667529
quote:
Nee, jammergenoeg niet.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:28 schreef RichardQuest het volgende:

Die luie mensen die al hun vrije tijd gebruiken om hun mening te ventileren op een irrelevante site

Het is wel zo dat rechtse personen actiefer zijn op het internet qua politiek. Ik denk niet dat het vanwege luiheid is.

quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:26 schreef Duritz het volgende:

Maar zou het daardoor gezelliger worden? Kom op, rechtse mensen zijn de jus van de samenleving. Zonder ons zouden die linkse luie nietsnutten niemand hebben om over te klagen. Geheel in de traditie van die hypochondriërs zouden wij, eerlijke hardwerkende mensen, een subsidie moeten krijgen.

Nee, van een keihard beleid wordt het idd niet gezelliger.
pi_16667640
Heeft iemand nog wat gezien van de demonstratie in Den Haag tegen de uitzetting van asielzoekers?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_16667731
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:38 schreef Sidekick het volgende:
Het is wel zo dat rechtse personen actiever zijn op het internet qua politiek. Ik denk niet dat het vanwege luiheid is.
Misschien ijdelheid
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:45:34 #142
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16667765
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:42 schreef sizzler het volgende:
Heeft iemand nog wat gezien van de demonstratie in Den Haag tegen de uitzetting van asielzoekers?
Ja, een beetje. Een paar honderd man op het plein waar wij die 3 demonstranten zagen tijdens de POL-meet, dacht ik.
pi_16667837
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, een beetje. Een paar honderd man op het plein waar wij die 3 demonstranten zagen tijdens de POL-meet, dacht ik.

Vooral veel scholen hoorde ik.

[cynisch]Wat goed dat die kids van tegenwoordig al zo actief zijn en een eigen mening hebben! [/cynisch]

woensdag 28 januari 2004 @ 20:47:51 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16667852
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Misschien ijdelheid

Mhaw. De grote actiebereidheid onder rechtse personen op het internet heeft wel veel vergelijkingen met de linkse actiebereidheid qua milieu-acties zoals dat in het verleden erg groot was.
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:49:42 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16667918
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

[cynisch]Wat goed dat die kids van tegenwoordig al zo actief zijn en een eigen mening hebben! [/cynisch]

Solidariteit.

pi_16667947
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mhaw. De grote actiebereidheid onder rechtse personen op het internet heeft wel veel vergelijkingen met de linkse actiebereidheid qua milieu-acties zoals dat in het verleden erg groot was.

Meelopen met de trend
pi_16667962
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee van achteren, al het gevaar komt van achteren!

woensdag 28 januari 2004 @ 20:56:40 #148
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16668153
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:50 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Meelopen met de trend

[pbagger]
Idols-generatie.
[/pbagger]

[Herostratos]
Product van de basisvorming.
[/Herostratos]

[du_ke]
Pim Fortuyn wannabees.
[/du_ke]

[pberends]
Ja, hypocriete mafkezen.
[/pberends]

[Underworld_]
Eindelijk kiezen ze voor de goede kant. Kapatalisme .
[/Underworld_]

[parabola]
Zie je wel dat de indoctrinatie van de linkse media meevalt?
[/parabola]

[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 28-01-2004 20:57]

pi_16668388
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:56 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[Sidekick]
Is dat wel zo? Waarom denk je dat?
[/Sidekick]

[kozzmic]

quote:
Trendwise is weer op zoek naar nieuwe trendspotters! Wil jij wat bijverdienen als coolhunter? Laat dan zien hoe goed jij de jongerencultuur kent en trends kan signaleren. Voorspel de trends van 2004.
bron

[/kozzmic]

[Robert_Jensen]
Het lijken wel moslims! Die lopen ook met de groep mee zonder na te denken.
[/Robert_Jensen]

pi_16668480
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zo jong en dan al zo veel sociaal gevoel . Nog onbedorven.

Maar ze zijn niet de enige de burgemeester van de gemeente Westerveld protesteerd ook mee tegen de uitzetting van een iraans gezin dat hier al 9 jaar woont en perfect geïntegreerd is.

En is dat het ook niet, heel veel asielzoekers zijn ondergebracht in vrij kleine dorpen waar ze met hun kinderen weer wat leven brengen (en de basisschool en de buurtwinkel wat rendabeler houden). In die dorpen zijn ze vaak al geheel opgenomen en geïntegreerd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')