abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25116058
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 00:32 schreef Leonoor het volgende:
Lekker belangrijk wat alle mensen met verstand er van vinden, hij kookt ten minste op een manier die ik, als arme, klein-behuisde student, ook gewoon na kan doen.

Geen superdure ingredienten, geen dingen die je voor heel veel geld koopt en waar je dat een snufje van gebruikt om het daarna in de kast onder te laten stoffen, gewoon makkelijke dingen van de supermarkt om de hoek, en nog ontzettend lekker ook (ja dat vind ik ja!).

Lang leve de blikjes en de blijkbaar saaie/commerciele/vieze gerechten van Jamie!
Weer duidelijk een voorbeeld van mensen die even twee punten over het hoofd zien. Ten eerste het feit dat niet iedereen zoveel weet van koken, voedsel en de professionele keuken en sommige mensen gewoon gaan voor lekker eten, een leuke show en leuke recepten. Ten tweede vergeten jullie (ik doel hier eigenlijk voornamelijk op Piet, die deze discussie 9 van de 10 keer laat beginnen) dat er een groot verschil is tussen thuis koken (voor vrienden, voor jezelf of gewoon voor de fun) en professioneel koken in een (sterren-) restaurant waar het gaat om kwaliteit van de bovenste plank.

Het gaat in dit topic simpelweg over recepten van Jamie Oliver, dus kom niet aanzetten met gezever over dingen die daar nauwelijks wat mee te maken hebben, daar zit ik, en ik denk een heleboel users met mij, niet op te wachten. Maak daar maar een eigen topic voor!
pi_25118597
Heeftniemand jamie oliver twist op dvd staan??
pi_25122064
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:44 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over Extra vergine. Bakken doe je niet in de eerste-persingolie, maar wel (vaak) in olie. EV gebruik je voor andere dingen (of, om in de trant van Jamie te blijven, wel om te bakken als de 'gewone' olie op is )
Weet ik wel, ik had het dan ook over de toepassingen waar EV normaal voor gebruikt wordt...In een heleboel, legitime, toepassingen vindt ik de smaak van EV olie te geprononceerd...
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_25127018
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
-edit- Schelden doe je maar ergens anders.

[ Bericht 51% gewijzigd door Oblivion op 17-02-2005 14:01:06 ]
Tomdiedom!
pi_25127244
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:53 schreef marsterretje het volgende:
Ik kijk het graag hoor, lekker eten vaak, de kop van hem mag ik ook graag zien, maar ga idd voor de lol eens turven op de volgende woorden:

* olive oil
* lemon zest
* in the good ol' .... (oven/pan/fridge)
* wicked
* mate

ben je nog wel evn bezig
Je vergeet: eazy-peazy
pi_25131683
en literally, let er maar eens op.. als je het niet weet valt het niet op, maar als je er op let is het echt irritant
pi_25132393
weet iemand toevallig of zijn inttaliaanse brood gewoon het standaard broodrecept van de 1e pagina is maar dan met ittaliaanse kruiden erdoor?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_25144825
heeft iemand de uitzending op yorin gezien, waar Jamie Oliver de salade van paprika uit blik en ansjovis maakte.
Ik weet alleen dat er paprika en ansjovis in ging de rest ben ik vergeten.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:04:43 #109
103793 kozakken
Living the life
pi_25149175
Een van mijn favo's:
spinazie, doperwten en feta salade

spinaziebladeren wassen en op een schaal leggen
doperwten (ik gebruik gewoon diepvries) en feta mengen en daar doorheen een vinaigrette van olie, citroensap, peper & zout.

Oh... wat lekker...
pi_25150415
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:10 schreef Luuksor het volgende:
en literally, let er maar eens op.. als je het niet weet valt het niet op, maar als je er op let is het echt irritant
of " What I am now going to do is...." en " lovely" alles is lovely, als hij klaar is met hakken: lovely. Of als de blender klaar is: lovely.
pi_25150530
En vergeet vooral niet "Im thinking...."

Iemand die toevallig nog weet wat er in de watermeloensalade van een paar dagen ging?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:10:42 #112
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_25152149
Ja volgens mij feta en basilicum, maar van die laatste ben ik niet zeker..
pi_25194968
Dank je wel luuksor! Het zou goed kunnen dat het idd basillicum was ja!

POTVERDORIE!!! Ik werd helemaal nat in mijn broekje toen ik jamie de rib-eye met gebakken aardappeltjes op zag dienen! Maar uitgerekend vandaag lette ik niet zo goed op het hoe en wat? Dus als iemand hierbij heeft zitten meeschrijven?

Ik zou erg verheugd zijn met het recept?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:21:55 #114
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_25202663
Haha.. die uitdrukking gebruikte mn baas ook altijd toen ik nog bij de mexicaan werkte.. "ik wil dat de gasten hier met een natte poes weggaan, zo moet het eten zijn".. maar okee

Maar heb niet helemaal opgelet, iig veel kruiden, ff dichtschroeien (minuutje beide kanten) en dan halfuurtje in de oven op 250 graden.. Maar welke kruiden.. ik dacht (nu uit mn hoofd) tijm te herkennen, maar heel veel van de kruiden die hij noemde kende ik niet..
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:32:05 #115
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25202804
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:10 schreef Luuksor het volgende:
Ja volgens mij feta en basilicum, maar van die laatste ben ik niet zeker..
Nee, volgens mij was het mint,

Blokjes Watermeloen, stukjes feta en stukjes mintblad.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:42:11 #116
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25202944
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:21 schreef Luuksor het volgende:
Haha.. die uitdrukking gebruikte mn baas ook altijd toen ik nog bij de mexicaan werkte.. "ik wil dat de gasten hier met een natte poes weggaan, zo moet het eten zijn".. maar okee
Volgens mij komt dat vaker voor in de Horeca...... Wij zeggen ook altijd als gasten erg tevreden naar huis gaan "ze dreven hier helemaal weg" (en dan bedoelen we niet dat het water hun uit de mond liep)

Maar ja, lekker eten is zo nu en dan ook gewoon geil (maar ik weet niet of dit het juiste topic is omhier over door te gaan).
pi_25215437
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:32 schreef Chielus het volgende:

[..]

Nee, volgens mij was het mint,

Blokjes Watermeloen, stukjes feta en stukjes mintblad.
Ja! We hebben een winnaar!
pi_25255503
Ik heb een keer een stoofpotje gemaakt met Pastinaak erin.
Onze Jamie had het over de pastinaak schillen en hem in de lengte in vieren snijden.

Nu had ik twee pastinaken gekocht volgens het recept. Alleen die dingen waren enorm! Ik heb ze maar in blokjes gesneden, want anders paste het niet in de pan. Leek me ook stuk zo'n groot knolding zo groot te laten.

Nu mijn vragen: Waren mijn pastinaken zo groot (20/30 cm waren ze wel), had ik wat anders dan pastinaak? Is het verkeerd vertaald en moet ik wat anders hebben? Stopt jamie écht enorme stukken pastinaak in zijn pan?
...
  zaterdag 23 april 2005 @ 01:09:42 #119
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26446931
Heeft iemand de DVD's met de afleveringen van Jamie (naked chef part 1,2 &3) al gekocht?
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:32:18 #120
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26448955
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 01:09 schreef Chielus het volgende:
Heeft iemand de DVD's met de afleveringen van Jamie (naked chef part 1,2 &3) al gekocht?
Zijn die al te koop dan?

En wat kosten ze?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:42:47 #121
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26449023
ik zag ze laatst bij van leest in een box (ben de prijs vergeten.) Maar bij Bol.com zijn ze 10¤ per stuk
pi_26449612
Ik heb die dvd's een tijdje terug bij de FRS voor 33 euro gekocht. Dat is zo'n aanbieding, 3 voor 33 euro.
''Going mental on the Wabbu''
pi_27735602
Zoek je nog een paar kookboeken van Jamie?

Kijk in mijn topic:

[TK] 4 x Jamie Oliver
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:45:59 #124
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27736311
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 01:09 schreef Chielus het volgende:
ik
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_27741309
AFgelopen weekend weer iets aparts gegeten uit Jamie's Dinners.

Ingredienten voor 2 personen:

Verse mais
Witte bonen
(genoeg om een dikke laag op de bodem van een ovenschaal mee maken)
Hierbij wat slagroom en wat witte wijn
(hoeveel is niet helemaal duidelijk, wij hadden het recept gevolgd en dat was duidelijk te veel, ik zou zeggen zet het prutje mais/witte bonen onder)
kipfilet
ontbijtspek
banaan

De helft van de witte bonen prakken, alle witte bonen in de ovenschaal, de verse maiskorrels lossnijden en ook in de schaal. Wijn en slagroom erbij. De banaan halveren. In kipfilet kun je met zon flapje een soort van zakje maken, daar stop je de banaan in (Wij hadden een halve banaan per kipfilet, maar dat was iets teveel van het goede, beter iets minder) Dit leg je op de kip en hier leg je weer ontbijtspek overheen.

Geheel 3 kwartier in de oven.

Was weer eens wat anders. Lekker!

Mocht iemand dit eens willen maken, dan kan ik het recept wel iets gedetailleerder opzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')