Weer duidelijk een voorbeeld van mensen die even twee punten over het hoofd zien. Ten eerste het feit dat niet iedereen zoveel weet van koken, voedsel en de professionele keuken en sommige mensen gewoon gaan voor lekker eten, een leuke show en leuke recepten. Ten tweede vergeten jullie (ik doel hier eigenlijk voornamelijk op Piet, die deze discussie 9 van de 10 keer laat beginnen) dat er een groot verschil is tussen thuis koken (voor vrienden, voor jezelf of gewoon voor de fun) en professioneel koken in een (sterren-) restaurant waar het gaat om kwaliteit van de bovenste plank.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:32 schreef Leonoor het volgende:
Lekker belangrijk wat alle mensen met verstand er van vinden, hij kookt ten minste op een manier die ik, als arme, klein-behuisde student, ook gewoon na kan doen.
Geen superdure ingredienten, geen dingen die je voor heel veel geld koopt en waar je dat een snufje van gebruikt om het daarna in de kast onder te laten stoffen, gewoon makkelijke dingen van de supermarkt om de hoek, en nog ontzettend lekker ook (ja dat vind ik ja!).
Lang leve de blikjes en de blijkbaar saaie/commerciele/vieze gerechten van Jamie!
Weet ik wel, ik had het dan ook over de toepassingen waar EV normaal voor gebruikt wordt...In een heleboel, legitime, toepassingen vindt ik de smaak van EV olie te geprononceerd...quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:44 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over Extra vergine. Bakken doe je niet in de eerste-persingolie, maar wel (vaak) in olie. EV gebruik je voor andere dingen (of, om in de trant van Jamie te blijven, wel om te bakken als de 'gewone' olie op is)
-edit- Schelden doe je maar ergens anders.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je vergeet: eazy-peazyquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:53 schreef marsterretje het volgende:
Ik kijk het graag hoor, lekker eten vaak, de kop van hem mag ik ook graag zien, maar ga idd voor de lol eens turven op de volgende woorden:
* olive oil
* lemon zest
* in the good ol' .... (oven/pan/fridge)
* wicked
* mate
ben je nog wel evn bezig
of " What I am now going to do is...." en " lovely" alles is lovely, als hij klaar is met hakken: lovely. Of als de blender klaar is: lovely.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:10 schreef Luuksor het volgende:
en literally, let er maar eens op.. als je het niet weet valt het niet op, maar als je er op let is het echt irritant
Nee, volgens mij was het mint,quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:10 schreef Luuksor het volgende:
Ja volgens mij feta en basilicum, maar van die laatste ben ik niet zeker..
Volgens mij komt dat vaker voor in de Horeca...... Wij zeggen ook altijd als gasten erg tevreden naar huis gaan "ze dreven hier helemaal weg" (en dan bedoelen we niet dat het water hun uit de mond liep)quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:21 schreef Luuksor het volgende:
Haha.. die uitdrukking gebruikte mn baas ook altijd toen ik nog bij de mexicaan werkte.. "ik wil dat de gasten hier met een natte poes weggaan, zo moet het eten zijn".. maar okee
Ja! We hebben een winnaar!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:32 schreef Chielus het volgende:
[..]
Nee, volgens mij was het mint,
Blokjes Watermeloen, stukjes feta en stukjes mintblad.
Zijn die al te koop dan?quote:Op zaterdag 23 april 2005 01:09 schreef Chielus het volgende:
Heeft iemand de DVD's met de afleveringen van Jamie (naked chef part 1,2 &3) al gekocht?
ikquote:Op zaterdag 23 april 2005 01:09 schreef Chielus het volgende:
Heeft iemand de DVD's met de afleveringen van Jamie (naked chef part 1,2 &3) al gekocht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |