abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16557157
2 weken terug waren we nog vol spanning wie er zouden afvallen in de theaterrondes, maar we zijn er achter. De 27 kandidaten die de workshops gaan volgen zijn bekend!
Deze kandidaten worden in 3 groepen van 9 gedeeld. Hoe die groepen eruit zien kun je hieronder lezen. Per week komt 1 groep aan bod en per groep gaan er 3 mensen zeker door naar de finalerondes. Ook dit jaar wordt er een wildcard uitgereikt, en dat zal gebeuren in een speciale show na de 3 workshops.
De finales zullen van start gaan op 6 maart.

Workshop 1.
Workshop 2.
Workshop 3.
Hoe gaan de workshops in hun werk?

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 26-01-2004 20:34]

pi_16557241
Deelnemers Workshop I

* Door naar de finalerondes:

Naam:Marlies
Leeftijd:22
Sterrenbeeld: Ram
Opleiding: Lerarenopleiding Engels
Hobby's: Kappen en visagie (deed ze al voor haar studie), tekenen, naar concerten gaan, buiten wandelen
Is fan van: Christina Aguilera. "Het lijkt me niet makkelijk om zo groot te zijn als zij is. Qua rockmuziek hou ik van Pearl Jam"
Tot nu toe gezongen: Anouk: Love, Skunk Anansie: Weak, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Des'ree: Life, Alanis Morissette: Ironic.
Marlies: In de finale! (deel 2)
32% van de stemmen.

Naam: Maud
Leeftijd: 22
Sterrenbeeld: Schorpioen
Opleiding: Psychologie
Hobby's: Zingen, hockey
Is fan van: Niemand. "Wel heb ik ooit een poster van Lenny Kravitz gehad, maar dat was meer omdat hij er leuk uitzag."
Tot nu toe gezongen: Pink: Misery, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Vanessa Carlton: A thousand miles, Dido: White Flag.
Maud. O+.
22% van de stemmen.

Naam: Ron
Leeftijd: 24
Sterrenbeeld: Maagd
Werk: Even niks nu zijn optreden in een dinnershow stopte, omdat er een nieuwe show begon. Hij gaat nu eerst op andere plaatsen ervaring opdoen. Af en toe treedt hij op bij bruiloften en partijen
Hobby's: Zingen en dansen
Is fan van: Mariah Carey en Tina Turner. Vooral om hun mooie stemmen
Tot nu toe gezongen: Carole King: You've got a friend, Ronan Keating: Only you, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Elton John: I'm still standing, Rene Froger - The Greatest Love.
Ron; op naar de finale! #2
Door de Jury doorgegaan.

* Naar de wildcardronde:

Naam:Frank
Leeftijd:22
Sterrenbeeld: Stier
Opleiding: Economie
Hobby's: Skiën
Is fan van: Niemand
Tot nu toe gezongen: Elton John: Don't let the sun go down on me, Michael Bolton: How am I supposed to live without you, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Counting Crows: Big yellow Taxi, Eric Clapton: Layla.
[Frank] Die gozer die per sé een fansite wilde....
Met 8% van de stemmen.

Naam: Sharon
Leeftijd: 16
Opleiding: HAVO 5
Hobby's: Zingen en dansen
Is fan van: "Ik ben niet echt fan van iemand, hoewel ik Justin Timberlake en Sean Paul wel leuk vind"
Tot nu toe gezongen: Beyonce: Dangerously in love, Whitney Houston: All at once, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Des'ree: Life, Mariah Carey: Vision of Love.
Mooie stem! [Sharon]
Met 8% van de stemmen.

* Afgevallen:

Naam:Anne
Leeftijd:17
Sterrenbeeld: Boogschutter
Opleiding: MBO Internationale groothandel
Hobby's: zingen, op stap gaan
Is fan van: Anouk, ook omdat ze aan alles schijt heeft, Skunk Anansie, Live
Tot nu toe gezongen: Anouk: Love, Do: Heaven, Alanis Morissette: You oughta know, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Atomic kitten: Whole again, Melissa Etheridge: Like the Way I Do.
Anne Topic.......

Naam:Gerbrich
Leeftijd:17
Sterrenbeeld: Weegschaal
Opleiding: HAVO 5
Hobby's: Zeilen en schaatsen
Is fan van: Alica Keys. "Die vind ik te gek. Geweldige stem, net als Beyonce trouwens. Die kan ook nog goed dansen en heeft leuke clips, een leuk imago."
Tot nu toe gezongen: Bill Whitters: Ain't no sunshine, Alicia Keys: A woman's worth, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Atomic Kitten: Whole again, Janis Joplin: Take Another Little Piece.
Gerbrich: door naar de workshops!

Naam:Krystle
Leeftijd:19
Werk: Bij een opticien. Afgewezen voor dansacademie (te jong). Wil graag iets met muziek doen
Hobby's: Zingen in band, dans (jazz en klassiek ballet). Lesgeven op een turnvereniging
Is fan van: Madonna. "Zij is een grote ster en een voorbeeld voor me."
Tot nu toe gezongen: Sarah McLachlan: Angel, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high, Vanessa Carlton: A thousand miles, LeAnn Rimes - How Do I Live.
het eerste [Krystle] uit Vianen topic

Naam:Maickel
Leeftijd:18
Sterrenbeeld: Vissen
Opleiding: ROC Luchtvaartdienstverlening
Hobby's: Fitnessen, modern ballet, heel veel zingen en dansen
Is fan van: Christina Aguilera. "Ik vind haar heel erg cool, ze verwisselt zomaar van gedaante en ze heeft een hele mooie stem. Echt een moordwijf!"
Tot nu toe gezongen: Stevie Wonder: Isn't she lovely, R. Kelly: I believe I can fly, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Counting Crows: Big yellow taxi, R. Kelly - I Believe I Can Fly.
Maickel-topic #1

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 06-02-2004 17:08]

pi_16557357
Deelnemers Workshop II

Naam: Robin
Leeftijd: 23 jaar
Sterrenbeeld: Waterman
Opleiding: HBO Omgangskunde
Hobby&': Zingen
Is fan van: George Michael
Tot nu toe gezongen: Espen Lind: When Suzanna Cries, Stevie Wonder: Lately, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high enough, Robbie Williams: Something Beautiful, George Michael - A Different Corner.
Hunk Alert: Robin !!
19% van de stemmen.

Naam:JK
Leeftijd: 23
Sterrenbeeld:Waterman
Opleiding:Net gestopt met conservatorium
Hobby's: Zingen, kleding maken, beats maken, nummers schrijven, computeren en basketballen
Is van fan: geïnspireerd geraakt door de muziek van Janet Jackso
Tot nu toe gezongen: Jackson 5: I'll be there, Phil Collins: Against all odds, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Robbie Williams: Something beautiful, KC & Jojo - All My Life.
JK topic #1
17% van de stemmen.

Naam: Meike
Leeftijd:22 jaar
Sterrenbeeld:Ram
Opleiding:PABO
Hobby's:kitesurfen
Is fan van:niemand specifiek
Tot nu toe gezongen:Alanis Morissette: Your House, Irene Cara: What a feeling, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high enough, Des'ree: Life, Donna Summer - Last Dance.
Meike

* Naar de Wildcardronde:

Naam: Merel
Leeftijd: 16 jaar
Opleiding: 5 VWO
Hobby's: zingen
Is fan van: Trijntje Oosterhuis
Tot nu toe gezongen: Seal: Kiss from a rose, Jessica Folcker: How will I know (who you are), Up where we belong, Des'ree: Life, Ilse deLange - Beyond Gravity.
Merel - Nog geen topique?
10% van de stemmen.

Naam: Nick
Leeftijd: 20 jaar
Studie: Economie en bedrijfskunde
Hobby's: Zingen, gitaarspelen en hardlopen
Is fan van: Jackson Brown
Tot nu toe gezongen: Billy Joel: She's always a woman to me, Elton John ft. George Michael: Don't let the sun, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high enough, Counting Crows: Big yellow taxi, Righteous Brothers - Unchained Melody.
Idols Nick
15% van de stemmen.

* Afgevallen

Naam:Hedwig
Leeftijd: 18
Sterrenbeeld: Maagd
Opleiding: HAVO
Hobby's: Paardrijden
Is fan van: Ellen ten Damme, Tori Amos, K's choice, Garbage
Tot nu toe gezongen: Ilse de Lange: Angel eyes, Jewel: Foolish Games, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Vanessa Carlton: A thousand miles, Jewel - Foolish Games.
Een meisje met een prima muzieksmaak: Hedwig!

Naam: Kostian
Leeftijd:15 jaar
Sterrenbeeld:Waterman
Opleiding:VMBO
Hobby's:zingen en drummen
Is fan van:Marco Borsato en Michael W. Smith
Tot nu toe gezongen:Ralph van Manen: Testify to love, Robbie Williams: Something Beautiful, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Robbie Williams: Something Beautiful, The Radio's - She Goes Na Na Na.
[Kostian] HUNK HUNK HUNK in Idols aflevering 4

Naam: Lianne
Leeftijd:18
Horoscoop:Vis
Opleiding:Mbo schoonheidsverzorging
Hobby's:zingen, uitgaan, leuke dingen doen met vriendinnen
Is fan van:Celine Dion
Tot nu toe gezongen: Alicia Keys: How come you don't call me?, Kate Bush: The man with the child in his eyes, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high enough, Vanessa Carlton: A thousand miles, Celine Dion - Think Twice.
Lianne fantopique

Naam: Megan
Leeftijd:16 jaar
Sterrenbeeld:Kreeft
Opleiding:Kappersopleiding
Hobby's:Zingen en dansen
Is fan van:Usher
Tot nu toe gezongen:Aretha Franklin: Don't play that song, Captain & Tennille: Love will keep us together, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain't no mountain high enough, Atomic Kitten: Whole again, Aretha Franklin/Kelly Clarkson - Don't Play That Song.
Het grote Megan topic!

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 08-02-2004 00:27]

pi_16557417
Workshopronde III

Naam: Boris
Leeftijd: 23
Sterrenbeeld: Weegschaal
Werk: Verkoopmedewerker, fulltime muzikant
Hobby's: Zingen, sporten en reisjes maken
Is fan van: "Moeilijk om te zeggen. Bij mij gaat dat echt in fases. Dan luister ik een paar maanden naar Di Angelo, dan weer naar Angie Stone, dan weer naar Prince. Momenteel is het vooral Alicia Keys."
Tot nu toe gezongen: Prince: Kiss, Bill Withers: Aint no sunshine when shes gone, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Robbie Williams: Something beautiful, Marvin Gaye: Whats Going On.
Boris: Het idol van 2004? (deel 2)
36% van de stemmen.

Naam: Irma
Leeftijd: 19
Werk/ Opleiding: Bedient twee keer per week in een theaterrestaurant. Ze is op zoek naar werk of 'n nieuwe opleiding.
Hobby's: Zingen, winkelen, stappen met vriendinnen en dansen.
Is fan van: "Ik zou echt niet weten wie. Veel mensen vind ik goed, maar echt een idool heb ik niet. Ik heb veel bewondering Kirsten, een singer-songwriter. Ze heeft twee liedjes uitgebracht en spreekt mij aan omdat ze alles zelf schrijft."
Tot nu toe gezongen: Etta James: I wanna make love to you, Eva Cassidy: You take my breath away, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Aint no mountain high, Vanessa Carlton: A thousand miles, Tuck & Patti Take My Breath Away.
Irma, het meisje met de leuke uitstraling
Met 23% van de stemmen.

Naam: Eric (keuze van de jury)
Leeftijd: 21
Sterrenbeeld: Kreeft
Opleiding: Academie voor Lichamelijke Opvoeding
Hobby's: Sporten: jiujitsu, tennis en fitness
Is fan van: Niemand. "Ik heb niet echt een idool. Soms vind ik een liedje van iemand leuk, maar is het volgende nummer waardeloos; dan is het geen idool meer."
Tot nu toe gezongen: Porgy and Bess: Summertime, Robbie Williams: Let me entertain you, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Aint no mountain high, Counting Crows Big yellow taxi, Barry Manilow: Mandy.
Eric
Door de jury doorgegaan.

* Naar de wildcardronde:

Naam: Alice
Opleiding: Theater- Film- & Televisiewetenschappen
Hobby's: Koken en hockey
Is fan van: "Ik ben niet echt fan van iemand. Ik heb veel acteurs of zangers waarvan ik denk: 'die is leuk!' Julia Roberts vind ik heel erg cool."
Tot nu toe gezongen: Aretha Franklin: Natural Woman, Fugees: Killing me softly, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Aint no mountain high, Vanessa Carlton: A thousand miles, Pointer Sisters: Fire.
Alice Fantopic (deel 5)
Met 7% van de stemmen.

Naam: Tialda
Sterrenbeeld: Tweeling
Werk/ Opleiding: Assistent in opleiding bij schoenenwinkel.
Hobby's: Zingen en schoenen kopen
Is fan van: Alicia Keys. "Ik ben vorig jaar naar haar concert geweest en ik heb al haar cd’s."
Tot nu toe gezongen: Eigen nummer: Sometimes, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain’t no mountain high, Desree : Life, Kelly Clarkson: A Moment Like This.
Idols - Tialda

* Afgevallen

Naam: Daniël
Leeftijd: 26
Sterrenbeeld: Steenbok
Werk: Bij een bank op de afdeling datamanagement
Hobby's: Muziek, zingen, Playstation
Is fan van: "Danal Jones vind ik leuk. Ik ben niet een echte fan, maar vind zijn muziek leuk. Justin Timberlake vind ik ook gaaf. Vroeger was ik fan van Boys II Man, daar heb ik alle cd’s van"
Tot nu toe gezongen: Billy Joel: Uptown girl, Oleta Adams: Get here, Joe Cocker & Jennifer Warnes: Up where we belong, Robbie Williams: Something beautiful, Craig David: Walking Away.
Nog geen topic.

Naam: Elisaar
Opleiding: Kunstacademie
Hobby's: Buikdansen, interieur veranderen
Is fan van: Beyonce. "Ze heeft een mooie stem en ziet er heel erg mooi uit"
Tot nu toe gezongen: Whitney Houston: Run to you, Sam Brown: Stop, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Aint no mountain high, Atomic Kitten: Whole again, Stacie Orrico: (Theres Gotta Be) More To Life.
Elisaar Fantopic #2

Naam: Fardoe
Leeftijd: 16
Sterrenbeeld: Tweeling
Opleiding: VMBO
Hobby's: Dansen, zingen. uitgaan, naar de stad gaan, leuke dingen doen.
Is fan van: Wonder, Beyonce, Alicia Keys
Tot nu toe gezongen: Fugees: Killing me softly, Anastacia: I'm outta love, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Aint no mountain high, Vanessa Carlton: A thousand miles, Anastacia : Not that Kind.
Fardoe

Naam: Martijn
Sterrenbeeld: Waterman
Opleiding: Musical- en Dansacademie
Hobby's: Zingen, dansen, sporten, reizen, koken
Is fan van: Christina Aguilera, Michael Jackson en Blue. En nog veel meer.
Tot nu toe gezongen: Lionel Ritchie: Easy, Marvin Gaye & Tammy Terrell: Ain’t no mountain high, Counting Crows: Big yellow taxi, Lionel Richie : Hello.
Martijn-topic #1

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 17-02-2004 17:22]

pi_16607484
Je vraagt je misschien nu wel af: hoe werken die workshoprondes nou eigenlijk? Nou, user charmed_angel heeft een persbericht van HMG waarin alles wordt uitgelegd:
quote:
Stemprocedure Workshops gewijzigd 'Idols': Publiek kiest winnaar wildcard in aparte liveshow

Afgelopen zaterdag is duidelijk geworden welke 27 potentiële popidolen door mogen naar de workshops, de volgende ronde van het populaire RTL 4-programma 'Idols'. Hierin wordt vanaf zaterdag 31 januari drie weken lang gestreden om de tien felbegeerde plaatsen in de vierde en laatste ronde: de grote live-shows. Belangrijkste wijziging ten opzichte van de eerste editie van 'Idols', is de wijze waarop dit jaar de wildcard voor de finaleronde wordt weggeven. In de huidige reeks vindt er na afloop van de workshops een aparte wildcardshow plaats waarin het publiek, en niet zoals vorig jaar de jury, bepaalt welke kandidaat zich in de rebound mag vervoegen bij de negen reeds geplaatste finalisten. Na afloop van de wildcardshow, waaraan zes in eerste instantie afgevallen deelnemers meedoen, kunnen kijkers via sms en telefoon bepalen welke kandidaat de wildcard in de wacht sleept en zich daarmee alsnog plaatst voor finaleronde. De show wordt op zaterdag 21 februari live uitgezonden bij RTL 4.

Wat in de huidige reeks ook verandert, is de stemprocedure van de workshops. Zo kiest het Nederlandse kijkerspubliek per telefoon en sms wekelijks twee kandidaten die automatisch doorgaan naar de liveshows, terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde. Afgezien van deze drie deelnemers, plaatsen zich verder wekelijks twee kandidaten voor eerder genoemde wildcardshow. Dit zijn altijd de twee kandidaten die van degenen die niet direct door zijn naar de liveshows, de meeste stemmen van de kijkers hebben gekregen. Ook zal er vanaf de workshops wekelijks een notaris bij de shows aanwezig zijn.

Tijdens de workshopronde zingen de kandidaten een lied naar keuze en krijgen ze voorafgaande aan hun optredens workshops van een bekende Nederlandse artiest. In 'Idols, De Uitslag' zal nog dezelfde avond bekend worden gemaakt welke drie kandidaten direct doorgaan naar de liveshows, en welke twee deelnemers doorgaan naar de wildcardshow.

Uitzendingen:
Workshops: op zaterdag 31 januari, 7 februari en 14 februari 2004, tussen 21.00 uur en 22.00 uur bij RTL 4.
Idols, De Uitslag: tussen 23.00 uur tot 23.20 uur bij RTL 4.
Wildcardshow: op zaterdag 21 februari 2004, tussen 21.00 uur en 22.00 uur
bij RTL 4.
Idols, De Uitslag: tussen 23.00 uur tot 23.20 uur bij RTL 4.

Voor meer vragen (en misschien wel antwoorden) over hoe de workshops werken: Idols - van Workshops naar Finales .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')