abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 11:43:30 #1
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_16590966
Vorig jaar was Joel de gelukkige die van de jury een wildcard kreeg voor de finale van Idols. Dit jaar mag het publiek deze belangrijke keuze maken.

Publiek
De tien beste kandidaten van Idols moeten zich binnenkort in negen live-shows naar de grote finale zingen. Vorig jaar werd naast de negen publieklievelingen Joel de gelukkige die van de jury een wildcard voor de finale kreeg. Dit jaar wordt het allemaal anders: in deze reeks vindt er na afloop van de workshops een aparte wildcardshow plaats waarin het publiek, en dus niet de jury, bepaalt welke kandidaat zich in de rebound mag vervoegen bij de negen reeds geplaatste finalisten.

Wildcardshow
Na afloop van de wildcardshow, waaraan zes in eerste instantie afgevallen deelnemers meedoen, kunnen kijkers via sms en telefoon bepalen welke kandidaat de wildcard in de wacht sleept en zich daarmee alsnog plaatst voor finaleronde. De show wordt op zaterdag 21 februari live uitgezonden bij RTL 4.

Stemmen
Wat dit jaar ook anders wordt, is de stemprocedure van de workshops. Zo kiest het Nederlandse kijkerspubliek per telefoon en sms wekelijks twee kandidaten die automatisch doorgaan naar de liveshows, terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde.

Notaris
Afgezien van deze drie deelnemers, plaatsen zich verder wekelijks twee kandidaten voor eerder genoemde wildcardshow. Dit zijn altijd de twee kandidaten die van degenen die niet direct door zijn naar de liveshows, de meeste stemmen van de kijkers hebben gekregen. Ook zal er vanaf de workshops wekelijks een notaris bij de shows aanwezig zijn.

Uitslag
Tijdens de workshopronde zingen de kandidaten een lied naar keuze en krijgen ze voorafgaande aan hun optredens workshops van een bekende Nederlandse artiest. In Idols, De Uitslag zal nog dezelfde avond bekend worden gemaakt welke drie kandidaten direct doorgaan naar de liveshows, en welke twee deelnemers doorgaan naar de wildcardshow.

bron: www.rtlboulevard.nl

You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:50:05 #2
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_16591158
Het wordt er dus niet duidelijk op....
pi_16591223
Oké, zo is het hele idee van een wildcard dus verlaten, om nog meer geld te verdienen met bellers en SMSers.
pi_16592465
Draait ook alleen maar om geld
  maandag 26 januari 2004 @ 12:38:13 #5
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16592617
Jeetje wat ingewikkeld zeg!

Maar wel héél spannend

maandag 26 januari 2004 @ 12:47:47 #6
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_16592898
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:51 schreef Toeps het volgende:
Oké, zo is het hele idee van een wildcard dus verlaten, om nog meer geld te verdienen met bellers en SMSers.
Ze dwingen niemand om te bellen of te SMS-en, dus ik zie niet wat er mis mee is. De meeste televisie wordt tegenwoordig gemaakt met het oog alleen nog maar op geld, geld, geld. Tis gewoon niet anders!
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_16593401
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:47 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Ze dwingen niemand om te bellen of te SMS-en, dus ik zie niet wat er mis mee is. De meeste televisie wordt tegenwoordig gemaakt met het oog alleen nog maar op geld, geld, geld. Tis gewoon niet anders!

Nou ja, het idee van een wildcard is toch juist dat de jury die uitreikt? Nu is het gewoon een soort extra workshopronde, waar weer lekker op gebeld/geSMSt kan worden.
pi_16595021
Ik heb hier het officiele bericht van HMG

Hilversum, 26 januari 2004

Stemprocedure Workshops gewijzigd
'Idols': Publiek kiest winnaar wildcard
in aparte liveshow

Afgelopen zaterdag is duidelijk geworden welke 27 potentiële popidolen door mogen naar de workshops, de volgende ronde van het populaire RTL 4-programma 'Idols'. Hierin wordt vanaf zaterdag 31 januari drie weken lang gestreden om de tien felbegeerde plaatsen in de vierde en laatste ronde: de grote live-shows. Belangrijkste wijziging ten opzichte van de eerste editie van 'Idols', is de wijze waarop dit jaar de wildcard voor de finaleronde wordt weggeven. In de huidige reeks vindt er na afloop van de workshops een aparte wildcardshow plaats waarin het publiek, en niet zoals vorig jaar de jury, bepaalt welke kandidaat zich in de rebound mag vervoegen bij de negen reeds geplaatste finalisten. Na afloop van de wildcardshow, waaraan zes in eerste instantie afgevallen deelnemers meedoen, kunnen kijkers via sms en telefoon bepalen welke kandidaat de wildcard in de wacht sleept en zich daarmee alsnog plaatst voor finaleronde. De show wordt op zaterdag 21 februari live uitgezonden bij RTL 4.

Wat in de huidige reeks ook verandert, is de stemprocedure van de workshops. Zo kiest het Nederlandse kijkerspubliek per telefoon en sms wekelijks twee kandidaten die automatisch doorgaan naar de liveshows, terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde. Afgezien van deze drie deelnemers, plaatsen zich verder wekelijks twee kandidaten voor eerder genoemde wildcardshow. Dit zijn altijd de twee kandidaten die van degenen die niet direct door zijn naar de liveshows, de meeste stemmen van de kijkers hebben gekregen. Ook zal er vanaf de workshops wekelijks een notaris bij de shows aanwezig zijn.

Tijdens de workshopronde zingen de kandidaten een lied naar keuze en krijgen ze voorafgaande aan hun optredens workshops van een bekende Nederlandse artiest. In 'Idols, De Uitslag' zal nog dezelfde avond bekend worden gemaakt welke drie kandidaten direct doorgaan naar de liveshows, en welke twee deelnemers doorgaan naar de wildcardshow.

Uitzendingen:
Workshops: op zaterdag 31 januari, 7 februari en 14 februari 2004, tussen 21.00 uur en 22.00 uur bij RTL 4.
Idols, De Uitslag: tussen 23.00 uur tot 23.20 uur bij RTL 4.
Wildcardshow: op zaterdag 21 februari 2004, tussen 21.00 uur en 22.00 uur
bij RTL 4.
Idols, De Uitslag: tussen 23.00 uur tot 23.20 uur bij RTL 4.

maandag 26 januari 2004 @ 14:55:14 #9
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_16596421
Misschien kan TomTom deze ff sticky maken?
Zodat iedereen t snapt/...
pi_16596588
quote:
terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde.
Wat bedoelen ze hiermee? De jury kan toch niet een kandidaat kiezen die al eerste of tweede is geworden bij het publiek?
pi_16596810
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:00 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze hiermee? De jury kan toch niet een kandidaat kiezen die al eerste of tweede is geworden bij het publiek?

Nee dat lijkt me niet, maar wel degene die laatste is geworden. niet dat dat erg veel nut zal hebben...
  maandag 26 januari 2004 @ 16:21:23 #12
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16599597
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:00 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Nee, de nummer 1 en 2 van het publiek gaan sowieso door, en daarnaast nog een iemand die door de jury wordt uitgekozen. Dan zijn er dus nog 6 over, en daarvan gaan de twee met de meeste stemmen naar de wildcard-ronde
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_16599743
Hebben ze dit jaar geen overbruggingsuitzending op Yorin meer?
Sex is like Nokia: Connecting People
pi_16599791
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:25 schreef CJ het volgende:
Ik hoop het wel, dat was leuk! Dan was het ook echt 'zaterdagavond Idols-avond' 2 uur en een kwartier lang
  maandag 26 januari 2004 @ 16:27:13 #15
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16599803
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:25 schreef CJ het volgende:
Die was er tijdens de workshops nooit toch? En in de finales, tja, denk het wel eigenlijk.
pi_16600264
Ik vond in de laatste aflevering er opvallend weinig of ms zelfs geen slecht zingende meisjes zitten en opvallend veel slecht zingende jongens

Dus het lijkt mij dat er een meisje doorgaat alsnog of meisjes..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16602128
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:51 schreef Toeps het volgende:
Le-zen:
quote:
Wat dit jaar ook anders wordt, is de stemprocedure van de workshops. Zo kiest het Nederlandse kijkerspubliek per telefoon en sms wekelijks twee kandidaten die automatisch doorgaan naar de liveshows, terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde.
Hamelen is die kant op
pi_16603382
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:21 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee, de nummer 1 en 2 van het publiek gaan sowieso door, en daarnaast nog een iemand die door de jury wordt uitgekozen. Dan zijn er dus nog 6 over, en daarvan gaan de twee met de meeste stemmen naar de wildcard-ronde

Nee je leest het verkeerd

Zo kiest het Nederlandse kijkerspubliek per telefoon en sms wekelijks twee kandidaten die automatisch doorgaan naar de liveshows, terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde.

Per workshopronde gaan er 3 door naar de finale. 2 Gekozen door de kijker en 1 gekozen door de jury.

Afgezien van deze drie deelnemers, plaatsen zich verder wekelijks twee kandidaten voor eerder genoemde wildcardshow. Dit zijn altijd de twee kandidaten die van degenen die niet direct door zijn naar de liveshows, de meeste stemmen van de kijkers hebben gekregen.

En van elke workshopronde gaan er 2 door naar de wildcardronde.

pi_16603489
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:11 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee je leest het verkeerd

Zo kiest het Nederlandse kijkerspubliek per telefoon en sms wekelijks twee kandidaten die automatisch doorgaan naar de liveshows, terwijl de jury, ongeacht het stemresultaat, wekelijks één deelnemer aanwijst voor de finaleronde.

Per workshopronde gaan er 3 door naar de finale. 2 Gekozen door de kijker en 1 gekozen door de jury.

Afgezien van deze drie deelnemers, plaatsen zich verder wekelijks twee kandidaten voor eerder genoemde wildcardshow. Dit zijn altijd de twee kandidaten die van degenen die niet direct door zijn naar de liveshows, de meeste stemmen van de kijkers hebben gekregen.

En van elke workshopronde gaan er 2 door naar de wildcardronde.

Jij zegt toch hetzelfde als het bericht dat je quote?!?
pi_16604837
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:15 schreef Tania18 het volgende:

[..]

Jij zegt toch hetzelfde als het bericht dat je quote?!?

nee less maar eens goed
  maandag 26 januari 2004 @ 19:03:58 #21
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16604875
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

nee less maar eens goed

Dat zei ik wel
pi_16605014
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:03 schreef BVO het volgende:

[..]

Dat zei ik wel

oeps
  maandag 26 januari 2004 @ 19:08:43 #23
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_16605046
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:07 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

oeps

Geeft niet hoor Ik zal het wel niet zo duidelijk als jij hebben uitgelegd
pi_16605709
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:03 schreef BVO het volgende:

[..]

Dat zei ik wel

Zie je wel! Ik verdedig je wel hoor
pi_16607568
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Misschien kan TomTom deze ff sticky maken?
Zodat iedereen t snapt/...
Ik heb het persbericht van charmed_angel in het sticky workshopkandidatentopic gezet met een verwijzing naar dit topic . Ik hoop dat dat ook goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')