Mijn papa eet alleen maar pindakaas met sambalquote:Op dinsdag 12 juli 2005 01:35 schreef dutch-mamma het volgende:
Leuk onderwerp om een schopje omhoog te geven...! Thanks, Joyceke!
OK, mijn opa (moge hij rusten in vrede) dreef me tot wanhoop met zijn appelmoes-met-jus....
Ik dreef mijn moeder tot wanhoop nadat mijn neefje me leerde dat krentenbollen met jonge kaas toch wel erg lekker waren. En als je een gewone boterham kaas nam, doet een likje honing ook wonderen!
Mijn kinderen aten rauwe ui, toen ze nog in de luiers zaten (je wil niet weten wat ik achteraf terugvond in de luiers...).
Sap van augurken drinken... ik beken schuld. Ook een verrukkelijke basis voor een zelfgemaakte dressing!
Maar wat dacht je van het vocht van een blikje of potje knakworstjes...!
Pindakaas met sambal schijnt sommige mensen tot braakneigingen te brengen...
Dat eet m'n vader ook alle 2, maar dna met biefstuk ipv varkenslapjes.quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:58 schreef Darkphorze het volgende:
Bij mijn schoonouders eten ze vlees met champignons (varkenslapje, uitjes, champignons bakken in veeeel boter) dit met vers wit brood belegd met boter en dan soppen.
Tomaat met suiker (naar mijn idee niet raar, maar op het werk kunnen ze er maar niet aan wennen)
Grappig...! Toen ik het deed werd er met walging op gereageerd...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:43 schreef MarkzMan_X het volgende:
Krentenbollen met kaas. Dat is misschien nog wel meer standaard dan een krentenbol met boter.
Ik vind het niet meer dan normaal. AH To Go verkoopt ze, de catering bij mij op school ook en ik douw ook met enige regelmaatig kaas op een krentenbol. Of oude kaas op zo'n ik-weet-niet-hoeveel-maar-hou-het-maar-op-flink-wat-noten-zaden-pitten-en-vruchten-bol. Maargoed, vroeger was je al vreemd als je meer dan 1 saus tegelijk op je patat kwakte, laat staan dat je deze met elkaar vermengde.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:50 schreef dutch-mamma het volgende:
Grappig...! Toen ik het deed werd er met walging op gereageerd...
Dan wel met knoflookkaas he! Dat is erg lekker!!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:43 schreef MarkzMan_X het volgende:
Krentenbollen met kaas. Dat is misschien nog wel meer standaard dan een krentenbol met boter.
Ik vind het ook goor als m'n eten vervuild wordtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:29 schreef Karina het volgende:
Niet zozeer wat ik eet maar meer hoe ik eet: alles apart, het eten mag niet door elkaar komen, dus de groente, het vlees en eventueel aardappels helemaal apart op het bord zodat het niet door elkaar komt.
Heel soms eet ik nog wel patat met appelmoes: de appelmoes dient dan als mayonaise zeg maar.
Wat? In de jaren '50!?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:50 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Grappig...! Toen ik het deed werd er met walging op gereageerd...
Daar ben ik mee opgegroeid, ik geloof dat het een "uitvinding" van mijn broertje en mij was. Inmiddels is "suikereitje" een zondagochtendklassieker bij ons.quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:16 schreef rubbereend het volgende:
k doe suiker op mn gebakken ei, dat schijnt bijzonder te zijn
Nee, in de jaren 70quote:
suiker op je gebakken ei is trouwens iets typisch Brabants heb ik me laten vertellenquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Daar ben ik mee opgegroeid, ik geloof dat het een "uitvinding" van mijn broertje en mij was. Inmiddels is "suikereitje" een zondagochtendklassieker bij ons.
Een "suikereitje deluxe" is een geklutst eitje met een schep suiker, een schep meel en een scheutje melk. Voor een Superdeluxe-effect bak je hem in roomboter.
NB: brandt snel aan, en is desastreus voor de lijn!
Dat wist ik niet (en ik ben best geïnteresseerd in streekgewoontes en -tradities)!quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
suiker op je gebakken ei is trouwens iets typisch Brabants heb ik me laten vertellen
Dat laatste maak ik ook wel eens klaar!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:05 schreef SHE het volgende:
Ik heb 2 tiks
sambal...ik flikker dat overal op/door/in
en mijn favo broodje :
eerst stokbrood opensnijden ( hele!! )
langs de hele lijn beleggen met sla/tomaat
gehakt mengen met tijm en veel knoflook, plat maken en dan grillen, dat er ook tussen
frietjes frituren
ook dat ertussen
en dan beetje sambal en asociaal veel ketchup![]()
Laatsgenoemde eet ik uiteraard ook alleen als niemand het ziet![]()
In de jaren '70 was je toch meer bezig met kaas-fondue, right?quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Nee, in de jaren 70
Maar voor de moderne jongeren i dat zo ongeveer hetzelfde...![]()
Als ontbijt slagroomtaart. Dat is misschien wel het beste ontbijt wat ik kan verzinnen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:20 schreef Badeentje het volgende:
Mijn vriend vindt het trouwens heel vreemd dat ik nooit ergens peper of zout door mieter.![]()
En ik eet als ontbijt regelmatig een ijsje (perenijsje!!) ook dat vindt men vreemd... Lekker makkelijk voor in de auto![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |