Ben zelf erg goed in het maken van sausen
Masala, madras en vindaloo sauce...
Maar hoe krijg je de 3 kleuren rijst?
Die mooie roze kleur bij masala saus, waar blijft ie als je het thuis probeerd?
En hoe krijg je de kip zo mooi rood?
Nan? Lassie?
Ow en even voor de goede orde, gaarne niet met url's te strooien.
En als het kan in Nederlands...
Las net in ander topic (!) dat de koe heilig is, dus daar mag je niet van eten?
Doe ik het toch lekker zelf...
Goede 2e is de surinaamse rijst
Voor de kleuren, denk aan safraan, denk aan kleurstoffen die je in paki/suri winkels kunt kopen.
De kip:
ontvellen, bovenkant kerfjes inmaken,
een mengsel maken van joghurt, garam masala, paprikapoeder (wel uit de pakiwinkel halen, dat is totaal anders dan de onze) en cayennepeper, ook uit de pakiwinkel.
De kip insmeren, laten rusten en in de oven langzaam laten garen.
Denk er aan dat die paki paprikapoeder snoeiheet is he.
Eerst een beetje olie in de pan, teentje knoflook geperst erdoor roeren en dan de droge rijst erbij.
Lekker even warm laten worden en dan pas water erbij om de rijst te koken.
Heb ik zo geleerd van een kok, is dat iets Indiaas?
Zoals hierboven aangegeven is helemaal goed!!
Let the cooking begin...
quote:Jaaaa, lekker. Ik heb ze ooit eens zelf gemaakt. Was best goed gelukt eigenlijk.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:24 schreef fotoloog het volgende:
Wat ook lekker is"plauwri" ik meet niet of het goed geschreven is maar who cares,balletjes van ik meen gele erwtenmeel en dan gefrituurd
Wat ook lekker is, zijn pakora's. Groenten (bijv. bloemkoolroosjes) in beslag gerold en dan frituren maar.
Recepten om onze oren, dat is wat we willen!!
Dit is 1 van de vele variaties van een Lassie.
quote:Alstublieft!
Op zaterdag 24 januari 2004 18:57 schreef Oblivion het volgende:
Ja, heerlijk!! Maar waar bestaat het beslag dan uit?![]()
Recepten om onze oren, dat is wat we willen!!
100 g besanmeel (kikkererwtenmeel)
0.5 tl gemalen koriander
1 tl zout
0.5 tl gemalen kurkuma
0.5 tl chilipoeder
0.5 tl garam masala
1 à 2 teentje knoflook (uit de pers)
1.75 dl water
0.5 bloemkolen (in roosjes)
2 kleine uien
olie (om te frituren)
Bereidingswijze:
Zeef het meel in een kom. Voeg koriander, zout, kurkuma, chilipoeder, garam masala en knoflook toe.
Maak een kuiltje in het midden van de bloem. Voeg langzaam het water toe en mix tot een dik, glad beslag.
Haal bloemkoolroosjes en uiringen door het beslag. Verhit 4 cm olie in een diepe pan en bak de bloemkool en ui in porties in 4-5 minuten goudgeel. Laat ze uitlekken op keukenpapier.
Dit is voor 4 personen. Serveer het met een zoetzuur of pikant sausje.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 24-01-2004 19:32]
quote:Geen dank! Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het nog nooit zelf gemaakt heb hoor. Wel gegeten natuurlijk. Enneh, dit recept heb ik van een bepaalde pagina geplukt.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:32 schreef Oblivion het volgende:
Geweldig!! Bedankt daar je daar de tijd voor wilde nemen!![]()
quote:Maakt niet uit! Het is Nederlands en duidelijk!
Op zaterdag 24 januari 2004 19:34 schreef ruby het volgende:
Geen dank! Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het nog nooit zelf gemaakt heb hoor. Wel gegeten natuurlijk. Enneh, dit recept heb ik van een bepaalde pagina geplukt.
quote:Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat je bij de toko's ook kant en klaar beslag hiervoor kunt kopen. Het merk heet Shan. Ik heb het ooit wel eens thuisgehad maar wegens het verlopen van de houdbaarheidsdatum moest het de prullenbak in.
Op zaterdag 24 januari 2004 19:36 schreef Oblivion het volgende:[..]
Maakt niet uit! Het is Nederlands en duidelijk!
Meer vraag was er niet!
quote:Door citroensap met rode levensmiddelenkleurstof te vermengen en dat over de (ingekerfde) kip en in de marinade te gieten
Op zaterdag 24 januari 2004 14:26 schreef Oblivion het volgende:
En hoe krijg je de kip zo mooi rood?
quote:Echt waar?
Op zaterdag 24 januari 2004 19:41 schreef qyn het volgende:
Door citroensap met rode levensmiddelenkleurstof te vermengen en dat over de (ingekerfde) kip en in de marinade te gieten
quote:Voor zover ik weet wel. Yvonne noemde dit ook al..
Op zaterdag 24 januari 2004 19:42 schreef Oblivion het volgende:[..]
Echt waar?
Zo doen Indiers dat?
Maar jah, een echte Kip Tandoori moet rood zijn
quote:Ja, hoort ook zo te zijn!
Op zaterdag 24 januari 2004 19:48 schreef qyn het volgende:
Voor zover ik weet wel. Yvonne noemde dit ook al..Maar jah, een echte Kip Tandoori moet rood zijn
*noteer me gek!!
quote:Zo doe ik het ook; ik voeg daarbij ook nog een beetje tomatenpuree toe voor extra pittigheid en een mooi kleurtje.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:21 schreef shmoopy het volgende:
Oja, ik kook rijst altijd anders dan hoe ik het om me heen zie.Eerst een beetje olie in de pan, teentje knoflook geperst erdoor roeren en dan de droge rijst erbij.
Verder kook ik erg vaak Indiaas (en dan niet van die bijna kant en klaar troep uit de supermarkt ) en barst ik van de recepten.
Moet nu weg maar post er binnenkort een paar!
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:54 schreef Noayla_ het volgende:
Verder kook ik erg vaak Indiaas (en dan niet van die bijna kant en klaar troep uit de supermarkt) en barst ik van de recepten.
Ik ook. Indiaas is grote favoriet hier in huis. Ook omdat mijn man en ik vegetarier zijn en dan kun je met de indiase keuken echt helemaal los gaan.
Ik zal me ook nog wel 's met wat recepten melden
quote:grappig, zo kook ik de rijst ook , ik gooi er alleen ook nog een theelepeltje vegeta ( soort hongaarse aromat ) bij.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:21 schreef shmoopy het volgende:
Oja, ik kook rijst altijd anders dan hoe ik het om me heen zie.Eerst een beetje olie in de pan, teentje knoflook geperst erdoor roeren en dan de droge rijst erbij.
Ik heb het zo van mama geleerd, maar die is niet indiaas maar hongaars
quote:Met de Pataks tandoori paste (AH en Bas/Dirk/Dygros en willekeurige toko's) krijg je die kip dus wel echt goed rood.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:26 schreef Oblivion het volgende:En hoe krijg je de kip zo mooi rood?
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:36 schreef Rudedadude het volgende:
Met de Pataks tandoori paste (AH en Bas/Dirk/Dygros en willekeurige toko's) krijg je die kip dus wel echt goed rood.
Wel eens Tandoori Chicken bij een Indiaas restaurant gegeten?
dan wordt ie echt mooi rood
quote:Ja, er zitten 2 lekkere bij mij in de straat. Daar wordt het inderdaad iets rood/oranjiger. Maar ik heb dan ook geen klei-oven. En tandoori is geen tikka-massala
Op maandag 26 januari 2004 12:50 schreef Oblivion het volgende:[..]
Niet dus... Blijft altijd een beetje rozig...
Wel eens Tandoori Chicken bij een Indiaas restaurant gegeten?
quote:Zegt hier niemand toch
Op maandag 26 januari 2004 13:30 schreef Rudedadude het volgende:
Ja, er zitten 2 lekkere bij mij in de straat. Daar wordt het inderdaad iets rood/oranjiger. Maar ik heb dan ook geen klei-oven. En tandoori is geen tikka-massala
Of wilde je even laten weten dat je er echt wel was geweest?
quote:Patak beter mijn kont niet schoppen.
Op maandag 26 januari 2004 14:22 schreef Verbal het volgende:
Patak's schopt kont.V.
Maar staat een mooie tip hierboven. Met citroensap en kleurstof van de toko krijg je 'm aardig rood.
Gebruiken de patak mensen (ik ook hoor ) ook basterd suiker erdoor heen?
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:16 schreef Oblivion het volgende:[..]
Zegt hier niemand toch
![]()
Of wilde je even laten weten dat je er echt wel was geweest?
quote:Hapje vindaloo sauce?
Op maandag 26 januari 2004 14:26 schreef Rudedadude het volgende:
quote:HEY! That's not funny...
Op maandag 26 januari 2004 14:36 schreef Rudedadude het volgende:
Nee, doe maar Tindaloo
quote:Verkapte doodverwensing!!!
Death By Curry - Harsha Tindaloo
Shoot weer wat geleerd, nog heter...
quote:
Notes This is not some mad creation of a chilli head chef trying to frighten away lager louts, but a very authentic traditional Bangladeshi speciality.
The use of the legendary Naga Jolokia chilli,which the Indian equivalent of the F.D.A. rate at a staggering 885,000
Scovilles,plus the searing Bird chillies makes this the hottest authentic curry I have ever found,and I have been collecting books on the subject for years.
Wat ik verder heerlijk vind zijn de spullen van Patak's en dan het liefste Tikka Massala of Balti, verder heb ik pasgeleden een winkeltje met Engelse etenswaren ontdekt waar ze Sharwood's verkopen, dat is ook heel erg goed.
quote:Ik om dezelfde reden als jullie (vegetariër)!
Op maandag 26 januari 2004 12:32 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ik ook. Indiaas is grote favoriet hier in huis. Ook omdat mijn man en ik vegetarier zijn en dan kun je met de indiase keuken echt helemaal los gaan.
quote:Ik vind de Korma (uit zo'n zakje, niet uit een pot) erg lekker. Als extraatje voeg ik gepelde tomaten toe. Zeer smakelijk hoor.
Op maandag 26 januari 2004 18:12 schreef Angeles het volgende:
Wat ik verder heerlijk vind zijn de spullen van Patak's en dan het liefste Tikka Massala of Balti, verder heb ik pasgeleden een winkeltje met Engelse etenswaren ontdekt waar ze Sharwood's verkopen, dat is ook heel erg goed.
Hoewel ik Indiaas erg lekker vind, kook ik het eigenlijk nooit (behalve m'n Patak Korma dan). Ik ben meer aan het experimenteren met de Surinaamse keuken.
Maar als ik dit topic lees, dan moet ik maar gauw weer eens Indiaas kokkerellen.
Ja, Lula, maar ze heeft het topic niet meer bezocht...quote:Op maandag 26 januari 2004 12:32 schreef Spindizzy het volgende:
Haaaaaiquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:26 schreef Oblivion het volgende:
Hint!!! Hint!!!
Haaiencurry?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:36 schreef Oblivion het volgende:
Heb je een lekker receptje met Haai?![]()
Pandan, basmati en surinaamse rijstquote:Op zaterdag 24 januari 2004 15:19 schreef yvonne het volgende:
Rijst: altijd pakistaanse rijst, ruikt al heel lekker bij het koken, basmati rijst dus
Goede 2e is de surinaamse rijst
Voor de kleuren, denk aan safraan, denk aan kleurstoffen die je in paki/suri winkels kunt kopen.
De kip:
een mengsel maken van joghurt, garam masala, paprikapoeder (wel uit de pakiwinkel halen, dat is totaal anders dan de onze) en cayennepeper, ook uit de pakiwinkel.
De kip insmeren, laten rusten en in de oven langzaam laten garen.![]()
Ik stop even met lezen hier, heb net gegeten en krijg alweer trek in al die lekkere dingen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
De kip:
De kip insmeren, laten rusten en in de oven langzaam laten garen.
![]()
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:37 schreef DuchessX het volgende:
tvp voor mijn echtgenoot
Dit komt vanavond op tafel...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:54 schreef Spindizzy het volgende:
Eier- en linzencurry
[afbeelding]
Voor 4 personen
Benieuwd of je het lekker vindtquote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dit komt vanavond op tafel...![]()
Wordt verschoven naar morgen...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:28 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Benieuwd of je het lekker vindt
Gelukkigquote:Op zondag 6 juni 2004 18:07 schreef Oblivion het volgende:
Nou Spindizzy, het was heerlijk...![]()
quote:Ingredients
5 tbsp vegetable oil
2 tsp mustard seeds
1 tsp fenugreek seeds
3 fresh green chillies, deseeded and thinly sliced
1 handful curry leaves
2 thumb-sized pieces of fresh ginger, peeled and coarsely grated
3 onions, peeled and chopped
1 tsp chilli powder
1 tsp turmeric
6 tomatoes, chopped
1x400ml/14fl oz tin coconut milk
salt
For the fish version:
4x225g/8oz fresh haddock fillets, skinned and pin-boned
1 knob tamarind paste or 1 tsp tamarind syrup
1 large handful baby spinach (optional)
1 good handful fresh coriander, chopped (optional)
For the chicken version:
4 chicken breasts, sliced into 1cm/ ½ in strips
1 tbsp coriander seeds, crushed
For the vegetarian version:
800g/1¾lb mixed vegetables, chopped (potatoes, courgettes, peppers, onions, sweet potatoes, spinach, chard, cauliflower, lentils, beans - use your imagination)
Method
1. Heat the oil in a pan, and when hot add the mustard seeds. Wait for them to pop, then add the fenugreek seeds, fresh green chillies, curry leaves and ginger, Stir and fry for a few minutes.
2. Using a food processor, chop the onions and add to the same pan. Continue to cook for 5 minutes until the onion is light brown and soft, then add the chilli powder and turmeric.
3. Using the same food processor, pulse the tomatoes and add these to the pan. Cook for a couple of minutes then add one or two wineglasses of water and the coconut milk. Simmer for about 5 minutes until it has the consistency of double cream, then season carefully with salt.
4. Take this sauce as a base.
To make the fish curry, add the fish and tamarind to the sauce and simmer for 6 minutes. Feel free to add some baby spinach and chopped coriander at the end of the cooking time.
5. For the chicken version, stir-fry the chicken strips and coriander seeds until lightly coloured, then add to your sauce and simmer for 10 minutes.
6. For the vegetarian version, simply add all your veg to the sauce at the beginning when you add your onions. Continue to cook as normal and simmer until tender.
quote:Op maandag 6 september 2004 20:37 schreef Oblivion het volgende:
Blijf het Indiaas topic in de gaten houden...![]()
Was eigenlijk een ingeving, die dingen zijn zo lekker...quote:Op maandag 6 september 2004 21:47 schreef Spindizzy het volgende:
Klinkt goed! Ik was al op zoek naar recepten met zoete aardappel. Die liggen altijd naar me te lonken op de markt maar ik heb er niet veel recepten voor. Heb er wel 's samosa's mee gemaakt, was erg lekker!.
Lassie..quote:Op dinsdag 7 september 2004 23:41 schreef LSS het volgende:
Wat ik me nou altijd afvroeg? Wat drink je bij Idiaas eten. Zelf neem ik er altijd bier om mijn tong en gehemelte te blussen want ik kan niet goed tegen scherp voer. Maar misschien is er wel een indiaase drank die er bij hoort, weet iemand dat?
quote:Perzik en frambozen lassie
Als klein jongentje was ik idolaat van de hond Lassie die iedere week op de televisie heldendaden verrichtte. In zwart wit natuurlijk. Toen ik later nog een speelfilm zag waarop het trouwe dier wel duizend kilometer terug naar zijn oude baasje liep, kon Lassie voor mij helemaal niet meer stuk.
Groot was de teleurstelling toen bleek dat Lassie niet één hond was maar dat er wel vier Schotse collies gebruikt werden die ieder een bepaald trucje kenden. Tegenwoordig ben ik fan van de Indiase lassie; het koele drankje van gepureerd fruit of groente en yoghurt, waar je te hete curries mee blust.
2 perziken
100 gram frambozen
2,5 deciliter (Turkse) yoghurt
1 eetlepel citroensap
2 eetlepels suiker
2,5 deciliter koolzuurhoudend bronwater
Zorg voordat je begint dat de yoghurt en het bronwater goed gekoeld zijn. Schil de perziken en verwijder de pit. Doe ze samen met de frambozen, de yoghurt, het citroensap en de suiker in een blender. Laat deze draaien tot alles tot een gladde massa gepureerd is. Giet het bronwater er bij en laat de blender nog tien seconden draaien. Schenk het mengsel in vier glazen.
KLAAS KASMA
quote:Kardemom
Kardemom is een heerlijk kruid om in de keuken te gebruiken.
De Officiele naam is : Elettaria Cardamomum.
Het kan in veel gerechten worden toegepast.
Chutneys, currys ,worst en brood en gebak.
In het midden oosten wordt het aan de koffie toegevoegd als teken van gastvrijheid.
Kardemom heefteen heerlijke geur die vrij snel verloren gaat.
Koop daarom nooit gemalen Kardemom, maar koop een kleine hoeveelheid hele peulen bij de Indische Toko.
Maal of vijzel de peulen zelf en U zult beloond worden meteen overheerlijke geur die naarEucalyptes neigt.
Het ontbreken van deze geur is een teken dat U oude Kardemom heeft.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:42 schreef releaze het volgende:
ik was pas voor het eerst in een indiaas restaurant en kregen we vooraf een soort cracker en drie verschillende sausjes waarin het gedipt kon worden, knoflooksaus, een soort van appelstroop saus, en een groen muntsausje
en die laatste vond ik wel erg lekker... nou dacht ik dat er munt en azijn in zat maar misschien wel meer!
en ik vroeg me af of er misschien iemand was op fok die weet hoe dit sausje gemaakt kan worden!
of misschien een url heeft naar een website met info
thanks
quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Mint Chutney:
1/2 kopje mintblaadjes
2 fijngehakte groene chilies
1 theelepel fijngehakte verse gember
2 theelepels fijngehakte ui
1 theelepel suiker
citroensap
Was de mintblaadjes en vermaal ze met de rest
van de ingredienten tot een pasta.
Citroensap voegt u pas aan het einde toe.
Dit zou 'm kunnen zijn?
Ben je in vijf jaar het nederlands verleerd??quote:Op maandag 16 januari 2006 15:37 schreef KNAK het volgende:
Geef mij maar Hydrabadi Biryani !
Met goede raita erbij is dat lekkah!
Ik eet om de week bij de Biryani Merchant, eerst Haleem el Husseini , een paste gemaakt van mutton en chicken, samen met spices en lentels dmv uren lang koken
Daarna een keuze tussen mutton/murg en veg Biryani, met 3 verschillende raitha's met wat papam erbij
Op het einde een kopje cinnamon tea
(Y)
Ik woon nu 5 jaar in India en ik krijg er geen genoeg van ;-)
Sont ?quote:Op maandag 16 januari 2006 15:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Schopperdeschop!
Weet iemand wat de rode, vrij dunne saus is die wij bij een aantal Indiase gerechten kregen? Het is koude saus en er zit in elk geval anijszaad in.
Ik heb geen idee!quote:Op maandag 16 januari 2006 17:31 schreef KNAK het volgende:
[..]
Sont ?
weet niet hoe je het precies schrijft![]()
Pudina Chutney is het beste imo maar dit is mintquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:01 schreef Aenarion het volgende:
link
Persoonlijk lijkt me gewoon tandoori beetje droog, dus hebben jullie nog een leuk sausje erbij? Geen munt-saus, dat trekt mn familie niet
Ik heb wel een Indiaas boek, dus ik zal het proberen op te zoeken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 07:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou, waar blijft Obli
Mijn rode saus!!
Daar ben jequote:Op donderdag 19 januari 2006 07:56 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb wel een Indiaas boek, dus ik zal het proberen op te zoeken.
Als je nou gaat eten, kijk waar het bij geserveerd word.![]()
Een koud rood sausje zegt me werkelijk helemaal niets.
Wil dan niet zeggen dat het er niet is, maar zoals zoveel keukens kan er veel verschil in zitten.
Met anijszaad.... dunne saus.....rood.....
*zoeken gaat....
Niet veel. Dat er anijszaad inzat was het opvallendste verder.quote:Op donderdag 19 januari 2006 08:44 schreef Oblivion het volgende:
Dat word niks, dude....![]()
Heb gekeken in kookboeken, engelse indian sites, nederlandse sites.
Geen idee.
Wat kan je nog meer vertellen van die sauce?
En onion bhaji wordt vaker "droog" gegeten dan met een sausje.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:20 schreef Silmarwen het volgende:
Iemand enig idee hoe je Union Bahees (zo spellen ze het bij de India in Leiden) maakt en pachoras.
Ik ben helemaal gek op beide. Verder kan ik wel een beetje indiaas koken (mijn vader is een Brit en was chefko, need I say more)
quote:Onion Bhajia or Pakora - 1, Mamta’s
Pyaz Pakora
Mamta Gupta
Onion pakoras or one of my favourite vegetable pakoras. I prefer them simple and without too many spices. They taste best when served straight from the frying pan/kadhai. Serves 4-6
• 250 gm. chickpea flour or besan
• 3-4 medium onions, peeled and sliced into thin rounds/discs.
• 1 tsp. salt
• 1 tsp. chilli powder
• 1/2 tsp. carom seeds or ajwain (use cumin seeds if you don't have carom seeds)
• 1/4 tsp. baking powder
• 1-2 green chillies, chopped finely. Omit if you like the pakoras to be mild.
• Water to make batter
• Oil for deep frying
Instructions
1. Place sifted (to remove lumps) chickpea flour, salt, chilli powder and carom seeds in a bowl, add water slowly and make a batter. You have to beat it well, to make the pakoras lighter. It is the correct consistency when you are able to lift blobs of this batter and drop them into the hot oil, without the batter dripping all over.
2. Add baking powder just before you start making pakoras and mix well.
3. Heat oil in a wok. The oil is correct temperature when a test pakora dropped in it sizzles and rises to the top of the oil quickly. The oil should not be smoking hot. Pakoras are crisper, when cooked in medium hot oil.
4. Dip onion slices, one at a time, in the batter, coat on both sides and gently slide into the hot oil. Wait until they sizzle to the surface and then turn them over frequently, until evenly golden brown and crisp on all sides.
5. Take out on an absorbent kitchen paper.
6. Serve immediately with Green Mango Chutney and Tomato Ketchup or Chilli Sauce.
Notes
• You can add 1 tablesppon of dry or 1 cup finely chopped fresh methi leaves (fenugreek) to the batter for a different taste.
• Bhaji means different things to different people. In my part of India, it mean a dry (without gravy) vegetable curry.
• Sometimes it is pronounced as Bar-jee or Bhar-jee in UK.
Dankquote:Op donderdag 19 januari 2006 09:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Vraag het je vader, maak het klaar en post vervolgens hier het recept.
Ik neem aan dat ze Onion bedoelden?![]()
[..]
Bron
speciaal linkje nog erbij met tips en dingen
Weet je zeker dat het aan de hoeveelheid kruiden lag? Heb je het ook met bijvoorbeeld Surinaams of zelfs Grieks eten?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben vorige week naar een indiaas restaurant geweest, voor het eerst.
het eten was op zich wel aardig, bijzonder. maar ik ben er achteraf vrij ziek van geweest, ik blijk dus niet tegen zo een overkill aan kruiden te kunnen.
de 2e keer zal er dus nooit komen voor mij, helaas..
Temoe lawak.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben vorige week naar een indiaas restaurant geweest, voor het eerst.
het eten was op zich wel aardig, bijzonder. maar ik ben er achteraf vrij ziek van geweest, ik blijk dus niet tegen zo een overkill aan kruiden te kunnen.
de 2e keer zal er dus nooit komen voor mij, helaas..
Ik wil niet vervelend zijn, maar elke dag melden wat je eet, zonder iets toe te lichten of te vragen of een recept te plaatsen, heeft niet zo gek veel zin voor je mede-Indiaas-liefhebbersquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:27 schreef KNAK het volgende:
Wat eten we vandaag
Makai seekh kabab, Dahl Makhani ,Jeera rice en wat paratha's
Past eigenlijk niet zo bij elkaar maar ach, ik ben een vuilnisvat ; alles gaat erin
ik denk het wel, al heb ike r bij bijv. de griek nooit last van.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het aan de hoeveelheid kruiden lag? Heb je het ook met bijvoorbeeld Surinaams of zelfs Grieks eten?
Jammer MM. Maak anders eens zelf iets Indiaas. Dan kun je de kruiderij zelf in de hand houden en toch wat lekkere gerechtjes proeven.
Dan zou het dus ook iets anders kunnen zijn... allergisch voor één bepaald ingrediënt, of dat iets niet helemaal gaar was of zoquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik denk het wel, al heb ike r bij bijv. de griek nooit last van.
heel vreemd.
Oei lekker! Volgens mij heb ik zoiets afgelopen zondag gegeten! Maar eens zelf proberen te maken binnenkort.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:08 schreef KNAK het volgende:
Je hebt gelijk...... even snel dan
Hier 1 van de simpelste dingen die ik uit mn hoofd weet...omdat het simpel is![]()
recept
Dit is een west bengaalse manier van dum aloo
Is lekker met luchi's
![]()
geen idee. ik ben vrij gevoelig voor 'fout' eten, of dat nou neit gaar is, of dat er maar een paar foute bacteriën op zitten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan zou het dus ook iets anders kunnen zijn... allergisch voor één bepaald ingrediënt, of dat iets niet helemaal gaar was of zo![]()
Ah..dat heb ik:)quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:41 schreef Aenarion het volgende:
Turmeric=geelwortel of kurkuma
klikker-de-klik
Dank voor je hulp!quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:47 schreef Aenarion het volgende:
Dr staat overigens dat het naar uien smaakt, dus ik zou gewoon wat uienpoeder toegvoegen, of een slajotje hakken en toevoegen...
bekijk dit ook ff
Vertalingquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah..dat heb ik:)
en Aesofoetida dan?
Ga naar elke Hindustaan en vraag om 'Hing' , zo noemen ze het in 't hindiquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:45 schreef Aenarion het volgende:
klik
Ik verwacht niet dat ze dit in Nederland hebben, heel misschein bij de toko.
Daarnaast zie ik 123 geen nederlandse naam...(miss is dat wel dezelfde)
'Duivelsdrek'... Alleen om de naam zou ik het al willen proeven!quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:53 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ga naar elke Hindustaan en vraag om 'Hing' , zo noemen ze het in 't hindi
Mijn collega zegtop bovenstaande post:quote:
quote:EN: Asafoetida (or hing) is the resin of an Asian herb. It has an offensive smell. Asafoetida is an important herb in India.
Usage: Use it with care into fish and meat dishes, or into chutneys, curries and sauces.
NL NL: Duivelsdrek is de hars van een Aziatische kruid en dankt zijn naam aan de onaangename geur. Duivelsdreg wordt vooral in de India gebruikt.
Toepassing: Spaarzaam gebruiken bij vis- en vleesgerechten, of in chutneys, curry's en sausen
Tja.... *schouders ophaaltquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:01 schreef KNAK het volgende:
Collega zegt:
Iedere indier heeft het... dat woordje 'care' is BS!
fuk sake!
Hij vind dat paranoide mensen niet in dit topic thuishoren
Just eat boiled potatoes!
![]()
quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:23 schreef Del_Toro het volgende:
'k ben voor een paar maanden hier in india, en na verschillende gerechtjes zoals massala, verschillende vegetarische maaltijden, garnalen enzoverder te hebben gegeten, vroeg ik me af of jullie nog aanbevelingen hebben? hoeft niet vegetarisch te zijn
wow wat een schop!quote:Op maandag 14 april 2008 15:41 schreef Wurdsje het volgende:
dit topic ga ik maar even volgen.. er staan erg lekkere recepten in..
Ik zoek niet iets specifieks.quote:Op donderdag 17 april 2008 16:55 schreef Oblivion het volgende:
Beschrijf het eens?
Ik heb het even gecheckt en weet inmiddels de ingrediënten.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:32 schreef ColdFeet het volgende:
Zij-en-Hij, verwen ons eens met goede recepten? Het klinkt fijn
quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:44 schreef Liejannuh het volgende:
Binnenkort even de recepten hier lezen en ik zal de recepten die ik heb gekregen tijdens mijn kookcursus ook even posten.![]()
Nou, daar ben ik dan weerquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:21 schreef Nembrionic het volgende:
hmmm toch weer eens vaker komen hier. Onlangs in Engeland weer GRUWELIJK lekker gegeten
Hmm, lekker! Ik benijd je!quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik dan weer
Zit nu weer in Engeland en zojuist bij een indian gegeten.
Daar waren ze zo aardig me wat "curry leaves" mee te geven en me ook nog eens te vertellen waar ik ze hier (Bletchley, Milton Keynes) kan kopen. Dus even een baaltje kopen vlak voor ik terugga en invriezen
[ afbeelding ]
Chicken Bhunaquote:Op vrijdag 17 september 2010 00:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmm, lekker! Ik benijd je!
Wat heb je gegeten?
Geloof je gelijk!quote:Op vrijdag 17 september 2010 01:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Chicken Bhuna
Bombay aloo
Keema rice
Keema Naan
En een starter van "mixed kebab" (kip, lam, gehakt)
Erg lekker
Doe ik zekerquote:Op vrijdag 17 september 2010 01:23 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geloof je gelijk!
Geniet er maar lekker van, van ons allemaal in dit topic!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |