Weet je zeker dat het aan de hoeveelheid kruiden lag? Heb je het ook met bijvoorbeeld Surinaams of zelfs Grieks eten?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben vorige week naar een indiaas restaurant geweest, voor het eerst.
het eten was op zich wel aardig, bijzonder. maar ik ben er achteraf vrij ziek van geweest, ik blijk dus niet tegen zo een overkill aan kruiden te kunnen.
de 2e keer zal er dus nooit komen voor mij, helaas..

Temoe lawak.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben vorige week naar een indiaas restaurant geweest, voor het eerst.
het eten was op zich wel aardig, bijzonder. maar ik ben er achteraf vrij ziek van geweest, ik blijk dus niet tegen zo een overkill aan kruiden te kunnen.
de 2e keer zal er dus nooit komen voor mij, helaas..

Ik wil niet vervelend zijn, maar elke dag melden wat je eet, zonder iets toe te lichten of te vragen of een recept te plaatsen, heeft niet zo gek veel zin voor je mede-Indiaas-liefhebbersquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:27 schreef KNAK het volgende:
Wat eten we vandaag
Makai seekh kabab, Dahl Makhani ,Jeera rice en wat paratha's
Past eigenlijk niet zo bij elkaar maar ach, ik ben een vuilnisvat ; alles gaat erin

ik denk het wel, al heb ike r bij bijv. de griek nooit last van.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het aan de hoeveelheid kruiden lag? Heb je het ook met bijvoorbeeld Surinaams of zelfs Grieks eten?
Jammer MM. Maak anders eens zelf iets Indiaas. Dan kun je de kruiderij zelf in de hand houden en toch wat lekkere gerechtjes proeven.

Dan zou het dus ook iets anders kunnen zijn... allergisch voor één bepaald ingrediënt, of dat iets niet helemaal gaar was of zoquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik denk het wel, al heb ike r bij bijv. de griek nooit last van.
heel vreemd.

Oei lekker! Volgens mij heb ik zoiets afgelopen zondag gegeten! Maar eens zelf proberen te maken binnenkort.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:08 schreef KNAK het volgende:
Je hebt gelijk...... even snel dan
Hier 1 van de simpelste dingen die ik uit mn hoofd weet...omdat het simpel is![]()
recept
Dit is een west bengaalse manier van dum aloo
Is lekker met luchi's
![]()

geen idee. ik ben vrij gevoelig voor 'fout' eten, of dat nou neit gaar is, of dat er maar een paar foute bacteriën op zitten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan zou het dus ook iets anders kunnen zijn... allergisch voor één bepaald ingrediënt, of dat iets niet helemaal gaar was of zo![]()

Ah..dat heb ik:)quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:41 schreef Aenarion het volgende:
Turmeric=geelwortel of kurkuma
klikker-de-klik

Dank voor je hulp!quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:47 schreef Aenarion het volgende:
Dr staat overigens dat het naar uien smaakt, dus ik zou gewoon wat uienpoeder toegvoegen, of een slajotje hakken en toevoegen...
bekijk dit ook ff

Vertalingquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah..dat heb ik:)
en Aesofoetida dan?

Ga naar elke Hindustaan en vraag om 'Hing' , zo noemen ze het in 't hindiquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:45 schreef Aenarion het volgende:
klik
Ik verwacht niet dat ze dit in Nederland hebben, heel misschein bij de toko.
Daarnaast zie ik 123 geen nederlandse naam...(miss is dat wel dezelfde)

'Duivelsdrek'... Alleen om de naam zou ik het al willen proeven!quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:53 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ga naar elke Hindustaan en vraag om 'Hing' , zo noemen ze het in 't hindi

Mijn collega zegtop bovenstaande post:quote:

quote:EN: Asafoetida (or hing) is the resin of an Asian herb. It has an offensive smell. Asafoetida is an important herb in India.
Usage: Use it with care into fish and meat dishes, or into chutneys, curries and sauces.
NL NL: Duivelsdrek is de hars van een Aziatische kruid en dankt zijn naam aan de onaangename geur. Duivelsdreg wordt vooral in de India gebruikt.
Toepassing: Spaarzaam gebruiken bij vis- en vleesgerechten, of in chutneys, curry's en sausen

Tja.... *schouders ophaaltquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:01 schreef KNAK het volgende:
Collega zegt:
Iedere indier heeft het... dat woordje 'care' is BS!
fuk sake!
Hij vind dat paranoide mensen niet in dit topic thuishoren
Just eat boiled potatoes!
![]()
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |