Mijn laatste bezoek was aan het met een Michelinster onderscheiden restaurant Wilhelminapark in Utrecht.
Alles klopte en was op elkaar ingesteld. Van inrichting tot bestek en bediening.
Persoonlijk vond ik het zeer moderne, strakke interieur weinig gezelligheid uitstralen. De bediening die in smoking liep was vlekkeloos.
Het eten was tot in elk puntje goed verzorgd en de wijnkaart was zeer uitgebreid.
Enige kleine minpuntje: de wijn werd op een centraal punt bewaakt en de bediening schonk dus bij als een glas leeg was, maar liet uiteindelijk wel nog een klein glaasje dure witte wijn in de fles zitten, die wij dus niet meer uitgeschonken kregen.
Tweede minpuntje, maar dat weet je als je naar een sterrenrestaurant gaat: de absurde prijs van sommige gerechten.
Uiteindelijk waren wij, met 2 personen, 166 euro kwijt voor dit culinaire avondje.
Cijfer: 9,5
Morgenavond volgt de recensie van het restaurant waar we al vaker zijn geweest en waar we morgen weer gaan eten, maar die elke 2 maanden de menukaart wisselt:
Restaurant Specktakel in Haarlem.
quote:Inderdaad beetje opgelet bij het bestellen.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:47 schreef sammyd118 het volgende:
166€ is niks voor sterrenkwaliteit je hebt het dan aardig rustig gehouden hoor!
Recensie volgt later, eerst maar even uitbuiken.
Om op zaterdagavond te kunnen eten moet je uiterlijk donderdag reserveren.
In het weekend hanteert men een ploegensysteem: de eerste ploeg kan eten van 18.00 tot 20.15, de tweede ploeg vanaf 20.15 tot sluitingstijd.
Het is een zogenaamde wereldse keuken, hetgeen inhoudt dat er gerechten uit allerlei werelddelen op de kaart staan.
De entourage is goed verzorgd. Aan de muur kunst uit de diverse werelddelen en op een verhoginkje staan allerlei kookboeken uit diverse streken en landen ter inzage. (leuk om tussen de gerechten door even door te bladeren)
De tafeltjes staan een beetje te dicht op elkaar, waardoor je de gesprekken van je mede-eters ongewild makkelijk kunt volgen, ook al omdat er geen muziek wordt gespeeld in het restaurant.
Het bestek en het servies zien er bij elk gerecht bijzonder mooi uit, met voor elk gerecht een apart, bijpassend diep of plat vierkant bord.
De presentatie en de bediening is zeer attent.
Tip: als je reserveert probeer dan een tafel in het wat bredere deel of in de ovedekte wintertuin te krijgen, want anders zit je steeds in de loop van de ingang naar de keuken toe en bij elke nieuwe gast die binnenkomt krijg je een stuk tocht in je nek.
Driegangen menu is standaard € 25,-- p.p.
Voorgerechten
Bluezz nam als voorgerecht de Zuid Afrikaanse carpaccio; dungesneden gerookte struisvogel, crostini's met struisvogelpaté en blauwbessie dressing.
De carpaccio was mooi dun gesneden en zeer smakelijk, de crostini's met struisvogelpaté waren iets minder lekker. De paté was aan de bittere kant.
Ikzelf had als voorgerecht Australische hapjes; presentatie van kingcrabrolls, sugar cured kangaroo, camel roastbeef en pepper prawns (kostte € 2,50 extra).
Zeer smakelijk, vooral de gepeperde gamba, op een dressing van zeewier. De wat gezoete kangaroe had een indringende smaak waar je van moet houden.
Hoofdgerechten
Bluezz haar keuze viel op de Marokkaanse rode mul; Mediterraanse visfilet met tomaten cous-cous, chermoula en gegrilde bloedsinaasappel.
Zeer smakelijke rode mul. In mijn ogen iets te droog, maar volgens Bluezz niet. De cous-cous vond ze bijzonder lekker en de gegrilde sinaasappels waren ook erg lekker volgens haar.
Ikzelf nam als hoofdgerecht Japanse beef & gamba shabu-shabu; ribeye-rolletjes gevuld met shi-take, bosui, knoflookchips en grote garnalen (extra kosten € 4,50).
De ribeye-rolletjes werden geserveerd in een goeiend heet gietijzeren pannetje (soort tipan-gerecht). Helaas zaten in het pannetje, behalve de ribeye-rolletjes met de garnalen ook doodgewone Hollandse champignons, waar ik oesterzwammen of Japanse paddestoelen beter op zijn plek had gezien.
De noodles met groentes die het geheel begeleide waren uitstekend. Helaas lastig te eten met de bijgeleverde eet-stokjes.
Het begeleidende sausje om de rolletjes in te dippen was erg lekker. Combinatie van scherp met zoet.
nagerecht
Zowel Bluezz als ik kozen voor de Caribische granita's; tropische presentatie van grof sorbetijs van papaya, watermeloen en passievrucht.
Zag er qua presentatie prachtig uit, want werd geserveerd in een halve kokosnoot.
De vruchten waren heerlijk, helaas had het ijs te lang in de vriezer gestaan, waardoor er zich in het smakelijke sorbetijs ijskristallen hadden gevormd, die pijn deden aan de vullingen van de kiezen.
Jammer dat de koks dit te ver van te voren hadden klaargenaakt en te diepgevroren hadden.
Dranken
Als begeleidende drank hebben we een fles witte huiswijn genomen, een uitstekende Australische droge witte wijn:
Jacob's Creek Chardonnay 'Barossa Valley'.
Heerlijke fruitige wijn, die goed op temperatuur was.
Na afloop nam Bluezz een cappucino en ik een dubbele expresso, allebei vergezeld door een glaasje Sambuca.
Prima geklopte melk op de cappucino en de expresso werd, zoals het hoort vergezeld door een glaasje water.
De rekening
Uiteindelijk waren wij voor alles bij elkaar samen € 88,50 kwijt, hetgeen uitstekend in verhouding staat tot het gebodene.
Natuurlijk netjes nog een fooi erbij gegeven.
eindoordeel
Leuke ongedwongen sfeer, goede kwaliteit/prijsverhouding.
Aanrader om eens met wat vrienden naartoe te gaan.
Cijfer: 8-
Maar even een kleine kanttekening: je kan wel een beetje duur gaan lopen doen dat je bij een sterrenrestaurant hebt gegeten maar dat waren gewoon de sterren aan de hemel . Wilheminapark heeft (nog) geen ster. Of je moet al meer info hebben want morgen worden pas de nieuwe sterren uitgereikt. http://www.dinnersite.nl/a/michelin.php
Het zou ook wat snel zijn. Wilhelminapark is nog niet zo lang open: de tent is overgenomen door Jon Sistermans die eerst de Marienhof in Amersfoort leidde. Lees vooral deze recensie van Johannes van Dam in het Parool, hij deelde een nog hoger cijfer uit (maar noemt de eigenaar volgens mij per abuis Ben). http://www.parool.nl/redactie/etendrinken/proefwerk/1059715314137.html
quote:Vertel eens SCH, waar jullie gegeten hebben, wat, en hoe je het vond, en wie de rekening betaalde?
Op zondag 25 januari 2004 08:30 schreef SCH het volgende:
-knipperdeknip-
Maar hier zelden of nooit eens een regionaal nederlands gerecht, en dat is nooit omdat de koks het niet kunnen of willen, maar we willen het schijnbaar niet eten.
Waarom niet? Schamen we ons voor onze keuken, of kennen we hem gewoonweg niet?
Zelfs de vlamingen zijn ons daar mijlenwijd voor.
Jammer, heel jammer..
quote:gaat OT daarom Nederlandse eetcultuur
Op zondag 25 januari 2004 15:37 schreef sammyd118 het volgende:
Hebben we in Nederland dan een eetcultuur?
quote:De Librije in Zwolle van Jonnie Boer heeft 2 sterren en staat genomineerd om een derde ster te krijgen, maar daar wordt wel degelijk met vrijwel uitsluitend regionale produkten gekookt.
Op zondag 25 januari 2004 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:
wat mij altijd irriteert aan de betere restaurants is dat ze zo vreselijk moeilijk lopen doen over eten.
Struisvogel hatseflats, kangeroo huppelduif, Kreeft in kaviaar lulverhaal,
Zelden of nooit kom je in Nederland in een sterren tent een echt bord eten tegen, het is altijd gefroebel met dure ingredienten.
Als ik in frankrijk, of Italie, of duitsland in een beter restaurant kom hebben ze hun traditionele regionale gerecht op de kaart staan. Een top restaurant in Duitsland schaamt zich niet voor een Sauerbraten, in de toskane hebben ze ook gewoon een stuk wildzwijn met polenta, en in de procincie in frankrijk eet je ook gewoon een confit de canard.Maar hier zelden of nooit eens een regionaal nederlands gerecht, en dat is nooit omdat de koks het niet kunnen of willen, maar we willen het schijnbaar niet eten.
Waarom niet? Schamen we ons voor onze keuken, of kennen we hem gewoonweg niet?
Zelfs de vlamingen zijn ons daar mijlenwijd voor.
Jammer, heel jammer..
quote:en je weet ook dat hij een van de weinige is.
Op zondag 25 januari 2004 17:15 schreef golfer het volgende:[..]
De Librije in Zwolle van Jonnie Boer heeft 2 sterren en staat genomineerd om een derde ster te krijgen, maar daar wordt wel degelijk met vrijwel uitsluitend regionale produkten gekookt.
Snoekbaars uit de Overijsselse Vecht, boerenkool uit de eigen groententuin, maar dan wel op een heel speciale manier klaargemaakt: eerst de chlorofyl eruit gehaald, dan er een mouse van maken die gebruikt wordt bij zeetongetjes die in gerookte boter zijn gegaard.
Lammetjes uit Giethoorn enzovoort.
quote:Dat staat hij al een jaar of vier..
Op zondag 25 januari 2004 17:15 schreef golfer het volgende:
en staat genomineerd om een derde ster te krijgen
Maar misschien lukt het dit keer wel.
quote:In natura lieverd, in natura
Op zondag 25 januari 2004 14:55 schreef Bluezz het volgende:[..]
Vertel eens SCH, waar jullie gegeten hebben, wat, en hoe je het vond, en wie de rekening betaalde?
Het werd restaurant Mas omdat we dit opkomende restaurantje in de Schalkwijkstraat nog maar 1 x gefrequenteerd hadden en dat is toch een beetje raar als je er een steen op het dak kan gooien.
Het is wat aan de prijs maar de kwaliteit en sfeer zijn goed. Ik doe geen uitgebreide recensie in Golfers topicje, hij moet er zelf maar eens gaan smikkelen. (N. was niet super tevreden over de lamsschouder, ik had twee voorgerechten waarvan de Bisque (vissoep) in de buurt van een cijfer kwamd at ik vroeger altijd voor Nederlands haalde).
quote:Een 4- zo te zien?
Op zondag 25 januari 2004 17:31 schreef SCH het volgende:...ik had twee voorgerechten waarvan de Bisque (vissoep) in de buurt van een cijfer kwamd at ik vroeger altijd voor Nederlands haalde).
Nog nooit geweest, we gaan het zeker een keer proberen
Alleen is dan het eten ook sjiek, da's wat minder...
quote:Wilhelminapark heb ik een paar keer fantastisch gegeten, dat was net voordat ze een ster kregen en Van Dam een 10- gaf aan de zaak. Zeer goede tent!
Op vrijdag 23 januari 2004 17:50 schreef golfer het volgende:
Ik zal proberen van mijn vele restaurantbezoeken elke keer een verslagje te maken.Mijn laatste bezoek was aan het met een Michelinster onderscheiden restaurant Wilhelminapark in Utrecht.
Alles klopte en was op elkaar ingesteld. Van inrichting tot bestek en bediening.
Persoonlijk vond ik het zeer moderne, strakke interieur weinig gezelligheid uitstralen. De bediening die in smoking liep was vlekkeloos.Het eten was tot in elk puntje goed verzorgd en de wijnkaart was zeer uitgebreid.
Enige kleine minpuntje: de wijn werd op een centraal punt bewaakt en de bediening schonk dus bij als een glas leeg was, maar liet uiteindelijk wel nog een klein glaasje dure witte wijn in de fles zitten, die wij dus niet meer uitgeschonken kregen.
Tweede minpuntje, maar dat weet je als je naar een sterrenrestaurant gaat: de absurde prijs van sommige gerechten.
Uiteindelijk waren wij, met 2 personen, 166 euro kwijt voor dit culinaire avondje.
Cijfer: 9,5
Om als Amsterdammer met Utregtse wortels hier wat bij aan te sluiten:
Laatst gegeten bij Castellum Novum in De Meern (gemeente Utrecht)
site: Castellum Novum
Als je van eten houdt van rond de Middellandse Zee dan is hier meestal wel wat te vinden. Zuideuropees georienteerde kaart die per seizoen wisselt.
Ben er nu een paar keer geweest, en ze varieren de kaart erg goed. De gerechten worden (zeer) goed bereid.
Wat ik erg mooi vind is de geur van het houtskoolvuur als je binnenkomt. Op dat houtskoolvuur worden ook flink wat gerechten bereid!
Ik geef ze een 8,5
quote:Geen ster, misschien morgen.
Op zondag 25 januari 2004 23:34 schreef Againzender het volgende:
dat was net voordat ze een ster kregen
Als het op culinesse aankomt, ken ik twee adresjes. Leuk topic dit.
Recent bezocht, Herberg Molecaten in de bossen tussen Hattem en Heerde. Nu zo'n halfjaar aan de gang en een voordelige keus om verfijnd te eten In de keuken is chef-kok Martijn Veltman heer. Nadeel was wel dat ze in de eerste maanden nog 'jong' personeel hadden lopen. Keurig gekleed, maar niet bekend met het soep-uitserveer ritueel, terwijl andere kneepjes op de vakschool duidelijk wel waren opgepikt. De wijn ging daarbij nog redelijk al kreeg een serveerster het voor elkaar te morsen. Het eten maakte dat wel goed. Voor voorgerechten en de hoofdgang kun je hier goed kiezen. De dessertkaart was niet speciaal, maar met een crème brulee kom ik er altijd wel uit. Uiteindelijk oordeel is erg positief, bezoekend publiek was wisselend, stijf is het er niet
Minder recent, Het Koetshuis van de de familie Löhr, in de bossen ten oosten van Bennekom. De kaart is gevarieerd te noemen, van alles wat. Het is zeer mooi gelegen en dat voegt iets toe aan de maaltijd. Er is een intieme sfeer en de bediening is kundig en net. Het mooie aan de kaart is dat je er voor elke prijs uitkomt. Het is niet top-of-the-bill, er zitten wel verrassende keuzes tussen. Al met al een zeer toegangkelijk restaurant, waar het goed dineren is
culinair eten is vooral durven, kiezen is echter zo duivels lastig
Maar eens zien of het hoge cijfer op dinnersite klopt.
http://www.dinnersite.nl/restaurant/beoordelencijfer.php?RN=2612&lng=nl
Niet enorm uitgebreidde kaart maar hij wisselt vaak van samenstelling. Zeer veel aparte combinaties zoals gepeperde bosaardbeit'jes enz.
Knus restaurant met goede bediening en een hele uitgebreidde wijnvoorraad. Veel verschillende en goede rode wijnen.
Is alleen niet super goedkoop. Was gemiddeld 90 a 100 euro voor met zijn tweeen kwijt.
Ik snap dat nooit.
Als ik een leuke avond in het theater heb ben ik 30 euro kwijt.
Krijg je wild als delicatesse, niet te pruimen
Easy does it
Maar goed, ga door golfer. Er zijn vast en zeker zat mensen die graag veel willen betalen voor dit soort dingen
Ga zo door, Golfer & Bluezz!
quote:Ja je bent een zeikerd.
Op donderdag 5 februari 2004 11:18 schreef Isabeau het volgende:
ik ben misschien een zeikerd (ja, isabeau), maar ik zou het leuker vinden als dit topic alleen recensies van Golfer zou bevatten....kan een ander recensies in een centraal topic of zo schrijvenGa zo door, Golfer & Bluezz! [afbeelding]
Maar wel lief.
quote:Ik heb zelfkennis, dat wist ik al
Op donderdag 5 februari 2004 11:19 schreef tong80 het volgende:
Ja je bent een zeikerd.
En nu hou ik op met off-topic kletsen, want dat maakt het topic er ook niet beter op.
quote:Misschien heb je gelijk.
Op donderdag 5 februari 2004 11:22 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik heb zelfkennis, dat wist ik al
Maar ik vind het oprecht leuker als in dit (speciaal genaamd "Golfer's restaurant-recensies) topic alleen zijn recensies staan en niet iedereen gaat roepen "BlahDeBlah was ook een erg goed restaurant, want..."
En nu hou ik op met off-topic kletsen, want dat maakt het topic er ook niet beter op.
Maar hoe vaak gaat golfer naar een restaurant ?
quote:Restauranttips in binnen- en buitenland
Op donderdag 5 februari 2004 11:18 schreef Isabeau het volgende:
ik ben misschien een zeikerd (ja, isabeau), maar ik zou het leuker vinden als dit topic alleen recensies van Golfer zou bevatten....kan een ander recensies in een centraal topic of zo schrijven
quote:Als ik (lees de portemonnee) hem niet afrem wel ja
Op donderdag 5 februari 2004 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij ieder weekend...
Maar normaal eens in de 2 of 3 weken.
dat offtopic geleuter krijg je toch.
quote:Oké, daar komt ie dan.
Op donderdag 5 februari 2004 01:47 schreef golfer het volgende:
Aanstaande zaterdag staat Restaurant Caquelon in Haarlem op de agenda.
Belgisch restaurant met Franse keuken.Maar eens zien of het hoge cijfer op dinnersite klopt.
http://www.dinnersite.nl/restaurant/beoordelencijfer.php?RN=2612&lng=nl
Restaurant Caquelon, Ridderstraat 24 te Haarlem
ambiance/inrichting
Gesitueerd in een klein straatje en in een middeleeuws pandje uit 1497.
In die tijd was het een onderdeel van een mannenklooster, bestaande uit drie panden: Hoop, Geloof en Liefde.
Het pandje waarin dit restaurant nu zit is het voormalige kapelletje van dat klooster en luistert dus nog naar de naam Geloof.
Binnenkomend ontwaar je allerlei middeleeuwse attributen, zoals een harnas in een klein, huiskamerachtig, sfeervol met oog voor details ingericht restaurant met een gezellige open haard en plaats voor maximaal ca. 40 gasten.
Je wordt begroet door de eigenaar en zijn vrouw, Willem en Hanneke, die op een uiterst persoonlijke wijze het restaurant runnen: Willem doet de bediening en geeft je adviezen over de voedselkeuze, Hanneke, een tengere Indische vrouw van onbestemde leeftijd, tovert in de, gedeeltelijk open kleine keuken die op haar kleine postuur is gebouwd met alle gerechten om ze te bereiden.
Daarnaast word je afgeleid door hun huisdieren, een parkiet, een lobbes van een boxerhond die aangelijnd in de buurt van de spoelkeuken ligt en luistert naar de naam Sukkel en de hoofdattraktie: een roodstaart-papegaai die Jacco heet en een heel repertoire van geluiden gedurende de avond in voorraad heeft, als side-kick naast de niet al te hard staande achtergrondmuziek.
Jacco fluit als een bouwvakker die Honingdropje nafluit , praat, doet een kat na en roept soms de hond Sukkel erbij, om daarna dat te laten volgen door kreet "pas maar op" en gaat dan weer kikker en fluitgeluiden maken.
Heel amusant en regelmatig werd hij door Willem en Hanneke toegesproken om wat te dimmen.
ambiance: 9+
De kaart:
Het is een Belgisch/Frans georiënteerde keuken die Hanneke voert, hetgeen inhoudt dat het wat bourgondischer en soms wat romiger, qua sauzen, is dan de Franse keuken.
De kaart is qua aantal gerechten een beetje beperkt, maar er is toch voldoende keuze om het een ieder naar de zin te maken.
Er zijn 2 vijf-gangenmenu's:
Het menu Caquelon, dat voornamelijk uit vlees/gevogeltegerechten bestaat en
het menu Provence, voornamelijk visgerechten, waar ik voor heb gekozen.
Bluezz wilde a la carte een 3 gangen maaltijd uitkiezen om te eten, en werd door de zaak meteen aangeboden om mijn tussengerechtjes gratis ook te nemen, zodat ze mooi kon bijblijven bij mijn menu.
kaart/keuzemogelijkheden: 7
voorgerechten:
Voor Bluezz bestond haar voorgerecht uit escargots (slakjes), die dit keer niet bestonden uit de standaard 6 in huisjes zittende exemplaren, maar ca. 15 onthuisde beestjes op een eigengemaakt nestje van bladerdeeg, vergezeld door een saus van knoflook en tijm.
Mijn voorgerecht was een enorme hoeveelheid rivierkreeftenstaartjes in met knoflook gekruide olijfolie.
voorgerechten: 8
tussengerechten
Wij kregen dus allebei eerst een runderbouillon met tuinkruiden met een dekseltje van bladerdeeg.
Smakelijke bouillon, bladerdeeg-dekseltje leuk voor de presentatie maar iets te vet en nogal machtig.
Tweede tussen gerecht voor ons beiden:
Een sorbetje van poire (peer) in perenlikeur.
Lekker fris en smaakopwekkend na die wat machtige bladerdeeg ervoor.
tussengerechten: 7+
Hoofdgerechten
Bluezz had uit de beperkte visgerechtenkaart gekozen voor de krokant gebakken Pieterman, een giftige vis als je er in de Middellandse Zee in aanraking komt, maar prima, ongevaarlijk en bovendien graatloos gefileerd opgediend in een roomsaus met Hollandse garnalen.
Ik had op mijn menu een op de huid gegrilde Dorade staan. Prima bereid en vergezeld door een extraatje in de vorm van 2 op een spiesje gegrilde cocquilles Saint-Jaques met een limoen-roomsaus.
De hoofdgerechten werden vergezeld door kruidige gebakken aardappels, een, in onze ogen overbodig bakje met minifrietjes en van nogal veel knoflook voorziene, geroerbakte groentes met champignons.
Als extraatje kregen wij nog van de pit ontdane pruimen in een sausje van jeune fromage blanc (jonge Franse kaas) met een vleugje stroop. Heel erg apart en lekker.
Overigens leuk detail: tijdens het hoofdgerecht kwam Hanneke, de kok, bij iedere tafel even vragen of het allemaal naar wens was en een praatje maken met de gasten.
Hoofdgerechten: 9+
Nagerecht
Bluezz koos uit de desertkaart voor het kaneelijs:
Drie bolletjes op een mooi bord opgemaakt met frambozen, maar na deze voorgaande gangen is drie bolletjes eigenlijk teveel. Twee hadden beter volstaan.
Ik kreeg van het menu 2 profiterols. Heerlijk zelfgemaakt met een toefje slagroom erbij, maar ook in mijn geval had men kunnen volstaan met slechts 1 exemplaar. Net even teveel van het goede.
De smaak van de nagerechten was prima, de hoeveelheid, kan na zo'n diner net iets teruggebracht worden
Nagerechten: smaak 8, hoeveelheid 6
Traditioneel namen wij na afloop nog een dubbele espresso en een gewone koffie (bij gebrek aan verse melk om cappuccino te maken), vergezeld door een lekker sambucaatje, waarna we de rekening vroegen.
de begeleidende wijn
Zoals altijd kiezen wij voor de droge (witte) huiswijn.
In dit geval bleek dat een fles heerlijke, op goede temperatuur gebrachte, Cevage Colombard uit de Cote de Cascoigne (Pyreneeën-gebied) te zijn. Heerlijk droog en fruitig.
de rekening
Uiteindelijk waren wij na 3,5 uur genieten van al dit lekkers en de prima sfeer voor deze traktatie € 109,90 kwijt.
Uiteraard hebben wij Willem en Hanneke voorzien van een ruime fooi en nadat wij van de beide eigenaars al handenschuddend en voorzien van wat pepermuntjes afscheid hadden genomen, stonden wij laat op de avond, zeer gevuld en nog nagenietend van een aantal smaaksensaties weer op straat.
Overall cijfer
Bijzonder leuk en sfeervol restaurant, waar je niet even een snelle hap moet denken te doen. Prima geschikt voor intiem en huiselijk aandoend etentje.
Het cijfer van dinnersite.nl (8,7 overall) klopt wat ons betreft zeker en wij gaan zeker nog een keer terug.
8,7
AANRADER!!!
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 08-02-2004 04:15]
subtiel schopje, we zijn niet voor niets de hele nacht aan het tiepen geweest
quote:Ik blijf het veel geld vinden hoor, en nee, gelukkig is het niet p.p.
Op maandag 9 februari 2004 00:04 schreef Pietverdriet het volgende:
109 euro is niet duur voor een etentje als dit. (ik neem aan dat dit niet per persoon is)
Ik zelf ga geregeld ook uit eten maar weet een jaar later vaak niet meer wat ik daar had gegeten en of het eten nou goed was en wat voor algehele indruk ik ervan had. Wat me wel helder bij is gebleven is eten bij De Librije vorig jaar, maar ja dat mag ook wel aangezien ze sterretjes zien.
Keep up the good work.
quote:Thanx.
Op maandag 9 februari 2004 00:27 schreef navvy het volgende:
Goed idee om rescensies te schrijven over de restaurants die jullie bezoeken. Leuk om te lezen.Ik zelf ga geregeld ook uit eten maar weet een jaar later vaak niet meer wat ik daar had gegeten en of het eten nou goed was en wat voor algehele indruk ik ervan had. Wat me wel helder bij is gebleven is eten bij De Librije vorig jaar, maar ja dat mag ook wel aangezien ze sterretjes zien.
Keep up the good work.
We hebben voor over twee weken alweer een, voor ons nieuw, Italiaans reastaurantje in gedachten.
quote:Volgende keer nemen we een klein onopvallend blocnootje mee, we hadden heel even wat moeite om wat dingetjes goed te onthouden
Ik zelf ga geregeld ook uit eten maar weet een jaar later vaak niet meer wat ik daar had gegeten en of het eten nou goed was en wat voor algehele indruk ik ervan had. Wat me wel helder bij is gebleven is eten bij De Librije vorig jaar, maar ja dat mag ook wel aangezien ze sterretjes zien.
quote:Een laptop is wat te opzichtig
Op maandag 9 februari 2004 00:35 schreef Bluezz het volgende:[..]
Volgende keer nemen we een klein onopvallend blocnootje mee, we hadden heel even wat moeite om wat dingetjes goed te onthouden
Maarre ik denk dat ik vanaf nu ook maar alles bij ga houden zoals jullie doen. Leuk om later terug te lezen. Alvast eet smakelijk toegewenst over 2 weken
quote:Meestal vraag ik, na afloop en met uitleg waarom, om een exemplaar van de menukaart om mee te mogen nemen, maar dit keer had de eigenaar geen extra exemplaren, dus moesten we het allemaal achteraf uit ons hoofd doen.
quote:Als jij, als inwoner van Zwolle, over ca. een halfjaar even aan Ronnie Boer wilt vragen wanneer we eens bij hem terecht kunnen in zijn Librije aan de keukentafel, dan schrijf ik daar ook nog eens een recensie over.
Op maandag 9 februari 2004 00:44 schreef navvy het volgende:Een laptop is wat te opzichtig
![]()
Maarre ik denk dat ik vanaf nu ook maar alles bij ga houden zoals jullie doen. Leuk om later terug te lezen. Alvast eet smakelijk toegewenst over 2 weken
quote:Correctie: Jonnie Boer (net even opgezocht hoe je z'n naam nou schrijft).
Op maandag 9 februari 2004 00:50 schreef golfer het volgende:[..]
Als jij, als inwoner van Zwolle, over ca. een halfjaar even aan Ronnie Boer wilt vragen wanneer we eens bij hem terecht kunnen in zijn Librije aan de keukentafel, dan schrijf ik daar ook nog eens een recensie over.
Hij is op vrijdag en zaterdag het komende jaar volgeboekt. Door de week een wachtijd van een half jaar. Als je op korte termijn daar wil eten is de enige mogelijkheid een lunch.Ik ga binnenkort een donderdagavond reserveren (half jaartje wachten maar ja tis 't waard).
Prijskaartje vond ik persoonlijk meevallen; 90 euro p.p. Maar dan zit je daar ook van 19.00 uur tot 0.30 uur.
quote:Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Op maandag 9 februari 2004 00:57 schreef navvy het volgende:Correctie: Jonnie Boer (net even opgezocht hoe je z'n naam nou schrijft).
quote:
Hij is op vrijdag en zaterdag het komende jaar volgeboekt.
quote:Ik heb andere prijzen gezien en gehoord bij hem.
Prijskaartje vond ik persoonlijk meevallen; 90 euro p.p. Maar dan zit je daar ook van 19.00 uur tot 0.30 uur.
quote:Gelijk heb je, er zijn genoeg kleine erg goeie restaurants. Recensies van sterrenrestaurants zijn er genoeg.
Op maandag 9 februari 2004 01:02 schreef golfer het volgende:
Ik heb andere prijzen gezien en gehoord bij hem.
Enfin, eigenlijk vind in het leuker om wat minder bekende restaurantjes te recenseren en oh ja, binnenkort staat bij mij in de buurt ook nog weer eens de 2 sterren-Bokkendoorns op het programma.
Wat de prijs betreft; je kan het zo duur maken als je wilt natuurlijk.
En recensies schrijven/ lezen over onbekende restaurants is natuurlijk leuker.
Hebben ze dat hier nog, ben benieuwdquote:Op maandag 23 februari 2004 23:39 schreef golfer het volgende:
Ik ben overigens van plan volgende keer weer iets in Utrecht uit te zoeken om te recenseren.![]()
Genoeg wat we nog niet kennenquote:Op dinsdag 24 februari 2004 09:23 schreef okee6 het volgende:
Hebben ze dat hier nog, ben benieuwd
Ondanks dat we er al eens in het verleden geweest zijn staat, wat mij betreft, binnenkort Restaurant 't Winterhuis in Utrecht op de nominatie om mijn uiterst kritische recensie te verkrijgen.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Genoeg wat we nog niet kennen
quote:Op zondag 7 maart 2004 18:18 schreef tong80 het volgende:
Mag ik een compliment geven aan golfer hoe hij het beschrijft ?
Erg kleine kans dat we daar ooit terecht komen.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Als jullie eens in Düsseldorf terechtkomen, dan kan ik A Tavola aanraden, een Italiaan waar men alles vers en zelf klaarmaakt (dus ook de pastas en het ijs)
Zit in de binnenstad in de Wallstrasse.
Mijn favoriet en heb daar jarenlang minstens 1 keer in de week gegeten.
Ik kom toch wel met enige regelmaat bij Johanna's Hoeve (Tussen Castricum en Castricum aan Zee) maar ik kan toch niet echt warmlopen voor deze gelegenheid. Prima om koffie tedrinken of een snelle pannenkoek op het terras, maar de twee keer dat ik er echt gedineerd heb, was ik niet bepaald te spreken over het geserveerde, an al helemaal niet over de bediening....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:29 schreef karper het volgende:
bleeuz kom eens lang's bij de johannahoeve zeer gezellig en ik sta er binnen kort in de keuken ken je meteen achter de schermen kijken
De sfeer, de sfeer en de sfeer. En het eten.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er verkeerd aan een zakentent?
Toch gaan we deze "zakentent" eerst maar eens uitproberen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:39 schreef SCH het volgende:
Oh bah, Jean d' Hubert - da's zo'n zakentent, niet doen. Probeer eens Luce - dat is echt de nieuwe ontdekking van Utrecht van het laaste jaar.
Das geen antwoord, vind ikquote:Op donderdag 25 maart 2004 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
De sfeer, de sfeer en de sfeer. En het eten.
slechte bediening!quote:Op donderdag 25 maart 2004 00:54 schreef golfer het volgende:
Plannen voor a.s. zaterdag zijn gewijzigd, we gaan Restaurant Jean d' Hubert in Utrecht beoordelen.
Dinnersite beoordeling:
http://www.dinnersite.nl/(...)r.php?RN=9234&lng=nl
Hun eigen site:
http://www.jeandhubert.nl/
Ach, die dinnersite, die doet ook maar wat.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Toch gaan we deze "zakentent" eerst maar eens uitproberen.
Luce staat voor een andere keer op de recensie-rol.
Overigens geeft de recensie op Dinnersite van Luce mij vooraf al heel erg grote twijfels over met name de bediening.
Waarom niet? Een zaak die vooral is ingesteld op zakenmensen heeft voor mij vaak iets kils, iets afgemetens en niet het bourgondische en uitgebreide dat bij lekker eten en genieten hoort.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Das geen antwoord, vind ik
We hebben ons zo vaak iets voorgesteld, afgaande op voorgaande recenties, zij het mondeling of ergens in een blad/site of wat dan ook.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:11 schreef SCH het volgende:
Waarom niet? Een zaak die vooral is ingesteld op zakenmensen heeft voor mij vaak iets kils, iets afgemetens en niet het bourgondische en uitgebreide dat bij lekker eten en genieten hoort.
Als we alle suggesties voor te recenseren restaurants ook daadwerkelijk zouden bezoeken, dan kunnen we wel elke dag uit eten gaan, maar dat laat ons budget toch niet helemaal toe, tenzij degene die de suggestie doet bereidt is om ons te sponsoren en de kosten van het etentje voor zijn of haar rekening te nemen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 20:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
Queen is waalwijk is ook een aanrader!
Moet je ook niet doen suffie, alleen mijn suggesties volgenquote:Op donderdag 25 maart 2004 21:49 schreef golfer het volgende:
Als we alle suggesties voor te recenseren restaurants ook daadwerkelijk zouden bezoeken
Heb er 1x gegeten. Vond het lekker, maar niet bijzonder. Ook vind ik het aan de prijs voor een eethuisje (restaurant wil ik het niet noemen), maar dat komt ws. omdat ik de prijzen van de Groningse eethuisjes gewend benquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:22 schreef Bluezz het volgende:
Voor a.s.zaterdag staat 'Het Winterhuis', in Utrecht op het programma... we kunnen alleen niet reserveren daar..vreemd, maar ze garanderen ons wel een plekje, vooral als we met zijn 2-en zijn, ze hebben namelijk bijna alleen maar 2 pers. tafeltjes..
In het slechtste geval moeten we 10 min. aan de bar zitten werd me net verteld
Linkjes :
http://www.hetwinterhuis.nl/
http://www.dinnersite.nl/(...)l
Op het moment dat de man een kaart krijgt met prijzen en de rest niet weet je dat je een probleem hebtquote:Op zondag 25 januari 2004 17:38 schreef ChrisJX het volgende:
* ChrisJX houdt van restaurants waar de bediening sjiek is.
Alleen is dan het eten ook sjiek, da's wat minder...
quote:Op zondag 28 maart 2004 00:41 schreef SCH het volgende:
Dat durf ik niet te zeggen, maar volgens mij de rest allemaal wel...quote:Op zondag 28 maart 2004 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn jullie eigenlijk streng of geef je makkelijk hoge cijfers?
Het citroensorbet bv was dat zelfgemaakt?
Ja, de plek op zich is niet zo geweldig natuurlijk, maar ik wilde er toch nóg eens eten, de voornamelijkste reden was dat ik er zo'n 28 jaar geleden voor het eerst/laatst heb gegeten.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:22 schreef okee6 het volgende:
Zo spoom op tafel, ik dacht dat die de vorige eeuw afgeserveerd was![]()
Vind die omgeving een beetje jammer. Zo'n restaurant aan een busbaan doet afbreuk aan de culinaire entourage. Fantastisch eten dus.
dit linkje naar dinnersite werkt wel
Wat voor publiek komt er op zo'n zaterdagavond? Rustige stelletjes of poenige lui met veel poeha en blabla?quote:Op zondag 28 maart 2004 13:20 schreef Bluezz het volgende:
Het eten was prima, voor mij is het net iets te chique, en ik blijf het prijzig vinden, maar zo heel af en toe is dat gewoon leuk om te doen.
Over het algemeen rustige stelletjes en gezelschappen, geen poeha-types.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:18 schreef 18konijn het volgende:
Wat voor publiek komt er op zo'n zaterdagavond? Rustige stelletjes of poenige lui met veel poeha en blabla?
Klopt, de lokatie is zeker niet helemaal goed, maar eenmaal binnen vergeet je dat en de kwaliteit van het gebodene compenseert dat ruimschoots.quote:Ik wil eigenlijk al jaren eens naar dit restaurant maar iets houdt me tegen... De locatie? Die niet passende sjieke uitstraling in zo'n verarmde buurt?
Misschien toch eindelijk maar eens reserveren. Dat menuutje klinkt in elk geval prima.
Heb hun site even bekeken en de menu's gezien.quote:Op zondag 11 april 2004 23:03 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Polmanshuis, ook hier in utrecht, is een aanrader...
Je weet niet wat je mistquote:Op maandag 12 april 2004 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb hun site even bekeken en de menu's gezien.
Ziet er erg eetcafé-achtig uit, zonder verrassende recepten.
Nee, die slaan we dus over voor een recensie.
Als veel-uit-eter zou je beter moeten weten.quote:Op dinsdag 13 april 2004 11:30 schreef Bluezz het volgende:
Het kan best zijn dat we er wel een keertje gaan eten hoor, maar een 13 in een dozijn eethuis is het niet 'waard' om een recensie over te schrijven
Een eetcafe is het zeker niet, ziet er inderdaad wel zo naar uit op de foto's, maargoed ik als die-hard Utrechtster vind dat het Polmanshuis wel thuis hoort in het rijtje waar het Wilhelminapark ook toebehoort. Maar andere restaurantjes voor de recensies zijn natuurlijk ook goed ! Is alleen maar leuk en interessant om te lezen !quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:30 schreef Bluezz het volgende:
Een mooi uiterlijk zegt mij niets... sterker nog.. te netjes of kil loop ik voorbij
En het is geen kritiek op eetcafeetjes, het is er vaak heel gezellig en lekker eten ook.
Alleen proberen we voor de RECENSIE'S andere restaurantjes uit.
Ik denk dat je net de verkeerde foto's hebt gezien.quote:Op maandag 12 april 2004 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb hun site even bekeken en de menu's gezien.
Ziet er erg eetcafé-achtig uit, zonder verrassende recepten.
Nee, die slaan we dus over voor een recensie.
*gruw* Of eigenaren die met je komen praten, of al te grappige beschrijvingen van de gerechten "Roodkapje verdwaalt in een grot" ---> biefstukje met champignonsquote:Op dinsdag 13 april 2004 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
En als ik ergens een godsgruwelijke hekel aan heb zijn het restaurants met een Thema, dat wil zeggen, dat het er eten gaan een extra atractie heeft anders dan het eten. Zingende bediening, Zelf je eten klaar maken, Salade bars (waar kinderen mee spelen, The HORROR)
Dat laatste vind ik ook niks nee.quote:Op dinsdag 13 april 2004 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Als veel-uit-eter zou je beter moeten weten.
Ik heb zelf ook als CHef in een eetcafe gewerkt, en hadden daar een sterren van de hemel keuken.
Ik ga liever in een eetcafe werken waar een freak in de keuken staat dan in een restaurant met een mooi uiterlijk.
En als ik ergens een godsgruwelijke hekel aan heb zijn het restaurants met een Thema, dat wil zeggen, dat het er eten gaan een extra atractie heeft anders dan het eten. Zingende bediening, Zelf je eten klaar maken, Salade bars (waar kinderen mee spelen, The HORROR)
Eerst niet nee, maar nu wel.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:00 schreef Hunky_Dory het volgende:
Als veel-uit-eter weet je toch wel wat vitello tonato is???
quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:13 schreef Bluezz het volgende:
En bovendien is er regelmatig iets wat ik wil vragen/niet weet dus, leuk juist
Dat is op 10 meter van SCH's huisquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:34 schreef Bluezz het volgende:
A.S. Zaterdagavond zijn we van plan om hier te gaan eten :
http://www.iens.nl/restaurantsVan/Utrecht/restaurant.htms?r=4448
http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=39308&lng=
U hoort nog van ons![]()
Dus na afloop even koffie met... bij SCH scoren?quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:51 schreef SCH het volgende:
Dat is op 10 meter van SCH's huis
Lekkerquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:43 schreef golfer het volgende:
Dus na afloop even koffie met... bij SCH scoren?
Na een tijdelijke recensie-pauze is er weer eentje:quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:34 schreef Bluezz het volgende:
A.S. Zaterdagavond zijn we van plan om hier te gaan eten :
http://www.iens.nl/restaurantsVan/Utrecht/restaurant.htms?r=4448
http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=39308&lng=
U hoort nog van ons![]()
Wel gezellig (huiskamer-achtig bij binnenkomst). Later toen het helemaal vol zat, beetje te druk qua geroezemoes.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:30 schreef Isabeau het volgende:
Dat heel erg lange wachten lijkt me erg vervelend, maar ik begon te watertanden van de beschrijving van de gerechten. Dat zit dus wel goed![]()
Je hebt de entourage wel beschreven ("trendy"), maar vond je het ook leuk/gezellig/kil/knus/te trendy etc.
De entourage is prima, trendy ligbank, mooi glaswerk er is zelfs een kelder aanwezigquote:Op zondag 13 juni 2004 17:56 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was de entourage bij SCH, de bediening en de kwaliteit van het afzakkertje?
Jawel hoorquote:Op zondag 13 juni 2004 19:16 schreef Bluezz het volgende:
Het beloofde toetje wat later gepresenteerd zou worden is alleen niet op komen dagen
Ahhh een antroposofisch restaurantquote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:01 schreef Bluezz het volgende:
Vooraankondiging :
Vanavond rond 19 uur worden we hier verwacht
http://www.restauranteggie.nl/index.html
http://www.dinnersite.nl/(...)l#beoordelingsblokje
Ik heb mijn geitewollen sokjes al opgezochtquote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ahhh een antroposofisch restaurant
:-)
Staan vast mooi bij je hoofddoekje en zweedse klompen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb mijn geitewollen sokjes al opgezocht
De rode leeuw in ?quote:Op zondag 11 juli 2004 01:59 schreef pascalheister het volgende:
nog steeds niet bij de rode leeuw geweest
Terborgquote:Op zondag 11 juli 2004 02:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De rode leeuw in ?
lieve bluezz kom nou is een keer de kwaliteiten hier proeven in de achterhoekquote:Op zondag 11 juli 2004 02:04 schreef Bluezz het volgende:
Lieve Pascal... voorlopig doen we alleen nog restaurantjes in Haarlem en Utreg, omdat het te lopen is en we nog langgggg niet uitgegeten zijn hiero
Wat?quote:Op zondag 11 juli 2004 02:06 schreef pascalheister het volgende:
[..]
lieve bluezz kom nou is een keer de kwaliteiten hier proeven in de achterhoek
Ja, eigenlijk wel...quote:Op zondag 11 juli 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond een 7 voor de nagerechtyen ook te hoog gezien de beschrijving.
Nee, helaas.quote:Op zondag 11 juli 2004 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Een Scandinavisch restaurant in Den Haag waar Atrimar & ik hadden gegeten bleek vorige week trouwens failliet te zijnWij waren toen ook erg ontevreden over wat we kregen voor een erg hoge prijs (ook meer dan 100 euro kwijt). Daarna hadden we zelfs nog steeds honger
Maar goed, die is dus failliet gegaan en hadden niet door dat "zeer weinig op een zo creatief mogelijke wijze serveren" geen klanten bindt.
Wel in je eigen topic dan hè!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:33 schreef rashudo het volgende:
Oh kan je declareren? Dan wil ik ook nog wel een aantal recensies schrijven
Veel te duur, te semi-klassiek, te op gevestigde naam terend en als je je eigen resencies wilt schrijven over restaurants moet je daar maar een eigen topic over openen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:42 schreef grif het volgende:
Vorige week mijn ouders meegenomen naar Christophe op de Leliegracht. Naast erg lekker klassiek-Frans eten, klopt gewoon alles. Ruim voldoende bediening die perfect zijn werk doet. Tafels en stoelen niet op elkaar gepakt. Geen gehaast, een tafel wordt niet twee keer op een avond weggezet.
Daar betaal je dan ook aardig voor, incl. aperitief en wijn werd het zo'n 100 euro p.p.
Misschien meer antroposofisch inleven een volgende keer, elders uiteraardquote:Op zondag 11 juli 2004 13:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel...
En idd vond ik dat we veel te veel geld kwijt waren voor dit alles
Nou ja.. er zit gewoon soms wel eens Egnie tussen, helaas
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Carpaccio van tonijn met geconfijte citroen en bieslook
Gebraden zeebaars filet met chorizo, salade van venkel
en saus van gerookte knoflook
Eendenborst met cantharellen, artisjokbodem en
eendenjus met een snufje curry
Kaas plateau
Gemarineerde 'Mara des bois' aardbeien met Penja-peper, vanille-crème
en rozemarijn-ijs
€ 67,- eventueel zonder kaas
Heeeeel klassiek frans
ROTFLMA
Christophe op de Leliegracht.quote:Op zondag 25 juli 2004 04:47 schreef podium het volgende:
[..]
![]()
Welk restaurant, en wat was is je beoordeling ?
Aanstellerijquote:Op zondag 25 juli 2004 22:45 schreef SCH het volgende:
Bluezz, we zijn toch maar niet in het homorestaurant gaan eten, het hotel is al erg genoeg
Oké, staat dus op het lijstje. Met name die verschillende concepten lijken ons wel leuk. Gastronomisch of Barok, twijfel ik nog over.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:15 schreef SCH het volgende:
Vroeger vaak bij Dendermonde gegeten, nu al een tijdje niet.
Uit mijn herinnering is het bourgondisch, met veel bouillabaisse en dergelijke, en bonbonnekes. Erg sfeervol, zeker het proberen waard.
Niet meer als vroeger. Ander management.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 00:17 schreef golfer het volgende:
Volgende keer in Utrecht zitten we te denken aan Restaurant Dendermonde.
Iemand daar recent ervaringen mee?
http://www.dendermonde.nl/
Ben je er intussen al geweest dan?quote:Op woensdag 28 juli 2004 07:26 schreef What het volgende:
Niet meer als vroeger. Ander management.
Jazeker, met collega's, maar toch...quote:Op woensdag 28 juli 2004 08:06 schreef Bluezz het volgende:
Ben je er intussen al geweest dan?
(Omdat je het maandag vroeg)
Nietquote:Op vrijdag 30 juli 2004 21:49 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Hoe staan de ervaringen met Restaurant/Hotel Savelberg (*) te Voorburg?
Ziet er aardig uit, gaan we waarschijnlijk binnenkort een keer proberen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:19 schreef Oksel het volgende:
Leuke tip;
Ga eens in XO eten, in Haarlem. Leuke (beetje yuppige) sfeer, vlotte bediening (in werk en omgang), geniaal eten voor een zeer nette prijs. Verder lekkere loungemuziek, en een zeer mooie inrichting!
http://www.xo-haarlem.nl/
In mijn ervaring was het eten er nu niet bepaald om over naar huis te schrijven. Standaard semihip restaurant eten met een vlakke smaak. Maar misschien is het ondertussen al wel weer veranderd.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Ziet er aardig uit, gaan we waarschijnlijk binnenkort een keer proberen.
Bedankt voor de tip.
Dit was 96 euro voor 2 personen bij elkaar met alle drank erbij. Toch natuurlijk wel een verschil met 110 pp exclusief drank, wat het waarschijnlijk op 200 pp laat uitkomen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
4 gangen 2 personen met wijn niet geweldig eten voor 100 euro, als je dat dan vergelijkt met 9 gangen voor 110 euro pp
Als er naar gevraagd wordt, hoe het smaakte, of alles naar 'wens' was dan vertellen we tegenwoordig steeds meer dat er dingen niet ok waren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar wat doen jullie dan? Als het allemaal behoorlijk tegenvalt? Zeg je daar iets van? Of laat je het erbij?
Wij geven cijfers omdat we dat leuk vinden en wij zijn lekkerbekken met vrij veel uit-etenervaring.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:31 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
maar waarom geven jullie cijfers? zijn jullie professionals? en met wat vergelijken jullie zoiets dan?
Prijs/kwaliteits verhouding.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn die cijfers trouwens absoluut, of prijs/kwaliteits verbonden?
Ja, zoals elke recensie subjectief is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:35 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
geheel subjectief dus?
Nee, we zijn zeker geen profsquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:31 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
maar waarom geven jullie cijfers? zijn jullie professionals? en met wat vergelijken jullie zoiets dan?
ja maar dat soort mensen hebben er verstand van, die weten waar ze op moeten letten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zoals elke recensie subjectief is.
Ook die van Johannes van Dam in Het Parool is subjectyief, want ZIJN oordeel.
Ok, wij niet misschien, maar wij doen het op onze/deze manier, anders zouden we het niet hier posten en misschien wel een kookboek geschreven hebbenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
ja maar dat soort mensen hebben er verstand van, die weten waar ze op moeten letten.
Is een gerecht wat technisch in orde is, maar gewoon niet te vreten is, meer waard dan? Omdat je weet waar je op moet letten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
[..]
ja maar dat soort mensen hebben er verstand van, die weten waar ze op moeten letten.
Wij letten met onze recensies op ONZE manier op zaken waar wij op willen letten. We hebben niet de pretensies om er mee in de publiciteit (buiten FOK! dan) mee te komen. We doen dit als hobby en niet als beroepswinning.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
J van Dam, dat is ook gewoon een mens die van Febo kroketten houd...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:41 schreef aardappelmoestuintje het volgende:
[..]
Zoals hij beschrijft in het boek, Alles Warm, eet meneer graag een Febo kroketquote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:19 schreef krakkemieke het volgende:
Ik zou iets willen nuanceren Piet, de febo???
Sinds wij die recensies hier schrijven, zijn we wel meer op de dingen gaan 'letten', en dan heb ik het vooral over de namen van de wijnen en de entourage van het restaurant.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bluezz en golfer mogen er dan misschien geen "verstand van hebben" of niet "weten waar ze op moeten letten". Dat weet de gemiddelde restaurantbezoeker ook niet. Dus imo kun je dan beter op Bleuzz en golfer afgaan, dan op de pro, die toch met andere ogen kijkt dan jij er zelf naar zou kijken!
als je weet wat er in een keuken gebeurt, is uit eten gaan een stuk minder prettigquote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:20 schreef Oksel het volgende:
Leuk om te lezen inderdaad.
Werk nu zelf 4 jaar in de horeca.. heb in verschillende tenten gewerkt. Van zeer klassiek, tot eetcafe. Erg leuk allemaal. Nadeel is dat je ALLES ziet, en OVERAL op let als je ergens gaat eten. Ik zie zelf over het algemeen meer dan de bediening zelf..
Beroepsdeformatie idd.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:20 schreef Oksel het volgende:
Leuk om te lezen inderdaad.
Werk nu zelf 4 jaar in de horeca.. heb in verschillende tenten gewerkt. Van zeer klassiek, tot eetcafe. Erg leuk allemaal. Nadeel is dat je ALLES ziet, en OVERAL op let als je ergens gaat eten. Ik zie zelf over het algemeen meer dan de bediening zelf..
West zijn we al tig keer geweestquote:Op vrijdag 3 september 2004 15:03 schreef kamagurka het volgende:
Ga ns bij cafe west eten, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden (al heb ik er ook al een half jaar niet gegeten). En Moby Dick natuurlijk!
Er zijn twee dingen in het leven die je nooit hoopt te hoeven zien: je ouders die de liefde bedrijven en de keuken van je favoriete restaurant.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 23:44 schreef Jerruh het volgende:
als je weet wat er in een keuken gebeurt, is uit eten gaan een stuk minder prettig.
Jawel, want Van Dam reserveert nooit zelf. Als hij een zaak binnenkomt breekt dan ook best wel een beetje de pleuris uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:07 schreef Dandelion het volgende:
tja en elke kok gaat op zijn tenen lopen als van Dam in het huis is, dus is zijn ervaring wel zo representatief...
Maar heb je er al een recensie over geschreven?quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
West zijn we al tig keer geweest
Moby Dick ken ik niet?
Tuurlijk, maar als zo'n chef altijd met halffabrikaten werkt en Van Dam komt binnen heeft hij geen tijd meer om bijvoorbeeld een bouillon of glace te trekken. Van Dam rapporteert zoiets.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:25 schreef k_man het volgende:
Toch zal het wel verschil maken. Misschien dat de chef zelf bijv wat meer doet, in plaats van de stagiair...
quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:03 schreef kamagurka het volgende:
En Moby Dick natuurlijk!
Ik heb het topic nog eens teruggelezen, maar Golfer doet precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:34 schreef Bayer het volgende:
De punten die hij geeft zijn ook gebaseerd op het soort zaak. Bij een eetcafé is hij minder kritisch qua punten dan bij een sterrenrestaurant.
Sjongejonge die video.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:22 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond gaan we een tapasje happen hier : De Karmeliet
Waar we een kort verhaaltje over zullen schrijven
Ik heb hem net bekeken, wilde het ná het eten doenquote:Op zaterdag 11 september 2004 18:55 schreef Gert het volgende:
Sjongejonge die video.
Beetje over de top, zouden ze nou voor dat beginshot een helicopter hebben gehuurd?![]()
En een kok met handschoenen vind ik ook mal.
Maar misschien was dat alleen voor de video.
Toch wel een limo?quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:39 schreef Bluezz het volgende:
Wij zijn i.p.v. met die helicopter gewoon met de auto gekomen
Als je niet meer dan gemiddeld 1x per 2 maanden tapas eet, en de diverse tapasrestaurants wat afwisselt is het nog wel te pruimen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:59 schreef SCH het volgende:
Klinkt wel goed maar hebben jullie het ook niet een beetje gehad met die tapas?
Het is altijd wel lekker inderdaad maar als ik lees wat jullie nu gegeten hebben: de kaart is vrijwel al die restaurantjes identiek.quote:Op zondag 12 september 2004 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je niet meer dan gemiddeld 1x per 2 maanden tapas eet, en de diverse tapsrestaurants wat afwisselt is het nog wel te pruimen.
Er stonden ook een aantal mosselgerechten op de kaart van deze brasserie, maar die maak ik ook liever zelf thuis of kom ik bij iemand (hint....) een keer uitproberen.quote:Op zondag 12 september 2004 00:03 schreef SCH het volgende:
Het is altijd wel lekker inderdaad maar als ik lees wat jullie nu gegeten hebben: de kaart is vrijwel al die restaurantjes identiek.
Mijn mosseltjes waren trouwens een 8,5![]()
quote:Op zondag 12 september 2004 00:05 schreef golfer het volgende:
of kom ik bij iemand (hint....) een keer uitproberen.
quote:Op zondag 12 september 2004 00:06 schreef SCH het volgende:Leest Tong dit topic wel?
quote:Op zondag 12 september 2004 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]Leest Tong dit topic wel?
Daar sloeg het op, lieve dyslectische tongemans van me.quote:Op zondag 12 september 2004 00:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Er stonden ook een aantal mosselgerechten op de kaart van deze brasserie, maar die maak ik ook liever zelf thuis of kom ik bij iemand (hint....) een keer uitproberen.
En SCH krijgt ook nog eens een cursusje begrijpend lezen aangeboden.quote:Op zondag 12 september 2004 18:18 schreef SCH het volgende:
Daar sloeg het op, lieve dyslectische tongemans van me.
Mossels à la SCH dus?quote:Op zondag 12 september 2004 18:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En SCH krijgt ook nog eens een cursusje begrijpend lezen aangeboden.
Geen hond zou meer bij je willen komen eten iddquote:Op zondag 12 september 2004 21:52 schreef SCH het volgende:
Ik zou golfer en Bluezz graag willen uitnodigen maar het gevaar van recensie en cijfer zijn me te groot
Ik moet ook geen honden hier - is altijd zo'n gedoe met de katten.quote:Op zondag 12 september 2004 21:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Geen hond zou meer bij je willen komen eten idd
Daar gaat mijn kans op mosselSCH.quote:Op zondag 12 september 2004 21:57 schreef SCH het volgende:
* uitnodiging verscheurt![]()
De weg der minste weerstand blaft niet.quote:Op zondag 12 september 2004 21:57 schreef SCH het volgende:
Ik moet ook geen honden hier - is altijd zo'n gedoe met de katten.
* uitnodiging verscheurt![]()
Ik zal het nog eensch met de baasch overleggenquote:Op zondag 12 september 2004 22:01 schreef golfer het volgende:
Daar gaat mijn kans op mosselSCH.![]()
eet er ook wel eens (ong 4-5 x per jaar) en deze bestel ik ook meestal...die gehaktballetjes zijn ook lekker trouwens !quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:58 schreef Bluezz het volgende:
Brasserie de Karmeliet.
Een vrij smal gezellig druk tentje.
- Gambas al pil-pil , garnalen in een pittige chilipeper-Knoflooksaus
- Gambas al ajillo, grote gamba’s van de plaat (3 stuks)
- Champinoñes al ajillo, Champignons met knoflook
Erbij geserveerd voor ons samen, Pan con allioli, boerenbrood met knoflook-mayonaise
Eet smakelijk!quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:01 schreef Bjoro het volgende:
ga vanavond naar....de Karmeliet !!!!
voor Tapas natuurlijk !!
thanx, maar dat zal wel lukkenquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Eet smakelijk!
en weer een karmeliet avond zit eropquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:01 schreef Bjoro het volgende:
ga vanavond naar....de Karmeliet !!!!
voor Tapas natuurlijk !!
Oké, dan volgt nu de recensie van Restaurant het Zuiden, Mariastraat 4, 3511 LP te Utrecht.quote:Op vrijdag 12 november 2004 23:07 schreef Bluezz het volgende:
Morgenavond (om te vieren dat we gaan samenwonen)voorlopig onze laatste "Utrechtse" recensie!
http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=19907&lng=nl
http://www.restaurant-hetzuiden.nl/
'De Lachende Koe', Kruiswg 70b-zwart, 023 5428530.quote:Op zaterdag 13 november 2004 22:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Vanwege onze toekomstige verhuizing naar een nieuwe woning in Bloemendaal, zullen de toekomstige recensies voorlopig vooral uit de omgeving Haarlem komen.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 12 november 2004 23:07 schreef Bluezz het volgende:
We gaan samenwonen
Vanuit de snackbar zeker?quote:Op zaterdag 13 november 2004 22:40 schreef golfer het volgende:
Vanwege onze toekomstige verhuizing naar een nieuwe woning in Bloemendaal, zullen de toekomstige recensies voorlopig vooral uit de omgeving Haarlem komen.
Aha, dat wist ik niet. Sofra is een echt traditioneel Turks restaurant. Op kruipafstand van mijn huis en ook best goed.quote:Op zondag 14 november 2004 00:42 schreef Mjam het volgende:
Heb ook al een paar keer erg lekker gegeten bij Het Zuiden. Sofra, aan de Wittevrouwensingel schijnt van dezelfde eigenaar te zijn.
Denken ze daar zeker dat je komt inhaken bij het middaggebed.quote:Op zondag 14 november 2004 00:44 schreef SCH het volgende:
[..]
... Op kruipafstand van mijn huis ...
Ik kwam er van de week langs en het zag er inderdaad wel aardig uitquote:Op zaterdag 13 november 2004 22:40 schreef golfer het volgende:
Recensie van Het Zuiden
Inderdaad wel een aanradertje en okee6: je kunt niet dubbel op-scheppen, want je krijgt alles netjes uitgeserveerd op een bordje op tafel.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:43 schreef Eilanden het volgende:
Ik kwam er van de week langs en het zag er inderdaad wel aardig uitGoed om te weten dat de kwaliteit ook wel goed is
Na alle verhuiskosten staat deze maand het 2 sterren restaurant De Bokkedoorns, http://www.bokkedoorns.nl/ op het culinaire programma.quote:Op maandag 3 januari 2005 01:02 schreef Reese het volgende:
En? Hebben jullie Bloemendaal e.o. al onveilig gemaakt?![]()
Het gaat echt binnenkort gebeuren, maar de balastingdienst vond het blijkbaar even nodig mij een voorlopige aanslag 2005 van bijna 1500€ te sturen .quote:Op maandag 3 januari 2005 01:30 schreef golfer het volgende:
Na alle verhuiskosten staat deze maand het 2 sterren restaurant De Bokkedoorns, http://www.bokkedoorns.nl/ op het culinaire programma.
Da's balen! Recensie van de B&W dan maar??quote:Op donderdag 13 januari 2005 02:05 schreef golfer het volgende:
voorlopige aanslag 2005 van bijna 1500€
Rece N S sie volgt.
Nope, Bokkendoorns staat nog steeds op het programma.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:24 schreef Reese het volgende:
Da's balen! Recensie van de B&W dan maar??
Hebben ze wel toetjes?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:30 schreef HeatWave het volgende:
recensie van de B&W die daar achter de bar hangt:
lauw bier, muziek te hard, snel naar een andere kroeg.
Bel je dus afgelopen maandag om voor zaterdag te reserveren, krijg je telefoontje terug dat dat al helemaal vol zit.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:29 schreef golfer het volgende:
Nope, Bokkendoorns staat nog steeds op het programma.
tips nodig ?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Bel je dus afgelopen maandag om voor zaterdag te reserveren, krijg je telefoontje terug dat dat al helemaal vol zit.
Dus voor a.s. zaterdag maar iets anders verzinnen. Desnoods recensie van de plaatselijke snackbar, maar die Bokkendoorns komt dus echt wel een keer aan de beurt.
Ik heb haar vanavond olijven, pommedores en meikaas gevoerd en alles in haar maagje gebleven.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:15 schreef SCH het volgende:
Ws. zit je morgen Bluezz op de bank een fruithapje te voeren.
Dat wordt nog leuk vannachtquote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb haar vanavond olijven, pommedores en meikaas gevoerd en alles in haar maagje gebleven.
Dat zijn de kelnersquote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:25 schreef SCH het volgende:
Het zijn toch bokkepootjes?
Het gaat er eindelijk van komen: we kunnen a.s. zaterdag terecht bij De Bokkedoorns.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:55 schreef golfer het volgende:
Desnoods recensie van de plaatselijke snackbar, maar die Bokkendoorns komt dus echt wel een keer aan de beurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |