Ga jij de tabaksfabrikant aanklagen mocht je ooit met longkanker geconfronteerd worden? In Amerika zijn er mensen miljardair mee geworden, ze zijn wel terminaal in veel gevallen maar ze sterven rijk...
quote:Ik doe mee
Op donderdag 22 januari 2004 08:49 schreef bondgirl het volgende:
Ik rook zelf niet, dus ik klaag alle rokers in mijn omgeving aan.
Zit er behoorlijk diep in dan...
En amerika, ach....
quote:Behoorlijk naief dat als je je hele leven NIET rookt en dat je dan longkanker hebt, NOG steeds beweren dat het niet door het NIET-roken komt
Op donderdag 22 januari 2004 10:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Behoorlijk naief dat als je je hele leven stug rookt en dat je dan longkanker hebt, NOG steeds beweren dat het niet door roken komt![]()
Jij rookt, dus als je longkanker krijgt, komt het dus voor 95% daardoor. Niet gaan zeiken dan dat het niet door roken komt.. of dat je het ook had gehad als je niet rookte.
Ik rook niet, dus ik heb bijna geen kans op longkanker, en als ik het wel zou krijgen zou het komen door mee-roken en/of uitlaatgassen enz. enz.
quote:Die aanklachten waren er volgens mij voornamelijk gericht op het feit dat de sigarettenfabrikanten jarenlang hebben verzwegen dat ze wisten dat roken nadelige gevolgen voor je gezondheid kan hebben. Ze zijn dus eigenlijk bestraft voor het niet geven van belangrijke productinformatie.
Op donderdag 22 januari 2004 09:40 schreef Danny het volgende:
Sowieso vind ik die aanklachten belachelijk. Je bepaalt zelf wat je doet en dan moet je achteraf ook niet zeiken.
En om een parrallel te trekken, oud-mijnwerkers met stoflongen krijgen ook netjes een vergoeding van de staat. Ter compensatie van de ongezonde invloeden waar ze aan blootgesteld hebben gestaan. Vroeger was niet bekend dat je daar ziek van kan worden, toen dat eenmaal wel bekend was heeft de staat terecht besloten die vergoedingen uit te keren. Niet helemaal hetzelfde, wel overeenkomsten.
Nú zal je dat niet meer lukken trouwens, hiervoor een vergoeding krijgen. Sinds de jaren '60 / '70 van de vorige eeuw is algemeen bekend dat je ziek kunt worden van roken. In de jaren '50 was dat nog niet zo (tenminste, niet bij Jan Boezeroen). Als je in de jaren '80 van de vorige eeuw bent begonnen kun je moeilijk met uitgestreken gezicht zeggen dat je niet wist dat je eventueel ziek zou kunnen worden van het roken.
quote:Je heb gelijk, je kan beweren als je je hele leven NIET-rookt dat het door MEE-roken komt.
Op donderdag 22 januari 2004 10:49 schreef Danny het volgende:[..]
Behoorlijk naief dat als je je hele leven NIET rookt en dat je dan longkanker hebt, NOG steeds beweren dat het niet door het NIET-roken komt
![]()
quote:Je zou hem bijna een slof sigaretten toewensen.
Op donderdag 22 januari 2004 11:19 schreef ShaoliN het volgende:
MM, wordt je nou zelf niet moe van dat gemekker over longkanker. 80 x hetzelfde topic met steeds een iets andere strekking.
quote:Da's natuurlijk maar half waar. Je bent weliswaar zelf verantwoordelijk, maar wat vooral belangrijk is, is de vraag of je op het moment waarop je rookte (of een willekeurige andere schadelijke activiteit ondernam) ook redelijkerwijs kon weten dat het schadelijk was. Tegenwoordig weten we allemaal dat roken niet gezond is, maar er zijn ook tijden geweest dat tabaksfabrikanten glashard beweerden dat roken niet schadelijk was. En mensen die in die tijd rookten, en nu bijv. longkanker hebben, kunnen weldegelijk een tabaksfabrikant aanklagen. Of het ook zin heeft is een tweede...
Op donderdag 22 januari 2004 09:40 schreef Danny het volgende:
Aangezien niemand aan kan tonen dat ALS ik longkanker krijg ik dit NIET zou hebben gekregen als ik niet had gerookt zie ik ook het nut niet iemand ervoor aan te klagen.
Sowieso vind ik die aanklachten belachelijk. Je bepaalt zelf wat je doet en dan moet je achteraf ook niet zeiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |