Crosspost:
Cajun-gekruide krieltjes, gemarineerde filetlapjes, broccoli en salade met van alles en nog wat erin gedonderd.
quote:Spare ribs natuurlijk!
Op dinsdag 20 januari 2004 16:10 schreef BalLon het volgende:
Ik eet uit vanavond...maar weet nog niet wat... Nog tips?
quote:En soms om ideeën te krijgen,scroll ik dit wel eens door
Op dinsdag 20 januari 2004 16:01 schreef luisje het volgende:
wat een onzintopic
maar toch leuk om op te reageren..
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 20-01-2004 16:15]
quote:ja.. wel lekker... maar altijd zo'n gesmeer..
Op dinsdag 20 januari 2004 16:12 schreef Doekes het volgende:[..]
Spare ribs natuurlijk!
Salade (tomaat/komkwammer/fetta) en dressing
Biefstukje
zoiets had ik in gedachte
quote:gezond
Op dinsdag 20 januari 2004 16:22 schreef antipuntschoenen het volgende:
Pizza
quote:Klinkt erg lekker, hoe maak je zoiets? Ik bedoel, hoeveel spinazie en zalm enz enz gebruik je?
Op dinsdag 20 januari 2004 16:15 schreef Klijne het volgende:
tagliatelle met een saus/prut erbij van spinazie, zalm, champignonsaus, prei en knoflook
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:15 schreef Klijne het volgende:
tagliatelle met een saus/prut erbij van spinazie, zalm, champignonsaus, prei en knoflook
Ik gan vanavond pannenkoeken maken
Beetje offtopic: ik wil binnenkort eens proberen om zelf roti te maken (de vulling althans, de roti zelf haal ik toch maar bij de toko). Heeft iemand toevallig nog een goed recept?
quote:Zoals ik hem maak:
Op donderdag 22 januari 2004 01:12 schreef Mini_rulez het volgende:Beetje offtopic: ik wil binnenkort eens proberen om zelf roti te maken (de vulling althans, de roti zelf haal ik toch maar bij de toko). Heeft iemand toevallig nog een goed recept?
1 ui, 2 tenen knoflook, 2-3 maggiblokjes en 1 flinke eetlepel Masala (hindoestaanse kerrie) in de vijzel fijnstampen tot een pasta. In een pan wat olie verhitten en je currypasta even bakken.
Kip erbij (ik eet zelf geen vlees dus dit gedeelte sla ik altijd over. Kijk zelf maar of je kippepootjes neemt of stukjes kipfilet) en paar minuutjes mee laten bakken.
Aardappeltjes (geschild en in vieren gesneden) erdoor roeren en een mok water. Deksel op de pan en 10 minuutjes op zacht vuurtje laten koken. Kousenband (in stukjes van ong. 2 cm gesneden) erbij en laten pruttelen tot je aardappels gaar zijn en de kousenband net zo gaar als jij het lekker vindt. Als je die wat gaarder wilt dan ik gooi je ze er wat eerder bij.
Ik haal mijn rotivellen ook bij de toko (uit de diepvries) en ik laat ze van te voren een middagje ontdooien in de koelkast. Dan verpak ik ze 1 voor 1 in alu-folie en kiep ze ong. een half uurtje in een oven die verwarmt is op 100 graden.
Als je dan toch bij de toko bent probeer dan gele sambal erbij te kopen
Ik gebruik het liefst een beetje kruimige aardappels want dan bindt je jus vanzelf. Mocht dat niet lukken prak dan op het eind van de kooktijd 1 stukje aardappel kapot.
Voor 3 roti's gebruik ik ong. een kilo aardappels (maar ik gebruik dan geen kip en ben gek op aardappels) en 2 zakjes kousenband (ong. 200 gr denk ik).
Ontopic: vandaag bak ik lekker patat met loempia's en/of kaassoufle's
quote:Wow, dat klinkt goed... Dankjewel!
Op donderdag 22 januari 2004 16:20 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Zoals ik hem maak:
-recept-
Ontopic: vanavond vanwege tijdgebrek en in m'n eentje eten een PZA Shoarma...
quote:Heey dat heb ik ook net gehad
Op donderdag 22 januari 2004 17:38 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Friet!
quote:En gadverdamme wat is dat droog en onlekker
Op donderdag 22 januari 2004 18:05 schreef Bluezz het volgende:
Een vreemde combi..ben benieuwd:Kip tandoori-pizza van Appie (Verse pizza)
*trek heeft*
quote:Het. is. Ceasar salade.
Op donderdag 22 januari 2004 21:46 schreef melonovy het volgende:
Vandaag was het weer zo'n dag dat ik voor mezelf moest koken... Nou dan eet ik dus mooi makkelijk!
Een mega grote bak sesar-salade, 2 mexican magnetronwraps (niet zo geslaagd) en verwentoetje toe
...
Het is werkelijk opvallend hoe veel mensen het woorde Ceasar salade fout schrijven
quote:Thanx... Ik wist dat ik het fout schreef, maar kon niet zo gauw verzinnen hoe het goed moest...
Op donderdag 22 januari 2004 21:47 schreef Vivi het volgende:[..]
Het. is. Ceasar salade.
Het is werkelijk opvallend hoe veel mensen het woorde Ceasar salade fout schrijven
![]()
quote:Nee, Caesar
Op donderdag 22 januari 2004 21:47 schreef Vivi het volgende:[..]
Het. is. Ceasar salade.
![]()
Ontopic:
bloemkool met slavink & piepers
Mijn zusje was jarig dus het was drop, paar chipjes, mini saucijzenbroodje en een hapje slaatje. Blegh...
quote:Weer eens wat anders dan nasi met kip oid..
Op zaterdag 24 januari 2004 08:23 schreef funmaster het volgende:
Nasi met familie
quote:Hehehhe
Op zaterdag 24 januari 2004 08:28 schreef Libris het volgende:[..]
Weer eens wat anders dan nasi met kip oid..
Vandaag Bami Goorkreng..... Goreng gegeten, met sate (heerlijk)
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:26 schreef Amyrlin het volgende:
Mosselen
Ik denk dat ik vandaag lekker pasta met een tomaten-champignonnensaus eet, tezamen met sla met dressing.
't Is dus iets totaal anders geworden: gehaktbal, chilipartjes uit de oven een sla met zilveruitjes en augurk en honing-mosterd-dressing
[Dit bericht is gewijzigd door PdeHoog op 24-01-2004 20:33]
Oja, als toetje zelfgemaakte rijstepap.
Voor morgen heb ik extreem mooie vette riblappen.
Jummie, daar ga ik stoofvlees mee maken.
En een restje Chinees, lekker opwarmen.
Er is rijst in huis, nog wat (diepvries)roerbakgroenten, en nog een op ketjap gebaseerde saus. Dus dat kan allemaal mooi bij elkaar in een wok gemieterd worden.
Verder liggen er ook nog satestokjes in de diepvries, dus het is ook duidelijk wat voor vlees erbij geserveerd zal worden.
quote:Zo moeilijk moet dat toch niet zijn
Op zondag 25 januari 2004 16:39 schreef ChrisJX het volgende:
Faschierte Laibchen met aardappelschijfjes. Dat laatste heb ik nog nooit gemaakt, dus wens me succes
-edit- wow, het valt me nu pas op dat dit in een nieuw forum staat. Goeie zaak!
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 25-01-2004 18:10]
Perentaart (a la tarte Tartin) met creme fraiche
quote:Wat zijn drielingen
Op zondag 25 januari 2004 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Tomatenoep met Creme Fraiche
Stoofvlees in rode wijn met knoflook, drielingen en rode kool met appeltjes,Perentaart (a la tarte Tartin) met creme fraiche
Ontopic:
Mosterdsoepje met brood.
quote:chilli con carne??
Op zondag 25 januari 2004 19:18 schreef Sharkdoggie het volgende:
rijst, gehakt, ketchup, bruine bonen, uien...
kan ff niet op de naam komen![]()
en groente soep met extra veel balletjes.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:25 schreef Underdoggy het volgende:[..]
chilli con carne??
quote:En daarbij nog kaasuien soepstengels, patat met satesaus, kaassoufflees en bowl. Hoezo een rare combinatie
Op zondag 25 januari 2004 17:02 schreef Vork het volgende:
Ik hoorde zojuist dat het een Italiaanse maaltijdsoep (tomaten) gaat worden met een hoop groente en pasta erin
Straks wat pasta er bij koken, en wat broccolli denk ik. Dat wordt weer smullen!
quote:Drielingen is een aardappel ras, net als opperdoezen en eigenheimers
Op zondag 25 januari 2004 19:17 schreef Bluezz het volgende:[..]
Wat zijn drielingen
Ontopic:
Mosterdsoepje met brood.
Daarnet vond ik dat ik wel een lunch kon gebruiken, dus dat werd een omelet met mozzarellakaas, beetje jongekaas, pesto, knoflook, paprikapoeder, cayennepeper, pijnboompitjes, en een paar druppeltjes ketchup en dat was mogelijk nog beter te eten!
Vanavond aardappelen met gekookte wortels, peultjes en een of andere vegaburger
quote:Vandaag weer dus.
Op zondag 25 januari 2004 16:31 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Macaroni.
En veel mayonnaise
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:20 schreef ruby het volgende:
Thaise boontjes met kip en garnaaltjes.
quote:Klinkt goed... Het klinkt vooral als iets dat ik met mijn dieet nog wel mag hebben.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:38 schreef Pheno het volgende:
Een Italiaanse bol met daarop: rauwkost, magere spekjes, gebakken champignons, komkommerschijfjes en tomaatschijfjes, afgemaakt met een cocktailsausje...
quote:Nee hoor, ik heb dit ook gejat van een wegrestaurant waar ik het op een kaart zag staan
Op dinsdag 27 januari 2004 15:48 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Klinkt goed... Het klinkt vooral als iets dat ik met mijn dieet nog wel mag hebben.
Vind je het erg als ik je idee jat?
edit: ik heb nog wel wat andere recepten voor dieeten als je wilt, ben zelf net op het gewicht wat ik wilde hebben. Dat heb ik echt niet op water en brood gedaan
quote:Oh, graag... Lekkere recepten zijn altijd welkom.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:53 schreef Pheno het volgende:[..]
Nee hoor, ik heb dit ook gejat van een wegrestaurant waar ik het op een kaart zag staan
Ik vind die apartere dingen juist leuk om te maken, boerenkool met worst is ook lekker, maar als ik tijd heb wil ik nog wel een experimenteren met etenedit: ik heb nog wel wat andere recepten voor dieeten als je wilt, ben zelf net op het gewicht wat ik wilde hebben. Dat heb ik echt niet op water en brood gedaan
*burp*
quote:Je maakt de lasagna klaar met een biersaus?
Op dinsdag 27 januari 2004 17:03 schreef Tijn het volgende:
Lasagne bolognese met bier.
quote:Hey, als iets met rode of witte wijn wordt geserveerd, zeg je dat er toch ook bij
Op dinsdag 27 januari 2004 20:38 schreef Isabeau het volgende:[..]
Je maakt de lasagna klaar met een biersaus?
ff kijken wat erop/bij komt
quote:klinkt goed! ook maar eens proberen
Op dinsdag 27 januari 2004 15:38 schreef Pheno het volgende:
Een Italiaanse bol met daarop: rauwkost, magere spekjes, gebakken champignons, komkommerschijfjes en tomaatschijfjes, afgemaakt met een cocktailsausje...
quote:Komt ie:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:00 schreef PdeHoog het volgende:Tell me more? Lijkt me best lekker....
Hoofdgerecht voor vier personen (wij eten er met z'n tweetjes van. )
2 el olie
1/2 - 1 el Thaise rode currypasta
500 gr. dunne sperziebonen in stukken
1/5 liter kippenbouillon (van tablet)
500 gr. kipfilet, in reepjes
1 - 2 el vissaus of Chinese sojasaus
1/2 - 1 el suiker (palmsuiker)
1/2 -1 citroensap (ik gebruik citroenblaadjes, dat vind ik lekkerder)
3 lente-uitjes, in dunne ringen
125 gr. rose garnaaltjes
In wok olie verhitten en currypasta ongeveer 2 min. bakken. Bonen toevoegen en ongeveer 4 minuten meebakken. Bouillon en kip toevoegen en mengsel op zacht vuur ongeveer 10 min. laten sudderen tot kip gaar is. Gerecht met vissaus of sojasaus en suiker opsmaak brengen. Beetje aan het einde van de rit voeg ik de garnaaltjes toe aangezien deze zo gaar zijn. En tegelijkertijd voeg ik ook de citroenbladeren toe.
Op het allerlaatst doe ik de lent-uitjes in de pan.
Serveren met pandanrijst.
Eet smakelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 28-01-2004 00:12]
Vanmiddag wat ananasschijven halen, kan ook bij de saus
*boodschappenlijstje gaat maken...
-tartaartje
-gebakken aardappels
-grote bak sla met beetje slasaus
en maar hopen dat het bluezzekind het lust
quote:Je vroeg hoe ik die Thaise boontjes met kip en garnalen klaarmaak. Het recept staat op pagina 7 van dit topic.
Op woensdag 28 januari 2004 21:17 schreef PdeHoog het volgende:
Versgemaakte hutspot met spekjes en een slavinkje met een restantje calve-chilisaus
quote:Mag ik u vriendelijk danken? Ik zat er al op te wachten, maar heb er straal overheen gelezen....
Op woensdag 28 januari 2004 21:21 schreef ruby het volgende:[..]
Je vroeg hoe ik die Thaise boontjes met kip en garnalen klaarmaak. Het recept staat op pagina 7 van dit topic.
* PdeHoog zet dit op de nominatie voor het avondeten volgende week
De volgende keer wil ik het een keer proberen met stukjes ananas. Dan zal ik het ook maar zelf klaarmaken.
wokkelpasta 2 minuten koken en afgieten.
Shoarma lekker in de wokpan bakken in eigen vocht.
Zodra de shoarma goed aangebraden is, de pasta toevoegen en lekker door elkaar roeren, kwartiertje laten staan, en smullen maarrrrr.
Dan kan je naar smaak natuurlijk ook nog geraspte kaas toevoegen, of je kan het nog in een ovenschaal doen met een kaaskorstje erop.
Je kan het uiteraard ook eten met knoflooksaus, liefst zelfgemaakte.
Deze combi is gauw klaar.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:35 schreef kaputwiehund het volgende:
erwtensoep (gemaakt door mamma, met een dik varkensoor erin)
on-topic: wrsch soep met stokbrood
Tussen de middag maleisisch (onder andere rendang vlees).
Een lekkere Thaise rode curry met tempeh en tropisch fruit (Mango, lycee en ananas)
Ik voel me onbevredigd
quote:En dat is een Whopper op Utrecht CS geworden, want ik was te laat voor het eten
Op donderdag 29 januari 2004 16:42 schreef Tijn het volgende:
Ik ga 'es kijken wat m'n moeder aan het fröbelen is.
Witte bonen in tomatensaus, krieltjes en een grote krabonade.
Simpel en zo lekker.
Gisteren had ik Broccoli, gegratineerde aardappels en een stuk zalm. Was ook heel erg lekker.
quote:Okee, dat wordt dus de lunch van morgen.
Op vrijdag 30 januari 2004 13:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Stokbroodje met kippenragout. Lekker makkelijk.
Het is een McSalad Shaker geworden, met wat frietjes.
Nog best lekker ook
quote:We wilden een keer vlees.
Op zaterdag 31 januari 2004 11:35 schreef Vork het volgende:
Vanavond Chinees! De tweede keer dat ik tijdens een D&D weekend niet hoef te koken. Misschien vertrouwen ze me nietmeer
Geen tofu.
Nou zit ik te denken aan een saus van ketjap, honing en hele pepertjes.
Ter plekke verzonnen en dus een gok. Ik giet voor de zekerheid maar een klein beetje over de vis.
Ik hoorde dat de vis ongeveer 4 minuten per kant gebakken moet worden. Kan dit kloppen?
quote:soit, ligt eraan hoe dik die is, je bakt, neem ik aan? laat je ze heel? vullen met schijfjes knoflook en salie, en een stuk citroen, door de bloem halen en iets langer bakken in ruim olie
Op zaterdag 31 januari 2004 17:33 schreef the-O het volgende:
Pietverdriet, die 4 minuten per kant voor de zeewolf, klopt dat een beetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |