abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16290451
net als in canada onder het motto : "more guns less crime"
de gedachte: niemand durft meer een mes of pistool te trekken door alle risico's
pi_16290491
Als dit een grap is, "haha."
Als dit serieus is, "Oh jee."
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_16290550
tja als je een inbreker zn arm breekt moet jij al langer zitten dan hem...
de zelfverdediging van de nederlander is tegenwoordig verboden.
pi_16290600
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:04 schreef NinjaNoKa het volgende:
de gedachte: niemand durft meer een mes of pistool te trekken door alle risico's
Is er op gebaseerd dat iedereen altijd logisch en helder na kan denken.

Met geweld zijn mensen boos, gaan *blank* en slaan door. En dan grijpen ze naar het dichtsbijzijnde wapen. En als dat een shotgun is die in de kofferbak van je auto ligt (zoals de gemiddelde amerikaan heeft) of je vuisten wil nogal veel verschil maken.

* Beluga is tegen, heel erg tegen

...
pi_16290602
Wat bedoel je mat wapens in voeren? Het legaal maken om een geladen wapen te dragen? Kleine criminaliteit neemt dan misschien een heel klein beetje af maar moord zal waarschijnlijk stijgen. Er zijn voorbeelden tegen en voorbeelden voor, maar het ligt vooral aan de cultuur en in Nederland lijkt het me geen goed idee.

[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 15-01-2004 18:09]

pi_16290615
quote:
Ja en Nee....
Om nu legaal een wapen te mogen hebben moet je nu in NL eerst een jaar lid zijn van een schietvereniging. En dan mag je onder strenge regels en voorwaarden een wapen thuis hebben. (In een kluis wel te verstaan).
Als je een soort Gun-on-demand systeem gaat invoeren dat je zo maar een wapen kan kopen krijg je van die situaties dat bij het minste of geringste bepaalde culturen iets te snel naar een wapens grijpen en iemand overhoop schieten....
...::: From the steamy recesses of the southern swamps comes a figure cloaked in mystery :::...
pi_16290622
quote:
"more guns less crime lives"
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_16290655
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:09 schreef Fanghorn het volgende:

[..]

Ja en Nee....
Om nu legaal een wapen te mogen hebben moet je nu in NL eerst een jaar lid zijn van een schietvereniging. En dan mag je onder strenge regels en voorwaarden een wapen thuis hebben. (In een kluis wel te verstaan).
Als je een soort Gun-on-demand systeem gaat invoeren dat je zo maar een wapen kan kopen krijg je van die situaties dat bij het minste of geringste bepaalde culturen iets te snel naar een wapens grijpen en iemand overhoop schieten....

Legaal wapenbezit in Nederland heeft dus niks te maken met zelfverdediging zoals TS bedoeld. Dat is puur voor de schietsport en jacht.

[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 15-01-2004 18:14]

pi_16290735
ja alleen nu lopen de normale bugers als eendjes uit duckhunt over de dam...
pi_16290774
quote:
Canada?!
Ooit bij je opgekomen dat het wapenbezit onder particulieren in de VS 24x zo hoog als in Canada is? En werkt het in de VS? Volgens mij niet...
pi_16290824
nee maar hoe zijn wapens in amerika ingevoerd...je kreeg op een gegeven moment een colt cadeau bij een pakje boter
pi_16290829
Wat bedoel je precies? Gaat het om wapens legaliseren, het invoeren van wapens of wapens in Voeren?
pi_16290890
In Amerika was dat zeker wapens in Voeren jah
pi_16290893
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef NinjaNoKa het volgende:
nee maar hoe zijn wapens in amerika ingevoerd...je kreeg op een gegeven moment een colt cadeau bij een pakje boter
Een geweer bij het openen van een spaarrekening.

Zou je dat een goed idee vinden? Ik vraag me af of meer wapens minder criminaliteit betekent, het is denk ik waarschijnlijker dat het de andere kant op gaat omdat iedereen bij het minste zijn wapen trekt.

pi_16290904
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef NinjaNoKa het volgende:
Je woordkeuze is een beetje slecht. Wapens invoeren betekent importeren. En in de VS is de wapenwetgeving voor een groot deel per staat geregeld.
pi_16290968
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:17 schreef NinjaNoKa het volgende:
In Amerika was dat zeker wapens in Voeren jah
Voeren is een gemeente in België.
pi_16290979
Ik denk juist dat het, zoals die canadese psycholoog zegt, zo werkt dat niemand meer een wapen durft te trekken ..met de gedachte ..diegene achter me jaagt zo een kogel door me kop:P
pi_16291004
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:20 schreef NinjaNoKa het volgende:
Ik denk juist dat het, zoals die canadese psycholoog zegt, zo werkt dat niemand meer een wapen durft te trekken ..met de gedachte ..diegene achter me jaagt zo een kogel door me kop:P
Zo simpel werkt het natuurlijk niet... Of ben jij gewoon een beetje simpel?
pi_16291005
haha ja maar bedoel dat die amerikanen wel heel happig op wapens gemaakt zijn
pi_16291059
zo simpel? Tis niet simpel . Ik kan het ook wel heel lastig uit gaan leggen maar dan word het weer heel vaag. Het gaat natuurlijk om iemand meer aan het twijfelen te brengen.

En ook over een groter misdrijf zou 10x langer na gedacht worden.

pi_16291185
En dat ligt dus aan de cultuur, in de VS gaat die stelling dus niet op. In Zwitserland weer wel.

En in Nederland valt de criminalitiet met vuurwapens wel mee, dus waarom zouden burgers wapens moeten dragen?

pi_16291212
In nederland valt de criminaliteit met vuurwapens helemaal niet mee.
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:30:17 #23
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16291241
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:29 schreef NinjaNoKa het volgende:
Onderbouw?
Ga doorrrrrr!
pi_16291289
quote:
Stel je niet aan, er zijn weer eens een paar dingen in het nieuws en ieder dom schaap denkt dat het constant en overal gebeurt, en dat het nog nooit zo erg is geweest. Dit zijn nog altijd incidenten die zich in verhouding zo weinig voordoen dat het belachelijk is om anders te beweren.
pi_16291331
Moet ik dat nog onderbouwen..De meeste kleine criminelen gebruiken al wapens om hun supermarktjes te beroven..en genoeg jongetje van 17 die ook met een pistool lopen te pronken
pi_16291336
quote:
Maar wat wil je nu, meer wapens of minder wapens?
pi_16291372
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Stel je niet aan, er zijn weer eens een paar dingen in het nieuws en ieder dom schaap denkt dat het constant en overal gebeurt, en dat het nog nooit zo erg is geweest. Dit zijn nog altijd incidenten die zich in verhouding zo weinig voordoen dat het belachelijk is om anders te beweren.

Tis gewoon bs dat iemand gewoon niks kan doen in nederland als er iemand met een pistool aanwezig is.
pi_16291399
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Maar wat wil je nu, meer wapens of minder wapens?

geregistreerde wapens voor "iedereen" te krijgen. met minimum leeftijd ofzo
pi_16291412
Wapens mogen alleen maar gedragen worden door mensen die de wet dienen (politie e.d.).
Als elke boerelul een shotgun thuis heeft loopt het uit de hand...
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16291446
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:35 schreef NinjaNoKa het volgende:

[..]

Tis gewoon bs dat iemand gewoon niks kan doen in nederland als er iemand met een pistool aanwezig is.

In Nederland mag je niet eens wat doen als een dader ongewapend is want dan krijg je al een aanklacht voor mishandeling, wat verwacht je dat er gebeurt waneer je iemand dood schiet?
pi_16291462
tja dan moet de politie eerst non-corrupt worden gemaakt..en voordat dat ooit waar kan worden
pi_16291487
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:36 schreef NinjaNoKa het volgende:

[..]

geregistreerde wapens voor "iedereen" te krijgen. met minimum leeftijd ofzo

Ken jij de Nederlandse Wet Wapens & Munitie uberhaupt wel?

En voor iedereen te krijgen, dus ook met strafblad. En geen wachtperiode ofzo?

pi_16291504
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In Nederland mag je niet eens wat doen als een dader ongewapend is want dan krijg je al een aanklacht voor mishandeling, wat verwacht je dat er gebeurt waneer je iemand dood schiet?

Je hoeft ook niet iemand dood te schieten...
pi_16291525
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ken jij de Nederlandse Wet Wapens & Munitie uberhaupt wel?

En voor iedereen te krijgen, dus ook met strafblad. En geen wachtperiode ofzo?

tja als je ze nou nog zou mogen dragen...
kan hier niet eens een potje airsoft spelen
pi_16291528
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:39 schreef NinjaNoKa het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet iemand dood te schieten...

Toch zal dat veelvuldig gebeuren, spanningen lopen op, mensen raken in paniek, iemand verliest zijn beheersing...
pi_16291594
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Toch zal dat veelvuldig gebeuren, spanningen lopen op, mensen raken in paniek, iemand verliest zijn beheersing...

slechte toekomst voorspeller ben je..
een overval zal 10x beter geplanned moeten worden..dus zou ook 10x minder voorkomen..

En als iedereen aan een pistool zou kunnen komen dan zijn de mensen tenminste niet bang om hun sociale controle uit te oefenen ..wat nu niet gebeurt omdat iedereen bang is dat ze zelf een klap op hun bek krijgen

pi_16291705
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:43 schreef NinjaNoKa het volgende:

[..]

En als iedereen aan een pistool zou kunnen komen dan zijn de mensen tenminste niet bang om hun sociale controle uit te oefenen ..wat nu niet gebeurt omdat iedereen bang is dat ze zelf een klap op hun bek krijgen

Volgens jou "theorie" zou juist niemand meer wat durven zeggen tegen een ander. Voor je het weet heb je een kogel door je kop immers.
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 19:07:51 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16292194
faliekant tegen

wat mij betreft zou niemand op de ordediensten na (politie dus, geen militairen) een vuurwapen in persoonlijk bezit mogen hebben. Het is nergens voor nodig en het slaat helemaal nergens op.

traangas enzo moet met mate kunnen imo maar absoluut geen vuurwapens

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_16292539
zolang criminelen met vuurwapens rondlopen vind ik dat burgers zich hier tegen moeten kunnen verdedigen.En dat doe je dus niet met traangas
pi_16294814
*topictitel duidelijker gemaakt*
  FOK!fossiel donderdag 15 januari 2004 @ 20:34:47 #41
8443 cptmarco
it's captain...
pi_16295023
tegen.

Als je vuurwapens legaliseert kan iedere gek een wapen aanschaffen. De kans dat er dan naar dat wapen gegrepen wordt als het even tegenzit is veelste groot. Kijk maar naar Amerika. Het volgende scenario lees je toch maar al te vaak in de krant: een labieltje wordt ontslagen en gaat met pistool terug om verhaal te halen.

[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 15-01-2004 20:36]

pi_16295046
Legaliseren? Daardoor krijg je dat gezeik zoals in Den Haag.
Ik ben voor veel strengere wetten nog.

Er zijn 700 schietenverenigingen in Nederland, waar veel criminelen hun vak onderhouden of leren. Het trekt foute types aan en het is een circuit van wapenhandel en minutie. Dat is toch krankzinnig. Het gebeurt en we staan erbij

donderdag 15 januari 2004 @ 20:37:40 #43
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16295117
Vuurwapenbezit van criminelen is onmogelijk te voorkomen.
Er zijn eenvoudigweg enorm veel wapens op de wereld. Het vuurwapenbezit van burgers stimuleren maakt het nog gevaarlijker door ondeskundig gebruik en de kans dat kinderen eraan geraken.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:33:42 #44
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16296891
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Volgens jou "theorie" zou juist niemand meer wat durven zeggen tegen een ander. Voor je het weet heb je een kogel door je kop immers.

Durf jij toch ook niet?
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je dergelijke lui niet gewoon negeert. Kennelijk kennen wij ook een eer cultuur dat we altijd wat terug moeten zeggen omdat we zogenaamd beledigd zijn.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16296995
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:37 schreef digitaLL het volgende:
Vuurwapenbezit van criminelen is onmogelijk te voorkomen.
Er zijn eenvoudigweg enorm veel wapens op de wereld. Het vuurwapenbezit van burgers stimuleren maakt het nog gevaarlijker door ondeskundig gebruik en de kans dat kinderen eraan geraken.
Maar dat geeft burgers tenminste wel een eerlijke kans op verdediging.

Kans dat kinderen eraan raken heb je zoiezo wel, ligt er maar net aan in wat voor circuit je leeft.
Wat Murat betreft, zoiets valt niet te voorkomen, of je moet in een overdreven politie staat leven.

Voor vrouwen zouden vuurwapens ook een goed middel zijn tegen al die wanhopige viezerikken die er rond lopen

pi_16298487
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:35 schreef SCH het volgende:
Legaliseren? Daardoor krijg je dat gezeik zoals in Den Haag.
Ik ben voor veel strengere wetten nog.

Er zijn 700 schietenverenigingen in Nederland, waar veel criminelen hun vak onderhouden of leren. Het trekt foute types aan en het is een circuit van wapenhandel en minutie. Dat is toch krankzinnig. Het gebeurt en we staan erbij

Hoho, dat was niet echt een representatief onderzoek wat plaatsvond op slechts 40 schietverenigingen. Op de meeste schietverenigingen geldt behalve een strenge regelgeving ook nog een strenge sociale controle. Er zijn zeker een paar rotte appels en sommige schietverenigingen moeten gewoon meer doen aan veiligheid, maar dat zijn uitzonderingen. De schietsport is zeker geen beerput vol ongure types en illegale wapenhandel.
  Overall beste user 2022 donderdag 15 januari 2004 @ 22:42:09 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_16299094
quote:
Ik vind het wel een goed idee. Dan had die conrector bijvoorbeeld zich tenminste kunnen verdedigen door eens flink terug te schieten. Of anders had een ander dat wel gedaan voor hem. .
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_16300733
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:20 schreef NinjaNoKa het volgende:
zolang criminelen met vuurwapens rondlopen vind ik dat burgers zich hier tegen moeten kunnen verdedigen.En dat doe je dus niet met traangas
Daar is de politie toch voor?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_16300953
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:14 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Canada?!
Ooit bij je opgekomen dat het wapenbezit onder particulieren in de VS 24x zo hoog als in Canada is? En werkt het in de VS? Volgens mij niet...

Heb je daar een bron voor? Volgens mij waren deze twee landen ongeveer gelijk aan wapenbezit namelijk.
pi_16308174
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:26 schreef sizzler het volgende:

[..]

Daar is de politie toch voor?

welke politie? die staan om de hoek fietsers bekeuringen te geven
  vrijdag 16 januari 2004 @ 10:48:06 #51
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_16308215
pbagger wist deze discussie zelfs genuanceerder te voeren: Traangas legaliseren
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 16 januari 2004 @ 10:51:48 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16308305
More guns more crime i'am thinking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16310509
wat dacht je van de straffen gewoon hoger zetten op bezit van zo'n wapen of groot mes of zo.
pi_16310822
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:14 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Canada?!

absolute bullshit.

er zijn volgens de regering ongeveer 16 miljoen vuurwapens in Canada, waarvan niet eens een derde geregistreerd is.

dat is 1 per 2 inwoners. finland heeft er trouwens ongeveer evenveel.

de anti-vuurwapenlobby is blijkbaar net zo effectief als de vuurwapenlobby

Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  vrijdag 16 januari 2004 @ 12:35:32 #55
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16310891
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 12:32 schreef pesci het volgende:
er zijn volgens de regering ongeveer 16 miljoen vuurwapens in Canada, waarvan niet eens een derde geregistreerd is.
11 Miljoen.
pi_16310924
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 12:35 schreef Lithion het volgende:

[..]

11 Miljoen.

kan.

google voor de grap dit eens: million guns canada government estimate

de schattingen lopen uiteen van 5m tot 30m

vrijdag 16 januari 2004 @ 12:57:38 #57
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16311509
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 12:37 schreef pesci het volgende:
de schattingen lopen uiteen van 5m tot 30m
Hmm, waar komen die schattingen van 30M dan vandaan? De hoogste schattingen van 11M die ik tegen ben gekomen waren namelijk van de overheid zelf.
pi_16311550
quote:
Zoiets is toch al eens geprobeerd.. heette toen nog de koude oorlog ofzo? Dacht dat ze daarop teruggekomen waren.
pi_16311696
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 12:57 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hmm, waar komen die schattingen van 30M dan vandaan? De hoogste schattingen van 11M die ik tegen ben gekomen waren namelijk van de overheid zelf.

Ligt er denk ik aan welk persagentschap en/of welke lobbygroep verkiest om het bericht de wereld in te sturen.

Daarin werkt Canada namelijk niet anders dan andere Westerse landen

ps: Ik wil best een linkje posten maar t staat op de eerste pagina bij google.

pi_16314994
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 10:51 schreef Megumi het volgende:
More guns more crime i'am thinking.
In Texas kun je s'avonds ten minste veilig over straat lopen

Bovendien zijn het de mensen die mensen vermoorden. Niet de vuurwapens.

pi_16317521
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 14:56 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Bovendien zijn het de mensen die mensen vermoorden. Niet de vuurwapens.

Eens, maar dat betekent niet dat iedere idioot er zomaar een moet kunnen krijgen.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:40:39 #62
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16319627
Kom nou dit zou dan het wilde westen worden. Nee nederland moet het hierbij houden en gaan voorbeeld nemen aan amerika. Daar leven ze al eeuwen met wapens in huis.. hier niet

Maar ik kan me wel voorstellen dat het geen overbodige luxe wordt voor winkeliers die keer op keer beroofd worden. Mocht het toch serieus overwogen worden doe het dan iig. met goeie regels en mensen die "schoon" zijn.

Wel pleit ik voor minder scherpe regels voor mensen met verlof.. die krijgen het steeds moeilijker.

[Dit bericht is gewijzigd door sanniejj op 16-01-2004 17:42]

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  vrijdag 16 januari 2004 @ 17:41:06 #63
81352 KanakaTumKor
Kakana tum Kor -
pi_16319637
quote:
yes
Kakana tum Kor - say cheese
pi_16319947
Het wapenverbod heeft weinig nut, want alle criminelen of degene die graag een wapen willen hebben, hebben er toch al één.
pi_16319975
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:54 schreef 001 het volgende:
Het wapenverbod heeft weinig nut, want alle criminelen of degene die graag een wapen willen hebben, hebben er toch al één.
Oh. Maar dan kunnen we moord ook wel uit het strafrecht halen. Dat gebeurt ook nog steeds.
pi_16320002
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:54 schreef 001 het volgende:
Klopt, met een wapenverbod voorkom je niet dat criminelen een wapen hebben of gebruiken. Maar met een wapenverbod verklein je wel de kans dat gelegenheidsmisdadigers of impulsmisdadigers een wapen hebben of gebruiken.

Dus een wapenverbod heeft wel degelijk zin.

Slaapt winter
en zomer
pi_16321321
niet veel nut voor onschuldige burgers, alleen voor misdadigers die dan zeker weten dat niemand anders een pistool op zak heeft.

en btw in canada heeft maar 1 op de 5 gezinnen een wapen in huis(geregistreerd)

pi_16323738
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:57 schreef Parabola het volgende:

[..]

Klopt, met een wapenverbod voorkom je niet dat criminelen een wapen hebben of gebruiken. Maar met een wapenverbod verklein je wel de kans dat gelegenheidsmisdadigers of impulsmisdadigers een wapen hebben of gebruiken.

Dus een wapenverbod heeft wel degelijk zin.

Je kunt ook zeggen dat burgers hun leven en eigendom beter kunnen verdedigen bij "vrij" wapenbezit. Immers overvallers zijn vaak gewapend, slachtoffers niet, en nachts rijdt er in de hele regio vaak maar één politieauto, de rest werkt van 9 tot 17:00 uur, en gaan naar huis als de criminelen beginnen.
pi_16339154
genoeg mensen die er mee eens zijn. gewoon om het feit dat je je zelf steeds moeilijker kan verdedigen tegen criminelen.

maar wanneer word er iets aan gedaan?
wanneer kan ik me colt komen ophalen?:P

zaterdag 17 januari 2004 @ 15:05:55 #70
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16341414
Als pinksteren en pasen op één dag vallen NinjaNoka

Laten we reeel blijven en ook bedenken dat de hele wetgeving veranderd moet worden. Want je moet volgens de huidige wet altijd vriendelijk en aardig blijven tegen inbrekers. Is iets heel anders dan gelijk die smerige inbreker voor zijn kanis schieten

pi_16341507
Legalisatie van vuurwapens in Nederland gaat toch nooit gebeuren. Dan zal dit nog eerder afgeschaft worden in de VS.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:13:04 #72
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_16341576
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:05 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Als dit een grap is, "haha."
Als dit serieus is, "Oh jee."
idd
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 17 januari 2004 @ 15:16:14 #73
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16341643
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:09 schreef kLowJow het volgende:
Legalisatie van vuurwapens in Nederland gaat toch nooit gebeuren. Dan zal dit nog eerder afgeschaft worden in de VS.
De VS kent in verhouding minder schietpartijen dan in nederland. Terwijl ze daar in de meeste staten een wapen mogen bezitten (vaak wel met verplichte instructies en lessen) Afschaffen lijkt me onmogelijk daar (tenzij je een extreem linkse president krijgt o.i.d) Zelfs de democraten willen het recht behouden
pi_16341821
De meeste vuurwapenslactoffers vallen in amerika anders wel in de huiselijke sfeer door ongelukken met wapens.
Nog een reden om legalisatie in Nederland niet te doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_16344383
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:16 schreef sanniejj het volgende:

[..]

De VS kent in verhouding minder schietpartijen dan in nederland. Terwijl ze daar in de meeste staten een wapen mogen bezitten (vaak wel met verplichte instructies en lessen) Afschaffen lijkt me onmogelijk daar (tenzij je een extreem linkse president krijgt o.i.d) Zelfs de democraten willen het recht behouden

Dat is niet waar, per 100000 inwoners heeft de vs een stuk meer mensen die slachtoffer worden van vuurwapengeweld
pi_16344529
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
De meeste vuurwapenslactoffers vallen in amerika anders wel in de huiselijke sfeer door ongelukken met wapens.
Nog een reden om legalisatie in Nederland niet te doen.
Dat zal op zich wel meevallen, in Nederland zijn ongeveer 40000 legale wapenbezitters, en ik heb nog nooit over een ongeluk in huiselijke sfeer gehoord.

Ik denk dat het grootste risico van vuurwapens legaliseren toch de impuls acties zullen zijn.

pi_16344689
Zou niet weten waarom je de wapenwet hier zou moeten aanpassen, zodat elke burger een wapen zou kunnen dragen. Onzin, we hebben hier geen bedreigende factoren zoals wilde beesten waardoor je een wapen zou moeten dragen. Je zou mensen met een wapen juist zwaarder moeten aanpakken. Ik ga me echt niet veiliger voelen als ik een wapen zou mogen dragen, juist onveiliger omdat merendeel van de mensen er niet mee om kunnen gaan mijns inziens.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zaterdag 17 januari 2004 @ 17:57:45 #78
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16345673
quote:
Not done. Er is altijd wel een wapenhandelaar die dan connecties krijgt met rivaliserende hangjeugd. Gevolg: iedereen met geld kan aan een wapen komen. En dat is niet waar ik op zit te wachten.
anti politiek-correct
pi_16348862
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:16 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Nog effe ja. Ik dacht het dus even niet.
pi_16348910
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:58 schreef NinjaNoKa het volgende:
niet veel nut voor onschuldige burgers, alleen voor misdadigers die dan zeker weten dat niemand anders een pistool op zak heeft.

en btw in canada heeft maar 1 op de 5 gezinnen een wapen in huis(geregistreerd)

Als criminelen weten dat jij een wapen op zak hebt dan schieten ze je gewoon gelijk overhoop als ze je spullen willen hebben. Lijkt me niet erg veilig. Nog afgezien van al die ruzies waarbij mensen hun wapens gaan gebruiken. Je ziet nu af en toe al dat in Amsterdam buren elkaar overhoop steken over een lullige ruzie over een hond of zo.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 21:56:18 #81
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16351531
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is niet waar, per 100000 inwoners heeft de vs een stuk meer mensen die slachtoffer worden van vuurwapengeweld

niet als we kijken naar de scheiding van die incidenten.. en de schietpartijen van agenten zullen hier in wel bijzitten
  zaterdag 17 januari 2004 @ 21:57:05 #82
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16351548
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:57 schreef Salv het volgende:

[..]

Not done. Er is altijd wel een wapenhandelaar die dan connecties krijgt met rivaliserende hangjeugd. Gevolg: iedereen met geld kan aan een wapen komen. En dat is niet waar ik op zit te wachten.

kan nu ook al
  Overall beste user 2022 zondag 18 januari 2004 @ 10:40:52 #83
3928 Ulx
pi_16361106
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat zal op zich wel meevallen, in Nederland zijn ongeveer 40000 legale wapenbezitters, en ik heb nog nooit over een ongeluk in huiselijke sfeer gehoord.

Ik denk dat het grootste risico van vuurwapens legaliseren toch de impuls acties zullen zijn.

Dat denk ik dus ook. Iedereen die in het Zwitserse leger heeft gezeten heeft een geweer thuis (een SIG 551 of 552 geloof ik)
http://www.tmpguns.ch/gewehr.html als je 3000 franken over hebt.

Toch worden die maar 10 to 20 keer per jaar misbruikt. Meestal gaat het dan om gevallen van portiertje van een nachtclub beschieten of zo. Alleen die keer dat iemand in Zug het lokale parlement afslachtte was er echt iets mis.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_16361448
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Iedereen die in het Zwitserse leger heeft gezeten heeft een geweer thuis (een SIG 551 of 552 geloof ik)

Toch worden die maar 10 to 20 keer per jaar misbruikt. Meestal gaat het dan om gevallen van portiertje van een nachtclub beschieten of zo. Alleen die keer dat iemand in Zug het lokale parlement afslachtte was er echt iets mis.

Dat zijn dus de cultuurverschillen denk ik. Maar ik vrees trouwens dat het in Nederland niet zo goed zou gaan. Weet jij toevallig hoe het zit met dragen in Zwitserland?
  Overall beste user 2022 zondag 18 januari 2004 @ 17:39:37 #85
3928 Ulx
pi_16371342
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat zijn dus de cultuurverschillen denk ik. Maar ik vrees trouwens dat het in Nederland niet zo goed zou gaan. Weet jij toevallig hoe het zit met dragen in Zwitserland?

Zolang je een legeruniform aanhebt, mag je met zo'n geweer gewoon in de bus gaan zitten hoor.
pi_16371363
bowling for columbine
pi_16371414
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

zijn die dingen in NL ook niet legaal.. Is maar 5,5 mm... Niet veel meer dan een standaard luchtbuks
  Overall beste user 2022 zondag 18 januari 2004 @ 17:48:18 #88
3928 Ulx
pi_16371570
quote:
Op zondag 18 januari 2004 17:42 schreef mslautenbach het volgende:

[..]

zijn die dingen in NL ook niet legaal.. Is maar 5,5 mm... Niet veel meer dan een standaard luchtbuks

http://www.sigarms.com/le-military/special.asp

Dacht het dus niet....

pi_16373573
lol luchtbuks:)
sig heeft wel ietsje hogere rof;)

zou hem graag in airsoft versie kopen maar zelfs dat is hier in nederland verboden

pi_16373773
Halbautomat, Kaliber 5.56 mm, 2 Magazine zu 20 Schuss, Magazinladehilfe, Tragriemen, Reinigungssortiment, Bedienungsanleitung

Staat erbij...

pi_16374160
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:07 schreef mslautenbach het volgende:
Halbautomat, Kaliber 5.56 mm, 2 Magazine zu 20 Schuss, Magazinladehilfe, Tragriemen, Reinigungssortiment, Bedienungsanleitung

Staat erbij...

Je weet kennelijk niet zoveel van munitie, het kaliber is niet het enige wat telt, maar ook de kruitllading. 5.56 is een geweerpatroon en zeer dodelijk. Onze krijgsmacht gebruikt hetzelfde kaliber als standaard.

De Sig 55x serie is in Nederland wel op verlof te krijgen trouwens, alleen de comando versies met inklapbare kolf zijn ongewenst.

[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 18-01-2004 19:28]

pi_16387656
551 + 552 zijn al commando uitvoering?
pi_16387816
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:27 schreef NinjaNoKa het volgende:
551 + 552 zijn al commando uitvoering?
Volgens mij zijn er verschillende versies te krijgen, en zolang ze een vaste kolf hebben mag je ze in Nederland hebben (Als je een verlof hebt tenminste).
pi_16387854
quote:

[..]

Daarentege zullen die ongelukken echt wel voor gaan komen als de drempel voor bezit lager komt te liggen. Al was het alleen al vanwege een toename van bezit (in een grote groep zal sneller een idioot zitten).

Overigens wil ik ooit wel eens gaan schieten maar nu hoorde ik dat je bij (de meeste) schietverenigingen alleen als introducee binnenkomt. Klopt dat?

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_16397927
ben ik superdepuper tegen. Geeft een ongelooflijk onveilig gevoel en is alleen maar meer 'verharding van de maatschappij'.
pi_16399296
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:40 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Daarentege zullen die ongelukken echt wel voor gaan komen als de drempel voor bezit lager komt te liggen. Al was het alleen al vanwege een toename van bezit (in een grote groep zal sneller een idioot zitten).

Dat is waar denk ik. Vooral omdat mensen die dan wapens zouden aanschaffen voor zelfverdediging, sowieso minder moeite doen om ze veilig op te bergen, omdat ze ze klaar voor gebruik willen hebben.
quote:
Overigens wil ik ooit wel eens gaan schieten maar nu hoorde ik dat je bij (de meeste) schietverenigingen alleen als introducee binnenkomt. Klopt dat?
Nee dat valt wel mee, er zijn veel schietverenigingen in Nederland en sommige zijn idd zeer besloten. Maar de meeste niet, ze zijn vaak wel voorzichtig, maar dat is begrijpelijk. Ga maar gewoon eens langs bij een in de buurt, of zoek even rond op internet. Het is een leuke hobby, dus laat je niet ontmoedigen door geruchten.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:20:53 #97
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_16401056
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:17 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Een geweer bij het openen van een spaarrekening.

Dat is eigenlijk het domste wat er is. Dan kan je net zo goed geen spaarrekening openen want je kan he tdan ook wel zelf bewaken. je geld
  maandag 19 januari 2004 @ 17:30:49 #98
73888 DIA
die ja .....
pi_16401367
quote:

[..]

Denk ik ook maar ik vraag me af waar kopen die 40 000 hun wapens....Importeren ze die....of kun je ze in Duitsland halen???
pi_16401682
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je weet kennelijk niet zoveel van munitie, het kaliber is niet het enige wat telt, maar ook de kruitllading. 5.56 is een geweerpatroon en zeer dodelijk. Onze krijgsmacht gebruikt hetzelfde kaliber als standaard.

[afbeelding]

De Sig 55x serie is in Nederland wel op verlof te krijgen trouwens, alleen de comando versies met inklapbare kolf zijn ongewenst.

AHHH ok
pi_16404525
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:30 schreef DIA het volgende:

[..]

Denk ik ook maar ik vraag me af waar kopen die 40 000 hun wapens....Importeren ze die....of kun je ze in Duitsland halen???

Wat dacht je van in een erkende Nederlandse wapenhandel.
  Eindredactie Games maandag 19 januari 2004 @ 19:30:29 #101
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_16404672
ik heb op de schietvereniging wel eens geschoten met een m16, alleen single shot. dus dat je als je je trekker overhaalt maar 1 kogel afvuurd... was best wel kicke maar een terugslag van een clult magnum blijft het geilst...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 19 januari 2004 @ 19:30:52 #102
73888 DIA
die ja .....
pi_16404684
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat dacht je van in een erkende Nederlandse wapenhandel.

dan zonder omweg: waar kun je ze als burger zonder vergunning halen?
  maandag 19 januari 2004 @ 19:32:41 #103
73888 DIA
die ja .....
pi_16404747
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:30 schreef donald_dick het volgende:
ik heb op de schietvereniging wel eens geschoten met een m16, alleen single shot. dus dat je als je je trekker overhaalt maar 1 kogel afvuurd... was best wel kicke maar een terugslag van een clult magnum blijft het geilst...
terugslag van AK47 lijkt me t geilst
  Eindredactie Games maandag 19 januari 2004 @ 19:32:54 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_16404753
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:30 schreef DIA het volgende:

[..]

in de bijlmer op de hoek.. via via
anders moet je naar Praag, daar liggen ze in de vitrines ind e binnestad.. kan je gewoon naar binne lopen. heb daar voor de grap eens 10 .45 kogels gehaalt. kreeg je zo mee
pi_16405003
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:30 schreef DIA het volgende:

[..]

Ik had het over 40000 legale wapenbezitters. Dus met vergunning/verlof.

Waar illegale wapens te krijgen zijn moet je mij niet vragen, maar vast wel ergens.

maandag 19 januari 2004 @ 22:01:00 #106
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16410316
quote:
Op zondag 18 januari 2004 17:42 schreef mslautenbach het volgende:

[..]

5.6 mm is een van de dodelijkste kalibers ter wereld samen met de russische 5.45 mm.. zou leuke boel worden als dat legaal was

Om nog maar te zwijgen van de fn-p90.. een wapen van 5.7mm die door drie kogelvrije vesten heengaat (gebruikt door counter terror eenheden)

Eindredactie Games maandag 19 januari 2004 @ 23:42:17 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_16413813
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:01 schreef sanniejj het volgende:

[..]

5.6 mm is een van de dodelijkste kalibers ter wereld samen met de russische 5.45 mm.. zou leuke boel worden als dat legaal was

Om nog maar te zwijgen van de fn-p90.. een wapen van 5.7mm die door drie kogelvrije vesten heengaat (gebruikt door counter terror eenheden)

boeia... wil al zoiezo geen .223 mm kogel in me koppie
  dinsdag 20 januari 2004 @ 01:11:34 #108
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16415907
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:42 schreef donald_dick het volgende:

[..]

boeia... wil al zoiezo geen .223 mm kogel in me koppie

.223 = 5.56mm
  Eindredactie Games dinsdag 20 januari 2004 @ 16:16:43 #109
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_16431341
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 01:11 schreef sanniejj het volgende:

[..]

.223 = 5.56mm

maar dat doe je niet in een pistool
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:08:43 #110
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16442126
[quote]Op dinsdag 20 januari 2004 16:16 schreef donald_dick het volgende:

[..]

nee het is 5.56mm x 32mm ... doe je idd. niet in een pistool. maarja als de wapenwet toch ingevoerd wordt dan maar gelijk met shotguns en geweren om de allochtonen uit je huis te weren (en die paar autochtonen )

pi_16442146
quote:
kan

maar we kunnen ook het amerikaanse motto gebruiken

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 20 januari 2004 @ 23:07:40 #112
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16443949
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:10 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

kan

maar we kunnen ook het amerikaanse motto gebruiken

like what?
  woensdag 21 januari 2004 @ 23:33:27 #113
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_16475350
fuck op waar gaan we heen als dit ook gelegaliseer wordt!
__-*-__
pi_16494682
een meer rechtvaardig nederland
  donderdag 22 januari 2004 @ 22:18:51 #115
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16501068
Ja het zal zeker een uitkomst zijn voor mensen die keer op keer genaait worden door een stel marrokanen oid. Maar de mensen weten niet hoe ze met wapens om moeten gaan.. dus lijkt me het plan niet echt logisch.
pi_16504327
lol is dat zo moeilijk ?
pi_16504416
Het was niks, het is niks en het wordt niks.

Topic gesloten wegens gebrek aan inhoud, 115 reacties is meer dan genoeg.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')