abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:33:16 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46396754
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:55 schreef dezenickiscool het volgende:
Hoi ik eet mn biefstuk enkel op 1 manier , doorbakken met in het uiterste midden een streepje roze
nu gebeurd het me al te vaak dat ik em ofwel niet lang genoeg laat liggen of juist te lang , dus ofwel koud ofwel grijs gebakken
iemand een richtingstijd aan beide zijden zodat em gebakken is maar toch een streepje roze? de truc van de "veerkracht" ontgaat me ( moet je duwen op je vlees met je vinger en voelen of het terugveert )
ik heb meestal kleine lapjes biefstuk , maar wel redelijk dik ( zijn het meest mals vind ik persoonlijk )

ik heb een lapje in de koelkast voor vanavond ( klein maar dik ) en kwil em perfect
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46461086
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:16 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

ben ik nou de enige die aan het puntje van zijn neus zat te voelen
nee, maar het puntje van mijn neus veert meer mee dan mn kin, wat nu?
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_46532431
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:06 schreef Els_saai het volgende:
Waarom wordt dikke biefstuk in een restaurant eigenlijk wel lekker (gaar)? Terwijl het thuis altijd alleen maar taaier wordt?
Omdat ze in een restaurant een heel pak braadboter gebruiken
Je wil niet weten hoe vet dat is, maar wel lekker smeuiig
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 26 februari 2007 @ 13:40:04 #179
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46692914
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:18 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

eerst bakken jullie hem wel aan hoop ik toch?
Dat spreekt voor zich..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:46:06 #180
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46737174
Ik zag vandaag bij de Makro in de koeling een runder haas liggen van zo'n 2 kilo. Zag er wel smakelijk uit. Is dit hetzelfde als ossehaas, of is het weer wat anders?

Tevens lag er ook een "achtermuis" zag er ook smakelijk uit en met ¤8/kg vriendelijk geprijsd, maar wat voor vlees is dit?
pi_66096753
Wereldtopic en een superschop. Ik heb laatst mijn biefstuk gekocht via http://www.beefensteak.nl/

Ik heb de ossehaas en T-bone steak gekocht en vooral de ossehaas was als boter op mijn tong, goede marmer structuur, zeer laag geprijst en goede service.

Aanradertje.
pi_66100221
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:57 schreef Ole het volgende:
Volgens Rudolf van Lifeandcooking :

-verpakken in aluminiumfolie en 10 minuten laten rusten.

succes!
Dat dus! doet wonderen, dan gaart het verder en is 'ie van binnen niet koud!
pi_66120633
Dat zouten voor het bakken het vlees uitdroogt is onzin. Dan moet je er wel 3 kilo zout bijgooien en hem dan een dag laten staan, dan droogt ie uit... maar een beetje zout, daarna de pan in, no problem.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:28:10 #184
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66121446
Ik gebruik gewoon de basismethode die ze bij Loetje (beste biefstuk van Amsterdam) ook gebruiken..

• Vlees op tijd uit de koelkast, op kamertemperatuur laten komen.
    Volgens Loetje :
    "Dan koelt de boter namelijk af en schroeit de biefstuk langzamer dicht. Zo verliest het vlees kostbare sappen en wordt het droog. Wij kruiden het vlees voor het de pan in gaat. Volgens de boeken moet je dit pas doen als het dichtgeschroeid is, maar wij geloven dat vooraf zouten een smakelijkere jus geeft.' "

• Verhit de pan en laat de boter goed bruin smelten, maar niet aanbranden. Ik gebruik BlueBand, en niet zo'n beetje ook.
    "Tip van Loetje: 'Wij bakken de biefstuk in margarine, liefst Blue Band. Die bevat niet zo veel water en geeft een mooiere, bruine jus."

• Vuur hoog, biefstuk(ken) erin, dichtschroeien. Anderhalve minuut per kant is prima, vanaf dan biefstukken blijven draaien (Gebruik geen vork maar een tang, gaten prikken in de biefstuk is verboden !). Vuur kan wat lager dan.

• Eigen toevoeging : direct uit de pan in een stuk alu-folie, en eventjes (paar minuutjes) in een voorverwarmde oven zodat ie goed door-en-door warm is.
    Nee, hij droogt daar niet door uit.
  • zzz
      maandag 16 februari 2009 @ 15:31:03 #185
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66121555
    Volgens mij gebruikt Loetje gewoon ossenhaas. Met ossenhaas moet het wel heeeeeel raar lopen wil die niet mals blijven. Geen kunst aan dus.
    pi_66121730
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2004 21:06 schreef Els_saai het volgende:
    Waarom wordt dikke biefstuk in een restaurant eigenlijk wel lekker (gaar)? Terwijl het thuis altijd alleen maar taaier wordt?
    Hier nooit last van misschien naar een andere slager gaan?
    Wij hebben hier trouwens ook 1 slager zitten die zijn biefstukjes een beetje loopt plat te slaan, die zijn niet te eten !
      maandag 16 februari 2009 @ 15:56:32 #187
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_66122537
    Ik vanavond de aanbieding biefstuk c1000 grillen (kilo voor 4 euro)
    Dat is gewone ordinaire biefstuk, helaas niks ossehazerigs aan, ahoewel dat voor mij wel wat te weinig bite heeft.

Grilpan heet laten worden, biefstuk insmeren met arachideolie, grillen, eruit halen en zout en peper, in aluminiumfolie.
    Dan in de grilpan nog lekker even paprika en ui grillen
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_66123071
    mocht je in denhaag wonen... in het straatje naast Bohemen ( bosschebollen toko ) op de laan van NOI.. zit een traiteur slager.. het vlees daar.. oh man ik wordt er al vrolijk van als ik er aan denk !!

lekkerrrrrrrrr
      maandag 16 februari 2009 @ 16:17:36 #189
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_66123327
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
    Ik vanavond de aanbieding biefstuk c1000 grillen (kilo voor 4 euro)
    Dat is gewone ordinaire biefstuk, helaas niks ossehazerigs aan, ahoewel dat voor mij wel wat te weinig bite heeft.

Grilpan heet laten worden, biefstuk insmeren met arachideolie, grillen, eruit halen en zout en peper, in aluminiumfolie.
    Dan in de grilpan nog lekker even paprika en ui grillen
    Zou je 'm tussendoor niet ook even in die pan leggen ?
    zzz
      maandag 16 februari 2009 @ 19:20:27 #190
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_66130340
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 16:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zou je 'm tussendoor niet ook even in die pan leggen ?
    Jawel
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_66375414
    Iemand die bij Van der Valk heeft gewerkt vertelde me dat de biefstuk daar de magnetron in gaat en dat er na afloop met een gloeiend hete vleesvork de donkere 'grillstrepen' worden aangebracht.
    pi_70219792
    Ze staan wel bekend om hun hele goede biefstuk.
    pi_70243166
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:19 schreef tsigalko het volgende:
    Iemand die bij Van der Valk heeft gewerkt vertelde me dat de biefstuk daar de magnetron in gaat en dat er na afloop met een gloeiend hete vleesvork de donkere 'grillstrepen' worden aangebracht.

Bullshit.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      maandag 22 juni 2009 @ 09:42:46 #194
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_70244352
    Zaterdag Farmersteak gebakken, goed afgehangen prime rib, goddelijk!
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')