abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2004 @ 09:12:39 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16387450
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:03 schreef yvonne het volgende:
Ik zou voor PietVerdriet zo al een Culinair Forum bepleiten.
Geweldige tips en o so true,
Dank Yvonne, wanneer vergaderen de Modjes over een Culinair forum?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2004 @ 09:41:53 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16387880
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:06 schreef yvonne het volgende:
Trouwens , kleine toevoeging,
de kans dat ik door heel nederland heen een rare biefstuk krijg (zo vind ik hem het lekkerst) is miniem,
schandalig dat 8 van de 10 keer ik een volledig medium rare en zelfs doorbakken biefstukje krijg.
Ja dat is waar Een fatsoenlijke rare biefstuk is moeilijk te krijgen. Eigenlijk moet je hem dan gewoon terugsturen maar ja...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 januari 2004 @ 09:46:18 #103
45206 Pietverdriet
pi_16387937
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja dat is waar Een fatsoenlijke rare biefstuk is moeilijk te krijgen. Eigenlijk moet je hem dan gewoon terugsturen maar ja...

Wat nou maar ja
Terug sturen
Direct.
Natuurlijk alleen als je bediening heel duidelijk hebt gemaakt bij de bestelling dat je je biefstuk rood wilt hebben, met toevoeging bloederig, mag net niet meer leven, alleen lauw van binnen, Rood bedoel ik echt rood.
Maar goed, Nederland blijft een derde wereld land waar het goed eten betreft. Dit neem ik echter nog steeds de koks en de slagers niet kwalijk. Het is de lust ik niet en mager maffia van libelle huisvrouwtjes en kip met appelmoes opgevoede jongetjes die het voor de beschaafde eter verpest.
pi_16388212
quote:
Op maandag 19 januari 2004 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Paardenbiefstuk (bij een goede paardenslager vandaan, gelukkig hebben we die hier) vind ik trouwens het lekkerst

Gek genoeg vind je in Brabant, waar mijn vriend woont, helemaal geen paardenslagers Is het eten van paardenvlees streekgebonden?

De paardebief is hier (en ik woon in brabant) gewoon verkrijgbaar bij de normale slager. Maar ik ben dr persoonlijk niet zo'n fan van.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:19:48 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16388503
Een goede entrecôte is trouwens ook niet mis
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 19 januari 2004 @ 10:25:26 #106
45206 Pietverdriet
pi_16388623
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:19 schreef Lemmeb het volgende:
Een goede entrecôte is trouwens ook niet mis
ja, maar vind die maar eens.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:28:14 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16388673
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Gelukkig heb ik via m'n ouders de beschikking over een schier onuitputtelijke voorraad kwalitatief hoogwaardig rund- en kalfsvlees. Ook echte entrecôte.

En mams kan goed koken , ook al leest ze de libelle.

maandag 19 januari 2004 @ 10:30:29 #108
53142 method21
FREE MANSON
pi_16388730
Biefstuk moet je niet invriezen ...! barbaar !!...
En inderdaad Dichtschroeien op hoog vuur en (dat heb ik het liefst) na een seconde of 30 issie klaar, zo rauw mogelijk, hij moet wel warm zijn ...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  maandag 19 januari 2004 @ 10:33:46 #109
45206 Pietverdriet
pi_16388793
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:30 schreef method21 het volgende:
Biefstuk moet je niet invriezen ...! barbaar !!...
Probleem is niet invriezen, dat kan kan best, hoewel ie er zeker niet beter op word, maar liever ingevroren goeie biefstuk als slechte verse.
Het probleem is eerder het ontdooien. Altijd langzaam ontdooien, en nooit in de magnetron.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:34:02 #110
53142 method21
FREE MANSON
pi_16388800
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn buurman is prive slager ... of nou ja prive ... hij heeft een slagerij ...aan huis heeft ie ook een slagerij ...en die gaat zn eigen beesten op een markt uitzoeken ... uitsluitend kwaliteits vlees en kwaliteits slager ... zo 1 die zn beesten masseert voor ie het slacht ...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  maandag 19 januari 2004 @ 10:34:26 #111
45206 Pietverdriet
pi_16388807
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik via m'n ouders de beschikking over een schier onuitputtelijke voorraad kwalitatief hoogwaardig rund- en kalfsvlees. Ook echte entrecôte.

En mams kan goed koken , ook al leest ze de libelle.

Hoe komen die daaraan? eigen slacht?
  maandag 19 januari 2004 @ 10:35:01 #112
53142 method21
FREE MANSON
pi_16388818
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probleem is niet invriezen, dat kan kan best, hoewel ie er zeker niet beter op word, maar liever ingevroren goeie biefstuk als slechte verse.
Het probleem is eerder het ontdooien. Altijd langzaam ontdooien, en nooit in de magnetron.

So true ....
  maandag 19 januari 2004 @ 10:36:16 #113
53142 method21
FREE MANSON
pi_16388838
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dr zit bij de rockefeller in schaijk een klein tentje waar ze maar 4 dingen serveren ..en BIEFSTUK bakken dat ze daar kunnen ....Alsof de kok je gedachte kan lezen ...
  maandag 19 januari 2004 @ 10:38:44 #114
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16388878
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe komen die daaraan? eigen slacht?
Dat niet, maar pa werkt z'n hele leven al in het vlees, werkt zelf voor een exportslachterij (kalver) en haalt z'n eigen vlees ook gewoon zelf bij andere slachterijen.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:41:01 #115
45206 Pietverdriet
pi_16388925
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:34 schreef method21 het volgende:

[..]

Mijn buurman is prive slager ... of nou ja prive ... hij heeft een slagerij ...aan huis heeft ie ook een slagerij ...en die gaat zn eigen beesten op een markt uitzoeken ... uitsluitend kwaliteits vlees en kwaliteits slager ... zo 1 die zn beesten masseert voor ie het slacht ...

het is toch eigenlijk een schande dat je niet normaal bij een slager aan behoorlijk vlees kan komen. Je moet dus net toevallig eentje kennen (ik ken er een die aan de betere horeca leverd, goed vlees op zich, maar helaas limousine, en dat vind ik te bleek, ik heb liever dat echte donkere vlees, dat bijna paars/aubergine is. limousine doet me altijd aan bloedarmoede denken,.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:43:18 #116
45206 Pietverdriet
pi_16388973
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat niet, maar pa werkt z'n hele leven al in het vlees, werkt zelf voor een exportslachterij (kalver) en haalt z'n eigen vlees ook gewoon zelf bij andere slachterijen.

Gelukkige,
*jaloers wees*
Nederland produceert trouwens prachtig rundvlees, (bv het merk Black Star) maar helaas alleen voor de export. Heb wel eens de indruk dat wij hier alleen worstkoeien krijgen.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:45:31 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16389024
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Gelukkige,
*jaloers wees*
Nederland produceert trouwens prachtig rundvlees, (bv het merk Black Star) maar helaas alleen voor de export. Heb wel eens de indruk dat wij hier alleen worstkoeien krijgen.
Voor koeien weet ik het niet, maar wat de kalveren betreft gaan de besten in elk geval naar Italië en Frankrijk. Kalfsvlees is in NL helaas ook amper een markt voor, te duur en slechte publiciteit in het verleden.
  maandag 19 januari 2004 @ 10:48:23 #118
45206 Pietverdriet
pi_16389098
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Voor koeien weet ik het niet, maar wat de kalveren betreft gaan de besten in elk geval naar Italië en Frankrijk. Kalfsvlees is in NL helaas ook amper een markt voor, te duur en slechte publiciteit in het verleden.

mmmm
kalfsvlees,
Lekker Osso Bucco maken.
Jummie.
  maandag 19 januari 2004 @ 11:30:31 #119
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_16390086
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat nou maar ja
Terug sturen
Direct.
Natuurlijk alleen als je bediening heel duidelijk hebt gemaakt bij de bestelling dat je je biefstuk rood wilt hebben, met toevoeging bloederig, mag net niet meer leven, alleen lauw van binnen, Rood bedoel ik echt rood.
Maar goed, Nederland blijft een derde wereld land waar het goed eten betreft. Dit neem ik echter nog steeds de koks en de slagers niet kwalijk. Het is de lust ik niet en mager maffia van libelle huisvrouwtjes en kip met appelmoes opgevoede jongetjes die het voor de beschaafde eter verpest.

Hulde! Goed gesproken. Het wordt tijd dat de oerhollandse normen en waarden ("eten wat de pot schaft") tijdens het eten er weer in gerost worden. Een goed stuk vlees (en dan bedoel ik een GOED stuk vlees) hoort daar gewoon bij.

Zo ken ik nog een anecdote van een jongen die ooit een tijdens het eten aan tafel zei tegen zijn ouders, op het moment dat vader het vlees sneed: "Ik denk dat ik maar vegetariër wordt, veel kinderen bij mij in de klas zijn dat al. Ik vind dat wel stoer." Vader, zelf werkzaam bij een slachthuis waar hij dag in dag uit koeien uit elkaar sneed, keek niet op of om en smeet de jongen een prachtig stuk vlees op zijn bord. Het was even stil aan tafel, de spanning tussen de jongen en zijn vader was duidelijk te voelen. Toen keek vader de jongen recht aan en zei op duidelijke maar vriendelijke toon: "Jongen, eet jij gewoon je vlees nou maar op." De jongen is begonnen aan de heerlijke lap en de uitstraling van zijn vader had zo'n indruk op de jongen gemaakt dat hij er nooit weer over begonnen is.

"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 12:24:40 #120
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16391328
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat nou maar ja
Terug sturen
Direct.

Doe ik tegenwoordig ook, moeten ze maar opletten, ik geef duidelijk aan dat het ding NET niet meer mag leven, even dichtgeschroeid moet worden en het verder zo bloederig als de pest moet zijn, ik bedoel, hoe moeilijk moet dat zijn

Trouwens, ik heb er nooit last van dat, als ik thuis de biefstuk bak, zij van binnen koud is.

Verder blijf ik zeggen, jaja maandag mekkerdag , dat er door huisvrouwen in nederland schrikbarend slecht gekookt wordt, maar wat wil je anders in een cultuur waar alles liefst om 6 uur op tafel moet staan.
Er is geen liefde, geen voorbereiding, alles moet snel snel, sauzen, toevoegingen , hup, van maggi of Knorr, geen feeling, en geen kennis.
Mag de ouderwetse huishoudschool terug?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 12:27:25 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16391382
quote:
Op maandag 19 januari 2004 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelukkige,
*jaloers wees*

Kijk ens rond in buitenlandse slagerijen, en vraag eens waar dat prachtige vlees vandaan komt,
juist,
nederland, tis een gotspe
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 19 januari 2004 @ 12:46:25 #122
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_16391831
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:24 schreef yvonne het volgende:

Go yvonne!

Je hebt tegenwoordig toch verzorging en koken op de middelbare school? Of is dat weer wat anders? Biefstuk zul je daar iig wel niet leren denk ik....

"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  maandag 19 januari 2004 @ 12:49:27 #123
45206 Pietverdriet
pi_16391921
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doe ik tegenwoordig ook, moeten ze maar opletten, ik geef duidelijk aan dat het ding NET niet meer mag leven, even dichtgeschroeid moet worden en het verder zo bloederig als de pest moet zijn, ik bedoel, hoe moeilijk moet dat zijn

Trouwens, ik heb er nooit last van dat, als ik thuis de biefstuk bak, zij van binnen koud is.

Verder blijf ik zeggen, jaja maandag mekkerdag , dat er door huisvrouwen in nederland schrikbarend slecht gekookt wordt, maar wat wil je anders in een cultuur waar alles liefst om 6 uur op tafel moet staan.
Er is geen liefde, geen voorbereiding, alles moet snel snel, sauzen, toevoegingen , hup, van maggi of Knorr, geen feeling, en geen kennis.

*zucht*
tis dat ik homo ben, anders zou ik je spontaan ten huwelijk vragen. Drink je ook bier?
pi_16391952
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*zucht*
tis dat ik homo ben, anders zou ik je spontaan ten huwelijk vragen. Drink je ook bier?

Mwaoh, doe eens een zoektochtje op Leffe.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 19 januari 2004 @ 12:51:27 #125
45206 Pietverdriet
pi_16391976
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:46 schreef Adagio het volgende:

[..]

Go yvonne!

Je hebt tegenwoordig toch verzorging en koken op de middelbare school? Of is dat weer wat anders? Biefstuk zul je daar iig wel niet leren denk ik....

Niet bij het soort mens dat het onderwijs in gaat, dat is volgens mij meestal vegetarier
*vooroordeel spui*

Ik vind trouwens dat de man van de eetfabriek (Pierre Wind) heel goed werk doet met zijn Lobby voor smaaklessen.

maandag 19 januari 2004 @ 12:52:06 #126
45206 Pietverdriet
pi_16391999
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:50 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Mwaoh, doe eens een zoektochtje op Leffe.

*diepe zucht slaak*
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 12:52:11 #127
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16392002
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*zucht*

Ik drink bier ja

Kun je trouwens ook goed gebruiken voor diverse heerlijke vleesgerechten.

pi_16392082
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik vind trouwens dat de man van de eetfabriek (Pierre Wind) heel goed werk doet met zijn Lobby voor smaaklessen.

Yup, en hij is niet bang om gekke combinaties te verzinnen die heel bijzonder uitpakken.

Ik ben gek op biefstuk maar ondanks dat ik best goed kan koken 'bakte' ik er niks van.
In de keukens waar ik werkte heel goed opgelet, en nu ook de goed rauwe leren waarderen.

Admin maandag 19 januari 2004 @ 12:56:35 #129
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16392144
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet bij het soort mens dat het onderwijs in gaat, dat is volgens mij meestal vegetarier
*vooroordeel spui*

Pierre Wind, geweldige man!!!!

Ik zou die man graag eens mee willen maken, de liefde die die man voor z'n vak uitstraalt, geweldig!!!

Veel beter dan al die mode kokjes die er lekker uitzien en het daardoor goed doen bij de mager mager maffia dames.

Pierre Wind

maandag 19 januari 2004 @ 12:56:53 #130
45206 Pietverdriet
pi_16392152
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik drink bier ja

Kun je trouwens ook goed gebruiken voor diverse heerlijke vleesgerechten.

Alee
Konijn in Kriekebier mej Ajuin, look, Peen, en Moasterd hey, Das vloanders grutz.
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 12:59:32 #131
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16392237
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alee
Konijn in Kriekebier mej Ajuin, look, Peen, en Moasterd hey, Das vloanders grutz.

En DAT kan ik ook koken

Flanders olé

maandag 19 januari 2004 @ 13:01:35 #132
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_16392297
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

En DAT kan ik ook koken

Flanders olé

Wanneer gaan jullie meeten? Dan kom ik om te proeven
  maandag 19 januari 2004 @ 13:03:16 #133
45206 Pietverdriet
pi_16392347
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:01 schreef Adagio het volgende:

[..]

Wanneer gaan jullie meeten? Dan kom ik om te proeven

Op de eerste Culiforum meeting
:-)
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 13:20:09 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16392819
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

deal

shmoopy beeb, jij komt ook he?
Al is het maar om onze boerenkoolstamp te vergelijken.

Want vergis je niet mijne heren, een goede stamp is culinair tot en met

maandag 19 januari 2004 @ 13:22:52 #135
45206 Pietverdriet
pi_16392909
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

deal

oh ja hoor, met spekkies en een goeie worst, lekkere aardappels (eigenheimers, Irenes) en goeie boerekool Jummie,
Pudding na (griesmeel, bessensap)
  Admin maandag 19 januari 2004 @ 13:34:43 #136
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16393264
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

oh ja hoor, met spekkies en een goeie worst, lekkere aardappels (eigenheimers, Irenes) en goeie boerekool Jummie,
Pudding na (griesmeel, bessensap)

Juist, GOEDE aardappels

En zelfgemaakte griesmeel uiteraard

maandag 19 januari 2004 @ 13:38:54 #137
45206 Pietverdriet
pi_16393395
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Juist, GOEDE aardappels

En zelfgemaakte griesmeel uiteraard

Uiteraard,
Melk met wat suiker en snufje zout aan de kook brengen. Griesmeel erdoor, laten garen terwijl je roert. Vuur uit, en als je het lekker vind een klontje boter en een eigeel erdoor.
pi_16427126
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

deal

*present met boerenkool*

En niet te vergeten mijn beroemde gehaktballen.

dinsdag 20 januari 2004 @ 14:34:20 #139
45206 Pietverdriet
pi_16427762
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 14:14 schreef shmoopy het volgende:

[..]

*present met boerenkool*

En niet te vergeten mijn beroemde gehaktballen.

Niets mis met een lekkere bal gehakt.
Grote of kleine
Rund of Lam
Jummie
pi_16540038
Vanavond ga ik een biefstukje na het bakken zouten.
Ik ben benieuwd!!
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:45:57 #141
45206 Pietverdriet
pi_19793921
Alles wat je over biefstuk moet weten:
http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/biefstuk.html
pi_19794113
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wanneer? Ik bedoel, het moet natuurlijk ook allemaal op en ik bevind me graag aan het ontvangende einde van de culinaire beleving.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 15:02:07 #143
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_19811583
Aaahh, de betere topickicks
  zaterdag 12 juni 2004 @ 10:30:19 #144
83951 rashudo
project 2501
pi_19830233
Biefstuk? Doe mij maar een Ossehaas.. oei oei oei oeiiiiiiiii........

Vergeleken met een ossehaas is een biefstuk in de meeste restaurants een stuk karton..
Their eyes opaque.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:28:14 #145
45206 Pietverdriet
pi_19833201
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 10:30 schreef rashudo het volgende:
Biefstuk? Doe mij maar een Ossehaas.. oei oei oei oeiiiiiiiii........

Vergeleken met een ossehaas is een biefstuk in de meeste restaurants een stuk karton..
Wat denk je dat Biefstuk van de haas is?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:43:00 #146
83951 rashudo
project 2501
pi_19839709
Pietverdriet aan je toon denk ik dat dat ook ossehaas is? Hehe..

Ik ben al een tijdje op zoek naar een overzicht van een koe en waar alle vleessoorten vandaan komen op/in een rund want ik wil dit soort dingen dus wel weten! Maar heb het niet kunnen vinden op internet Iemand advies/links/tips?
Their eyes opaque.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:49:20 #147
45206 Pietverdriet
pi_19839864
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 18:43 schreef rashudo het volgende:
Pietverdriet aan je toon denk ik dat dat ook ossehaas is? Hehe..

Ik ben al een tijdje op zoek naar een overzicht van een koe en waar alle vleessoorten vandaan komen op/in een rund want ik wil dit soort dingen dus wel weten! Maar heb het niet kunnen vinden op internet Iemand advies/links/tips?
Biefstuk van de haas, of haasbiefstuk, dat zijn stukken uit de haas gesneden.
Als je denkt dat het wat anders is, dan ben je waarschijnlijk te vaak beflikkert door de slager. Dit is niet iets wat me verbaasd, dat doen slagers nogal eens.
Hoe je een koe uitbeent, en waar welk stuk vlees uitsnijd kan je in vakliteratuur vinden, echter, dit is niet gezegt dat de slager dat ook daatwerkelijk doet, Kijk vooral eens eens die link van Keuringsdienst van waarde, een heel goed stukje over wat er mis is met de biefstuk in Nederland.

Ik koop trouwens zelden vlees bij de slager, ik koop vlees in de horeca groothandel, of bij een supermarkt (ik woon btw niet in NL) en als ik lekkere biefstuk wil eten koop ik een diepgevroren ossehaas.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 18:51:56 #148
83951 rashudo
project 2501
pi_19839945
Tsja ik praat gewoon uit ervaring bij restaurants.. als ik biefstuk bestel is het niet zo lekker als wanneer ik ossehaas/tournedos bestel..

Verder woon ik nog bij mijn ouders dus ik kom ook niet zo vaak bij de slager Ik zal eens kijken of ik aan die vakliteratuur kan komen.
Their eyes opaque.
pi_19842609
Ah, eindelijk iemand die weet wat een echte biefstuk is. Gelukkig is het voor mij uiterst makkelijk om aan overheerlijk vlees te komen, 100 keer beter dan wat er bij de normale slager/supermarkt ligt. Overigens zijn die Greenfield-biefstukken van AH niet te eten zo taai, dan kan je zelfs nog beter een Euroshopperbiefstukje nemen wat door de pennenmachine heen is gegaan, stukken malser
"Domheid is het geluk van de massa" - China Svensk
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:59:05 #150
45206 Pietverdriet
pi_19844777
AMDB, hoe kom jij aan je biefstuk?
Aanrader voor de grensbewoners, bij Real, diepgevroren ossehaas uit zuidamerika, 15 euro de kilo en als ie in de aanbieding is, 9,95
pi_19845096
@Pietverdriet: bij mij in het dorp bij de slager, voor vrienden en bekenden de beste stukjes vlees, maar ook als 'onbekende' koper krijg je vlees om je vingers bij af te likken. Hij koopt goed in (voornamelijk van boeren in de omgeving danwel de beste stukken vlees bij het slachthuis), met als resultaat botermals vlees, im je vingers bij af te likken
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:47:00 #152
45206 Pietverdriet
pi_19845817
en je woont in welk dorp? ben namelijk altijd bereid een stukje te rijden voor goede spullen..
pi_19851749
Oostkapelle, dorpje in Zeeland. Maar vanuit Duitsland is dat minstens 2 uur rijden, als het al niet langer is.
  zondag 13 juni 2004 @ 11:02:25 #154
45206 Pietverdriet
pi_19851912
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:46 schreef AMDB7 het volgende:
Oostkapelle, dorpje in Zeeland. Maar vanuit Duitsland is dat minstens 2 uur rijden, als het al niet langer is.
Das inderdaad een takkeeind
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:21:14 #155
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_20381402
Dames en heren, vol trots kan ik melden dat ik gisteren mijn eerste biefstukje met succes uit de keuken getoverd heb. Biefstukje bestrooid met peper, een kleine vier minuten per kant op redelijk vuur aangebakken, even gedrukt, voelde prima, zout erover gestrooid en op het bord. Champignonnesausje erbij, opengesneden... en? Het midden nog net lekker rood, heerlijk mals stukkie vlees hoor
pi_20390938
Applaus! Ik blijf het moeilijk vinden....maar het lukt wel.
Overigens vind ik paardebiefstuk wel mals, maar ik mis de smaak van rundvlees......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20418034
Ik las een stukje terug iets over hoe het zou gaan in een restaurant...

Ok, grote kogelbiefstukken gaan op de grill of in de pan. Mooi dichtschroeien en afhankelijk van hoe dik ze zijn 2 tot 5 minuten in de over. Hier worden ze echt niet droog van ofzo, maar ze garen vrij rustig, zonder snel door te slaan. Ik doe niet alleen de biefstuk zo, ook andere stukken vlees die anders eeuwen in je pan liggen dood te gaan.... Succes!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 4 juli 2004 @ 23:47:17 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_20418236
In Belgie in de Ardennen in Ouren heeeeeerlijk rare biefstukkie gegeten. Ook echt gewoon een goede biefstuk, niet van die zooi u it Nederland...

Heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 31 oktober 2004 @ 12:01:44 #159
18653 crew  D.
pi_22971826
TTT

goed topic,
Pietverdriet, bedankt voor de tips
pi_22972039
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:47 schreef Troel het volgende:
In Belgie in de Ardennen in Ouren heeeeeerlijk rare biefstukkie gegeten. Ook echt gewoon een goede biefstuk, niet van die zooi u it Nederland...

Heerlijk!
Ik ga dit weekend naar de ardennen! Waar is dat restaurantje?
Inspiratieloos!
pi_23055106
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:59 schreef Sjaakman het volgende:
Op hoog vuur snel dichtschroeien en bruin laten worden. Daarna effe laten staan op een laag pitje (af en toe keren en door de pan bewegen.)
Dat is de techniek, gelukkig vind ik hem het lekkerste goed doorbakken, dat is makkelijker voor elkaar te krijgen dan medium of bloody as hell.
  woensdag 3 november 2004 @ 18:04:47 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_23055173
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 12:12 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ik ga dit weekend naar de ardennen! Waar is dat restaurantje?
Misschien te laat, maar het was in Ouren, bij de camping.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 november 2004 @ 19:21:20 #163
45206 Pietverdriet
pi_23056876
quote:
Op woensdag 3 november 2004 18:01 schreef LSS het volgende:

[..]

Dat is de techniek, gelukkig vind ik hem het lekkerste goed doorbakken, dat is makkelijker voor elkaar te krijgen dan medium of bloody as hell.
* Gruwel *
pi_23063439
quote:
Op woensdag 3 november 2004 18:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Misschien te laat, maar het was in Ouren, bij de camping.
Bedankt het is niet te laat. Wij gaan dit weekend. Maar helaas voor ons dus. Ouren ligt 75 km verder.
Inspiratieloos!
pi_23090122
Fijngeknepen of gesneden knoflook op de biefstuk als hij uit de pan komt, heerlijk!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:55:30 #166
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23093105
Lamsbiefstuk....

Ik doe ze altijd in de oven onder een gloeiend hete grill zo dicht mogelijk bij de gril. Wordt de buitenkant lekker knappering en binnenin smelt het vlees op je tong.......(wel omdraaien 1 x he? )

en lekker mager op die manier. Samen met wat lekker doorgebakken champignons...oeh lekkelll.....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:16:29 #167
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_45312809
Toptopic!

Kan er geen rankingsysteem voor topics komen, want door de lame naam van het topic heb ik eerst 15 andere topics doorgeworstelt voordat deze naar voren kwam!

Pluim voor Pietverdriet!
Action is the enemy of thoughts
pi_45314064
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:04 schreef martinensonja het volgende:
prik de volgende x als je weer wat bakt even een koude vork erin
10 seconden wachten en dan de vork even op je lip om te voelen of
hij niet koud is dat doe ik althans
Ahhhh! Biefstuk barbaar! Dan lopen alle sappen eruit! Nooit in je vlees prikken..........................
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_45320081
Nou he he , ik heb alle pagina's doorgelezen! Supertopic! Heerlijke stuff dit. (kwam er alleen te laat achter dat het al een oud topic was, gezien mijn reactie hierboven hihi).

Hopelijk komen er nog wat toevoegingen!

(btw: hulde voor Piet Verdriet!)
pi_45324865
@piet,

Ik krijg mn stukken vlees altijd via een vriend van de familie. Is van een slager waar zn pa mee bevriend is. officieel kan je als particulier er neit kopen en hij heeft nie altijd biefstuk. Hij levert meestal aan de betere restaurants in de buurt..

Echter.. ik weet dat het not done is, maar als je een Jumbo in de buurt hebt.. koop eens een biefstukje van de haas bij de jumbo. Ik koop normaal nooit mn vlees bij de suup, maar ik zag het liggen, heb het even (zonder dat iemand het zag) flink mishandeld.. Het is zacht.. zeer zacht vleesje voor een zeer schappelijke prijs ( rond de 4 euro voor een stukje , dit is bij een goede slager wel een stukje duurder).. probeer het eens
pi_45325111
Vandaag bij de AH argentijnse Rib-Eye gehaald, de argentijnse lijn is zeer goed, en veel beter geaderd!!!

Ik heb m echt volop goed gebakken, hij was rare, maar wel helemaal heet, ik was echt happy
pi_45337598
AH vind ik nix.. misschien dat het beter is geworden.. maar daar haal ik me vlees echt niet meer.
pi_45337668
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:36 schreef realbase het volgende:
AH vind ik nix.. misschien dat het beter is geworden.. maar daar haal ik me vlees echt niet meer.
AH is een zeer slechte supermarkt voor vlees, tenminste dat zijn mijn persoonlijke ervaringen. Jumbo daarintegen (werd hierboven ook al even genoemd) verkoopt inderdaad redelijke biefstukjes. Kan niet tippen aan de keurslager maar daar komt het prijsverschil dan om de hoek kijken en dan is het natuurlijk wel redelijk!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:11:37 #174
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46396193
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:09 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Ja maar waarom? Wat is hun geheim dan?
Omdat hij anders koud van binnen is, en 'ons' (werk@restaurant) geheim is een steamer... Dus gewoon een pleurishete oven.. Biefstuk op een plaatje, en in de oven..
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:18:07 #175
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46396361
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:11 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Omdat hij anders koud van binnen is, en 'ons' (werk@restaurant) geheim is een steamer... Dus gewoon een pleurishete oven.. Biefstuk op een plaatje, en in de oven..
eerst bakken jullie hem wel aan hoop ik toch?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:33:16 #176
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46396754
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:55 schreef dezenickiscool het volgende:
Hoi ik eet mn biefstuk enkel op 1 manier , doorbakken met in het uiterste midden een streepje roze
nu gebeurd het me al te vaak dat ik em ofwel niet lang genoeg laat liggen of juist te lang , dus ofwel koud ofwel grijs gebakken
iemand een richtingstijd aan beide zijden zodat em gebakken is maar toch een streepje roze? de truc van de "veerkracht" ontgaat me ( moet je duwen op je vlees met je vinger en voelen of het terugveert )
ik heb meestal kleine lapjes biefstuk , maar wel redelijk dik ( zijn het meest mals vind ik persoonlijk )

ik heb een lapje in de koelkast voor vanavond ( klein maar dik ) en kwil em perfect
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46461086
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:16 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

ben ik nou de enige die aan het puntje van zijn neus zat te voelen
nee, maar het puntje van mijn neus veert meer mee dan mn kin, wat nu?
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_46532431
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:06 schreef Els_saai het volgende:
Waarom wordt dikke biefstuk in een restaurant eigenlijk wel lekker (gaar)? Terwijl het thuis altijd alleen maar taaier wordt?
Omdat ze in een restaurant een heel pak braadboter gebruiken
Je wil niet weten hoe vet dat is, maar wel lekker smeuiig
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 26 februari 2007 @ 13:40:04 #179
97079 Jeff89
Conquer All
pi_46692914
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:18 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

eerst bakken jullie hem wel aan hoop ik toch?
Dat spreekt voor zich..
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:46:06 #180
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46737174
Ik zag vandaag bij de Makro in de koeling een runder haas liggen van zo'n 2 kilo. Zag er wel smakelijk uit. Is dit hetzelfde als ossehaas, of is het weer wat anders?

Tevens lag er ook een "achtermuis" zag er ook smakelijk uit en met ¤8/kg vriendelijk geprijsd, maar wat voor vlees is dit?
pi_66096753
Wereldtopic en een superschop. Ik heb laatst mijn biefstuk gekocht via http://www.beefensteak.nl/

Ik heb de ossehaas en T-bone steak gekocht en vooral de ossehaas was als boter op mijn tong, goede marmer structuur, zeer laag geprijst en goede service.

Aanradertje.
pi_66100221
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:57 schreef Ole het volgende:
Volgens Rudolf van Lifeandcooking :

-verpakken in aluminiumfolie en 10 minuten laten rusten.

succes!
Dat dus! doet wonderen, dan gaart het verder en is 'ie van binnen niet koud!
pi_66120633
Dat zouten voor het bakken het vlees uitdroogt is onzin. Dan moet je er wel 3 kilo zout bijgooien en hem dan een dag laten staan, dan droogt ie uit... maar een beetje zout, daarna de pan in, no problem.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:28:10 #184
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66121446
Ik gebruik gewoon de basismethode die ze bij Loetje (beste biefstuk van Amsterdam) ook gebruiken..

• Vlees op tijd uit de koelkast, op kamertemperatuur laten komen.
    Volgens Loetje :
    "Dan koelt de boter namelijk af en schroeit de biefstuk langzamer dicht. Zo verliest het vlees kostbare sappen en wordt het droog. Wij kruiden het vlees voor het de pan in gaat. Volgens de boeken moet je dit pas doen als het dichtgeschroeid is, maar wij geloven dat vooraf zouten een smakelijkere jus geeft.' "

• Verhit de pan en laat de boter goed bruin smelten, maar niet aanbranden. Ik gebruik BlueBand, en niet zo'n beetje ook.
    "Tip van Loetje: 'Wij bakken de biefstuk in margarine, liefst Blue Band. Die bevat niet zo veel water en geeft een mooiere, bruine jus."

• Vuur hoog, biefstuk(ken) erin, dichtschroeien. Anderhalve minuut per kant is prima, vanaf dan biefstukken blijven draaien (Gebruik geen vork maar een tang, gaten prikken in de biefstuk is verboden !). Vuur kan wat lager dan.

• Eigen toevoeging : direct uit de pan in een stuk alu-folie, en eventjes (paar minuutjes) in een voorverwarmde oven zodat ie goed door-en-door warm is.
    Nee, hij droogt daar niet door uit.
  • zzz
      maandag 16 februari 2009 @ 15:31:03 #185
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66121555
    Volgens mij gebruikt Loetje gewoon ossenhaas. Met ossenhaas moet het wel heeeeeel raar lopen wil die niet mals blijven. Geen kunst aan dus.
    pi_66121730
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2004 21:06 schreef Els_saai het volgende:
    Waarom wordt dikke biefstuk in een restaurant eigenlijk wel lekker (gaar)? Terwijl het thuis altijd alleen maar taaier wordt?
    Hier nooit last van misschien naar een andere slager gaan?
    Wij hebben hier trouwens ook 1 slager zitten die zijn biefstukjes een beetje loopt plat te slaan, die zijn niet te eten !
      maandag 16 februari 2009 @ 15:56:32 #187
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_66122537
    Ik vanavond de aanbieding biefstuk c1000 grillen (kilo voor 4 euro)
    Dat is gewone ordinaire biefstuk, helaas niks ossehazerigs aan, ahoewel dat voor mij wel wat te weinig bite heeft.

Grilpan heet laten worden, biefstuk insmeren met arachideolie, grillen, eruit halen en zout en peper, in aluminiumfolie.
    Dan in de grilpan nog lekker even paprika en ui grillen
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_66123071
    mocht je in denhaag wonen... in het straatje naast Bohemen ( bosschebollen toko ) op de laan van NOI.. zit een traiteur slager.. het vlees daar.. oh man ik wordt er al vrolijk van als ik er aan denk !!

lekkerrrrrrrrr
      maandag 16 februari 2009 @ 16:17:36 #189
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_66123327
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
    Ik vanavond de aanbieding biefstuk c1000 grillen (kilo voor 4 euro)
    Dat is gewone ordinaire biefstuk, helaas niks ossehazerigs aan, ahoewel dat voor mij wel wat te weinig bite heeft.

Grilpan heet laten worden, biefstuk insmeren met arachideolie, grillen, eruit halen en zout en peper, in aluminiumfolie.
    Dan in de grilpan nog lekker even paprika en ui grillen
    Zou je 'm tussendoor niet ook even in die pan leggen ?
    zzz
      maandag 16 februari 2009 @ 19:20:27 #190
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_66130340
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 16:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Zou je 'm tussendoor niet ook even in die pan leggen ?
    Jawel
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_66375414
    Iemand die bij Van der Valk heeft gewerkt vertelde me dat de biefstuk daar de magnetron in gaat en dat er na afloop met een gloeiend hete vleesvork de donkere 'grillstrepen' worden aangebracht.
    pi_70219792
    Ze staan wel bekend om hun hele goede biefstuk.
    pi_70243166
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:19 schreef tsigalko het volgende:
    Iemand die bij Van der Valk heeft gewerkt vertelde me dat de biefstuk daar de magnetron in gaat en dat er na afloop met een gloeiend hete vleesvork de donkere 'grillstrepen' worden aangebracht.

Bullshit.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      maandag 22 juni 2009 @ 09:42:46 #194
    45206 Pietverdriet
    pi_70244352
    Zaterdag Farmersteak gebakken, goed afgehangen prime rib, goddelijk!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')