FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 13:47
Welkom bij het centrale topic voor:


Het idee is een topicreeks te starten waarin verschillende onderdelen van vervoersmiddelen behandeld en uitgelegd wordt. Dit in voor de gemiddelde nederlander begrijpelijke taal, waarbij eventueel gebruik wordt gemaakt van illustraties om e.e.a. te verduidelijken.


Dit is het Suggeste & feedback topic, waarin wij (het Hoe zit dat met...) team vragen welke informatie erg gewenst is. Daarnaast is dat topic bedoeld voor terugkoppeling indien een nieuw [Hoe zit dat met...] topic geplaatst is.

Alle ideeën zijn welkom.
Als voorbeeld, we hebben op de huidige lijst al staan:

- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een auto ?
- Hoe werkt een benzinemotor ?
- Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. hoe zit dat?
- Hoe werkt een Dieselmotor ?
- Aantal pk's / NewtonMeters, hoe zit het daarmee ?
- Tuning van een auto zonder turbo (Ook aspecten als APK meenemen t.a.v. catvervanger, uitstoot e.d.)
- Tuning van een auto met turbo
- Motorfietsen, de verschillende soorten en maten.


We moeten er met elkaar zorg voor dragen dat slowchat/opmerkingen over en weer uit die topics gehouden wordt, en in het suggestietopic & opmerkingentopic.
Off topic reacties zijn in die topics dus taboe, en zullen indien nodig door een mod worden verwijderd..

Let wel! Het topic moet zo geschreven zijn dat de gemiddelde leek het kan begrijpen. Liefst met erg veel illustraties. Wel credits en copyrights geven aan eigenaren van artikelen en illustraties als deze van andere sites/boeken afkomstig zijn.
Om te voorkomen dat mensen lukraak een topic in deze reeks gaan posten, graag aangeven bij (iemand van) het team, en het �concept� doormailen.

Hoe moet het eruit zien?
Een standaard [Hoe zit dat met...] topic:
- Begint in de titel altijd de tekst �[Hoe zit dat met...]� (incl de blokhaken) en wordt gevolgd door een naam waarvan de vlag de lading dekt.
- Bevat bovenaan het logo.
- Bevat de naam van de schrijver/poster.
- Heeft eventueel referenties en links voor extra informatie.
- Heeft een verwijzing naar het suggestie & opmerkingentopic voor feedback.

logo's:
http://brunswijck.no-ip.c(...)oezitdatmetlogo1.jpg
http://brunswijck.no-ip.c(...)datmetlogo1small.jpg

De volgende mensen hebben zich aangemeld voor het team, of hebben (al) eens iets geschreven voor deze topicreeks. (in willekeurige volgorde)

- GoodLuck
- Slashme
- Xtreem
- Tjabbo
- ThaFreak
- VinnyTheDuke
- Mutz
- ook_gek
- jacco
- jozef444

Tot zover deze informatie.
Ik hoop dat het wat gaat worden, en we horen graag reacties en aanvragen voor artikeltjes

En let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.


Tjabbo.

De tot nu toe verschenen delen:
[Hoe zit dat met...]De V in motoraanduidingen
[Hoe zit dat met...]De werking van de motor
[Hoe zit dat met...] Tuning: NOS
[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
[Hoe zit dat met...] Afkortingen & jargon
[Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten
[Hoe zit dat met..] Handgeschakelde versnellingsbak
[Hoe zit dat met...] banden en velgen
[Hoe zit dat met...] MotorOlie
[Hoe zit dat met...] Sportluchtfilters
[Hoe zit dat met...] Foto's maken van je auto


© Fok!PTA

[ Bericht 8% gewijzigd door ThaFreak op 03-08-2004 19:14:57 ]
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 13:50
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:47 schreef Tjabbo het volgende:
Welkom bij het centrale topic voor:
[afbeelding]

Het idee is een topicreeks te starten waarin verschillende onderdelen van vervoersmiddelen behandeld en uitgelegd wordt. Dit in voor de gemiddelde nederlander begrijpelijke taal, waarbij eventueel gebruik wordt gemaakt van illustraties om e.e.a. te verduidelijken.

Dit is het Suggeste & feedback topic, waarin wij (het Hoe zit dat met...) team vragen welke informatie erg gewenst is. Daarnaast is dat topic bedoeld voor terugkoppeling indien een nieuw [Hoe zit dat met...] topic geplaatst is.

Alle ideeën zijn welkom.
Als voorbeeld, we hebben op de huidige lijst al staan:

- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een auto ?
- Hoe werkt een benzinemotor ?
- Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. hoe zit dat?
- Hoe werkt een Dieselmotor ?
- Aantal pk's / NewtonMeters, hoe zit het daarmee ?
- Tuning van een auto zonder turbo (Ook aspecten als APK meenemen t.a.v. catvervanger, uitstoot e.d.)
- Tuning van een auto met turbo
- Motorfietsen, de verschillende soorten en maten.


We moeten er met elkaar zorg voor dragen dat slowchat/opmerkingen over en weer uit die topics gehouden wordt, en in het suggestietopic & opmerkingentopic.
Off topic reacties zijn in die topics dus taboe, en zullen indien nodig door een mod worden verwijderd..

Let wel! Het topic moet zo geschreven zijn dat de gemiddelde leek het kan begrijpen. Liefst met erg veel illustraties. Wel credits en copyrights geven aan eigenaren van artikelen en illustraties als deze van andere sites/boeken afkomstig zijn.
Om te voorkomen dat mensen lukraak een topic in deze reeks gaan posten, graag aangeven bij (iemand van) het team, en het concept doormailen.

Hoe moet het eruit zien?
Een standaard [Hoe zit dat met...] topic:
-Begint in de titel altijd de tekst [Hoe zit dat met...] (incl de blokhaken) en wordt gevolgd door een naam waarvan de vlag de lading dekt.
-Bevat bovenaan het logo.
-Bevat de naam van de schrijver/poster.
-Heeft eventueel referenties en links voor extra informatie.
-Heeft een verwijzing naar het suggestie & opmerkingentopic voor feedback.


De volgende mensen hebben zich aangemeld voor het team, of hebben (al) eens iets geschreven voor deze topicreeks. (in willekeurige volgorde)

- GoodLuck (http://forum.fok.nl/profile.php?id=74080)
- Slashme (http://forum.fok.nl/profile.php?id=32579)
- Xtreem (http://forum.fok.nl/profile.php?id=48840)
- Tjabbo (http://forum.fok.nl/profile.php?id=26458)
- ThaFreak (http://forum.fok.nl/profile.php?id=41419)
- VinnyTheDuke (http://forum.fok.nl/profile.php?id=77866)
- Mutz (http://forum.fok.nl/profile.php?id=74966)
- ook_gek (http://forum.fok.nl/profile.php?id=17337)

Tot zover deze informatie.
Ik hoop dat het wat gaat worden, en we horen graag reacties en aanvragen voor artikeltjes

Tjabbo.


Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen.

Kan ik je een concept bijdrage mailen ?

Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 13:52
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:50 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen.

Kan ik je een concept bijdrage mailen ?


heel graag zelfs.
ThaFreakdinsdag 13 januari 2004 @ 14:16
doe ik wel over de tuninghoek stukjes produceren!
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 14:22
@ Mustang_driver.

als je echt een mustang 289 hebt, open er eens een topic over, met plaatjes en info ofzo.

Leuk joh. hier zijn veel mensen die dat wel kunnen waarderen.

Mustang_driverdinsdag 13 januari 2004 @ 14:26
Tja ik heb er eentje een vroege 65'r

voor meer info zie www.kapteyn.org

Enjoy

Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 14:27
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:26 schreef Mustang_driver het volgende:
Tja ik heb er eentje een vroege 65'r

voor meer info zie www.kapteyn.org

Enjoy


Site onbereikbaar...
Echt niet een topic openen?
t0ndinsdag 13 januari 2004 @ 14:29
wow.

oops.

[Dit bericht is gewijzigd door t0n op 13-01-2004 14:30]

Mustang_driverdinsdag 13 januari 2004 @ 14:30
Site doet het wel, maar index pagina laad een beetje langzaam.
Deze is effe in elkaar gehobbied met frontpage :-(

Nee ik ga er geen topic over beginnen..

www.mustang65.tk
www.isookzo.nl
www.bradbarnett.net

daar is het meeste te vinden.

ThaFreakdinsdag 13 januari 2004 @ 14:41
tjabbo, plaatjes die ik via karbo upload blijven die wel staan...??
ivm plaatjes voor artikel??
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 14:46
Tjabbo, mail ontvangen ?
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:41 schreef ThaFreak het volgende:
tjabbo, plaatjes die ik via karbo upload blijven die wel staan...??
ivm plaatjes voor artikel??
jah.
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:46 schreef Goodluck het volgende:
Tjabbo, mail ontvangen ?
Nope.

Nog niet.

m.gombert at huis punt nl?

StefanPdinsdag 13 januari 2004 @ 15:23
Ik schrijf er wel eentje over banden en velgen.
ThaFreakdinsdag 13 januari 2004 @ 15:50
NOS komt er ook aan.....
yupdinsdag 13 januari 2004 @ 15:55
Een uitleg over motorfietsen en hun zieke vermogens lijkt me ook wel leuk...
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 15:57
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:55 schreef yup het volgende:
Een uitleg over motorfietsen en hun zieke vermogens lijkt me ook wel leuk...
Thx!

Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 16:13
Ontvangen, Tjabbo ?
slashmedinsdag 13 januari 2004 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Thx!

Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!


motorfietsen, maar dan niet met zieke vermogens maar bruikbaar plezier in elke segment
ook_gekdinsdag 13 januari 2004 @ 16:23
Waar heb ik me aan gemeld dan

Maar ik doe mee
Ik weet wel een leuk onderwerp. Alleen word dat heel veel zoeken en proberen zo leuk mogelijk en makkelijk mogelijk over te laten komen

En dan mail ik het verhaal wel eerst naar jou Tjabbo
Dit gaat iets leuks worden

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 16:25
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Thx!

Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!


Ik niet hoor.
Ik laat motorfietsen liever over aan de kenners.
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:27
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:25 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik niet hoor.
Ik laat motorfietsen liever over aan de kenners.


Sorry
verkeerde gezien.
btw ik heb je mail aangaande je stukje over een auto kopen, je hebt zo direct mail van me terug
Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 16:27
Tjabbo, mocht de topictitel aangepast worden naar t0ns suggestie, is het dan een idee om ook de W motor te behandelen?
CExdinsdag 13 januari 2004 @ 16:29
Uitstekend idee.

Ik zou graag wat willen zien over de verschillende soorten differentiëlen (als dat al een meervoudsvorm is )
En misschien is een topic over de nieuwste snufjes zoals ABS, ESP en dergelijke ook interessant.

Owh en misschien stickies ?

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 16:32
Is het mischien een idee om de "hoe zit dat topics" tot sticky te maken zodat ze direct raadpleegbaar zijn voor mensen die PTA bezoeken en snel iets willen weten ?
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:34
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:32 schreef Goodluck het volgende:
Is het mischien een idee om de "hoe zit dat topics" tot sticky te maken zodat ze direct raadpleegbaar zijn voor mensen die PTA bezoeken en snel iets willen weten ?
Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen
MutZdinsdag 13 januari 2004 @ 16:36
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:34 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen


Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt...
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:36
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:27 schreef Xtreem het volgende:
Tjabbo, mocht de topictitel aangepast worden naar t0ns suggestie, is het dan een idee om ook de W motor te behandelen?
Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig.

en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk.
Maar het is gewoon een dubbele V dus dat kan ik er wel bij in frutten zometeen.

Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:39
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:36 schreef MutZ het volgende:

[..]

Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt...


top. dank je.

Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat.

Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen.

Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...>

of zoiets.

MutZdinsdag 13 januari 2004 @ 16:40
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:39 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

top. dank je.

Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat.

Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen.

Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...>

of zoiets.


Ik zal ff kijken...
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:43
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:36 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig.

en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk.
Maar het is gewoon een dubbele V dus dat kan ik er wel bij in frutten zometeen.


En ik heb een stukje over de W motor toegevoegd.

GoodLuck, je hebt mail van me. succes!

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 17:17
Hij is er.
Jofunu-kundinsdag 13 januari 2004 @ 17:54
Suggestie/vraag..

Komt er ook een stukje over Engine swaps?

GizartFRLdinsdag 13 januari 2004 @ 17:55
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
Suggestie/vraag..

Komt er ook een stukje over Engine swaps?


Engine swaps sucken.
PeuRacdinsdag 13 januari 2004 @ 18:01
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:55 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Engine swaps sucken.


Vooral als jij ze doet of niet
GizartFRLdinsdag 13 januari 2004 @ 18:02
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:01 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Vooral als jij ze doet of niet


Ik haat motorblokjes ombouwen.
Ultimoradinsdag 13 januari 2004 @ 18:05
ik wil opzich nog wel een stukje schrijven over hoe je een auto moet kopen.
hollander172dinsdag 13 januari 2004 @ 18:05
Is er eigenlijk ook vraag naar een begrijpelijke uitleg over afzonderlijke motoronderdelen en de preciese werking hiervan?

Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.?

Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef.
Vaak hebben mensen het bijv. over een "nieuwe zuiger" terwijl er nieuwe zuigerveren geplaatst zijn en zeggen ze dat de turbo stuk is terwijl er simpelweg gewoon een nieuw lager in moet of wat schoepen zijn afgebroken.
Dan heb ik het nog niet eens over bijv. het niet begrijpen van turbosafe systemen, het nut van een intercooler en waar deze te vinden, honen van cilinders en dat soort spul.

Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken.

p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"?

Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 18:10
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef hollander172 het volgende:
Is er eigenlijk ook vraag naar een begrijpelijke uitleg over afzonderlijke motoronderdelen en de preciese werking hiervan?

Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.?

Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef.
Vaak hebben mensen het bijv. over een "nieuwe zuiger" terwijl er nieuwe zuigerveren geplaatst zijn en zeggen ze dat de turbo stuk is terwijl er simpelweg gewoon een nieuw lager in moet of wat schoepen zijn afgebroken.
Dan heb ik het nog niet eens over bijv. het niet begrijpen van turbosafe systemen, het nut van een intercooler en waar deze te vinden, honen van cilinders en dat soort spul.

Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken.

p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"?


Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken:
hollander172dinsdag 13 januari 2004 @ 18:15
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:10 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken:


Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.

Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.

Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.

Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 18:17
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.

Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.

Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.


Als het stuk begrijpelijk is voor een leek en het voegt iets toe: be my guest
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 18:26
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef Ultimora het volgende:
ik wil opzich nog wel een stukje schrijven over hoe je een auto moet kopen.
[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto.
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 18:38
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.

Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.

Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.


Graag man! Perfect zou dat zijn! erg graag
jaccodinsdag 13 januari 2004 @ 18:39
Sticky gemaakt
blupdinsdag 13 januari 2004 @ 18:40
Hoe zit dat met zown blow off valve?
jaccodinsdag 13 januari 2004 @ 18:44
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:55 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Engine swaps sucken.


don't fear the swap
Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 20:10
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:44 schreef jacco het volgende:

[..]

don't fear the swap


Jacco, het is voor de meesten een stuk begrijpelijker als de stukken in het nederlands zijn. Mijn engels is niet slecht, maar ik heb wat moeite met het technische engels...
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 20:41
Deze mocht toch niet ontbreken vond ik persoonlijk.
[Hoe zit dat met...] Stratemaker Ferrari's
Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 20:44
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:41 schreef Goodluck het volgende:
Deze mocht toch niet ontbreken vond ik persoonlijk.
[Hoe zit dat met...] Stratemaker Ferrari's

Hou het aub een beetje echt informatief....

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:44 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Hou het aub een beetje echt informatief....


Komop man, loop niet zo te miepen.
hollander172dinsdag 13 januari 2004 @ 20:49
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat met zown blow off valve?
Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.

Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )

Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 20:50
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:45 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Komop man, loop niet zo te miepen.


Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen, en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 20:52
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:49 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.

Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )


klinkt idd stuk minder

kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 20:52
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen,


Leg eens uit.
quote:
en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Leg eens uit.
[..]


Dat gezeur over kliekjesvorming.
quote:
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 20:55
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat gezeur over kliekjesvorming.


Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
quote:
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
Oh, dat dan weer niet ?
Komop man, vraag lekker een slotje aan als het je stoort
Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:55 schreef Goodluck het volgende:
[..]

Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.


Da's in dit geval ook mijn antwoord.
hollander172dinsdag 13 januari 2004 @ 21:02
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

klinkt idd stuk minder

kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers


Tsja ik zie het net. (ben net pas weer thuis. )

Dan zal ik me werpen op de wat meer technische dingen die wat minder tot de verbeelding spreken.
Geen probleem overigens, in verhouding tot turbo's is het veel leuker uit te leggen hoe diverse andere onderdelen werken of in elkaar zitten.

R-AdIoAcTiVedinsdag 13 januari 2004 @ 22:00
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:

[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?

Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen

Xtreemdinsdag 13 januari 2004 @ 22:03
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:00 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:

[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?

Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen


qua modificaties bedoel je?
R-AdIoAcTiVedinsdag 13 januari 2004 @ 22:06
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:03 schreef Xtreem het volgende:

[..]

qua modificaties bedoel je?


Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?

Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 23:49
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:06 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?


is misschien een ideetje.
Voor dit soort 'kleinere' vragen zouden we een soort van vraagbaak topic kunnen maken, waar al deze kleinere vragen kort en bondig worden beantwoord.
PeuRacwoensdag 14 januari 2004 @ 00:04
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
Tjabbowoensdag 14 januari 2004 @ 00:13
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:04 schreef PeuRac het volgende:
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
wat let je ?
Wiseonewoensdag 14 januari 2004 @ 01:33
Het zijn allemaal geweldige topics...

Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?

Tjabbowoensdag 14 januari 2004 @ 08:47
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...

Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?


Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Allemaal variabele kleptiming. Is een leuk onderwerk om een stukje over te produceren.

Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.

Verder heb ik zelf nog open staan:

-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.


en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.

yupwoensdag 14 januari 2004 @ 08:48
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...

Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?


Je vergeet VANOS van BMW
Xtreemwoensdag 14 januari 2004 @ 08:51
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:48 schreef yup het volgende:

[..]

Je vergeet VANOS van BMW


details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
yupwoensdag 14 januari 2004 @ 09:07
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...


I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
Xtreemwoensdag 14 januari 2004 @ 09:08
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:07 schreef yup het volgende:

[..]

I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?


Daar zijn vast nog andere methoden voor de variable kleptiming....
vraag me niet hoe, wat en welke, want dat weet ik niet
ThaFreakwoensdag 14 januari 2004 @ 10:02
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten
Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt


Sportuitlaat komt er idd aan, donderdag of zo....
dan zit er ook wat tijd tussen de verschillende onderwerpen.....

Uiterlijke tuning wil ik ook wel doen, maar zal meer een verhaal worden over airflow over en om de auto (dus nut en onnut van uiterlijke tuning zal ook aan bod komen, gaat wel eve wat tijd in zitten om alles uit te zoeken)

Als er nog interesse in in de werking van een motormanagement wil ik dat ook wel doen.....

Ben het echt volledig mee eens dat er zelf geschreven moet worden, je leert er vaak ook zelf van!

Tjabbowoensdag 14 januari 2004 @ 10:30
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)

voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.

R-AdIoAcTiVewoensdag 14 januari 2004 @ 13:16
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:30 schreef Tjabbo het volgende:
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)

voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.


Inderdaad. Tuning is namelijk zo'n groot begrip dat je het beter kunt splitsen in een aantal onderwerpen.

R-AdIoAcTiVewoensdag 14 januari 2004 @ 13:19
Ha! Ik heb weer een nieuw onderwerp misschien. Navigatie/GPRS. Had het gister ook al willen posten maar was het vergeten

PeuRacwoensdag 14 januari 2004 @ 16:54
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...


Bij VANOS vervalt de nokken als, elke klep heeft zijn eigen elektromotor welke de klep omlaag duwt.
Xtreemwoensdag 14 januari 2004 @ 16:58
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Bij VANOS vervalt de nokken als, elke klep heeft zijn eigen elektromotor welke de klep omlaag duwt.


Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen
Wiseonewoensdag 14 januari 2004 @ 17:02
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Allemaal variabele kleptiming. Is een leuk onderwerk om een stukje over te produceren.

Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.

Verder heb ik zelf nog open staan:

-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.


en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.


Goed man...
Tjabbowoensdag 14 januari 2004 @ 19:25
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 17:02 schreef Wiseone het volgende:

[..]

Goed man...


meaning
yupwoensdag 14 januari 2004 @ 23:54
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
PeuRacdonderdag 15 januari 2004 @ 00:58
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:58 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen


Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt

Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor) VVTi is wel timing

Wiseonedonderdag 15 januari 2004 @ 02:45
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:25 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

meaning


Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen...
Tjabbodonderdag 15 januari 2004 @ 08:41
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef yup het volgende:
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
Maar je weet toch nu wat beide doen?
dan kun je dat ook wel zelf beredeneren dunkt me.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 02:45 schreef Wiseone het volgende:

[..]

Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen...


Okay
ThaFreakdonderdag 15 januari 2004 @ 12:23
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef yup het volgende:
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
http://www.carsfromitaly.com/lancia/deltas4.html
Tjabbodonderdag 15 januari 2004 @ 13:19
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:58 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt

Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor) VVTi is wel timing


Vtec werkt met een gedeeltelijk "wilde" nokkenas volgens mij.
net als vvti, vtec is ook met lift. vvtl-i ook. vvt-i niet inderdaad.
jaccodonderdag 15 januari 2004 @ 17:58
Zouden dit soort discussies gevoerd kunne worden in het daarvoor betreffende topic. Dan houden we het een beetje centraal

bvd

Tjabbozaterdag 17 januari 2004 @ 11:20
Heeft er iemand (alweer) een volgend deeltje klaar toevallig?
ThaFreakzaterdag 17 januari 2004 @ 11:24
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:20 schreef Tjabbo het volgende:
Heeft er iemand (alweer) een volgend deeltje klaar toevallig?
sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen......
Tjabbozaterdag 17 januari 2004 @ 12:37
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:24 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen......


top.

StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ???

ThaFreakzondag 18 januari 2004 @ 19:12
[Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten
jozef444zondag 18 januari 2004 @ 19:20
nog een id'tje misschien om een hoe zit dat met over vliegtuigen/vliegen zoiets te maken.

zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen

StefanPzondag 18 januari 2004 @ 19:42
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:37 schreef Tjabbo het volgende:

StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ???


Ik wacht al sinds gisteren op een antwoord van de toetsingscommissie
MutZzondag 18 januari 2004 @ 19:43
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:20 schreef jozef444 het volgende:
nog een id'tje misschien om een hoe zit dat met over vliegtuigen/vliegen zoiets te maken.

zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen


Ik ben ook al bezig...
MutZzondag 18 januari 2004 @ 19:55
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:12 schreef ThaFreak het volgende:
[Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten
Toegevoegd...
Tjabbomaandag 19 januari 2004 @ 08:58
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:43 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik ben ook al bezig...


Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn.

Voorkomt dubbele topics / overbodig werk .

Xtreemmaandag 19 januari 2004 @ 09:03
* Xtreem probeert vandaag de handgeschakelde versnellingsbak klaar te hebben...
MutZmaandag 19 januari 2004 @ 09:37
quote:
Op maandag 19 januari 2004 08:58 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn.

Voorkomt dubbele topics / overbodig werk .


Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen...
Tjabbovrijdag 23 januari 2004 @ 21:05
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:37 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen...


blijf je bezig? of gaat er iets komen?
MutZvrijdag 23 januari 2004 @ 22:16
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

blijf je bezig? of gaat er iets komen?


Heb de afgelopen dagen m'n bed meer gezien dan me lief is, dus het duurt ff wat langer... Sorry!!!
t0ndinsdag 27 januari 2004 @ 09:09
Mensen..

Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic).

een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve..

purgevalve (die weet ik dan )..
etc etc..
ik vindt dit echt interessant...

Tjabbodinsdag 27 januari 2004 @ 09:16
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:09 schreef t0n het volgende:
Mensen..

Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic).

een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve..

purgevalve (die weet ik dan )..
etc etc..
ik vindt dit echt interessant...


Mag ik vragen waarom je zelf niet een topicje schrijft daarover?
Wel een goed idee trouwens
t0ndinsdag 27 januari 2004 @ 09:24
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:16 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je zelf niet een topicje schrijft daarover?
Wel een goed idee trouwens


Waarom ik 't niet schrijf ? Omdat ik er (nog) geen reet van snap

Goed als er iemand is die dit zo allemaal op kan blaten, dan mag hij/zij dat doen. Anders ga ik me er wel in verdiepen

Xtreemdinsdag 27 januari 2004 @ 09:25
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:24 schreef t0n het volgende:

[..]

Waarom ik 't niet schrijf ? Omdat ik er (nog) geen reet van snap

Goed als er iemand is die dit zo allemaal op kan blaten, dan mag hij/zij dat doen. Anders ga ik me er wel in verdiepen


Ga je gang

Je dacht toch niet dat ik wist hoe een versnellingsbak precies werkt?!

t0ndinsdag 27 januari 2004 @ 09:30
Oké Oké.
Ik zal hierover gaan schrijven, echter wordt het opzijn vroegst morgen dat ik er aan begin
yupdinsdag 27 januari 2004 @ 10:16
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:25 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ga je gang

Je dacht toch niet dat ik wist hoe een versnellingsbak precies werkt?!


Wat is daar zo moeilijk aan zeg, is toch gewoon zo een ding met een stick erin, en die stickje kan je in 6 standen zetten

Maar effe serieus, een topic over hoe electrische systemen van auto's werken (dus ook ESP, TC, ABS enz.), bijv. hoe word de accu opgeladen, hoe werkt de achterruitverwarming enz.

Een goed ideetje?

Tjabbodinsdag 27 januari 2004 @ 10:46
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:16 schreef yup het volgende:

[..]

Wat is daar zo moeilijk aan zeg, is toch gewoon zo een ding met een stick erin, en die stickje kan je in 6 standen zetten

Maar effe serieus, een topic over hoe electrische systemen van auto's werken (dus ook ESP, TC, ABS enz.), bijv. hoe word de accu opgeladen, hoe werkt de achterruitverwarming enz.

Een goed ideetje?


zeker. begin er maar aan
yupdinsdag 27 januari 2004 @ 15:17
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:46 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

zeker. begin er maar aan


Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor, ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week
Tjabbodinsdag 27 januari 2004 @ 15:36
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:17 schreef yup het volgende:

[..]

Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor, ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week


Als je de vorige bladzijde leest, weet je dat je idee niet bepaald nieuw is.
Daarom dacht ik ook dat je je diensten aanbood.
beetje jammer.
Xtreemwoensdag 28 januari 2004 @ 20:43
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:17 schreef yup het volgende:

[..]

Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor,


Ja, dus?
quote:
ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week
Mooi, dus na de tentamens fix jij dit verhaal?
ThaFreakwoensdag 28 januari 2004 @ 21:18
ik zal morgen of overmorgen weer een nieuw stukje posten.....denk overmorgen pas...
inhoud?? classified
Tjabbodonderdag 29 januari 2004 @ 12:12
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:18 schreef ThaFreak het volgende:
ik zal morgen of overmorgen weer een nieuw stukje posten.....denk overmorgen pas...
inhoud?? classified
Top!
StefanPmaandag 2 februari 2004 @ 21:48
Ik zou een HZDM autoradio's wel handig vinden...

Vooral met foto's van die ellendige draadjes!

PeuRacdinsdag 3 februari 2004 @ 00:20
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:48 schreef StefanP het volgende:
Ik zou een HZDM autoradio's wel handig vinden...

Vooral met foto's van die ellendige draadjes!


Goed idee

ook met versterkers, sub's, tweeter's en de hele shit.

ThaFreakdinsdag 3 februari 2004 @ 17:52
[Hoe zit dat met...] MotorOlie
toegevoegd!
ThaFreakdinsdag 3 februari 2004 @ 19:44
en we gaan vrolijk verder.....binnenkort de waarheid over openluchtfilters, wat zullen veel mensen teleurgesteld zijn zeg
Tjabbowoensdag 4 februari 2004 @ 13:44
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:44 schreef ThaFreak het volgende:
en we gaan vrolijk verder.....binnenkort de waarheid over openluchtfilters, wat zullen veel mensen teleurgesteld zijn zeg
doe je er ook "drop-in/vervangings-" filters bij?
ThaFreakwoensdag 4 februari 2004 @ 13:51
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 13:44 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

doe je er ook "drop-in/vervangings-" filters bij?


je bedoelt de filters die volledig geen nut hebben....
ik ga hem nu wel online pleuren...
Corona1972zaterdag 7 februari 2004 @ 16:53
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:52 schreef ThaFreak het volgende:
[Hoe zit dat met...] MotorOlie
toegevoegd!
Ik zag dat je wat was vergeten in dit stuk,olie heeft nog een eigenschap,nl afdichting.Ik heb ooit geleerd dat het koelt,smeert,geluid dempt,afdicht,en nog 1 geloof ik,maar wat weet ik niet meer.

editje,t was reinigen.Dus voeg maar f toe dat het ook afdicht.

ThaFreakzaterdag 7 februari 2004 @ 19:50
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:53 schreef Corona1972 het volgende:

[..]

Ik zag dat je wat was vergeten in dit stuk,olie heeft nog een eigenschap,nl afdichting.Ik heb ooit geleerd dat het koelt,smeert,geluid dempt,afdicht,en nog 1 geloof ik,maar wat weet ik niet meer.

editje,t was reinigen.Dus voeg maar f toe dat het ook afdicht.


idd vergeten, olie heeft in totaal 7 functies, zal het er even tussen zetten
en natuurlijk bedankt voor het doorgeven
Versie1vrijdag 13 februari 2004 @ 12:04
Terugvindpost + kick
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 15:59
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:04 schreef Versie1 het volgende:
Terugvindpost + kick
een sticky kicken?
Tommy_Kuklinskidinsdag 17 februari 2004 @ 23:47
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:04 schreef Versie1 het volgende:
Terugvindpost + kick
Versie1woensdag 18 februari 2004 @ 11:12
Ja heren. Er komen hier op dit toppic ook mensen verzeilt door linkjes in andere toppics of de search. Leuk dat deze dan sticky is, echter kom je daar dan later achter he... Zo werkt dat dan.
Goodluckwoensdag 18 februari 2004 @ 17:44
Is het mischien een idee om weereens een evaluatietopic te openen ?
ThaFreakwoensdag 18 februari 2004 @ 17:49
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Goodluck het volgende:
Is het mischien een idee om weereens een evaluatietopic te openen ?
over wat??
over hoe zit dat met???
Goodluckwoensdag 18 februari 2004 @ 17:57
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

over wat??
over hoe zit dat met???


Nee, gewoon over PTA. Beetje evalueren op zijn tijd kan toch geen kwaad ?
ThaFreakwoensdag 18 februari 2004 @ 18:02
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:57 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Nee, gewoon over PTA. Beetje evalueren op zijn tijd kan toch geen kwaad ?


ik vind het wel best, zal eve met MutZ overleggen zodra die weer op irc komt....
maar heb je wel gezien ik welk topic je dit geplaatst hebt??
[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic
Goodluckwoensdag 18 februari 2004 @ 18:04
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:02 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

ik vind het wel best, zal eve met MutZ overleggen zodra die weer op irc komt....
maar heb je wel gezien ik welk topic je dit geplaatst hebt??
[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic



foutje
ThaFreakwoensdag 18 februari 2004 @ 19:08
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:04 schreef Goodluck het volgende:

[..]


foutje


in het goede topic een reactie:::
Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum

[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 18-02-2004 19:08]

ThaFreakwoensdag 25 februari 2004 @ 21:35
schopje voor de sticky
zinloosmaandag 1 maart 2004 @ 19:59
Even een idtje Is het geen idee om spam-topics alleen dicht te gooien ipv te sluiten? Dan kunnen mensen die echt geintresseerd zijn alsnog gebruik maken van de (misschien handige) site.

Just an idea
ThaFreakmaandag 1 maart 2004 @ 20:18
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:59 schreef zinloos het volgende:
Even een idtje Is het geen idee om spam-topics alleen dicht te gooien ipv te sluiten? Dan kunnen mensen die echt geintresseerd zijn alsnog gebruik maken van de (misschien handige) site.

Just an idea
Volgens mij moet je in "Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum" posten en niet in het "[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic"
Maar om je vraag te beantwoorden, spam gaat op slot en word geedit! Geen discussie over mogelijk helaas!
zinloosvrijdag 5 maart 2004 @ 19:21
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:18 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Volgens mij moet je in "Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum" posten en niet in het "[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic"
Maar om je vraag te beantwoorden, spam gaat op slot en word geedit! Geen discussie over mogelijk helaas!
Zie net pas dat ik verkeerd heb gepost, solly

En verder: helaas idd
_laytsskylighter_zaterdag 6 maart 2004 @ 16:55
kan ff photoshop topic hernoemd worden?
Is deel 20
Eric82zaterdag 6 maart 2004 @ 18:00
Het bloed een beetje dood he....die Hoe zit dat met-reeks......
Kreatorzondag 7 maart 2004 @ 17:56
Ze hebben mijn auto gestript.

Wat een baggerreacties.
Girlhunterdonderdag 11 maart 2004 @ 12:46
Zijn er gegadigden voor uitleg van differentieels? Hoe een sper-differentieel wekt bijvoorbeeld?Of voordelen van een 4wd? Ik heb hier een paar diff`s uitelkaar liggen voor een paar mooie en duidelijke foto`s te maken,dus als niemand zich hier aan waagt,doe ik het wel,als `t mag....(lol)
Xtreemdonderdag 11 maart 2004 @ 12:47
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:46 schreef Girlhunter het volgende:
Zijn er gegadigden voor uitleg van differentieels? Hoe een sper-differentieel wekt bijvoorbeeld?Of voordelen van een 4wd? Ik heb hier een paar diff`s uitelkaar liggen voor een paar mooie en duidelijke foto`s te maken,dus als niemand zich hier aan waagt,doe ik het wel,als `t mag....(lol)
Wat mij betreft: Leef je uit!
ThaFreakdonderdag 11 maart 2004 @ 12:53
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wat mij betreft: Leef je uit!
iid graag zelfs
Girlhunterdonderdag 11 maart 2004 @ 12:55
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wat mij betreft: Leef je uit!
Ik zal m`n best doen,is dan gelijk m`n allereerste topic,dus kan iets langer duren dan anderen
Tjabbodonderdag 11 maart 2004 @ 19:27
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:55 schreef Girlhunter het volgende:

[..]

Ik zal m`n best doen,is dan gelijk m`n allereerste topic,dus kan iets langer duren dan anderen
een nieuw topic heeft al veel te lang op zich laten wachten. die extra paar dagen kunnen er nog wel bij.

succes
ThaFreakdonderdag 11 maart 2004 @ 21:24
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:27 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

een nieuw topic heeft al veel te lang op zich laten wachten. die extra paar dagen kunnen er nog wel bij.

succes
idd eve de draad weer oppakken....
ik zal morgen beginnen met een stukje over veren en dempers....
Tjabbodonderdag 11 maart 2004 @ 22:06
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:24 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

idd eve de draad weer oppakken....
ik zal morgen beginnen met een stukje over veren en dempers....
ben ik zelf ook schuldig aan. als ik ff tijd heb, maak ik ook weer eens iets.
ThaFreakdonderdag 11 maart 2004 @ 22:12
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 22:06 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ben ik zelf ook schuldig aan. als ik ff tijd heb, maak ik ook weer eens iets.
andere dingen gaan soms voor he
Tjabbozondag 18 april 2004 @ 15:39
subtiel schopje.

[Hoe zit dat met...] Foto's maken van je auto.

deze is nu gemaakt, iemand interesse in het schrijven van ook iets moois ?
Tjabbovrijdag 9 juli 2004 @ 08:44
eh... kickje?
Catch22-dinsdag 3 augustus 2004 @ 02:02
in de startpost staande reeds verschenen delen, mssn handig om de titel/het onderwerp er bij te zetten voor de overzichtelijkheid?
Tjabbodinsdag 3 augustus 2004 @ 08:17
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 02:02 schreef Catch22- het volgende:
in de startpost staande reeds verschenen delen, mssn handig om de titel/het onderwerp er bij te zetten voor de overzichtelijkheid?
Dat zal een modje moeten doen. Ik zal ze eens schoppen.