Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:47 |
Welkom bij het centrale topic voor:![]() Het idee is een topicreeks te starten waarin verschillende onderdelen van vervoersmiddelen behandeld en uitgelegd wordt. Dit in voor de gemiddelde nederlander begrijpelijke taal, waarbij eventueel gebruik wordt gemaakt van illustraties om e.e.a. te verduidelijken. Dit is het Suggeste & feedback topic, waarin wij (het Hoe zit dat met...) team vragen welke informatie erg gewenst is. Daarnaast is dat topic bedoeld voor terugkoppeling indien een nieuw [Hoe zit dat met...] topic geplaatst is. Alle ideeën zijn welkom. Als voorbeeld, we hebben op de huidige lijst al staan: - Waar moet ik op letten bij de aankoop van een auto ? - Hoe werkt een benzinemotor ? - Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. hoe zit dat? - Hoe werkt een Dieselmotor ? - Aantal pk's / NewtonMeters, hoe zit het daarmee ? - Tuning van een auto zonder turbo (Ook aspecten als APK meenemen t.a.v. catvervanger, uitstoot e.d.) - Tuning van een auto met turbo - Motorfietsen, de verschillende soorten en maten. We moeten er met elkaar zorg voor dragen dat slowchat/opmerkingen over en weer uit die topics gehouden wordt, en in het suggestietopic & opmerkingentopic. Off topic reacties zijn in die topics dus taboe, en zullen indien nodig door een mod worden verwijderd.. Let wel! Het topic moet zo geschreven zijn dat de gemiddelde leek het kan begrijpen. Liefst met erg veel illustraties. Wel credits en copyrights geven aan eigenaren van artikelen en illustraties als deze van andere sites/boeken afkomstig zijn. Om te voorkomen dat mensen lukraak een topic in deze reeks gaan posten, graag aangeven bij (iemand van) het team, en het �concept� doormailen. Hoe moet het eruit zien? Een standaard [Hoe zit dat met...] topic: - Begint in de titel altijd de tekst �[Hoe zit dat met...]� (incl de blokhaken) en wordt gevolgd door een naam waarvan de vlag de lading dekt. - Bevat bovenaan het logo. - Bevat de naam van de schrijver/poster. - Heeft eventueel referenties en links voor extra informatie. - Heeft een verwijzing naar het suggestie & opmerkingentopic voor feedback. logo's: http://brunswijck.no-ip.c(...)oezitdatmetlogo1.jpg http://brunswijck.no-ip.c(...)datmetlogo1small.jpg De volgende mensen hebben zich aangemeld voor het team, of hebben (al) eens iets geschreven voor deze topicreeks. (in willekeurige volgorde) - GoodLuck - Slashme - Xtreem - Tjabbo - ThaFreak - VinnyTheDuke - Mutz - ook_gek - jacco - jozef444 Tot zover deze informatie. Ik hoop dat het wat gaat worden, en we horen graag reacties en aanvragen voor artikeltjes ![]() En let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com. Tjabbo. De tot nu toe verschenen delen: [Hoe zit dat met...]De V in motoraanduidingen [Hoe zit dat met...]De werking van de motor [Hoe zit dat met...] Tuning: NOS [Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto [Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers [Hoe zit dat met...] Afkortingen & jargon [Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten [Hoe zit dat met..] Handgeschakelde versnellingsbak [Hoe zit dat met...] banden en velgen [Hoe zit dat met...] MotorOlie [Hoe zit dat met...] Sportluchtfilters [Hoe zit dat met...] Foto's maken van je auto © Fok!PTA [ Bericht 8% gewijzigd door ThaFreak op 03-08-2004 19:14:57 ] | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:50 |
quote:Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen. Kan ik je een concept bijdrage mailen ? | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:52 |
quote:heel graag zelfs. | |
ThaFreak | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:16 |
doe ik wel over de tuninghoek stukjes produceren! | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:22 |
@ Mustang_driver. als je echt een mustang 289 hebt, open er eens een topic over, met plaatjes en info ofzo. Leuk joh. hier zijn veel mensen die dat wel kunnen waarderen. | |
Mustang_driver | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:26 |
Tja ik heb er eentje een vroege 65'r voor meer info zie www.kapteyn.org Enjoy | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:27 |
quote:Site onbereikbaar... Echt niet een topic openen? ![]() ![]() | |
t0n | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:29 |
wow. oops. [Dit bericht is gewijzigd door t0n op 13-01-2004 14:30] | |
Mustang_driver | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:30 |
Site doet het wel, maar index pagina laad een beetje langzaam. Deze is effe in elkaar gehobbied met frontpage :-( Nee ik ga er geen topic over beginnen.. www.mustang65.tk daar is het meeste te vinden. | |
ThaFreak | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:41 |
tjabbo, plaatjes die ik via karbo upload blijven die wel staan...?? ivm plaatjes voor artikel?? | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:46 |
Tjabbo, mail ontvangen ? ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:56 |
quote:jah. | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 14:56 |
quote:Nope. ![]() Nog niet. m.gombert at huis punt nl? | |
StefanP | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:23 |
Ik schrijf er wel eentje over banden en velgen. | |
ThaFreak | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:50 |
NOS komt er ook aan.....![]() | |
yup | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:55 |
Een uitleg over motorfietsen en hun zieke vermogens lijkt me ook wel leuk... | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:57 |
quote:Thx! Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten! | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:13 |
Ontvangen, Tjabbo ? ![]() | |
slashme | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:20 |
quote:motorfietsen, maar dan niet met zieke vermogens maar bruikbaar plezier in elke segment | |
ook_gek | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:23 |
Waar heb ik me aan gemeld dan ![]() Maar ik doe mee En dan mail ik het verhaal wel eerst naar jou Tjabbo | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:25 |
quote:Ik niet hoor. Ik laat motorfietsen liever over aan de kenners. ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:27 |
quote:Sorry ![]() verkeerde gezien. btw ik heb je mail aangaande je stukje over een auto kopen, je hebt zo direct mail van me terug ![]() | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:27 |
Tjabbo, mocht de topictitel aangepast worden naar t0ns suggestie, is het dan een idee om ook de W motor te behandelen? | |
CEx | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:29 |
Uitstekend idee. Ik zou graag wat willen zien over de verschillende soorten differentiëlen (als dat al een meervoudsvorm is Owh en misschien stickies ? | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:32 |
Is het mischien een idee om de "hoe zit dat topics" tot sticky te maken zodat ze direct raadpleegbaar zijn voor mensen die PTA bezoeken en snel iets willen weten ? ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:34 |
quote:Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen ![]() | |
MutZ | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:36 |
quote:Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt... | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:36 |
quote:Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig. en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk. | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:39 |
quote: ![]() Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat. Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen. Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...> of zoiets. | |
MutZ | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:40 |
quote:Ik zal ff kijken... | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:43 |
quote:En ik heb een stukje over de W motor toegevoegd. GoodLuck, je hebt mail van me. succes! | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 17:17 |
Hij is er. ![]() | |
Jofunu-kun | dinsdag 13 januari 2004 @ 17:54 |
Suggestie/vraag.. Komt er ook een stukje over Engine swaps? | |
GizartFRL | dinsdag 13 januari 2004 @ 17:55 |
quote:Engine swaps sucken. ![]() | |
PeuRac | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:01 |
quote:Vooral als jij ze doet of niet ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:02 |
quote:Ik haat motorblokjes ombouwen. ![]() | |
Ultimora | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:05 |
ik wil opzich nog wel een stukje schrijven over hoe je een auto moet kopen. | |
hollander172 | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:05 |
Is er eigenlijk ook vraag naar een begrijpelijke uitleg over afzonderlijke motoronderdelen en de preciese werking hiervan? Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.? Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef. Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken. p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"? | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:10 |
quote:Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken: ![]() | |
hollander172 | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:15 |
quote:Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is. Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen. Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden. | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:17 |
quote:Als het stuk begrijpelijk is voor een leek en het voegt iets toe: be my guest ![]() | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:26 |
quote:[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto. | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:38 |
quote:Graag man! Perfect zou dat zijn! erg graag ![]() | |
jacco | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:39 |
Sticky gemaakt ![]() | |
blup | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:40 |
Hoe zit dat met zown blow off valve? | |
jacco | dinsdag 13 januari 2004 @ 18:44 |
quote:don't fear the swap ![]() | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:10 |
quote:Jacco, het is voor de meesten een stuk begrijpelijker als de stukken in het nederlands zijn. Mijn engels is niet slecht, maar ik heb wat moeite met het technische engels... | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:41 |
Deze mocht toch niet ontbreken vond ik persoonlijk. [Hoe zit dat met...] Stratemaker Ferrari's | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:44 |
quote: ![]() Hou het aub een beetje echt informatief.... | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:45 |
quote:Komop man, loop niet zo te miepen. ![]() | |
hollander172 | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:49 |
quote:Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem. Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:50 |
quote:Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen, en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij ![]() | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:52 |
quote:klinkt idd stuk minder ![]() kijk ook hier 'ns | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:52 |
quote:Leg eens uit. ![]() quote:Prima joh, dan vraag je een slotje aan. ![]() | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:53 |
quote:Dat gezeur over kliekjesvorming. quote:Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot. | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:55 |
quote:Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind. ![]() quote:Oh, dat dan weer niet ? Komop man, vraag lekker een slotje aan als het je stoort ![]() | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:57 |
quote:Da's in dit geval ook mijn antwoord. | |
hollander172 | dinsdag 13 januari 2004 @ 21:02 |
quote:Tsja ik zie het net. (ben net pas weer thuis. ![]() Dan zal ik me werpen op de wat meer technische dingen die wat minder tot de verbeelding spreken. | |
R-AdIoAcTiVe | dinsdag 13 januari 2004 @ 22:00 |
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic: [Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet? Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen | |
Xtreem | dinsdag 13 januari 2004 @ 22:03 |
quote:qua modificaties bedoel je? | |
R-AdIoAcTiVe | dinsdag 13 januari 2004 @ 22:06 |
quote:Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet? | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 23:49 |
quote:is misschien een ideetje. Voor dit soort 'kleinere' vragen zouden we een soort van vraagbaak topic kunnen maken, waar al deze kleinere vragen kort en bondig worden beantwoord. ![]() | |
PeuRac | woensdag 14 januari 2004 @ 00:04 |
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk | |
Tjabbo | woensdag 14 januari 2004 @ 00:13 |
quote:wat let je ? ![]() | |
Wiseone | woensdag 14 januari 2004 @ 01:33 |
Het zijn allemaal geweldige topics... Ideen: | |
Tjabbo | woensdag 14 januari 2004 @ 08:47 |
quote:Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja. Allemaal variabele kleptiming. Is een leuk onderwerk om een stukje over te produceren. Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig. Verder heb ik zelf nog open staan: -Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
| |
yup | woensdag 14 januari 2004 @ 08:48 |
quote:Je vergeet VANOS van BMW ![]() | |
Xtreem | woensdag 14 januari 2004 @ 08:51 |
quote:details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer... ![]() | |
yup | woensdag 14 januari 2004 @ 09:07 |
quote:I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven? | |
Xtreem | woensdag 14 januari 2004 @ 09:08 |
quote:Daar zijn vast nog andere methoden voor de variable kleptiming.... ![]() vraag me niet hoe, wat en welke, want dat weet ik niet ![]() | |
ThaFreak | woensdag 14 januari 2004 @ 10:02 |
quote:Sportuitlaat komt er idd aan, donderdag of zo.... dan zit er ook wat tijd tussen de verschillende onderwerpen..... Uiterlijke tuning wil ik ook wel doen, maar zal meer een verhaal worden over airflow over en om de auto (dus nut en onnut van uiterlijke tuning zal ook aan bod komen, gaat wel eve wat tijd in zitten om alles uit te zoeken) Als er nog interesse in in de werking van een motormanagement wil ik dat ook wel doen..... Ben het echt volledig mee eens dat er zelf geschreven moet worden, je leert er vaak ook zelf van! | |
Tjabbo | woensdag 14 januari 2004 @ 10:30 |
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.) voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow. | |
R-AdIoAcTiVe | woensdag 14 januari 2004 @ 13:16 |
quote:Inderdaad. Tuning is namelijk zo'n groot begrip dat je het beter kunt splitsen in een aantal onderwerpen. | |
R-AdIoAcTiVe | woensdag 14 januari 2004 @ 13:19 |
Ha! Ik heb weer een nieuw onderwerp misschien. Navigatie/GPRS. Had het gister ook al willen posten maar was het vergeten ![]() | |
PeuRac | woensdag 14 januari 2004 @ 16:54 |
quote: ![]() | |
Xtreem | woensdag 14 januari 2004 @ 16:58 |
quote:Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen ![]() | |
Wiseone | woensdag 14 januari 2004 @ 17:02 |
quote:Goed man... | |
Tjabbo | woensdag 14 januari 2004 @ 19:25 |
quote:meaning ![]() | |
yup | woensdag 14 januari 2004 @ 23:54 |
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien. | |
PeuRac | donderdag 15 januari 2004 @ 00:58 |
quote:Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt ![]() Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor) | |
Wiseone | donderdag 15 januari 2004 @ 02:45 |
quote:Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen... | |
Tjabbo | donderdag 15 januari 2004 @ 08:41 |
quote:Maar je weet toch nu wat beide doen? dan kun je dat ook wel zelf beredeneren dunkt me. ![]() quote:Okay ![]() | |
ThaFreak | donderdag 15 januari 2004 @ 12:23 |
quote:http://www.carsfromitaly.com/lancia/deltas4.html | |
Tjabbo | donderdag 15 januari 2004 @ 13:19 |
quote:Vtec werkt met een gedeeltelijk "wilde" nokkenas volgens mij. net als vvti, vtec is ook met lift. vvtl-i ook. vvt-i niet inderdaad. | |
jacco | donderdag 15 januari 2004 @ 17:58 |
Zouden dit soort discussies gevoerd kunne worden in het daarvoor betreffende topic. Dan houden we het een beetje centraal bvd | |
Tjabbo | zaterdag 17 januari 2004 @ 11:20 |
Heeft er iemand (alweer) een volgend deeltje klaar toevallig? ![]() | |
ThaFreak | zaterdag 17 januari 2004 @ 11:24 |
quote:sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen...... | |
Tjabbo | zaterdag 17 januari 2004 @ 12:37 |
quote: ![]() StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ??? | |
ThaFreak | zondag 18 januari 2004 @ 19:12 |
[Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten | |
jozef444 | zondag 18 januari 2004 @ 19:20 |
nog een id'tje misschien om een hoe zit dat met over vliegtuigen/vliegen zoiets te maken. zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen | |
StefanP | zondag 18 januari 2004 @ 19:42 |
quote:Ik wacht al sinds gisteren op een antwoord van de toetsingscommissie ![]() | |
MutZ | zondag 18 januari 2004 @ 19:43 |
quote:Ik ben ook al bezig... | |
MutZ | zondag 18 januari 2004 @ 19:55 |
quote:Toegevoegd... | |
Tjabbo | maandag 19 januari 2004 @ 08:58 |
quote:Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn. ![]() Voorkomt dubbele topics / overbodig werk . | |
Xtreem | maandag 19 januari 2004 @ 09:03 |
* Xtreem probeert vandaag de handgeschakelde versnellingsbak klaar te hebben... | |
MutZ | maandag 19 januari 2004 @ 09:37 |
quote:Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen... | |
Tjabbo | vrijdag 23 januari 2004 @ 21:05 |
quote:blijf je bezig? of gaat er iets komen? ![]() | |
MutZ | vrijdag 23 januari 2004 @ 22:16 |
quote:Heb de afgelopen dagen m'n bed meer gezien dan me lief is, dus het duurt ff wat langer... Sorry!!! | |
t0n | dinsdag 27 januari 2004 @ 09:09 |
Mensen.. Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic). een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve.. purgevalve (die weet ik dan | |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2004 @ 09:16 |
quote:Mag ik vragen waarom je zelf niet een topicje schrijft daarover? Wel een goed idee trouwens ![]() | |
t0n | dinsdag 27 januari 2004 @ 09:24 |
quote:Waarom ik 't niet schrijf ? Omdat ik er (nog) geen reet van snap ![]() Goed als er iemand is die dit zo allemaal op kan blaten, dan mag hij/zij dat doen. Anders ga ik me er wel in verdiepen | |
Xtreem | dinsdag 27 januari 2004 @ 09:25 |
quote:Ga je gang ![]() Je dacht toch niet dat ik wist hoe een versnellingsbak precies werkt?! | |
t0n | dinsdag 27 januari 2004 @ 09:30 |
Oké Oké. Ik zal hierover gaan schrijven, echter wordt het opzijn vroegst morgen dat ik er aan begin ![]() | |
yup | dinsdag 27 januari 2004 @ 10:16 |
quote:Wat is daar zo moeilijk aan zeg, is toch gewoon zo een ding met een stick erin, en die stickje kan je in 6 standen zetten ![]() Maar effe serieus, een topic over hoe electrische systemen van auto's werken (dus ook ESP, TC, ABS enz.), bijv. hoe word de accu opgeladen, hoe werkt de achterruitverwarming enz. Een goed ideetje? | |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2004 @ 10:46 |
quote:zeker. begin er maar aan ![]() | |
yup | dinsdag 27 januari 2004 @ 15:17 |
quote:Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor, ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2004 @ 15:36 |
quote:Als je de vorige bladzijde leest, weet je dat je idee niet bepaald nieuw is. Daarom dacht ik ook dat je je diensten aanbood. beetje jammer. ![]() | |
Xtreem | woensdag 28 januari 2004 @ 20:43 |
quote:Ja, dus? ![]() quote:Mooi, dus na de tentamens fix jij dit verhaal? ![]() | |
ThaFreak | woensdag 28 januari 2004 @ 21:18 |
ik zal morgen of overmorgen weer een nieuw stukje posten.....denk overmorgen pas... inhoud?? classified ![]() | |
Tjabbo | donderdag 29 januari 2004 @ 12:12 |
quote:Top! | |
StefanP | maandag 2 februari 2004 @ 21:48 |
Ik zou een HZDM autoradio's wel handig vinden... ![]() Vooral met foto's van die ellendige draadjes! | |
PeuRac | dinsdag 3 februari 2004 @ 00:20 |
quote:Goed idee ![]() ook met versterkers, sub's, tweeter's en de hele shit. | |
ThaFreak | dinsdag 3 februari 2004 @ 17:52 |
[Hoe zit dat met...] MotorOlie toegevoegd! | |
ThaFreak | dinsdag 3 februari 2004 @ 19:44 |
en we gaan vrolijk verder.....binnenkort de waarheid over openluchtfilters, wat zullen veel mensen teleurgesteld zijn zeg ![]() | |
Tjabbo | woensdag 4 februari 2004 @ 13:44 |
quote:doe je er ook "drop-in/vervangings-" filters bij? ![]() | |
ThaFreak | woensdag 4 februari 2004 @ 13:51 |
quote:je bedoelt de filters die volledig geen nut hebben.... ik ga hem nu wel online pleuren... | |
Corona1972 | zaterdag 7 februari 2004 @ 16:53 |
quote:Ik zag dat je wat was vergeten in dit stuk,olie heeft nog een eigenschap,nl afdichting.Ik heb ooit geleerd dat het koelt,smeert,geluid dempt,afdicht,en nog 1 geloof ik,maar wat weet ik niet meer. editje,t was reinigen.Dus voeg maar f toe dat het ook afdicht. | |
ThaFreak | zaterdag 7 februari 2004 @ 19:50 |
quote:idd vergeten, olie heeft in totaal 7 functies, zal het er even tussen zetten en natuurlijk bedankt voor het doorgeven ![]() | |
Versie1 | vrijdag 13 februari 2004 @ 12:04 |
Terugvindpost + kick | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:59 |
quote:een sticky kicken? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 februari 2004 @ 23:47 |
quote: ![]() | |
Versie1 | woensdag 18 februari 2004 @ 11:12 |
Ja heren. Er komen hier op dit toppic ook mensen verzeilt door linkjes in andere toppics of de search. Leuk dat deze dan sticky is, echter kom je daar dan later achter he... Zo werkt dat dan. ![]() | |
Goodluck | woensdag 18 februari 2004 @ 17:44 |
Is het mischien een idee om weereens een evaluatietopic te openen ? | |
ThaFreak | woensdag 18 februari 2004 @ 17:49 |
quote:over wat?? over hoe zit dat met??? | |
Goodluck | woensdag 18 februari 2004 @ 17:57 |
quote:Nee, gewoon over PTA. Beetje evalueren op zijn tijd kan toch geen kwaad ? ![]() | |
ThaFreak | woensdag 18 februari 2004 @ 18:02 |
quote:ik vind het wel best, zal eve met MutZ overleggen zodra die weer op irc komt.... maar heb je wel gezien ik welk topic je dit geplaatst hebt?? [Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic ![]() | |
Goodluck | woensdag 18 februari 2004 @ 18:04 |
quote: ![]() ![]() foutje | |
ThaFreak | woensdag 18 februari 2004 @ 19:08 |
quote:in het goede topic een reactie::: ![]() Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum [Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 18-02-2004 19:08] | |
ThaFreak | woensdag 25 februari 2004 @ 21:35 |
schopje voor de sticky ![]() | |
zinloos | maandag 1 maart 2004 @ 19:59 |
Even een idtje ![]() Just an idea ![]() | |
ThaFreak | maandag 1 maart 2004 @ 20:18 |
quote:Volgens mij moet je in "Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum" posten en niet in het "[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic" Maar om je vraag te beantwoorden, spam gaat op slot en word geedit! Geen discussie over mogelijk helaas! | |
zinloos | vrijdag 5 maart 2004 @ 19:21 |
quote:Zie net pas dat ik verkeerd heb gepost, solly ![]() En verder: helaas idd ![]() | |
_laytsskylighter_ | zaterdag 6 maart 2004 @ 16:55 |
kan ff photoshop topic hernoemd worden? Is deel 20 | |
Eric82 | zaterdag 6 maart 2004 @ 18:00 |
Het bloed een beetje dood he....die Hoe zit dat met-reeks...... | |
Kreator | zondag 7 maart 2004 @ 17:56 |
Ze hebben mijn auto gestript. Wat een baggerreacties. | |
Girlhunter | donderdag 11 maart 2004 @ 12:46 |
Zijn er gegadigden voor uitleg van differentieels? Hoe een sper-differentieel wekt bijvoorbeeld?Of voordelen van een 4wd? Ik heb hier een paar diff`s uitelkaar liggen voor een paar mooie en duidelijke foto`s te maken,dus als niemand zich hier aan waagt,doe ik het wel,als `t mag....(lol) | |
Xtreem | donderdag 11 maart 2004 @ 12:47 |
quote:Wat mij betreft: Leef je uit! ![]() | |
ThaFreak | donderdag 11 maart 2004 @ 12:53 |
quote:iid graag zelfs ![]() | |
Girlhunter | donderdag 11 maart 2004 @ 12:55 |
quote:Ik zal m`n best doen,is dan gelijk m`n allereerste topic,dus kan iets langer duren dan anderen ![]() | |
Tjabbo | donderdag 11 maart 2004 @ 19:27 |
quote:een nieuw topic heeft al veel te lang op zich laten wachten. die extra paar dagen kunnen er nog wel bij. ![]() succes ![]() | |
ThaFreak | donderdag 11 maart 2004 @ 21:24 |
quote:idd eve de draad weer oppakken.... ik zal morgen beginnen met een stukje over veren en dempers.... | |
Tjabbo | donderdag 11 maart 2004 @ 22:06 |
quote:ben ik zelf ook schuldig aan. als ik ff tijd heb, maak ik ook weer eens iets. | |
ThaFreak | donderdag 11 maart 2004 @ 22:12 |
quote:andere dingen gaan soms voor he ![]() | |
Tjabbo | zondag 18 april 2004 @ 15:39 |
subtiel schopje. ![]() [Hoe zit dat met...] Foto's maken van je auto. deze is nu gemaakt, iemand interesse in het schrijven van ook iets moois ? | |
Tjabbo | vrijdag 9 juli 2004 @ 08:44 |
eh... kickje? | |
Catch22- | dinsdag 3 augustus 2004 @ 02:02 |
in de startpost staande reeds verschenen delen, mssn handig om de titel/het onderwerp er bij te zetten voor de overzichtelijkheid? | |
Tjabbo | dinsdag 3 augustus 2004 @ 08:17 |
quote:Dat zal een modje moeten doen. Ik zal ze eens schoppen. |