Tja, hoe zit dat nou eigenlijk met stratemaker Ferraris ?
Je bent jong, Sjonnie en je wilt wat.
Speciaal hiervoor bestaat het fenomeen stratemaker Ferrari.
Wat is een stratemaker Ferrari precies ?
Een stratemaker Ferrari is een voor zijn uiterlijk, motorisch onderbemeten, Golf, Kadet of ander gangbaar model dat in een paar stappen de looks van een racemonster kan krijgen.
Dus mijn Nissan Micra 1.1 kan ook een racemonster worden ?
Jazeker wel, het enige wat je moet doen is de volgende stappen doornemen en in 8 "etappes" heb jij straks ook zo'n stratemaker Ferrari voor de deur staan.
Waar moet ik beginnen ?
Allereerst verdiend het aanbeveling eens goed rond te kijken op plekken als marktplaats, of het prikbord van het plaatselijke verzorgingstehuis. Iedere plek waar oudere, motorisch onderbemeten autos staan voldoet. Neem ook alvast een vaste klantenkaart van de Halfords want daar wordt je de komende periode kind aan huis.
En dan ?
Zo snel mogelijk naar de videotheek om the Fast and the Furious te huren. In deze film stikt het van de vet getunede autos en met een beetje goodwill ziet jouw Golfje 1.1 er straks net zo uit.
Aan de slag dan maar ?
Rustig aan.
Allereerst moet je pruttelbak gekeurd worden. Daarna incontinentieslips, bolhoeden en wandelstokken van de vorige eigenaar eruit en dan snel door naar stap 1
Stap 1
De spoiler.
Je wilt natuurlijk wel wat "downforce" als je straks met 30 kmh per uur door een woonerf heentuft. Roep dus je buurjongen, ga samen met hem op pad naar de sloop en zoek daar een mooi exemplaar uit. Overspuiten, aanbrengen op de achterkant, klaar.
Stap 2
De Viper look
Dit wordt ook wel Daytona stripping genoemd.
Dit zijn strepen die je over het dak, motorkap en achterklep van je oude Golf , Kadet of noem maar op heen plakt . Het resultaat mag er zijn: je Golf 1.1 of andere auto lijkt nu al bijna op een echte Viper
Stap 3
Booskijkertjes.
Eenvoudig zelf te maken met gaffertape en ze geven je bolide een echte woeste aanblik. Plak de voorlampen af met tape, maak een malletje en binnen no time kijkt je auto alsof hij binnen een minuut iedereen op zijn bek gaat timmeren.
Stap 4
Velgen
Wat is een Ferrari zonder velgen ?
Op naar de Halfords om je te laten adviseren over alles op het gebied van velgen. Neem het liefst een zo asociaal mogelijke grote velg, dat staat stoer voor de vrouwtjes.
Stap 5
Verlagen:
Als toekomstig Ferrari bezitter wil je toch niet dat je normaal over een drempel heenkunt ? Verlagen die handel! Bij de Halfords zijn doe het zelf setjes verkrijgbaar die je Ferrari zo dicht bij de grond zetten dat je straks op de snelweg gamakkelijk onder een vrachtwagen doorkunt. Even wapperen met je "koning klant kaart" naar de verkoper, en je krijgt er een gratis GSI/GTI killer naar keuze bij.
Stap 6
En hoe zit dat met uitlaten ?
Die maak je zelf!
Pak een oude rvs buis en gooi er wat turtle-wax overheen. Vervolgens zet je die met behulp van je buurjongen en de nodige goodwill vast aan je pruttelende knalpijp.
Stap 7
Oke, nu nog audio
Een Ferrari is niks zonder audio.
Daarvoor moet je dit keer even de Halfords voorbij rijden en naar de kijkshop gaan. Daar vind je voor weinig een hele hoop spullen van de kwalitatief zeer goede merken Marquant en Yoko. Huppa, voor 200 euro gooi je je hele Ferrari bomvol met Booms en Bounces. Monteren is simpel: Je snijdt de hoedenplank aan gort en daar flikker je 8 marquant speakertjes in. Je achterbak ben je vanaf nu kwijt, daar komen 3 gigantische marquant boomboxen in. Sluit het geheel aan op je Pioneer radio/cd en nu kan de buurt eindelijk eens meegenieten van al die schitterende Thunderdome cds die je vroeger alleen op je kamer kon draaien.
Stap 8
De finishing touch
- Bij hofleverancier Halfords zijn grote Pioneer stickers verkrijgbaar. Je hele auto zit dan wel vol met Marquant, maar dat hoeven anderen niet te weten. Plak de sticker achterop je achterklep en je bent helemaal het heertje.
- Een pet.
-dobbelstenen
Zeker niet onbelangrijk. Het geeft je het gevoel en uitstraling van identiteit en ruimdenkendheid. Kies wel een kleur die mooi aansluit bij je Ferrari.
- En hoe krijg ik zo'n lekkere Anita naast me ?
Tja, daar kan ik je niet aan helpen, maar neem van mij aan dat het met zo'n mooie wagen niet lang zal duren voor er zich eentje aanmeld om naast je op de sportstoel te komen zitten.
Okay Sjon,
succes, en als er nog vragen zijn hoor ik het graag!
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:38 schreef Goodluck het volgende:
dat je straks op de snelweg gamakkelijk onder een vrachtwagen doorkunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |