quote:Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:47 schreef Tjabbo het volgende:
Welkom bij het centrale topic voor:
[afbeelding]Het idee is een topicreeks te starten waarin verschillende onderdelen van vervoersmiddelen behandeld en uitgelegd wordt. Dit in voor de gemiddelde nederlander begrijpelijke taal, waarbij eventueel gebruik wordt gemaakt van illustraties om e.e.a. te verduidelijken.
Dit is het Suggeste & feedback topic, waarin wij (het Hoe zit dat met...) team vragen welke informatie erg gewenst is. Daarnaast is dat topic bedoeld voor terugkoppeling indien een nieuw [Hoe zit dat met...] topic geplaatst is.
Alle ideeën zijn welkom.
Als voorbeeld, we hebben op de huidige lijst al staan:- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een auto ?
- Hoe werkt een benzinemotor ?
- Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. hoe zit dat?
- Hoe werkt een Dieselmotor ?
- Aantal pk's / NewtonMeters, hoe zit het daarmee ?
- Tuning van een auto zonder turbo (Ook aspecten als APK meenemen t.a.v. catvervanger, uitstoot e.d.)
- Tuning van een auto met turbo
- Motorfietsen, de verschillende soorten en maten.
We moeten er met elkaar zorg voor dragen dat slowchat/opmerkingen over en weer uit die topics gehouden wordt, en in het suggestietopic & opmerkingentopic.
Off topic reacties zijn in die topics dus taboe, en zullen indien nodig door een mod worden verwijderd..Let wel! Het topic moet zo geschreven zijn dat de gemiddelde leek het kan begrijpen. Liefst met erg veel illustraties. Wel credits en copyrights geven aan eigenaren van artikelen en illustraties als deze van andere sites/boeken afkomstig zijn.
Om te voorkomen dat mensen lukraak een topic in deze reeks gaan posten, graag aangeven bij (iemand van) het team, en het concept doormailen.Hoe moet het eruit zien?
Een standaard [Hoe zit dat met...] topic:
-Begint in de titel altijd de tekst [Hoe zit dat met...] (incl de blokhaken) en wordt gevolgd door een naam waarvan de vlag de lading dekt.
-Bevat bovenaan het logo.
-Bevat de naam van de schrijver/poster.
-Heeft eventueel referenties en links voor extra informatie.
-Heeft een verwijzing naar het suggestie & opmerkingentopic voor feedback.
De volgende mensen hebben zich aangemeld voor het team, of hebben (al) eens iets geschreven voor deze topicreeks. (in willekeurige volgorde)- GoodLuck (http://forum.fok.nl/profile.php?id=74080)
- Slashme (http://forum.fok.nl/profile.php?id=32579)
- Xtreem (http://forum.fok.nl/profile.php?id=48840)
- Tjabbo (http://forum.fok.nl/profile.php?id=26458)
- ThaFreak (http://forum.fok.nl/profile.php?id=41419)
- VinnyTheDuke (http://forum.fok.nl/profile.php?id=77866)
- Mutz (http://forum.fok.nl/profile.php?id=74966)
- ook_gek (http://forum.fok.nl/profile.php?id=17337)Tot zover deze informatie.
Ik hoop dat het wat gaat worden, en we horen graag reacties en aanvragen voor artikeltjesTjabbo.
Kan ik je een concept bijdrage mailen ?
quote:heel graag zelfs.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:50 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik zou graag met e.v.t anderen de auto-advies hoek voor mijn rekening nemen.
Kan ik je een concept bijdrage mailen ?
als je echt een mustang 289 hebt, open er eens een topic over, met plaatjes en info ofzo.
Leuk joh. hier zijn veel mensen die dat wel kunnen waarderen.
quote:Site onbereikbaar...
Op dinsdag 13 januari 2004 14:26 schreef Mustang_driver het volgende:
Tja ik heb er eentje een vroege 65'rvoor meer info zie www.kapteyn.org
Enjoy
Nee ik ga er geen topic over beginnen..
www.mustang65.tk
www.isookzo.nl
www.bradbarnett.net
daar is het meeste te vinden.
quote:jah.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:41 schreef ThaFreak het volgende:
tjabbo, plaatjes die ik via karbo upload blijven die wel staan...??
ivm plaatjes voor artikel??
quote:Nope.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:46 schreef Goodluck het volgende:
Tjabbo, mail ontvangen ?
Nog niet.
m.gombert at huis punt nl?
quote:Thx!
Op dinsdag 13 januari 2004 15:55 schreef yup het volgende:
Een uitleg over motorfietsen en hun zieke vermogens lijkt me ook wel leuk...
Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!
quote:motorfietsen, maar dan niet met zieke vermogens maar bruikbaar plezier in elke segment
Op dinsdag 13 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Thx!
Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!
Maar ik doe mee
Ik weet wel een leuk onderwerp. Alleen word dat heel veel zoeken en proberen zo leuk mogelijk en makkelijk mogelijk over te laten komen
En dan mail ik het verhaal wel eerst naar jou Tjabbo
Dit gaat iets leuks worden
quote:Ik niet hoor.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Thx!
Als ik het goed heb wilden zowel Slashme als GoodLuck over motoren gaan posten!
quote:Sorry
Op dinsdag 13 januari 2004 16:25 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik niet hoor.
Ik laat motorfietsen liever over aan de kenners.
Ik zou graag wat willen zien over de verschillende soorten differentiëlen (als dat al een meervoudsvorm is )
En misschien is een topic over de nieuwste snufjes zoals ABS, ESP en dergelijke ook interessant.
Owh en misschien stickies ?
quote:Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen
Op dinsdag 13 januari 2004 16:32 schreef Goodluck het volgende:
Is het mischien een idee om de "hoe zit dat topics" tot sticky te maken zodat ze direct raadpleegbaar zijn voor mensen die PTA bezoeken en snel iets willen weten ?
quote:Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt...
Op dinsdag 13 januari 2004 16:34 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Mutz heeft dat aangeboden en gaat dat regelen
quote:Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:27 schreef Xtreem het volgende:
Tjabbo, mocht de topictitel aangepast worden naar t0ns suggestie, is het dan een idee om ook de W motor te behandelen?
en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk.
Maar het is gewoon een dubbele V dus dat kan ik er wel bij in frutten zometeen.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:36 schreef MutZ het volgende:[..]
Heb ik al geregeld, staat in hetzelfde sticky als de SC's, mss dat dit nog veranderd wordt...
Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat.
Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen.
Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...>
of zoiets.
quote:Ik zal ff kijken...
Op dinsdag 13 januari 2004 16:39 schreef Tjabbo het volgende:[..]
top. dank je.
Alleen hebben we zo geen openingspost zoals beschreven in mijn mail aan jou, en wat er in de openingspost van het opmerkingen topic staat.
Maar misschien moeten we dat later pas doen, als blijkt dat het goed gaat lopen.
Of je maakt er ff een zin bij zo van "Voor het maken van een [Hoe zit dat met...] kijk op <link naar het eerste suggestietopic van hoe zit dat met...>
of zoiets.
quote:En ik heb een stukje over de W motor toegevoegd.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:36 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Misschien dat we het topic moeten wijzigen dan naar "Motoraanduidingen". dat dekt de lading volledig.
en de W motor, die ben ik helemaal vergeten eigenlijk.
Maar het is gewoon een dubbele V dus dat kan ik er wel bij in frutten zometeen.
GoodLuck, je hebt mail van me. succes!
quote:Engine swaps sucken.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef Jofunu-kun het volgende:
Suggestie/vraag..Komt er ook een stukje over Engine swaps?
quote:Vooral als jij ze doet of niet
Op dinsdag 13 januari 2004 17:55 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Engine swaps sucken.
quote:Ik haat motorblokjes ombouwen.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:01 schreef PeuRac het volgende:[..]
Vooral als jij ze doet of niet
Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.?
Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef.
Vaak hebben mensen het bijv. over een "nieuwe zuiger" terwijl er nieuwe zuigerveren geplaatst zijn en zeggen ze dat de turbo stuk is terwijl er simpelweg gewoon een nieuw lager in moet of wat schoepen zijn afgebroken.
Dan heb ik het nog niet eens over bijv. het niet begrijpen van turbosafe systemen, het nut van een intercooler en waar deze te vinden, honen van cilinders en dat soort spul.
Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken.
p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"?
quote:Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef hollander172 het volgende:
Is er eigenlijk ook vraag naar een begrijpelijke uitleg over afzonderlijke motoronderdelen en de preciese werking hiervan?Bijv. turbo's, intercoolers, smeersystemen, cilinderkoppen, zuigers e.d.?
Ik noem maar wat voorbeelden natuurlijk en de reden dat ik dit aandraag is eigenlijk de onwetendheid van mensen die ik vanuit de praktijk proef.
Vaak hebben mensen het bijv. over een "nieuwe zuiger" terwijl er nieuwe zuigerveren geplaatst zijn en zeggen ze dat de turbo stuk is terwijl er simpelweg gewoon een nieuw lager in moet of wat schoepen zijn afgebroken.
Dan heb ik het nog niet eens over bijv. het niet begrijpen van turbosafe systemen, het nut van een intercooler en waar deze te vinden, honen van cilinders en dat soort spul.Misschien iets te technisch maar ik denk dat ik ook dit soort dingen wel begrijpelijk voor het gros van de mensen kan maken.
p.s. er staat een heel mooi stukje op motorfreaks.nl over de werking van catalysatoren, misschien mogen we dit "lenen"?
quote:Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:10 schreef Xtreem het volgende:[..]
Het is in eerste instantie bedoeld voor de basisdingen, hoe verder we komen hoe technischer het (moet) worden. Dingen als turbu komen (wat mij betreft) wel vrij snel aan de beurt, maar mocht jij dat soort dingen begrijpelijk kunnen maken:
Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.
quote:Als het stuk begrijpelijk is voor een leek en het voegt iets toe: be my guest
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef hollander172 het volgende:[..]
Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.
Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.
quote:[Hoe zit dat met..] de aanschaf van een auto.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef Ultimora het volgende:
ik wil opzich nog wel een stukje schrijven over hoe je een auto moet kopen.
quote:Graag man! Perfect zou dat zijn! erg graag
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef hollander172 het volgende:[..]
Mwah, ik heb die dingen vaak in mijn handen laat ik het zo stellen. Ook heb ik de beschikking over talloze tekeningen waar dit begrijpelijk mee te maken is.
Reden waarom ik het vraag is omdat ik de beschikking heb over de info (met plaatjes!) en er dagelijks mee werk en dus vaak tegenkom dat mensen totaal niet snappen wat het nou eigenlijk doet of juist niet doet. Ook is het wel handig voor degenen die zelf aan iets willen sleutelen maar net dat duwtje in de rug nodig hebben om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik ben overigens geen monteur dus zal het niet snel al te technisch worden.
quote:don't fear the swap
Op dinsdag 13 januari 2004 17:55 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Engine swaps sucken.
quote:Jacco, het is voor de meesten een stuk begrijpelijker als de stukken in het nederlands zijn. Mijn engels is niet slecht, maar ik heb wat moeite met het technische engels...
Op dinsdag 13 januari 2004 18:44 schreef jacco het volgende:[..]
don't fear the swap
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:41 schreef Goodluck het volgende:
Deze mocht toch niet ontbreken vond ik persoonlijk.
[Hoe zit dat met...] Stratemaker Ferrari's
Hou het aub een beetje echt informatief....
quote:Komop man, loop niet zo te miepen.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:44 schreef Xtreem het volgende:[..]
Hou het aub een beetje echt informatief....
quote:Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat met zown blow off valve?
Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )
quote:Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen, en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
Op dinsdag 13 januari 2004 20:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Komop man, loop niet zo te miepen.
quote:klinkt idd stuk minder
Op dinsdag 13 januari 2004 20:49 schreef hollander172 het volgende:[..]
Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.
Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he?
)
kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
quote:Leg eens uit.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:50 schreef Xtreem het volgende:[..]
Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen,
quote:Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
quote:Dat gezeur over kliekjesvorming.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Leg eens uit.
[..]
quote:Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
quote:Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:53 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat gezeur over kliekjesvorming.
quote:Oh, dat dan weer niet ?
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
quote:Da's in dit geval ook mijn antwoord.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:55 schreef Goodluck het volgende:
[..]Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
quote:Tsja ik zie het net. (ben net pas weer thuis.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Xtreem het volgende:[..]
klinkt idd stuk minder
kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
Dan zal ik me werpen op de wat meer technische dingen die wat minder tot de verbeelding spreken.
Geen probleem overigens, in verhouding tot turbo's is het veel leuker uit te leggen hoe diverse andere onderdelen werken of in elkaar zitten.
[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?
Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen
quote:qua modificaties bedoel je?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:00 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?
Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen
quote:Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:03 schreef Xtreem het volgende:[..]
qua modificaties bedoel je?
quote:is misschien een ideetje.
Op dinsdag 13 januari 2004 22:06 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:[..]
Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?
quote:wat let je ?
Op woensdag 14 januari 2004 00:04 schreef PeuRac het volgende:
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
quote:Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.
Verder heb ik zelf nog open staan:
-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.
en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.
quote:Je vergeet VANOS van BMW
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
quote:details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
Op woensdag 14 januari 2004 08:48 schreef yup het volgende:[..]
Je vergeet VANOS van BMW
quote:I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:[..]
details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
quote:Daar zijn vast nog andere methoden voor de variable kleptiming....
Op woensdag 14 januari 2004 09:07 schreef yup het volgende:[..]
I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
quote:Sportuitlaat komt er idd aan, donderdag of zo....
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten
Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt
Uiterlijke tuning wil ik ook wel doen, maar zal meer een verhaal worden over airflow over en om de auto (dus nut en onnut van uiterlijke tuning zal ook aan bod komen, gaat wel eve wat tijd in zitten om alles uit te zoeken)
Als er nog interesse in in de werking van een motormanagement wil ik dat ook wel doen.....
Ben het echt volledig mee eens dat er zelf geschreven moet worden, je leert er vaak ook zelf van!
voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.
quote:Inderdaad. Tuning is namelijk zo'n groot begrip dat je het beter kunt splitsen in een aantal onderwerpen.
Op woensdag 14 januari 2004 10:30 schreef Tjabbo het volgende:
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:[..]
details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
quote:Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen
Op woensdag 14 januari 2004 16:54 schreef PeuRac het volgende:[..]
Bij VANOS vervalt de nokken als, elke klep heeft zijn eigen elektromotor welke de klep omlaag duwt.
quote:Goed man...
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Allemaal variabele kleptiming. Is een leuk onderwerk om een stukje over te produceren.Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.Verder heb ik zelf nog open staan:
-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.
en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.
quote:Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt
Op woensdag 14 januari 2004 16:58 schreef Xtreem het volgende:[..]
Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen
Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor) VVTi is wel timing
quote:Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen...
Op woensdag 14 januari 2004 19:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
meaning
quote:Maar je weet toch nu wat beide doen?
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef yup het volgende:
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
quote:Okay
Op donderdag 15 januari 2004 02:45 schreef Wiseone het volgende:[..]
Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen...
quote:http://www.carsfromitaly.com/lancia/deltas4.html
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef yup het volgende:
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
quote:Vtec werkt met een gedeeltelijk "wilde" nokkenas volgens mij.
Op donderdag 15 januari 2004 00:58 schreef PeuRac het volgende:[..]
Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt
Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor)
VVTi is wel timing
bvd
quote:sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen......
Op zaterdag 17 januari 2004 11:20 schreef Tjabbo het volgende:
Heeft er iemand (alweer) een volgend deeltje klaar toevallig?
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:24 schreef ThaFreak het volgende:[..]
sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen......
StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ???
zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen
quote:Ik wacht al sinds gisteren op een antwoord van de toetsingscommissie
Op zaterdag 17 januari 2004 12:37 schreef Tjabbo het volgende:StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ???
quote:Ik ben ook al bezig...
Op zondag 18 januari 2004 19:20 schreef jozef444 het volgende:
nog een id'tje misschien om een hoe zit dat met over vliegtuigen/vliegen zoiets te maken.zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen
quote:Toegevoegd...
Op zondag 18 januari 2004 19:12 schreef ThaFreak het volgende:
[Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten
quote:Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn.
Op zondag 18 januari 2004 19:43 schreef MutZ het volgende:[..]
Ik ben ook al bezig...
Voorkomt dubbele topics / overbodig werk .
quote:Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen...
Op maandag 19 januari 2004 08:58 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn.
Voorkomt dubbele topics / overbodig werk .
quote:blijf je bezig? of gaat er iets komen?
Op maandag 19 januari 2004 09:37 schreef MutZ het volgende:[..]
Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen...
quote:Heb de afgelopen dagen m'n bed meer gezien dan me lief is, dus het duurt ff wat langer... Sorry!!!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef Tjabbo het volgende:[..]
blijf je bezig? of gaat er iets komen?
Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic).
een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve..
purgevalve (die weet ik dan )..
etc etc..
ik vindt dit echt interessant...
quote:Mag ik vragen waarom je zelf niet een topicje schrijft daarover?
Op dinsdag 27 januari 2004 09:09 schreef t0n het volgende:
Mensen..Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic).
een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve..
purgevalve (die weet ik dan
)..
etc etc..
ik vindt dit echt interessant...
quote:Waarom ik 't niet schrijf ? Omdat ik er (nog) geen reet van snap
Op dinsdag 27 januari 2004 09:16 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Mag ik vragen waarom je zelf niet een topicje schrijft daarover?
Wel een goed idee trouwens
Goed als er iemand is die dit zo allemaal op kan blaten, dan mag hij/zij dat doen. Anders ga ik me er wel in verdiepen
quote:Ga je gang
Op dinsdag 27 januari 2004 09:24 schreef t0n het volgende:[..]
Waarom ik 't niet schrijf ? Omdat ik er (nog) geen reet van snap
Goed als er iemand is die dit zo allemaal op kan blaten, dan mag hij/zij dat doen. Anders ga ik me er wel in verdiepen
Je dacht toch niet dat ik wist hoe een versnellingsbak precies werkt?!
quote:Wat is daar zo moeilijk aan zeg, is toch gewoon zo een ding met een stick erin, en die stickje kan je in 6 standen zetten
Op dinsdag 27 januari 2004 09:25 schreef Xtreem het volgende:[..]
Ga je gang
Je dacht toch niet dat ik wist hoe een versnellingsbak precies werkt?!
![]()
Maar effe serieus, een topic over hoe electrische systemen van auto's werken (dus ook ESP, TC, ABS enz.), bijv. hoe word de accu opgeladen, hoe werkt de achterruitverwarming enz.
Een goed ideetje?
quote:zeker. begin er maar aan
Op dinsdag 27 januari 2004 10:16 schreef yup het volgende:[..]
Wat is daar zo moeilijk aan zeg, is toch gewoon zo een ding met een stick erin, en die stickje kan je in 6 standen zetten
Maar effe serieus, een topic over hoe electrische systemen van auto's werken (dus ook ESP, TC, ABS enz.), bijv. hoe word de accu opgeladen, hoe werkt de achterruitverwarming enz.
Een goed ideetje?
quote:Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor, ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week
Op dinsdag 27 januari 2004 10:46 schreef Tjabbo het volgende:[..]
zeker. begin er maar aan
quote:Als je de vorige bladzijde leest, weet je dat je idee niet bepaald nieuw is.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:17 schreef yup het volgende:[..]
Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor, ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week
quote:Ja, dus?
Op dinsdag 27 januari 2004 15:17 schreef yup het volgende:[..]
Ik weet lang niet hoe alle systemen werken hoor,
quote:Mooi, dus na de tentamens fix jij dit verhaal?
ik wou gewoon een ideetje geven, ik kan het wel allemaal uitzoeken enzo, maar ik heb volgende week tentamens-week
quote:Top!
Op woensdag 28 januari 2004 21:18 schreef ThaFreak het volgende:
ik zal morgen of overmorgen weer een nieuw stukje posten.....denk overmorgen pas...
inhoud?? classified
Vooral met foto's van die ellendige draadjes!
quote:Goed idee
Op maandag 2 februari 2004 21:48 schreef StefanP het volgende:
Ik zou een HZDM autoradio's wel handig vinden...Vooral met foto's van die ellendige draadjes!
ook met versterkers, sub's, tweeter's en de hele shit.
quote:doe je er ook "drop-in/vervangings-" filters bij?
Op dinsdag 3 februari 2004 19:44 schreef ThaFreak het volgende:
en we gaan vrolijk verder.....binnenkort de waarheid over openluchtfilters, wat zullen veel mensen teleurgesteld zijn zeg
quote:je bedoelt de filters die volledig geen nut hebben....
Op woensdag 4 februari 2004 13:44 schreef Tjabbo het volgende:[..]
doe je er ook "drop-in/vervangings-" filters bij?
quote:Ik zag dat je wat was vergeten in dit stuk,olie heeft nog een eigenschap,nl afdichting.Ik heb ooit geleerd dat het koelt,smeert,geluid dempt,afdicht,en nog 1 geloof ik,maar wat weet ik niet meer.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:52 schreef ThaFreak het volgende:
[Hoe zit dat met...] MotorOlie
toegevoegd!
editje,t was reinigen.Dus voeg maar f toe dat het ook afdicht.
quote:idd vergeten, olie heeft in totaal 7 functies, zal het er even tussen zetten
Op zaterdag 7 februari 2004 16:53 schreef Corona1972 het volgende:[..]
Ik zag dat je wat was vergeten in dit stuk,olie heeft nog een eigenschap,nl afdichting.Ik heb ooit geleerd dat het koelt,smeert,geluid dempt,afdicht,en nog 1 geloof ik,maar wat weet ik niet meer.
editje,t was reinigen.Dus voeg maar f toe dat het ook afdicht.
quote:een sticky kicken?
Op vrijdag 13 februari 2004 12:04 schreef Versie1 het volgende:
Terugvindpost + kick
quote:over wat??
Op woensdag 18 februari 2004 17:44 schreef Goodluck het volgende:
Is het mischien een idee om weereens een evaluatietopic te openen ?
quote:Nee, gewoon over PTA. Beetje evalueren op zijn tijd kan toch geen kwaad ?
Op woensdag 18 februari 2004 17:49 schreef ThaFreak het volgende:[..]
over wat??
over hoe zit dat met???
quote:ik vind het wel best, zal eve met MutZ overleggen zodra die weer op irc komt....
Op woensdag 18 februari 2004 17:57 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee, gewoon over PTA. Beetje evalueren op zijn tijd kan toch geen kwaad ?
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:02 schreef ThaFreak het volgende:[..]
ik vind het wel best, zal eve met MutZ overleggen zodra die weer op irc komt....
maar heb je wel gezien ik welk topic je dit geplaatst hebt??
[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic
quote:in het goede topic een reactie:::
Op woensdag 18 februari 2004 18:04 schreef Goodluck het volgende:[..]
![]()
foutje
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 18-02-2004 19:08]
Volgens mij moet je in "Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum" posten en niet in het "[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic"quote:Op maandag 1 maart 2004 19:59 schreef zinloos het volgende:
Even een idtjeIs het geen idee om spam-topics alleen dicht te gooien ipv te sluiten? Dan kunnen mensen die echt geintresseerd zijn alsnog gebruik maken van de (misschien handige) site.
Just an idea
Zie net pas dat ik verkeerd heb gepost, sollyquote:Op maandag 1 maart 2004 20:18 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
Volgens mij moet je in "Opmerkingen, feedback etc. voor het PTA forum" posten en niet in het "[Hoe zit dat met...] Suggestie & Feedback topic"
Maar om je vraag te beantwoorden, spam gaat op slot en word geedit! Geen discussie over mogelijk helaas!
Wat mij betreft: Leef je uit!quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:46 schreef Girlhunter het volgende:
Zijn er gegadigden voor uitleg van differentieels? Hoe een sper-differentieel wekt bijvoorbeeld?Of voordelen van een 4wd? Ik heb hier een paar diff`s uitelkaar liggen voor een paar mooie en duidelijke foto`s te maken,dus als niemand zich hier aan waagt,doe ik het wel,als `t mag....(lol)
iid graag zelfsquote:Op donderdag 11 maart 2004 12:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wat mij betreft: Leef je uit!
Ik zal m`n best doen,is dan gelijk m`n allereerste topic,dus kan iets langer duren dan anderenquote:Op donderdag 11 maart 2004 12:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wat mij betreft: Leef je uit!
een nieuw topic heeft al veel te lang op zich laten wachten. die extra paar dagen kunnen er nog wel bij.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:55 schreef Girlhunter het volgende:
[..]
Ik zal m`n best doen,is dan gelijk m`n allereerste topic,dus kan iets langer duren dan anderen![]()
idd eve de draad weer oppakken....quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:27 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
een nieuw topic heeft al veel te lang op zich laten wachten. die extra paar dagen kunnen er nog wel bij.
succes
ben ik zelf ook schuldig aan. als ik ff tijd heb, maak ik ook weer eens iets.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:24 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
idd eve de draad weer oppakken....
ik zal morgen beginnen met een stukje over veren en dempers....
andere dingen gaan soms voor hequote:Op donderdag 11 maart 2004 22:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ben ik zelf ook schuldig aan. als ik ff tijd heb, maak ik ook weer eens iets.
Dat zal een modje moeten doen. Ik zal ze eens schoppen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 02:02 schreef Catch22- het volgende:
in de startpost staande reeds verschenen delen, mssn handig om de titel/het onderwerp er bij te zetten voor de overzichtelijkheid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |