quote:Dat is niet het geval. Lang niet alle christelijke scholen propageren tegen homofilie, net zoals niet alle islamitische schollen een ontmoedigingsbeleid versus Joden voeren. Wat nu juist problematisch is dat beide een andere cultuur propageren, terwijl er ondertussen toch wel consensus is ontstaan dat we geen multi-culturele samenleving willen hebben (dat polariseert namelijk) maar een multi-etnische.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:24 schreef SCH het volgende:Als je zo redeneert, kom je er op uit dat je per definitie tegen bijzonder onderwijs bent. Ik begrijp dat onderscheid tussen christelijke en islamitsche scholen dat je eerder maakte niet zo. De onderzoeken geven aan dat er niks mis is met het islamitisch onderwijs, het is dus vooral onze onbekendheid ermee.
quote:Ok, dank je. Dan had ik je kennelijk verkeerd begrepen. Ik kan me overigens wel vinden in jouw opmerking over de Islam als anti-burgelijke beweging. Dat lijkt mij ook een verklaring voor het feit dat zoveel meisjes zich vrijwillig hullen in een hoofddoek. Ze weten dat er heftig op gereageerd zal worden omdat het tegen de goedburgelijke moraal indruist.. Extra reden om dus juist de kont tegen de krib te gooien.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:28 schreef giovan het volgende:[..]
Ik verwijt het je niet, het is nou eenmaal de gang van zaken.
In tegendeel, de manier waarop je je bericht over de nuance plaatste mag ik wel
quote:Is dit niet heel erg gedacht vanuit je eigen (Westerse) denkwijze? Zou het niet gewoon kunnen dat die meisjes geloven dat Allah bestaat en dat zijn wil wet is en dat die wil vastgelegd is in de Koran? Zo dat echt onmogelijk of ondenkbaar zijn?
Op dinsdag 6 januari 2004 11:33 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Ok, dank je. Dan had ik je kennelijk verkeerd begrepen. Ik kan me overigens wel vinden in jouw opmerking over de Islam als anti-burgelijke beweging. Dat lijkt mij ook een verklaring voor het feit dat zoveel meisjes zich vrijwillig hullen in een hoofddoek. Ze weten dat er heftig op gereageerd zal worden omdat het tegen de goedburgelijke moraal indruist.. Extra reden om dus juist de kont tegen de krib te gooien.
quote:Yep..en ik denk zelfs dat de islam een zegen is !! we hebben in deze tijden een anti-beweging nodig die als verzamelplaats voor onderdrukten en nozems kan dienen. Hun gevoel wordt mede door Jahjah verwoord en na 20 jaar zullen we de boodschap begrijpen en weer een stukje gegroeid zijn.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:33 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:
Ik kan me overigens wel vinden in jouw opmerking over de Islam als anti-burgelijke beweging. Dat lijkt mij ook een verklaring voor het feit dat zoveel meisjes zich vrijwillig hullen in een hoofddoek.
quote:Oh, het is een spelletje! Grappig zeg, net als die islamitische meisjes die in een blijf-van-mijn-lijf-huis zitten. Ook een goede grap of niet?
Op dinsdag 6 januari 2004 11:33 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Extra reden om dus juist de kont tegen de krib te gooien.
Beetje uit verband getrokken natuurlijk, maar ik dacht dat anno 2004 mensen wel inzagen hoe discriminerend de islam is.
quote:Maar het is juist al het bijzonder onderwijs dat zich hier 'schuldig' aan maakt. Leerlingen op een Christelijke school worden vooral met het Christelijk onderwijs opgevoed. Hierdoor missen ze een bredere maatschappelijke visie. En worden dus benadeeld in hun verdere leven.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:21 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Maar wat zou jij dan het beste overheidsbeleid op dit terrein vinden? Mijn voorkeur gaat naar onderwijs die het individu maximaal helpt zich te ontplooien. Ik heb daarbij geen principieel bezwaar tegen een school die zich inricht volgens een bepaalde geloofsovertuiging, maar ik heb er wel bezwaar tegen als die geloofsovertuiging er toe leidt dat bepaalde individuen gediskwalificeerd worden. Dus als een school homofilie afwijst omdat het een christenlijk gereformeerde school is dan vind ik dat kwalijk. Maar ook een islamitische school die de omgang met joden ontmoedigt vind ik kwalijk.
Daarnaast worden de gelijke kansen van allochtonen nog steeds niet gegarandeerd als er openbare en Christelijke scholen zijn. Er zal waarschijnlijk weer een verdeling plaatsvinden zo dat veel openbare scholen grote concentraties allochtonen zullen hebben.
Om alle kinderen dus gelijke kansen te geven moet het totale bijzondere onderwijs worden verboden. De vrijheid van onderwijs vind ik geen argument. Het gaat om het kind, niet de ouders.
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 06-01-2004 11:47]
quote:Oh? Dat is mij niet bekend.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:31 schreef Herostratos het volgende:
terwijl er ondertussen toch wel consensus is ontstaan dat we geen multi-culturele samenleving willen hebben (dat polariseert namelijk) maar een multi-etnische.
quote:Hoe kom je daar nou bij? De islam is gewoon een religie, niet meer niet minder en die is niet discriminerend. Er zijn wel mensen die uit naam van die religie rare dingen verkondigen.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:40 schreef JB80 het volgende:Beetje uit verband getrokken natuurlijk, maar ik dacht dat anno 2004 mensen wel inzagen hoe discriminerend de islam is.
quote:Dat komt omdat jij de media gelooft, en die zijn nou eenmaal zonder uitzondering links en ontkennen de werkelijkheid, dat weet iedereen.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:41 schreef SCH het volgende:[..]
Oh? Dat is mij niet bekend.
quote:Humor
Op dinsdag 6 januari 2004 11:35 schreef Parabola het volgende:
Het Franse voorbeeld krijgt navolging in Azië: In Maleisië wil nu ook de meerderheid op gaan leggen hoe minderheden zich moeten kleden. De islamistische meerderheid wil niet-moslim vrouwen verbiedenminirokjes
,
blote buiken
en
diepe decolleté's
te dragen. Moslimvrouwen in Maleisië moeten overstappen van de traditionele Maleisische hoofddoek naar een (letterlijk) striktere versie, waarin geen haar meer zichtbaar is.
quote:Hoh, huuu.. ik reageerde op de uitspraak van Giovan. Ik zeg daarmee niet dat het allemaal zo geheel onschuldig is, maar het kont-tegen-de-krib-idee kan wel degelijk een rol spelen. De strijd van Hirsi Ali tegen de onderdrukking van islamitische vrouwen steun ik volledig (zie mij eerdere post daarover).
Op dinsdag 6 januari 2004 11:40 schreef JB80 het volgende:[..]
Oh, het is een spelletje! Grappig zeg, net als die islamitische meisjes die in een blijf-van-mijn-lijf-huis zitten. Ook een goede grap of niet?
Beetje uit verband getrokken natuurlijk, maar ik dacht dat anno 2004 mensen wel inzagen hoe discriminerend de islam is.
quote:Nee, de islam is een ideologie. Net zoals het communisme en het fascisme. Met zijn eigen normen en waarden, rechtspraak en geloofsuiting die wereldwijd hetzelfde moet gelden. En de islam is dan discriminerend voor niet-gelovigen en vrouwen.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:43 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe kom je daar nou bij? De islam is gewoon een religie, niet meer niet minder en die is niet discriminerend. Er zijn wel mensen die uit naam van die religie rare dingen verkondigen.
quote:Steun je ook de polariserende manier waarop ze dat doet? Hirsi Ali discrimineert imo islamitische vrouwen door te doen alsof ze geen eigen keuze kunnen maken. Zij vindt dat je nooit vrijwillig een hoofddoek zou kunnen dragen...
Op dinsdag 6 januari 2004 11:45 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:
De strijd van Hirsi Ali tegen de onderdrukking van islamitische vrouwen steun ik volledig (zie mij eerdere post daarover).
quote:Onjuist.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:47 schreef JB80 het volgende:[..]
Nee, de islam is een ideologie.
quote:Al deze dingen gelden voor het katholicisme eveneens.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:47 schreef JB80 het volgende:[..]
Nee, de islam is een ideologie. Net zoals het communisme en het fascisme. Met zijn eigen normen en waarden, rechtspraak en geloofsuiting die wereldwijd hetzelfde moet gelden. En de islam is dan discriminerend voor niet-gelovigen en vrouwen.
quote:Er moet eens opgehouden worden om onderwijs met een zware religieuze saus eroverheen "bijzonder" te noemen. Dat suggereert een valse superioriteit.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:24 schreef SCH het volgende:[..]
Als je zo redeneert, kom je er op uit dat je per definitie tegen bijzonder onderwijs bent. Ik begrijp dat onderscheid tussen christelijke en islamitsche scholen dat je eerder maakte niet zo. De onderzoeken geven aan dat er niks mis is met het islamitisch onderwijs, het is dus vooral onze onbekendheid ermee.
quote:Ik herhaal:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:45 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Hoh, huuu.. ik reageerde op de uitspraak van Giovan. Ik zeg daarmee niet dat het allemaal zo geheel onschuldig is, maar het kont-tegen-de-krib-idee kan wel degelijk een rol spelen. De strijd van Hirsi Ali tegen de onderdrukking van islamitische vrouwen steun ik volledig (zie mij eerdere post daarover).
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:37 schreef Parabola het volgende:[..]
Is dit niet heel erg gedacht vanuit je eigen (Westerse) denkwijze? Zou het niet gewoon kunnen dat die meisjes geloven dat Allah bestaat en dat zijn wil wet is en dat die wil vastgelegd is in de Koran? Zo dat echt onmogelijk of ondenkbaar zijn?
quote:Een religie is per definitie al discriminerend. Hou toch op zeg.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:43 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe kom je daar nou bij? De islam is gewoon een religie, niet meer niet minder en die is niet discriminerend. Er zijn wel mensen die uit naam van die religie rare dingen verkondigen.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:45 schreef pberends het volgende:[..]
Humor
quote:Die onderdrukking is deels gefantaseerd en opgeblazen. De mainstream moslims zijn qua normen en waardenpatroon te vergelijken met Nederland in de jaren 50.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:45 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:
De strijd van Hirsi Ali tegen de onderdrukking van islamitische vrouwen steun ik volledig (zie mij eerdere post daarover).
En Kouwenhoven heeft zeker gelijk met het 'kont tegen de krib'. Je bent loyaal aan je eigen familie en op een gegeven moment word je er zo ziek van dat je gebashed wordt dat je je opzichtig gaat hullen in islamitische kledij . Hetzelfde zie je toch terug tijdens de opvoeding van zwaar puberende kinderen??
"nee je mag geen tattoo" en de volgende dag zit zo'n kind helemaal onder.
De westerse islam zit in een puberfase, op zoek naar identiteit
[Dit bericht is gewijzigd door giovan op 06-01-2004 12:00]
quote:Tuurlijk is het fout, maar wel humor dat een soort oog om oog, tand om tand effect inhoud
Op dinsdag 6 januari 2004 11:54 schreef Parabola het volgende:[..]
helaas niet
quote:Wat een onzin.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Een religie is per definitie al discriminerend. Hou toch op zeg.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:41 schreef SCH het volgende:Oh? Dat is mij niet bekend.
quote:Beter in het belachelijke trekken dan erover te moeten discussieren,hé!
Op dinsdag 6 januari 2004 11:44 schreef Parabola het volgende:Dat komt omdat jij de media gelooft, en die zijn nou eenmaal zonder uitzondering links en ontkennen de werkelijkheid, dat weet iedereen.
Die consensus daar kun je over debateren, of die al breedgenoeg aanwezig is. Maar over het feit dat een multi-culturele samenleving niet datgene is waarna we moeten streven is dacht ik al meer dan genoeg geschreven en gezegd. Multi-cultureel kan eenvoudigweg niet, er is altijd een dominante cultuur aanwezig en verschillende culturen kunnen eenvoudigweg niet geintegreerd functioneren. Een multi-etnische samenleving daarentegen herbergt grote delen van meerdere culturen en is prima geschikt ter integratie.
Zie het eenvoudig gesteld:
multi-cultureel => alle culturen willen volledig behoud van hun normen & waarden pakket.
multi-etnisch => alle culturen behouden een grote mate van hun normen & waarden pakket maar passen zich gedeeltelijk aan.
quote:Als je het zo eenvoudig stelt is multicultureel inderdaad geen optie, maar pas je nu niet de definitie aan aan wat je zou willen dat die was?
Op dinsdag 6 januari 2004 12:00 schreef Herostratos het volgende:
Zie het eenvoudig gesteld:
multi-cultureel => alle culturen willen volledig behoud van hun normen & waarden pakket.
multi-etnisch => alle culturen behouden een grote mate van hun normen & waarden pakket maar passen zich gedeeltelijk aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |