abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15982149
quote:
Wallage gaat debat aan met Hirsi Ali

De Groningse burgemeester Jacques Wallage (PvdA) gaat na een eerdere weigering toch het debat aan met VVD-parlementariër Ayaan Hirsi Ali. Het debat, dat zal gaan over de integratie in Nederland, vindt begin februari plaats. De Groningse VVD-fractievoorzitter Remco Kouwenhoven heeft een en ander georganiseerd. Hij legde de contacten. Kouwenhoven hoopt dat een groot aantal politici acte de présence zal geven. Agnes Kant, Tweede Kamerlid van de SP, heeft al toegezegd te zullen komen.

Wallage, oud fractievoorzitter van de PvdA, sloeg eerder een verzoek af om in het televisieprogramma Buitenhof de discussie met Hirsi Ali aan te gaan. Dat verzoek kwam nadat Wallage een brief had geschreven naar de VVD waarin hij zich beklaagde over het optreden van Hirsi Ali. Zij zou door haar aanvallen op de islam geweld uitlokken. Hij legde zelfs een parallel met de vervolging van de joden in de Tweede Wereldoorlog.

Een woordvoerder van Wallage zegt dat de burgervader normaal gesproken geen discussies wil aangaan met Kamerleden. ''Een burgemeester hoort niet in debat te gaan met parlementariërs. Maar gezien de situatie kan hij zich hieraan niet onttrekken".

VVD-fractieleider Van Aartsen nam eerder al afstand van de klachten van Wallage. Volgens hem verzet Hirsi Ali zich alleen tegen onverdraagzaamheid en agressie. Hij vroeg zich af of Wallage zijn ogen wel open had. Ook PvdA-leider Wouter Bos kon zich niet vinden in de brief van Wallage.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=36750

maandag 5 januari 2004 @ 14:41:10 #102
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15982344
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Remco

Mag ik hieruit afleiden dat het debat op Fok! gevoerd wordt?

Overigens wel een idee: als twee politici kibbelen, maar het echte debat uit de weg gaan: nodig ze uit alhier.

Slaapt winter
en zomer
  maandag 5 januari 2004 @ 14:44:37 #103
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15982433
Remco Kouwenhoven for mod, die brengt tenminste wat leven in de brouwerij
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  maandag 5 januari 2004 @ 14:52:33 #104
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15982653
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:41 schreef Parabola het volgende:

[..]

Remco

Overigens wel een idee: als twee politici kibbelen, maar het echte debat uit de weg gaan: nodig ze uit alhier.

Pb. Long time no chat.

En Remco laat zich wel horen in die ruzie. Hij had ook al medi-aandacht vanwege het Groningse briefpapier wat werd gebruikt.

En het is wel weer te merken dat ik werk. Ik mis dus 100 reacties in een slowchattopic.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 5 januari 2004 @ 15:05:44 #105
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15982998
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Pb. Long time no chat.

Hoi Sk

Was een tijdje uit de running. Een pijnlijke schouderblessure die met rust moest genezen. Dus twee weken geen baby-bola optillen en zo min mogelijk tiepen

Voor iemand die werkt ben je trouwens vroeg on-line. Ochtendploeg?

Slaapt winter
en zomer
  maandag 5 januari 2004 @ 15:13:24 #106
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15983197
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:05 schreef Parabola het volgende:

Was een tijdje uit de running. Een pijnlijke schouderblessure die met rust moest genezen. Dus twee weken geen baby-bola optillen en zo min mogelijk tiepen

Niet zo zeuren. Je bent toch van voor de oorlog in Irak? Dan ben je wel wat gewend.
quote:
Voor iemand die werkt ben je trouwens vroeg on-line. Ochtendploeg?
Idd. Weer 4.00 van mijn nest af deze week. En als ik volgende week werk (ja, zelfs bij dit lopende band-werk ziet het ernaar uit dat ik ontslagen wordt) dan wordt het de avondploeg.
pi_15983672
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dank voor de reacties. We moeten overigens nog maar zien of het lukt het debat ook echt georganiseerd te krijgen. Eerst komt de Commissie Blok (over het Nederlands integratiebeleid) met haar eindrapport. Dat zal wel het nodige politieke vuurwerk tot gevolg krijgen. We zullen dus nog maar moeten zien of we een zinvolle datum kunnen vinden voor de confrontatie tussen Hirsi Ali en Wallage. Ik doe mn best om het voor elkaar te krijgen in iedergeval.
pi_15983905
quote:
Op maandag 5 januari 2004 14:41 schreef Parabola het volgende:

Misschien kunnen we er een politieke meet aan vast koppelen.

Ik neem tenminste aan dat zo'n debat openbaar zal zijn!

pi_15983929
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:36 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:

[..]

Dank voor de reacties. We moeten overigens nog maar zien of het lukt het debat ook echt georganiseerd te krijgen. Eerst komt de Commissie Blok (over het Nederlands integratiebeleid) met haar eindrapport. Dat zal wel het nodige politieke vuurwerk tot gevolg krijgen. We zullen dus nog maar moeten zien of we een zinvolle datum kunnen vinden voor de confrontatie tussen Hirsi Ali en Wallage. Ik doe mn best om het voor elkaar te krijgen in iedergeval.

Remco rox
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 15:49:01 #110
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15983958
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand vermoorden is ook in Irak strafbaar. Waarom zo druk gemaakt over een zaak die nog voor de rechter moet komen? Als hij niks fouts heeft gedaan, komt hij weer vrij. Ik ben wel blij met deze alertheid. Bovendien is hij niet tot moordenaar uitgeroepen, dat verzin je.

Irak is een land in opbouw, notabene het buitenland moet Irak helpen met de politiemacht. Die marinier is daar als soldaat, niet als crimineel of als politieagent. Het OM roept triomfantelijk dat die voor moord wordt aangeklaagd. Ze hebben zelfs een plan B liggen om hem anders voor doodslag of dood door schuld aan te klagen. Dat verzin ik niet, dat riep die muts van het OM zelf. Het zet behoorlijk wat kwaad bloed.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 5 januari 2004 @ 15:50:43 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15983995
quote:
Dan maar weer direct door naar de actuele politiek. 'De brief' van Wallage aan Van Aartsen blijft de gemoederen bezig houden. Gisteren reageerde Wallage zelf, op Radio 1. Ik heb die uitzending helaas gemist, maar hier is een verslag te vinden. Er worden inmiddels, naar aanleiding van die brief, over en weer stevige verwijten gemaakt. Van Aartsen haalt in de Telegraaf uit naar het integratiebeleid van de PvdA en Bos reagreert daar weer op (onder andere door 'de brief' onderverstandig te vinden).
He, gadver, wat een linkse taalpurist ben ik ook weer. Sorry.

Wallage tegen Hirsi Ali. Ik denk dat heel wat PvdA- en VVD-stemmers een plaatsvervangende schaamte zullen krijgen vanwege "hun" politici.

† In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 15:52:24 #112
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15984041
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:36 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:

[..]

Verloren tijd, laat Hirsi met de kopstukken in debat gaan die er wat toe doen. Wallage is een eigengeilneef.
  maandag 5 januari 2004 @ 15:52:34 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15984046
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Misschien kunnen we er een politieke meet aan vast koppelen.

Ik neem tenminste aan dat zo'n debat openbaar zal zijn!

Kijk, een Groningen meet. Je wilt er zeker van zijn dat Heros niet komt?
pi_15984182
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kijk, een Groningen meet. Je wilt er zeker van zijn dat Heros niet komt?

Is het zeker dat het in Groningen plaatsvindt? Ik heb er trouwens geen bezwaar tegen eens een keertje richting het noorden af te reizen, lang geleden dat ik er geweest ben. Gaan we met z'n allen logeren bij robh!!
pi_15984226
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

He, gadver, wat een linkse taalpurist ben ik ook weer. Sorry.

Side "de schoomeester" kick, dank je voor de correctie. Taalfout inmiddels aangepast.
  maandag 5 januari 2004 @ 16:05:54 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15984271
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:03 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:

[..]

Side "de schoolmeester" kick, dank je voor de correctie. Taalfout inmiddels aangepast.

Whehehe.

maandag 5 januari 2004 @ 16:09:09 #117
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_15984340
quote:
Op maandag 5 januari 2004 15:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Irak is een land in opbouw, notabene het buitenland moet Irak helpen met de politiemacht. Die marinier is daar als soldaat, niet als crimineel of als politieagent. Het OM roept triomfantelijk dat die voor moord wordt aangeklaagd. Ze hebben zelfs een plan B liggen om hem anders voor doodslag of dood door schuld aan te klagen. Dat verzin ik niet, dat riep die muts van het OM zelf. Het zet behoorlijk wat kwaad bloed.

Vergeet niet dat we hier het internationaal strafhof hebben. De VS wil niemand uitleveren aan 'Scheveningen'. Nederland geeft nu zelf het goede voorbeeld door wel kritisch met zijn militairen om te gaan.
Die vent die neergeknald is was de plunderaars aan het wegjagen, dus de militair schiet de verkeerde neer. Ik weet niks van de omstandigheden, als hij niks fout gedaan had zou hij ook niet opgepakt zijn. Weet jij veel, misschien had die militair wel XTC of een paddo gegeten.
In het slechtste geval wordt hij misbruikt voor voorbeeldpolitiek (internationaal strafhof) en dat zou lullig zijn. Maarruh, dan had het leger zich ook wel geroerd en hadden z'n kompanen het land verlaten.
D'r zitten nou eenmaal wat labielen in het leger zoals in elke beroepsgroep en het zou belachelijk zijn als we elke Irakees vogelvrij verklaren, dan moet je er niet heengaan.
pi_15984410
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Whehehe.

grrrr....
  maandag 5 januari 2004 @ 16:19:35 #119
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_15984485
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:21 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. De hoge inkomens zullen minder besteden aan de noodzakelijke goederen. De luxe goederen zullen juist veel meer gekocht worden. En dit is juist wat nodig is. De nieuwe sectoren moeten gestimuleerd worden: ICT, etc.

En al het geld dat gespaard wordt, wordt ergens anders weer gebruikt. De bestedingen verplaatsen zich dus alleen maar.

Underworld, vaak met je eens maar nu niet. In slechte tijden is er een overschot aan spaargeld (lage rentes), dus meer spaartegoed van de rijken is totaal onnodig.
Van elke 10 euro die een rijke erbij krijgt wordt 4 euro geconsumeerd, bij een arm persoon 9 euro. Economie aanjagen doe je dus door de onderste inkomens te stimuleren in koopkracht!

Soms hoor je economen weleens zeggen we zijn een open economie dus de extra bestedingen vloeien naar het buitenland. Maar de bestedingen komen wel degelijk de detailhandel en de transportsector ten goede, een aanzienlijke marge dus! Dit zijn de voornaamste sectoren waar Nederland op draait en kan je direct stimuleren, we zijn geen kennisland welke afhankelijk is van buitenlandse reengineering plannen. Alleen in de baggerwereld hebben we veel buitenlandse projecten, voor de rest zijn we handelsvolkje, dus stimuleren die handel is het eenvoudige recept.

pi_15984503
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:09 schreef giovan het volgende:

[..]

Vergeet niet dat we hier het internationaal strafhof hebben. De VS wil niemand uitleveren aan 'Scheveningen'. Nederland geeft nu zelf het goede voorbeeld door wel kritisch met zijn militairen om te gaan.

Deze vergelijking klopt niet helemaal, de VS willen geen militairen uitleveren aan een internationaal hof, maar willen militairen laten berechten door hun eigen militaire rechtbanken. Net als er nu gebeurt met die SM. Die wordt immers berecht door de militaire kamer in Arnhem en niet door Den Haag.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 16:26:37 #121
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15984581
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:09 schreef giovan het volgende:

[..]

Die vent die neergeknald is was de plunderaars aan het wegjagen, dus de militair schiet de verkeerde neer. Ik weet niks van de omstandigheden, als hij niks fout gedaan had zou hij ook niet opgepakt zijn. Weet jij veel, misschien had die militair wel XTC of een paddo gegeten.
In het slechtste geval wordt hij misbruikt voor voorbeeldpolitiek (internationaal strafhof) en dat zou lullig zijn. Maarruh, dan had het leger zich ook wel geroerd en hadden z'n kompanen het land verlaten.
D'r zitten nou eenmaal wat labielen in het leger zoals in elke beroepsgroep en het zou belachelijk zijn als we elke Irakees vogelvrij verklaren, dan moet je er niet heengaan.

Jij kent het verhaal schijnbaar, jij oordeelt te snel lijkt mij.
Het is oorlog daar, dat valt onder oorlogsrecht en een krijgsraad (die overigens wel in Arnhem gevestigd is). Je eigen soldaten bij ieder incident aangeven en vervolgen leidt tot demoralisatie en heeft veel weg van een NSB-praktijk. Eerst soldaten inzetten in een zinloze operatie en ze vervolgens afschieten als er iets mis gaat is zeer onloyaal en onkies. Ik heb nog niets van minister Kamp vernomen, Remco K. Kun je dat eens ter sprake brengen bij de VVD???
pi_15984788
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:19 schreef giovan het volgende:

[..]

Underworld, vaak met je eens maar nu niet. In slechte tijden is er een overschot aan spaargeld (lage rentes), dus meer spaartegoed van de rijken is totaal onnodig.
Van elke 10 euro die een rijke erbij krijgt wordt 4 euro geconsumeerd, bij een arm persoon 9 euro. Economie aanjagen doe je dus door de onderste inkomens te stimuleren in koopkracht!

Soms hoor je economen weleens zeggen we zijn een open economie dus de extra bestedingen vloeien naar het buitenland. Maar de bestedingen komen wel degelijk de detailhandel en de transportsector ten goede, een aanzienlijke marge dus! Dit zijn de voornaamste sectoren waar Nederland op draait en kan je direct stimuleren, we zijn geen kennisland welke afhankelijk is van buitenlandse reengineering plannen. Alleen in de baggerwereld hebben we veel buitenlandse projecten, voor de rest zijn we handelsvolkje, dus stimuleren die handel is het eenvoudige recept.

Maar het zijn dan toch weer de mensen die geld willen besteden die het lenen tegen die lage rente, niet? Het komt er op neer dat de geplande investeringen gelijk zijn aan de geplande besparingen (excl. overheid). Als een bepaalde groep wat meer spaart, dan verdwijnt het niet op een of andere bankrekening, het wordt direct weer de economie ingepompt.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 5 januari 2004 @ 16:42:25 #123
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_15984821
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Eerst soldaten inzetten in een zinloze operatie en ze vervolgens afschieten als er iets mis gaat is zeer onloyaal en onkies. Ik heb nog niets van minister Kamp vernomen, Remco K. Kun je dat eens ter sprake brengen bij de VVD???
Ik vind het ook merkwaardig dat er slecht gecommuniceerd wordt over dit incident, maar ga er vanuit dat het OM niet zomaar iemand in de bak zet.
Als NL goeie redenen heeft om die militair vast te zetten dan kunnen ze dat toch motiveren maar nu verspreidt het zich als een geruchtenvlek. Ik heb weleens het idee dat door de vele binnenlandse problemen elk buitenlands of koninklijk probleem tot onnoemelijke proporties wordt opgeblazen. De media moet dit soort berichten gewoon tot op de bodem uitzoeken en dan pas met het verhaal komen en terug naar de core problemen van NL.
Nu is het een waste of time and money, vast weer een storm in glaasje water
  maandag 5 januari 2004 @ 17:01:18 #124
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15985071
quote:
Proef met gratis openbaar vervoer naar Den Haag

DEN HAAG - Bij het Transferium 't Schouw langs de A44 bij Leiden heeft gedeputeerde Norder van Zuid-Holland maandagmorgen de proef met gratis openbaar vervoer naar Den Haag geopend. De provincie Zuid-Holland betaalt de kosten, 1 miljoen euro.

Gedurende een jaar is het vervoer gratis op de buslijnen 88 (van en naar Oegstgeest) en 95 (van en naar Noordwijk en Katwijk). Als 5 procent van de automobilisten de auto laat staan en voor de bus kiest, is de proef geslaagd, zei Norder. De bussen van Connexxion rijden veelvuldig. Automobilisten kunnen hiermee files vermijden. De gedeputeerde sprak van een aantrekkelijk aanbod.

Met de proef wil de provincie het autoverkeer in deze regio verminderen en de bereikbaarheid van Den Haag vergroten. De proef werd vorig jaar april afgesproken bij de vorming van een nieuw college in Zuid-Holland. De Provinciale Staten gingen er op 15 december mee akkoord.

De proef is volgens een woordvoerder van Connexxion niet te vergelijken met de Belgische stad Hasselt, waar het om gratis openbaar vervoer in een stad gaat. In Hasselt is het openbaar vervoer sinds 1997 gratis. Bij de Zuid-Hollandse proef is de bus een alternatief voor het autoverkeer, waarbij er een parkeermogelijkheid in het Transferium is. Bovendien stoppen de bussen van deze lijnen in het hartje van Den Haag.

De gemeente Amsterdam besloot vorig jaar de plannen voor gratis openbaar vervoer af te blazen. Ook in Eindhoven ging een proef niet door.

ANP

Bron: LC

Geweldig plan.
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 17:09:46 #125
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15985202
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:42 schreef giovan het volgende:

[..]

Ik vind het ook merkwaardig dat er slecht gecommuniceerd wordt over dit incident, maar ga er vanuit dat het OM niet zomaar iemand in de bak zet.
Als NL goeie redenen heeft om die militair vast te zetten dan kunnen ze dat toch motiveren maar nu verspreidt het zich als een geruchtenvlek. Ik heb weleens het idee dat door de vele binnenlandse problemen elk buitenlands of koninklijk probleem tot onnoemelijke proporties wordt opgeblazen. De media moet dit soort berichten gewoon tot op de bodem uitzoeken en dan pas met het verhaal komen en terug naar de core problemen van NL.
Nu is het een waste of time and money, vast weer een storm in glaasje water

Dat is waar, laten we morgen maar afwachten. Dan moet die marinier voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')