"SP stelt A-SER in"
Correctie:
quote:
Vanavond in NOVAPer abuis is in de eerdere nieuwsbrief een fout geslopen. Allah is daarin omschreven als de profeet. Hieronder de juiste aankondiging.
Wonderbaby Allah geboren
Tienduizend mensen zijn al op kraamvisite geweest bij baby Allah, de wonderbaby van Bethlehem. Het jongetje werd eind november geboren met de naam van God op zijn gezicht.
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag VandaagDe politieke ambities van Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries wil Nederland veilig en de politiek onveilig maken. De Vries wil een eigen partij oprichten. Hij zit vanavond in de studio.NOVA-Top-5 voor 2004
Voor sommigen een rots in de branding, voor anderen omstreden. Ook dit jaar hebben vijf toonaangevende analisten uit de financiële wereld hun favoriete aandelen-Top-5 voor het komende jaar samengesteld.Wonderbaby Allah geboren
Tienduizend mensen zijn al op kraamvisite geweest bij baby Allah, de wonderbaby van Bethlehem. Het jongetje werd eind november geboren met de naam van de profeet op zijn gezicht.
quote:Belastingverlagingen, sluiten van staatsmijnen en staalfabrieken waardoor duizenden arbeiders ineens de resterende kooltjes van de straat af konden plukken op weg naar het stempelkantoor, NHS die te snel werd hervormd waardoor de kwaliteit behoorlijk duikelde, idem British Rail.
Op dinsdag 23 december 2003 16:06 schreef pberends het volgende:
--cut--
Je kunt wel simplistisch zeggen dat Thatcher in 11 jaar tijd de staatsschuld dik heeft doen verdubbelen, maar zij is de enige geweest die de 'ballen' had om de economie weeg gezond te maken. Ik vind het zeer knap dat zij met een 120% meer staatsschuld, de staatsschuld procentueel heeft heeft kunnen terugbrengen van 46 naar 39%. Kan je goed aan zien hoe enorm de economie van GB toendertijd is gegroeid.
Het is inderdaad zo dat Thatcher redelijk de economie heeft geboost, maar het heeft ook zijn slachtoffers gemaakt. Als ze er iets langer over hadden gedaan en beter hadden voorbereid, had je misschien een iets minder sterke groei gehad, maar waarschijnlijk minder problemen.
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 16:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
Belastingverlagingen, sluiten van staatsmijnen en staalfabrieken waardoor duizenden arbeiders ineens de resterende kooltjes van de straat af konden plukken op weg naar het stempelkantoor, NHS die te snel werd hervormd waardoor de kwaliteit behoorlijk duikelde, idem British Rail.
Het is inderdaad zo dat Thatcher redelijk de economie heeft geboost, maar het heeft ook zijn slachtoffers gemaakt. Als ze er iets langer over hadden gedaan en beter hadden voorbereid, had je misschien een iets minder sterke groei gehad, maar waarschijnlijk minder problemen.
quote:idd, daarom is het aan ons de zaak om te leren van de fouten van de Engelsen. We moeten dus de privatisering goed doorvoeren zodat er geen sociale onrust ontstaat en we ook de voordelen van privatisatie kunnen plukken.
Op dinsdag 23 december 2003 15:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
Dat zij gezorgt heeft voor een lichte daling, moet ik je gelijk in geven.
code:bronyear £(billion) % of GDP
----------------------------------
Thatcher Years (Con) 79-90
1979 86.885 46
1980 95.314 43
1981 113.036 46
1982 118.39 44
1983 127.927 43
1984 142.995 45
1985 158.029 46
1986 171.367 44
1987 185.814 46
1988 197.43 44
1989 197.32 39
John Major Years (Con) 90-97
1990 192.981 35
1991 198.703 35
1992 214.528 36
1993 248.839 40
1994 306.871 46
1995 349.163 49
1996 390.683 52
Tony Blair Years (Lab) 97- ..
1997 419.546 53
1998 418.430 49
1999 421.632 47
2000 426.24 45
2001 425.956 43
2002 434.544 42Ondanks dit heeft haar regeren een grote impact gehad op de britse samenleving, vooral de privatisering van veel staatsbedrijven waren te vroeg en te ondoordacht waardoor er veel sociale onrust ontstond.
quote:Maar de vraag is nu, hebben we er wel van geleerd. Privatisering van de NS bijvoorbeeld is zeer slecht gedaan. Als je een bedrijf privatiseert moet je je als overheid zijnde ook niet meer bemoeien met de dienstregeleling, prijs enz. Nu zijn de spoorwegen ook lastig te privatiseren omdat dit zich in Nederland niet leent voor echte concurentie (dus meerdere concurenten op 1 traject).
Op dinsdag 23 december 2003 16:30 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
idd, daarom is het aan ons de zaak om te leren van de fouten van de Engelsen. We moeten dus de privatisering goed doorvoeren zodat er geen sociale onrust ontstaat en we ook de voordelen van privatisatie kunnen plukken.
KPN is wel goed gedaan.
quote:idd.
Op dinsdag 23 december 2003 16:36 schreef zakjapannertje het volgende:
en hopelijk wordt er in Engeland momenteel meer werk van gemaakt de relatief grote armoede onder kinderen omlaag te brengen:
http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,6903,330770,00.html
Hoeveel zijn de uitkeringen in Engeland dan?
quote:Ja, ik weet het ook niet echt met de spoorwegen. Er kan maar een trein op een traject rijden, dus concurrentie zal haast niet gaan.
Op dinsdag 23 december 2003 16:43 schreef Chewie het volgende:[..]
Maar de vraag is nu, hebben we er wel van geleerd. Privatisering van de NS bijvoorbeeld is zeer slecht gedaan. Als je een bedrijf privatiseert moet je je als overheid zijnde ook niet meer bemoeien met de dienstregeleling, prijs enz. Nu zijn de spoorwegen ook lastig te privatiseren omdat dit zich in Nederland niet leent voor echte concurentie (dus meerdere concurenten op 1 traject).
KPN is wel goed gedaan.
Heel veel andere markten kunnen echter wel goed geprivatiseerd worden, bijvoorbeeld de telefonie en energie sector. Dat vind ik dan ook dat we moeten doorvoeren. Voor de NS moeten we de beste oplossing zoeken.
En nou maar hopen dat ik niet door tig harpoon imiterende kutkinderen wordt geraakt.
¡Later!
quote:Weinig, is iets van 70-80 pounds per week. Maar dat vraag ik dalijk wel ff na.
Op dinsdag 23 december 2003 16:43 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
idd.
Hoeveel zijn de uitkeringen in Engeland dan?
quote:ik heb dit gevonden, dit is volgens mij voor arbeidsongeschikten:
Op dinsdag 23 december 2003 16:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
Weinig, is iets van 70-80 pounds per week. Maar dat vraag ik dalijk wel ff na.
quote:Het is natuurlijk moeilijk in te schatten hoeveel het is als je niet weet wat voor extra maatregelen er zijn (huursubsidie, etc.).
Op dinsdag 23 december 2003 16:54 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
ik heb dit gevonden, dit is volgens mij voor arbeidsongeschikten:
http://www.jobcentreplus.gov.uk/cms.asp?Page=/Home/Customers/WorkingAgeBenefits/492#howmuch
quote:Ik zou ziekenhuizen ook wel geprivatiseerd willen zien. Ze worden er in iedergeval klantvriendelijker door, letten beter op de kosten waardoor het weer beter (en goedkoper) word voor de burger.
Op dinsdag 23 december 2003 16:46 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ja, ik weet het ook niet echt met de spoorwegen. Er kan maar een trein op een traject rijden, dus concurrentie zal haast niet gaan.
Heel veel andere markten kunnen echter wel goed geprivatiseerd worden, bijvoorbeeld de telefonie en energie sector. Dat vind ik dan ook dat we moeten doorvoeren. Voor de NS moeten we de beste oplossing zoeken.
De energie sector leent zich ook prima voor privatisering maar ik ben bang dat dit niet goed aangepakt wordt. Zodat we straks weer een tijdje afhankelijk zijn van een paar grote energie leveranciers. Dit zal niet heel lang het geval zijn omdat ik er van uit ga dat het zeer goedkoop word om je eigen energie op te wekken (15 - 20 jaar).
quote:Deze is het beste te vergelijken met de WW
Op dinsdag 23 december 2003 16:54 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
ik heb dit gevonden, dit is volgens mij voor arbeidsongeschikten:
http://www.jobcentreplus.gov.uk/cms.asp?Page=/Home/Customers/WorkingAgeBenefits/492#howmuch
En nou ben ik echt weg
Ronaldo and Friends against Zidane and Friends
quote:Nederlands Dagblad
China eindelijk in staat de eigen bevolking te voedendoor onze correspondent Gert-Jan Broere
PEKING - Het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties (WFP) stopt over twee jaar met het geven van voedselhulp aan China. De organisatie hoopt dat China van ontvanger snel donateur zal worden. Volgens het WFP kunnen veel landen leren van China, dat in é'rn generatie 400 miljoen mensen boven de armoedegrens tilde.
Door de eeuwen heen zijn er maar weinige perioden geweest dat de leiders van China erin slaagden al hun onderdanen te voeden. Hongersnood loopt als een rode draad door de lange geschiedenis van het Chinese keizerrijk en een groot deel van de vorige eeuw. Dat het land nu niet meer is aangewezen op voedselhulp om het volk te voeden, is een mijlpaal.Sinds de jaren zestig slaagt China erin, de landbouwproductie sneller te laten groeien dan zijn bevolking. Maar de 'grote sprong voorwaarts' kwam begin jaren tachtig, toen Deng Xiaoping de communes afschafte. 'Zelfvoorziening' was na het stichten van de volksrepubliek in 1949 het communistische streven, maar pas eind jaren negentig werd het bijna bereikt, door toedoen van marktwerking. In 1999 was Peking voor 95 procent in staat in de behoeften van zijn volk te voorzien.
Het WFP ondersteunde sinds 1979 32 miljoen Chinezen. De laatste jaren ging het om 'voedsel-voor-werk'- en 'voedsel-voor-training'-projecten in de meest afgelegen gebieden. In het eerste geval krijgen boeren voedsel voor de aanleg van wegen, kanalen, terrassen en drinkwatervoorzieningen. Het tweede project is vooral gericht op vrouwen die onderwezen worden in gezondheidszorg of het leren lezen en schrijven.
Noord-Korea
Het WFP hoopt nu dat China zijn kennis wil inzetten om andere landen te helpen. Daarbij wordt in eerste instantie gedacht aan Noord-Korea, dat nog steeds worstelt met de gevolgen van natuurrampen en mismanagement, waardoor mensen sterven van de honger. China is overigens al een van Pyongyangs belangrijkste voedselleveranciers, maar dit gaat buiten het hulpprogramma van het WFP om.
Het bereiken van de mijlpaal is voor Peking zelf trouwens ook geen reden om voldaan achterover te leunen. China moet twintig procent van de wereldbevolking voeden op zeven procent van de beschikbare landbouwgronden. Maar die zeven procent staat onder druk, doordat steeds meer agrarische grond ten prooi valt aan projectontwikkelaars, die snel geld hopen te verdienen met het opzetten van industriële parken. Bovendien neemt de graanproductie nauwelijks nog toe. Het grote verschil met een paar decennia geleden is, dat China nu financieel in staat is zelf met import de eigen oogst aan te vullen.
quote:one word says it all
marktwerking
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 17:58 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
quote:www.kranten.com
Op dinsdag 23 december 2003 18:37 schreef UnderWorld_ het volgende:
he zakjapannertje, lees jij echt al die sites van de kranten of heb je iets als: http://news.google.com, maar dan voor Nederland?
quote:nieuws.nl
Italiaanse regering wil Parmalat redden 23-12-2003
Het Italiaanse kabinet heeft dinsdag besloten een speciale commissaris te benoemen die een reorganisatieplan moet opstellen voor Parmalat, Italië's grootste zuivelconcern dat een gat van bijna 4 miljard euro in zijn boeken heeft. Het kabinet wil de Europese Commissie vragen de Italiaanse zuivelindustrie tot crisissector te bestempelen om een financiële injectie mogelijk te maken.De voornaamste taak van de nog te benoemen commissaris wordt het om de onderneming te saneren, niet om onderdelen te verkopen, aldus minister voor industrie Antonio Marzano. Hij zei niet welke kandidaten de regering voor de functie op het oog heeft. Het streven is om Parmalat in Italiaanse handen te houden. Volgens Marzano moeten de belangen van werknemers en toeleveraars voorrang krijgen op die van aandeelhouders en managers. Parmalat heeft 36.000 personeelsleden in 29 landen.
Het kabinet besloot ook tot herziening van het stelsel van toezicht, om herhaling te voorkomen. Premier Silvio Berlusconi zei vorige week toen het schandaal aan het licht kwam dat de situatie de geloofwaardigheid en reputatie van Italië heeft geschaad.
De nieuwe topman van Parmalat, Enrico Bondi, sprak dinsdag ongeveer een uur met openbare aanklagers in Parma. Na afloop gaf hij geen commentaar. Ook het openbaar ministerie in Milaan heeft een onderzoek geopend. Dit betreft mogelijke fraude en strekt zich uit tot de vroegere topman en oprichter Calisto Tanzi en twintig andere functionarissen. Tanzi leidde de onderneming vanaf de oprichting in 1961 tot hij eerder deze maand door Bondi werd opgevolgd.
Het concern maakte vrijdag bekend dat een bedrag van 3,95 miljard euro dat in september op de balans was opgevoerd onvindbaar was. Een aan de Bank of America toegeschreven verklaring dat het geld daar op een rekening stond was vermoedelijk vervalst.
De koers van aandelen Parmalat kelderde maandag met 63 procent naar 0,11 euro. De onderneming moet in januari en februari 100 miljoen euro aan obligaties aflossen. Algemeen wordt verwacht dat het concern uitstel van betaling zal vragen. De totale schuld werd op 30 september becijferd op 6 miljard euro. De jaaromzet bedraagt rond de 7,5 miljard euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |