quote:
Amsterdamse politie boos op bobo'sUitgegeven: 24 december 2003 09:34
Laatst gewijzigd: 24 december 2003 09:34AMSTERDAM - De Amsterdamse politie is boos op het gedrag van vier hoogwaardigheidsbekleders. Behalve dat zij werden betrapt op ernstige verkeersovertredingen, misdroegen drie van hen zich bovendien zich tegenover agenten. "Een kwalijke zaak, als mensen met een voorbeeldfunctie zich zo gedragen", zegt politiewoordvoerder Elly Florax in De Telegraaf.
Oud-directeur van de Europese Centrale Bank Wim Duisenberg werd afgelopen week tijdens een controle betrapt op drankrijden. Zijn promillage was zo hoog dat hij zich binnenkort voor de rechter zal moeten verantwoorden. Hij verzette zich niet tegen zijn arrestatie. Dat was anders in het geval van advocaat Peter Nicolaï, eerder dit jaar nog de raadsman van prinses Margarita en Edwin de Roy van Zuydewijn, die eveneens werd aangehouden voor rijden onder invloed. Nicolaï trok echter verbaal van leer tegen de betrokken agenten. "Het was stuitend hoe deze meneer zich gedroeg", aldus een van de agenten.
Het ging er nog harder aan toe toen de politie afgelopen zondag op de Dam in de hoofdstad een bekeuring uitschreven aan de bestuurder van een Mercedes die zijn bolide op een laad- en losplaats had geparkeerd. De bestuurder bleek Simon Willing te zijn, stadsdeelbestuurder van Amsterdam-Osdorp. Toen de agenten hem vroegen zijn auto weg te halen, ontplofte hij en beledigde hij de politiefunctionarissen. "Met jouw soort wisten we wel raad in de oorlog", beet Willing een van de agenten toe, toespelend op zijn joodse naam.
Vorige maand kwam de politie in botsing met wethouder Rob Oudkerk, die werd aangehouden wegens fietsen zonder achterlicht. De wethouder ontstak hierop in woede en schold de agenten uit. Oudkerk ontkent echter dat dit te maken hield met zijn kapotte achterlicht. "Een van de agenten vond het nodig om een opmerking te maken over mijn opmerkingen in het verleden over 'kut-Marokkanen'. Toen ben ik heel boos geworden, omdat ik het gevoel had te worden bestraft voor mijn politieke gedrag", aldus de PvdA'er.
bron: nu.nl
quote:Dat is het probleem dat boetes niet relatief zijn.
Op woensdag 24 december 2003 10:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dus het normen en waarden verval is niet alleen merkbaar bij het klootjesvolk en de medelander
[..]
Stel dat een snelheidsboete gemiddeld 0.1% is van het minimumloon. Dan heeft zo'n boete natuurlijk helemaal geen effect bij een of andere rijke poepmongool.
Van mij mogen qua inkomensbelasting de 52% schijf ook naar de 42% schijf, maar boetes zijn procentueel opgelegd moeten worden.
quote:OK en de regels strenger, naar Singapore-niveau en dan zijn we er
Op woensdag 24 december 2003 10:48 schreef pberends het volgende:[..]
Dat is het probleem dat boetes niet relatief zijn.
Stel dat een snelheidsboete gemiddeld 0.1% is van het minimumloon. Dan heeft zo'n boete natuurlijk helemaal geen effect bij een of andere rijke poepmongool.
Van mij mogen qua inkomensbelasting de 52% schijf ook naar de 42% schijf, maar boetes zijn procentueel opgelegd moeten worden.
quote:Dan zouden deze bobo's de boete's in de huidige situatie toch lachend moeten betalen i.p.v agentje uitschelden?
Op woensdag 24 december 2003 10:48 schreef pberends het volgende:[..]
Dat is het probleem dat boetes niet relatief zijn.
quote:Dat is idd waar. Als ik gegflitst wordt, haal ik mijn schouders op. Asl de boete inkomensafhankelijk was, zou ik dat echt niet doen. Misschien zou ik zelfs netter gaan rijden
Op woensdag 24 december 2003 10:48 schreef pberends het volgende:
quote:Agentje uitschelden doen ze ook alleen maar omdat ze te dom zijn om te erkennen dat ze zelf fout zaten.
Op woensdag 24 december 2003 10:53 schreef Chewie het volgende:[..]
Dan zouden deze bobo's de boete's in de huidige situatie toch lachend moeten betalen i.p.v agentje uitschelden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |