Op moment van schrijven heeft AZ net gewonnen van Volendam met 6-0
en staan ze nog boven Feijenoord op plaats 3
waarschijnlijk gaat dan Eindelijk AZ weer eens Europa in
ik hoop et iig
Voor meer informatie over deze prachtige boerenclub :
de selectie :
dikke middelvinger naar de winkeliersvereniging
[Dit bericht is gewijzigd door RjD2 op 14-12-2003 16:49]
0-6
quote:ja idd, hiermee ga je lekker de winterstop in
Op zondag 14 december 2003 16:50 schreef Linz het volgende:
beter, zo een score is lekker voor het team
quote:halen ze dit jaar ook wel
Op zondag 14 december 2003 16:50 schreef Bartoli het volgende:
AZ kan nog steeds Europa in
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:52 schreef AirRaid het volgende:[..]
halen ze dit jaar ook wel
quote:haha lijkt me heeel cool
Op zondag 14 december 2003 17:52 schreef AirRaid het volgende:
ik zie het al helemaal voor me
AZ in de CL
(moet wel ergens anders gespeeld worden want die crappy alkmaarderhout mag niet )
volendam kwam ook wel ns dichtbij maar ik ben heel tevreden
kan niet wachten tot die winterstop over is
quote:scorebord-journalistiek
Op zondag 14 december 2003 14:57 schreef RjD2 het volgende:
na een twijfelachtige rij wedstrijden dan nu eindelijk weer ns een dikke overwinning op FC Volendam0-6
quote:Net als de Graafschap
Op zondag 14 december 2003 22:50 schreef raptorix het volgende:
Az is in thuiswedstrijden nog ongeslagen europees
quote:hahahaaaaha die had ik nog niet eerder gehoord
Op zondag 14 december 2003 21:15 schreef Kaalhei het volgende:[..]
scorebord-journalistiek
quote:Wie speelt ze niet van de mat....
Op maandag 15 december 2003 19:54 schreef RjD2 het volgende:[..]
hahahaaaaha die had ik nog niet eerder gehoord
wat wil je nou zeggen? heeft AZ volendam niet van de mat gespeeld?
Zo kwam het wel op me over eigenlijk
quote:Roda JC, NEC, FC Zwolle, RBC, ADO Den Haag....
Op maandag 15 december 2003 19:55 schreef F1Bas het volgende:[..]
Wie speelt ze niet van de mat....
quote:dat is allemaal leuk een aardig, maar het is dus geen scorebordjournalistiek.
Op maandag 15 december 2003 20:31 schreef Maja het volgende:[..]
Roda JC, NEC, FC Zwolle, RBC, ADO Den Haag....
btw, je vergeet PSV en in je rijtje werd het niet elke x 0-6
quote:nee, ik ben in the mood om te reply'en..
Op maandag 15 december 2003 22:20 schreef Maja het volgende:
Dat het geen scorebordjournalistiek is moge duidelijk zijn. Je dacht toch niet dat Kaalhei dat serieus bedoelde?
quote:Na dit seizoen nog 1 seizoen, en dan wil ie stoppen met op het veld staan, hij is trouwens niet heel jong meer, ondanks dat ie best een vitale indruk maakt.
Op maandag 22 december 2003 00:21 schreef sjun het volgende:
Hoe lang blijft Co Adriaanse nog? Het is zowel bji Feyenoord als bij Barcelona momenteel niet echt ontspannen voetballen...
quote:Seizoen is nog niet over
Op maandag 22 december 2003 22:09 schreef RjD2 het volgende:
Winterstop in
3e plaats
netjes, vorig jaar zijn we 10e geeindigd
quote:dat is waar, maar vorig jaar stonden we vast geen 3e
Op maandag 22 december 2003 22:10 schreef Eilanden het volgende:[..]
Seizoen is nog niet over
quote:
21-01-2004: DENNY LANDZAAT PER DIRECT NAAR AZWOGNUM/ALKMAAR Woensdagochtend is de transfer van Denny Landzaat (27) van Willem II naar AZ bekrachtigd. Na de medische keuring is overgegaan tot het ondertekenen van de contracten. Denny Landzaat verbindt zich voor 3,5 jaar aan AZ en komt per direct over, zodat hij vrijdagavond in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag al inzetbaar is.
De komst van Denny naar AZ betekent absoluut een toegevoegde waarde voor de AZ-selectie en wordt bovendien onderstreept door de voltallige technische staf, aldus AZs directeur voetbalzaken Martin van Geel. ,,Wij zijn ambitieus en daar past de komst van Denny prima bij.
Ook Landzaat zelf is verheugd met de overgang. ,,Ja, absoluut. AZ doet het natuurlijk goed en zit duidelijk in de lift. Ik zie het als een enorme uitdaging. Ik kom uit Noord-Holland en ken ook redelijk veel mensen binnen de club, waaronder spelers en Co Adriaanse en Martin van Geel natuurlijk. Met hen heb ik bij Willem II prima gewerkt. Ik kijk terug op een mooie periode bij Willem II, maar heb enorm veel zin in deze nieuwe impuls.
Denny Landzaat (Amsterdam, 6 mei 1976) kwam uit voor Ajax en MVV, voordat hij in 1999 verhuisde naar Willem II. De middenvelder groeide in Tilburg uit tot zesvoudig international. Via AZ hoopt hij weer in aanmerking te komen voor het Nederlands elftal. ,,Ja, dat blijft altijd een doel op zich. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik het EK in Portugal mee kon maken. Maar laat ik me nu eerst maar richten op AZ, dan volgt de rest vanzelf.
quote:waar baseer je dat op, koe?
Op vrijdag 23 januari 2004 10:23 schreef Koetjuh1986 het volgende:
Az europa in....hahahhahaa:W dahag...NEVER!
Gewoon 10de plek einde van 't jaar
quote:denk zelf 4e, maar dan moet er niet zoals tegen ADO gespeeld worden, damn
Op zondag 25 januari 2004 09:05 schreef Mendos het volgende:
Denk wel dat Az het haalt, worden denk ik 5de ofzo
en dat die Nelisse er weer in komt, I cant have it no more, stop it, pleease!
"Woonerfvoetbal".
Uitgegeven: 3 februari 2004 11:10
ALKMAAR - AZ heeft drie spelers van Willem II gecontracteerd. Joris Mathijsen, Kew Jaliens en Tarik Sektioui komen vanaf 1 juli 2004 uit voor de Alkmaarse profvoetbalclub. De drie zijn na afloop van dit seizoen transfervrij en tekenen een contract voor vier seizoenen.
AZ liet dinsdag weten dat de selectie voor volgend seizoen compleet is. De club uit Alkmaar versterkte zich vorige maand ook al met een speler van de Tilburgse eredivieclub. Denny Landzaat speelt inmiddels al in het shirt van AZ.
sektioui is geen beroerde aankoop, de andere twee volg ik niet zo...
Dat ze binnenkort ook het Willem-II Stadion opkopen en vanaf volgend seizoen gewoon in Tilburg gaan voetballen als AZ Tilburg ofzo?
quote:Het kopje koopt is nogal vreemd, met gratis spelers. Geen kritiek op jou, maar op je bron.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:16 schreef Linz het volgende:
AZ koopt drie spelers Willem IIUitgegeven: 3 februari 2004 11:10
ALKMAAR - AZ heeft drie spelers van Willem II gecontracteerd. Joris Mathijsen, Kew Jaliens en Tarik Sektioui komen vanaf 1 juli 2004 uit voor de Alkmaarse profvoetbalclub. De drie zijn na afloop van dit seizoen transfervrij en tekenen een contract voor vier seizoenen.
AZ liet dinsdag weten dat de selectie voor volgend seizoen compleet is. De club uit Alkmaar versterkte zich vorige maand ook al met een speler van de Tilburgse eredivieclub. Denny Landzaat speelt inmiddels al in het shirt van AZ.
sektioui is geen beroerde aankoop, de andere twee volg ik niet zo...
quote:de belangrijkste speler (Barry van Galen) speelt nog maar een jaartje.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:08 schreef keeper het volgende:
Heeft deze aankooptactiek trouwens te maken met de problemen rondom het nieuwe stadion van AZ en de mogelijke verhuizing van de club uit Alkmaar?Dat ze binnenkort ook het Willem-II Stadion opkopen en vanaf volgend seizoen gewoon in Tilburg gaan voetballen als AZ Tilburg ofzo?
[Dit bericht is gewijzigd door RjD2 op 03-02-2004 22:31]
quote:en er was ook zo'n AZ'er he, en weetje wat..
Op dinsdag 3 februari 2004 15:14 schreef Phittos het volgende:
Zaterdag nog zo'n kansloze AZ'ert van me af moeten slaan
quote:laten we het hopen joh,
Op maandag 2 februari 2004 20:41 schreef raptorix het volgende:
AZ gaat gewoon 3e worden, het is traditioneel dat AZ rond de winterstop een slechte periode van 6 wedstrijden heeft, das echt al 20 jaar zo.
quote:Dat zijn af en toe wel aardige gasten, beetje triest dat de oudere garde van AZ wel goed met Koempels op kunnen schieten maar sommige kneuzen afgelopen keer bij de hout na de 1-5 wouden matten met de geel zwarte limburgers.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:29 schreef RjD2 het volgende:[..]
en er was ook zo'n AZ'er he, en weetje wat..
die moest zon kansloze Roda JC'er van zich af slaan! echt waar!
quote:Ik zie Volendam niet direct winnen, maar ik verwacht wel dat het een stuk spannender wordt dan de vorige keer.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:30 schreef RjD2 het volgende:[..]
laten we het hopen joh,
ik vertrouw het wel
ff kijken wat we zaterdag tegen Volendam doen.
gaat Volendam winnen of winnen wij met 6-0?
Ik heb er in ieder geval zin
quote:jaah, het zal er misschien nog wel om spannen.
Op woensdag 4 februari 2004 20:07 schreef Maja het volgende:[..]
Ik zie Volendam niet direct winnen, maar ik verwacht wel dat het een stuk spannender wordt dan de vorige keer.
Ik heb er in ieder geval zin
quote:Shoukov vrij?
Op vrijdag 6 februari 2004 16:55 schreef mitt het volgende:
Shoukov is ook vrij, die ook halen? vind ik ook wel een leuke speler.
quote:weg hier, ik hoop dat volendam wint, Tfoe!
Op vrijdag 6 februari 2004 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop dat Volendam wint, dan wordt mijn column nog leuker.
quote:
ALKMAAR AZ keert terug naar de Provinciale Weg. Na het woonerfvoetbal en de 3-1 nederlaag in Kerkrade tegen Roda JC start AZ zaterdagavond in de thuiswedstrijd tegen FC Volendam in de vertrouwde basisopstelling, dus met vier aanvallers. Slechts aanvoerder José Fortes Rodriguez ontbreekt vanwege een hamstringblessure. Hij wordt in het centrum van de verdediging vervangen door Juha Reini.
AZ-trainer Co Adriaanse legt de opmerkelijke return makkelijk uit. ,,Vorige week hebben we het anders geprobeerd, omdat het daarvoor niet liep. Nu liep het echter ook niet. Voor een eerlijke kans moet ik het elftal eigenlijk laten staan, maar dat doe ik niet. Ik kies weer voor de vier aanvallers en een echte nummer tien.
Een en ander houdt in dat Barry van Galen, Barry Opdam, Ali Elkhattabi en Stein Huysegems morgen terugkeren in de basiself. Arjan Wisse, Robin Nelisse en Reinier Robbemond verhuizen hierdoor weer naar de bank. Juha Reini blijft staan, zoals vermeld. Ook Olaf Lindenbergh neemt weer plaats op de bank. ,,Olaf is weer beschikbaar, aldus Adriaanse. ,,Hij is vrijgegeven door de medische staf, maar ik laat hem nog niet starten.
,,Na vorige week weet ik ook meer, vervolgt de trainer/coach. ,,Met die kennis en de wetenschap dat de vier aanvallers uit tegen Volendam (0-6 zege, red.) prima presteerden, keer ik terug naar nagenoeg hetzelfde elftal. Denny Landzaat is erbij voor Lindenbergh en Reini speelt voor Fortes.
Naast Fortes Rodriguez is alleen Martijn Meerdink nog niet inzetbaar.
De doelstelling is ondanks de drie magere wedstrijden niet aangetast. ,,We hebben verloren en niet dominant gespeeld. De vraag is nu hoe we weer gaan winnen. Want inderdaad, de doelstelling blijft het realiseren van Europees voetbal.
AZ FC VOLENDAM, ZATERDAG 7 FEBRUARI 2004, ALKMAARDER HOUT, 20.00 UUR.
quote:Ik zal het aan Johan doorgeven, is nog weer een extra motivatie...
Op vrijdag 6 februari 2004 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop dat Volendam wint, dan wordt mijn column nog leuker.
quote:Gaat het meestal fout, want het zijn gemiddelde voetballers die slechts in periodes top kunnen voetballen.... Topspelers zitten per definitie niet bij AZ.
Op zaterdag 7 februari 2004 15:14 schreef RjD2 het volgende:
Ik verwacht een goeie wedstrijd vanavond, omdat de spelers die vorige week er niet in waren zich weer moeten zullen bewijzen.
en als zulke topspelers zich moeten bewijzen..
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:19 schreef methodmich het volgende:[..]
Gaat het meestal fout, want het zijn gemiddelde voetballers die slechts in periodes top kunnen voetballen.... Topspelers zitten per definitie niet bij AZ.
quote:Internationals van Finland, Marokko en een éénmalig Deens international, plus Landzaat. Ik tel er maar 4.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:25 schreef RjD2 het volgende:[..]
Ali is geen speler die om de zoveel tijd ff goed speelt, alleen na de winterstop ging het ff fout.
Van Galen is ook niet soms goed, en huysegems kunnen we nog van alles van verwachten.
En over dat er geen topspelers zitten, die komen dr wel
neem nou Arjan Wisse, dat wordt later echt geen GGDivisie speler.
En er zitten in de selectie 5 (ex) internationals, ook wel te doen dacht ik zo.
Ik zeg overigens niet dat die jongens van AZ slecht zijn, maar echte toppers zijn het natuurlijk (nog) niet. Ze missen allemaal wel iets, anders zaten ze niet bij een subtopper.
De Cler afgedankt bij Ajax, Fortes te sloom en te hard, Opdam mentaal zwak, Buskermolen mist ambitie, Elkhattabi is teveel een mooi weer voetballer, zo ook Perez, van Galen is te gestoord voor de top...
Alleen voor Zoontjes, Kromkamp, Huysegems en misschien Wisse zie ik perspectief op meer.
quote:internationals :
Op zaterdag 7 februari 2004 17:36 schreef methodmich het volgende:[..]
Internationals van Finland, Marokko en een éénmalig Deens international, plus Landzaat. Ik tel er maar 4.
Ik zeg overigens niet dat die jongens van AZ slecht zijn, maar echte toppers zijn het natuurlijk (nog) niet. Ze missen allemaal wel iets, anders zaten ze niet bij een subtopper.
De Cler afgedankt bij Ajax, Fortes te sloom en te hard, Opdam mentaal zwak, Buskermolen mist ambitie, Elkhattabi is teveel een mooi weer voetballer, zo ook Perez, van Galen is te gestoord voor de top...
Alleen voor Zoontjes, Kromkamp, Huysegems en misschien Wisse zie ik perspectief op meer.
en die mening over van Galen..
dan heb je em het laaste jaar niet zien spelen.
geen rooie kaarten, 1 of 2 gele kaarten en alleen maar geniale passes.
en tv programma's die suggereren dat ie eens geselecteerd moest worden voor Oranje, is dat gestoord? noem het geniaal
De Cler afgedankt bij Ajax, meer geleerd bij AZ en ondertussen een vaste kracht die opvallend weinig slechte wedstrijden speelt
en Fortes ja die moet ook weg, daarom komen er ook een aantal lekkere spelers van Willem II
quote:Huysegems is jeugdinternational. Als je die meetelt heeft AZ er meer. Dan mag De Cler ook, evenals Kromkamp.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:47 schreef RjD2 het volgende:[..]
internationals :
Juha Reini
Landzaat
Perez
Huysegems
Wisse
Zwarthoed (jawel, oranje onder de 19, en noem dat nou niet nep)en die mening over van Galen..
dan heb je em het laaste jaar niet zien spelen.
geen rooie kaarten, 1 of 2 gele kaarten en alleen maar geniale passes.
en tv programma's die suggereren dat ie eens geselecteerd moest worden voor Oranje, is dat gestoord? noem het geniaalDe Cler afgedankt bij Ajax, meer geleerd bij AZ en ondertussen een vaste kracht die opvallend weinig slechte wedstrijden speelt
en Fortes ja die moet ook weg, daarom komen er ook een aantal lekkere spelers van Willem II
Ik ben het met je eens over van Galen, maar hij is inmiddels te oud om naar een topclub te gaan en in de periode dat hij had moeten oogsten was hij nog te gestoord.
Toch jammer dat ie nooit bij een echt grote club heeft kunnen voetballen.
Zoveel voetbalintelligentie zie je maar weinig (en dan doel ik niet op de periode dat 'ie 't moest hebben van z'n pittige overtredingen), erg leuk om naar te kijken.
Voor de rest een hele leuke 1e helft gehad, mooi voetbal..
en gelukkig weer die goal na 5 minuten, die had ik al lang niet meer gezien.
Na 1 succesvolle wedstrijd woensdag meteen alweer Feyenoord, dat wordt spannend!
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:41 schreef Linz het volgende:
0-2 ! Go AZ!
Jullie moeten je gaan schamen
quote:ik benadruk niks. meld het alleen even
Op woensdag 11 februari 2004 21:36 schreef Speed1971 het volgende:
Kijk dat jullie sterker zijn dan Feyenoord okay, maar om dat nou zo enorm te benadrukken is wel een beetje overdreven he!Jullie moeten je gaan schamen
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:39 schreef Kaalhei het volgende:
Scorebordjournalistiek.
En 0-3 is eigenlijk geflatteerd. 0-4 0-5 zou de verhouding beter hebben weer gegeven. Maar ja AZ speelde dan ook niet echt goed.
3de plek meer dan terecht. Heel jammer van die paar slippertjes van de winterstop.
Jammer dat het met Ajax anders was afgelopen, Co had Ajax weer bij de top kunnen laten meedraaien, maar dan moet hij daar de dienst uitmaken. Maar helaas wou Ajax niet hogerop leek het wel.
Dus geef Az (Co) de tijd en ze worden Nederlands kampioen.
quote:Ik neem het even voor Wisse op; dat wordt namelijk de beste spits van de wereld!
Op zaterdag 7 februari 2004 17:36 schreef methodmich het volgende:[..]
en misschien Wisse zie ik perspectief op meer.
En dat zeg ik niet omdat hij 3 straten achter me woont!
quote:Je draait een beetje door, Speed. Dat het een verdiende overwinning was, oke. Maar Feyenoord heeft zelf ook aardig wat mogelijkheden gehad. 0-3 is ietwat geflatteerd, een 0-2 of 1-3 had beter gepast.
Op woensdag 11 februari 2004 22:23 schreef Speed1971 het volgende:
Dikke vette poep!En 0-3 is eigenlijk geflatteerd. 0-4 0-5 zou de verhouding beter hebben weer gegeven. Maar ja AZ speelde dan ook niet echt goed.
3de plek meer dan terecht. Heel jammer van die paar slippertjes van de winterstop.
quote:Heb je de hele wedstrijd gezien?
Op woensdag 11 februari 2004 22:53 schreef twi het volgende:[..]
Je draait een beetje door, Speed. Dat het een verdiende overwinning was, oke. Maar Feyenoord heeft zelf ook aardig wat mogelijkheden gehad. 0-3 is ietwat geflatteerd, een 0-2 of 1-3 had beter gepast.
quote:Feyenoord is nooit een topclub geweest
Op woensdag 11 februari 2004 22:54 schreef Linz het volgende:
AZ neemt de rol van feyenoord over als topclub.
We hebben er gewoon een nieuwe topclub bij
Alkmaar is waar de victorie begon he
quote:Nope, maar in het F'noord topic zei je al dat F'noord geen enkele kans had gecreeerd. De beelden bewezen toch iets anders.
Op woensdag 11 februari 2004 22:54 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Heb je de hele wedstrijd gezien?
quote:Let wel gecreeerd. Die actie van Van Wonderen zou je een kans creeeren kunnen noemen. De sitautie vlak voor rust met Kuijt en Buffel was mazzel, ging per ongeluk. Feyenoord heeft wel wat kansjes gehad maar AZ heeft ook kansen gehad op meerdere doelpunten , van Galen Huysegems, Landzaad en verder kreeg AZ twee keer buitenspel en konden zij vrij op de keeper af. 2 x werd er onterecht gevlagd voor buitenspel, is in de samenvatting 1 x laten zien.........Nee als je de hele wedstrijd had bekeken was je het eens geweest me mij dat Feyenoord nog redelijk goed weg kwam.
Op woensdag 11 februari 2004 22:58 schreef twi het volgende:[..]
Nope, maar in het F'noord topic zei je al dat F'noord geen enkele kans had gecreeerd. De beelden bewezen toch iets anders.
quote:Volgend seizoen.
Op woensdag 11 februari 2004 23:01 schreef Kremers het volgende:
Mooi overwinning van AZNu PSV nog inhalen.
1 Ajax
2 AZ
3 doet er niet toe......veel succes in de UEFA
Ennuh laat AZ die CL wedstrijden maar in Amsterdam spelen
quote:De grasmat in de Arena is helemaal niet slecht. Ik gun AZ wel 3 wedstrijden volle bak met 50.000 man aan inkomsten. Goede impuls voor de club. Daar doelde ik dus op.
Op woensdag 11 februari 2004 23:13 schreef sqlsmurft het volgende:
'k vind de grasmat in alkmaarderhout veel beter.
Volgens mij krijg je daar wel een echt EC-sfeertje.
Jongens lekker hun eigen stadion pakken en genieten.
Aan de andere kant: het seizoen is nog lang en feijenoord een taaie tegenstander.
quote:Mij hoor je niks zeggen over de grasmat van de Arena.
Op woensdag 11 februari 2004 23:15 schreef Speed1971 het volgende:[..]
De grasmat in de Arena is helemaal niet slecht. Ik gun AZ wel 3 wedstrijden volle bak met 50.000 man aan inkomsten. Goede impuls voor de club. Daar doelde ik dus op.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:41 schreef raptorix het volgende:
Mjah 50.000 gaan ze niet halen, zelfs destijds met de UEFA Cup finale in het olympisch was het maar half gevult, en dan zaten er nog hoop engelsen ook.
AZ won maar het was niet voldoende.......ik mocht met mijn vader en opa mee. Mijn opa overleed kort daarna. Het was het mooiste wat hij had meegemaakt. Met zijn zoon en klein zoon een uefa cup wedstrijd van AZ67 meemaken. Hele mooie herinneringen aan.
quote:Valt mee hoor, AZ is eind jaren 80 op een engelse mat gaan spelen, die zeer stevig is. Weet niet of die er nog in licht, maar moet je maar eens op letten bij echt slecht weer, dan ligt de mat van AZ er meestal nog wel aardig bij, waar het bij andere clubs niet eens door gaat.
Op woensdag 11 februari 2004 23:44 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Mij hoor je niks zeggen over de grasmat van de Arena.
Ik had het over die van AZ. Vroeger was dat volgens mij een dramamat.
Nu ziet het er wel goed uit.
En ik denk dat ze nooit meer als 20.000 toeschouwers in de Arena gaan trekken. Lijkt me een beetje jammer van het feestje.
quote:*eens is met [betreffende user]*
Op donderdag 12 februari 2004 00:53 schreef kamagurka het volgende:
Mag ik de az-ers bij deze van harte feliciteren met hun top3 positie
Lekker. Az voor de derde plek.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:01 schreef Speed1971 het volgende:
AZ zal die derde plek nu toch niet meer uit handen geven......?
Ze worden tweede, achter PSV
quote:Ja dat zou wel heel erg mooi zijn.....naja je weet het he......dit is mijn natte droom......en ja je komt er dus in voor
Op donderdag 12 februari 2004 11:03 schreef SCH het volgende:[..]
Ze worden tweede, achter PSV
1 Ajax
2 AZ
3 Heerenveen
4 PSV
Dat jaar erna moet Heerenveen dan weer tweede worden zodat zij mee mogen doen aan het miljoenen bal
Verder wil ik nog even Feyenoord (waarom schrijf ik het nog met een hoofdletter) belachelijk maken.
Feyenoord gaat degraderen LALALALA!
Feyenoord gaat degraderen LAAALLALALALA!!!!
SUKKELS, en dat zeg ik.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Klopper het volgende:
Feyenoord gaat degraderen LALALALA!
Feyenoord gaat degraderen LAAALLALALALA!!!!
SUKKELS, en dat zeg ik.
En trouwens, je kunt az beter geen mindere ploeg noemen, als je naar de uitgaven van alle HCE clubs kijkt komt az op de 4e plek. Het is dan ook niet meer dan logisch dat t een keer beter uitpakt dan anders want normaal komen ze rond de 10e plek met een zelfde uitgave
En trouwens, ik vind az een mindere ploeg, als je naar de uitgaven van alle HCE clubs kijkt komt az op de 4e plek. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ik een mongool ben en geen verstand van voetbal heb. Je kunt zeggen wat je wilt maar ik heb geen verstand van voetbal. Heb ik je al verteld dat ik geen verstand van voetbal heb? Afzender: De almachtige Phittos
Phittos, wat zeg je nou allemaal.
AZ is een goeie ploeg hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door Klopper op 12-02-2004 15:52]
quote:-edit-
Op donderdag 12 februari 2004 15:49 schreef Klopper het volgende:
[quote]Op donderdag 12 februari 2004 15:01 schreef Phittos het volgende:En trouwens, ik vind az een mindere ploeg, als je naar de uitgaven van alle HCE clubs kijkt komt az op de 4e plek. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ik een mongool ben en geen verstand van voetbal heb. Je kunt zeggen wat je wilt maar ik heb geen verstand van voetbal. Heb ik je al verteld dat ik geen verstand van voetbal heb?
Afzender: De almachtige Phittos
Phittos, wat zeg je nou allemaal.
AZ is een goeie ploeg hoor!
is vertrokken
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:08 schreef yvonne het volgende:
klopper, user is niet welkom op FOK, doodverwensingen naar crew
[Dit bericht is gewijzigd door The_Hives op 12-02-2004 16:29]
quote:Hop, weer in je pyama op de bank, Sesamstraat begint zo, en na een glaasje limonade (zonder kleurstoffen, daarvan wordt je altijd zo druk) lekker oogjes dicht en snaveltjes toe.
Op donderdag 12 februari 2004 15:49 zei Klopper het volgende:
Ik ben zes jaar en ik doe donald duck na:kwekkwekkwekkwekkwek
quote:Wacht maar op mijn column, waarin ik precies vertel hoe het zit met Co.
Op woensdag 11 februari 2004 22:39 schreef Ylias het volgende:
AZ wordt steeds beter, hopelijk krijgt Co de tijd en de ruimte om Az zo te kneden als hij wil. Co Adriaanse is een van de beter trainers op het moment, geeft zware trainingen, dwingt respect af, moet ook wel als je wat wil bereiken, ze verdienen immers een smak geld, dus moeten ze er wel wat voor doen. Het Nederlandse voetbal heeft wat aan zulke trainers.Jammer dat het met Ajax anders was afgelopen, Co had Ajax weer bij de top kunnen laten meedraaien, maar dan moet hij daar de dienst uitmaken. Maar helaas wou Ajax niet hogerop leek het wel.
Dus geef Az (Co) de tijd en ze worden Nederlands kampioen.
quote:Morgen op de FP en ook hier in VBL Columnhoekje.
Op donderdag 12 februari 2004 21:07 schreef allukmaar het volgende:
wanneer komt die column dan van jou?
quote:na dat doelpunt had feyenoord heel lang nixx meer tezegge..
Op donderdag 12 februari 2004 22:51 schreef aatje88 het volgende:
In de eerste helft speelden ze Feyenoord nou niet bepaald van de mat, het was nog eerder andersom. Niet verkeerd opvatten, ben blij dat ze met 3-0 hebben gewonnen, maar zoals de almachtig Cohet uitdrukt: Geen scorebordjournalistiek!!!
dan was het nog maar 4-3 geweestquote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:41 schreef RjD2 het volgende:
hmmm kut
die bal op de paal en de lat..
quote:Elftallen die worden getraind door Co zijn duidelijk te typeren. Ze zijn vaardig in de combinatie, vormen een hecht collectief en zijn conditioneel zeer sterk. De ploegen spelen ook pressievoetbal, dat begint bij de spitsen. Frivoliteiten worden zo veel mogelijk uitgebannen, meestal laat Co maar ruimte voor één frivole speler. Bij AZ is dat van Galen. Dit houdt niet in dat het combinatievoetbal van Co's teams niet fraai kan zijn. De nadelen zijn echter ook duidelijk. Na verloop van tijd wordt de manier waarop het team speelt bekend bij de tegenstanders, die zich er makkelijker tegen gaan wapenen. Mentaal kunnen spelers het ook maar maximaal drie seizoenen volhouden. Co's systeem eist namelijk opperste concentratie en je kan en mag er nooit in verslappen. Verder zullen zijn elftallen altijd tegen dikke nederlagen oplopen door hun naïviteit. Wie herinnert zich niet de dikke thuisnederlagen van Ajax tegen Celtic, NAC en PSV, toen Co zijn middenveld met twee man liet verzuipen en vier pure aanvallers opstelde? Bijkomend probleem is dat gemiddelde voetballers op gegeven moment in de eigen hype gaan geloven en vergeten dat die hype ontstond door hun rol als deel van het team en niet door henzelf. Spelers willen ineens transfers afdwingen en offeren zich minder snel op voor het elftal. Vervolgens verandert het elftal weer in de middelmatige, wisselvallige ploeg van weleer.
Co verandert dan ook, van een man met ludieke uitspraken in een irritante betweter, die alleen maar kan winnen. Een zege dankt zijn team aan zijn tactiek, een nederlaag is het gevolg van een foute uitvoering van diezelfde tactiek door de spelers. Op die momenten komt de reden naar boven waarom Co geen echte toptrainer is. Co coacht zijn team dan naar nederlagen, bijvoorbeeld door basisspelers bij wijze van straf te passeren en daarmee zijn ploeg te duperen. Ook zijn wisselbeleid is op zijn minst aan twijfel onderhevig. Co zal nooit afwijken van zijn systeem, ook niet als hij daardoor spelers op vreemde posities moet zetten. Zo zette hij ooit bij Ajax vleugelspits van der Meyde als rechtsback neer. Tactische wissels gaan bij hem ook vaker fout dan goed.
is ook geen 3 punten, maar geen afgang..quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:51 schreef CAZZO het volgende:
[..]
dan was het nog maar 4-3 geweest
en waarom niet...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:57 schreef marconmgn het volgende:
Persoonlijk hoop ik niet dat az europees haalt
Dat zie je overal bij op papier klleinere clubs.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:47 schreef bergkampf het volgende:
wat een mazzelaars zeg, tot iets van de 87ste minuut ofzo staat ado den haag 2-1 voor waar ze daarvoor 1x op de lat en 1x op de paal nog hebben geschoten en eigenlijk een penalty hadden moeten krijgen, maar de scheids het toch nog weet presteren om in plaats daarvan een vrije trap te geven inplaats van een penalty bah de hufter, kortom we worden weer genaait.
hehe ja zo ken ik Perez nietquote:Op zondag 7 maart 2004 13:07 schreef Reddiablo het volgende:
#11 was Perez. Sportieve actie dat 'ie in de aanval de bal buiten de lijnen speelde voor een blessurebehandeling.
(3 minuten later werd 'ie gewisseld...)
Triest figuur ben jij zegquote:Op zaterdag 6 maart 2004 22:40 schreef bergkampf het volgende:
K4nk3r Ali je moeder hebt een snor, je moeder hebt een snor, je moeder hebt een snor
K4nk3r Ali ik wil mn scooter terug, ik wil mn scooter terug ik wil mn scooter terug!
Europa heeft trouwens volgend seizoen weinig te vrezen voor een club die zoveel moeite heeft met nummer 15 van de eredivisie
AZ gaf veel ruimte weg, daar had je van moeten profiteren. AZ heeft een aantal handige spelers op het middenveld rondlopen, als Den Haag ook wat voetbal intelligentie op het middenveld zou hebben waren ze nooit in de problemen gekomenquote:Op zondag 7 maart 2004 15:41 schreef Reddiablo het volgende:
ja, en bij 2-1 hadden we een penalty MOETEN krijgen, die scoor je en dan is het voorbij
Dat zegt hij zelf ook altijd. Net als gisteren in Studio Voetbal.quote:Op maandag 25 oktober 2004 17:03 schreef methodmich het volgende:
Meestal valt een ploeg van Co in het 2e / 3e jaar weg.
Sorry maar ik denk dat Koeman nooit zon goed pak melk is geweest als Co Adriaansequote:Op maandag 25 oktober 2004 17:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat zegt hij zelf ook altijd. Net als gisteren in Studio Voetbal.
Trainers zijn net als een pak melk, op een gegeven moment is de houdbaarheidsdatum verstreken.
Kijk maar naar Ronald Koeman.
Laat het methodmich maar niet horen!quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:41 schreef RjD2 het volgende:
[..]
Sorry maar ik denk dat Koeman nooit zon goed pak melk is geweest als Co Adriaanse
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:38 schreef methodmich het volgende:
Drie nederlagen, wat een heerlijke week moet dat zijn. Vooral de persconferentie van Co dan.
Je wordt een beetje zielig, mm!quote:Op zondag 31 oktober 2004 15:43 schreef methodmich het volgende:
Jammer jammer. Klote-AZ en klote-Co. Weer lekker voorspelbaar, Co's keuze voor Jaliens was cruciaal. Nare man.
Jij hoort alleen wat je wilt horen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:05 schreef methodmich het volgende:
En je kan niet ontkennen dat Co altijd zijn eigen tactiek roemt bij een zege, waar een nederlaag aan de spelers ligt.
Nee hoor, dat is onzin. Weet jij zelf ook. Wanneer heeft Co dan openlijk zijn eigen tactiek ter discussie gesteld??quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:07 schreef Radegast het volgende:
[..]
Jij hoort alleen wat je wilt horen.
Juist. Jihad.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:07 schreef popolon het volgende:
mich on a mission.
Vorige week nog bij Studio Voetbal.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is onzin. Weet jij zelf ook. Wanneer heeft Co dan openlijk zijn eigen tactiek ter discussie gesteld??
Inderdaadquote:Op zondag 31 oktober 2004 16:07 schreef Radegast het volgende:
Jij hoort alleen wat je wilt horen.
Zullen we maar eens op houden met dat kinderachtige gezever over of je Adriaanse nou goed vind of niet?quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:16 schreef methodmich het volgende:
Dat is één keer en daar kon ie niet omheen.
dan zijn ze al warmgespeeld voor donderdagquote:Op zondag 31 oktober 2004 22:47 schreef VoreG het volgende:
Waarom speelt AZ eigenlijk in de UEFA shirts?
Als het slecht gaat met een club kan de trainer het veld ruimen, maar als het goed gaat dan is de trainer ineens niet in beeld??quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zullen we maar eens op houden met dat kinderachtige gezever over of je Adriaanse nou goed vind of niet?
Zullen we de AZ-fans gewoon eens feliciteren met een goede overwinning op Feyenoord?
Gefeliciteerd AZ!
Nee lulletje, als AZ zo blijft spelen wordt flutnooit dus geen tweedequote:Op zondag 31 oktober 2004 23:35 schreef cultheld het volgende:
Bedankt AZZo lang Feyenoord maar tweede wordt, want AZ in de CL dat gaat mis
Volgend jaar
PSV
en Feyenoord in de CL en dan gaan we echt punten pakken voor Nederland
Ironie:quote:Op maandag 1 november 2004 00:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nee lulletje, als AZ zo blijft spelen wordt flutnooit dus geen tweede
Niet met ajax nee...quote:Op maandag 1 november 2004 00:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ironie:
Goh, ik dacht dat Co geen tweede mocht worden?
Echte supportersquote:Op maandag 1 november 2004 00:52 schreef Haspel33 het volgende:
AZ is momenteel het echte Ajax van NL, voor dat voetbal ga je naar het stadion. Koeman's Ajax is een NL'se gemuteerde versie van Inter.
Ik verheug me deze week dan ook meer op AZ-Auxerre dan Macabi-Ajax.
Hoe hard het ook klinkt, maar daar zit wel wat in...quote:Op maandag 1 november 2004 00:52 schreef Haspel33 het volgende:
AZ is momenteel het echte Ajax van NL, voor dat voetbal ga je naar het stadion. Koeman's Ajax is een NL'se gemuteerde versie van Inter.
Ik verheug me deze week dan ook meer op AZ-Auxerre dan Macabi-Ajax.
Je bent niet de enige...quote:Op maandag 1 november 2004 01:20 schreef tong80 het volgende:
AZ supporters zegen de dagen dat CO jullie trainer is.
Ik smacht naar zo iemand bij Ajax.
quote:Op maandag 1 november 2004 01:43 schreef tong80 het volgende:
Ik dacht al het duurt meer dan een minuut voordat Cultheld met een diepzinnige analyse komt.
Jij ziet het, ik zie het, maar velen dus niet...quote:Op maandag 1 november 2004 11:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het zwak van Co dat hij na zo'n overwinning ineens gaat melden dat de uitslag ook wel andersom had kunnen zijn. Realistisch en met beide benen op de grond wordt dat genoemd. Hij probeert hierdoor voor zichzelf weer lof van iedereen te krijgen. Slimheid kan je hem niet ontzeggen.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=15420quote:AZ
Op 10 mei 1967 fuseren de profclubs Alkmaar ’54 en FC Zaanstreek met elkaar, aangezien zij een zelfstandige toekomst in het professionele voetbal niet zien zitten, AZ ’67 is de naam van deze nieuwe club en het doel is om zo snel mogelijk het hoogste niveau te bereiken. Alkmaar ’54 speelde op 14 augustus 1954 de eerste wedstrijd in de historie van het Nederlandse betaalde voetbal, thuis tegen Venlo en kwam tot de fusie in 1967 één jaar uit in de eredivisie. AZ ’67 spreekt de ambitie uit om zo snel mogelijk terug te keren in de eredivisie en maakt dit ook meteen waar, in het eerste seizoen van de fusieclub eindigt de club als tweede in de eerste divisie en weet zodoende promotie af te dwingen. In de eerste jaren terug op het hoogste niveau heeft de club moeite met handhaving en door de vele investeringen in buitenlandse voetballers, dreigt de club in grote financiële problemen te geraken. Na een vijftiende en twaalfde plaats in 1969 en 1970, volgt in 1971 na een zeventiende plaats, de onvermijdelijke degradatie naar de eerste divisie en de toekomst ziet er niet erg florissant uit.
Vanaf 1972 volgen er grote investeringen van de broers Klaas en Cees Molenaar, twee self-made miljonairs die in korte tijd erg succesvol waren met hun bedrijfje in huishoudelijke artikelen, daarnaast speelden ze ooit zelf voor KFC (voorloper van FC Zaanstreek) De club is in 1972, na één jaar eerste divisie, weer gepromoveerd naar de eredivisie en Klaas en Cees Molenaar zijn heel wat van plan met de Noord-Hollandse club, in 1972 al spreekt de oudste broer Klaas de verwachting uit dat AZ ’67 binnen drie jaar zal gaan aanhaken bij de top. Vanaf dat jaar volgen de succesvolle aankopen elkaar op, de Deen Kristen Nygaard en spits Kees Kist zijn de eerste en worden de jaren daarop gevolgd door onder andere Ronald Spelbos, Hugo Hovenkamp, Peter Arntz, John Metgod, Jan Peters, “Pier” Tol, Eddy Treijtel, Bert van Marwijk, Willem van Hanegem en de Oostenrijkse spits Kurt Welzl, George Kessler was de trainer die met deze ambitieuze spelersgroep moest gaan presteren.
Na een vijftiende en zevende plaats in 1973 en 1974, weet Alkmaar Zaanstreek ’67 voetbaljaargang 1974 – 1975 als vijfde af te sluiten en als men na opnieuw een vijfde plaats een jaar later, seizoen 1976 – 1977 als derde eindigt, heeft de club zich definitief genesteld in de Nederlandse top. In de Nederlandse pers krijgt AZ ’67 al snel de bijnaam “FC Hollywood” aangezien men een poenerig imago heeft en er regelmatig smeuïge verhalen van buiten de lijnen in de kranten verschijnen, door het goede salaris dat er die tijd in de Alkmaarderhout betaald wordt, lopen er nogal wat bontjassen rond. Ook de broers Klaas en Cees Molenaar dragen wat dat betreft mee aan dit imago, maar zorgen er wel voor dat AZ ’67 in 1978 haar eerste tastbare succes behaalt, het is Henk van Rijsoever die in de finale van de KNVB-beker tegen Ajax de enige, dus winnende treffer weet te maken en daardoor de Alkmaarders de eerste hoofdprijs in haar historie bezorgt. Cees Molenaar heeft dit succes nog net mogen meemaken, een jaar later in 1979 sterft hij en mist hij zodoende de grote successen, die een decennia later volgen.
Na respectievelijk een derde, vierde en tweede plaats van 1978 tot 1980 presteert AZ ’67 het tot voor kort onmogelijk geachte, de club wordt landskampioen na een fantastisch seizoen, waarin enkel Ajax de Noord-Hollanders weet te verslaan. Slechts één nederlaag, zes gelijke spelen en zevenentwintig zeges zorgen ervoor dat AZ ’67 tot op heden de laatste club is die de gehele “Top 3” achter zich weet te laten in de eindrangschikking, de geoliede machine zorgt voor uitstekend combinatievoetbal en komt tot maar liefst 101 treffers. En passant weten de Alkmaarders ook nog de tweede KNVB-beker in de prijzenkast bij te zetten, door Ajax overtuigend met 3 – 1 te verslaan, de dubbel is hiermee binnengehaald. De club heeft in seizoen 1977 – 1978 haar Europees debuut gemaakt, waarin het in de tweede ronde wordt uitgeschakeld door FC Barcelona, maar in het toch al zo succesvolle seizoen 1980 – 1981 levert men ook Europees een prestatie van formaat. Achtereenvolgens Red Boys Differdange (Luxemburg) Levski Sofia (Bulgarije) Radnicki Nis (Joegoslavië) Lokeren (België) en Sochaux (Frankrijk) worden uitgeschakeld, maar helaas is het Engelse Ipswich Town in de finale over twee wedstrijden te sterk.
In 1982 wint AZ ’67 opnieuw de KNVB-beker, ditmaal wordt FC Utrecht over twee wedstrijden verslagen en naast deze derde bekerwinst, beleeft de club nog twee avonturen in de Europa Cup waarin het beide keren door een gerenommeerde club wordt uitgeschakeld, in 1982 (Europa Cup I) door Liverpool en een seizoen later (Europa Cup II) door Internazionale. De terugval is onvermijdelijk, AZ ’67 eindigt in seizoen 1982 – 1983 als elfde, een seizoen later weer knap als vijfde, maar de seizoenen daarop verdwijnt AZ ’67 uit de top van het Nederlandse voetbal, door een respectievelijke dertiende, negende, vijftiende en zestiende plaats. In 1987 – 1988 degradeert men zelfs naar de eerste divisie! AZ, vanaf 1986 is de toevoeging ’67 uit de naam verdwenen, moet dus helemaal opnieuw beginnen en weet ook in de eerste divisie niet meteen te presteren, pas in 1996 als zakenman Dirk Scheringa is aangesteld als nieuwe voorzitter, weet de club dankzij een kampioenschap weer te promoveren. In datzelfde jaar overlijdt ook Klaas Molenaar. Het avontuur terug op het hoogste niveau duurt slechts één seizoen, door een achttiende en laatste plaats degradeert men naar de eerste divisie, maar weet na één seizoen opnieuw dankzij een kampioenschap promotie af te dwingen.
De ambitieuze voorzitter Dirk Scheringa wil de successen van begin jaren ’80 weer terugbrengen naar de Alkmaarderhout en investeert voor veel geld in de club, maar AZ weet de aansluiting bij de top maar niet te vinden en verslijt trainer na trainer. Na enkele jaren in de middenmoot te hebben gespeeld, wordt Co Adriaanse op 31 oktober 2002 aangesteld als nieuwe trainer van de Noord-Hollandse club en hij is binnen korte tijd zeer succesvol bij AZ. In zijn eerste seizoen bij de club eindigt hij nog op de tiende plaats, maar in zijn eerste volledige seizoen 2003 – 2004 presteert men het onverwachte, AZ behaalt UEFA Cup-voetbal, door de vijfde plaats in de eindrangschikking. Hierdoor mocht AZ het dit seizoen in de eerste ronde van de UEFA Cup opnemen tegen PAOK Saloniki en door deze Grieken over twee wedstrijden te verslaan, plaatste de club zich voor de lucratieve groepsfase, waarin men is ingedeeld met Glasgow Rangers (Schotland) AJ Auxerre (Frankrijk) Grazer AK (Oostenrijk) en Amica Wronki (Polen) Komende donderdag staat de eerste wedstrijd uit deze tweede ronde op het programma, in eigen Alkmaarderhout is AJ Auxerre de tegenstander en men lijkt bij voorbaat zeker niet kansloos. Ook in de competitie lijkt de werkwijze van Co Adriaanse verre van uitgewerkt, na tien wedstrijden bezetten de Alkmaarders de derde plaats na onder meer een overtuigende 4 – 1 overwinning op Feyenoord dit weekeinde. Misschien is dít AZ wel in staat opnieuw mee te gaan spelen om het landskampioenschap...
Dan ben je geen fan..quote:Op donderdag 4 november 2004 23:23 schreef Aeroxie het volgende:
Goed gespeeld. Als Feyenoord fan heb ik meer naar de wedstrijd van AZ gekeken dan naar die van ons....
quote:Op donderdag 4 november 2004 23:23 schreef Aeroxie het volgende:
Goed gespeeld. Als Feyenoord fan heb ik meer naar de wedstrijd van AZ gekeken dan naar die van ons....
Dat ben ik wel maar ik hou ook van mooi voetbal, en dat was bij ons nou niet echt te zien. Telkens een balletje terug en wijnig inzet.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dan ben je geen fan..
quote:Op donderdag 4 november 2004 23:32 schreef Aeroxie het volgende:
Feyenoord moet trouwens toch maar eens gaan shoppen bij AZ. Die domme Koreaan van ons vervangen voor Kronkamp. Paauwe eruit en Matthijsen erin. En Landzaat vast halen voor volgend seizoen, dan kan hij de vertrekkende Ono vervangen.
Feyenoord kon Landzaat een tijdje terug van WII kopen voor 1 miljoen euro. Later kochten ze Alfred Schreuder voor 750.000quote:Op donderdag 4 november 2004 23:32 schreef Aeroxie het volgende:
Feyenoord moet trouwens toch maar eens gaan shoppen bij AZ. Die domme Koreaan van ons vervangen voor Kronkamp. Paauwe eruit en Matthijsen erin. En Landzaat vast halen voor volgend seizoen, dan kan hij de vertrekkende Ono vervangen.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 00:02 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Feyenoord kon Landzaat een tijdje terug van WII kopen voor 1 miljoen euro. Later kochten ze Alfred Schreuder voor 750.000
Lijkt me wel denk dat die hij die fout niet weer maaktquote:Op donderdag 4 november 2004 23:17 schreef The_Hives het volgende:
Ben benieuwd of Co bij jullie doorgaat.
daar ging me vader altijd naar kijkenquote:Op donderdag 4 november 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:
Ik ben al oud maar kent iemand van de jongere fokkers het AZ-67 nog uit begin jaren tachtig ? Met Jan Peters Pier Tol en Kees Kist ?
Die spelers mogen trots zijn op dit team.
absoluut!quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:56 schreef methodmich het volgende:
Leuk voor AZ!!!
quote:Op donderdag 4 november 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:
Ik ben al oud maar kent iemand van de jongere fokkers het AZ-67 nog uit begin jaren tachtig ? Met Jan Peters Pier Tol en Kees Kist ?
Die spelers mogen trots zijn op dit team.
Ach, je was dan toch een nepsupporter. Okee.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:02 schreef Haspel33 het volgende:
"Nog een keer zoiets, en ik haal je eraf." Peres die op zijn nummer gezet werd door Co aan de zijlijn na het schofferen van Huysegems.
Weer 0-3. Plaats 2 is bereikt, al lijkt die tijdelijk gezien de dikke winst van F'nerd morgen.
Het klinkt misschien arrogant, maar ik denk dat niemand zal gaan winnen van PSV dit seizoen in competitieverband. Gelijke spelen zullen er ongetwijfeld nog gaan komen, maar verliezen absoluut niet. Tenzij opeens Alex, Bouma, Ooijer, Cocu, Vogel en Van Bommel tegelijk zijn geschorst/geblesseerd, maar ook alleen dan.quote:Op zondag 14 november 2004 17:18 schreef xFriendx het volgende:
Leuk om te zien dat AZ alweer gewonnen heeft, en nu de tweede plek mag betreden.
Ook opvallend dat de Feyenoord, PSV en Ajax topics sneller lopen, en iedereen daar vind dat zijn club beter is dan die en die, en dat AZ zonder al teveel poeha die 2e plek pakt.
Nu nog een keer van PSV winnen, dat zou helemaal geweldig zijn.
Hoe zou dat nou komen?quote:Op zondag 14 november 2004 17:18 schreef xFriendx het volgende:
Ook opvallend dat de Feyenoord, PSV en Ajax topics sneller lopen, .
Dat ze snel lopen is wel logisch, maar dat ze zoveel sneller lopen dan AZ, terwijl die toch net zo goed in die groep thuis hoort dit seizoen. Maar vele zien AZ nog steeds als een ploeg die weldra uit elkaar valt en geen moer meer zal betekenen.quote:Op zondag 14 november 2004 17:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen?
Ach weet je, troll-kluns, ere wie ere toekomt. AZ is naar mijn smaak pure winst voor de neutrale voetballiefhebbers (en dat ben ik altijd onafhankelijk van clubliefde). Koeman heeft net zoals Advocaat en Beenhakker vaak laatdunkend over Adriaanse en zijn 'naieve onrealistische voetbal' gepraat, maar Co bewijst dat mooi voetbal en resultaat nog steeds samen kunnen gaan. Velen dachten dat na van Gaal's jaren 90 dit niet meer mogelijk was in de huidige tijden. Het succes voor AZ is het gelijk van Louis, Marco en Co, de idealisten die via goed voetbal resultaat afdwingen i.p.v. resultaat boven goed voetbal te prefereren (Advocaat, Gullit, Koeman, Beenhakker).quote:Op zondag 14 november 2004 14:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ach, je was dan toch een nepsupporter. Okee.
De realiteit is dat AZ nu tweede staat en elke week leuk oogstrelend voetbal laat zien....quote:Op maandag 15 november 2004 19:53 schreef methodmich het volgende:
Alleen omdat jij het er niet mee eens bent, is dat nog niet niet het geval. Maar ja, ik snap ook wel dat AZ-fans momenteel blind achter Co aangaan na jaren ellende, alleen verliezen de meesten de realiteit een beetje uit het oog.
ONTOPIC:quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:56 schreef buzzer het volgende:
[..]
De realiteit is dat AZ nu tweede staat en elke week leuk oogstrelend voetbal laat zien....
En dat is óók de verdienste van Co. Blijkbaar is er goede synergie tussen Co en de spelersgroep.
quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:07 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Helemaal goed dat az het zo geweldig doet enzo..
Maar de az supporters knallen nu wel ineens als pddestoelen uit de grond...
Vind ik wel meevallen. Het zijn vooral supporters van andere clubs die hier AZ omhoog praten.quote:Op dinsdag 16 november 2004 14:13 schreef ChAoZ-026 het volgende:
Ik als vitessefan moet eigenlijk mn mond houden nu..
Want de reacties die ik ga krijgen zie ik nu al aankomen..
Maar ik vind het toch wel een beetje jammer..
Ik vond az altijd wel grappig enzo..
Maar nu krijgen de azfans een grote bek.. het lijken wel Ajaxfans ineens...
huh? What did I do? Ik zei alleen dat AZ op het ogenblik net zo goed in de top 4 hoort als PSV, AJAX en Feijenoordquote:Op maandag 15 november 2004 17:51 schreef jerryx het volgende:
Uhm Methodmich heeft gelijk met wat ie zegt hoor
En dit is nog altijd een openbaar forum, waar je kan discuseren. Of wou je alleen maar horen "AZ is zo goed, AZ wordt kampioen en Co is de beste trainer ter wereld"?
XfriendX, jij bent hier het sneue persoon.
Ja maar waarom de UEFA cup shirts? Je kan toch ook vaste nummers op je normale shirts doen?quote:Op zondag 21 november 2004 18:08 schreef Stpan het volgende:
Ik vrees omdat een commercieel medewerker heeft bedacht dat vaste rugnummers commercieel aantrekkelijk zijn omdat toeschouwers zich dan beter met een speler kunnen identificeren
quote:quote:
Op maandag 6 december 2004 14:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
het verschil is, dat er bij AZ wel geld zit
quote:Op maandag 6 december 2004 @ 14:57 schreef FR_08 het volgende:
Het supportersaantal en de verkoop van merchandise van AZ is gewoon te klein om blijvende inkomsten binnen te blijven krijgen die hoog genoeg zijn om aan de top te blijven.
Dan zijn er echter wel een paar mogelijkheden :
-Grote sponsor zoals ABN Amro/Fortis ofzo zoeken.
-Een rijke Rus zoeken ( )
-Routine-systeem : af en toe een paar spelers op tijd verkopen, en voor dat geld nieuwe spelers kopen aangevuld met jeugd-spelers. (In dat geval géén ex-Feyenoord TD's aanstellen )
Als ze dat lukt, zullen er misschien PSV/Feyenoord/Ajax-supporters die buiten Eindhoven, Rotterdam wonen overlopen naar AZ in de toekomst. Ook nieuwe supportertjes werven.
Maar ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken... Het is nog nooit een club gelukt om definitief bij de top 3 aan te haken, dus waarom zou het AZ nu wel lukken? De kunst is om te blijven, en dat is zeer moeilijk.
Oeps, dit is het Feyenoord - PSV-topic
Klopt idd, en ook nieuwe jonge voetballiefhebbers die nog geen club 'hebben'.quote:Op maandag 6 december 2004 15:23 schreef The_Hives het volgende:
Daar heb je voor een groot deel gelijk in. Maarja in potentie heeft AZ een vrij omvangrijke markt. Veel Noord-Hollanders zijn Ajacieden, maar voor voetbal liefhebbers die niet een bepaalde voorkeur hebben, ligt er voor AZ nog een vrij omvangrijke markt.
Ik kijk ook graag naar het huidige voetbal van AZ, dus als ik een keer de kans krijg zou ik er ook wel een keer heen gaan.quote:Met het nieuwe stadion dat er gaat komen, zal ik waarschijnlijk ook wel een paar wedstrijden per jaar mee pakken. Niet dat ik AZ-er wordt, maar gewoon om een leuke pot voetbal te zien (als ze dat dan nog doen). Dus er zullen ook meerdere mensen zijn die zo denken.
Scheringa heeft veel geld, maar zal niet zoals Abramovic even 25 miljoen uit z'n portomonee trekken om 2 grote Brazilliaanse talenten ofzo naar AZ te halenquote:Verder heeft AZ geen rus nodig zolang ze Scheringa hebben. Wat wel een extra stuw zou kunnen zijn, is idd een shirtssponsor dat geen onderdeel uitmaakt van de DSB Groep
.
Idd, er moet na Adriaanse een coach komen die het niveau vast kan houden en niet iemand die de boel weer in elkaar laat storten. Als AZ een goed toekomstplan uitstippelt, moet het in theorie kunnen lukken, maar dan moeten ze wel ongeloofelijk secuur te werk gaan. Het verschil tussen aanhaken of afvallen is niet zo grootquote:Probleem wat natuurlijk ook nog overblijft, is de internationale naam van AZ en de uitstraling van de club om spelers aan te trekken. AZ zal heel bewust een nieuwe coach moeten aannemen en als zijn aanpak direct aanslaat maakt AZ een zeer kleine kans om bij een vaste top 4 te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |